iPon Cikkek

Aliens: Colonial Marines - csak alieneknek

Dátum | 2013. 02. 15.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Alapvetően azt gondolhatnánk, hogy ha valami sokáig készül, akkor az az alapos munka jele, a maximalizmusra való törekvés teljesülése. De az esetek többségében ez nem így van. Legyen az film, játék, vagy egyéb termék, ha valami jóval tovább készül annál, mint amennyi az adott iparágban általában szükséges, az pusztán azt jelenti, hogy valami nem megy rendesen. Nem rendelkeztek tisztán definiált víziókkal a projekt kezdetekor, nem fektettek le korrekt alapokat, nem dolgozott rajta megfelelő csapat, káosz és fejetlenség uralkodott munka közben. Egy játék esetében az, hogy ebből milyen végeredmény születik, a kiadón és a stúdión múlik. Szoktuk emlegetni, hogy a hosszú fejlesztési időkről ismert Blizzard több, mint 10 évig készítette a Diablo III-at, azonban ez így nem teljesen igaz. Tény, hogy a Diablo II után nekiálltak, de menet közben többször kidobtak teljesen kész koncepciókat, vagy már félig-meddig működő teljes játékot is, és elkezdték szinte teljesen elölről. Így habár mondhatjuk, hogy a Diablo III tíz évig készült, valójában beláthatjuk, hogy maga a játék, ami végül a polcokra került, körülbelül 3 évnyi munka eredménye. A Blizzard persze szerencsés abból a szempontból, hogy ezt megteheti, mert a kiadó és a vállalati kultúra lehetővé teszi, hogy akár a fejlesztés közben teljesen újrakezdjenek valamit. Azonban nem mindenhol van ez így, elég csak megnézni a Duke Nukem Forevert. Hiába teltek megszámlálhatatlanul az évek, soha senki nem vetette fel, hogy kidobják az addig elkészített, menet közben elavult dolgokat, és esetleg újrakezdjék az egészet. Inkább a meglévő munkából próbáltak összeeszkábálni valamit, ami így nyilvánvalóan halálra volt ítélve. A Gearbox tehát ebből a szempontból messze nem olyan igényes, mint mondjuk a Blizzard (bár a Diablo III óta utóbbi igényessége is megkérdőjelezhető - Svindler). S ezzel el is jutottunk jelen cikkünk alanyához, ami látszólag hasonló cipőben jár, ismét a Gearbox munkájának eredményeként. Vagy nem? Nos, nem egészen. Az Aliens: Colonial Marines ugyanis egy problémás és nagyon hosszú fejlesztési ciklus végeredménye, azonban valójában nem a Gearbox készítette, legalábbis nem teljesen – persze ezt végig próbálták titkolni.

Amikor a SEGA és a 20th Century Fox megállapodást kötött hat (!) évvel ezelőtt, hogy készítenek egy Aliens-alapú játékot, azt a kiadó rögtön bejelentette, még az előtt, hogy egyáltalán a fejlesztőcsapatot kiválasztották volna, és elindult volna a projekt. A Gearbox azonban feltehetően túlvállalta magát, és a Colonial Marines fejlesztése folyamatosan parkolópályára került, először a Duke Nukem Forever, majd a Borderlands 2 miatt. Minden szünet után visszatértek az Alienshez, és minden alkalommal kisebb-nagyobb változásokon esett át, illetve teljesen átalakítottak már meglévő részeket. Az azonban nyilvánvalóvá vált a Gearbox számára, hogy nem tud vele foglalkozni, amíg a csapat nagyobbik része a Borderlands 2-t kalapálta össze, addig pusztán néhány ember tudott dolgozni a Colonial Marines-on. Ennek az lett a vége, hogy a fejlesztés nagy részét kiszervezték a közepes játékairól ismert TimeGate Studiosnak, valamint besegített a Nerve Software és a Demiurge is. A Gearbox a multiplayert vállalta magára, ahova viszont szintén bedolgozott a Nerve. Miután a Gearbox leadta a Borderlands 2-t, és oda tudott figyelni egy kicsit a TimeGate által leszállított Aliensre, hamar nyilvánvalóvá vált Randy Pitchford csapatának, hogy itt bizony problémák vannak. A játék rettenetes állapotban volt, és a Gearbox nekilátott a tűzoltásnak: komplett pályarészeket készítettek el újra, dobtak ki, vagy alkottak meg a nulláról, ami egyben azt jelentette, hogy a nagy vagdosásban és átalakításban a vélhetően egyébként sem túl kiemelkedő történet teljesen elveszett. Egyébként a forgatókönyvet Bradley Thompson és David Weddle, a Battlestar Galactica két írója vetette papírra, James Cameron hathatós segítségével. A sztori egyenes folytatása az Aliens-filmnek, mi pedig egy Christopher Winter néven futó tengerészgyalogost alakítunk, aki osztagával elindul a U.S.S. Sulaco felderítésére. Ott természetesen idegenekbe botlunk, akik rövid úton mindent ellepnek, így kénytelenek vagyunk leszállni a legendás bolygón, az LV-426-on, hogy ott nézzünk szembe azokkal a rémségekkel, amikkel Ripley-ék a mozivásznon.
Mindez persze remek alapot nyújt ahhoz, hogy kiszolgálja az Aliens-rajongókat: bejárhatjuk azokat a helyszíneket, melyeket annyi évvel ezelőtt megismertünk James Cameron filmjében, hasonló szituációkat élhetünk át, de sajnos ennél tovább nem megy az egész. A komolynak szánt utalások kimerülnek annyiban, hogy bajtársaink alkalmanként emlegetik a film főhőseinek neveit, és ettől úgy kellene éreznünk, hogy az ő nyomdokaikban járunk. Később ráadásul a történet teljesen szétesik, és nem lesz sok értelme, sőt, tulajdonképpen komolyabban jelen sincsen. A párbeszédek sem adnak át túl sokat: a viccesnek, tökösnek vagy ironikusnak szánt beszólásokat a színészek képtelenek úgy megeleveníteni, hogy azok megfelelően hangozzanak, így az egész inkább valami kínos B-filmre emlékeztet. A zárás pedig sokaknál ki fogja verni a biztosítékot: a finálé gyakorlatilag a legrosszabb dolog, amit ebben a generációban átélhettünk. Még a különböző újságoknak nyilatkozó egykori fejlesztők is szégyellik magukat miatta, és csak remélik, hogy egy DLC segítségével majd valahogy összeállnak a dolgok, és sikerül legalább néhány rést befoltozni. De mindez még akár megbocsátható is lenne, elvégre sosem a történet miatt szerettük ezt az univerzumot, hanem a félelmetes és nyomasztó atmoszféra miatt. Azonban a Colonial Marines ezt sem tudja átadni: a hangulat maximum nyomokban emlékeztet arra, amit egy Aliens-témájú anyagtól elvárnánk, s ez leginkább a rettenetes grafikának illetve a borzalmas játékmotornak tudható be. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy az Unreal Engine 3 dolgozik a játék alatt, mert elsőre úgy néz ki, mint valami gyengébb Half-Life 2-modifikáció. Rettenetesen alacsony felbontású, mosott textúrák borítják a helyszíneket, és minden baltával faragott. A bevilágítás nagyon elavult, a különböző effektusok, főleg a tűz, pedig annyira cikin festenek, hogy ez még talán hat évvel ezelőtt sem lett volna elfogadható. Ráadásul minden kopár és kidolgozatlan, ami miatt egyszerűen nem jó érzés létezni ebben a világban, és még ebben a rendkívül részletszegény környezetben sem képes a motor megfelelően kezelni az interakciókat és a fizikát.

A játékmenet ugyanis egész egyszerűen abból áll, hogy megyünk előre, és lelőjük a kiszámítható módon előkerülő idegeneket, vagy éppen katonákat. Egyszerű cső-FPS-ről van szó, a legrosszabb fajtából, ahol egyfelé mehetünk, és mindig meg tudjuk tippelni, hogy a következő sarkon előmászik a plafonból két alien, akiket aztán a túlvilágra küldünk, és a hullájuk a lehető legviccesebb módon akad be mindenféle tereptárgyba. Nem egyszer fordult elő, hogy egy felettem lévő rámpán lelőttem egy idegent, ami aztán átcsúszott a rámpa textúráján, ám a farka végül valahogy beleakadt, és fejjel lefelé lógott lefelé, mint akit odaszögeztek. És ez nem ritkán történik meg: az alienek ugyanis nyilvánvalóan főként nem a talajon közlekednek, hanem a folyosó oldalán, vagy éppen tetején, s ha itt sorozzuk őket halálra, akkor elég sokszor láthatjuk majd a hullájukat komikus pozíciókban. A fejlesztők nemtörődömsége azonban nem csak itt mutatkozik meg: az egyik, előre szkriptelt résznél például az egyik társunk szívmasszázst alkalmaz egy haldokló kollégáján, a szíve helyett azonban annak feje felett fél méterrel pumpál a kezeivel. Bár a Colonial Marines tényleg a legegyszerűbb FPS-mechanikákat követi, ahol megyünk előre néhány alapfegyverrel (géppuska, shotgun, lángszóró, smart gun, pisztoly), és lelőjük, aki szembe jön, s habár ez az alapvető lövöldözés jól működik, még azt a kis élményt is, ami ezek után maradna, teljesen elrontja a mesterséges intelligencia. Az ugyanis egyszerűen katasztrofális. Az idegenek össze-vissza rohangálnak, társaink nem törődnek az eseményekkel, és néha háttal álldogálnak, miközben minket épp egy kisebb horda próbál szétcincálni. Beállnak a tűzvonalba, ignorálják, hogy előttük van egy terepakadály, így nem tudják lelőni a célpontjukat, lemaradnak, majd hirtelen megjelennek, gyakorlatilag a végtelenségig lehetne sorolni a jelenségeket. Aki nagyokat akar nevetni, nézzen meg pár YouTube-videót, az utóbbi pár napban eléggé elszaporodtak az ezekről készült felvételek. Ráadásul az animációik is röhejesek: úgy mozognak, mint akiknek nincs kapcsolata a talajjal, amin menni próbálnak, amikor pedig megállnak egy helyben, folyamatosan egy várakozó animáció pörög, ami miatt úgy tűnik, mintha azonnal vécére kellene menniük egy második számú mutatványra.
Azt gondolhatnánk, hogy mivel a Gearbox készítette a többjátékos módot, az legalább valamennyire rendben lesz. S ez igaz is, csak éppen nem a kooperatívra. A megjelenés előtt kiemelten bereklámozott négyfős drop-in drop-out kooperatív ugyanis még rosszabb, mintha egyedül vágnánk neki ezeknek a borzalmaknak, ami valószínűleg annak tudható be, hogy mindez csak egy utólagos gondolat volt a készítők részéről, egyáltalán nem így építették fel a játékot. A csatlakozó barátaink ugyanis nem váltják le a mesterséges intelligencia által irányított társainkat, így négy fő esetében hatalmas tumultus alakul ki a játék szűk területein, melyeket láthatóan nem ezt szem előtt tartva építettek fel. A sokak által dicsért, és körülbelül a Colonial Marines egyetlen jó pontjának tartott lopakodós küldetést pedig teljesen felborítja a co-op: lemaradó társaink ugyanis mellénk teleportálnak, ami megriasztja az idegeneket, és így buktuk az egészet. És, ha már riasztásról volt szó: az Aliens-univerzumhoz híven elláttak minket egy mozgásérzékelővel, ami a megszokott módon jelzi, nos, a mozgást. A probléma, hogy egyáltalán semmi szükség rá, soha nem fog ugyanis meglepetésként érni az idegenek érkezése, ami azonban még ennél is nagyobb probléma, hogy használhatatlan: össze-vissza jelez, általában teljesen indokolatlanul, és kizárólag az idegenek tűnnek fel rajta, a mozgó tereptárgyak nem – pedig annak idején az Aliens vs. Predator 2-ben már attól szívrohamot kaptam, ahogy kinyílt előttem egy ajtó, a szenzor pedig őrült pittyegésbe kezdett.

A multiplayer kompetitív része viszont akár üdítően is hathat, főként azért, mert M.I. irányította társak hiányában végre igazi emberekre hagyatkozhatunk. Az Escape módban négy tengerészgyalogos harcol négy alien ellen, ahol az előbbiek célja, hogy pontról pontra érkezve megszökjenek a létesítményből, míg utóbbiak célja nyilván az, hogy ezt megállítsák. Katonaként fedeznünk kell egymást, és odafigyelni a környezetre, hiszen a kampánnyal ellentétben ezúttal nem feltétlenül kiszámítható, hogy honnan ugrik majd a nyakunkba egy idegen – ez pedig bizony tartogat némi feszültséget. A Survivor mód már némileg egyszerűbb, de szintén egész szórakoztató tud lenni: itt továbbra is a kétszer négyes felállás van érvényben, a gyalogosok feladata pedig egyszerűen annyi, hogy életben maradjanak a megadott ideig. Ezeken kívül azonban már csak két szimpla játékmód áll rendelkezésünkre, a Team Deathmatch és az Extermination, melyekből az első magától értetődő, az utóbbiban pedig pontokat kell elfoglalni. Sajnos a játékmotor és a környezet gyenge megvalósítása itt is beleszól a játékmenet sima folyásába: idegenként ugyan tudunk falon szaladgálni, de sosem tudjuk kiszámítani, melyik felületen enged mozogni a játék, és melyiken nem.
A Colonial Marines tehát egy ronda, gyengén megvalósított, történetében és játékmenetében hanyagul, mesterséges intelligenciáját tekintve pedig megbocsáthatatlan szinten rosszul összerakott játék. Azonban valami még ennél is bántóbb: az utóbbi egy évben a különböző eseményeken demózott verzió néhány összevágott pályája, és az ezekből készült előzetesek radikálisan más grafikai színvonalat és játékélményt mutattak, a fejlesztők tehát direkt próbálták átverni nem csak a szaksajtót, de a vásárlókat is – ezt mutatja az is, hogy a steames előrerendelésnél még kipróbálható verzió sem volt. A Gearbox és bűntársai pontosan tudták, hogy a Colonial Marines egy forintot sem ér, így megpróbáltak rájátszani a videojáték-eladások különleges helyzetére. A legtöbb fogyasztói termékkel ellentétben ugyanis a videojátékok eladásai nem fokozatosan épülnek fel majd csúcsosodnak ki, hogy aztán ugyanolyan fokozatossággal épüljenek le, hanem az első pár napban rögtön a csúcson kezdenek, majd főként a játék minőségétől függően tartják a szintet több-kevesebb ideig, mielőtt leszállóágra kerülnek. S habár eladási adatokat egyelőre nem tudunk, attól félek, hogy túl sokan ugrottak be a név és az ígéretek miatt a vásárlásba, mielőtt kiderülhetett volna, mit is vesznek.

Platformok: PC, PS3, Xbox 360, Wii U Tesztplatform: PC, Xbox 360
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. Konigstige...
2013.02.15. 16:56
Aztán meg sírnak rínak a kiadók hogy sok a lopás ... ne csodálkozzanak ha így átverik a vásárlókat. Ígérnek fűt fát, szépet és jót, aztán mikor megjelenik a játék sehol semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Joga73
2013.02.15. 17:16
Talán a Visceral Games-t kéne felkérni egy következő Aliens játék elkészítésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Ragnarr
2013.02.15. 17:57
Borzalom hogy az elmult evekben keptelenek a fejlesztok rendes alien vagy AVP jatekot csinalni (a filmekrol mar ne is beszeljunk). Pedig ebbol az univerzumbol sok mindent ki lehetne hozni. Ez mar az eredeti alien filmek es univerzum gyalazasa, el a kezekkel tehtsegtelen fejlesztok ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. thspo
2013.02.15. 18:16
szerintem meg a Monolith-nak kellene fejlesztenie. Ők rakták le eddig szinte a legjobb horror FPS-eket (AvP 2, Condemned 1-2, Fear 1-2). Egyébként elég gyatra lett a játék, viszont van benne egy jó rész, amikor a csatornákban fegyver nélkül kell járkálni és bújkálni az alien-ek elől, na annak a résznek a hangulatát kellett volna végig vinni az egész játékon és mindenki letojná, hogy milyen a grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. zsolt200
2013.02.15. 18:18
Ennyi erővel a city interactive is csinálhatta volna, valami második világhábórús hitler alkotta alienekkel, lehet még az is jobb lett volna
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Vardar
2013.02.15. 18:39
Nem tudom, nekem az előzetesek alapján is már lejött, hogy ez bezony nem kóser és nagyon ronda. És igazam lett, sajnos.
Szomorú, hogy ez a TimeGate nevéhez fűződik, a Section 8-at szerettem tőlük, ma is néha eljátszogatok vele, Unreal 3 motoros az is ha jól tudom, és klasszisokkal jobban néz ki. Rejtély, hogy itt mi történt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Flegeton
2013.02.15. 19:55
és még mindig nem engedtek a steames 49.99Euroból. Majd akcióban 2 euróért megéri...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Zelbacsi
2013.02.15. 19:56
Vardar: TimeGate-ről nekem is azonnal a Section 8 jutott az eszembe. Szeretem én is azt a játékot, nekem kifejezetten nagyon tetszett a hangulata, és szerintem is szép, még a mai szinthez képest is, pedig évek teltek el a megjelenése óta. Sajnálom, hogy munka mellett nem érek rá komolyabban elmerülni a multijában, mert az Unreal Tounrament 1 óta ez az első amit hajlandó lennék komolyan venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. 5hR3kY
2013.02.15. 20:05
Senki nem tudja hogy mi történt a fejlesztés közben, de itt egy összehasonlító videó a kiadott demó, és a végleges változat között, ami eléggé érdekes:

Sajnos a nagyon jó iPon fórum engine miatt ezt nem tudom megmutatni.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. draks
2013.02.15. 20:11
Tény és való hihetetlen gagyi lett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. thspo
2013.02.15. 20:26
5hR3kY: az a videó tényleg nagyon komoly, mintha nem is ugyanaz a két játék lenne. Nem is tudom, hogyan merték ezt megcsinálni. Ha nem játékiparról lenne szó, akkor ezért simán perelni lehetne őket, de az a minimum, hogy a vásárlóknak sűrű bocsánatkérés közepette vissza kellene adni a pénzét....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Konigstige...
2013.02.15. 21:10
Lehet azért butították le ennyire a grafikát hogy a kiskorú játékosok ne rondítsák össze a pelust percenként Megnéztem az összehasonlító videót és döbbenetes a visszafejlődés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. SeaQR
2013.02.15. 23:25
A hangulat nálam el-elfogadható, illetve tetszik ahogy a hangok felidézik a filmet (pl fegyverhangok, mozgásérzékelő...) A többi vagy szörnyű, vagy nevetséges, vagy mindkettő.

Már a tutorialban is sikerült elakadnom, mert a csapattársaim "véletlenül" kizárták azt az embert, aki kinyitotta volna a következő ajtót, így ott álltam 2 tétlen katonával tehetetlenül egy zárt és üres szobában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. LechooEdy
2013.02.16. 00:29
Sajnos teljesen egyet értek a kritikával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. palkovicsp...
2013.02.16. 04:13
Sajnos elég gyatra lett tényleg... a grafika borzalmas kb 06-07es játékok szintjén van. Az ellenfelek borzalmasan mozognak és könnyen lelehet vadászni őket. Bugokkal van tele, a csapattársaim nem követnek, nem segítenek egyedül ami tetszik benne az a filmből felidézett dolgok tárgyak mint pl a mozgásdetektor vagy az assault fegyver és persze bishop is megjelenik ami egy plusz pont nálam de ezért a játékért pénzt ne adjon ki senki !!!! Nagyon remélem a gearbox orvosolja a hibát és egy normális alient csinál aminek nem 7 évvel ez elötti grafikája lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. homeware
2013.02.16. 09:48
Ráteszem a nem létező pénzem, hogy ez lett az idei év leggyatrább értékelést "kiharcolt" játéka, pedig még csak február van. q-(x_x)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Genesist
2013.02.16. 10:10
Egyetértek a kritikával, bár én egy kicsit elnézőbb voltam, mert rajongó vagyok. Viszont kétségkívül valami eszméletlen, hogy ilyen állapotban átment a minőségteszten és kiadhatták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Enno
2013.02.16. 10:17
a grafika valóban vicc a motor pedig szánalmas, sokhelyen akadozik a gépemen
nagyon remélem pár nagy patch orvosolja majd a dolgokat mert ez így....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Gyurkov
2013.02.16. 11:28
Második alkalommal b@szott át Randy Pitchford, először a Duke most meg az Alien - két örök kedvencemet tették közröhej tárgyává. Minden idők legaljasabb csapata a Gearbox, valaki pics@nrughatná már őket igazán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Cadaver
2013.02.16. 11:48
A minimum az lenne,ha kiadnának egy DX11 HD textúra pack-ot,természetesen ingyen,de ezt így megcsinálni és a nagy hipe mellett kiadni megérne egy pereskedést!
Persze ettől még egy ócska játék maradna,de ami a demo-hoz képest lett a játékból,az több,mint szánalmas....2013 elején kijönni ismételten egy 2006-2007-et idéző látványú és M.I.-jú ALIEN-nel.....
elmondhatatlanul felháborító!Ja és ehhez adta a nevét a 20th Century Fox is....röhej!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Cadaver
2013.02.16. 12:04
Gerbox-ék által megtanulhatjuk,most már másodszor,hogy 5-6 vagy több évíg húzódó fejlesztés,kiadás nem hozhat jót!
Ha ma kezd valaki fejleszteni egy motort a semmiből,honnan tudja majd,hogy 5-6-7 év múlva az akkori elvárások és konkurrensek között az általa fejlesztett projekt helyt áll?Ugye ezt egy kiadó sem gondolja komolyan!!!!
Ez a dolog már a kínai tömegbóvli kategoriáját is csak távcsővel alulról nézheti...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Cadaver
2013.02.16. 12:35
[LINK]

ggg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. dongo84
2013.02.16. 12:40
Mivel Unreal motorról van szó, ha a Gearbox-ban már nem is bízhatunk azért remélem néhány rendes modder csapat nekiáll és helyrekalapálja ezt a hibát....amit játéknak neveznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Phantomstr...
2013.02.16. 14:18
@Cadaver
"kijönni ismételten egy 2006-2007-et idéző látványú és M.I.-jú ALIEN-nel..."

Ez még csak az sem. A látvány már 2006-2007-ben sem lett volna élvonalbeli. Ez olyan játékok időszaka, mint a 2005-ös Quake és FEAR, amik MI terén igencsak odavágtak és a 2007-es Crysis, ami meg látványban tette magát oda. Látványban ez alig van 2004-es színvonal felett, de fény-árnyék effektekben még a 2004-es Doom 3 is kiröhögheti. Az MI meg valahol még ez alatt van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tomchee
2013.02.16. 18:25
Mondjátok h a screenshootok Xbox-ról készültek és azért ilyen borzasztóak.
Jó nyilván egy JPEG nem adja vissza a való grafikát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Shinjiii
2013.02.16. 20:24
Hát szakadjon rájuk az iroda! Büdös életbe, hogy az AvP2 óta nem volt egy jó feldolgozás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zoomon
2013.02.17. 09:17
Phantomstranger

+1

Ezt akartam én is írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Simba
2013.02.17. 09:49
Ez egy nagy csalódás, többet vártam. Nem tudom mit gondoltak, mikkor erre azt mondták, hogy menjen jó lesz ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gamerke
2013.02.17. 09:53
Azért ebből az Aliens Brand-ből kihozhattak volna olyan szintű rettegést is mint a Dead Space-ből. A film nagyon nagy volt. Aki régen látta moziban, az majd becsinált tőle. Szerintem az első igazán nagy léptékű sci-fi horror volt. A játékot is így kellett volna megcsinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kenand
2013.02.17. 11:33
Legalább 1-2 hónapon belül nagyon olcsó lesz -néhány USD- akkor majd lehet coopban tolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Morph76
2013.02.17. 17:24
Lehet ,de a kérdés az hogy akarom -e!!Botrány kaki a játék kinézetre és sajnos nem csak az én nem tudom ,de inkább leülök valami angry birds féle elé ,mert az legalább szavatos.Kár a gépet koptatni evvel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. s_erno gamer...
2013.02.18. 10:58
Pont ez a legaggasztóbb az egészben. Semmi mást nem kellett volna csinálniuk csak megnézni pl. a Dead Space 1-et és lecserélni a zombi izéket alienekre. Kész a világsiker

Ráadásul a játék neve simán lehetett volna Humans : Colonial Marines ,mert nagyságrendekkel több ember ellenfél jön, mint alien...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. barnaki86
2013.02.18. 16:44
Tudjátok miért adták ki ezt a játékot, hogy elnyerjék az év legrosszabb játék nevet!Top 10-es legrosszabb játékban elnyerte a No.1-t. (Nálam)
jobb lett volna ha ki se adták volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2013.02.19. 14:40
Na ez már szerintem a pofátlanság teteje:

http://orcz.com/Aliens_Colonial_Marines:_Shift_Codes

"Friend of Gearbox" OMFG!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. akszita
2013.02.19. 23:33
Más is így gondolja, mint ahogy InGen
http://www.shareswf.com/game/28906/outa-way
(nem saját)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KatonaKM
2013.02.22. 19:18
Nem olyan rossz ez. Van hangulata.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. reednow
2013.02.25. 19:07
Nekem valahogy mar a konyokomon jon ki az egesz, a legutobbi AvP is egy latvanyossag tekinteteben nem rossz, de tartalomban es tortenetszerkesztesben gyatra munkanak bizonyult, nem is fordul meg a fejemben, hogy beszerezzem. Ez amugy jellegzetes, a mozivilagban is mindennapos jelenseg; regen nagy rajongotaborokkal rendelkezo muveket evtizedekkel az alaptortenet megjelenese utan meg mindig penztarcavastagitonak gondolnak, s csak gyartjak a szart, mert olcsobb, mintha egy us, eredeti otletet kezdenenek inkabb megvalositani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!