iPon Cikkek

A Doom és a Fallout 4 uralta a Bethesda első konferenciáját

Dátum | 2015. 06. 15.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Bethesda első E3 showja (a linkre kattintva végignézhetitek az egész műsort) pazarul sikeredett, ennél láttunk már E3 veteránoktól sokkal rosszabbakat, szóval érdemes volt a vasárnapról hétfőre virradó néhány órát a képernyő előtt tölteni. Amennyiben mégsem virrasztottátok át az éjszakát, összefoglaljuk nektek, hogy mi is történt! A házigazda a Bethesda Softworks PR marketing fejese, Pete Hines volt, aki az alkalomhoz illően ultra eposzi zenére vonult be, vagyis a Skyrim fő témájára. Majd jó sok üdvözlés és köszöngetés után felkonferálta az id vezető producerét, Marty Strattont, aki nyomott nekünk egy kis Doom törit és elmondta, hogy szerintük a DOOM három alappillérét a következők képezik: - badass démonok - Kibeb*szott nagy fegyverek (BFG FTW) - állati gyors mozgás A rövid hangulatkeltő beszéd után jött egy rövidebb, majd egy eszméletlen hosszú játékmenet bemutató (fenti linken), amiben az iszonyú meggyőző látvány mellett szépen sorban demonstrálták nekünk, hogy miért is érdemes várni az új Doomra.
Visszatér az összes klasszikus fegyver, amiket egyszerűen nem lehet megunni! A duplacsövű shoti, a plasma gun, a láncfűrész és persze a BFG is! A fegyverváltás instant, és egy kör alakú menüben intézhető, ami radikálisan lelassítja az időt, így mindig a legjobb gyilokszerszámot választhatjuk ki az adott szituációhoz. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor kaptunk látványos közelharci kivégzéseket is. Fontos azt is megjegyezni, hogy nem csak a grafika és a dizájn kiemelkedő, de a pályatervezés is figyelemreméltó, valóban törekedtek arra, hogy mozgásban tudjunk maradni és nem csak horizontálisan, hanem vertikálisan is van bőven lehetőségünk. (Elvégre a Doom nem egy „puhány fedezékshooter”…) A szép hosszú single bemutató után előkerült a multiplayer is, ami a pörgős aréna harcra épít, a térképek között pedig lesz minden a marsi UAC állomástól kezdve a pokolig. Ha pedig már térképek, a multi legnagyobb dobása a Doom Snapmap, ami egy pályaszerkesztő készletet és egy online platformot takar, mely segítségével megoszthatjuk kreálmányainkat. A Bethesda úgy gondolta, hogy most már itt az ideje, hogy a konzolosok is készíthessenek saját pályát és játékmódokat, szóval ezt az egyszerű, de részletes pályaszerkesztőt mindhárom platformon használhatjátok. Végül de nem utolsó sorban elárulták a tágabb megjelenési dátumot, a Doom 4-re jövő tavasszal számíthatunk PC-n, PS4-en és Xbox One-on. Bethesda.net A színpadra visszatért Pete Hines, aki a Doom Snapmap kapcsán rögtön rátért arra, hogy mennyire fontos számukra a sok mod és hatalmas és aktív modder közösség, ami körülveszi a játékaikat. Éppen ezért elmondta, hogy ki akarják kupálni a saját kis platformjukat ami összefogja a játékaikat és ezáltal a közösséget is. A Bethesda.net tehát nagyjából olyan lesz, mint a Blizz féle Bnet. Battlecry Ennél a résznél kezdtünk el kicsit elálmosodni, és sajnos egy csatakiáltásra sem nyitottuk nagyobbra a szemünket, pedig egymást követték a Battlecry gameplay jelenetek, melyekben végignézhettük az összes kaszt bemutatkozását is. A játék az eddig látottak alapján nem tűnt korszakalkotónak, de erről hamarosan Ti is meggyőzőzhettek. Ha bírjátok a multiplayer mókát, akkor jobb ha tudjátok ugyanis, hogy a globális bétára már most jelentkezhettek a battlecry.com-on. A játék az E3-on játszható, de ha Ti épp nem az USA-ban rostokoltok, akkor ősszel eshettek csak neki a tesztnek. A játék az őszi béta után nem sokkal meg is jelenik, még idénre ígérik.
Dishonored 2 A Battlecry után azért már valami olyan következett, amire beindult a nyáltermelésünk. A színpadot Harvey Smith és Raphael Colantonio vette át, az Arkane Studios színeiben. Ez pedig egyet jelent egy új Dishonored játékkal, melyhez szintén jött egy gyönyörű előzetes:
Láttátok a főszereplőt? Egy nő, méghozzá nem is akárki, Emily Kaldwin az, aki az első részben még csak kislány volt. Őt és Corvót irányíthatjuk majd az új epizódban. Ahogy elnéztük, a hölggyé érett Emily egy kicsit más képességekkel rendelkezik, mint az öreg Corvo. Jó hír, hogy a játékot ismét végig lehet vinni ölés nélkül, szóval lesz kihívás a lopakodás mestereinek. A steampunk stílusú játék új helyszínre viszi minket, Dunwall után megismerhetjük Corvo szülőhelyét Karnacát is. A megjelenési dátumot egyelőre nem árulták el, de a játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is érkezik majd. Plusz ha valamiért eddig még nem volt szerencsétek az első részhez, akkor lesz mivel bepótolni, ugyanis érkezik a Dishonored Definitve Edition Xbox One-ra és PS4-re, felújított grafikával. A kiadás természetesen tartalmazza az összes megjelent DLC-t is. The Elder Scrolls Online A Zenimax Online fejlesztőcsapata személyesen nem képviseltette magát a konferencián, ők csak egy rövidebb videót küldtek. Az ESO: Tamriel Unlimited most jelent meg PS4-re és Xbox One-ra, szóval nem is csoda, hogy most nem tudtak annyira a showra koncentrálni, de azért Matt Frior tízelt egy kicsit azzal, hogy mire számíthatunk idén frissítések tekintetében. Nos, jön az Imperial City, Orsinium és még maci hátasunk is lehet…
The Elder Scrolls Legends Hogy mi a szösz az az Elder Scrolls Legends? Egy új stratégiai kártyajáték. A Blizzard óriásit szakított a Heartstone-nal, így nem meglepő, hogy többen is megpróbálkoznak ilyesmivel, az Elder Scrolls pedig szinte adja magát az ilyesmire. A játék természetesen free-to-play lesz, és PC-re, valamint iPadra jelenik meg első körben. Android verzióról nem esett szó, de ettől még reménykedhetünk. Egészen szép artokat mutattak belőle, úgyhogy remélhetően hamarosan többet is megtudhatunk a játékról.
FALLOUT 4 Itthon ekkor már hajnalodott, így amikor a kártyás játék után a mi drága házigazdánk elejtette, hogy ezzel vége is a Bethesda konferenciának, egy pillanatra el is hittük. Csak a közönség füttyögése juttatta eszünkbe, hogy bizony a lényegről még nem hallottunk egy szót sem! Hines megkísérelte méltóan felkonferálni Todd istencsászár Howardot. Nos, nem sikerült neki, de azért így is leereszkedett hozzánk a játéktervező zseni. Aztán elmondta, hogy már 2009 óta foglalkoznak a folytatással, de teljes gőzerővel „még csak” 4 éve fejlesztik a Fallout 4-et… A játék elképesztően nagyszabású, amit már az is mutat, hogy a percekig tartó koncepció rajz montázs, amit levetítettek, olyan helyszíneket tárt elénk, amitől az állunk leeshetett. A játék még a bombázás előtt kezdődik, de majdhogynem közvetlenül előtte. Legenerálhatunk egy aranyos kis házaspárt, akikből a játék kever nekünk egy kisbabát is. A jó Bethesda szokáshoz híven iszonyú mennyiségű karakter testreszabási lehetőségünk van, megint órákat tölthetünk majd karaktergenerálással, ha szeretjük az ilyesmit, és nem elégszünk meg valami alapértelmezett hőssel.
A lényeg persze a hangulat, ami egyszerűen remek, a rádióban Vault Tech reklámokat hallhatunk, majd bekopog hozzánk egy ügynök is, aki biztosít minket, hogy már megvan a biztos helyünk a 111-es Vaultban, ha eljő az atomháború (itt leoszthatjuk a statjainkat a kis pipboyunkon). Nem sokkal ezt követően megbizonyosodhatunk róla, hogy helyes döntés volt gondolni a jövőre, mert vehetjük is az irányt a bunkerbe. Sajnos az egyetlen túlélője leszünk a 111-es vaultnak, melyből 200 év után jövünk ismét a felszínre. A sztoriról többet nem tudunk, de annyi biztos, hogy a látvány és a változatos helyszínek garantáltak a játékban. Todd Howard szerint pedig még soha ekkora világot nem raktak össze a cégnél eddig. A játékmenet bemutatóban kapunk egy kis ízelítőt Boston belvárosának romjaiból, és közelebbről megismerkedhetünk a korábbi előzetesben látott ebbel, aki mint kiderült, hűen teljesíti utasításainkat (menj oda, hozd ide). Az új pipboyunk is szuper lesz, fantasztikusan kompakt és modern (*kacsintás, kacsintás*), sőt még játékok is lesznek rá (a régi klasszikusokat idéző darabokra kell számítani, lesz például Donkey Kong klón is). Ha már Pipboy, készíthetitek a pénztárcátokat, ugyanis a gyűjtői kiadásban lesz egy igazi pipboy, melybe belerakhatjuk a telefonunkat is. Lesz egy kis app is hozzá, amivel a „kis” ketyere lehet a második képernyőnk a játékhoz, ha akarjuk, akkor azon jelenik meg nekünk a pipboy menü. Fallout Shelter A mobilos, táblás marhaságokból sosem elég, és a Bethesda szeretné, ha a buszmegállóban csak az ő kis minijátékával töltenénk az időt, amihez még csak netkapcsolat sem kell! A Fallout Shelterben saját vaultot építhettek, és menedzselhetitek az ott lakók mindennapjait és erőforrásait, a felvigyázó szerepében. A Sheltert olyan játékok inspirálták, mint az FTL vagy az XCOM… Építgethetjük az újabb szobákat (nem kell várni, azonnal felépülnek), tanítgathatjuk a lakókat, kiküldhetjük őket a pusztába, gyarapodhatunk, közben pedig random események nehezíthetik a dolgunkat, mint balesetek vagy portyázók támadásai. A játék természetesen free-to-play, de igyekeztek nem zavaróra venni a mikrotranzakciókat. Valós pénzből vaultos uzsitasikat vehettek, amiben random lootot találtok. Érdekel a játék, de már unjátok a sok szövegelést? Inkább szedjétek rögtön le, a konferencia után ugyanis már fel is tették az almaboltba… (az androidos változat megjelenési idejét nem tudjuk, de szinte biztos lesz ilyen.)
Fallout 4 - ismét... Szerencsére a búcsú előtt még egy kicsit visszakanyarodtak az előadáson a Fallout 4-hez és tartottak egy kis bemutatót az építgető és tárgykészítő rendszerből. A játékban szinte mindent fel lehet használni vagy erőforrássá alakítani. A különböző tárgyak/alapanyagok rengeteg mindenre jók, a felszereléseken túl építhetünk menedékeket is, amiket bővíthetünk, berendezhetünk és dekorálhatunk. Telepíthetünk melléjük kerteket, rakhatunk le generátorokat, amik aztán a különböző cuccokat ellátják árammal, így például a védelmi rendszert (automata kilövőtornyok). A felépített menedékeink között aztán járhatnak kereskedő karavánok is.
A fegyverkészítés terén is óriási lesz a bőség, 50 féle gyilokszerszámot rakhatunk össze, amikhez 700 féle mod is lesz, és akkor még a páncélokról nem is beszéltünk… Ami a harcrendszert illeti, természetesen most is lesz lehetőségünk full FPS módban vagy a VATS-ra támaszkodva játszani. A legfontosabb hírt persze a végére hagyták, kiderült, hogy még idén kijön az új Fallout, méghozzá november 10-én! Ez volt tehát a Bethesda első konferenciája, és azt kell mondjuk, le a kalappal előttük, megérte végignézni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. Leon121
2015.06.15. 08:54
Néztem reggel a Doom 4 videókat: sárga, véres, lassú, pocsék fegyverhangokkal, kábé ennyi maradt meg. Ez ebben a formában gáááz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Benny
2015.06.15. 09:58
Nekem pedig instabuy lesz a Doom :-D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Szefmester
2015.06.15. 10:34
Fallout egy pipboyjal.. fincsi lenne, de kíváncsi lennék az árára és a használhatóságára is.


Vajon ez a Doom értelmesen felépült bázist fog tartalmazni, vagy ez is olyan katonai támaszpont lesz ami jóformán egy csővezeték egy rakat titkos szekrénnyel amiben pont elfér egy démon aki előjöhet ha mi elmentünk előtte?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. predike07
2015.06.15. 12:44
Túl sok az elvárás a DOOM irányt.Félek nem fog megfelelni az igényeknek.A mai játékosok már ahoz vannak szokva,hogy a falevél is realisztikusan mozog a széllel.Nem tudom mit fognak kezdeni egy arcade stílusu lövöldével.Bár ha a grafika okés akkor csendben lesznek,mert a sz@rt is megeszik ha szépen mutat.
Azon túl meg aki ismeri a régi részeket nagyon nagy elvárásokkal van a játék iránt, így ahogy olvasgatok mindefele ezt látom.
Nem lenne jó ha akkorát bukna mint még senki de megvan rá az esély.
Bizom benne,hogy jó lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Phantomstr... predi...
2015.06.15. 13:09
A videók alapján pont a Doom 1-2 szellemében készül a 4. Az a kettő pedig nem volt több, mint végigrongálni a pályákon 10 fegyverrel és cafatokra lőni mindent, ami szembe jön. Sokan csalódottak is emiatt, mert a gamer generáció gerincét mostanság inkább azok adják, akiknek a Doom 3 "A Doom".

Én majd a megjelenés után eldöntöm, mit gondoljak róla, egyelőre nem várok többet, mint egy gyorsan feledésbe merülő retro shootert, mint a Painkiller vagy az utóbbi idők Serious Samjei voltak. Bár a Wolfenstein is alaposan felül tudta múlni a várakozásaimat. Ki tudja, innen kezdve meglepődni csak pozitívan tudok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rfj1989
2015.06.15. 13:25
Nagyon királynak ígérkezik az új Fallout 4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. predike07 Phant...
2015.06.15. 13:42
Remélem is,hogy egy végigrohanós retro fps lesz.
Bízom benne,hogy semmiféle upgrade lehetőség nem lesz és semmiféle rang létra.Csak menni és menni ,játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. codex
2015.06.15. 13:46
Nekem rohadtul bejön az új Doom. (Mondjuk a régi is bejött.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. GennaroGat...
2015.06.15. 15:23
Eddig jónak néz ki a Doom, remélem, hogy most a "végtermék" jobb lesz, mint a demo/alpha/beta...stb. verzió... Nem úgy, mint az előző résznél!
Ha megjön az első gameplay, akkor már tisztábban látunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. KPKG
2015.06.15. 15:48
Marha jól néz ki a Doom, örülök, hogy nem a harmadik rész horror-stílusára építkeztek. De remélem, az E3-as videó gameplay részében easy fokozaton tolták, meg azért a plazmavető hangját én sürgősen lecserélném, mert nagyon erőtlennek hangzik. Viszont várós, nagyon.

Btw, gameplay link: https://youtu.be/2KApp699WdE?t=30m29s
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Meteoreso
2015.06.15. 17:15
Fallout 4 kegyetlen. Az hogy megcsinálták hogy a pitboyt a kezedre veheted és mobilod lesz a belseje és arról léphetsz szintet a játékban ez egy új szintje a játékoknak.
Irigyeltem őket hogy kaptam olyan 20 dolláros játék figurákat a jelenlévők.
A Power Armor-osat elfogadtam volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Phantomstr... Meteo...
2015.06.15. 18:22
"Az hogy megcsinálták hogy a pitboyt a kezedre veheted és mobilod lesz a belseje és arról léphetsz szintet a játékban ez egy új szintje a játékoknak."

Mára alapnak kellene lennie is ilyesminek. Évek óta tabletek és okostelefonok lógnak mindenkiről, lassan már nagyobbak, mint az első PC-m monitora, ehhez képest alig van valami, ami valóban élne az általuk nyújtotta lehetőséggel (pl. Battlefield commander mód tabletről). Simán lehetne minimapnek használni, mehetne rajta az inventory management és még egy csomó minden. Az MS már az Xbox 360-hoz megcsinálta a SmartGlass-t, ami gyakorlatilag alig jó valamire, a lehetőségei töredékét nem használja ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.15. 19:08
Akkorát bukna, mint még senki. Esetleg Rage?
Egyébként akár lehetnek realisztikusan mozgó falevelek is, ez csak egy techdemo egyenlőre, simán lehetnek nyitott helyszínen játszódó pályák. Na jó, lehet olyan helyeken, ahol a falevél nem élne meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xenon77 Gpety
2015.06.15. 21:05
Lehet, hogy nagyot bukott a Rage, de nekem rohadtul bejött, akárcsak a Doom gamplay videó! Tátott szájjal néztem végig! A Dishonored 2 is várós, imádtam az első részt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thestock
2015.06.16. 06:54
Doom!
Lehet kételkedni meg kritizálni,benne van a pakliban hogy nem úgy sikerül ahogy elvárnák,de ha megnézzük az eddigi részeket egyik sem volt kudarc,sőt!Nem évente dobnak ki egy vackot amihez majd adnak fizetős javítást...
Aki ezeken nőtt fel szerintem kifejezetten várja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.16. 09:24
Igaz. A másik, hogy a fószernek ebben teljesen igaza van.

- badass démonok
- Kibeb*szott nagy fegyverek (BFG FTW)
- állati gyors mozgás

Számomra a Doom erről szól. Én nem várok magával ragadó történetet, meg fejlődési rendszert, meg ilyeneket. Aki ilyenekre számít azt csalódás éri. Nekem az az igazi Doom amit a videóban láttam. Ahogy nekem a Rage is tetszett. Valami van az id játékaiban, ami egyszerűen olyan mintha kifejezetten nekem készült volna. Lehet, hogy a Doom is agyatlan hent mások szemében, de én akkor is ilyeneken nőttem fel. Quake, UT, Doom stb.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. predike07 codex
2015.06.16. 12:16
Amiket felsoroltál(Doom,Quake,stb) anno azok miatt szerettem meg a játékokat.Réges régen nem is érdekelt semmi más csak az fps játék.
Ha az új Doom egy kicsit emlékezteti velem ezek az időket akkor hiba nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dwhcgamer
2015.06.17. 11:52
Pergősnek tűnik a játékmenet, a Quakre emlékeztet. Sokan már azt sem tudják mik az elvárások! Grafika legyen csodaszép, ez még semmi...Sok játékosnak az sem lenne elég, ha kirepülne a monitorjából egy lost soul és elkezdené harapgálni. Vannak határok amit nem igazán lehet túllépni. Amit én kiveszek az egészből, hogy a grafó az tetszetős, de maga a játék nem lesz annyira parás, mint az előd volt. Majd lássuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!