iPon Cikkek

Alpha Protocol – A nevem Thorton, Michael Thorton

Dátum | 2010. 06. 04.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Obsidian Entertainment. A legtöbb játékos számára ez a név talán nem cseng olyan jól manapság, mint a Bioware-é, vagy a Bethesda-é, pedig a cég nem akármilyen gyökerekkel rendelkezik. Az OE ugyanis annak a Black Isle-nak a romjaiból épült fel, mely jó 8-10 évvel ezelőtt – a Bioware-rel karöltve – a világ talán legjobb szerepjáték fejlesztője volt. Megalakulása óta az Obsidian leginkább arról volt ismert, hogy a Bioware által fejlesztett Neverwinter Nights-hoz és a Knights of the Old Republic-hoz készített folytatásokat, illetve kiegészítőket. A játékok nem lettek tökéletesek, előbbit kissé bugos játékmenete, utóbbit pedig összecsapott befejezése akadályozta meg abban, hogy világhírűek legyek, annak ellenére, hogy mindkét program számos fronton előrelépést jelentett az alapjátékhoz képest (szerették is őket a hardcore szerepjátékosok). A Neverwinter Nights 2-höz készített Mask of the Betrayer című kiegészítő aztán megmutatta, hogy tudnak még első osztályú RPG-t készíteni a srácok, így a rajongók bizakodva várták a cég következő projektjét. Később kiderült, hogy egy olyan akció-szerepjátékról van szó, mely kivételesen nem egy másik program folytatása, ráadásul nem egy fantasy, illetve sci-fi világban játszódik, hanem napjainkban. Ez volt az Alpha Protocol.

Kezeket fel, bumburnyák!
Az Obsidian összeesküvés

A bejelentést követően aztán elkezdtek szivárogni az információk, és egyre lelkesebbek lettünk: Mass-Effecthez hasonló, de lopakodással átszőtt játékmenet, erőteljes RPG elemek, izgalmas, fordulatos kémtörténet, a titkosügynökös sztorikat kedvelő játékosok úgy érezhették, mintha egy álmuk vált volna valóra. Érkeztek lassan a videók és a képek is az Alpha Protocol-ból, melyek kezdetben igencsak jól néztek ki, elvégre az Unreal motor gondoskodott a megjelenítésről. Ám teltek-múltak az évek, a megjelenés időpontját pedig újra és újra eltolták a fejlesztők, eközben pedig a kezdetben pofás látvány kezdett egyre inkább elavultnak tűnni, nem beszélve a karakterek animációiról, melyek a legújabb videók tanúsága szerint is távol álltak a tökéletestől. A legelvetemültebb rajongókat azonban ez sem tántorította el, hiszen a játékmenet és a hangulat nagyszerűnek tűnt. Az Alpha Protocol azonban pár napja megjelent, így most itt állunk, kezünkben a játékkal, mely néhány szempontból alulteljesítette elvárásainkat, ám ugyanakkor néhányból túl is szárnyalta azokat.
 

Rendszerint a bemutatók végén szoktam kitérni a játékok technikai részleteire, ám most úgy érzem jobb, ha rögtön az elején túlesünk a feketelevesen. A képek alapján már sejthettük, de most bizonyosságot nyert, hogy az Alpha Protocol grafikailag bizony alaposan elmarad a 2010-ben elvárt színvonaltól. Bár a karaktermodellek nem lettek rosszak és a helyszínek is változatosak, de a tereptárgyak esetében igencsak spóroltak a poligonokkal a fejlesztők, a textúrák felbontása sem verdesi az egeket, ráadásul mindez egy optimalizálatlan motorral párosul. A játék nagy részében folyamatos volt a játékmenet, de időről időre előfordult, hogy egy pillanatra megakad az egész. Sajnos az Unreal motor rákfenéje is erőteljesen jelen van a programban, mivel nagyon lassan töltődnek be a textúrák. Az animációk minősége szintén erősen hullámzó. Lopakodás közben hősünk igencsak megmosolyogtató módon mozog, az ellenfelek pedig csúsznak kicsit a földön mozgás közben. Érdekes viszont, hogy a közelharci mozdulatok (melyekről még lesz szó) első osztályúra sikerültek.

Hangzás terén szerencsére már sokkal jobb a helyzet, a szinkronhangok passzolnak az egyes karakterekhez, és a színvonalukra sem lehet panasz. Mivel nagyon felkapott lett, talán már nem is meglepő, hogy az Uncharted „sztárja”, Nolan North  is tiszteletét teszi az Alpha Protocol-ban, ő alakítja ugyanis a kicsit (nagyon) flúgos ügynököt, Steven Heck-et. A zenék is hozzák elvárhatót, jól illenek egy kémkedős témájú játékhoz. Lopakodás közben halkabb, lassabb tempójú számokat hallhatunk, de ha észrevesznek, vagy „Rambózni” kezdünk, akkor dinamikusabb, pörgősebb zenékkel kényezteti a fülünket a játék.

Látod milyen szép tiszta a cipőm?
Szaúd-Arábiából szeretettel

Azt már régóta tudtuk, hogy játékmenetében az Alpha Protocol a Bioware üdvöskéjére, a Mass Effect-re fog hasonlítani. Nem meglepő tehát, hogy TPS nézetben irányítjuk hősünket, és nekünk kell célozni és lőni a fegyverekkel. Nem maradt ki a fedezékrendszer sem a játékból, így egy fal, hordó vagy más nagyobb tereptárgy közelében behúzódhatunk az adott tárgy mögé, és onnan lőhetünk a rosszfiúkra. A rendszer többnyire jól működik, bár a használata lehetne egy kicsit gördülékenyebb. Egy vad tűzharcban, a fejetlenség közepette előfordulhat, hogy bekapunk pár golyót, mert messze van a fedezék, amihez nem lehet vetődni, oda kell menni hozzá. Sokan panaszkodtak arra, hogy a játék „lövöldözős” mechanizmusa el lett baltázva, hiszen gyakran előfordul, hogy hiába célzunk pontosan, a lövés nem talál. Ne felejtsük azonban el, hogy az akciórészek ellenére az Alpha Protocol nagyrészt szerepjáték, ergo az ügyességünk mellett a karakter és a fegyverek statisztikái, valamint a láthatatlan dobókocka határozza meg, hogy eltalálunk-e valakit, és mekkora sebzést okozunk (mellékesen jegyzem meg, hogy ha rajta tudjuk tartani az ellenfélen a célkeresztet egy ideig, akkor kritikus sebzést tudunk okozni a fegyverrel, ilyenkor pedig biztos a találat). Amire viszont nincs mentség, az a mesterséges intelligencia butasága, vagy inkább bugossága. Többször is előfordul, hogy az ellenség csak bámul egy pontra, és nem törődik semmi mással, így természetesen játszi könnyedséggel elintézhetjük. Kár érte, főleg annak tükrében, hogy amikor működik az AI, akkor meglehetősen hatékonyan teszi a dolgát.
 

Ha már megemlítettem a szerepjáték elemeket, lássuk, hogyan teljesít történet fronton a játék, mégiscsak ez az RPG-k egyik legfontosabb ismérve. A nyitó képsorokban láthatjuk, ahogy rakétával lelőnek egy utasszállító repülőgépet, majd ezt követően megismerkedünk a játék főhősével, egy Michael Thorton nevű titkosügynökkel, akinek karrierje nem kezdődik éppen a legfényesebben. Kábultan tér magához egy ismeretlen helyen, amikor pedig megpróbálná elhagyni az épületet, marcona őrök próbálják meg útját állni. Gyorsan kiderül azonban, hogy nem próbálták meg elrabolni, csak épp az Egyesült Államok egy legtitkosabb szervezete, az Alpha Protocol ilyen érdekes módon „toboroz” embereket. Ezt követően kerül sor a kiképzőküldetésekre, melyben megismerhetjük a játék alapjait, konkrétan a tűzharcot, a lopakodást és a kémkütyük használatát.

Támadás előtt érdemes alaposan felmérni a terepet
Első éles bevetésünk Szaúd-Arábiába vezet minket, ahol néhány mindenre elszánt terrorista, és az általuk birtokolt rakéták nyomára kell bukkannunk. Ezt követően Oroszországban, Tajvanon és Olaszországban is tiszteletünket fogjuk tenni, így a helyszínek változatosságára biztosan nem lesz panasz. Az Alpha Protocol sok más RPG-vel szemben nem biztosít számunkra egy szabadon bejárható világot, lévén sokkal inkább küldetésorientált a program. A missziók között mindig visszatérünk a rejtekhelyünkre, ahol megnézhetjük az e-mail-jeinket, fegyvereket és felszerelést vásárolhatunk, valamint testre szabhatjuk hősünk kinézetét. Itt választhatjuk ki azt is, hogy milyen feladatot szeretnénk legközelebb megoldani, majd ha ezt megtettük, a program betölti az adott pályát, és már indulhatunk is. Összességében elmondható, hogy a sztori, és a hozzá kapcsolódó küldetések mindenképpen a legerősebb részei a játéknak, hiszen a történet feszes tempójú és fordulatos, akárcsak egy jófajta kémfilm. Ezt nagyszerűen kiegészítik karakterek, melyek kitalálásához az Obsidian mindig is jól értett. Legyen szó akár tüzes német „barátnőnkről”, Sie-ről, vagy a már említett dilis ügynökről, Steven Heck-ről, de említhetném az egyik titkos szervezet vezetőjét, Albatross-t is. Hosszan lehetne sorolni a neveket, de legyen elég annyi, hogy jól megírt szereplőkről van szó.

De mit érnének a jó karakterek, ha nem tudunk velük egy jót beszélgetni, nem igaz? Ha ki kellene még egy dolgot emelni az Alpha Protocol-ból, az minden bizonnyal a kiváló dialógusok lennének. A beszélgetés rendszere nagyon hasonlít a Mass Effect-ben látotthoz, tehát beszélgetés közben egy kör alakú menüben megjelenő lehetőségek közül kell választanunk (valószínűleg a konzol változatok miatt). Sok más RPG-vel szemben itt nem a konkrét választ kell megadnunk, hanem azt, hogy milyen stílusban szeretnénk válaszolni. A három lehetőség közül az egyik mindig a viccelődő, flörtölő, sármos stílus (mint James Bond), a másik az agresszív, fenyegetőző módszer (Jack Bauer), a harmadik pedig a profi, céltudatos válasz (Jason Bourne). Néha kapunk egy negyedik lehetőséget is, azt választva hirtelen megszakíthatjuk a beszélgetést, hogy valamilyen extra dolgot hajtsunk végre (pisztolyt rántunk az ellenfélre, fejbe verjük egy üveggel, stb.). A fent leírtak azonban eltörpülnek amellett, hogy milyen jelentősen befolyásolhatja egy-egy párbeszéd a játékmenetet. Ha népszerűek vagyunk a karaktereknél, akkor a későbbi küldetéseknél különféle bónuszokat kaphatunk tőlük, de ha nem figyelünk, akár ellenünk is fordulhatnak a szereplők. A válaszaink ráadásul a játékban történt eseményeket is erősen befolyásolják, a sztori végkimeneteléről nem is beszélve. Nem kétséges, hogy a játék többszöri végigjátszásért kiált (egy-egy olyan 15-20 óra körül van).

Profi módon állunk a dolgokhoz
Élni, és élni hagyni

Amint már korábban is említettem, a tűzharcokkal tűzdelt akciórészek mellett nagy szerepet kap a szerepjátszás, és a különféle képességek használata is, aminek hála a legtöbb küldetést nem csak a fegyvereinkre támaszkodva lehet megoldani. Nem véletlenül szerepel az Alpha Protocol alcímében az espionage jelző, mivel sok pályán akár azt is megtehetjük, hogy lopakodva, egy lövés nélkül oldjuk meg a feladatunkat. Ebben nagy segítségünkre van hősünk harcművészeti jártassága, mellyel akár egy mozdulattal is harcképtelenné tehetünk valakit, ha sikerül rejtőzködve megközelíteni. Magasabb szinten már rá is ronthatunk egy csapat rosszfiúra, hiszen Jason Bourne módjára pillanatok alatt rendet vághatunk közöttük. Természetesen nem csak ezen a téren fejleszthetjük karakterünket, hiszen összesen kilenc fő képességcsoport szerepel a játékban, melyek mindegyikét 15 szinten fejleszthetjük. Megkötések nincsenek, bárki bármit tanulhat, viszont a játék elején választanuk kell egyet a hat háttértörténet közül, ami befolyásolja a kiinduló statisztikánkat, illetve a játék néhány párbeszédét. Visszatérve a képességekre itt nem az erő, ügyesség, karizma stb. határozza meg a karakterünket, hanem kémjátékhoz illően a közelharcban, technikai ismeretekben, fegyverismeretben, szabotázsban, lopakodásban és ehhez hasonlókban lehetünk egyre ügyesebbek.  Minden szint egy újabb aktív vagy passzív képességgel tesz minket gazdagabbá, és ehhez jönnek még a többi NPC által biztosított, illetve a döntéseink alapján járó perkek. Bónuszokat kaphatunk úgy is, ha információkat (inteleket) vásárolunk az egyes helyszínekről, karakterekről, ezek befolyásolják a beszélgetéseket, küldetéseket, néha pedig új adatokkal bővítik dossziénkat az adott személyről, szervezetről.

Hogy ne legyen olyan könnyű az életünk, küldetések közben gyakran fogunk kódolt számítógépekkel, riasztókkal, zárakkal találkozni, melyek feltörése elengedhetetlen lesz a feladatok megoldásához. Ezeket az akadályokat egy-egy minijáték megoldásával küzdhetjük le, melyek nagyon jól sikerültek. A hackelés során egy mátrixszerű, folyamatosan váltakozó számokkal teli ablakban kell megtalálni két kódot, riasztók esetén egy áramkörben kell sorrendben kiiktatni a kapcsolókat, zárat pedig úgy törhetünk fel, hogy az egérrel a megfelelő pozícióba állítunk néhány hengert. Mindhárom játék időre megy, ami megnehezíti a dolgunkat, bár hozzá kell tenni, hogy a zárfeltörés egérrel sosem jelent túl nagy kihívást (kontrollerrel valószínűleg nehezebb lenne). Akkor sem kell elkeseredni, ha nem vagyunk elég ügyesek ezekhez a játékokhoz, mivel egy-egy EMP gránáttal mindegyik kiiktatható, csak ekkor nem fogunk tapasztalati pontot kapni értük.

Amint látható, öltözködésünkkel követjük a divatot
Nem egyszerű feladat értékelni az Alpha Protocol-t, köszönhetően a külcsín és a belbecs ilyen erőteljes ellentétének. Elég csak ránézni a képekre, és látható, hogy a grafika talán még tavalyra is kevés lenne, az animációk is igencsak vegyes képet mutatnak, nem beszélve az optimalizálatlan motorról és a néha bugos AI-ról. Ugyanakkor nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy más fronton jól vizsgázik a program. Aki kedveli a jól megírt, összeesküvésekkel és izgalmakkal teli történeteket, az imádni fogja a játékot. A karaktereken szintén nem lehet fogást találni, mint ahogy a kiváló párbeszédeken sem, melyek komolyan befolyásolják a játékmenetet (és nem csak azt döntik el, hogy jók vagyunk-e, vagy rosszak). Bár vannak akciórészek a játékban, annál jóval nagyobb szerepet kap a lopakodás, valamint a különféle képességek használata, melyeknek köszönhetően többféle megoldása is lehet egy-egy feladatnak. Minden rosszmájúság nélkül mondhatjuk, hogy az Obsidian-os fejlesztők ismét hozták a formájukat, mert bár játékuk ezúttal sem lett tökéletes, egy élvezetes, jó ötletekkel teli programot adtak ki a kezük közül.  Ráadásul tették ezt úgy, hogy a cég történetében először kellett több csapatot létrehozniuk, mert az Alpha Protocol-lal párhuzamosan dolgoztak/dolgoznak a nagyon ígéretesnek tűnő Fallout: New Vegas-on, talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy nem lett százas a technikai oldal.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. exec79
2010.06.04. 07:07
neagyon fikázták a népek ezt a gamet. Lehet ki kéne próbálni mégis
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Crank
2010.06.04. 09:55
Mert a népnek mi a lényeg? csilivili grafika legyen meg menő cuccok, ebben meg épp a grafika, ami kicsit elmaradott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Blatty
2010.06.04. 10:15
No igen, a grafika kicsit "régimódi", mégis 10-11 GB...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Kange
2010.06.04. 11:10
Igazából a legjobban zavaró dolog szerintem az animációk. Ugye a karakter csak 8 irányban tud mozogni, a váltás minden átmenet nélküli. Azaz mész előre és hirtelen megfordulsz, akkor ez szó szerint megtörténik.

Valamint levegőben úszó ellenfelek is nagyon viccesek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tszaboo
2010.06.04. 11:44
Legyen jó a játékmenet. A történet. Kipróbálom, ha az tetszik, elmegyek az összes hiányosság mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. thspo
2010.06.04. 12:08
én kipróbáltam skacok, nagyon vártam a játékot így elfogult is voltam vele szemben, de sajna tényleg nagyon gyengére sikerült. Engem igazából nem érdekel a grafika (mai napig el tudok fallout 2-ni), de itt nem szimplán csak azzal van a gond. Az AI borzalmasan gyenge, egyenesen szégyen amit produkál (áll az ellen és mozdulatlanul tűri, hogy lövöm a fejét stb.). A harcrendszer hihetetlen gagyi. Ezen még túl is tenném magam, de amivel nagyon agyonütötték az egészet, az az, hogy párbeszédek során letelik (igencsak hamar) az idő. Én elég jól tudok angolul, de sokszor nem volt időm elolvasni és végiggondolni a válaszokat, nálam ezzel nyírták ki az RPG részét a dolognak. Nagyon sajnálom ezt a játékot, de így élvezhetetlen, sajnos. A bugokat (grafikai és AI részről) sztem fogják patch-ekkel gyógyítani, de az egész játékot ez nem fogja megmenteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zoe01
2010.06.04. 12:23
Könyörgöm, ne mondjátok már, hogy a párbeszédrendszer rossz. Igaz, időre megy, de 2-3 másodperce van az embernek a válaszra, és csak 3 (!) szó közül kell választani egyet. Bal oldalon van mindig a humoros, fent az agresszív, jobb oldalt meg a profi stílusú válasz. A harcrendszerre szintén nem értem mi a gond. Persze, nem egy Street Fighter, de nem is kell annak lennie. Odamész az ellenféllel, aztán az E betű nyomogatásával bedarálod a csávót.

Crank, tszabo, pontosan úgy van, ahogy mondjátok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. psicho
2010.06.04. 13:10
ÖÖÖ...csak egy valami...hogy lett a 6-8-8-8 as értékelésből 81%? 60%-80%-80%-80% átlega kerek 75% ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. dragon83
2010.06.04. 13:30
Igen. De nézd csak meg a többi tesztünket. A végső értékelés sosem a részpontszámok matematikai átlaga, +/- 4-5 % eltérés szokott lenni. Tudom, hogy ez most 6% eltérés, de ez kivétele eset.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Blade0012
2010.06.04. 15:09
Próbálni még nem próbáltam, de ez valami elvetemülten gáz játéknak tűnik, ez magasan a legelnézőbb értékelés amit olvastam róla. Valahol az egyik fejlesztő bocsánatot is kért, hogy ilyen félkész szart képesek voltak kiadni és szégyelli, hogy dolgozott rajta. Az egyetlen dolog ami jónak tűnik az a sztori, de a béna játékmenet miatt nem hinném, hogy a végére érnék...pedig vártam már, de így talán majd budget kategóriában. A hatos a látványa meg azért kemény
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dragon83
2010.06.04. 15:44
A fejlesztő magyarázatát én is olvastam. Nagyon nem érdekelt a dolog, mert lehetett akár egy megsértődött, vagy elbocsátott fejlesztő is, de az is lehet hogy nem is volt az, csak annak adta ki magát. Már csak azért, mert a sajtóban is úgy szerepelt, hogy egy állítólagos fejlesztő. Másrészt ne ferdítsd el a dolgokat, mert nem mondott olyan, hogy szégyenli, hogy dolgozott rajt. Csak azt mondta, hogy nem volt meg az összhang a csapat és a designer között, ez ártott a projektnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. graywolf_4...
2010.06.04. 16:14
Szerintem hibái ellenére nagyon jóra sikerült
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Blade0012
2010.06.04. 16:26
Konkrétan azt mondta, hogy egyáltalán nem büszke rá, hogy a fejlesztők közé tartozik - nem hinném, hogy túlságosan elferdítettem volna. Egyébként elég meggyőzően írta le, valamiért hiszek neki, persze lehet kamu.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Sarkadi
2010.06.04. 16:27
Ebből a játékból véleményem szerint sokkal többet is kilehetett volna hozni,igy viszont 1 év múlva elfelejtjük szerintem....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Magrathea
2010.06.04. 16:56
Hmm, azt hiszem várok a játékkal 1-2 patchet aztán nekiesek. Addigra talán lejjebb megy az ára is. ><

"A három lehetőség közül az egyik mindig a viccelődő, flörtölő, sármos stílus (mint James Bond), a másik az agresszív, fenyegetőző módszer (Jack Bauer), a harmadik pedig a profi, céltudatos válasz (Jason Bourne)."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zoe01
2010.06.04. 16:57
Csak úgy halkan jegyzem meg, hogy a sok "nagynevű" oldal leginkább azért húzta le a játékot, mert ők egy shootert vártak, és úgy is kezelték (lásd IGN, Gamespot pl). Egyszerűen nem bírták felfogni, hogy ebben a játékban például nem lehet azonnali headshotot „bevinni”, mert itt MINDENT a statjaid szerint számol ki a gép. Mellesleg eléggé vicces, hogy ezen oldalak még a játék legkisseb hibát is hihetetlen módon felnagyították. Persze anno a Fallout3-nál senkit sem zavart, hogy az AI segg hülye, vagyhogy például a Mass Effect 1 shooter része csapni való volt. Azoknál ezek nem számítottak annyira. Persze a BioWare meg a Bethesda megengedheti az ilyen bakikat is maguknak, hiszen ők az atyaúristenek. Ha a BioWare egyszer egy BMX szimulátort adna ki, tuti elhitetnék a sok okossal, hogy: HISZEN EZ EGY SZEREPJÁTÉK!!!44négy

Biztos vagyok benne, ha a OBSIDIAN neve helyett egy Bioware vagy Bethesda áll, akkor a mainstream site-ok legalább 10%-kal magasabban értékelték volna a játékot...

Nem azt mondom, hogy ennek a játék a hibáit a szönyeg alá kell söpörni - mert bőven vannak olyan részei, ahol még sokat kell fejlődnie -, de azért lehetne már egy kis következetesség ezeknél az oldalaknál.

Amúgy a direkt RPG-kel foglalkozó siteok (például RPGamer), mind jól értékelték a játékot (talán mert ők felfogták, hogy egy RPG-ről van szó). De például a magyar GameStar is 87%-ot adott rá (PC GURU 81%). Szóval azért nem csak az Iponnak tetszett a cucc...

Én személy szerint biztos vagyok benne, hogy a játék úgyanolyan "kult" játék lesz, mint anno a VTMB (Vampire: The Masquerade - Bloodlines).Az sem kapott megjelenésekor fényes értékeléseket (kivéve az RPG oldalaktól), tele volt buggokkal - mondjuk ahhoz képest az AP szinte szűz -, csúnyácska is volt, aztán mégis mekkora rajongó tábora lett neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Magrathea Zoe01
2010.06.04. 17:03
Imádtam a Bloodlinest! Malkavitával volt a legjobb!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. nedcoleman
2010.06.05. 09:49
Mégis az mellett, hogy az AP bugos és picikét csúnyácska (?) mit lehet benne értékelni?

Zoe01 fogalmazta meg jól. Vannak hibái és sőt némelyik kissé zavaró is.
Így ha erre fektetném a hangsúlyt és nem másra, simán felülértékeltnek lehetne tekinteni az AP-t. Ráfér majd egy szép patch ami kicsit kiigazítja/optimalizálja a dolgokat. A gamespot olyan lassan, mint filmeknél az IMDB. Már nem nézem, hogy milyen pontot találok a játék/film mellett. Recriut módba kezdtem el a játékot és már pár órányi játékidő után be kell valljam igazán megtetszett. Adtam neki esélyt és próbáltam hagyni időt arra, hogy kezdjenek kibontakozni a dolgok. Nem hype a grafika de azért egész részletes és itt jön be nálam egyetlen szó - játékélmény. Ez az amiért részemről egyre szerethetőbbé válhat az AP. Bár erősen magánvélemény és nem tudom mennyire tartozik ide de részemről sokkal élvezetesebb, mint a Splinter Cell Conviction. Nah az ami gyenge. (A Double Agent mellett tiszteletlenség és gyalázat a Conviction).

Én adtam neki egy esélyt és pár óra türelmet is hiszen egy RPG féleségről van itt szó kérem. A megannyi fegyver és többféleképp megoldható missziók egyre erősebb vonzást fejtenek ki. S végül még szerethetővé is vált - hozzá teszem nagyon gyenge és idegesítő játéknak indult nálam.

Dragon83 korrekt értékelést adott az Iponnál. GRAT!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Zoe01
2010.06.05. 19:16
[Egy] nagyon érdekes olvasmány az egyik oldalról, melyben az AP USA és az EU-s értékelések közti különbségekkel foglalkozik az író. Szerintem érdemes 7-8 percet rászánni az életünkből, nagy igazságok vannak benne.

Ez a cikk amúgy magában foglalja az én véleményemet is erről az egészről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nedcoleman
2010.06.06. 00:01
Ez igazán jó írás volt. Köszönöm a linket. Tetszett, hogy a két kontinens naagy magazin írójait vette elő és ahogyan fal elé állította őket... Mégis eléggé belemélyedtem már ebbe a dologba és megannyi hozzászólás csak egy dolgot erősített meg bennem. A játékélmény nem ugyanazt jelenti mindenkinél .
De ha már a két kontinens játékos szokásait nézzük:
Nem is oly rég olvastam, hogy az európai játékkészítők sokkal jobban preferálják a sötét környezetben játszódó dolgokat (amit jobban is szeret az EU gamer társadalom jórésze), míg az amerikai közönség a világos dolgokra kattan.

Az írás vége tetszett igazán. A US tesztelő figurák úgy írtak véleményt a játékról, hogy igazából egy akciójátékot elemeztek ami RPG elemeket is tartalmaz.
A megközelítés nem rossz. Nyilván tükrözi a kontinensen élő játékos lelkű ifjak nézeteit. S akik azon írásokat és értékeléseket olvasták és döntöttek lehet jól tették. Maradjanak csak abban a hitben, hogy nem hagytak ki semmit.

Én élvezem, hogy a másik oldalon állhatok.

Jah igen mégvalami.

EZ NEM MASS EFFECT 2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csigabigaf
2010.06.06. 19:44
Szeretnék egyet érteni a cikkel, szeretném szeretni ezt a játékot, de 30 próbálkozás után se sikerül letorkolnom a gyökér hibákat benne.

A probléma valószínűleg ott van hogy kizárólag rejtőzködve próbálok játszani és egyszerűen tönkreteszi az élményt a néha-néha előbukkanó telepatikus őr aki három épülettel arébb miközben én a macskámat simogatom játszás helyett pirosra vált és elkezd riasztani...
Azthiszem várnom kell patchekre, vagy egy rosszabb napomon végig lövöldöznöm magam a küldetéseken és csak a sztorit olvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nedcoleman
2010.06.07. 16:38
Én level 11nél járok. Nem a spyságos lopakodós variációval küzdök hanem erős rifle tudásom és technikal skillel szaggatom az ellent. Néhol persze óvatosság van de ez most így eléggé élvezetes. Következő nekifutásra biztosan halk lény leszek majd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!