iPon Cikkek

2012, ahogy mi láttuk

Dátum | 2012. 12. 31.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Szép lassan ez az év is véget ér, lehet készülni az esti bulikra, bekészíteni az éjféli pezsgőt, leporolni a társasjátékokat, Gyűrűk Ura maratont tartani, kinek mi. Előtte azonban úgy gondoltuk, hogy egy kicsit rendhagyó módon összefoglaljuk az idei évet, ahogy mi láttuk. A szabály az volt, hogy mindenki megnevezheti azt a két játékot a 2012-es felhozatalból, amit a legjobbnak vélt, de hogy érdekesebbé tegyük az egészet, mindenki csak olyat írhatott, amivel játszott is. Mivel az idő manipulálásához egyelőre kevesek vagyunk (de már gyúrunk a mágikus képességeinkre), ezért mindannyian hagytunk ki játékokat, amiket szeretnénk pótolni, úgyhogy mindenkinek lehetősége volt megjelölni egyet-egyet, hogy mi az ami a listája elején van. Aztán persze itt van a nyakunkon 2013, jobbnál jobb érkező címekkel, így azt is megtudhatjátok, hogy mi mit várunk a legjobban a jövő évből. ABC sorrendben haladunk, úgyhogy a következő oldal Chocho-ról szól, aki belelkesülve elsőként adta le a word doksiba vésett gondolatait.

Ha van kedvetek és időtök, titeket is buzdítanánk rá, hogy a fórumot használva osszátok meg velünk és a többi olvasóval a véleményeteket. Ti melyik játékot szerettétek a legjobban 2012-ben?
 

Chocho


Kedvenceim azok közül, amikkel játszottam is:


Far Cry 3

Nem mondanám, hogy az év legjobb játéka, mert van pár nagy cím, amit kihagytam (ezekről lentebb ejtenék szót), de tény: az egyetlen olyan shooter idén, ami képes volt minden mással szemben lekötni. Az ünnepek alatti kevés szabadidőt is előtte töltöttem, mert hangulata, lehetőségei és elképesztő tartalma odaszögezett a tévé elé. Az még csak egy dolog, hogy FPS-hez képest (mert a Far Cry 3 minden extrája ellenére is egy lövölde) viszonylag szokatlan és érdekes történetet mesél el a játék, de a világ oly mértékben magához láncolja az embert, amilyenre esetemben csak a tavalyi Skyrim volt képes. Minden egyes sarkon vagy bokorban találni valami érdekességet, a szerepjáték-elemek pedig jobban illeszkednek a Far Cry 3-ba, mint pár konkrét RPG-be - azt hiszem, ez önmagában is sokatmondó tény. Egyedüli szívfájdalmam, hogy a nehéz fokozatért nem jár achievement, illetve hogy a főküldetések nagy része kizárólag a szerencsén, és nem a rátermettségünkön múlik. De hát ezek egy ekkora világú sandbox játék esetében csak apró nüánszok, így kijelenthetem, hogy a Far Cry 3 egyike azon címeknek, amik kihagyhatatlanok a 2012-es felhozatalból. Fontos azonban hozzátenni, hogy aki csak teheti, PC-n játssza a Ubisoft gyöngyszemét, mert a konzolos változatok nagyon szenvednek.


Call of Duty: Black Ops II

Mielőtt még jönne a savazás oldalhosszú kommentekben, az édesanyámat emlegetve, hadd magyarázzam meg: ugyan nem az év FPS-e (az a Far Cry 3), de az évenkénti új részekkel előrukkoló sorozatok között mégiscsak a CoD hozta a legtöbb újdonságot. A Treyarch nemcsak egy kellemes sztorit rittyentett a félig-meddig sci-fi shooter köré, de azt is figyelembe vette, hogy manapság nincs jó történet döntéshelyzetek és többféle befejezés nélkül. A játékmenet kiforrottabb, élvezetesebb lett, már nem érezzük úgy, hogy az első lövéstől az utolsóig fogják a kezünket. Az ezer és egy éve piacon lévő IW Engine sem vallott csalódást, a Black Ops II még mindig jól néz ki, különösen a jövőben játszódó szakaszokon. És akkor még nem is beszéltünk a kidolgozott többjátékos módról, ami még akkor is kötelező, ha a zombik rövid úton unalmassá válnak. A játékról jómagam írtam cikket az iPonon, és bár kevesebbre értékeltem, mint a vele együtt megjelenő Halo 4-et, mégis több időt töltöttem vele, mert nem bonyolították túl a multit, ez pedig számomra kulcsfontosságú tényező. A Black Ops II-t nem is igazán a CoD-rajongóknak ajánlom, mert ők úgyis megveszik, hanem inkább azoknak az FPS-megszállottaknak, akik az ördög művének tartják a franchise-t és nem hiszik el, hogy lehet benne újdonságokat találni. Erősen javallott játék, kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Amiket mindenképp pótlok:

Dishonored

Tipikusan az a játék, ami bukásra volt ítélve, mégis sikeres lett, és nemcsak kritikailag: a Bethesda komplett franchise-t tervez Corvo története köré, és bár ennek az Arkane annyira nem örül, mi mégis majd' kiugrunk a bőrünkből és alig várjuk, hogy lássuk, hová tud fejlődni ez a különös hibrid. Sajnos idén nem tudtam rá időt szakítani (pedig heteken át hevert a polcomon), de összetettsége és steampunk világa miatt akkor is kötelező lenne kipróbálnom egyszer, ha nem láttak volna róla napvilágot pazarabbnál pazarabb kritikák. Elsőre úgy tűnik, hogy egy BioShock-kal állunk szemben, csak épp a program mindent tud, amit Ken Levine alkotása nem. Lopakodás, mágia, nonstop akció és kidolgozott sztori... mi kell még? 2013 folyamán tuti pótolom!

The Walking Dead

Bár a képregényt nem ismerem (mielőtt kérdeznétek: nem, nem érdekel), az AMC-n futó tévésorozatnak nagy rajongója vagyok, így egyértelmű, melyik játékot vártam az egyik legjobban 2012-ben. Igaz, az epizodikus megjelenés az agyamra megy, így inkább türelmesen kivártam a finálét, hogy most majd egyben pótoljam be az esztendő sokak szerint legjobb játékát. Az első epizódba már belekóstoltam és a hangulat rögtön maga alá gyűrt, melyben nagy szerepet játszott a döbbenetesen stílusos grafika és a pazar, játékokra egyáltalán nem hasonlító dialógusok sora. Amint lesz rá időm, bepótolom, javaslom, hogy tegyetek ti is így.

2013 legvártabbja részemről:

Tomb Raider

Nagyon sokat vacilláltam a GTA V és a Tomb Raider-reboot között, de mivel a következő autólopásos nagyvárosi ámokfutás minden bizonnyal ugyanolyan lesz, mint az eddigiek, inkább az újdonságok garmadájával kecsegtető, történetorientált Tomb Raiderre esett a választásom. Lara Croft minden eddiginél veszélyesebb kalandjában látszólag az összes olyan elem megtalálható, amit szeretek: igényes akciójelenetek, kellő kihívás, bejárható világ, kidolgozott történet és fejlődési rendszer, na meg látványos, földbe döngölő grafika egy sajátfejlesztésű motorral. A Square Enix csapatának, úgy érzem, sikerülni fog bebizonyítani, hogy Lara még ma is releváns karakter, s mivel a TR az egyik kedvenc szériám, nem kérdés: 2013-ban a Tomb Raiderre leszek a legkíváncsibb.

Dragon83


A legjobbak, amikkel idén játszottam:

Számos nagyszerű játékot volt lehetőségem kipróbálni 2012-ben, gondoljunk csak az általam tesztelt Transformers: Fall of Cybertronra, a To The Moonra, vagy épp a PS Vitás Gravity Rush-ra. Ám akad két alkotás, melyek kiemelkednek ezek közül, és képesek voltak teljesen magukkal ragadni. Az egyik a United Front Games által fejlesztett, rögös utat bejáró Sleeping Dogs, mely egy Hongkongban játszódó, nyílt világú akciójáték. Már az első bemutató videót látva „szerelembe estem” a játékkal, hiszen abba a világba kalauzolt el, amelyet a filmekben is imádok. Leginkább a nagyszerű közelharcra összpontosító harcrendszer tetszett benne, ami segítségével nagyon látványos módon küzdhetünk meg a hongkongi söpredékkel. Ezt nagyszerűen egészíti ki a távol-keleti atmoszféra, a korrekt történet és a jól megírt szereplőgárda. A hab a tortán az igencsak jól sikerült PC-s verzió volt, ami grafikailag és az irányítást tekintve is túlszárnyalta a várakozásaimat. Aki tehát szereti a nyílt világú, GTA-szerű játékokat, de már unja az amerikai körítést, az adjon egy esélyt a Sleeping Dogs-nak.

Az AAA kategóriás játékok mellett szerencsére az indie fejlesztők sem tétlenkedtek, aminek az lett az eredménye, hogy rengeteg emlékezetes alkotást adtak ki ebben az évben. Szerencsére ezek közül többet is lehetőségem volt kipróbálni, és bizony ezek között akadt egy, ami azóta nem enged, amióta először elindítottam. A nem is olyan régen tesztelt Eador: Genesisről van szó, mely bár 2009-ben készült, de csak most vált elérhetővé angol nyelven. Jómagam, bár szeretem a körökre osztott fantasy stratégiák stílusát, sosem voltam a rajongójuk, ezért is lepett meg, hogy az Eador ennyire meg tudott fogni. Fapados látványvilág ide vagy oda, a részletekig kidolgozott városmenedzselés, a taktikus harcok, a részletes egységfejlesztés és a kalandjátékszerű elemek olyan addiktív egyveleget alkotnak, ami az év vége felé egyre több időmet rabolja el. A játék tele van olyan ötletekkel, amiket szinte sehol máshol nem láthatunk, tényleg csak az elmaradott grafikát sajnálja az ember. Szerencsére már készül egy modern, 3D-s látványvilággal ellátott verzió is, ami kiküszöböli ezt a problémát. Belekukkantva annak béta verziójába elmondhatom, hogy az új Eador is nagyszerű lesz.

A játék, amit be kell pótolnom:

Mivel rengeteg kiváló alkotás készült 2012-ben, nem csoda, hogy nem tudtam mindet kipróbálni, remélem lesz rá időm, hogy bepótoljak közülük néhányat. Akad azonban egy ezek között, amit ha törik, ha szakad, végig fogok játszani, ez pedig nem más, mint a sok helyütt az év játéka címet is elnyerő The Walking Dead. Az epizodikus formában megjelent alkotás első két részét volt lehetőségem kipróbálni (teszt is készült róla), ám van még további három felvonás, amik még jobbnak ígérkeznek, mint a bevezetés.

Amit a legjobban várok 2013-ban:

Az eddig leírtakból talán kiderült, hogy jómagam nagy rajongója vagyok a kisebb, független fejlesztők munkáinak, így 2013-ban is egy indie alkotást várok a leginkább. Sokat gondolkodtam, hogy a Kickstarteres Wasteland 2-t, netán a Double Fine Adventure-t jelöljem a legjobban várt játéknak, ám végül úgy döntöttem, hogy egy, a hírekben viszonylag keveset szereplő, de szerepjátékos körökben régóta várt alkotást választok. Az Age of Decadence-ről van szó, ami egy olyan RPG, melyet játékmenetében a Fallout 1-2 inspirált, viszont attól eltérően nem egy jövőbeli poszt-apokaliptikus világban játszódik, hanem egy olyan római korban, ahol a Földet egy szörnyű katasztrófa döntötte romba. A bétaverzió nagyon ígéretes, reméljük a végleges változattal sem lesz gond. Pontos megjelenési dátum: amikor kész lesz (de a fejlesztők szerint mindenképpen 2013-ban).

InGen


A legjobb játékok:


Halo 4

Nos, ha meg akarjuk nevezni a generáció legjobb FPS játékát, akkor bizony nehéz helyzetben vagyunk. Főleg azért, mert olyan címek jelentek meg, mint az összes modern Call of Duty, és a Halo 3-tól felfelé minden. S bizony, akármennyire is fáj kijelenteni sokak számára, a Black Ops 2 az egyik legjobb FPS anyag, ami valaha készült. Nekem mégis a Halo 4 volt a kedvencem ebben az évben, sőt, ebben a generációban. Pontosan azon a nyomon indult tovább, ahol a Halo 3 abbahagyta, és tökéletesen, egy új szintre emelve folytatta a sorozatot. Nehéz lenne megmondani, hogy ha egy FPS-sel kellene játszanod az évben, akkor az a Black Ops 2, vagy a Halo 4 legyen, de ha egy FPS-sel kellene játszanod az egész generációban, akkor gondolkodás nélkül a Halo 4-et mondanám. Gyakorlatilag tökéletesen summázza, mire képes a Microsoft legnagyobb stúdiója korlátlan költségvetéssel.

XCOM: Enemy Unknown

Az új Enemy Unknown tökéletes példa arra, amikor egy játék nem tökéletes, mégis a végletekig magával ragad. Mert bizony a Firaxis-féle XCOM-nak voltak hibái, és csaló ellenfelei, mégis annyira sikerült megragadni azt a hangulatot, ami miatt az eredetit szerettük, hogy mindez megbocsátható. Nem sokan mernének ma kiadni egy olyan összetett stratégiát, amelyben egyaránt szerepet kap a bázisépítés, a karakterfejlesztés és a körökre osztott akció, de az Enemy Unknown sikere pontosan abban rejlik, hogy ezt meg merte lépni, és mindez a konzolokon is tökéletesen fut. És ahogy a bevezetőben írtam: a játék közel sem tökéletes, ami csak azt jelenti, hogy egy esetleges kiegészítő lemezzel, vagy második résszel (esedezek a Terror from the Deep-ért) csak még jobb lehet az egész.

Amit kihagytam, de pótlok:

The Walking Dead

A sorozat első évadja rabul ejtett, a második kiábrándított, a harmadik azonban visszatérítette a hitemet. Ismét Walking Dead-rajongó lettem, és így csak irigykedve figyeltem azokat, akik végigjátszották az epizódokban megjelenő Telltale-féle játékot. Feltehetitek a kérdést: miért nem játszottam vele? Nos, azért, mert ki nem állhatom a kalandjátékokat. Ennek ellenére a Walking Dead olyan anyagnak tűnik, amibe még én is szívesen belevágnék, sőt, bele is fogok, mert át akarom élni a drámát, a karakterek nehéz döntéseit, és az érdekes történetet – amelyek bizonyosan megvannak, ha a kritikák igazak voltak. Márpedig a kritikák egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak a sorozatról, sőt, nem egy neves lapnál az év játéka címet is elnyerte a széria.

Amit nagyon várok:

Gears of War: Judgment

Habár a Halo 4 esetében a legjobb FPS-játékról beszéltem, számomra a generáció legnagyobb sorozata a Gears of War. Ennek megfelelően gyakorlatilag tűkön ülve várom, mit tud nyújtani a People Can Fly és az Epic Games által közösen fejlesztett Judgment. Habár Dom és Marcus atomikus keménysége valószínűleg hiányozni fog, reményeim szerint mindezt ellensúlyozza majd Bairdék laza durvasága, és persze a tény, hogy megismerhetjük ennek a tragikus sztorinak a kezdetét. Ha valamit nagyon nem rontanak el a srácok, akkor valószínűleg az új Gears az új Tomb Raiderrel kel majd versenyre az év TPS-e címéért, még akkor is, ha valójában erősen más stílusban indul a két versenyző.

Leon121


Guild Wars 2

Sokan évekig nyomon követték, minden információt begyűjtöttek róla, és várták. Én nem. Időnként olvastam róla, hitetlenkedtem, aztán félreraktam, „hiszem ha látom” alapon. Aztán először bekerültem a bétákba, majd megkaptam a teljes játék kulcsát is, ezzel pedig el is dőlt számomra az Év Játéka díj kérdése: mert a Guild Wars 2 hatalmas. Annyira nagy, annyira jó, annyira új, hogy még a régóta halogatott gépfejlesztést is megléptem miatta. Hogy miért ilyen jó? Az élményért. A mentalitásért. Azért, hogy most először játszunk igazán együtt, és nem egymás mellett, egymás ellen. Ráadásul a dinamikus világ illúziója se volt még soha ennyire jó – oké, persze, lehetne még fejleszteni, meg vannak ismétlések, természetesen, nade akkor is, milyen élményeket kapunk már?! A rengeteg apróságról már nem is beszélve, ahogy a játék minden szegletéből süt az igényesség, az odafigyelés, a törődés (fürdőruhás sziklaugrás megvolt?).

A rajt relatíve jól sikerült, az ArenaNet pedig az első rész idején elnyert bizalmamat továbbra sem veszítette el, megjelenése óta pofozgatják, ráadásul tartalmilag is bővítgetik a játékot. Ez azért nem rossz egy havidíj nélküli MMORPG-től, nemde? Persze a játék felfogása nem való mindenkinek. Aki szeret órákat beleölni egy-egy új területbe, instába, újra és újra végigvinni, csak azért, hogy egy kicsivel jobb statokat adó cuccban feszíthessen a főtéren, annak ez nem fekszik, nyilván, és mehet vissza wowozni, és szidni a GW2-t, amiben „nincsen endgame”. Viszont az olyan alkalmi játékosoknak, akik akár heteket is kihagynak, de vissza-visszatérnek, és szeretnek felfedezni, gyűjtögetni, a felszerelés szépségével szórakozni, a részletekre figyelni, azoknak a GW2 nagyszerű élményt nyújt. Mint nekem. Év Játéka.

Torchlight 2

Az év elején a Diablo 3 elég csúnyán beégett a rajongók és a kritikusok szemében a számos hibájához társuló brutális árazásával együtt, így aztán újra vártuk a régóta érkező Torchlight 2-t. És jött. És látott. És győzött. A grafikát leszámítva (bár ez némileg ízlés kérdése is) minden téren jobban szórakoztam a Torchlight 2-vel, mint a Diablo 3-mal. Gördülékeny, kezdetektől pörgős (nem csak 20-30. szint körül indul be), tökéletesen kidolgozott, változatos pályatervezéssel, és olyan zenével, amitől a tíz fülemet is megnyaltam. Hiába, no, Matt Uelmen tud csak igazi jó Diablo-zenét írni, még akkor is, ha másik játékhoz készül - már az első akkordok köröket vernek a D3 fájóan jellegtelen, tizenkettő-egy-tucat maszatolására. Mindezt ráadásul a „nagy konkurens” árának feléért-harmadáért. Hosszú évek óta a legjobb hack&slash, klasszikus, sallangmentes, kihagyhatatlan.

Pótlandó:

X-Com - Megjelenéskor sokallottam az árát, illetve a kritikákra is vártam. Aztán napi akcióban megvettem az UFO Extraterrestrials Goldot Steamen kevesebb, mint egy ezresért, ami egy közel száz százalékos X-Com remake (ajánlott!). Így aztán a Firaxis feldolgozása későbbre csúszott, de ettől függetlenül be fogom majd gyűjteni, mert sok-sok jót hallottam róla.

2013-ból várós:

Tomb Raider – Én szeretem a Tomb Raidert. Lara Croft nyilvánvaló adottságai mellett (okos, művelt, akrobatikus – miért, ti mire gondoltatok? he-he) azon kevés sorozat közé tartozott, ami jelen generációra is megmaradt kissé régimódi, oldschool játéknak. Felfedezés, fejtörők, klasszikus platform-elemek, minimális játékmenetet zavaró tényezők (mint a QTE-k és az átvezetők), végig kézben tartott irányítás, és a játékost se nézték hülyének. Ezzel szemben az újraindítás sajnos az Uncharted-féle sza....szénné scriptelt, zártabb, filmszerűbb vonalon indult el, aminek én nem igazán örülök, mert egy Tomb Raidertől játékot várok, nem interaktív filmet. Ettől függetlenül rajta tartom a szemem Lara... arcán, mert a Crystal Dynamics azért nagyot még nem hibázott (én a Guardian of Lightot is imádtam), és talán meg tudja szerettetni velem ezt a stílust is. Nameg Lara az Lara, még ha új is.

Morte


Vannak játékok, amik csak a szemnek készülnek, meg azoknak a kis izéknek, amik az adrenalint termelik (időtöltésre ezek is jók), és vannak játékok, amelyek az agyhoz is intéznek pár szót, ezekkel élmény beszélgetni, de olyan sajnos már kevesebb akad,  amely a lélekhez is szól - a Journey ezek közé tartozik. Akinek nincs PS3-a az játsszon vele a haveroknál, a nagyinál, raboljon bankot, de semmiképp se hagyja ki az életéből, mert arról szól. Ha még egyet kéne válasszak a best of 2012-es kategóriában, attól tartok az már a hiánypótló listámról kerülne ki - ebben az évben egyszerűen nem tudtam eleget játszani!

Az a bizonyos hiánypótló listám évről-évre egyre csak hosszabb lesz, pedig nem ma került rá az első darab (Anyuuu, vegyél nekem Pongot!). Régen még elfért egy cetlire, ma már egy kisebb könyvet is megtöltene. A 2012-es termésből is jó pár játék bekerült ebbe a kötetbe, közülük a Dishonored és a Guild Wars 2 szerepel kiemelt helyen, de ott van még a The Walking Dead és a Quantum Conondrum is, mégis úgy érzem, a Legend of Grimrock lesz az, amit elsőnek ki fogok pipálni a nosztalgia faktor miatt. Nagyon szeretem a régi jó RPG-ket, az EOB-sorozatot és társait, és úgy érzem ezzel a játékkal felidézhetem a hangulatukat.

Mit várok nagyon? Half-Life 3. Ok, csak vicc volt, nem valószínű, hogy mostanában megjelenne, de azért még reménykedek, hogy ebben az évtizedben világot lát. A 2013-ra beígért termésből a The Last of Us tűnik ígéretesnek, de a Beyond: Two Soulst és a Wasteland 2-t se hagynám ki, a könnyedebb kategóriából pedig a South Park: The Stick of Truth-ot várom nagyon. Ha egyetlen egy játékot kéne választani, az a The Last Guardian lenne, bár ennek 2013-as megjelenése sajnos eléggé bizonytalan. Számomra általában a történet és a hangulat a legfontosabb egy játékban, és úgy gondolom, hogy a fenti darabok mindkét téren valami igazán különlegeset fognak nyújtani.

Pacman


Az idei évben nehéz helyzetben vagyok a döntéssel, mert voltak játékok amikkel nagyon sokat játszottam és voltak amiket nagyon szerettem, a két halmaz pedig csak részben fedi egymást. Úgy gondolom, izgalmas éven vagyunk túl, mely ezúttal nem csak a folytatásokról szólt, hanem jött jó néhány kreatív játék és érdekes kísérlet is. Ilyen volt a februári Dear Esther, mely talán nem korszakalkotó, sőt, nem is igazán játék, de nekem sikerült betöltenie egy sarkot a szívemben. Ehhez pedig elég volt az a bő 1 óra, amit ott töltetett velem a Hebridákon. Volt sok nagyon ügyes indie játék és a nagy kiadók is előhozakodtak új franchise-okkal, vagy azok ígéretével. Még a folytatásokra sem tudok fújolni így, hogy kaptunk egy Borderlands 2-t. Szerencsés vagyok, mert az idei év legnagyobb címeiből több is az én asztalomon kötött ki, köztük a Mass Effect 3-mal, aminek a multija nagyon el tudott kapni, többször visszacsábított a frissítéseivel, ami nem mondható el az egyjátékos módjáról, hiába ígérgettek és reklámoztak, még a turián csajokkal sem sikerült levenniük a lábamról.

Nehéz feladat volt kiemelni két címet, de addig racionalizáltam, míg lemondtam a Journey-ről, Morte kolléga mondatai a szívemből szóltak egyébként is. Én a Dishonored-öt és a Borderlands 2-t jelölném meg. Nem is igazán szeretném magyarázni a döntést, miután én írtam mindkettőről a cikket. Nagyon stílusos játékok, a Borderlands 2-vel pedig hosszú távra is lehet tervezni.

A kimaradt játékok listája nálam is hosszabb, mint én azt szeretném, hogy legyen. Amiket viszont mindenképp kiemelnék azok a Far Cry 3, Unfinished Swan, Darksiders 2, Prototype 2, Catherine és Papo&Yo. Ezeket nehéz lenne otthagyni és nem is fogom, legyen ez az én újévi fogadalmam. A jövő évben is lesznek bőséggel kedvemre való címek, első helyen a BioShock: Infinite-et jelölném meg, de nagyon várom a Kickstartes Wasteland 2-t és a PS3-as Beyond: Two Souls-t is.

Svindler


Nekem viszonylag könnyű volt kiválasztanom, hogy miket szerettem a legjobban a 2012-es felhozatalból, mert sajnos kevéssel volt szerencsém játszani, inkább az előző éveket pótolgattam (például az új Deus Ex-et, ami azonnal az egyik kedvencem lett). Az én listám lehet, hogy ezért kicsit különös is lesz, az első helyén ugyanis a Final Fantasy XIII-2 áll, talán ez előtt töltöttem el a legtöbb időt. Tetszett az időutazós sztori, és bár az első trailerek után azt hittem nem fogom tudni megszeretni ezt az epizódot (hasonlóan jártam anno a IX-cel), az összhatás végül megfogott. Van a játékban pár emlékezetes zene, érdekes beszélgetés, a végkifejlet után pedig az ember csak pislog (uhh…) és utálja a fejlesztőket, hogy várnia kell a folytatásra, ami nem egy szokványos dolog, eddig minden rész le volt zárva (a XIII is, ezért volt meglepő a folytatás ténye). Az igazsághoz egyébként az is hozzátartozik, hogy a mióta az első Final Fantasy a kezeim közé került (VII), rabja vagyok a sorozatnak, így könnyebben nézem el neki a hibákat is.

A második kedvencem egy TPS, ami nem kapott túl magas értékeléseket, de a története és hangulata miatt én eléggé megszerettem. A Binary Domain-ről lenne szó, aminek az újításai szinte mind buktak: a hangvezérlés nem volt 100-as és a csapatunk szeretete se számított nálam annyira, bár lehet ez azért volt, mert nem is éltem a hangvezérlés adta lehetőségekkel, így nem küldözgettem senkit sem feleslegesen a halálba. Ha viszont ezeket elfelejtjük, és csak mint egy szokásos TPS-t kezeljük a játékot, akkor a története miatt szerintem mindenképp a jobbak között van, néha elgondolkodtat, és ez sajnos ritka manapság.

Ami a „szabályok” miatt a listámról lemaradt, de szeretném megemlíteni, az a The Secret World, ami hibái ellenére is az év egyik legérdekesebb MMO-ja (igen, még akkor is, ha idén volt Guild Wars 2).

És akkor most lássuk, mit szeretnék én bepótolni… hát kb. mindent, merthogy alig játszottam idei játékokkal. Szinte mindenki emlegeti a Walking Dead-et, ami annyira a listámon van, hogy most egy akció keretén belül már be is szereztem, de mellette még olyan címek várnak rám, mint a Dishonored, a Sleeping Dogs, a Catherine vagy a Journey. Valószínűleg a Walking Dead-del nyitok, utána valami olyasmi jön, ami kicsit késve jött meg a szerkesztőségbe, így nem fért bele, hogy az ünnepek előtt foglalkozzak vele (az új Ratchet). Aztán vetődhetek a listám többi részére, ami persze sokkal hosszabb, mint ez a néhány cím, de nem akartam felsorolni az idei termést. ;)

Főleg, hogy jövőre is rengeteg játék van, amire várok. A The Last of Us, a Bioshock és a Tomb Raider úgy gondolom kihagyhatatlan lesz, és már be vagyok fizetve egy Wasteland 2, Shadowrun duóra is, de mivel egy játékot kell kiemelnem, így a Beyond: Two Soulst választom. Nagyon tetszett, amit eddig láttam belőle és a Heavy Rain is a képernyő elé szögezett, a Quantic Dreamnél tudnak valamit.

Mivel én zártam a sort, hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy az egész csapat nevében nagyon boldog és sikerekben gazdag újévet kívánjak minden olvasónknak. BUÉK! Jövőre ugyanitt!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Heroes27
2012.12.31. 14:47
Chochónak vicces volt a BO2 írása, tetszettD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dragon83
2012.12.31. 15:03
High five Svindlernek a The Secret World említése miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Gamedavid
2012.12.31. 15:15
Idén számomra nem jelent meg olyan játék, amit megvettem volna. Viszont, mivel én folyamatosan fél-egy év késéssel szerzem be a játékokat költséghatékonyság miatt, így ebben az évben a személyes kedvenceim a Battlefield 3 és az Uncharted 3 volt.

Pótolni szeretném viszont az eddig beszerzett és végig nem játszott játékaim és azon felül még a Journey-t szeretném beszerezni (Demo nagyon megfogott).

Jövőre viszont sok játék jelenik meg, amiket már nagyon várok. Köztük a God of War Ascension,Castlevania: Lords of Shadow 2 és ha minden jól megy és végre elkészül jövőre, akkor a The Last Guardian. Na meg nagy a kísértés, hogy újra windost telepítsek az új Company of Heroes 2 miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Powerdream
2012.12.31. 15:20
Én csak a COD témára reagálnék. Nekem az egésszel pont az a bajom, hogy újítottak rajta orrba, szájba! A COD2 úgy volt jó ahogy van! Főleg a multi. Az ezeket követő részek multija, pont az újításoknak köszönhetően vált számomra érdektelenné. Eltalálom a mókust és dollár hullik belőle, mikor ezt először láttam, nem tudtam eldönteni sírjak vagy nevessek.
Ez a fejlődéses perkes marhaság meg nem kell! Se COD-ba, se másba. Az emberek már nem a játék miatt játszanak, hanem csak azért mert még ez meg az a medál nincs meg. Tisztelet a kivételnek!
Story meg teljesen lényegtelen, COD=Multiplayer. Az összes COD-ot megvettem, és egyikkel sem játszottam, még singleplayerban. Én azt kérem a Jézuskától, hogy a következő COD az a 2 legyen az unreal engine4 motorra átírva!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. nedcoleman
2012.12.31. 19:15
Idei legjobb a Far Cry3 részemről.
Jövőre pedig kérném a Prey 2-t....
-Egyebet nem tudok, kérem kapcsolja ki...

Boldog Új Évet Mindenkinek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Seraph6
2012.12.31. 21:55
Nálam a Borderlands 2 mindent vitt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gezu1025
2012.12.31. 23:41
Hát sajnos olyan játékhoz ami tényleg mindent vitt, nem volt szerencsém idém. Utoljára talán a Mirror's Edge volt képes rá. Viszont az új Hitman egész jó volt.

Amit feltétlen pótolni fogok, az a Mass Effect 3, nem is kérdés, év játéka lenne, ha nem skippeltem volna. És a Journey is érdekel, de ps3 hiányában nem lesz szerencsém hozzá, se a jövőre megjelenő The Last of Us-hoz se, pedig jónak tűnik.


Ami jővőre érdekel az a SimCity és a Company of Heroes 2.
De nem bánnám, ha valami ismeretlen, számomra váratlan játék lenyűgőzne jövőre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kray
2013.01.01. 14:03
Idén szerintem Witcher 2, Far Cry3, Hitman Absolution és persze a Dishonored
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Heroes27
2013.01.01. 18:52
witcher 2? Mióta idei játék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. serioussam...
2013.01.01. 19:15
jöttem... jó volt a buli! bab?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. serioussam...
2013.01.01. 19:15
mentem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. khameleon
2013.01.01. 20:51
nálam magasan a dishonored vezet, még ha rövidke volt, akkor is...egymás után 4szer még nem vittem végig semmit, de ezt még ötödszörre is el fogom majd kezdeni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Laci19
2013.01.03. 05:24
Nem vagyok gyakori olvasó, csak néha nézek be, és nem ismerem a cikkírók neveit. Először a legördülő menüben néztem meg, hogy mi a cikk tartalma. Azt hittem, azok a játékok címei! Na, mondom hát én nem is ismerem ezeket, csak a Pacmant De milyen Pacman verziók lehetnek ma már, ha egyiket valaki az év játékának tartja..
Én nem próbáltam ezeket az új játékokat, de videót láttam róluk. Szépek, biztos jók, de nekem a tavalyi év játéka mindenképpen a Black Mesa! Igaz, nem új, de mégis, mod, de mégsem, de az ütött a legnagyobbat! Azzal játszottam is, és csúcs! A HL minden idők legjobb fps-e volt eddig is szerintem. Másik nagy kedvencem nekem is a TR sorozat, de sajnos az új rész a vieók alapján nem jön be.
Eddig a kaland/akció volt a lényeg, ebben pedig egyszerűen a túlélés. Nekem egyből a játékok olyan pályáit juttatta eszembe, ahol x idő alatt kell elrohanni a kijáratig, halálos csapdákkal és ellenségekkel telerakott labirintusban. Azaz lehetne akár Lethal Runner is a címe. De biztos kipróbálom, aztán meglátjuk megy-e. A TR-től a jól bevált játékstílust és hangulatot várom. Tehát ha nem lesz olyan, talán bukta. Remélem, nem tolják el!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!