iPon Cikkek

ArcheAge - Érdemes visszatérni?

Dátum | 2015. 07. 05.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A felszínen örök vihar dúlt, természetellenes tornádók és örvények kavarták fel a hullámokat a sötét ég alatt. A felszín fölé emelkedő éles sziklákon és a mélyben is hajóroncsok aludták örök álmukat - nem véletlenül hívták a helyet a Sírok Tengerének. Egyedül a terület közepén magányosan álló világítótorony tartotta kordában a börtönükből kitörni igyekvő pusztító erőket, de most körülötte is minden eddiginél nagyobb vihar kavargott. A mélységből megidézett szörny, a Kraken hosszú csápjait a torony köré fonta, halálos ölelésben tartva a szent lángot tartó szobrot. A nyughatatlan vízen delfinháton utazva igyekeztem elérni társaimat, akik már felvették a harcot a tengeri szörnnyel. A csapkodó hullámok között manőverezve haladtam a csata helyszíne felé, messziről elkerülve az ellenséges frakció hajóit. Bár a két fél célja közös volt, az ellenségeskedést nem sikerült félretennünk a csata idejére sem. A távolban feltűntek a torony körül keringő hajók, melyek ágyútüzet zúdítottak a Krakenre, válaszul a szörny időnként feléjük csapott hosszú csápjaival. Az örvényekbe sodródott hajók pörögve emelkedtek a levegőbe, és törött árbocokkal, megtépázott vitorlákkal csapódtak a víznek. Az egymásnak ütköző hajók reccsenései és a lerepült emberek sikolyai még nem hallatszottak a távolból, de a közelből hangos kiáltozásra lettem figyelmes. A vízben egy ellenséges csapat mellett haladhattam el, feltűnésem meglephette őket, de hamar magukhoz tértek és cáparajként vetették magukat utánam, repültek a nyílvesszők, a tűzlabdák és a szitkok. Hűséges vízi hátasom kiugrott a vízből és pár elegáns szaltóval maga mögött hagyta őket. Megmenekültem, de a neheze még hátra volt: megállítani a Krakent, helyreállítani a világítótornyot és megvédeni a szigetet az ellenséges frakciótól. A mélyből feljött kék kristályok nagy értékkel bírnak mindkét fél számára, a győztes gazdag zsákmánnyal megrakodva térhet haza.
A fenti Abyssal Kraken PvE-PvP raid a legnagyobb kedvencem azok közül az újdonságok közül, melyek az ArcheAge-be a legutóbbi frissítéssel bekerültek. A tavaly szeptemberben indult keleti MMO nyugati sikere mindenkit meglepett, a folyamatos frissítéseknek, újdonságoknak köszönhetően a játékosok tábora sem csappant meg olyan riasztó mértékben, ami sok mostanában indult MMO-ra jellemző. Sokan abbahagyták a játékot, de az utánpótlás folyamatos, és a márciusi Steames megjelenés is újabb szárnyakat adott a játéknak.
Újdonságok, változások Nézzük meg, milyen újdonságokkal találkozhatnak azok, akik abbahagyták az MMO-t, és szeretnének visszatérni! A legnagyobb változás, hogy az offline labor regeneráció végre megegyezik az online-nal, ennek köszönhetően végre kikapcsolhattuk a játék indulása óta állandóan futó gépüket, jelentősen csökkentve ezzel bolygónk energiafogyasztását. A szintkorlát 50-ről 55-re nőtt, ennek megfelelően több talentpontot oszthatunk el, és elérhetővé váltak a csúcstalentek is, melyek közül a God's Whip lett mindenki kedvence a sorcery-ből, főleg akkor szeretjük, amikor egy jól felszerelt mágus csattogtatja el csapatunkra, ilyenkor a boldogságtól teljesen kifekszünk. Az íjászat már nem olyan túltápolt, mint korábban, a Primevalok egyoldalú uralma véget ért az arénában, és tíz játékos közül végre nem kilenc íjász. Az új fegyvereknek köszönhetően játszhatóvá váltak az olyan talentkombinációk, amelyekkel eddig megfelelő felszerelés hiányában lehetetlen, vagy nagyon körülményes volt játszani (fegyvert kellett cserélgetni csata közben). Az új Obsidian fegyverek közül a kedvencem a mágikus sebzést is adó egykezes katana, és a healing poweres egykezes lándzsa. Rengeteg jó közelharcos-mágus illetve közelharcos-gyógyító kombót lehet a segítségükkel összehozni, és végre a gyógyító-íjászoknak is lehet olyan fegyvere, amely mindkét szerepkörhöz megfelelő statokkal látja el őket.
Sorra nyíltak meg az új területek az induláskor még nem elérhető harmadik kontinensen, Aurorián. Kezdetben hat új pálya állt rendelkezésre, termelő és farmoló területeket szolgáltatva. Mivel ezek állandó PvP zónák, rengeteg kalandlehetőséget biztosítanak, én például csempészként ügyködtem itt egy darabig, kincskeresőként szerzett búvár és hajós tudásomat hasznosítva hoztam ki a mágikus erejű forrásvizet a területről. Az auroriai farmokon többfajta értékes alapanyagot is termelhetünk (archeum, sunpoint, moonpoint, starpoint), és közben nem fogunk unatkozni, mert itt még a kertészet is küzdősport.
Aurorián ilyen szép, rejtett helyeket is találhatunk
Négy pálya a klánok között folyó harc színtere lett, ezeken a legnagyobb és legerősebb guildek építhettek kastélyt, melyet hetente kell megvédeniük egy nagyszabású ostrom keretében. Ezek a területek hatalmas bevételt jelentenek uraiknak, ezért minden megtesznek, hogy megtartsák őket, még az is megéri nekik, hogy zsoldosokat fogadjanak fel, ha nincs elég emberük a védelemre. A szintet lépni vágyók az Ayanad Könyvtárban művelődhetnek, amely egy hatalmas, többszintes komplexum, sétáló könyvespolcokkal, papirusztekercs griffekkel, könyvgólemekkel, könyvekből szökött oldalakkal, ahol őrült könyvtárosok szellemei kóborolnak a pusztító mágikus katasztrófa óta, amely arra kényszeríti a helyet, hogy emlékezzen, újra és újra átélje azt a napot, amikor a mágikus tudományok legnagyobb központjából őrültek házává változott. Katalóguscédulákat, hideg élelmet, váltás alsóneműt vigyetek magatokkal.
A könyvtárban és Auroria külső területein farmolhatjuk azokat a komponenseket, melyekből mindenki elkészítheti magának az új Obsidian fegyvereket és páncélokat. Ehhez a felszereléshez még más, nem éppen olcsó craftolható alkatrészek is szükségesek, így szép hosszú távú feladat elé állít minket a játék, és a mesteremberek is új bevételi forráshoz jutnak. A könyvtárban magányosan vagy kis csapattal is farmolhatunk, vagy becsatlakozhatunk valamelyik raidhez. A nagyobb népességű szervereken a nap minden szakában találni olyan raidet, amely végigmegy a napi küldiken, és lefarmolja a külső bosszokat is. A könyvtáron belül új 5-fős instákkal is találkozhatunk, mindhárom szinten kétfélét találhatunk. Az egyik típusúban egyetlen bosszal kell szembeszállnunk, itt taktikai tudásunkat tehetjük próbára, míg a másik, tower defense típusúban, ahol hullámokban érkeznek az ellenfelek kitartásunkat tesztelhetjük. Természetesen megmaradtak a régi raid insták is, Serpentis és Dahuta, ezekkel 55-ös szinten már azok is sikeresen próbálkozhatnak, akiknek 50-en még túl nagy falat lett volna mindkettő. A szintén Aurorián található Mistmerrow nevű pálya hatalmas open world battleground, ahol megadott időben folynak a csaták. Mivel bárki bemehet, ezért nem jellemző rá az instance-olt battlegroundok egyensúlya, akárcsak a halcyonai ütközetben, itt is előfordulhat, hogy az egyik oldal túlerőbe kerül. Egy kisebb, jól szervezett, okosan taktikázó csapat viszont még a hatalmas zerg ellenében is képes itt győzni. Itt is pont ugyanolyan tokenekkel lehetünk gazdagabbak, mint Halcyonában, ahol a nyakláncra gyűjthettük csak ezekért itt különböző hangszereket kínálnak cserébe, melyek a tetemes mennyiségű stat mellett egy-egy képességünket is jelentősen erősítik.
A legnagyobb változások a vízi járművek és a tengeri harc terén történtek. Hajóink kialakítását tetszés szerint megváltoztathatjuk, lecserélhetjük az árbocot, a vitorlákat, az ágyúkat, a kormánylapátot, plusz csomagszállító ládákat, hajó-, szörny-, és halradart és egyéb extrákat rakhatunk rájuk. A hajó alkatrészek a fegyverekhez és páncélokhoz hasonlóan regradelhetőek, így egy mythic vitorlákkal felszerelt hajó gyorsabb lesz, mint egy rare vitorlás, és a jobb ágyúkkal is nagyobbakat durranthatunk. Ágyúból rengeteg fajta áll rendelkezésre, léteznek különböző tűzgyorsaságú, látószögű, karakterek, ill. hajók ellen bevethető darabok, és ezek variáció is.
Egy alap vitorla, amin még van mit fejleszteni
A hajók fizikáját is átalakították, így a tengeri csaták sokkal szórakoztatóbbak lettek. A hajók elsüllyednek, ha túl nagy rajtuk a súly, nem lehet többé megcsinálni, hogy 50 ember egyetlen klipperre szállva lerohan egy 20-fős legénységű csatahajót. Törhetjük, zúzhatjuk a vízi járműveket, és azok is egymást. Öröm nézni, amikor az Abyssal csatában a tornádó felkap egy hatalmas csatahajót, és rádobja egy másikra, recseg-ropog minden, repülnek az árbocdarabok, törnek a fedélzet deszkái, leszakadnak a vitorlák. A tengerek is jobban benépesültek, mint azelőtt, mostmár nemcsak tengeri bogarak és óriás medúzák lesnek az óvatlan utazókra, bolygó szellemhajókkal, vérszomjas luscákkal is összefuthatunk és megjelent a világ végét emlegető jóslatok szörnye, a Leviathan is. A tengerek mélye is gazdagabb kincseket rejt, mint eddig, ideje újra felvenni a szögre akasztott búvársisakokat és békatalpakat. Ha másért nem, a hajós újdonságok miatt mindenképp érdemes bekukkantani az ArcheAge-be annak, aki korábban abbahagyta. A játék nyugati verziója lassan utoléri a koreait, a teljes felzárkózás ősszel várható (szeptember környékére ígérték az összevont 1.8-as és 2.0-ás nagy patchet). Az elkövetkezendő frissítésekkel érkezik a lékhorgászat, a házbővítés és a klánháborúk, és boltban is újabb kisfogyasztó újdonságok várhatóak.
F2P? P2W? Érdemes? Gyakran felmerül a kérdés, hogy az ArcheAge játszható-e F2P játékosként, vagy mindenképp előfizetés kell hozzá? Az új tartalmak, szintek, pályák, események, insták, felszerelési tárgyak a F2P játékosok számára is elérhetőek, az ingyen játszókat eddig sem korlátozta semmi ezek élvezetében. A megkötések ugyanazok, amik eddig voltak: a F2P játékosoknak nem lehet saját földje, háza, kevesebb a maximum labor pontja és a labor regenerációja lassabb, illetve az aukciós ház használatával és az xp gyűjtéssel kapcsolatban is hátrányokat szenvednek. (Labor - olyan folyamatosan újratermelődő erőforrás, amely gyakorlatilag mindenhez szükséges a játékban: a craftoláshoz, kereskedelemhez, a loothoz való hozzáféréshez is labor pontokat kell költenünk, ám cserébe ezekért a tevékenységekért xp-t is kapunk). A klánunkban az a mondás járja, hogy akinek nincs Patron státusza, az kb. 30. szintig bírja, utána vagy abbahagyja a játékot, vagy előfizet. A saját föld, ház, több labor és a gyorsabb labor regeneráció mindenképp szükséges a játék minden aspektusának élvezetéhez, és a gold gyorsabb megszerzéséhez. Összességében elmondhatjuk, hogy a F2P játék amolyan bevezetőként szolgál az ArcheAge világába, elég bepillantást enged ahhoz, hogy bárki eldönthesse, tetszik-e neki annyira a játék, hogy előfizessen rá. A játékosok számára a legnagyobb probléma nem az előfizetés megszerzése, ezt egy ügyes F2P delikvens is viszonylag gyorsan ki tudja magának termelni a játékon belül, valós pénz befektetése nélkül. A legtöbb fejfájást az okozza, hogy a játék RNG-rendszere igen kegyetlen, különösen a crafting és a felszerelés ritkasági szintjének növelése (regrade) terén. A fegyverek, páncélok gyártásánál túl nagy szerepet kap a véletlenszerűség, rengeteg darabot el kell készítenünk ahhoz, hogy azt kapjuk, amit éppen szeretnénk, és ha a regrade során balul sikerült valami, továbbfejleszteni kívánt felszerelésünk a kukában köthet ki, bármennyit is költöttünk rá. Ha craftolásról, vagy regradelésről van szó, mindannyian RNGesus egyházának hithű, vagy lázadozó hívei vagyunk. Sokak számára eljön az a pont, amikor vagy feladják, vagy valós pénzt kezdenek el befekteteni a játékba, hogy utol tudják érni azokat, akik a csúcson vannak. Bár a legjobb fegyvereket és páncélokat nem lehet megvenni a játék valós pénzes boltjában, rengeteg dolgot vásárolhatunk ott, ami arannyá tehető, amiért jó felszerelést vehetünk. Montecuccoli híres mondása, hogy a háborúhoz három dolog kell, pénz, pénz és pénz, a virtuális világokra is igaz (állítólag Francesco Guicciardini ezt már korábban is mondta, de ez most nem ide tartozik).
Ezen a ponton felmerül az a kérdés is, hogy Pay to Win-e a játék, azaz a győzelemért mindenképp fizetnünk kell-e? A válasz attól függ, ki hogyan definiálja a győzelmet. Aki az arénában akar csúcsragadozó lenni, vagy a gearscore toplistákat akarja vezetni, annak valóban a pénztárcájába kell nyúlnia. Aki az átlagnál jóval gyorsabban akar elérni mindent, az sem ússza meg fizetés nélkül. Vettem anno egy kezdő csomagot, hogy alfázhassak, bétázhassak és ott lehessek a headstartnál, azóta folyamatosan játszom, de nem kellett több valós pénzt költenem a játékra. Számomra a "győzelem" magát a játék élvezetét jelenti, a jó társaság, a közös kalandok, a világ felfedezése mindennél többet érnek. Az ArcheAge ennyi idő után is még rengeteg titkot rejt. Fél év után fedeztem csak fel például, hogy mekkora titkos csatornarendszer bújik meg az egyik nagyváros alatt, és biztos vagyok benne, hogy rengeteg része van a világnak, amit még nem ismerek (ha valaki tudja, hol lehet felvenni a beszélő békás küldit, az írjon, köszi).
Nagyon sok MMORPG-ben a "massively multiplayer" csupán azt jelenti, hogy az idő nagy részében hatalmas mennyiségű szóló játékos játszik egymás mellett ugyanabban a világban. A sandbox-típusú játékokban a játékosok írják közösen a történelmet, amely a közöttük folyó interakciókra épül. Az ArcheAge-nek ez a legjobban eltalált aspektusa, és ez az, ami vonzóvá teheti azok számára, akik elsősorban a társas játékot keresik egy MMO-ban. Az olyan egyénileg nehezen elérhető célok, mint egy nagyobb hajó, ház, vagy kastély felépítése összehozzák az embereket. Az ellenséges vizeken folyó sikeres és hatékony kereskedelem, vagy netán kalózkodás is kisebb-nagyobb csapatot igényel. Az olyan hatalmas közös célokhoz pedig, mint az ellenséges frakció legyőzése, több klán, vagy akár egy teljes oldal összefogása szükséges. Fantasztikus terep ez a játékosok számára, és valóságos paradicsom lehet az olyan szociológusoknak, pszichológusoknak és gazdasági szakembereknek, akik a virtuális világokat, és rajtuk keresztül a valódit is szeretnék tanulmányozni. Naponta zajlanak az események: tragédia, komédia, szappanopera, családregény, akció, kaland, hősi eposz - van itt minden. Minden szervernek megvan a maga történelme, klánok háborúznak egymással, vagy fognak össze, ha úgy hozza érdekük. A játékban nagy szerepet kap a háttérben zajló politika, diplomácia, kémkedés, a világ él, alakul és folyamatosan változnak az erőviszonyok. Sosem gondoltam volna például, hogy a szerver egyik legnagyobb tengeri rabló klánja lesz az, ami összefogja a frakciót a Kraken elleni harc során, azt meg végképp nem, hogy a zászlóshajójukon fogok utazni, és ők fognak megvédeni, amikor hazatérünk az Abyssal Attack során közösen szerzett zsákmánnyal. Nincs annál hangulatosabb, amikor a szerver leggyorsabb hajóján hasítjuk a vizet, útban hazafelé a győztes csata után, miközben az egyik játékos a Karib-tenger kalózainak zenéjét játssza.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

47. kiskoller
2015.07.05. 10:13
"Aki az arénában akar csúcsragadozó lenni, vagy a gearscore toplistákat akarja vezetni, annak valóban a pénztárcájába kell nyúlnia. Aki az átlagnál jóval gyorsabban akar elérni mindent, az sem ússza meg fizetés nélkül.
"

Mi más a definíciója a Pay2Winnek, ha nem ez?

Anno a szerverünkön mi voltunk a legjobb klán (első kastély a miénk volt) de volt 2-3 pirate játékos, aki képes volt a 20-30 fős raidünket kinyírni, mert orbitális pénzeket költöttek el a játékra. Nem csak a gear kerül hatalmas összegbe, hanem a rengeteg kaja/poti/scroll.


Én emiatt meg a hatalmas RNG miatt hagytam abba. Sajnos ezeket még nem javították. (Talán sose fogják)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Ereshkigal
2015.07.05. 12:01
Én meg amiatt, hogy két hónap után se tudtam 16x16-os területet foglalni, mert még ha le is járt valakinek, akkor hack programot használók elhalászták az ember elől. (Pénzért meg túl drágák voltak nekem.) Amikor bejött az új terület, akkor kb. ugyanez volt pepitában, pár másodperc alatt lefoglaltak mindent. Mondjuk tény, hogy nekem elég farmolás szagú volt a játék, egyébként sem biztos, hogy sokkal tovább húztam volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. errorcode0...
2015.07.05. 13:41
Koreai F2P mmo. Csak tájékoztatásul, jóformán minden keleti mmo erről szól. Grind a végtelenségig.. A másik út hogy fizetsz. Vagy tárgyakért, vagy bónuszokért.

Érdekesnek tartom a kedves cikkírónak azt a kijelentését, hogy nem kell fizetni, aztán egyszer csak kiböki, másoktól hallotta, hogy pénz nélkül kb lvl 30-ig bírják az emberek. Na meg, craftoláshoz bizonyos "material" kell, ami ha nem fizetsz, lassabban jön.

De ez nem P2W ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. earendil error...
2015.07.05. 14:40
Nem kell grindelni, illetve több út van a gold szerzéshez, egyikhez sem kell prémium, nyilván az ad bónuszokat de anélkül is lehet goldot szerezni.
Goldért tudsz venni prémiumot, tehát nem kell valós pénzt költened.
Minden tárgyat meg tudsz venni goldért, ki tudod farmolni a mobokból ami kell/megvenni AH-ban, illetve a korábban említett módszerrel valós pénzért szerezhető mountot is tudsz venni, ha goldért veszel kristályt (amit meg tudsz csinálni).
Kb 2 hét alatt megvan a cucc a prémiumhoz is.
Egyszóval abszolút nem p2w, nyilván aki fizet előrébb van, de nincs semmi olyan cucca ami a f2p játékosnak nincs.

Amúgy kb a 30as szint 2 napi játékkal elérhető, aki ott megunja annak nem az a gond hogy p2w vagy f2p a játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. sandor555
2015.07.05. 15:09
p2w sz*ság megint. Ki játszik ilyenekkel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. kiskoller earen...
2015.07.05. 20:08
Tudsz mondani a szervereden egy olyan játékost, aki nem vásárolt euroval és BiS gearje van? Tehát a legmagasabb craft tier, és mythichez közeli szín?

Persze, el lehet játszani a farmolással egy ideig óráig, de ha nem változott meg a craftolási rendszer teljes mértékben, akkor orbitális mennyiségű idő és energia kifarmolni egy tárgyat. Közben bármikor befuccsolhat a projekted...

Azt is megnézném, hogy mennyi ideig kell neked aranyat farmolnod, hogy egy komolyabb, 2-3 órán át tartó pvp csatához kifarmold az összes consumable-t. Amikor én játszottam, akkor ez kb 1 hét volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. earendil kisko...
2015.07.05. 20:41
Nem tudok, nekem biztos nincs, de nem ismerek 24324 játékost és a szokásaikat se.
Minden játékban szemét a craftolási rendszer, ha 3 nap alatt meglenne mindenkinek a max gear akkor mi lenne a játékban a lényeg?
Mondjuk bejöttek az obsidian gearek aminek a kifarmolása 1es szinthez pár óra gearenként, de meg is veheted ha másból szerzel aranyat, nem kötelező farmolni.
A pvp meg egyéb csatákhoz meg melyik játékban nem kell farmolni órákat? Mindenki maga dönti el hogy áldoz-e rá annyi időt amennyi kell. De mindenki megteheti anélkül, hogy valós pénzt áldozna a játékra.

Nézőpont kérdése ez a p2w, szerintem az a játék p2w ahol:
1. nincs lehetőség a valós pénzért vehető fizetőeszközt megvenni játékbeli fizetőeszközzel,
2. van olyan gear/egyéb amit csak valós pénzért lehet megvásárolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. errorcode0...
2015.07.05. 21:34
Na most kicsit utánanéztem, és ez úgy p2w ahogy van.
Megyek a főoldalra, veszek APEX-et, eladom gold-ért az AH-ban, és már vetek is magamnak érte geart. Nem kell farmolni, nem kell kraftolni, nem kell máshonnan aranyat szereznem.

"APEX is an in-game item that grants 1250 Credits when opened. Unlike regular Credit purchases, you can trade APEX to other players in ArcheAge, or sell them on the Auction House for in-game gold!"

De ne vitatkozzunk. Ezzel sem fogunk jó páran játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. kiskoller earen...
2015.07.05. 21:38
"A pvp meg egyéb csatákhoz meg melyik játékban nem kell farmolni órákat?"

Igen, csak nem mindegy milyen arányok vannak. Ahhoz, hogy a klánod elsők között legyen, naponta kell trade run raideket csinálni. Mi heti 9et csináltunk, a csak és kizárólag PvP raid mellett, amiből heti 2 volt.

Elég gyenge szerveren voltam, kevés játékossal, de még itt is volt minden trade run esetében egy-egy PvP ütközet. Heti 2 volt legalább, ahol mindenre szükségünk volt.

Ergo ha nem fizettem, esélyem se volt szintben maradni, még ha minden nap, reggeltől este játszok. Amit volt idő, amikor megtettem. És még ez is kevés volt, bőven. Voltak ellenfelek, akik 2-3 as csoportban 5-6 embert lazán lemészároltak. Csak mert jó cuccaik voltak.
40-en fogtunk össze és húztunk fel 2-3 játékost, és még így sem érték ők utol azt a pár csőgazdagot.


"2. van olyan gear/egyéb amit csak valós pénzért lehet megvásárolni"

Van.

Nincs esélyed olyan geart szerezni ingyen, amelyet az igazán fizetős emberek használnak. Nincs. Annyi időt kéne a játékkal töltened, hogy mire elérnéd addigra megjelenne az új content patch.

Ebben a játékban nincs plafonja a gearnek. Elvben van egy maximum, (legnagyobb tier craft, legjobb szín, legjobb temper ) de az olyan hihetetlenül magason van, hogy senki, sem a milliomosok, sem az ingyen játszók nem érik el. Ellenben a milliomosok sokkal jobb geart tudnak szerezni, mint az ingyen játékosok.


Az Obsidian welfare gear, kb olyan, mint megjelenéskor az instás cuccok, meg Hasla volt. El lehet vele bohóckodni, főleg ha jó színe van. De HC raidhez kevés.


Nem egy MMO-val játszottam, nem egy MMO-val voltam HC klán tagja, tudom, mik az arányok más játékban. Tera ehhez képest lópikula volt, pedig ott is anyáztunk RNG Jesust amikor enchantoltunk. Archeage-ban ahhoz, hogy az elsők között legyél, rengeteget kell a játékra költened, ÉS még hatalmas mértékben kell a klánodra támaszkodnod. Farmolhatsz akármennyit, ezt el nem fogod érni.

A gyakorlatban P2W a játék, mert nincs elérhető plafonja a gearnek. Ha lenne, akkor az ingyen játszó ember utolérhetné a pénzes embert. Így viszont mindig 10 lépéssel előtte fog járni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. earendil
2015.07.05. 21:52
Nem egészen érted amit írtam de mindegy. Van plafonja a gearnek, te magad írtad le; valóban nem egyszerű megszerezni ebben is igazad van, ettől még nem lesz valami p2w.

Minden játékban vannak erősebbek, minden játékban múlik ez a szerencsén és a pénzen és a játék időn is. A craft rendszer, hogy emnynire szemét meg mindenkinek ugyanannyira szemét, valóban nem egyszerű/kevés eséllyel lehet jót csinálni, de ez mindenkire igaz.

Az obsidian gear kezdő játékosnak tökéletes, fel lehet húzni, nem top gear nyilván, de amennyibe kerül arra tökéletes, top guildbe nyilván nem az kell, és nyilván nem a játék kezdetekor kerül oda be az ember, tehát van ideje jobb geart szerezni.

A trade run nem feltétlen pvp ütközet, ha nem akarsz érte farmolni vagy megvenni (mert a trade runnal pénzt keresel, miért költenél többet mint amennyit keresel), akkor ne vidd pvp területre, keveebb gold, de nem költesz pvphez szükséges cuccokra.

Másrészt amit a végén írtál: "Archeage-ban ahhoz, hogy az elsők között legyél, rengeteget kell a játékra költened" kiegészíteném, hogy vagy rengeteget kell játszanod, mert semmi valós pénzre nincs szükséged hozzá; az már mindenki egyéni döntése, hogy sokat (tényleg sokat) játszik, vagy fizet; de nem csak fizetéssel oldható meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Szefmester
2015.07.06. 03:56
Én pedig csak halkan jegyezném meg, hogy senkit sem kényszerítenek hogy a top játékosok közé tartozzon... van aki csak játszani akar. Aki nem mániákus PvP játékos, az mindent elérhet csak idő kell hozzá. Ahogy lentebb írták, egy igazi p2w játékban nem érhetsz el mindent ingame fizetőeszközből, netán a fizető játékosoknak olyan előnyöket biztosítanak amiket a f2p játékosok semmilyen formában nem kapnak meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Beatmad
2015.07.06. 08:25
Mondjatok már egy olyan mmo-t amiben nem kell fizetni azért hogy kicsit előrébb legyél vagy könnyebb legyen vagy hogy egyálltalán játszhass? hmmmm hát nincs olyan...
de érdekes akkor ezek szerint minden mmo p2w mert fizetned kell a győzelemért, sőt a a wow a legrosszabb mert ott akkor is fizetned kell ha te vagy a szerver leggyengébb játékosa

amúgy szefmesternek adok igazat...
kipróbáltam az mmo-k nagy részét és mai napig játszok velük, de egyikbe se jutottam még az end game közelébe se, de nem is érdekel mert nincs rá időm csak eljátszogatok velük.
Ez a játék meg nagyon jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Bzsolt
2015.07.06. 08:40
Ez a játék hatalmas minden téren! Bétában kezdtem, és egészen március végéig toltuk, akkor azért hagytuk abba, mert szinte mindent elértünk már benne 3 hónapot fizettünk elő, bőven elég volt.
A játék egyébként abszolút nem p2w! P2W a world of tanks volt ahol csak valós pénzért vehettél gold armort és lőszert, amivel kilőhetted a nem fizető játékosokat, ők meg nem tudtak sebezni... Itt ilyen NINCS. Maximum a fejlődési sebességed gyorsíthatod előfizetéssel, több labor stb. Az meg hogy mi is munka mellett játszottunk, hav 4-5k bőven belefér, ennyi pénzért 2-3 mozi jegyet vagy pár doboz cigit veszel és kész, de így egész hónapban órákig játszhatsz. A free-k meg ne sírjanak, hogy ingyé nem megy olyan gyorsan sry! Mindenki mindent ingyen akar hehe Ez az életben sem így működik, hameg tényleg nincs valakinek ennyi pénze havonta akkor ne akarjon mmo-zni, vagy ne sírjon, ha lassabb ingyen, mert abszolút képmutatás. Már nagyon dühít, ha állandóan azt látom, hogy "jah fizetni kell érte, akkor P2W pfujj..."
Egy másik apróság, amit a cikkíró nem említett, hogy a gear a pvp-pve-ben kb 30%-ban számít, a több rajtad múlik. Mikor még 47-esek voltunk úgy vertük agyon a gearelt 50-es karikat ahogy nem szégyelltük, jó játékkal. És ez a későbbiekben is így van, nincs elverhetetlen player! mindennek megvan az ellenszere.
Még egy dolog: A játékban nagyon jó a farmolás, csak azzal is el lehet játszani, hogy építgeti az ember a házát, farmját. 2 hónapig szinte csak ezt csináltuk, nagyon szórakoztató ez a része is, és még csak meg sem kell ütni hozzá senkit, ha nem akarsz Vannak faja farmruhák, farmgépek, kistraktor stb, nagyon hangulatos része a játéknak!
Én csak ajánlani tudom mindenkinek, egy próbán mindenképpen megér, kár csak lenne azért kihagyni, mert néhányat tévesen p2w-nek ítélik, és megbélyegzik. 2-3 hónap alatt meg lehet ismerni a játékot, és el lehet dönteni, hogy szeretnél tovább játszani vele és fizetsz érte, könnyebb lesz tőle, vagy sem. Szerintem ez nagyon korrekt, ennyi idő alatt bőven van ideje mindenkinek eldönteni hogy kell-e.

(A gear kraft rendszer meg úgy sz*r ahogy van, nem véletlenül nem eröltetik a nyugati fejlesztők sem, és más utakat adnak a játékosoknak "lásd Hasla, obszidián" mint a koreai verzióban.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. tetris
2015.07.06. 09:55
Az ilyesfajta p2w meg koreai csodajátékokat az Aion-os híres Miragent craft óta hanyagolom... 4 fail zsinórban csodákat tesz. (1 try nagyjából 1-2 hét farm volt)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. tetris
2015.07.06. 09:55
Majd ősszel f2p WIldstar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. hEngi
2015.07.06. 10:19
Mióta kipróbáltam pár p2w játékot elkezdtem értékelni a WOW havidíjas megoldását
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. errorcode0...
2015.07.06. 10:53
Értékeld is. Én is inkább fizetek egy fix összeget 2 havonta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. BReal Beatm...
2015.07.06. 13:08
Az az igazság, hogy ha picit is ügyesen csinálod, akkor bizony a WoW ingyenes játék, bárhogy csűröd csavarod. A gametime token goldért történő vásárlásával ugyanis azzá vált. És bizony ott nem fizetsz azért se, hogy előrébb legyél, vagy könnyebb legyen. Ott csak kozmetikai dolgokért lehet a shopban pénzt otthagyni (meg persze a gametime tokenért, ha valaki így akar legálisan gold-pénz "cserét" eszközölni).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. wishformor... Beatm...
2015.07.06. 17:45
Azt nem ertem, ha az ember fizet egy 4-6 oras kampanyrunos hugyfos szarert, akkor az emberek miert sajnaljak a havi 3 forintot olyan MMo-kert amiben naponta tobb a content mint a regular 60euros szutyokban? foleg uggy, hogyha amugy is sokat jatszol akkor pl wow ban nem nagy kunszt kitermelni az account elofizeset arat goldban, illeve en Eve onlineban 3 eve 4 accountot plexelek jatekbeli penzbol folyamatosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Bzsolt wishf...
2015.07.06. 18:04
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Capritain wishf...
2015.07.06. 22:38
Király, és IRL életed van? Mert a grindelés mellett nem hiszem, hogy lenne időd akár a boltba lemenni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. wishformor... Capri...
2015.07.06. 23:23
persze, mostanaban keveset vagyok online, kb csak skill-t allitani lepek be hetente 1-2 szer, a 4 acc meg kb 10+ honapra elore be van plexelve, es van meg tarcsiba par par 10 Bill.

nem igenyel a farmolas sem sok idot, ha tudod h mit es hogy kell csinalni, nyilvan el kell jutni arra a szintre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. BReal wishf...
2015.07.06. 23:52
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Amenophis
2015.07.07. 08:53
"A játék egyébként abszolút nem p2w! P2W a world of tanks volt ahol csak valós pénzért vehettél gold armort és lőszert, amivel kilőhetted a nem fizető játékosokat, ők meg nem tudtak sebezni..." Ez milyen marhaság már? Egyrészt ezüstért is meg lehet venni a lőszert, másrészt mi az, hogy a nem fizető nem tud sebezni? Nem páncélt veszel, hanem lőszert, és azt sem goldért. A WoTban ha veszel goldot, arra tudod használni, hogy 50%-kal nagyobb csata jutalmakat kaphatsz, vagy vehetsz belőle premium tankokat. A lehető legrosszabb példát hoztad fel, mert pont a WoT az, ahol egy free játékos UGYANAZT elérheti, amit egy fizető, max hosszabb ideig tart....

Na de AA. Ez a tipikus példája a koreai grindfosnak. Lássuk miért.

1. Farmekerkedni akarsz (tegyük fel, hogy van pár földed). Folyamatosan rotációban, végeláthatatlanul kell ültetgetni a pixelre kicentizett növényeket. Majd a jobbakat, a másokat, merő mezei munka az egész, ami az első két hétben még szórakoztató lehet, de utána gyakorlatilag dolgozni jársz már be, és rájössz, hogy tök fölösleges. Emellé jönnek a speciális fák, ahol csak azért ültetsz a területeken, hogy 1:100000 eséllyel majd belebasz a villám a fádba, és akkor majd azzal meglesz a rare alapanyag egy jobb (mondjuk 2 helyett 4 slotos) kocsira, amivel ugyanúgy rohangálsz, csak még több maniért, amit még jobban elkölthetsz.
2. PvPzni akarsz jobb cuccokért. Amihez nincs is rendszer, csak pontszerzés = minél többet ölsz, annál több pontod lesz. Aki ebbe belevág, mást nem is tud csinálni, ha fejlődni akar. Rutinszerű öldökléssé válik az egész.
3. Instafarm. Többet nem is kell ehhez hozzátenni, ez ugyanaz minden MMOban.
4. A hangzatosan bejelentett kincskeresés: hajózol ész nélkül a tengeren, keresgéled a cuccokat, megtalálod, és találtál lófasz értékű akármit. Mindezt úgy, hogy gyakorlatilag eseménymentes minden, hacsak nincs ott egy ellenséges hajó: pvp, vagy medúza: rejtőzködés. Elbasztál 3 órát, és van egy 10 coppert érő szemeted.
5. Craftgrind. Brutálisan elbaszott agyament craftolás. Korábban cél nélkül, mert a craftolt fegyverekkel felvette a versenyt a Hasla cucc, amikor pedig behozták a Hasla 2-3-at, azok még jobbak is voltak. Innen jön a:
6. Gear farm. Ennek a rövid lényege, hogy vannak egy adott területen különféle lények, ezeket kell gyilkolni úgy, hogy random tokeneket dobnak el (7 félét), amikből az első szinthez 150-et, a harmadikhoz meg ha jól emlékszem, 600-at kell összeszedni. Ha mondjuk kell két egykezes fegyver, egy íj, egy pajzs, és egy totem, akkor az már 3600 token összesen. NA de itt nem áll meg, mert szinte mindig pvp van, ráadásul nem egyedül vagy ott, hanem 200 másik emberrel, akik szintén erre hajtanak, ezért a popoló mobokat random lopkodja mindenki a másik elől. Csodálatos.
7. Elbaszott pénzsóvár shop itemek. A Trion azzal oldotta meg a lófasz előfizetések mennyiségét, hogy minden alkalommal szanaszét baszta a teljes piacot. Amikor a nem túl HC játékos nagy nehezen összegrindelt egy ilyen villámbaszott fát, hogy esetleg előre haladjon (akkori átlagára 1300-1500 körül volt), akkor betették az egyik csodaládát, amiből eshetett olyan fa, amibe 10% eséllyel basz bele a villám. Mindenki ezt vásárolta a Trionnál, egy éjszaka alatt a fa ára 1500-ról 50-re esett. Mi ez, ha nem durva beleavatkozás a "játékosok által irányított" gazdaságba? És folyamatosan erre épül az egész, hogy vedd a majom ládákat, és nyitogasd.
8. A teljes ignorancia a játékosok felé. Tök mindegy, hogy mi a bajod, leszarják. Az, hogy egy felszabaduló helyre sorban áll 40 játékos, akik földet akarnak, még elmegy, hiszen ez a játék része lehetne, van is benne némi izgalom. De úgyis egy hacker fogja letenni a házat, mert ezt nem szűrik. Semmiféle erre utaló magatartás nincs. Néha bejött egy-egy admin, hogy a botokat kibannolja, szép zöld betűkkel teátrálisan. De másnap még több jött. Ugyanez a chat spammelés is. Semmiféle reakció nem volt, így az ember már mindent kikapcsolt inkább, hogy ne lássa a másodpercenkénti Kewqzttp player üzeneteket.
9. Pénzszerzés. Egyik elsődleges formája a Trade Run. Ehhez a földet kell túrnod, hogy megtermelhesd az alapanyagokat, ha van földed. Ha nincs, akkor az AHt kell kempelned. Megvan az alapanyag, megvannak az utak. Szólóban jobbára szárazföldön tudod vinni a cumót. Legyártod az egyik helyen, elviszed egy másik területre, ahol x összeget adnak érte. Minél messzebb viszed, annál többet. Ha békés helyen csinálod, akkor keveset. Ha PvP zónában indulsz (ahol békeidő van éppen), akkor 100 másik trade cart megy veled, lag, jóindulat GMK játékosok. És mivel a leadóhely úgy működik, mint a real piac = minél több áru érkezik be, annál lejjebb mennek az árak, ezért a második kanyarban már alig kapsz érte valamit, hiszen a másik 100 is ezt csinálta. Vagy van a tengeri szállítás, ahol levághatnak és elszedik a csomagodat. Ugyanez nagyban guild szinten: megrakod a hajót, elviszed, a többiek védik, de csak nagy szövetségekkel lehet bármilyen eredményt elérni, és akkor sem mindig. Majd összejön x manid, és megveszed a 4-es, vagy 6-os trade cartot, eleinte örülsz, de utána rájössz, hogy az is csak azért van, hogy még többet grindelj ezen is.

Ez a game egy nagyon jó keret lehetett volna, de nem tudták értelmes tartalommal megtölteni, csak a grind. És a pénzszerzés a Trion részéről. Az első két hétben szórakoztató LEHET azoknak, akik szeretik az ilyesmit, de óva intek mindenkit attól, hogy egy fillért is adjon érte, mert ez egy szenny. Rá fogtok jönni, hogy ablakon kidobott pénz, energia, és idő volt az egész. Akiknek semmi élete nincs, azok persze ellehetnek benne, de én jobb szeretek inkább egy Witcher 3-mal szórakozni, amiben tartalom is van. Ez az egész MMO piac döglődik, merő ötlethiány minden, csak bevált sémák koppintása megy, vagy grind. Az Archeage egy tipikus példa arra, hogy mit lehet elbaszni egy ilyenben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. kiskoller Bzsol...
2015.07.07. 09:27
(A gear kraft rendszer meg úgy sz*r ahogy van, nem véletlenül nem eröltetik a nyugati fejlesztők sem, és más utakat adnak a játékosoknak "lásd Hasla, obszidián" mint a koreai verzióban.)

Őőőőőőő

A Hasla-val konkrétan kettétörték a PvP-t megjelenéskor. Rettenetesen rossz húzás volt. Nem hittem a szememnek, amikor kidobták a második tiert is.
Haslaval egyenértékű kraftolt fegyvereket és páncélokat írdatlan nehéz volt beszerezni, a szerveren max 10-20 embernek volt. Ergo volt egy csodajó fegyvered, sokkal gyengébb páncéllal => Hullottak az emberek, mint a legyek PvP-ben. Eszméletlen gyenge volt a heal, egy ember bármikor kinyírhatott 1v1-ben egy healert, ami kapásból rossz balanszot jelent.

De nem csak a PvP-t törték ketté, rengeteg kasztnak nem volt Hasla fegyvere, így azoknak cumi volt (pl. mágikus tanknak egykezes mágikus fegyver, vagy egykezes gyógyító fegyver egy paladinnak, de igazából sorolhatnám)

Szóval eltörték a fegyvergyártó trade skilleket, a PvP balanszot, és jópár kasztot azzal a húzással. Hiába magyaráztuk ezt a fórumokon az üzemeltetőknek, pár hónap múlva megjelent a kövi tier haslaból.
Kösz, de nem kérek belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. retal79 Capri...
2015.07.07. 13:30
OFF:

A WoW-ban konkrétan napi 10 perc kényelmes kattingatással (minijátékkal) megvan a havidíjra való. Semmit nem kell érte farmolni. Na jó, az elején fel kell építeni a garrisont meg a followereket felszerelni és annyi. Direkt úgy van kitalálva, hogy könnyen meg lehessen keresni az előfizetésre a goldot, ugyanis a Blizzard érdekelt abban, hogy te goldért vedd az előfizetést, mert a tokent amit így veszel, másfélszer annyiba kerül megvenni az eladónak, mint amennyi a havidíj. Így ők is nyernek rajta, te meg napi 10 perc kattintásért játszhatsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. corzi
2015.07.07. 13:34
uhm a legtobb telek foglalo nem hacker volt. en is beszelgettem veluk es aztan en is tudtam foglalni. par dolog kellett csak hozza: rengeteg fps, szal kb 0 grafon kellett oda allnod es ugy beallitani a kamerat h minel tobb fps-ed legyen. egy macros billentyuzet vagy egy macro program amivel 0 ms-el tudtal kattintani meg persze egy viszonylag alacsony ping. bealltal oda ahol felszabadult a telek beallitotta a hazat benyomtad a amcro-t h nyomja folyamatosan a akttintast es mikor felszabadult 80-90% -os eselyel a tied lett a telek. mikor erre rajottunk h igy is lehet hack nelkul full legalba volt 4 16x16-os telkem 2x 8x8-as es egy 24x24-es paraszthaz ami kore es elol hatul lehetett ultetni. az eljen ravoltunk izgulva h de jo h ennyi telkunk van majd dol a penz es minden remek, de a 4. napra mar inkabb csak szenvedes volt az embernek mindentteleultetni es leszedeni amit labor ponttal sem birtal ha mast is csinaltal napkozben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kiskoller
2015.07.07. 13:40
Auróra megjelenésekor miénk volt az első kastély a szerveren, vele egy egész zóna összes telkével, előtte meg egy egész negyedben csak nekünk volt telkünk, és még így sem bírtunk elég nyersanyagot összegyűjteni, hogy 10 embert rendesen feltápoljunk. Mindezt úgy, hogy az officerek tonnaszám lapátolták a pénzt a játékba, jómagam is napi 4-8 labor potit ittam naponta, heteken át...

Ennyire grindelős és P2W a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Ereshkigal corzi
2015.07.07. 13:49
Nálam a makrós billentyűzet is a hack kategória, még ha esetleg legális is.
Hányszor láttam olyat, hogy valaki elfoglalta a földet, aztán már hirdette is pénzért. Ez volt bosszantó, hogy többnyire nem azok vitték, akiknek művelésre kellett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. hanzidrown
2015.07.09. 10:38
Nagyon hangulatos játéknak ígérkezett és én is founder voltam benne.

Egyetlen egy dolog miatt hagytam ott a francba.2 hónapig munkanélküli voltam és jóformán alvás mellett minden percet a játékba öltem...szépen is haladtam.Majd egyszer a founder pack által adott premiumom lejárt és a kis telkemet, a szomszédjában található kis házamra nem tudtam legenerálni az adókártyát (nem tudom már hogy hívják a játékban),hogy betudjam fizetni a bérelési díjat.Állítólag ez egy bug volt,de olyan szinten kiábrándított a játékból,hogy azóta se léptemn be rá.Ezt a döntésemet még az is megerősítette,hogy körülöttem a sok paraszt folyamatosan vadászta a telkeket és egyszerűen élhetetlen volt az egész és a környezet pedig hatalmas káosz volt,igénytelen.

Ha úgy csinálták volna meg a házalást mint pl a wildstarban és esetleg bérért ki lehetett volna tenni a játékosok világára egy placcra a területedet,na akkor lennék igazán nagy fan.

De így....el kellett búcsúznom a játéktól...kb örökre....vagy addig amíg a tündérek bele nem kerülnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller hanzi...
2015.07.09. 10:48
Hát igen, a tölgyfa - tehén - kaktusz - jegesmedve - bükkfa egymás mellett elég illúzióromboló volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. asdsa
2015.07.09. 15:38
Attól lesz valami P2W, hogy mondjuk ilyesmik az arányok:
-A haladó játékosoknak van 1-2 egységnyi ingóságuk
-a proknaj mondjuk 5-10 egységért
-a "ligának" meg 50-100 egységnyi értékű cuccuk van.
Aztán az, hogy be lehet kerülni a ligába többévnyi monoton, nolife grindeléssel, az még nem jelenti azt hogy nem P2W a játék, mert ha fizetsz, töredék idő (értsd fele-harmada-negyede annyi időráfordítással) hasonló szintre tudsz feljutni.

Nekem ezzel igazából nincs is bajom, mivel tudom hogy ők tartják el a játékot helyettünk is. Inkább azzal van a bajom, hogy emiatt a kezdők, haladók játéka is el van rontva, mivel hatalmas grind-fest már a pro szintre is feljutni, és közben folyamatosan érzi az ember, hogy kb. elérhetetlenül messze van még a csúcs. Ezzel kb. el is veszik ezeknek a játékoknak az értelme, mert tartalom egy idő után nincs, csak redundancia (mit tudom én, le kell tolnod 20+10-szer naponta ugyanazokat az instákat vagy resellerkedsz napi 12 órát stb.).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller asdsa
2015.07.09. 16:07
Inkább fizessen 10.000 játékos havi 1000 forintot, mint száz játékos havi 100.000 forintot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. hanzidrown kisko...
2015.07.09. 16:38
ha annyit kéne fizetni havonta...nem nyavalyognék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller hanzi...
2015.07.09. 16:42
Inkább fizessen 10.000 játékos havi 3000 forintot, mint háromszáz játékos havi 100.000 forintot.

Tessék, javítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. hanzidrown kisko...
2015.07.09. 16:57
Így már nem adja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. asdsa
2015.07.10. 01:09
Hát azért azt megnézem, hogy hányan fizetnek havi 100 ezret. Azt tudom, hogy valakik 2-300 ezret ráköltenek (még itthon is ismerek ilyet), de hogy havonta az azért ritka állatfaj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kiskoller asdsa
2015.07.10. 06:03
Meglepődnél

Top klánban voltam, nem vicceltem, amikor azt mondtam, hogy egy két játékos lapátolta a pénzt a játékba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. mikroman
2015.07.10. 14:08
A játék több szerveren fut. Ezek mindegyike nagyban eltér a rajta levő társaság miatt. Akik az "első" szervereket választották, azoknál a földprobléma erősebben jelen van. Akik a gyorsabb bejutásért a végéről szemezgettek az elején, azok jól jártak ezen a téren, viszont kevesebb a játékos (ellen, vagy barát) is mostanra. Én még speciálisabb állatfajta voltam, mert a később indult új szervereken újráztam, mert úg yéreztem kell egy kis esély, mert biza' lemaradtam a nagy újdonság varázsában gyönyörködve.
Ha van már patron státuszod, akkor elég könnyen tarthatod ezt később fizeté snélkül is. Mivel ezt valaki valós pénzben fizette, így azért nem fenyegeti a csőd a Céget. Más oldalról ez bizony masszív P2W.
- nincs a több pénz - több előny függvénynek maximuma. A patron csak alap.
- valós pénzes piacon elérhető kulcsitemek amik nem farmolhatóak ki: A magasabb szintű itemek craftjához, a patronhoz, a fejlesztésekhez mind-mindMarketplace itemek kellenek. Ezek egy része eladható ingame goldért. Ez hajtja a gazdaságot é stöbbeknek ingyenes patront is biztosít. A pénzeszsák embereknek meg iszonyat nagy előnyt.
- irreálisan magas a pénzért kiváltott idő. Ugyanazért farmolsz 100 órát, vagy fizetsz egy hamburgernyit (vagy egy ezrest). Ez alacsonyabb szinten jelentős. Magasabban csak a "bálnák" vannak előnyben, de azok nagyon. Ők kész államok költségvetését is a játékban hagyhatják.

Másrészt sokminden kiváltható tömeggel. A zerg swarm elsöpri a nemes elitharcost is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. mikroman
2015.07.10. 14:39
Továbbolvastam, így pár reagálás is.
Van plafonja a gearnek, de nem elérhető (csak) játékkal. Csak egy példa:
divine-ről epicre regrade esetén a siker esélye 7,5%. Emellett ha nem sikerül, akkor 100% esély arra hogy az egész betörik a francba. A következő szinten 5% esélyed van, mythicre meg 2,5%. Volt egy event ahol negyed óránként kaptál egy tokent (max napi 12-t). Ha patronos voltál, akkor vehettél belőle egy itemet, ami a betörés esélyét kiszűri (helyette ha beüt, akkor nem változik semmi). Ebből egy felhasználó egyet tud venni az egész event alatt és nem átadható. Viszont a fegvyer/vért amin használod átadható. Ha volt 10-20 accountod, akkor pár kattintással napi szinten többszörözhetted az esélyedet és elérhetted az epic, legendary, mythic fegyvert. Erre több account nélkül mythicnél kb 0% az esélyed,. A multiaccount és vmware vagy valami multitask megoldás több game futtatásra megengedett. Gyakorlatilag pénzért megszerezhettél olyasmit, amire kevesebb pénzt fizetve (kevesebb account és nincs túlfizetés a patronon felül) nincs senkinek esélye. Vagyis a siker esélye divine -mythic craftnál 0,075*0,05*0,025. Azaz tízezer próbából egyszer sikerül és 9999-szor nem (azaz megsemmisül a tárgy). Kb egy divine-hez ha nagyon pörögsz, totál felpörgött a gazdaságod, senki nem csap le és RNG Jesus is veled van egy hét alatt meglehetsz. Erre még kell a további regradehoz némi erőforrás. Szóval kb 200 éva alatt lesz patronosként meg a mythic fegyver.. Vag yfizetett valaki 500-1000 dolcsit/eurot egy alkalommal és kattintott párat.

Nem attól p2w hogy van "member"patron ahol fix összegért előnyöket kapsz. Ez könnyen elérhető és fenntartható ingyen. Azért p2w, mert nem lehetsz top játékos ha nem fizetsz ezen felül vagyonokat. vagyis lehetsz épp... ha nagyon broken a szerveren a frakciók közti egyensúly és azt csinálsz kockázat nélkül PvP területen amit akarsz és nincs esélyed veszíteni. de akkro minek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mikroman Ameno...
2015.07.10. 15:02
ezek az infók elavultak. A hasla weapon már nem nagyon éri meg az időt szerintem. Az obsidian armorok és weaponok kiszűrik a véletlen indgadozást. Egy-egy T3 könnyen összeszedhető és eaz már elég erős. A farmolási példád baromság. Pár növényben ideiglenes hiány esetén lehet suska, de sok idő és nem éri meg. Fát telepíthetsz, de nem az alapanyagért, hanem inkább a prémium anyagért. Azért 1-2 megéri. A thuindernek kicsi az esélye é scsak kiegészítő. A trade kölyökszöcske szinten igaz csak. A jobb üzlet a farmon larderban speciális pakkot termelni. Ez 3 naponta elkészül és ad egy rakat goldot ha leszállítod (már ha jó messzore viszed). A hozzávalók kitermelhetőek, de MINEK? Meg is veheted a droidoktól az AH-ban. Farmoljon a bérrabszolga ilyesmit! PvP területre is kereskedhetsz és ott nagyon magas goldárak kijönnek. csak ugye az az egy-egy óra elég harcos dolog Freedichen. Abyssal eventen pakkonként 70 aranyad lehet, de az háborús övezet. A kincskeresés most már hasznosabb. Hajó upgrade-hez designokat szerezhetsz, amiben van igen hasznos és drága is.
Farmolhatsz szörnyeket is. Az is versenyképes silver/gold a dobott itemekkel együtt már. Lvl 50 és afeletti ellenből már olyan coinpurse esik, ami braziert és archeum tree saplingot is adhat. Ezekből Aurorián termelhető regrade és craft alapanyag. vagy eladhatod (braziers 4-6 gold, az archeum tree 25-30 gold).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller mikro...
2015.07.10. 15:24
Jaja, mi is Freediches 50-100 fős trade runokkal kerestük az aranyat, és PvP-ben se volt hiány. Ha mákod van és elkapsz 2 hasonló raidet akkor azért lehet kaszálni vele klánszinten. De megjelenés utái hónapokban még ez is kevés volt a fejlődéshez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. srobi asdsa
2015.07.10. 21:06
Láttad már az Evony boltját? Egyszerű böngészős stratégiai játék rpg elemekkel és mégis ott figyel az 1000$-os vásárlási opció és nem csak dísznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Capritain Ameno...
2015.07.11. 01:49
nagyon nagy +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. asdsa srobi
2015.07.11. 11:07
Igen, mondjuk elképzelhető, hogy valaki pár havonta kicsenget 100 ezret, de olyanból nagyon-nagyon kevés van, aki havi 100+ ezret belepakol vagy 1-2-3 éven át.
Én csak olyat ismerek, hogy valaki abbahagyta vagy lelopták vagy jött valami új event, beragelt és krva sok pénzből újból felhúzta a kariját (nem Archeage).
Nem is sok játékban lenne értelme rendszeresen ennyit költeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KisDre
2015.07.17. 17:01
Én kb féléve játszottam vele, tartósan nem kötött le. Egy darabig ellehetett vele lenni de amúgy árad belőle a tipikus izzadságszagú keleties MMO-s gagyiság ami a legtöbb ilyenből.
HIÁBA a jó ötlet, pedig jó is lehetett volna. Hiába, az MMO-k megváltását nem keletről kell várni noname fejlesztőktől-kiadóktól. Szvsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. earendil
2016.03.09. 13:33
Sziasztok!

A CraZy WeaseL magyar klán az EU részen található Kyprosa szerveren (nui oldalon) aktív magyar tagokat keres! Jelenleg kb 15 napi szinten aktív és további 15-20 heti szinten aktív magyar játékos van a guildben; de tovább bővülnénk A guild tagoknak a TS3 használata javasolt, de nem kötelező, valamint nincs semmilyen klánnak fizetendő heti/havi "adó" sem. Alapvetően egy baráti társaság a klán kevés kötelezőséggel, így hardcore és casual játékosaink is vannak, és PvE dolgok mellett PvP-zni is szeretünk
Ha lenne kedvetek csatlakozni akkor jelentkezzetek ingame a klánba, amit megtehettek privát üzenetbe vagy levélbe (Aarcdevil-nek írjatok) vagy az új guild kereső felületen is.

Most már elérhető a Server Transfer is, így ha esetleg egyedül vagy kevesen maradtatok más szerveren akkor is van lehetőségetek átjönni hozzánk, a meglévő karaktereteket, cuccaitokat áthozva is.

Üdv.: arcdevil (ingame: Aarcdevil)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!