iPon Cikkek

Acer S277HK – Hello 4K, viszlát TN panel

Dátum | 2015. 03. 13.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A felbontás-háború nem tegnap kezdődött, a panelgyártók már évek óta versenyeznek, hogy kinek nagyobb a PPI-je. Jelenleg ott tartunk, hogy olyan telefonokkal rohangálhatunk, amiknek nagyobb a felbontása, mint az átlag otthoni monitornak, és a notebookok között is akad már szép számmal 4K-s, még a kompaktabb megoldások között is. 4K és UltraHD: manapság ezek lettek a varázsszavak, és a TV gyártók is ezekkel próbálnak előre menekülni. Szó se róla, aki látott már közelről 4K-s TV-t, annak azért biztos átfutott az agyán, hogy na igen, ez már valami. Kivéve persze ha valamelyik kis felbontású helyi adó ment rajta. A monitorok sem kerülhették el a sorsukat, de ha belegondolunk, ez így is van rendjén. Viszonylag közel ülünk hozzájuk, így megfelelő méret mellett már bőven lehet értelme a 4K-s felbontásnak, csak hát volt néhány nem éppen apró probléma, amit meg kellett oldani. Kezdjük azzal, hogy nem volt csatlakozó, ami 60Hz-en kezelni tudott volna egy ilyen képernyőt a szabványban foglaltak szerint. Végül kis csalással a DisplayPort lett a kezdeti 4K-s monitorok megváltója, mert ezzel egy kábelen meg lehetett oldani a kérdést, csak a monitornak azt kellett füllentenie magáról, hogy ő igazából két kijelző. Mostanra a driverek már automatikusan kezelik ezt a felállást, így felhasználóként semmi dolgunk nincs, ráadásul már megérkezett a HDMI 2.0 is, ami trükközés nélkül is képes megfelelő képfrissítési ráta mellett a 4K-s jel továbbítására.
Még 2013-ban futott be hozzánk az első 3840*2160 pixeles monitor az ASUS tálalásában. A felhasznált 32 colos méretű, Sharp által gyártott IGZO panel kétségkívül gyönyörű volt, a tesztvideókon is csak ámultunk, de azért a PQ321-nek egyrészt voltak hiányosságai, másrészt… alulról nyaldosta az ára az 1 millió forintot, ami lássuk be, elég hamar levette a kívánságlistánkról. Az első fecske után viszont beindult az ipar, felpörögtek a gyártósorok, és ahogy fejlődött a technológia, úgy lettek egyre olcsóbbak a magas felbontású panelek. Elsőként a Samsung jelentette be, hogy mindjárt eljő az elérhető árú 4K-s monitorok kora, és el is jött, csak nem úgy, ahogy mi gondoltuk. A 28 colos változatok árai bementek 200 ezer forint alá, már-már bonthattuk volna a pezsgőt, hogy lassan annyiért lesz UHD monitorunk, amennyiért nemrég még 1440p-set vettünk, csak volt egy aprócska zavaró tényező a képletben: az összes ilyen monitor TN panellel volt szerelve. Pedig már majdnem ott tartottunk, hogy az extrém gyors monitorok kivételével már kár volt a TN felé kacsintgatni, hiszen a prémium panelek ára nagyon leesett az utóbbi pár évben, erre bumm, megyünk vissza a kiindulópontra. Szerencsére viszont ez az egész csak átmeneti állapot volt, ami nem is tartott sokáig. Megjött egy monitor, mely elhozza azt, amire valószínűleg már sok 4K-s kijelzőre vágyó vásárló várt: magas felbontás, megfelelő méret, prémium panel és éppencsak, de 200k alatti ajánlott végfelhasználói ár. Bemutatjuk az Acer S277HK-t.
Az S277HK egy elég vékony dobozban érkezett, aminek füle is van, szállítani tehát a 27 colos mérete ellenére nagyon egyszerű. Maga a monitor sem egy súlyos egyéniség, a mindössze 5kg.
Szemből ami elsőre feltűnhet, az a „keret nélküli” dizájn. Van persze keret, de kikapcsolt állapotban szinte egybeolvad a képernyővel, nem igazán lehet észrevenni, bekapcsolva pedig láthatóvá válik, hogy milyen vékony is valójában. Mindössze az alsó káva kapott rendes vastagságot, mert valahol el kellett férjen az Acer logó és a kezelőszervek. Az aszimmetrikus talp nagyon megkapó látvány élőben, és szerintünk az ezüst-szürke színhasználat is jó választás volt, de ez már ízlés kérdése ugye.
Hátul csillogó fehér felület fogad minket, amit idővel valószínűleg öröm lesz takarítani, de szerencsére ezt az oldalát általában a fal nézi a képernyőnek. Az állványzat nyaka végtelenül egyszerű, csak a legalapvetőbb beállításokat engedi, tehát némileg döntögethetjük a monitort (-5-től 15 fokig kb.) és ennyi. Az összeszerelés nagyon egyszerű, gyárilag csak a talp nincs a nyakon, ezt egyetlen, kézzel is betekerhető csavar rögzíti.
A videó csatlakozók között ezúttal csak digitálisak vannak. Egy DisplayPort, egy mini-DisplayPort, egy Dual Link DVI-I és egy HDMI 2.0 várja, hogy használatba vegyük. Utóbbi lenne a legérdekesebb, de pont ahhoz nem mellékel kábelt a gyártó, valószínűleg azért, mert még csak nagyon kevés videókártyán van hozzá való kivezetés. A port természetesen visszafelé kompatibilis a régebbi verziókkal, így bármit ráköthetünk, csak akkor nem tudjuk majd a 4K-s felbontást 60Hz-en használni. Van még hátul egy füles kimenet (mert hol máshol legyen, ugye… 10-ből 9 gyártó ide pakolja érthetetlen módon), egy line-in bemenet a DVI miatt, a külső tápkábel csatlakozója és egy kensington port, ha a tolvajok dolgát akarnánk megnehezíteni.
Fizikailag az egyetlen igazán kifogásolható pontja a monitornak a kezelőszerveknél van. A menügombok jobb oldalt, alul vannak, borzasztó kényelmetlen használni őket, és szoftveres megoldás sincs, amivel kiválthatnánk a nyomkodásukat. Szerencsére ritkán kell hozzájuk nyúlni. Amint megnyomunk valamit, felbukkannak az OSD-n a lehetőségeink, de ezek nem mindig vannak pont a gombok felett, így a navigáció az első pár percben elég nehézkes. A káva síkjából igazán csak a bekapcsoló gomb átlátszó műanyag része türemkedik ki, ami kéken világít bekapcsolt, és sárgán készenléti állapotban. Utóbbi nem zavaró, előbbi talán egy leheletnyivel erősebb egy sötét szobában, mint kéne, és kikapcsolni sem lehet, de igazából nem vonja el a figyelmet a képernyőn történekről, és ez a lényeg.
Ha túléljük a gombok okozta első sokkot, a menüben szinte mindent testre szabhatunk. Az eColor menedzsmenten belül néhány előre beállított színsémát találhatunk, a Blue Light opció pedig a kékfény csökkentésért felel. A Super Sharpness még egy érdekes menüpont, ezt bekapcsolva olyanná válik a kép, mintha egy képkezelő programban ráküldtünk volna egy élesítést. Van amin jól tud mutatni, a növényes hátterünk mosottabb részei szebbek lettek tőle, de például a fehér háttéren zöld felirat elég nehezen olvasható lesz tőle. Felhasználásfüggő tehát, hogy szükség van-e rá, mindenesetre érdekes lehetőség, kár, hogy nem lehet állítani az erősségét. A kalibráláshoz lehetőségek igazi tárháza áll rendelkezésünkre, úgyhogy egy megfelelő kalibrátor mellett biztos, hogy ki tudjuk hozni a maximumot a monitorból. A következő oldalon kiderül, hogy ez nálunk mit jelentett.
A képminőség sarkalatos pontja z S277HK-nak, hiszen az első fecskék egyike, akiknek bizonyítaniuk kell, de szerencsére nem vall szégyent, a kalibrált eredményeink elég impozánsak lettek.
A 0,6-os DeltaE érték ragyogó, és igazából a maximális 1,2-es eltérés sem rossz a konzumer szegmensben. Az sRGB színtér lefedése nem okoz problémát a monitornak, és felhősödést is elég minimálisan láttunk csak rajta, normál felhasználás mellett szép képe van. A fényerőeloszlása nem tökéletes, láttunk már jobbat is, mert több régió is mutat 10% feletti eltérést a középen mérhető fényerőtől, de igazából szabad szemmel egy színes képernyőn ez se látszik. Az viszont érdekes volt, hogy mérés közben a fényerő állandóan mászkált pár tizedes értéken belül, ilyennel az utóbbi néhány monitornál nem igazán találkoztunk.
A legkisebb fényerő amit kalibrált beállítások mellett mértünk 57 cd/m^2 volt, míg a legnagyobb 242. Utóbbi bőven elég ahhoz, hogy erősebb környezeti fény mellett is jól látható legyen a képernyő tartalma, míg előbbi a nagyon érzékeny szeműeknek egy kicsit sok lehet egy teljesen sötét szobában, de a legtöbb embernek még tökéletes lesz. 4K-s felbontás mellett már az sem mindegy, hogy milyen szépen skálázza a képet a monitor, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy mindent képesek vagyunk ekkora felbontáson futtatni, főleg játékoknál jelenthet problémát a 3840*2160 pixel, hiszen hatalmas teljesítményt kíván. Nos, ez az a pont ahol elég felemásan teljesít az Acer S277HK. A legfontosabb felbontás, a Full HD (1080p) mosottabb egy kicsit, mint az átlag, az OSD-ben található Super Sharpening viszont sokat segít rajta, érdemes azzal használni, vagy inkább a GPU-nk skálázását használni, mert nem túl szórakoztató állandóan a menüben mászkálni. A 2560*1440 már egy fokkal szebb, az élesítés nélkül is elég jól tud kinézni. Viszont a képarány-kezelés nem tökéletes. Az 5:4-es és 16:10-es felbontásokat nem kezeli jól a monitor, csak a 4:3 és a 16:9 fekszik neki igazán. 4:3-ban a kisebb felbontások is jók voltak, viszont minden más képarány esetében ha 1080 sornál kevesebbet állítottunk be (pl. 1600*900), akkor minden irányból kapott egy fekete keretet a megjelenített kép. A „kép a képben” (PiP) mód jól működik, kiválaszthatjuk, hogy melyik sarokba kerüljön a másodlagos kijelző képe, de a „kép a kép mellett” már elég fapados lett. Egyrészt nem működik alatta rendesen a képaránykezelés (minden 16:9-esnek tűnik), másrészt emiatt rengeteg felület megy kárba, tulajdonképpen a képernyő fele fekete marad. Sőt, igazából van, hogy több is, mert néhány felbontásnál további fekete keretet kap a megjelenített kép. A sebesség legalább teljesen rendben van, az Acer szerint 4ms-os a panel, és valóban akörül lehet. A túlvezérlés mértéke változtatható is az OSD-ben, így mindenki eldöntheti, hogy a sebességért mennyi túlvezérlésből fakadó hibát hajlandó bevállalni. A közepes beállítás szerintünk eléggé kiegyensúlyozott volt. A hangszóróktól viszont nem szabad sokat várni, minden beállításon enyhe dobozhangjuk van, amikor pedig kikapcsoltuk a gyárilag bekapcsolt DTS opciót, menten elsírtuk magunkat. Ki kéne táblázni, hogy „Ne nyúlj hozzá!”. Hangfalakat vagy egy fülest tehát mindenképp érdemes beszerezni az S277HK mellé, a beépített csipogók csak vészmegoldásnak jók.
A hibái ellenére hazudnánk, ha azt írnánk, hogy nem szerettük meg az S277HK-t azalatt a másfél hét alatt, amíg nálunk volt. A képarány kezelés és a skálázás minősége valószínűleg kevés leendő tulajdonost fog érinteni vagy zavarni, és az se valószínű, hogy van, aki ezen akart heavy metalt hallgatni. A gombok miatt azért egy kicsit morcosak voltunk, de a megjelenített kép minősége kárpótolt minket mindenért, és ez a lényege az Acer új monitorának. Elérhető áron kínál 4K-s felbontást már megfelelő képátló mellett és mindezt prémium panellel. Bár ez ízlés kérdése, nekünk a dizájn is bejött, az aszimmetrikus talp és a nagyon vékony káva jól mutat élőben.
Egy kicsit kitérve a windowsos élményekre is, néhány szoftver magas DPI kezelése még hagy némi kívánnivalót maga után, egy Steam vagy Battle.net kliensben például nem lehet betűméretet állítani, szóval nem árt hozzájuk egy nagyító, de a legtöbb program amit használtunk jól muzsikált 4K-s felbontáson is, tűéles képet adva, úgyhogy kezd értelme is lenni az óriási felbontásnak. Az Acer S277HK pedig az első monitor az „olcsóbb” vonulatból, amit szívesen ajánlunk, simán megéri a többletet a TN-es társaihoz képest.
Az S277HK-t az Acer hazai képviseletétől kaptuk kölcsön, amiért ezúton is köszönet! Pro: + Gyönyörű kép + Vékony kávák + Négy digitális bemenet (ebből három kezeli a 4K-s felbontást) Kontra: - Gyenge képarány kezelés és közepes skálázás - Kényelmetlen menüvezérlő gombok - Nem túl impozáns hangszórók
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

42. Jozso3
2015.03.13. 08:57
És még akkor ott van a FHD 60 Hz v 144 Hz amire egyik haverom világított rá nekem Hiába van egy 50 K értékü Asus Gamer monitorom ami 1ms ha a FHD ba csak 60 hz produkál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Svindler Jozso...
2015.03.13. 09:01
De a képváltások legalább gyorsan mennek végbe. Volt idő, amikor még 25ms-os monitor előtt ültem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. FaL
2015.03.13. 10:11
Nagyon szép ez a monitor viszont rögtön ezzel kapcsolatban is felmerül az egyik legnagyobb kérdés bennem az utóbbi idők monitorait nézegetve: Minek a káva 2015-ben? Mit tesznek oda amit nem tudnak máshova tenni, illetve ha pl. ez a monitor is meg tudja oldani, hogy csak alul van vastag káva, akkor mások miért gyártanak 2-3-4 centis kávával monitorokat?
Régebben még elnéztem, de manapság amikor mindent tudnak hangyax@rnyi méretben gyártani, akkor nem hiszem el, hogy szükség van a ronda több centi vastag műanyag keretre hogy elférjenek. De ha nem is férnek el, akkor inkább legyen mélyebb a monitor, mint a káva legyen vastagabb
Valaki aki ért ehhez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Asagrim FaL
2015.03.13. 10:19
Technikailag semmi akadálya a kávamentességnek. Az egész pszichológia. A kávamentes monitor a legtöbb vásárlóban azt az érzést kelti, hogy sérülékeny a készülék, és inkább a masszívabb, strapabíróbb verziót választják. (Nem én találtam ki, LG piackutatás eredménye TV kapcsán.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.03.13. 10:26
ez elég szomorú
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. BReal
2015.03.13. 10:35
Szerintem egy vastag kávájú monitor, TV tud szép lenni.

Nekünk ilyen TV-nk van otthon, és szerintem nagyon jól mutat a szobában. Amivel személy szerint nem vagyok kibékülve, azok a fényes kávájú készülékek. Eszméletlenül zavaró számomra TV nézés közben, amikor különböző tárgyak (személyek) a szobában visszatükröződnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. FaL BReal
2015.03.13. 10:46
Nekem meg ilyen TV-m van és ha visszagondolok a régebbi még CRT TV-mre aminek a hangszóróval együtt volt kb 10-15 centi kávája, rosszul leszek
A monitorom

és ennek bizony hajlamos tükröződésre a kávája, plusz akkora, hogy leszáll rajta egy repülő... Nem tetszik, de akkor még nem volt más, most meg amik vannak, vagy drágák, vagy x@rok.
Én ebben semmi szépséget nem találok, de persze ízlések és pofonok, nincs olyan ami mindenkinek tetszik :3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. BReal
2015.03.13. 10:52
Na de nem is a CRT TV-kről volt szó, mondjuk szerintem ott is voltak szép modellek. Egyedül amik kivétel nélkül rondák voltak számomra, azok a projektoros TV-k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. CyberPunk6...
2015.03.13. 13:59
Mosott fullHD egy natív egész többszörös felbontású monitoron?
Mi?

Csak ki kéne tenni 4:1 arányban a képpontokat és kész. Mitől lesz az mosott?
Valami hülye képjavítást találtak ki, ami összemossa a képpontokat a környezetével?
Csak mert 27 colon, ha éppen pont fullhd-ban akarod tolni, azért még nem fogsz belehalni, hogy ilyenre feltétlenül szükség legyen.

Ki lehet kapcsolni és rávenni, hogy csak rakja ki a 4:1-es képpontokat és kész?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. m76
2015.03.13. 14:53
Sajnos az én monitoromon is mosott a fullhd, nem értem miért nem képesek csak simán megduplázni minden képpontot.

A 2560x1440 is kevésbé zavaró mint a fullhd.

Szóval ez nem egyedi probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. CyberPunk6... m76
2015.03.13. 15:07
Ez így nagyon elkeserítő, mert aki 4k monitort vesz 30' alatt, az szinte egész biztosan kénytelen lesz néha fullhd-ra váltani. Ettől még jó a 4k, mert lesz ahol nagyon szép és oké, de ebben a méretben ez még megkerülhetetlen a rossz skálázás miatt.

27' esetében pedig nem is annyira durván rossz még a fullhd, hogy mindenképpen képjavító eljárásokat kelljen használni.

Nagy csalódás, hogy ez nem egyedi probléma, pedig számomra magától értetődő lenne, hogy van direkt 4:1 lehetőség fHD-ra, de ezek szerint mégsem.


Arról nem is beszélve, ha valaki játszani is akar rajta mellette, akkor kb biztos, hogy fullhd-ban fogja tolni. Egyrészt csomó játék nem támogatja a 2560-at, ráadásul ahhoz azért mindenképpen komoly VGA kell, hogy egyáltalán normálisan menjen, míg fullhd esetében egy közepes kártyától fölfele minden jó.
(nem érv az akinek van pénze 4k monitorra szöveg, annak vga-ra is, mert nem mindenki játékra veszi. Lehet firepro vagy quadro van a gépben, de azért néha játszogatna).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. pongracz6
2015.03.13. 16:09
Ezek a 4k-s monitorok értelmetlenek. A játékokat a mostani VGA-k még nem tudják normális sebességgel futtatni 4k-ban, torrenten nincsenek 4k-s filmek, sőt kereskedelmi forgalomban sem kaphatóak. Lejátszója sincs hozzájuk senkinek. Ráadásul aki kicsit is ért a témához az tudja hogy 4k-nak mozivászon méret kell hogy szükség legyen rá. Vagyis ahol értelmük van az a projektor piac.

Monitornak egy LG IPS paneles, 24-28 inches, freesync és gsync támogatással rendelkező monitor kell. Az LG IPS panele már elég gyors FPSre is (az újabb Dell-ekben is ez van) gyönyörű a képe és a freesync és gsync nem lassít mint a "sima."

4k-s monitort csak a sznob vesz vagy az aki nem ért hozzá.
Akinek sok a pénze és ért hozzá az vesz egy 4k-s lézer projektort 2 milláért. Mondjuk 4k-s filmet honnan szerez rá azt nemtom, de ha annyi pénze van azt is csak megoldja vhogy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Asagrim m76
2015.03.13. 16:28
A chroma subsampling az oka. Veszteséges a felskálázás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. CyberPunk6... pongr...
2015.03.13. 16:31
Szeretem az ilyen szűklátókörű megnyilvánulásokat, amikor valaki a saját igényeit és hallomásait kiterjeszti az egész világra, és még annyi képzelőereje sincs, hogy kitaláljon valami értelmes felhasználást.
Szóval emiatt lényegében lehülyéz mindenkit, akinek van rá pénze és tudja mire használni, de valójában közben csak saját magából csinál hülyét.

Én tudnék használni egy 4k-s monitort munkára, csak még nem gyártották le azt a fajtát és nem annyiért, amire én beruháznék. De követem a piacot, és ha lesznek végre normális darabok, venni is fogok egyet.

Képzeld, nem projektoron fogok dolgozni, hanem 4k monitoron, olyan 30-32" méretben. Kb 1-1.5 méterre fogok tőle ülni, akáűrmit mond a grafikon, amit láttál és nem a képpontokra fogom verni, hanem arra hogy kifér a munkám nagyrésze meg a doksi egy monitorra. normálisan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Asagrim pongr...
2015.03.13. 16:51
"[...] torrenten nincsenek 4k-s filmek, sőt kereskedelmi forgalomban sem kaphatóak [...]"

Korhatáros tartalom következik!
http://s5.postimg.org/xtxa8tkdz/screenshot_134.png

Ezek mind adathordozón megjelent 4K-s filmek (minden "scene release" torrenten adathordozóról rippelt anyag.) Hogy miért kizárólag a pornóipar látszik ennyire hatékonyan és gyorsan új technológiákat adaptálni, az rejtély ...

"4k-s monitort csak a sznob vesz vagy az aki nem ért hozzá."

Erre már CyberPunk666 reagált, minden szavával egyetértek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. bagi1992
2015.03.13. 18:08
pongracz6: Valószínűleg totál hülye az összes vágó, akik a full hd videót tudják nativba kirakni és még marad munkaterület a vágó szoftvernak is. Rohadt sznobok tényleg. Jó lenne körbejárni a témát és a felhasználási területet mielőtt marhaságokat beszélnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. nemlehet Asagr...
2015.03.13. 18:46
Mondjuk ez egy jó kérdés. A ponrót nézők nagyrészét rohadtul nem érdekli a minőség. A legtöbb online hely porntube és társai talán ha az SD szinvonalat megütik.. De érdekes módon a 3D-t is nagyon gyorsan abszolválta a felnőtt filmipar, legalábbis sokáig több 3D pornó volt mint rendes film
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Asagrim nemle...
2015.03.13. 18:55

"A pornót nézők nagyrészét rohadtul nem érdekli a minőség."

Nem érdekli, vagy nem tud róla, hogy mik a lehetőségei? Lenyűgöző élmény volt 60 FPS-ben látni egyet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. dbori Cyber...
2015.03.13. 23:44
Nem értek egyet. Az összes játékom támogatja a wqhd-t. Én is meglepődtem de szinte az összes egytől egyig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dbori
2015.03.13. 23:46
Egyébként furcsa, hogy nagyobb az igényem mint amit a piac tud nyújtani... Szeretnék egy 30 colos g syns-es 144 hz-es ips monitort.
Természetesen 4k-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. pdx06
2015.03.14. 09:40
Én pedig szeretnék egy Oculus Riftet. Inkább az áll közelebb a virtuális valósághoz mint holmi nagyfelbontású monitorok. A 4K tévék, monitorok képe szép ugyan, de már túl mű hatást kelt, ráadásul nem annyival szebb a FullHD-nál hogy megérje a többletköltséget és a többletfogyasztást. Mert ahogy elnéztem a 4K tévék fogyasztása kicsit nagyon megugrott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csabi02 pdx06
2015.03.14. 10:47
egy 32"-es 4k monitor még elmegy olyan 100W körül amit néztem.
Az 1etlen probléma,hogy ebben a méretben rohadtul tartják az árukat és még mindig 2000€ körül kavarognak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Crytek01
2015.03.14. 12:40
Kontra:
- Gyenge képarány kezelés és közepes skálázás
- Kényelmetlen menüvezérlő gombok
- Nem túl impozáns hangszórók

Egyik sem érint szóval jó ez a monitor , amint lesz 40-50 ezer körül váltok is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. BReal Cryte...
2015.03.14. 14:19
Ohh, arra még szerintem bőven várhatsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Robin_24
2015.03.14. 15:46
HDMI 2.0 már megjelent valóban? Nem találom itt az oldalon....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. I.Jozsef83
2015.03.15. 09:18
CyberPunk666 2015. 03. 13. 16:31

Én tudnék használni egy 4k-s monitort munkára, csak még nem gyártották le azt a fajtát és nem annyiért, amire én beruháznék.
De követem a piacot, és ha lesznek végre normális darabok, venni is fogok egyet.

Ha és ha ... azaz nincs rá pénzed , ennyi .
Az a sok ha mindenkinél fennáll , biztos nem hagyja ki senki a lehetőséget . A képzelő erő meg végtelen ... csak nem képzelődni kell . Amíg nincs , addig a feltételezésnek sincs jogosultsága . Majd ha használja akárki is , na akkor szóljon és érdemileg .

A HA -val meg mindenki egyet tud érteni ...

http://prohardver.hu/hir/hdmi_2_0-displayport_1_2_atalkito_ev_vege.html

Berlin, Németország, 2013. szeptember 4.

[A Panasonic bemutatja a világ első HDMI 2.0 szabványra épülő 4K 50/60 Hz-es Ultra HD TV-jét]


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. CyberPunk6... I.Joz...
2015.03.15. 09:41
Van rá pénzem, csak még a haszon/ráfordítás mutatója kisebb, mint 1.
Az aránytalanul magas árak miatt, illetve a rossz megoldások miatt.

Azért a TN panel meg a homályos fullhd nem hiszem, hogy könnyen tolerálható. Ezekhez nem kell végtelen képzelőerő. Nem irreális elvárás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. I.Jozsef83 Cyber...
2015.03.15. 09:44
hanem arra hogy kifér( belefér ) a munkám nagyrésze meg a doksi egy monitorra. normálisan. 4db FHD monitornyi hely , csak nem mindegy mekkora monitoron / TV -n ... azért ahhoz kell elég nagyméretű kijelző
Munkára inkább 2 vagy 3db moncsi az igazi ... aki tényleg dolgozik is rajta , nemcsak hobbi szinten használja néha néha , és egy kijelzőn gubbad ki a szeme kis átmérőjű 4K kijelző miatt ... igaz belefér , de ... elméletben jól (?) hangzik , csak a valóság meg egészen más lesz ... nagy kijelző esetén meg hát elég fárasztó lesz 1-1,5méterről a fejnek nyaknak szemnek radarozni
Ezek filmre és játékra valók igazából megfelelő távolságból nézve .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. CyberPunk6... I.Joz...
2015.03.15. 09:55
Most tényleg óvodázunk?
Írtam, hogy 30-32"-ban gondolkozom, miért folyna ki a szemem?

A 4k pedig 4 fullhd monitornak fele meg, 30-as méretben 4 fullhd laptop monitornak például, ami simán olvasható.

Csak egy normális ablakkezelő kell hozzá és ugyanúgy használható, mint a több monitor. Meg úgy is, mint egy hatalmas felbontású nagy kijelző.


A fejnek és a szemnek, nyaknak miért lenne több munka, mint a több monitor?


A munkában 3 monitor van egymás mellett, tökre nem kényelmes ennyit forgolódni (általában kettőt szoktam csak kihasználni emiatt, és inkább alt+tabozok).
Sokkal kényelmesebb lenne 4 monitor úgy elosztva hogy 2*2, pont mint a 4k-s monitor.
Aztán meg ki lehet rakni egyben mondjuk dupla magasra, vagy dupla szélesre, ha az kell, de lehet az egyik negyedben és akkor pont olyan, mint a fullhd.

Minden lehetőség rendelkezésre áll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. I.Jozsef83
2015.03.15. 10:18
Ha annak érzed magad ...
Majd rájössz , monitorok egymás mellett szemmagasságra beállítva kényelmes... a többit a képzelőerődre bízom .
Napi szinten jó munkát kívánok előre is neked 81cm-en 4K -ban négy részre megosztva a kijelzőt ! Pl.: Hydravision

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2015.03.15. 10:20
Azé az IPS panelektől sem kell elájulni. Az igaz, hogy szebb a kép, de közben kiveri a szemed az IPS glow és backlight bleed, aztán ha olyat akarsz, amelyik esetében ezeket úgy-ahogy megoldották, akkor tejelhetsz kétszer annyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BiroAndras I.Joz...
2015.03.15. 21:00
Majd ha használja akárki is , na akkor szóljon és érdemileg .

Akkor szólok. Sony Bravia KD-49X8505B-t használok. Ez ugyan nem monitor, hanem TV, de teljesen jól használható monitornak is. A meghajtásáról két GTX970 gondoskodik. Eddig elég volt a teljesítményük mindenhez amit próbáltam.
Játéknál és munkánál is különösen akkor nagyon jó, ha sok információt kell egyszerre megjeleníteni. Előtte egy 30 colos 2560x1600-as monitort használtam, ami szintén nem kicsi, de még így is előfordult, hogy nehéz volt elhelyezni az ablakokat úgy, hogy mindent lássak egyszerre. Most már nincs ilyen gondom.
Eleinte aggódtam egy kicsit, hogy a 49 col túl nagy lesz, most viszont már úgy gondolom, hogy nem lenne értelmetlen egy 60-80 col körüli 8K monitor se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. I.Jozsef83
2015.03.15. 23:03
Na látom TE sem látsz , nem látsz ? csípőből vagdalózol .

CyberPunk666 írta :

Írtam, hogy 30-32"-ban gondolkozom, miért folyna ki a szemem?



Erre TE :

Eleinte aggódtam egy kicsit, hogy a 49 col túl nagy lesz, most viszont már úgy gondolom, hogy nem lenne értelmetlen egy 60-80 col körüli 8K monitor se.

Előtte egy 30 colos 2560x1600-as monitort használtam, ami szintén nem kicsi, de még így is előfordult, hogy nehéz volt elhelyezni az ablakokat úgy, hogy mindent lássak egyszerre.

Erről beszélek , hogy normálisan nem fogja látni !!! Túúúl pici rész esik 1 ablaknyi kijelzésre 4K -ban ... piciny betűket nem látni szinte ... majd hogy használhatatlan .

Persze hogy egy 60-80" 8K monitoron jobb lenne ! És ezzel már KI nem ért egyet ???

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.03.16. 01:18
CyberPunk666 2015. 03. 15. 09:55: "A 4k pedig 4 fullhd monitornak fele meg, 30-as méretben 4 fullhd laptop monitornak például, ami simán olvasható."

30" 4K: 146.86 PPI
15.6" FHD: 141.21 PPI
Elhanyagolható a különbség, és nekem sem okoz problémát a túl nagy pixelsűrűség, sőt, éppen ellenkezőleg.

Nem akarok kötekedni, lehet, hogy te bőven elvagy a mostani monitorokkal, de abszolút nem értem, hogy mivel rosszabb egy 4k-s, mint egy FHD, vagy egy QHD. (Persze leszámítva az árukat.)

Ha esetleg már kényelmetlen használni, akkor fogod, és átállítod az OS méretezését, nem? Cserébe sokkal szebben simított karaktereket fog kirajzolni, ami kényelmesebb olvasást eredményez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. I.Jozsef83
2015.03.16. 11:31
Értelem ?

Rohadtul nem mindegy , hogy a 4K mekkora képernyőn van jenen !

30" 32" vagy épp 49 " Ezen alapján már mobilok is vannak 4K kijelzővel

Nem mindegy mekkorka , vagy mekkora képátlójú monitoron akarsz kipakolni ablakokat , hogy azt még lásd is ! De nehéz megérteni dolgokat ... nem az hogy nem lehet , de mini betüméretek miatt kifolyik a szemed ha látni is akarod ... 70cm -ről (?) vagy közelebbről ?
Dolgozni :
3db 22" FHD vs 1db 32" 4K 4részre felosztva

1. 3db FHD monitor
2. 1db 32" 4K moniror / TV

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. I.Jozsef83
2015.03.16. 12:15


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. CyberPunk6... I.Joz...
2015.03.16. 12:28
3db 24" fullhd előtt dolgozom most, + a dokkolóban a fullhd 15,6"-os laptop.

Általában kettőt használok ki belőle, mert kényelmetlen ennyit forgolódni, messzinek érzem a két szélső monitort egymáshoz képest, mert kettő között kis fej és szemmozgással tudok váltani, sőt ha mondjuk fontos a gyors váltás (összehasonlítok valamit), akkor közé fordítva a fejem csak szemmel is belátom.

A laptopot is szoktam használni, nyilván nem cipelem mindenhová a monitorokat. Simán olvasható számomra a 15,6"-os méretben a fullhd felbontás.


Ezen okok miatt nekem 4 darab 15,6"-os fullhd egymáshoz közeli, nem csak horizontálisan terített (2x2) felosztás sokkal kényelmesebb lenne.

Ennek pedig pontosan megfelelne 1 darab 30-32" 4K monitor.


A méret nekem megfelelő lenne, könnyen olvasom ilyen távolságból is a laptop képernyőjét.
Kevesebb szem és fejmozgást igényelne belátni (középre nézve csak szemmel is belátom), mint a 2 vagy 3 nagy monitort.

Ki lehet rakni magasabbra és/vagy szélesebbre is a programokat, ami programozásnál, szimulációk idődiagramjánál hasznos és jobb is, mint kávával elválasztott megoldás.


Én nem állítom, hogy mindig és mindenhol ez a jó, van létjogosultsága a több mintornak is, ez felhasználás függvénye. De kijelenteni, hogy a 4k munkára hülyeség, inkább csak szűklátókörűség, semmi több.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. _DiEGO_ I.Joz...
2015.03.16. 16:44
+1

Én értem miről beszélsz és magasan egyetértek veled . Hadd rájuk , ne foglalkozz velük , ennyit nem ér ...

De kijelenteni, hogy a 4k munkára hülyeség, inkább csak szűklátókörűség, semmi több.

Csak a méret , csak a méret öreg ! Nem érted miről van szó !?. miről ír ? pici a 30-32" arra a feladatra .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Turit
2015.03.17. 20:35
Nem feltétlen jó a nagy felbontás a monitoroknál.
15,4 colos retina macbook pro (2880 x 1800) -n dolgoztam ma, egy tervező programban k.. kicsik a felíratok , gombok, már hátráltatóan és zavaróan hatott.
Itthon a 27-es (1920x1200) monitor tökéletesen megfelel munkára és játékra egyaránt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2015.03.21. 20:53
A rossz betű/gomb méret OS hiba, nem a monitor problémája. Fel kell "nagyítani" a betűket, gombokat, és akkor látod őket. Nyilván így csökken az előnye a nagyobb felbontásnak, a lényeg az arányok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. adamjani
2015.04.16. 18:07
én egy harminc colos 2560x1600as monitoron dolgozok (plusz oldalra kitett ugyanolyan magas pivot segédmonitoron), és sajnos azt kell mondjam, hogy a nagy felbontásra egy csomó program nincs felkészítve. Ha pl windows alatt felskálázod a etűméretet, akkor szétesik egy csomó programnak a kezelőfelülete, ha eredetin hagyod, akkor kifolyik a szemed, mire elolvasod az üzeneteket. Ez még szörnyűbb lehet egy 27 colos 4k-s monitoron, én mindenesetre segédmonitorral oldottam meg, a röptében ki-be zoomolás mellett, ami nem annyira kényelmes (és gyakorlatilag már benn ülök a monitorban, alig 40-50centiről bámulom a 30 colt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Felix_Rave...
2015.10.24. 11:23
Sajnos vettem egy ilyen monitort. Ez egy fos, senkinek sem ajánlom!
Hibák, amivel a monitor rendelkezik:
1. a jack input nem működik.
2. a háttérvilágítás csíkos, halvány világos és sötét vízszintes csíkok váltakoznak.

3. a videókártya, amihez DP kábellel van csatlakoztatva a monitor, nem éled föl, ha a számítógépet altattam, csak a ventilátorai pörögnek veszettül.

A monitort elszállították szervizbe, ahol közel egy hónapot töltött. Kicserélték az LCD panelt, mondván, hogy világos foltok voltak a háttérvilágításban. A három hibával, ami miatt elvitték, semmit sem tudtak kezdeni.
A vicces az, hogy a javítás előtt nem voltak világos foltok, most viszont vannak. WTF?

A vízszintes csíkokra meg azt mondták, hogy nem hiba, hanem technológiai sajátosság. Hm. volnának még ötleteim, hogy milyen sajátosságokat lehetne egy
újabb monitorba beletervezni:

A legdrágább monitorok esetében, meghatározatlan időközönként
sötétüljön el a kép, majd szintén meghatározatlan időtartam után jelenjen meg a
„Nyugodjál le, attól megnyugszol” felirat, és csak ez után kezdjen működni újra
a monitor.

Az olcsóbbakban a vízszintes csíkok mellett időnként jelenjenek
meg függőlegesek is. Mért ne? Ha úgy gondolják, hogy a vízszintes csíkozás
megszokható, akkor ezek a tulajdonságok is azok lennének nem?

Egy képmegjelenítő eszköznél nem az lenne az alapvető, hogy tiszta
képet adjon? Ez a csíkozást technológiai sajátosságra fogni egy marhaság, ha
csak ilyet tudnak gyártani, akkor inkább ne dobják a piacra addig a terméket,
amíg ezt meg nem oldották. Még a BenQ sem forgalmazna ilyet, pedig…
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!