iPon Cikkek

Apple MacBook Air (2010)

Dátum | 2010. 12. 06.
Szerző | Alvin_ti4200
Csoport | NOTEBOOK

Kultusz tárgyként indult, egy idő után viszont a termékpaletta legelhanyagoltabb tagjává vált. Az Apple legvékonyabb notebookja majdnem három évvel ezelőtt indult hódító útjára és az akkori sokkhatás óta eltelt esztendőkben folyamatosan vesztett vonzerejéből, amelyet részben a konkurens gyártóknak, részben pedig a brutálisan magas árcédulának köszönhetett. Ami 2008-ban a fél világot elgondolkodtatta, az 2009-ben már egy megszokott portékává vált, hiszen a Windows-os notebookokat forgalmazó cégek sorra-rendre jelentek meg az Airhez hasonlóan vékony gépekkel, persze jórészt műanyagból, de jóval kellemesebb árazással. A második generáció hiába volt életképesebb, mint az első, az alumínium MacBook (később MacBook Pro) megjelenésével sok felhasználó döntött úgy, hogy bevállalja a nagyobb tömeget cserébe a gyorsabb hardverért és a barátságosabb árcéduláért. A kegyelemdöfést talán az akkumulátoros üzemidők drasztikus növekedése adta meg az Air számára, amely már az év elején is a lista alján foglalt helyet ebben a tekintetben. Nagy kérdés volt tehát, hogy mi lesz a világmegváltó szériának indult családdal: végleg lemond róla a cupertino-i cég, avagy megpróbálja felrázni az alvó tömeget egy újabb döbbenetes konstrukcióval? Ha Steve Jobs szívéhez nem állna olyan közel a MacBook Air, mint az ujjamhoz ez a billentyűzet, akkor valószínűleg az előbbi megoldás felé hajlott volna a cég.


A második generációs Air bemutatása óta nagyon sok idő telt el, viszont az ára nem igazán akart változni, ráadásul hardveresen is kezdett alaposan lemaradni a vetélytársaktól. Nem csoda hát, ha nem kísérte akkora figyelem, mint korábban. Nyilvánvaló volt, hogy egyszerre kellett modernizálni és olcsóbbá is tenni, különben a kutyát sem fogja érdekelni. Igyekeztek jó pár dolgot megtartani az elődből, ilyen például az alumínium váz, amely teljes egészében unibody, ahogy az összes többi hordozható Apple gépé ma már. Természetesen a tömeg sem változott, amely nem baj, hiszen az Air eddig is könnyű volt. Ami viszont változott, az a portfólió: az eddig csupán 13,3”-os kijelzővel elérhető masina kapott egy kistestvért is, amely 11,6”-os LCD-vel kelleti magát.


Bizonyos szempontból érthető, hogy már az alapmodell is SSD meghajtóval rendelkezik, hiszen az első és második generációnál látott 1,8”-os, 4200-as fordulatszámmal bíró merevlemezek jelentős mértékben rontották az Air élvezeti értékét. A 11,6”-os változatnál 64 GB-ot, a 13,3”-os verziónál pedig ennek a dupláját kapjuk alap kiépítés szerint. Annak érdekében, hogy minél kevesebb helyet foglaljanak a flash memóriás meghajtók, a SATA csatlakozóba csupán a nyákot dugták be, rajta a 16-32 GB-os NAND chipekkel. Sok minden változott még kívül és belül egyaránt, de ne szaladjunk ennyire előre, ismerkedjünk meg előbb a két változat felépítésével.


Jól látható, hogy az Apple - hasonlóan a MacBookhoz és a 13,3"-os MacBook Pro-hoz - maradt a bevált (elavult?) Core 2 Duo processzorokra épülő platformnál, amely nem feltétlenül baj, de azért 2010 végén talán illett volna egy alacsony fogyasztású Core i3-mal előrukkolni – persze ahhoz nem áll hegyekben a GeForce 320M-es alaplap. A klasszikus CULV platform egyik legerősebb CPU-ja került a 11,6"-os Air-be. Az 1.4 GHz-es órajel elég soványnak tűnhet elsőre, viszont ennél a gépnél nem a teljesítmény állt a középpontban a tervezőasztalnál. A Core 2 Duo SU9400 a maga 10W-os fogyasztási mutatójával pont beleillik az Apple elképzeléseibe, ilyen alacsony fogyasztású CPU-t egyelőre nem találni az Arrandale magos családban (Core i3/i5/i7), de nem szabad elfelejteni, hogy ott az integrált VGA fogyasztása is a TDP részét képezi. Memóriából ezúttal is csak 2 GB-ot kapunk, viszont végre kérhetjük a dupláját is, igaz, ehhez CTO (Configure To Order) gépes rendelést kell leadnunk, ugyanis a RAM modulok ezúttal is az alaplapra forrasztva kerülnek beépítésre, tehát otthoni cserére/bővítésre nincs lehetőségünk. A memóriabővítés felára nagyjából 27 ezer forint. A drágábbik modell, mint már említettük 128 GB-os SSD-t tartalmaz, viszont azt még nem mondtuk, hogy az 1.6 GHz-es processzor upgrade csak ehhez a modellhez kérhető, melynek felára szintén 27 ezer forint körül mozog. A beépített (szintén nem cserélhető) akkumulátor alig kisebb, mint az előző generációs 13,3”-os Airnél. Ezzel a cég állítása szerint akár 5 órán keresztül is képes működni a kis gép közepes fényerővel és könnyed böngészéssel. Az egy éves garancia az Apple-nél sztenderd, a három évre való bővítés meglehetősen borsos, 71 ezer forintot kérnek érte idehaza. A minimalista dizájn a legtöbb csatlakozó fajtát száműzte a készülékről és hasonlóan a korábbi generációkhoz még kártyaolvasóra sem futotta a helyből. Csupán érdekesség, de érdemes megjegyezni, hogy a 11,6”-os MacBook Air az Apple első 16:9-es képaránnyal rendelkező notebookja. A gépen előtelepítve találjuk a Mac OSX Snow Leopard legújabb változatát, illetve a nemrég megjelent iLife ’11-es multimédiás csomagot is.



A készülék mellé a szokásos dolgokat kapjuk (mágneses csatlakozóval ellátott 45W-os tápegység, dokumentációk), ami különlegesség, az az USB kulcson lévő Mac OSX és iLife telepítő csomag. Mint ismeretes, az előző generációs Airekhez még DVD-n járt mindez, ami azért volt kínos, mert a gépek nem tartalmaztak optikai meghajtót, így a rendszert csak akkor tudtuk helyreállítani, ha előbb beszereztünk egy külső meghajtót.


A 13,3”-os változat már kevésbé érdekes – első ránézésre. Maradt az 1,86 GHz-es alacsony fogyasztású Core 2 Duo processzor és a 2 GB memória, a kisebbik modellhez hasonlóan viszont szintet lépett az integrált grafikus vezérlő. A legfontosabb változások viszont nem ezek. Végre 1440x900-as felbontással büszkélkedhet az LCD panel, erre nagyon sokan vártak már. A 128 GB-os SSD-ről már volt szó, az SD kártyaolvasóról viszont nem, ezt is hiányolta a többség már az első generáció óta. Az upgrade opciók itt is hasonlóak, mint a kisebbik modellnél, az alap 2 GB memóriát 27 ezer forintos felár ellenében duplázhatjuk meg (erről vásárlás előtt kell döntenünk), a 2,13 GHz-es processzor viszont szintén csak a drágábbik verziónál kérhető és bár felára szintén nem olyan horrorisztikus, a 256 GB-os SSD-ért megkövetelt plusz 100 ezer forint már az. Az egy éves garancia a nagyobbik modellnél is 71 ezer forintért terjeszthető ki három évre. Hogy ne csak negatívumokról írjunk, érdemes megemlíteni a beépített akkumulátor 50 Wh-s, melynek köszönhetően normál használat mellett akár 7 óráig is üzemképes lehet az új Air – ez mindenképpen jelentős előrelépés az előző generációhoz képest. A számmisztikát kedvelőknek elárulnánk azt is, hogy a 128 GB-os SSD-vel szerelt Air-ek (11,6”, illetve 13,3”) között mindössze 40 ezer forint a különbség, és ha a méret nem számít, nos, akkor egyértelmű, melyiket kell választani a kettő közül.


A 13”-os változathoz is pontosan ugyanazokat a kellékeket kapjuk, mint kistestvéréhez. Furcsa módon hiába a nagyobb kapacitású akkumulátor, mindkét Air csomagjában azonos tápegység lapul – ebből egyenesen következik, hogy a nagyobbik Air akksiját tovább tart feltölteni.

A szokásainktól eltérően a két MacBook Air tesztelését máshogy végeztük, mint korábban. Tettük ezt főleg azért, mert nem akartunk egy olyan gépet összehasonlítani Windows-os ellenfeleivel, amelyen 99%-ban sosem lesz feltelepítve ilyen operációs rendszer. A másik ok az volt, hogy mind az SU9400-zal, mind az SL9400-zal találkoztunk már, így a sebességükről kaphattunk némi ízelítőt. Mi sokkal fontosabbnak tartottuk azt, hogy a mindennapi Mac OSX-es használatot miként befolyásolja az 1,86 GHz-es, de még inkább az 1,4 GHz-es központi egység. Nos, előbbivel gyakorlatilag bármilyen feladatot el tudunk végezni, 6 MB másodlagos cache memóriájának és 1066 MHz-es rendszerbuszának köszönhetően. Extrém körülmények között persze elvérzik, de talán nem akar mindenki Final Cut Pro-t futtatni egy ilyen notebookon. Az Aperture harmadik kiadásában megfelelő sebességgel tudtuk vagdosni a 10 MPixeles nyers fotókat, miközben a háttérben ment az iTunes és a sok füles Safari is. Mindez már nem mondható el a 11,6”-os alap változatban dübörgő 1,4 GHz-es SU9400-ról, amely mindaddig kiválóan teszi a dolgát, amíg nem akarjuk a böngészésnél, filmnézésnél és zenehallgatásnál komolyabb feladatokra használni. Bár a programok indítása az SSD-nek köszönhetően nagyon gyors, a velük való munkamenet már érezhetően lassabb a kis gép esetében.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a legkisebb Air lassú lenne, csupán tisztában kell lennünk vele, hogy mire szeretnénk használni és mi az, amire ezek közül kompromisszumok nélkül alkalmas is. Filmnézésre például hibátlan szerkezet, ugyanis a Plex médialejátszó legújabb változata már képes profitálni az integrált GeForce 320M erejéből is, így gond nélkül tudtunk akár 1920x1080-as .mkv filmeket is nézni. Javult a Flash-es helyzet is, a kisebbik modell meglepő módon elboldogul a 720p-s anyagokkal, igaz a processzor ilyenkor már közel 100%-on teljesít. A nagyobbik verzió ennél többre is képes, a teljes képernyős 1080p-s anyag is megy neki az esetek többségében, más kérdés, hogy értelme nem sok van egy 1440x900-as kijelző esetében.

A pár napos használat alatt egyértelművé vált számunkra, hogy a 13,3”-os MacBook Air akár első számú gépként is megállja a helyét, míg a 11,6”-os változat inkább hölgyeknek való, esetleg olyan férfiaknak, akik az egyik legegyedibb rohangálós notebookot keresik a piacon. Ezzel nagyjából meg is válaszoltuk a két gép közötti teljesítménybeli különbséget.

Kíváncsiak voltunk, vajon a hűtést hogy sikerült megoldani, ugyanis a két eltérő méretű notesz magasságban megegyezik. Alapjáraton mindkét Air halk, nem nagyon tudtunk különbséget tenni köztük. Tekintettel arra, hogy a levegőt lefelé és hátra tuszkolják ki a házból, rövid ideig azt is hihetnénk, hogy a MacBook Air hűtése passzív, de ez nem igaz. Állításunkat magunk is megdönthetjük, csupán komolya terhelésnek kell kitenni a gépeket. Meglepő módon a sarat a 11,6”-os változat állta jobban, amelyet semmilyen szín alatt nem sikerült zajkeltésre bírnunk – igaz a processzor simán 70 fok felett üzemelt cserébe. A 13,3”-os változatnál szempillantás alatt kiütközött a közel dupla akkora fogyasztási mutató, amely a két processzor között van. A 70-80 fokos hőmérséklet mellé ugyanis jókora zajszint is párosult, amely már a kicsit zavaró kategóriába esik. Szerencse, hogy erre „csak” flash videóval teletűzdelt oldalaknál kell számítanunk, filmnézés közben ez a változat is csendben van, bár még így is hangosabb kisöccsénél.

SSD sebesség - MacBook Air 11,6"SSD sebesség - MacBook Air 13,3"
Sajnos tesztre mindkét méretből a 128 GB-os SSD-vel szerelt változatot kaptuk meg, így nem tudunk nyilatkozni arról, hogy a 64 GB-os flash memória milyen sebességre képes az alap 11,6”-os Airben. Jó hírünk azért van, ugyanis tekintettel arra, hogy az is négy chipből épül fel, valószínűleg drámai eltérést nem mutat a 128-as egységekkel szemben. Nálunk a két azonos kapacitású meghajtó hasonló eredményeket produkált a népszerű XBench tesztprogram alatt, ráadásul a kapott számok egész jónak mondhatók. Sokan tartottak attól a bejelentés napján, hogy az Apple összekukázza majd a legolcsóbb és leglassabb SSD-ket annak érdekében, hogy minél nagyobb árréssel tudjon dolgozni, de szerencsére ez nem így történt – bár hozzá kell tennünk, hogy éppen csak megütötték azt a szintet, amit vártunk.

Bár valószínűleg sok vásárlót hidegen hagy a beépített hangszórók minősége, mindenképpen meg kell említenünk, hogy a korábbi monó (igen, monó…) hangkeltők után végre sztereó egységekkel találkozunk a kisebbik és a nagyobbik Airben egyaránt. Minőségükről nehéz lenne pozitívan nyilatkozni, bár tény, hogy hangosak és erőteljesen szólnak. A mindennapi sorozatok megtekintéséhez remekül passzolnak, de zenéinknek inkább fejhallgatóval essünk neki.

11,6"11,6"13,3"13,3"
Külsejét tekintve a MacBook Air nem sokat változott, messziről felismerhető jelenség maradt. Az egész ház a felső burkolattól az alsóig alumíniumból készül, míg a touchpadot üvegből alakítják ki. Az unibody ház bámulatosan masszív szerkezetté teszi a 11,6”-os Airt is, nem nagyon láttunk még ennyire egyben lévő és ilyen vékony notebookot egy személyben. A nagyobbik modell maradt olyan, amilyen volt, reméljük, a zsanérokkal ezúttal nem lesz gond az első év vége felé. A magas üzemi hőmérsékletek ellenére a fém burkolat nem forrósodik át, amely pozitív előrelépés a korábbi generációkhoz képest.

11,6"13,3"
A billentyűzetet két csapás is érte. Az egyik, hogy a bekapcsolásért felelős és elegáns alumínium gombot beletették a klaviatúra legfelső sorába, a másik pedig az, hogy az elsőként a MacBook Airrel bejött billentyűzet világítás már a múlté. Az Apple fogta és egész egyszerűen kivette, valószínűleg azért, hogy ne veszélyeztessék a MacBook Pro-kat (vicces, hogy annak idején ez pont fordítva volt). Ez számunkra is fájó pont és nem örülünk a lépésnek, bár marketing szempontból logikus döntésnek bizonyult. A 11,6”-os változaton annak érdekében, hogy a touchpadot ne kelljen összenyomorítani a legfelső gombsort fele olyan vékonyra csinálták, mint a régebbi vagy akár az új 13,3”-os verzión. Kezelése így nem túl egyszerű, mivel a süllyesztett alumínium rész pont felette ér véget.

11,6"13,3"
Utolsóként ugyan, de a MacBook Air is megkapta a külön gomb nélküli üveg touchpadet, amely természetesen már a négyujjas multitouch műveleteket is támogatja. Kategóriájában a kisebbik Air meglepően nagy felülettel rendelkezik, így nem feltétlenül szorulunk egér használatára. A nagyobbik modell ehhez képest óriási tapipaddal bír, ahogy azt a többi hasonló méretű MacBooktól már megszokhattuk.

11,6"11,6"13,3"13,3"
Kemény kritika érte az egy szem USB csatlakozót annak idején, így kézen fekvő volt, hogy ezen a téren is változtatni kell. Mostantól kettőt találunk a gépen, csakúgy, mint a többi Apple notebook esetében. Látható, hogy a kisebbik modellnél is szűkösen, de elférhetett volna a kártyaolvasó, amelynek a nagyobbik verzión nagyon örültünk. Eltűnt az olykor nehézkesen kezelhető fül, amellyel korábban a csatlakozókat tudtuk elrejteni. Ez egyben azt is jelenti, hogy a szolgáltatóktól kapott USB-s mobil internet modemeket végre hosszabbító nélkül is tudjuk használni.

A két kijelző bár eltérő mérettel és felbontással rendelkezik, mégis nagyon hasonlóan viselkednek. Látószögük semmivel nem jobb az átlagnál, ellenben közel színhelyes állapotban kapjuk őket kézhez, tűéles a szöveg megjelenítésük és borzasztó nagy tartományban állítható a fényerejük – sőt a háttérvilágításukat is kikapcsolhatjuk. Bár a panelek felett elhelyezkedő kamerát FaceTime Camera-ként emlegeti az Apple, valójában ugyanaz az iSight, amit eddig is használtak a notebookoknál. Képminősége elfogadható, viszont a fény gyengülésével drasztikusan elkezdenek zajosodni.

Bár Mac OSX alatt elég nehéz akkumulátor teszteket végezni, mi megpróbáltunk legalább kettőt elvégezni. Az egyik az Apple által emlegetett 50%-os fényerőn való internetezés volt, amely valóban reális abban az esetben, ha flash videótól mentes oldalakat nézegetünk. Így könnyedén teljesíthető az 5 (11,6”) és a 7 (13,3”) órás eredmény. A 100%-os fényerőn történő filmnézés (1080p .mkv) a kisebbik gépnél nagyjából 2,5, a nagyobbiknál 3 órán keresztül kivitelezhető.

Nagyon kíváncsiak voltunk az új MacBook Airekre és ha egy kicsit is, de csalódnunk kellett. Lehet, hogy a hiba bennünk van és túlságosan megszoktuk az előző években a terméket ahhoz, hogy újra el tudjon varázsolni minket. A 11,6”-os változat véleményünk szerint túlságosan drága ahhoz képest, amennyit tud még akkor is, ha Apple mércével nézzük a dolgokat. Egy hasonló képességekkel rendelkező, igaz pár dekával nehezebb gép akár 200 ezer forint alatt is megkaparintható, amelybe a 30-35 ezer forintos SSD upgrade is simán belefér. A Core 2 Duo SU9400-as processzorral a Mac OSX sebessége pont annyira lassul le, hogy az átlagember mindennapos dolgain kívül már ne lehessen érdemben túl sok mindenre befogni a gépet. Ezzel szemben a 13,3”-os verzió előnyére változott, hiszen az alapáras SSD, a nagyobb felbontású kijelző, a kártyaolvasó és a megnövelt üzemidő mind olyan tulajdonságok, amelyek szimpatikussá teszik a terméket. A mérleg másik oldalán persze ott van a komolyabb terhelésnél zajossá váló hűtés, a méregdrága garancia kiterjesztés és a billentyűzet világítás hiánya. Míg a 390 ezer forintos vételárért egy első számú gépként is használható notebookot vesz az ember, addig a 11,6”-os változat elsősorban rohangáló készüléknek felel meg, ahhoz viszont jelenleg túl drága.



A MacBook Air teszt notebookokat a Starkingtól kaptuk tesztelésre, köszönjük!

MacBook Air 11,6”

Pro:
+ minden körülmények között halk
+ elegáns és masszív felépítés
+ jó kijelző
+ jó billentyűzet
+ jó touchpad

Kontra:
- kártyaolvasó hiánya
- billentyűzet világítás hiánya
- visszafogott teljesítmény
- borsos ár
- átlagos üzemidő
- memória bővítésről előre kell dönteni


MacBook Air 13,3”

Pro:
+ jó teljesítmény
+ nagy(obb) felbontású kijelző
+ elegáns és masszív felépítés
+ jó billentyűzet
+ jó touchpad
+ kártyaolvasó (végre)
+ hosszú üzemidő

Kontra:
- komolyabb terhelésnél hangos
- billentyűzet világítás hiánya
- memória bővítésről előre kell dönteni

Hivatalos honlap: Apple MacBook Air

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

57. Szucseee
2010.12.06. 15:24
350.000 Ft.-ért, már egy jobb motort vehetsz magadnak...nem egy 11'-os netbookot...szánalmas!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Riev
2010.12.06. 15:41
Plusz hozzátenném és is, hogy 350k-ért, akár Sony Vaio-t (ami azért minőségben azért ott van) is lehet kapni, amiben Corei proci és 4Gb ram is van, akár egy HD5xxx-es videovezérlővel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Alvin_ti42...
2010.12.06. 15:41
Még mielőtt elkezdődnének itt is a viták, szögezzük le, hogy az Air nem netbook, még a 11,6"-os sem, ugyanis nem Intel Atom processzor van benne, hanem egy mérföldekkel erősebb Core 2 Duo, órajelek ide vagy oda. 350 ezerből pedig lehet venni 1 tonna barna kenyeret is, szóval a hasonlat elég érdekes A 64 GB-os SSD-vel szerelt változat egyébként 50 ezerrel olcsóbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. amazing
2010.12.06. 15:45
aranyos gep, csak osx-et ne utalnam ennyire, szamomra hasznalhatatlan /van mac-em is, win7 ezerszer jobb/ a.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Alvin_ti42...
2010.12.06. 15:52
Riev: Csak az a Vaio 15,6"-os az esetek 99%-ában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. hakosh2 Szucs...
2010.12.06. 15:56
@Szucseee: azt hiszem ez a leghülyébb érvelés, ami jóideje hallottam Mondd a munkásembernek, hogy nem kell notebook, vegyél motort! Igazad van, abban több az anyag. Egy notebook tiszta lehúzás. Engem még az is felbosszant, hogy az Intel $999-ért adja a csúcsprociját, amikor egy kiló alumínium pár száz forint! Jajjj....

Szerk.: engem nem nyűgözött le igazán a cucc. A Dell már megmutatta, hogy a vékonyság nem feltétlen jár csillagászati árral. Egyébként meg nem egy nagy szám ez a gép. Ettől még sikeres lesz, mert Apple.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Szucseee
2010.12.06. 16:03
Bocs, nem akartam hülyeséget írni, de ezzel az ár/érték aránnyal nem tudok megbarátkozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. hakosh2 Szucs...
2010.12.06. 16:31
Ez egy prémium gép. Sőt, inkább luxus, mert egyáltalán nem indokolt, hogy valaki ilyet vegyen. Itt kevésbé számít az ár. Olyan ez mint egy 100M Ft-os festmény (csak kicsiben).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. zlatzky
2010.12.06. 16:38
Erdekes dolog ez az Apple. Van nehany informatikus ismerosom, ok mind ilyet vennenek, mert uzembiztosabb, gyorsabban bootol, nem fagy, satobbi, mint a Windows alapu gepek. Ok tudjak, de en korulbelul 420 ezret fizettem az enyemert, alig tobbet, mint a dragabbik modell, es i7, ATI5850, valamint 1.28 TB merevlemez van benne. Igaz, oriasi, igy kevesbe mobil, de egyszer hasznalnom kellene egyet, hogy rajojjek, mi indokolja a magas arat egy relative "buta" laptopert, mint ez az Apple.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. zlatzky
2010.12.06. 16:40
Termeszetesen az en gepem Windows alapu, Acer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. myckie2
2010.12.06. 17:40
Én ahogy általában szoktam használni a billentyűzetet ez 5x ketté törne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. csigabigaf
2010.12.06. 17:50
Gázosak az ismerőseid ha informatikusok és ilyennel flancolnak.

Az "Air" a "Macbook Air" névben a vásárlók agyának állapotára utal.
Ha fel akarsz vágni legalább legyél egyedi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Lancelot23
2010.12.06. 18:24
Nem tudom, de csak nekem tűnt fel, hogy Nvidia chip-et írtatok méghozzá a VGA-s at ami 2 szemszögből is kizárható tényező. Egy az Nvidia nem gyárt Intelhez alaplapot vagyis az új CPU-hoz nem. A másik az hogy a VGA megnevezésű chip nem létezik vagyis nincs ilyen. Inkább Intel chip az már jobb lenne a kiírásban. Illetve az se szerepelt a cikkbe milyen VGA RAM-ja és mekkora.
De amúgy a cikk jól sikerül csak azért egy Apple minősége sajna nem a mai magyar embernek a fizetésére van kitalálva. Amúgy nem rossz gépezetek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Aeon
2010.12.06. 18:38
ipari hulladék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. aakosch
2010.12.06. 19:06
Az én Asus laposomban is nVidia chipset van. Asus K50IN
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Alvin_ti42...
2010.12.06. 19:08
Lancelot23: 256 MB video memóriát csíp le magának az integrált videokártya, amely 48 shaderrel rendelkezik nem túl magas órajeleken. Ettől függetlenül a leggyorsabb mai integrált VGA a piacon. A chipset is az NVIDIA-tól származik tudomásom szerint, hiszen a 9400M-hez tartozót is ők gyártották szintén Core 2 Duo alá. Ugyanez a chipset dolgozik a legújabb MacBookban, a 13,3"-os MacBook Pro-ban és az új Mac Miniben is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. polarx
2010.12.06. 19:09
zlatzky: látom te se használtál még mac-et.. még hogy nem fagy a win7-em fél év alatt nem fagyott annyiszor mint a mac osx 10.5 az alatt a 2 hónap alatt amíg használtam.. a magas árat meg a béna alma logó indokolja semmi más.. ugyan úgy pc cuccokból épül fel a desktop gépei mint bárki másnak.. és ugyan úgy notebook cuccokból épülnek fel a laptopjai mint bármely más gyártónak

Aeon.: +1.. de jöhetnek az almabuzik akik rávernék 2x-er is mert a minőségért fizetni kell csak a szarért meg még többet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. MassKilla
2010.12.06. 19:20
fosssssssssssssssssssssssssssss
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Alvin_ti42...
2010.12.06. 19:23
Nálam az OSX fagyások hátterében mindig hardver probléma volt (legtöbbször RAM). Mellesleg nem a hardver részét fizettetik meg a gépnek, hanem a felépítését, ami az anyaghasználatnál kezdődik. Érdemes lesz majd pár év múlva összehasonlítani ezeket az alumínium gépeket azokkal a nagyrészt műanyagból készülő notebookokkal, amelyeket most ellenpéldának felhoztok. Windows-os noteszeknél is vannak masszív cuccok, de azok se olcsóbbak ám az Apple gépeinél, legfeljebb gyorsabbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Aeon
2010.12.06. 19:42
azért szivesen összeengedném én bármelyik almafost egy 5 évvel ezelőtti ThinkPad-el, vagy megnézném, hogy egy ilyen írólap vastagságú wc papír hogy fog majd kinézni ha véletlenül valaki leejti vagy belelódít a kijelzőjébe, erről ennyit.

kb semmit se lehet árkötni, de még a sima macbook hoz is port replikátor kell akár egy projector rákötéséhez is, ami ugye szintén vagy +10-20k... egyszerűen nevetséges

sok dizájb#zinak való cucc ez, mint mikor Kóka "mickey egér" János is ilyennel arcolt a parlamentben, na az ilyen embereknek való az almás cucc

az más kérdés, hogy pl grafikusok, zenészek tényleg jól tudják használni, de megnézném én, hogy magyarisztánban ki az aki tényleg szükségessége miatt és ki aki csak új menőzésből veri vele a nyálát, okádnom kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Lancelot23
2010.12.06. 19:44
Akkor elnézést csak ugye a Geforce 320M VGA szokott lenni és már rég láttam a 9400M rendszert igaz azok nem Apple gépek voltak amiket mostanság néztem. Igaz az almások előszerettet használják ezt a chipet igaz sok gondjuk is volt velük. Kiváncsi lennék egy AMD-ATI kiadású almás rendszerrel az milyen képességei lennének és mennyivel lenne olcsóbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Alvin_ti42...
2010.12.06. 19:53
Aeon: az fel sem merült Benned, hogy esetleg van, akinek tényleg tetszik maga a rendszer és a gép is? Miért kell rögtön véres szájjal leköcsögözni mindenkit, aki meg mer venni egy ilyen gépet? Én sem esek neki senkinek, aki 3-400 ezerért vesz "gamer notebookot".

Lancelot23: félreértés ne essék, a chipset neve nem 320M, az valóban a VGA-é, ahogy a 9400M is. A lapkakészletnek utána nézek, de biztos, hogy az NVIDIA gyátja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Aeon
2010.12.06. 20:11
lehet már tényleg velem van a baj, bár nem úgy érzem;
csak végigszaladok gyorsan a feature listán és látom hogy "nincs, nincs, nincs.... ár kb 400e HUF" szóval ez egy kicsit úgy valahogy nincs rendben

a másik hogy én úgy tekintek a hordozható gépekre, mint munkaeszközökre, egy 11 colos kis semmi (netbookokkal is így vagyok, kb lányoknak a retikürbe valók dísznek) hogy lehet dolgozni, pláne hogy ilyen "vastag", félnék kézembevenni, pedig a saját gépemer is vigyázok, de ezt komlyan megondolnám hogy egyáltalán felvegyem-e az asztalról

iMacel semmi bajom mert jól eltalált, használható gép,
de ez csupán nyálverés annak is a legrossazbfajtája...

lehet azzal jönni, hogy "de van akinek nem munkára kell, hanem csak úgy meg mitudom én"; akkor elgondolkodom azon, hogy hejdejóvilág van ránk, és sírunk hogy igy válság meg úgy, lehet ha jobban megszorongatnának minket ott lent akkor nem volnánk vevők ilyen "felesleges" hülyeségekre, és mondjuk tényleg azon lennének a gyártók hogy a 100 dolláros laptop összejöjönn mert ugye arra éget szükség lenne nem ilyen pedig az ilyen gicsparádéra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. J.o.k.e.r
2010.12.06. 20:22
Emlékeim szerint Nvidia MCP89-es lapkakészletre épülnek az új AIR-ek.

Egyébként a 11,6"-ost itt lehet megtekinteni szétszedve, ha valakit esetleg érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Lancelot23
2010.12.06. 20:42
Köszi a linket J.o.k.e.r érdemes volt megnézni. Ha jól látom akkor az SDD-t a Toshiba gyártja ami egy nyákra van integrálva akkor sokáig bírja. Az viszont meglepet, hogy a RAM is nyákon van integrálva vagyis a képen ha jól vettem észre, de javítsatok ki ha tévedek.

Alvin_ti4200!
Én fogalmaztam, rossz bocs arra gondoltam, hogy a Nvidia 9400M VGA-hoz tartozó chip-es lapot rég láttam mostanság. De mondjuk asztaliba vagy notebook vagy kisebbekbe láttam 9400M-es rendszert AMD vagy gyöngébb Intelhez. De gondok is voltak vele ha jól olvasgatam mostanság almásoknál vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. noss
2010.12.06. 21:56
az alu házat és a méreteket leszámítva hulladékok... :F
ár-érték arányuk számomra a 0-hoz konvergál sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. noss
2010.12.06. 21:56
ja és köszi a bemutatót!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. axe
2010.12.06. 22:05
az új jövevény 350,000.- előállítási költsége pedig 30,000.- körül mozog
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. hunmyke
2010.12.07. 00:22
J.o.k.e.r, kösz a linket, az a hűtőborda eléggé meglepett, hogy képes ez még némileg hűteni is. 70-80 fokon meg sem lepődök így már. Viszont azt azért megkérdőjelezném, hogy ez mennyire tesz jót egy ilyen procinak. Tudom a chipek nagy részét bő 100-120 fok fölé tervezik, viszont huzamos felmelegedés/lehűlés nem tesz nekik jót.
Egyébként nekem bejönnek ezek a gépek, de az áruk valóban nem magyar pénztárcához mértek. A kevés port miatt túl sok hasznát nem tudnám venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. zlatzky
2010.12.07. 00:50
"Gázosak az ismerőseid ha informatikusok és ilyennel flancolnak.


Egyaltalan nem flancolnak. Azert hasznalnak Apple-t, mint azt emlitettem, mert lenyegesen megbizhatobbak (szerintuk, en nem tudom, sosem hasznaltam), mint a Windows alapu gepek, es nekik ez fontosabb a munkajukhoz. Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. zlatzky
2010.12.07. 00:52
Polarx, valoban nem hasznaltam, de ezt irtam is. Erdekes modon, egy baratom pont az ellenkezojet allitja, o zeneket szerez Apple-en, es azt mondja, 14 honapi hasznalat soran egyszer sem fagyott le, pont ezert vette. Most akkor kinek higyjek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. prohlep
2010.12.07. 07:08

Ha nyugati joletben elnek, akkor valoszinuleg elcsabulnek Macintosh gepekre. Mar a 80-as evekben is nagyon tetszettek: mives darabok, ... az ember es gep kapcsolatat igyekeztek mar akkor is jol ujragondolni.

Ehhez jon, hogy az oprendszer egy Unix varians. Mi kell meg a boldogsaghoz? A rendszer termeszetes kelleke az ertelmes tudasu shell, a shell-bol kenyelmesen vezerelheto sok kis Unix-os eszkoz, amelyeket a tetszesem szerint kombinalhatok, es tehetem kenyelmesse a hetkoznapaimat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. malvoisen
2010.12.07. 10:06
"Az egyik, hogy a bekapcsolásért felelős és elegáns alumínium gombot beletették a klaviatúra legfelső sorába, a másik pedig az, hogy az elsőként a MacBook Airrel bejött billentyűzet világítás már a múlté."

Már PowerBookban is volt billentyűzet világítás...

A garanciakiterjesztés valóban drága, de még a sokkal nagyobb vásárlóerővel rendelkező USA-ban is azt mondják, hogy ne az Apple-n keresztül szerezze be az ember. Pl. Magyarországról is bárki lerendelheti Amazonról, szerencsétől és árfolyamtól függően 40-50 ezer forintért, ami már versenyképesebb, igaz, az átlagnál így is drágább.


Szerintem is nagyon félre van árazva a 11-es gép. Én az iPad és a MacBook között félúton tudnám elképzelni, 750 €-ért. A 13-ast pedig elsődleges notebooknak egy asztali mellé, de önmagában kevésnek tartom mindkettőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. bagi1992
2010.12.07. 11:20
Úgylátom sok ember nem tudja, hogy az apple kiket céloz meg egy ilyen termékkel...
Elsősorban Paris Hiltont... meg a kedves cicababa társait, akik nemtudják mire költeni a pént (miért ne az apple-t gazdagítsák?! egyértelmű) másodsorban az olyan szakembereket, apple szeretőket akik a cégnél vagy otthon mac pro-n vagy 27-es imacen dolgoznak, majd ha leakarnak ugrani a kávézóba akkor se maradjanak már gép nélkül. Őszintén szerintetek Steave Jobot mennyire érdekli, hogy épp egy magyar paraszt aki hurrogja az apple-t, nemtudja megvenni, mert 3-4 kiló közt van, ha megakarná?! Leszarja, neki az kell, hogy a cég fejlődjön és gazdagodjon, ami megy is, hisz már lehagyott idén mindenkit...

Ha ezeket végiggondolátátok, akkor azon is ellehet gondolkodni, hogy miért is fikáztok egy olyan gépet, ami kabala inkább mint munkatárs. Ki gondolta komolyan, hogy majd valaki ezen vág video-t? vagy 3d-t animál rajta? Emberek i7-es 17 colos laptopokkal hasonlítjátok össze ezt a gépet.... Sony vaio-ról meg annyit, hogy hiába szép, hiába "erős" nekem volt és kézbevettem, majdnem kiesik az aksia...meg a billentyűzete hajlik, pedig 280-ért vettem zsír újan, komoly szériás volt. Mégis már egy alu macbookról írok, amit messze nembántam meg, hiába tud kevesebbet teljesítményben, mégis jobb rajta dolgozni, még 3d-zni is, pedig ahoz aztán kell az i7 meg a atomerőmű vga.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. polarx
2010.12.07. 13:50
zlatzky: úgyis a barátjának hisz az ember, én viszont a kezem alatt tapasztaltam egy könyv szerkesztő irodába ahol azért volt nem egy 24"-os iMac core2duo 2,67-es proci 4g ram és barátai nyalánkságokkal, mégse éreztem gyorsnak, ergo egy hasonló konfig ami nem mac és házzal rendelkező gép nem monitorba épített cucc az agyba főbe veri egy win7-es rendszerrel.

bagi1992 egész szép amit írtál csak az a vicc hogy k..ra nem fejlődik a cég.. egyhelybe toporog.. az ifos 4 kijött 200e ft körüli árával annyit se tud mint a samsung galaxy s 100e ft körüli árával.. és akkor ez csak egy.. ott az ipad.. lehet elsőként volt jelen a piacon de ha kijön a köv gen se fogja utolérni az alternatívákat ár érték arányba sem és tudásban sem. akkor lehet folytatni még az asztali és hordozható gépeivel is azok se nagy durranások.. lehet mi vagyunk a magyar parasztok mégis magyar ember agyából jött elő a számító gép mint manapság tömeg cucc és ha itt járunk nem csak a számítógép mint mindennap már-már nélkülözhetetlen akár elektronikai akár mechanikai cucc.. szóval akkor miért tisztelegnénk amerikának hogy ez az almáék jól csináljátok.. a kevesebb néha több, tudod.. ez jelen esetbe is asszem élne számukra is.. 100e-rel adnák olcsobban minden cuccukat akár még töben is vennék ami ergó több hasznot hozna.. csak hát "válság van" és most minden lehet drága
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. polarx
2010.12.07. 13:53
bagi1992.. ja és még valami, ezt ne akarja már be adni nekem bárki is hogy egy gyengébb konfigon ami esetleg küllemre szebb és jobb azon jobb 3d-zni hát elröhögöm magam.. de csak azért mert alma és aluból van a háza és nem hajlik a bill.. lol..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. bagi1992
2010.12.07. 14:41
polarx: Neharagudj, de én viccnek tartom, hogy ha egy 300 ezer poligonból álló modelt kiakarok jelölni sima kattintással, akkor a gép ezen 3 mp-ig gondolkozzon (Core i5, ati 5650, Sony Vaio eb2z1e) Nos, a kis "gyengus" alu macbook ezt egy szempillantás alatt csinálja meg, bármekkora poligonszámról van szó. És állítólag win alatt jobban fut a maya! Szal vicc, aki nemhasználja meg ellene van, sosem fogja megérteni ezt a nézetet, van aki azt nézi, hogy mi az ami neki jó, ár nemszámít, még ha nemis tudja megvenni, meg van aki inkább a szarabbat veszi meg, mert a jobb sokkal drágább és ár érték arányban akkoris a rosszabb kell neki, de persze az olcsó nem mindig szar! Szal lehet kurvajó pc-t is összerakni olcsón, pl a köv gépem valószínű egy i7-es HACKINTOSH lesz, mert nekem nem a kibaszott alma logó kell a laptopra, hanem a rendszer miatt, és a sonyra még nemcsináltak megfelelő kexteket. Az iphone 4 és a Samsung galaxy összehasonlítást meg hagyjuk, mert úgyse lehetne téged ebben meggyőzni, de több tesztvideo is olyan hibákat mutat a galaxyról hogy az vicc... persze az iphone se tökéletes. Ipad konkurencia? mond melyik? samsung galaxy tab? 250-ért? és kipróbáltam, a google szaggat rajta, youtube szaggatva görget, lol, ipaden ez holvan???? a maga 147 ezres alapárával szerintem elég baráti. A hp, meg google tabjait meg kíváncsian várom, mert az apple nem legyőzhetetlen, csak szimplán szerintem amiket csinál, azok jó cuccok, de kurvadrágák ebben egyetértek. Egy szó mind száz, engem nem az ára érdekel, inkább gyűjtök rá még fél évet és két generációval később veszem meg, te pedig inkább árérték arányban spórolsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. zlatzky
2010.12.07. 16:50
Hat, engem egyenlore egyik oldal sem gyozott meg. Tobb eve hasznalok Apple termekeket, a harmadik iPod Touch-om fogyasztom, es (mellette vannak egyeb Mp3-as lejatszoim, Sony, Archos 605), kimerem jelenteni, hogy remek szerkezet. Lenyegesen jobb, mint az osszes tobbi, amit eddig hasznaltam, de zenefuggo vagyok, igy imadom a hordozhato kutyuket, na. Volt iPhon-om is, az sem volt rossz, eyaltalan, de az t azert lecsereltem, igaz, mar megbantam. A laptop azonban mas teszta. Lehet, hogy ez az Apple gyors, csucs, de semmikeppen nem vennem meg, egyszeruen azert, mert annyira alap, hogy jhihetetlen, es hiaba az SSD, a 64, illetve a 128 GB manapsag viccnek is rossz. Az enyem, amely alig volt dragabb, minden szempontbol kenterbe veri. Tehat, osszefoglalva, az Apple termekek korul valoban nagy a hype, de amiket probaltam, es hasznalok, azok kifejezetten jonak mondhatoak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. zlatzky
2010.12.07. 17:21
Annyit meg az Apple temahoz, hogy valoban remek keszulekek, de azert ez az iTunes store es egyeb dolgok kifejezetten lehuzasnak tunnek. Magukert a lejatszokert sziesen kifizetem az egyebkent indokolatlanul magas arat, de ebbe az iTunes dologba azert mar nem megyek bele, na. Szerencsere okos emberek kitalaltak nagyszeru modszereket, hogy ne kelljen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Stormrage
2010.12.07. 17:47
Apple gépek körül mindig nagy a flame, megosztja az embereket, elsősorban nem azért mert apple, vagy nem azért mert milyen specifikációval jönnek, hanem, hogy mindezt indokolatlanul drágán.

Az,hogy minőségbe jobb lenne mint bármely konkurens felsőkategóriás laptopja, azt kétlem, ugyan azokból az elemekből épül fel, csak ellátták egy egész jónak mondható alu vázzal, viszont ha megnézzük, akkor egy jobb dell is fém vázon alapul, hiába van műanyaggal bevonva, azért a magnéziumötvözet könnyű és erős is, másrészt special az én gépem már nem egyszer pattant vissza asztalról leverve és még csak repedés/horpadás sincs rajta.

Ha valaki meg nagyon OSX-t akar használni, vagy vesz mac hardware kompatibilis gépet, annyira nem nehéz összehozni, vagy vesz mac-et, ha nem számít a pénz.

Akárhogy is nézzük, manapság egy gép 2év alatt 0-ra amortizálódik, jobb esetben 4évig lehet használni 1-2 hardware cseréjével, ha valaki nagyon csúcsgépet vett annak idején, hisz minden 2. évben új proci generáció jön, vga-kból már évente jön új generáció... Szóval szerintem túl hamar elavulnak az informatikai cuccok, ahhoz, hogy indokolatlanul kifizessünk értük egy elég magas árat, pláne ha valaki nem dolgozik az adott eszközzel, szóval nem termeli vissza az árát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. shaddam
2010.12.08. 18:27
Ennyire túlárazni valamit...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. insanity22...
2010.12.08. 18:53
Apple? Haha, ócskaság
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. csigabigaf
2010.12.08. 21:36
"Egyaltalan nem flancolnak. Azert hasznalnak Apple-t, mint azt emlitettem, mert lenyegesen megbizhatobbak (szerintuk, en nem tudom, sosem hasznaltam), mint a Windows alapu gepek, es nekik ez fontosabb a munkajukhoz. Ennyi."

Gázosak bizony az ismerőseid.
Nem flancolnak csak azt állítják hogy egy alma logós házban levő gép "lényegesen megbízhatóbb" mint egy másmilyen házban levő ugyanolyan gép.
Vagy szar informatikusok és NEM ÉRTENEK HOZZÁ vagy flancolnak. Mindegy melyik, mindkettő gázos, ha nem értesz hozzá és informatikusnak vallod magad, vagy ha értesz hozzá és mégis ezt állítod.

Vagy tízszer elhangzott ebben a témában a "fagyás" szó, amiröl nekem az időutazás jut eszembe, mert bizony 2000~ környékén nekem is fagytam a gépeim.
Az utolsó oktalanul befagyott képernyőt is kb 2002-ben láttam, mit csináltok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. zlatzky
2010.12.09. 02:00
Akkor okoskodj csak, csiga. Nekem ebben a temaban nincsenek tapasztalataim, leven nem hasznaltam meg Apple-t, de ok tudjak, es nekik hiszek. Nem lehet veletlen, nem flancolos arcokrol van szo. En nem vettem, holott megtehetnem, de nekem nem is fontos annyira a megbizhatosag, igy sem hasznalok 2 evnel tovabb egy laptopot, igy teljesen mindegy, aluminium, vagy muanyag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Alvin_ti42...
2010.12.09. 09:12
Nem a hardvertől lesz stabilabb egy rendszer értelemszerűen, hanem a szoftvertől elsősorban. Ezt csak úgy zárójelben. Fagyást pedig én már évek óta nem láttam se OSX-en se Windows 7-en/Vista-n. Szerintem az a "gázos" (ha már ilyen remek kifejezéseket használunk), ha valakinek nincs tapasztalata egy konkrét termékkel és mások elmondása alapján alkot véleményt róla Pláne "gázos", ha mások véleményére se támaszkodhat, csak a kút fejéből gyárt elméleteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Sermi Alvin...
2010.12.09. 10:46
Nekem az Apple gépekben mindig is az OS volt vonzó. Valahogy a hardverért nem adnék soha ennyit meg nekem nem is jönnek be. De a Mac OS-t szívesen kípróbálnám a TP-men.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller
2010.12.09. 10:53
veszel egy intel alapú, erősebb laptopot olcsobban, veszel egy OSX-et és rádobod? vagy ez nem ilyen egyszerű? (ez egy konkrét kérdés)


Amúgy akinek fagy a gépe az vagy: codegány tápot, vagy noname RAM-ot rakott bele, vagy XP-t használ. Mind3 esetben magára vessen. Nekem az elmúlt pár évben csak és kizárolag túlhajtás miatt fagyott le a gépem, pedig használom rendesen, nem csak dísznek van itthon.

szerk: hibák
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. shaddam
2010.12.09. 12:00
"Nekem az Apple gépekben mindig is az OS volt vonzó"
Azt nekem is el kell ismernem hogy elég dizájnos.Viszont ubuntu alatt 1 az 1-ben megoldható az os kinézete(az ubuntu speciel most is úgy néz ki).3 sort kell terminál ablakba írni és tádámmm spóroltál pár százezret.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. zlatzky
2010.12.09. 15:29
"Nem a hardvertől lesz stabilabb egy rendszer értelemszerűen, hanem a szoftvertől elsősorban. Ezt csak úgy zárójelben. Fagyást pedig én már évek óta nem láttam se OSX-en se Windows 7-en/Vista-n."... Hat... Maradjunk annyiban, hogy akkor mazlista vagy. Nekem jelenleg ket gepem van,az egyik asztali, a masik laptop. Az asztaliban Asus P5QL pro lap van, GTX260-nal, 500 wattos tap, 4 GB Ram, Q8200, 2.9 Ghz-re tulhajtva, specko hutovel. Ugy egy eve raktam ossze. A laptopom majdnem uj, i7, ATI5850, satobbi. Mindketton ugyanazt az oprendszert hasznalom (a laptoprol letakaritottam az eredetit), Win7 64bit, az asztali gepem az egy ev alatt meg sosem fagyott le, a laptopom meg vagy ketszer mar, holott ugy 4 hete vettem. Az a gond ezekkel a csucs laptopokkal, (ami egyfelol elonye is lehet ezeknek a "buta" Apple-knak), hogy rengeteg minden van bennuk, az ujjlenyomat szkennertol kezdve a kartyaolvasoig mindenfele dolog, amelyek mind drivereket igenyelnek, es Murphy ota tudjuk, hogy ami nincs, az nem romlik el, igy az Apple-k valoban stabilabbak lehetnek. Minnel tobb periferia, annal tobb driver, ami tobb problemat jelenthet. Az elozo laptopom egyebkent Vista-val vettem, erriol nincsenek tapasztalataim, leven ugy egy het mulva leszedtem rola, es ment ra a jo oreg XP, leven a Vista pocsek volt, de ezt mindenki tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.09. 16:31
Én úgy tudom OSX-et nem lehet csak úgy venni. Viszont Hackintosht asszem fel lehet tenni más gépre csak gondolom az nem épp legális.
Az alap amúgy megvan egy TP T400 személyében amit soha nem cserélnék el egy Apple gépre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Milli82
2010.12.09. 17:30
No elolvasván a gondolataitokat arra jutottam h nagyon kevesen látják a fától az erdőt.

PC: Bármit összepárosíthatsz bármivel(CPU,Alaplap,stb). Ezt a fajta hardwaret valaminek ki kell szolgálnia: Windows(mindenhez irva vagyon driver még akkor is ha nagyon nem passzolnak össze) Ekkor stabilitási problémák lépnek fel. Megoldás: Linux(mindent 0-tól 100%-ig te irányíthatsz megfelelő tudás mellett) Ez nem hétköznapi felhasználó barát, de teljesen jól működhet. Mondom még akkor is ha észnélkül állítod össze a hardwaret.

Mac: Tudatosan összeválogatott speciális hardware elemek amik megfelelően működnek együtt softwaretől függetlenűl. Ehez tartozik egy OS ami csak és kizárólag az adott hardwarehez van optimalizálva.

Konkluzió: Ha nem vagy teljesen hülye akkor ésszel válogatod a PC-d alkatrészeit vagy szakember segítségét kéred. És máris van egy jó alapod ahoz hogy egy általánosságban már jól működő windows-t feltegyél. Vagy tovább menj és egy Linuxot feltegyél erre az alapra amivel akár 2x jobb és olcsobb géped legyen mint bármilyen MAC és egy ilyen tényleg a munkatársad lesz és nem hagy cserben. Vagy nem tökölszés megfizeted a mac-et amit mások már optimalizáltak. Mind1-ik költséges.
Helyzet az hogy a Win tényleg egyre stabilabb mert hardware-ek is integrálódnak egymásba valamint elfogadottá vált. Ebből kifolyolag a válalatok is inkább az olcsobb megoldást választják.
Ebből a szemszögből nézve a mac tényleg drága.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller
2010.12.09. 21:29
A windowsos fagyások csökkenése abbol fakad, hogy a vista óta a driverek már nem a kernel részei, hanem egyszerü alkalmazások. XP alatt jött a kékhalál ha szar drivert írtak a vidikaridra, windows7/vista-n max elmegy egy pillanatra a kép majd visszajön, ugyanis a driver kapasból ujraindul. De ugyanez igaz minden más hardver driverére. Plussz bekeményített az MS a WHQL díj kiosztásával.

Ha tul sok a kütyü a laptopodon, ne rakd fel a drivereit és tiltsd le öket a device managerben vagy rakj fel Linuxt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. zlatzky
2010.12.09. 21:44
"Ha tul sok a kütyü a laptopodon, ne rakd fel a drivereit és tiltsd le öket a device managerben vagy rakj fel Linuxt "... Ha tul sok a kütyü a laptopodon, ne rakd fel a drivereit és tiltsd le öket a device managerben vagy rakj fel Linuxt"...Vagy vegyel MacBook Air-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Winyettyu
2010.12.09. 23:55
lehet én vagyok csak ilyen felbontás-buzi.. de énnekem akkor is kényelmetlen ilyen gépeken dolgozgatni, amin egyszerűen nincs felbontás.. jó tudom-tudom hogy mobilitás meg minden.. de ilyen képernyőkön meg felbontáson még netezni se lehet kb.. ha az előző generációja bukás volt, akkor ez is az lesz. mellesleg nem szimpi a márka hozzáállása sem a dolgokhoz, ez a cég a hülyéknek gyártja a dolgokat, egyszerű használhatóság meg minden, aztán nem tuodk kb semmiről mi miért történik.. nekem már egy win7 is túl sok mindent csinál magától. jó tudom, használjak linuxot... amúgy ez a designvonal amit ez a cég képvisel csak nekem uncsi, minden gép&program szürke?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. polarx
2010.12.10. 12:35
bagi1992: mihez kell neked 300e polygon? én is modellezek csak azért kérdezném.. amúgy még ígyse hihető hogy egy gyengébb gépen az os miatt jobban menne. én az egész os-től írtózom. gyorsnak nem gyorsabb, fagyni ugyan úgy fagy.
tábla résznél elmondanám hogy nem csak galaxy tab van.. még az alternatívákban megtalálható a 2 magos 1,5ghz-s példányok egy nvidia tegra chippel ami valszeg 3d-be is és minden másba is szarrá alázza az ipadot addig az ipad ami mellesleg egy felnagyított "ájpod táccs" kb semmit sem tud..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.10. 14:38
nálam 750k polyt lasszózással azonnal kijelöl... 4000+ Athlon X2, 6 giga ram, 4670, xp x64 prof...
emellett persze sosem dolgozok ennyivel a képernyőn egyszerre, folyamatosan hide-olok el mindent, ami úgyis csak bezavar annak a látványába, amelyik részen épp dolgozom... a végső modelljeim pedig nekem is voltak már dispmap nélkül 4-5 millió polysok (katedrális), ami még itt-ott disp-el, bumppal, meg a szokásos színtextúrákkal megbolondítva azért kellően eszi a gépet. Egyedül a renderidők leszorítása végett vennék erősebb procit... minden másra nekem elég...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Paul van D...
2010.12.30. 22:04
Irreálisan drága...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!