iPon Cikkek

A PlayStation 4 Pro titkai

Dátum | 2016. 12. 22.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Bő egy hónapja már, hogy megjelent a PlayStation 4 Pro, úgyhogy elég tapasztalat gyűlt össze ahhoz, hogy ne csak a technológiai oldaláról tudjunk beszélni, hanem arról is, hogy valójában milyen előnyökkel kecsegtet az immár három évessé vált testvéréhez képest az új gép. Az aktuális játékkínálat nagy része még úgy lett fejlesztve, hogy a Pro még nem létezett, és csak viszonylag kevés (pár tucat) cím kapott visszamenőlegesen tapaszokat, hogy kihasználják az új konzol lényegesen erősebb grafikus vezérlőjét. Mielőtt azonban rátérnénk a játékokra, következzen a technikai részleg!
Mark Cerny (aki a Sonynál a PS4 architektúrájáért is felel, szorosan együttműködve az AMD-vel) elmondása alapján az elsődleges cél az volt, hogy az új gép 100%-osan kompatibilis legyen az eredetivel, hogy semmi probléma ne lehessen az elmúlt évek játékkínálatával. Éppen ezért első blikkre drasztikus változások nem történtek az architektúrát illetően, de azért van néhány új trükk a PS4 Pro tarsolyában.
Ha csak a nyers teljesítményt nézzük, a processzorok órajelét megemelték 2,1GHz-re 1,6-ról, ami bő 30%-os előrelépés. A grafikus vezérlő shadereinek számát megduplázták, immár 2304 feldolgozó idejét oszthatja be, pont mint egy asztali Radeon RX480-as. Órajel tekintetében is volt emelkedés, míg a PS4 800MHz-en járatta a GPU-ját, addig a Pro már 911Mhz-en ketyeg, így összességében 2,28x-os különbségről beszélhetünk. Ahhoz, hogy a memória-alrendszer képes legyen kiszolgálni az extra teljesítményt, 24%-kal megnövelték az órajelét, így 176 helyett 216 gigabájtot képes szállítani másodpercenként. Ez így önmagában persze még nem lenne elég, ezért a GPU megkapta az AMD legfrissebb színeltérésen alapuló tömörítési eljárását is, hogy jobban tudjon spórolni a sávszélességgel.
A 4K-s felbontáson futó játékoknak viszont nem csak nagyobb sávszélesség kell, de extra memória mennyiség is. Éppen ezért a Sony bepakolt még 1 gigányi DDR3-as memóriát a gépbe, amibe az inaktív, alvó programokat menti ki a rendszer (például Netflix). Az így felszabaduló 1GB fele a rendszernek megy, a másik fele pedig a játékokhoz, így immár 5,5GB-ból gazdálkodhatnak. Ez arra elég, hogy a 4K-hoz szükséges buffer méretek elférjenek, de arra nem, hogy sokkal több textúrát pakoljanak a RAM-ba, úgyhogy a legtöbb cím esetében csak felbontásnövekedésre számíthatunk, a textúrák maradnak az eredeti szintjükön.
Apróságnak tűnhet, de a GPU már képes rendesen kezelni a feles pontosságú lebegőpontos számokat (FP16), tehát ahol elég a kisebb pontosság, ott effektíve a duplájára nőhet a számítási kapacitás. Biztosak vagyunk benne, hogy a jövőben lesznek fejlesztők, akik trükköznek majd ezzel, hogy mindent kifacsarjanak az új vasból (a Naughty Dog, a Santa Monica Studio és a Guerrilla Games úgyis folyamatosan azon versenyeznek, ki tud ütősebb kinézetet az asztalra rakni). Végül, de nem utolsósorban, apróságnak tűnik, de megjelent egy új, hardveresen támogatott buffer, ami a háromszögek és objektumok követésére használható. ID buffernek nevezte el a Sony és ennek hála megint csak új lehetőségek nyíltak meg. A segítségével jobb élsimítási eljárások dolgozhatóak ki, amire szükség is van, mert a mostanában használtaknak túl kevés adat áll rendelkezésre ahhoz, hogy tökéletes végeredményt alkossanak. Az ID bufferrel például sokkal könnyebb lesz meghatározni, hol vannak élek a képen, amikkel kezdeni kell valamit. Ezt használja a gép az új, sakktáblás renderelési módjához is, és azt kell mondjuk, hogy a végeredmény elég impozáns.
A 4K eljövetele A PlayStation 4 Pro az első konzol, ami 4K-ban futtat AAA-s játékokat, de nem kell matekos diploma ahhoz, hogy rájöjjünk, négyszer annyi pixelt mozgatni az előző oldalon felsorolt fejlesztésekkel azért nem egy triviális dolog, főleg ha egy játék már 1080p-ben is kipréselt mindent a PS4-ből. Nos, itt jön a képbe az előző oldalon már emlegetett sakktáblás (checkerboard) renderelés, amiben valójában csak minden második pixel van lerenderelve (tehát mondjuk egy sakktábla sötét négyzetei), a többit a szomszédos pixelekből és a bufferekben tárolt adatokból számolja ki a rendszer. Így valójában nem négyszer annyi pixellel kell dolgoznia, csak kettővel. Hozzá kell tenni, hogy a fejlesztők szabadon variálhatnak bármit, és nem kötelező ezt a fajta renderelési eljárást használniuk, vannak akik már dolgoznak is alternatívákon (az új Spidermanre érdemes lesz majd figyelni ilyen fronton). A fejlesztők nagy része viszont emellett tette le a voksát egyelőre, de vannak akik még így is dinamikusan kezelik a renderelési felbontást, hogy tartani tudják a kitűzött FPS számot. Ilyen például az új Deus Ex, és vannak olyan címek is, amik alapból kisebb felbontású sakktáblás renderelést használnak, vagy szimplán 2560*1440-ben renderelnek és azt skálázzák fel 4K-ra.
Aztán persze vannak olyan játékok is, amik az erőforrás-igényük miatt nincsenek rákényszerítve a trükközésre, valódi 3840*2160 pixeles képet renderelnek, de ezekből nagyon kevés van (a Skyrim és The Last of Us például) és általában előző generációról felújított címek. Erre az egészre lehet azt mondani, hogy csak trükközés, és ez nem is 4K, nem ér semmit, de az a helyzet, hogy a checkerboarding nagyon jól működik a gyakorlatban, óriási a különbség az így előállított 4K-s kép, és az 1080p-s változat között. Sajnos nekünk nem volt ilyen exkluzív lehetőségünk, de a Digital Foundry munkatársainak mutattak játékokat amiknél lehetett váltani valódi 4K-s és checkerboardos változat között, hogy megnézhessék a különbséget, és még ők is azt mondták, hogy elég közelről kell nézni a képet ahhoz, hogy lássuk az apró eltéréseket, mozgás közben pedig sasszem legyen a talpán aki megmondja melyik kép melyik. A YouTube-ra is feltöltött a Sony pár videót, hogy meg lehessen nézni, hogy néznek ki a játékok 4K-ban. Sajnos a tömörítés miatt azért érezhető különbség van a streamelt videó és a valódi kép között, de kiindulási alapnak lehet nézegetni őket, ha van megfelelő felbontású monitorunk. High Dynamic Range – a kijelzők jövője? A Pro érkezésével a Sony konzoljai is HDR képessé váltak (a 4.0-s rendszer óta a sima PS4 is). Ez a jövőben legalább olyan jelentőségű lehet, mint a nagyobb felbontás, de egyelőre valószínűleg kevesen tudják kihasználni a megfelelő TV hiányában. Mi is az a HDR? Lefordítva ugye nagy dinamika tartomány, ami nagyobb kontrasztot és szélesebb színlefedettséget jelent. A konzolok és számítógépek esetében nem igényel a dolog túl sok extra kraftot (de megfelelő kimeneteket és a technológia támogatását igen), a képernyő viszont már egészen más tészta. Attól, hogy képes fogadni HDR jelet, még nem növekszik meg a többszörösére a kontrasztaránya, és sajnos emiatt jelenleg sok olyan elsőgenerációs, HDR-Ready jelzéssel ellátott TV van a piacon, ami csak csalódást fokoz okozni, ha megvesszük és várjuk tőle a csodát. Hiába a 10 bites színcsatornákat kezelő panel, ez önmagában kevés az üdvösséghez. Nagyon jó példa erre a legtöbb viszonylag olcsó, IPS paneles, 4K-s HDR Ready TV. HDR módban leesik a maximális fényerejük, és bár világos képeknél néha elég jól tudnak kinézni, a sötét jeleneteknél egyből látszik majd, hogy hol vannak a határok.
Nem véletlen, hogy több gyártó is VA panelekkel képzeli el jelenleg a jövőt, az már minden trükk nélkül is jóval magasabb kontrasztarányt képes felmutatni, mint IPS-es társai (cserébe nem olyan szélesek a betekintési szögei, ez fontos!). Ha igazi HDR élményre vágyunk, akkor mindenképpen a HDR Premium jelöléssel ellátott TV-ket keressük (de még ez se garancia semmire, ha lehet nézzük meg élőben a kiszemeltet). A legolcsóbb készülékek között jelenleg talán a Samsung KS7000-es szériája az egyik legjobb, a felsőbb régiókban pedig a Sonynak, a Panasonicnak és a Samsungnak is vannak nagyon jó kijelzői (és még valószínűleg sok másnak, de még csak pár tucat teszten tudtuk átrágni magunkat, tippeket szívesen veszünk a fórumon). Aki csak egy kiegyensúlyozott 4K-s kijelzőt keres, a 43 colos Sony X8305D elég jó választás, mert a skálázást is nagyon szépen kezeli, így a kisebb felbontású források is nagyon jól néznek ki rajta, és minimális a bemeneti késleltetése. Sajnos egyébként az olcsóbb 4K-s TV-knél az esetek döntő többségében mostohán kezelik ezt a témát, olcsóbb feldolgozókat használnak, ami eléggé észrevehető, ha például egy 720p-s játékot rakunk ki a TV-re.
Mire képes a PlayStation 4 Pro az aktuális játékkínálat mellett? Nos, ez nagyban függ attól, hogy milyen felbontású kijelzőre kötjük. 4K-s TV-k esetében a legtöbbször felbontásnövekedéssel számolhatunk. Hogy mégis mekkorával, az elég széles skálán mozog, az 1440p-től egészen 2160p-ig, játékfüggő. A kínálat egy része HDR opciót is kínál (egyelőre még nem túl sok, de a Final Fantasy XV például gyönyörűen néz ki vele), és vannak, ahol a grafikus beállításokat is feltekerik egy kicsit. Utóbbi elég ritka, egyelőre a fejlesztők nagy része a felbontás növelésére használja az extra erőt, de vannak kivételek is, mint például az Epic a Paragonnal, ahol inkább maradtak 1080p-nél, de abból kihozzák amit tudnak.
Horizon (Sajnos tömörítenünk kellett a képen, mert az eredeti 33MB-os.)
A legtöbb olvasónknak azonban valószínűleg Full HD-s (1080p-s) kijelzője van. A jó hír, hogy ezzel is foglalkoznak a fejlesztők, a rossz, hogy általában nem viszik túlzásba és csak szebb élsimítást kapunk, supersampling formájában (a magasabb felbontású képet skálázzák vissza 1080p-re). Ez a legtöbb játékban nem hoz egetrengető különbségeket, de szerencsére vannak stúdiók, akik több opcióval is készültek. A Rise of the Tomb Raidernek például két extra módja is van kifejezetten 1080p-re. Az egyikben marad a 30 fps, de magasabb vizuális beállításokkal, a másikban pedig az eredeti kinézet mellett elengedik az fps zárat, és így sokszor 60 fps környékén fut a játék. Vagy ha akarjuk, jöhet a supersamplinges élsimítás, és itt jól is mutat (az eredetinek voltak problémái). A Final Fantasy XV-ben is választhatunk több mód között, és elvileg készül egy 60fps-es is, de egyelőre még ritkák az ilyen címek. Reményeink szerint viszont ez csak azért van, mert a legtöbb játékot utólagosan patch-elték meg. A frissebb címek már több opciót kínálnak, de azért vannak csalódások is. Az Ezio Collection például natív 4K-ban fut egy megfelelő kijelzőn, 30 fps-sel, míg 1080p-ben csak ezt kapjuk visszaskálázva.
Ráadásul bár szerintem csak marginális probléma, de van pár cím, ami rosszabbul teljesít az erősebb gépen, mint az alap konzolon. Általában pár százalékos különbségekről beszélhetünk, de azért idegesítő tud lenni, főleg, hogy a fejlesztési irányelvekben egyértelműen benne van, hogy a PS4 Pro változat nem lehet lassabb, vagy kisebb felbontású, mint a PS4-es. A dolog hátterében általában az áll, hogy 4K-ban renderel a gép, amit visszaskáláz és ezt rakja ki a kijelzőre, de ezt néha nem sikerül olyan gyorsan, mintha csak 1080p-ben renderelne. Ha pedig csökken az fps szám, akkor nem biztos hogy boldogabbak leszünk a szebb élsimítással. Amennyiben az adott játék nem kapott PS4 Pro patch-et, a konzol átvált kompatibilitás üzemmódba, letiltja a shaderei felét és visszaveszi az órajeleit, ergo, teljesen úgy viselkedik mint egy PS4. Ilyenkor az egyetlen igazi előnye azzal szemben, hogy jóval halkabb, mert nem kell túlerőltetnie magát. A már emlegetett Digital Foundry az utóbbi időben egyébként nagyon ráhasalt a PS4 Pro témára, így érdemes átfutni a folyamatosan frissülő összefoglaló cikkükön, amiben alaposan kivesézik, hogy melyik játék miben változik meg, ha az erősebb vason fut. Akik filmeket is néznek PS-en, azoknak jó hír, hogy a Netflix simán viszi a 4K-t megfelelő internet elérés esetében (nem árt legalább 25MBit/s a zökkenőmentes lejátszáshoz), az Amazon Prime appot viszont még nem frissítették. Van viszont feketeleves is, a Blu-ray meghajtó nem változott, így a 4K-s filmek fizikai adathordozóról való lejátszása nem megy sajnos... Ahol még érdekes lehet a Pro extra ereje, az a PlayStation VR, ott ugyanis a fixen alacsony felbontás miatt elég sokat számít a megfelelő sebesség elérése és a jó élsimítás, de sajnos még nincs elég információ ebben a témában a neten, és még mi sem rendelkezünk PS VR készülékkel, remélhetőleg a magyar megjelenésre már okosabbak leszünk a témában. Venni vagy nem venni? Ha valakinek van már egy PS4-e, és 4K-s TV-vel/monitorral is rendelkezik, akkor azt kell mondjuk, elég szépen látszik a különbség, a nagyobb felbontás sok játéknak áll jól, megérheti a csere, jövőre pedig sok izgalmas cím érkezik, ami elég rendesen képes kihasználni az extra kraftot (Horizon: Zero Dawn, csak hogy egy példát említsek).
Full HD-s kijelző mellett viszont elég vegyes a felhozatal, és egyelőre kevés játék van, ami komoly opciókat kínál erre a felbontásra, így lehet érdemes a kivárásra játszani, mert a jobb élsimítás kevés programban látványos. Ahol viszont kap némi extra szeretetet ez a felbontás is, ott nagyon jó opciókkal lehetünk gazdagabbak (60fps mód vagy feltuningolt kinézet). A már emlegetett Horizon is a supersamplingen felül jobb textúraszűrést és szebb árnyékokat hoz majd magával, tehát az biztos, hogy a Sony belsős stúdiói figyelni fognak arra, hogy megérje 1080p esetén is cserélni, a többieknél majd meglátjuk. Használtan a PS4-ek most elég jó áron mennek, de ha új gépet akarunk venni, akkor viszont érdemes kifizetni a többletet a Próra, hosszútávon akármilyen kijelző mellett jobb lesz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. punchman
2016.12.22. 17:36
Nagyon kíváncsi vagyok, mire lesz képes a Project Scorpio VR és FullHD 60FPS terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. punchman
2016.12.22. 17:39
Rosszul látod. Az új konzoloknak az a lényege, hogy mindent elfuttatnak ami korábban megjelent. Xbox esetében részben a 360-ra is igaz. Ha beéred olcsóbb konzollal, azokon is tudsz majd játszani a legújabb játékokkal egy ideig. Hosszú távon támogatni fogják őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. VikMorroHu... punch...
2016.12.22. 19:45
Hagyd, csak egy troll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. wishformor... punch...
2016.12.22. 20:06
Dehat PC-n is elfut minden ami korabban megjelent, nemreg toltam vegig ujra a Fallout 1-2-t, akkor ezzel most lenyeget vesztette a console?!?
"Ha beéred olcsóbb konzollal, azokon is tudsz majd játszani a legújabb játékokkal egy ideig." a hetvegen kivaltkepp tetszettek az 15-20 fps es droppok, meg a dynamic scale down. vegulis couch gaming-re megfelel, de erre van igeny millionyit eladtak, erre van igenye a tobbsegnek, ennyi. Penztarcaval szavaszol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. LGx
2016.12.22. 20:49
hasonlóan látom a jelenlegi irányvonalat sajnos.
persze a "mocsok" kiadók a konzol exkluzív játékokkal tudják életben tartani ezeket. ha minden kijönne PC-re is, akkor nem lenne már ilyen sok konzol, az tuti.
(persze mindig lesznek akik a kényelmes utat választják, hogy ne kelljen hozzányúlni és plug&play legyen)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. punchman wishf...
2016.12.22. 20:55
Miért vesztette volna el? A konzolok nagy hátránya volt eddig, hogy az előző generáció játékait nem futtatták. A PC sokoldalúságát sosem fogják utolérni, de határozottan előre lépett ez a generáció ezen a téren. Nagyon sokan laptopot használnak már asztali PC helyett, főleg dolgoznak rajt. Játszani vesznek egy konzolt. Kényelmes megoldás. Ha valakinek kell a jobb grafika, vesz egy Prot, vagy Scorpiot. Nem gyenge gépek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. punchman LGx
2016.12.22. 20:58
Nem a mocsok kiadók. A Sony volt mindig a diktátor ezen a téren. Az MS is beállt a sorba, de az új Xbox ezen a téren is javított. Eljuthatunk oda, hogy idővel szinte minden nagyobb Xbox játék jön PC-re is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Galdech
2016.12.22. 21:13
Még a végén Sony-nak kell elnézést kérnie, amiért a játékait nem adja ki másra csak a saját gépére... Végem van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. punchman Galde...
2016.12.22. 22:28
Szerinted hány százalékát fejleszti a megjelenőknek a sony? okos...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Praston
2016.12.22. 22:53
Ez a 4k dolog azért nem az igazi. Amíg a sima ps4-en voltak fps droppok bizonyos játékokban, addig a Pro-n legalább stabil a 30 fps 1080p-n, esetleg több az fps 30-nál 1-2 játékban. Én sokkal inkább a Slimet kérdőjelezem meg, mivel az a sima ps4, egyetlen előnye, hogy 16(?) nm-en így kevesebbett fogyaszt, de egy átlag user mit lát? Van ps4, ps4 slim, ps4 pro (jelenleg). Én is PC párti vagyok persze, de azért a console sem annyira rossz. Nem kell vele szarakodni, haza érsz melóból, ledölsz a kanapén a nagy tv elé és szórakozol. Persze PC-vel is meglehet ugyan ezt csinálni, de az átlag felhasználók nem mi vagyunk, akik itt forumoznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. mikej95
2016.12.23. 02:22
3 évet húzott a "nextgen". Szép. És még jól is jártak vele, mert nyereségesen árulták a dobozokat és most kiadnak egy fél generációt is. Sok helyen tényleg gondok voltak az 1080p60fps-sel vagy épp a 30 fps se akart összejönni, 4K-ban maximum filmet fognak ezzel nézni az emberek normális framerate mellett, VR szintén mókás lesz. Az, hogy van 2 exkluzív cím (kiadó) aminek a kódját az utolsó sorig precízre csiszolták ne legyen már mérvadó.
Annak ellenére, hogy hogyan kezdte az MS ezt a konzolgenerációt (2012 E3 ) mostanra sokkal szimpatikusabbá vált, 360 kompatibilitás a fontosabb címeknél (2 generációnyi exkluzív cím tulajdonképpen), exkluzív címek kiadása PC-re késleltetve, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Capricorn
2016.12.23. 02:41
Én pár hete vettem sima PS4-et, eddig elégedett vagyok a vétellel. Bízom benne, hogy a Sony gondoskodik arról, hogy a későbbi exclusive játékok is menni fognak 1080p 30 fps-el a sima változaton is, mint ahogyan ez most is így van. Nem kell nekem a 4k élmény a couch gaming-hez, valamint a 30 fps itt simábbnak hat mint PC-n. Exclusive címeken kívül más meg nem nagyon érdekel személy szerint. Arra ott a PC-m
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. oromis
2016.12.23. 10:44
PSVR játékok is kaptak PRO patch-et, pl. Robinson The Journey sokkal részletesebb a PRO-n, van ahol a képfrissítés nőtt, kevesebb rosszullétet okozva. A PSVR.hu -n van pár teszt és említés erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Galdech punch...
2016.12.23. 16:44
Sony "csupán" pénzt adja a kutatásokra és fejlesztésekre, hogy olyan motorokat tudjanak előállítani a stúdiók amikkel lehetséges ilyen játékteret és grafikát megalkotni. Durva különbség van egy független stúdió és egy óriáscég által támogatott stúdió játékai között. Lemaradást soha nem fogja behozni, csupán felzárkózni tud nagyjából 3-4 éves késéssel a független.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. punchman Galde...
2016.12.23. 20:09
A PS2 idején nagyon sok stúdió lett megzsarolva. PS3 startja elég nagy pofáraesés volt, és egy csomó stúdió beintett a Sonynak. De ha visszaemlékszünk az Alan Wake is utólag jelenhetett csak meg PC-re, és volt belőle kisebb balhé. Szerencsére az MS azóta más utat jár. A Sony pedig már nem rendelkezik akkora érdekérvényesítő erővel.

Számomra a legnagyobb pozitívum, hogy mostanra mindketten platformként tekintenek az új konzolgenerációra, ami a játékok és a felhasználók szempontjából igen jó hír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Galdech punch...
2016.12.23. 20:29
Üdv a kapitalizmus világában. Ez nem egy keresztes hadjárat, kis naiv.
Xbox durván le van maradva PS-hez képest ebben a generációban, nem volt más választása mint a menekülőút: kinyitni multiplatformra. Sony-nak nincs erre szüksége, mert neki van a legnagyobb felhasználóbázisa AAA kategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. reklamszem...
2016.12.24. 01:21
Gondolom ez egy szükséglépés a 4K/VR-re, mikor kijöttek, lehet nem számítottak a felbontás-robbanásra amire az alapvas már kevés, de azért pofátlan dolog eladni 2x ugyanazt.
"PC sokoldalúságát sosem fogják utolérni" ellenben megkapták a "revizionálást", ami jó dolog ha vmit fejleszteni szeretnél a PC-dben, de egy konzol(használók)nak szerintem már kevésbé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2016.12.24. 10:13
Nézd más szemszögből. Nem kell megvenni kétszer ugyan azt. Semmit mást nem csinálnak éppen csak próbálkoznak az idővel együtt haladni. Ennyit fejlődött a PS megjelenése óta a technika és ennyit voltak hajlandók ráfordítani. Az XBOX is csak éppen ezt csinálja jelenleg. Felfrissítik a palettát és megpróbálnak az igényekhez igazodni. A PS4 és az XBOX időtartama még nem érte el azt a kort, hogy érdemes legyen cserélni őket. Ezért mindkét konzolnál csak bizonyos mértékű frissítést hajtottak végre. Ezzel talán egy kis új lendületet adhatnak az eladásaiknak és igazodhatnak a kor követelményeihez. Így legalább garantálhatják azt is, hogy az előző címekkel is kompatibilis eszközöket adnak ki. Az igazi nagy ugrás várhatóan 3-5 év múlva lesz esedékes új konzolok formájában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Riddick77
2016.12.24. 13:15
2017 Karácsony előtt jön az új Xbox Scorpio 6Tflops+ teljesítménnyel.

4K felbontás,HDR,Dolby Atmos hangminőség 12GB VRAM.

Ez már nagy ugrás lesz a konzolok teljesítményében.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Galdech
2016.12.24. 15:29
Én személy szerint egyébként örülök ennek a koncepciós döntésnek és remélem meg is tartják, nem csak a 4K és VR miatt csináltak kivételt. Mert így csak az erősebb gépet kell mindig megvenni és a régebbi játékokkal is tudok játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. babik003
2016.12.24. 22:13
Barátomnak Slim PS4 van, be ruháztam egy Pro-ra lg 43uh668v 4K HDR tv-vel. Uncharted, Tomb Raider nekem szembetűnően jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Ch00ler
2016.12.25. 11:38
Nekem ideje lenne cserelni a 360-t, es mar elore fentem a fogam a ps4 pro-ra, mondvan, hogy jobb is lesz, VR megoldas is van, meg raknak bele blu ray UHD lejatszot. Ez utobbit kiveve minden klappolna is...
Erre MS belerakja az UHD lejatszot az S-be.

Asszem, ezzel a Sony nagyon mellelott. De remelem, nem lesz fel ev mulva egy UHD lejatszos valtozat, hogy aztan ismet fel ev mulva kitoljak a PS5-t. Sajnos a penz a legnagyobb ur.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Mutheee
2016.12.29. 15:06
Én csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem 130-140e forintért nem tud az ember olyan pc-t összerakni, amivel olyan beállításokkal tud játszani az új játékokkal, mint ps-en. Az oké, hogy egy asztali gépen szebb, jobb meg minden... de mennyiért? Egy csúcskategóriás videokártya már egymaga több mint a ps4 pro. De javítsatok ki, ha tévednék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. norbifiata...
2016.12.29. 17:58
Az említett TV-k fele számomra nem pénztárcabarát, vagy nem elérhető itthon (Sony)

Tudnátok ajánlani egy Tuti HDR-es TV-t max 200.000 forintig, amivel jobb a játékélmény? ami nekem van, naggyon durván késleltet... inkább monitoron szoktam a PS4el játszani...

de nem ezért van 102cm-es Tv-m az ég szerelmére

Előre is köszönöm a segítséget
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. B_Real babik...
2016.12.30. 19:29
Miért ne lenne jobb (mármint szebbre gondoltál, gondolom)? Nagyobb felbontáson fut. A többször még FHD felbontást sem elérő, gyatra vagy 0 élsimítással rendelkező alap PS4-hez képest persze, hogy szebbnek tűnik. A baj az, hogy ezt a konzolt is már 4k-sként reklámozták, aztán kiderült, hogy a FIFA17-en és valami felsőnézetes autós játék szinten kívül semmit nem tud 4k-ban megfelelő sebességgel futtatni. Mondjuk talán azóta nem is hangoztatják - mivel simán perelhetők lennének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. B_Real babik...
2016.12.30. 19:29
-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Csaber Muthe...
2016.12.30. 22:26
Használból simán kb az én gépem kijön ennyi pénzből max az SSD-ét vedd ki belőle 5 éves gép csak a vga pár hónapos...mondjuk nállam a project cars így néz ki butítva tömörítve : [LINK] és a 30 fps az első féktávnál volt utánna átlag 40 igaz azóta löktem a procin itt még alapon járt a mivel kicsit proci limitem van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. agydoctor norbi...
2017.01.01. 23:49
Szia énis pron gondolkodok néztem teszeket de szerintem ez a legtutibb választás ár érték arányvbban: http://www.mediamarkt.hu/hu/product/_samsung-ue-50-ku6000-uhd-smart-led-telev%C3%ADzi%C3%B3-1197213.html?utm_source=Arukereso.hu&utm_medium=listing&utm_campaign=Arosszehasonlito és ezen az oldalon nézegettem a teszeket: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usage/hdr-gaming/best
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!