iPon Cikkek

ArcheAge - Kalózok, farmerek, hősök, kereskedők

Dátum | 2014. 09. 12.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Szereted az MMO-kat, de eleged van abból, hogy a sokadikban is ugyanazt kell csinálni? Követed a küldetéseket, melyek mézesmadzagként vezetnek végig a játék világán és történetén, pont ugyanúgy, ahogy a többi százezer, vagy pár millió játékost (akik szintén az egyetlenek, akik megmenthetik a világot), aztán reput, felszerelést farmolsz magadnak és klánoddal együtt beállsz a raidek mókuskerekébe. Több ezer patkányfarkat, disznófület és trutymózselét összegyűjtöttél már, démonok, élőholtak és főgonoszok hadait küldted a másvilágra, mégis úgy érzed, valami hiányzik. Szeretnél valami mást csinálni, nemcsak azt, amit mondanak. Elkezded irigyelni az NPC-ket, a kovácsokat, kőműveseket, ezermestereket, zenészeket, sőt, már a parasztokat is, akik békésen élnek családjukkal kis farmjukon sütőtökjeik és libáik társaságában és nem kell folyton megmenteniük a világot. Szeretnél letelepedni, házat építeni, otthont teremteni. Vagy épp ellenkezőleg, világot látni, távoli birodalmakat megismerni, saját hajóddal átkelni a szörnyekkel és kalózokkal teli tengeren, megtermelt javaidat messze földre elvinni zsíros profit fejében. Vagy beállni kalóznak és mások hajóit, karavánjait fosztogatni. Vagy kalózokra vadászni, felcsapni karavánkísérőnek, zsoldosnak, vadakat terelő juhásznak... A jó hír az, hogy ArcheAge-ben mindezt megteheted. A még jobb hír pedig az, hogyha mégsem akarsz teljesen szakítani a hagyományos küldizős, instázós, világmegmentős MMO-vonulattal, a játékban akkor is otthon érezheted magad, mert ilyen része is van.
A játékot nehéz besorolni pontosan, de mondhatjuk rá, hogy egy a kötött tartalmú themepark és szabad sandbox megközelítés keverékét nyújtó "sandpark" MMO. A Koreában, Japánban és Oroszországban már elindult játékot az XL Games fejlesztette (akik egyébként most épp a Sid Meier-féle Civilization Online-on dolgoznak), a csapat élén Jake Songgal, a Lineage dizájnerével. A történet hátteréül Jeon Min-Hee koreai írónő regénysorozata, a The ArcheAge Chronicles szolgált, amely nyugaton sajnos még nem jelent meg. A játékot Európában és Amerikába a Trion (Rift, Defiance) üzemelteti, és a honosítást is ők végzik. Felnéztünk az összes létező görög betűs (alfa, béta, omega) szerverre, hogy megtudjuk, akkor most mi is ez a játék, és jó lesz-e nekünk. Szőlőt termesztettünk, hajóra szálltunk, sárkányrepülővel röpködtünk, tehénszarba léptünk, megtaláltuk Steve Jobs síremlékét, az alfa tesztszerverek lezárásakor pedig fergeteges bulival búcsúztunk. A játékosok cseresznyefákat ültettek az utak mentén végig, szörnyek támadtak a városokra, óriási, házméretű tehenek borították el az utakat és a mezőket, közben ment a buli és a tánc a repülő hajókon és a földön egyaránt, a GM-ek rendesen kitettek magukért. (Alant az easter egg és a záró buli képei láthatóak, megtekintésüket csak erős idegzetűeknek ajánljuk).
Az ArcheAge-ben induláskor két frakció közül választhatunk, mindegyikhez 2-2 faj tartozik. A nyugati kontinensen, amely a középkori Európa hangulatát idézi találjuk az embereket és az elfeket, a keletin amelyet a mesés kelet (mongol sztyeppék, indiai dzsungelek, japán kertek, kínai és koreai paloták) ihletett pedig az apró termetű harani embereket és a macskaszerű, nomád firranokat. A későbbiekben több faj is be fog kerülni a játékba, ezek a törpök, akikkel NPC-ként már találkozhatunk, a démonszerű warborn, a fairy, és a returned. Aki szereti hamar letudni a karakteralkotást, az az előre elkészített minták segítségével gyorsan össze tudja állítani karakterét, aki viszont imád órákat eltölteni ezzel, az egyenesen a csúszka-mennyországban találja magát. Az arcok minden négyzetmilliméterét beállíthatjuk, olyan részletekbe is belemehetünk, mint a könnycsatorna hossza, dőlésszöge, az alsó, felső szemhéj ívei, az orrlukak mérete, elhelyezkedése és még sorolhatnám. Olyan arcokat is lehet alkotni, melyek után az utcán is megfordulnánk, de simán össze lehet hozni egy kapafogú, nyúlszájú, gülüszemű, zöld afrofrizurás hörcsögöt is. Sajnos a testalkat nem állítható, így meg kell elégednünk azzal, amit kapunk. Alkotásainkat lementhetjük és vissza is tölthetjük, így hosszú órák kemény munkájával létrehozott remekműveink nem vesznek kárba.
Játék közben a szokatlanul nagy tudású beépített screenshotkészítő segítségével készíthetünk képeket. Természetesen a megszokott módon, egyetlen gombnyomással is megy a dolog, de ha bekapcsoljuk az extra funkciókat, akkor igazán fantasztikus eredményeket produkálhatunk. A dolog nagyjából úgy működik, mintha egy fényképezőgépet használnánk: szabadon mozgathatjuk a kamerát, hogy megkomponálhassuk a képet (végre nem mindig középen lesz a karakterünk), az általunk kiválasztott pontra fókuszálhatunk és beállíthatjuk a mélységélességet is. Dx11-ben még bokeh effekteket is adhatunk az elmosott háttér vagy előtér csúcsfényeihez, amellyel érdekes hatásokat érhetünk el.
Bokeh effekt
A CryEngine 3 módosított verziójával működő grafika nem a legmodernebb, a látvány viszont rendkívül harmonikus és lenyűgöző. A nyugati kontinens középkori Európára emlékeztető területei különösen tetszettek, a Lilyut dombjai közt megbúvó barátságos kis falvak, a búzamezők Marianople körül, a kísértetjárta várromok, a tündék ősöreg erdői. A nagyvárosok is gyönyörűek és hatalmasak. Keleti oldalon is kalandoztam egy kicsit, de az ottani vidék szépségeiből még keveset láttam, de az alábbi timelapse videót elnézve biztos vagyok benne, hogy ott is indítok majd karaktert (a videót egy koreai csapat készítette, érdemes megnézni még párat a csatornájukon, gyönyörűek, akárcsak a játék zenéje, amit közben hallgathatunk). Az ArcheAge teljes világát szabadon, töltőképernyők nélkül bejárhatjuk, sárkányrepülő segítségével még madártávlatból is gyönyörködhetünk a fantasztikus tájakban. Ez egy olyan játék, amelyben az ember szívesen megáll, hogy nézegesse, amikor estefelé megnyúlnak az árnyékok, leül, hogy megcsodálja a tengerparton a naplementét, felmászik egy hegyre, hogy fentről gyönyörködjön az égen futó felhőkben és a kilátásban. Azt kell mondjam, hogy mióta lelőtték az alfa szervereket, szabályosan honvágyam van.
Nemcsak a pazar látványt köszönhetjük a CryEngine 3-nak, a játékban sokkal komolyabb fizika van, mint általában az MMO-kban. Él a collision detection, azaz nem tudunk csak úgy a szörnyeken és a többieken átfutni, a száguldó lovasok, járművek lependerítenek minket az útról, az afk karaktereket pedig meg lehet viccelni azzal, hogy lassan és módszeresen arrébb toljuk őket valami jópofa helyre. Sajnos ebben az is benne van, hogy az illetőt le lehet lökni a magasból, rá lehet tolni a mobokra, vagy büntetlenül vízbe lehet fojtani - vigasztaló viszont, hogy mindez a botok hatástalanításához is jól jön. A fizikának köszönhetően változatos módokon élhetjük ki kreativitásunkat, különösen a járművekkel lehet jókat ökörködni: ne csodálkozzunk, ha szárazföldön a csáklya segítségével lassan araszoló, vagy vízen pörgő hajót látunk. A motor jól bírja a nagy embertömegek megjelenítését, ami a játékban fontos szerepet betöltő várostromokat és tengeri csatákat is magában foglaló world PvP, ill. a nagy world bossok elleni csaták szempontjából alapvető követelmény. A kontinensek közötti tenger és a három közül az egyik kontinens teljes egészében PvP zóna. Saját frakciónk kontinensén a kezdő zónák teljesen biztonságosak, a magasabb szintű területeken viszont már kitörhetnek konfliktusok és háborúk, melyek békésebb időszakokkal váltakoznak. Az ellenséges frakció pályáin mindig megtámadhatóak vagyunk, ill. bizonyos körülmények között saját frakciónk tagjai is ránk támadhatnak - ebben az esetben azonban számolniuk kell a következményekkel.
A motornak nem okozott gondot az 50-fős open world raid
Külön igazságügyi rendszer gondoskodik arról, hogy a verekedők, gyilkosok és tolvajok megkapják ami nekik jár: a játékosokból álló bíróság által kiszabott börtönbüntetést valós időben kell letölteni (a börtönben viszont lehet focizni, és szökésre is van lehetőség). A tárgyalások a nagyvárosokban lévő bíróságokon zajlanak, de a külön chatcsatornán bárhonnan követhetjük őket. Érdemes elővenni a pattogatott kukoricát és figyelni az eseményeket, mert időnként rendkívül szórakoztató tud lenni egy-egy tárgyalás. - Tisztelt bíróság, én csak véletlenül dőltem bele a fába a fejszémmel... - Na jó, de 42-szer? Itt jön a képbe a harmadik frakció, a kalózoké: ha valaki elég sok bűnt követ el, azt kitagadja saját frakciója, repül a klánjából is, és kalózzá válik, otthona pedig a kalózok szigete és a tenger lesz. A játék nyugaton az 1.2-es verzióval indul, de valamelyik későbbiben megnyílik majd a lehetőség, hogy a játékosok saját frakciókat hozzanak létre. Az alábbi videó, amelyet a Dark Ascension/Pacifists nevű klán készített az alfában ízelítőt ad belőle, milyen izgalmakat tartogat egy több hajót felvonultató tengeri csata: dörögnek a hajóágyúk és a játékosok lövései, mindenki sárkányrepülőkkel próbál feljutni az ellenséges hajóra és jobbra-balra potyognak az emberek a vízbe.
A kasztok terén nagy szabadságot kapunk: 10 különböző talentfa létezik (Battlerage, Defense, Shadowplay, Archery, Sorcery, Witchcraft, Occultism, Vitalism, Songcraft, Auramancy), melyek közül hármat kiválaszthatunk, ez fogja alapban meghatározni karakterosztályunkat. Kis kombinatorikai számítással kijön, hogy ez alapján 120 különböző alapkombináció létezik, ezeknek mind zengzetes neve is van: a Battlerage, Auramancy és Shadowplay kombó pl. Darkrunner névre hallgat, aki az Occultismot, a Sorcery-t és a Shadowplay-t választja az Reaper lesz (akit érdekel az összes kaszt neve és pár infó róluk, az itt megnézheti őket). A három talentfa kiválasztása csak a kiindulási alap, rajtunk múlik, hogy a rendelkezésünkre álló pontokból milyen aktív és passzív képességekre költünk. Érdemes odafigyelni a különböző talentfák ill. képességek közötti szinergiákra, és arra, hogy két vagy több képességet egymás után használva milyen extra hatásokat érhetünk el, mert rengeteg ilyen hasznos kombó létezik. Például Sorceryben a Freezing arrow jégvarázslat többet sebez, ha egy tüzes Flamebolt után lőjük el, vagy ha a Shadowplay ágon lévő hátraugrást használjuk, akkor a Sorcery ágon lévő tűzlabda utána instanttá válik, de ezek csak egyszerű példák, léteznek ezeknél összetettebb, jóval hosszabb kombók is.
A képességek leírása tájékoztat az extra kombó effektekről is
Szerencsére semmi nincs kőbe vésve, karakterünk létrehozása után is szabadon áttérhetünk más talentekre és képességeinket is újra leoszthatjuk, ha akarjuk. Karakterünk kialakításánál a másik meghatározó tényező az lesz, hogy milyen páncélt és fegyvereket választunk, ugyanis mindenki hordhat mindent, itt nincsenek olyan megkötések, hogy a mágusok kizárólag csak fürdőköpenyben rohangálhatnak. Persze ettől még okosan kell választanunk, mivel mindennek megvannak az előnyei és hátrányai is: a clothnak a legjobb a mágia elleni védelme, de fizikai támadások ellen kevésbé véd, a plate ennek az ellentéte, a leather pedig a középút a kettő között. Akár kombinálhatjuk is a különböző páncéldarabokat, ez esetben viszont bukjuk a bónuszt, amit az azonos típusú darabokból álló ruhák viselése ad. Fegyverből is nyilván vannak olyanok, amelyek előnyösebbek bizonyos kasztok számára. Harcolni hátasainkról is tudunk, nekik ugyanúgy szintjeik vannak, mint karaktereinknek, és különböző páncélokat, nyerget, lószerszámot tudunk rájuk tenni, melyekkel statisztikáikat, pl. életerejüket, sebességüket tudjuk javítani. A különböző hátasokról más-más speciális képességeket használhatunk: a lovak pl. tudnak rúgni, és hátukról használhatunk néhány közelharci képességet, az elfek szarvasairól íjászkodhatunk, a leomorphokkal lopakodni lehet és még sorolhatnám. Olyan állatok is léteznek, melyekre nem ülhetünk fel, de velünk harcolnak, a farkasok pl. ilyenek. A hátasok csak akkor tűnnek el, ha zsebrevágjuk őket, ha szeretnénk, lovunk mindenhová követ minket, vagy le is parkolhatjuk a kocsma előtt, ilyenkor kötelességtudóan megvár. Jópofa megoldás az is, hogy amikor megkapunk egy állatkát még kicsi, és nekünk kell felnevelnünk, ami csak pár percet vesz igénybe, de a kis állatok olyan aranyosak, hogy még a legszőrösebb szívű játékos is megszereti őket ez alatt az idő alatt.
Az ArcheAge-ben van tehát gyalogos, hátasokról történő és járműves harc is, de a slusszpoén az, hogy eljuthatunk a legmagasabb szintre anélkül is, hogy bárkit vagy bármit megölnénk: szép xp-t ad a bányászat, a favágás, a növénytermesztés, a kereskedelem és a többi szakma űzése is, és emellett jó bevételre tehetünk szert belőlük. A szakmák (crafting) ebben a játékban sokkal fontosabbak, mint az átlag MMO-ban, itt ugyanis a teljes gazdaság a játékosok által megtermelt javakra épít.
Kikapcsolódás ilyen szép környezetben bányászni
A legtöbb MMO-ban egy gyártó szakma általában úgy néz ki, hogy van egy csomó haszontalan tervrajzunk, vagy receptünk, melyek alapján legyártunk egy rakás felesleges tárgyat, ami senkinek sem kell, és csak falja az alapanyagokat. Miután több száz kacat legyártása és tetemes anyagi veszteség elszenvedése után felküzdöttük magunkat szakmánk csúcsára, lesz ugyan néhány hasznos tárgy is repertoárunkban, de ezekből legfeljebb csak magunknak és a haveroknak, vagy klánunknak fogunk gyártani párat, mert olyan sok drága és ritka alapanyagot igényelnek, hogy jobban járunk, ha inkább ezeket adjuk el. Az ArcheAge-ben úgy tűnik, hogy ez nem így lesz. Az amúgy sem kötelező küldetések csak ritkán adnak felszerelést jutalmul, így lesz kereslet az alacsony szintű, egyszerűbb felszerelési tárgyakra is. A páncélok és fegyverek elkészítésén kívül is rengeteg lehetőség áll a kézművesek előtt, mivel a szakmák rendszere igen gazdag: a játékosok készíthetik el a lakberendezési tárgyakat, sárkányrepülőket, hajókat, tengeralattjárókat, szárazföldi járműveket, ostromgépeket, lehet zenélni, kottákat készíteni, hátasokat és kisállatokat (peteket) tenyészteni. Összesen 21 különböző foglalkozás áll rendelkezésünkre ebben a gazdag rendszerben. Fontos különbség még az átlag MMO-hoz képest, hogy a nyersanyagokat nemcsak gyűjtögetéssel szerezhetjük meg, az alapanyagok nagyon nagy része a növénytermesztésből (zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék és az építőiparban használatos fa) és az állattenyésztésből (bőr, gyapjú, hús, tojás, tej stb.) származik.
Csacsikaraván
A házak és farmok felépítésére használható telkek nincsenek instance-olva, kint találjuk őket a pályákon, ami rendkívül élővé teszi az ArcheAge világát. Mindig lehet látni a farmokon szorgoskodó játékosokat, kopácsoló mestereket, az utakon kereskedők kutyagolnak, csacsigolnak, mindenki jön-megy, tesz-vesz. Mivel az alacsony szintű pályákon is vannak telkek, farmok és olyan munkaállomások, amelyeken speciális termékeket lehet előállítani ezek a területek nem üresednek ki akkor sem, amikor a népesség nagy része már befejezte rajtuk a küldizést. A kereskedelem külön kaland: megtermelt, vagy másoktól vásárolt javainkból a fent említett spéci munkaállomásokon csomagot állíthatunk össze, melyet hátunkra véve elvihetünk a szomszéd faluba, városba, esetleg a szomszéd kontinensre békés, vagy akár PvP zónákon át. Minél messzebb visszük az árut, minél nagyobb a kockázat, annál nagyobb lesz a jutalom. Egy ilyen pakkal a hátunkon jóval lassabban mozgunk, de szamárháton, kocsin, léghajón, hajón utazva gyorsíthatunk a tempón. Egy kereskedőhajó vagy egy steampunk traktor már több pakkot is elbír, ezeken speciális rekeszekbe tehetjük a rakományt. A magányos kereskedők, vagy a jól megrakott járművek kedvenc célpontjai a kalózoknak, ezért ha veszélyes zónákon át utazunk, nem árt, ha velünk tart pár klántársunk, vagy felbérelünk pár zsoldost a védelmünkre.
Az ArcheAge kliense ingyenesen letölthető és a játék előfizetés nélkül is játszható, így mindenki bármiféle elkötelezettség nélkül kipróbálhatja, és eldöntheti, hogy tetszik-e neki. Akinek bejön, és komolyabban szeretne elmerülni a gazdálkodás és a szakmák rejtelmeiben, annak mindenképp ajánlatos támogató (patron) státuszt vásárolni, ami tulajdonképp az előfizetés megfelelője. Saját telke és háza ugyanis csak a támogatóknak lehet, és a gyűjtögetéshez, termesztéshez, gyártáshoz szükséges labor pontokból is többet kapnak (offline is termelődik), és az elköltött pontok is gyorsabban regenerálódnak. Az ingyen játszók az AH-t is korlátozottan használhatják. Termeszteni és állatokat tenyészteni bizonyos korlátok között a mindenki számára használható nyilvános farmokon is lehet, így aki ingyen próbálja ki az ArcheAge-et, az is belekóstolhat abba, milyen a játéknak ez a része. Az ingyenes játékosok más hátrányt nem szenvednek, ugyanúgy végigcsinálhatják a küldetéseket és felhúzhatják karaktereiket a legmagasabb szintre (jelenleg 50), mint a támogatók. Pozitívum, hogy az előfizetésünk árát a játékon belül is megkereshetjük, goldért vásárolhatunk APEX nevű fizetőeszközt, ami ehhez szükséges (ez lényegében ugyanaz, mint EVE Online-ban a PLEX, a Rifben a REX, vagy WildStarban a C.R.E.D.D.). A mikrotranzakciós bolt teljesen korrekt: kozmetikai cuccokat, hátasokat, peteket, varázsfőzeteket és hasonlókat lehet kapni.
A nyilvános farmokat mindenki használhatja
A fejlesztők manapság rengeteg kreatív újítással próbálkoznak, hogy feldobják játékaikat, ugyanakkor gyakran elfelejtik, hogy a legjobb móka az, amit a játékosok találnak ki maguknak. Egy játék rendszere, főleg egy MMO-é akkor tud igazán változatos lenni, ha túlmutat önmagán, ha olyan elemeket tartalmaz, amelyek alkalmasak arra, hogy a játékosok kreativitásuk segítségével olyan módokon szórakoztassák magukat és egymást, ami az alkotóknak eszébe sem jutott (szaknyelven ezt szokták emergent gameplay néven emlegetni). Az ArcheAge rengeteg ilyen elemet tartalmaz: a kereskedem, a kalózkodás, az igazságszolgáltatás rendszere és maga a fizika is sorban kínálják a lehetőségeket a kísérletező kedvű játékosok számára. Itt előfordulhat, hogy egy klán leraidel egy nem védett földre ültetett hatalmas erdőt, és közben ugyanolyan jól érezi magát mindenki, mintha a főboss ellen harcoltak volna egy nagy raidinstában, de láttam már olyasvalakit, aki poénból sárkányrepülőket egyensúlyozott a fején és ott vannak a neves "krumpli kalózok" is, akik gyorsan és könnyen, krumplilopással akartak elég feketepontot szerezni ahhoz, hogy kalózok lehessenek. Rengeteget tudnék még mesélni a játékról, de szeptember 16-án indul (12-én headstart) és addig még valahogy ki kell aludnom magamat (a tesztek során gyakran azon kaptam magam, hogy hajnali 4-ig játszom). Folytatás a következő részben, amelyben már az élő szerveren történtekről számolok be.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

82. Meteoreso
2014.09.12. 08:44
Mik ezek a BMW-s vitorlás hajók ? Jézusom...
Giccsparádé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Morte
2014.09.12. 10:33
A játékban ráteheted a saját logódat a hajód vitorlájára. Az alfa szerveren ezzel hülyült mindenki. A rózsaszín alapon fehér birkásat láttad már?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Ronan
2014.09.12. 10:40
És valaki még annyira beszívott mint egy szamár....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. retal79
2014.09.12. 10:41
Nem tudom, nekem annyi jön le, hogy egy nagy katyvasz az egész. Valahogy nincs egyénisége. Ezek a sandbox elemek meg nagyon jól hangzanak, de aztán párszor eljátszik velük az ember, és megunja. Egy theme parkban is lehet olyan dolgokat csinálni, amik nem a raidelésről szólnak, de nem csinálják az emberek, inkább panaszkodnak, hogy nincs mit csinálni. Nem véletlenül rétegjátékok a sandboxok. Nem tűnik rossznak, de engem ez a "van minden mint a bucsuban" feeling nem fog meg annyira egyelőre, hogy kipróbáljam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. Szefmester
2014.09.12. 10:48
Érdekes lehet a játék. Mennyire életképes koncepció hogy pl alkotok egy kovácsot aki a kezdőzónát sem hagyja el, hanem ő adja a megbízást a "kalandozóknak", és hozzá jönnek felszerelésért a többiek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Morte
2014.09.12. 11:06
Teljesen működőképes. A craftolásért, alapanyaggyűjtésért szép xp jár, ha jól tudom még azért is kapsz, ha az ah-ban eladtál valamit (ezt még nem próbáltam ki, csak valahol olvastam, de utánanézek). A Trionos csapatból valaki direkt így játszik, és eddig csak 1-2 mobot ölt meg, de azokat is csak azért mert elállták az utat a bányához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. TeddyB33R
2014.09.12. 11:46
A cikken fellelkesülve (szép munka egyébként, meghozta az étvágyamat ehhez az eleddig hanyagolt címhez ) regisztráltam is egy fiókot és lekaptam a launcher-t, hogy a 16.-i indulás napjára legalább a játékklienset feltelepítsem.
Nos, ez nem igazán akar összejönni, mert a kliens telepítését választva #2028-as hibát kapok, amely szerint nem vagyok jogosult a játékra.
Lényegében csak 16-án lehet nekiállni egyáltalán letölteni a játékot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Morte
2014.09.12. 12:05
Igen, sajnos csak a16.-i indulás után tudod letölteni a klienst, most csak a foundereknek engedi. A nyílt béta kezdete előtt mindenki letölthette, így akinek a béta verzió van meg, annak 16-án csak egy kis patchet kell majd leszednie.

Örülök, hogy tetszett a cikk, remélem az ArcheAge is bejön majd. Nagyon be vagyok sózva, már rég vártam ennyire egy játék indulását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Szefmester
2014.09.12. 15:11
Nem akar majd valaki alapítani egy ipon klánt? ha úgy alakul és megtetszik a játék akkor az egyik szakit elvállalom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Chavalier
2014.09.12. 15:15
Még csak az első oldalnál tartok de már most látom hogy a grafika valami egészen rondára sikerült ahhoz képest hogy tudomásom szerint Cryegine.
De ezen kívül nagyon jól hangzik az egész koncepció. Mindenképp adok neki egy próbát, mindig is ki akartam próbálni hogy milyen lehet egy MMORPG-ben, minek a nevében az RPG azaz a Role Playing Game bennevan... tényleg úgy játszani ahogy te akarsz. Szerintem karavánkísérő leszek elsőként És ti?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. asdsa
2014.09.12. 17:51
Nem olvastam végig a cikket, de akkor most mikortól léphetek fel angol nyelvű szerverre és akkor most nyílt béta van, vagy micsoda?
Már nem tudom hány éve várjuk az EUs Archeaget, de látom végre eljött az idő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Morte
2014.09.12. 18:35
Most kezdődik a headstart azoknak, akik alapítói csomagot vettek, mindenki másnak 16-án, azaz jövő hét hétfőn indul a játék. A hivatalos oldalon is találsz erről információt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. wishformor...
2014.09.12. 18:57
@Chavalier
ronda? te melyik jatekot nezted???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Chavalier wishf...
2014.09.12. 19:02
Nézd meg a Crysis 2 vagy 3 grafikáját lowon, és ezt maximumon. Azt mondtam, hogy AHHOZ képest hogy Cryengine, ahhoz képest lett ronda. De ha megnézed a textúrák és a modellek minőségét már abból lejön hogy nem valami minőségi. Persze nem azt mondom hogy ez baj, természetesen ha olyan gyönyörű lenne mind a többi Cryengine-os játék akkor lenne bőven FPS drop nagyobb csatáknál, természetes hogy a teljesítményre mentek rá a minőség helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. asdsa Chava...
2014.09.12. 19:10
Hát én is szebbre számítottam, mint amiket a gameplayek alapján látni, mert úgy lett beharangozva, hogy korszakalkotó játék, meg Cryengines MMO (a start óta azt hiszem át is álltak CryEngine 2 vagy 3-ra). Minden esetre nem egy csúnya játék, csak vannak benne elnagyolt részek.
Én most az Archeaget és a Cabal 2-t várom, remélem legalább egyikük élvezetes játék lesz számomra is.

@Morte
Köszönöm a választ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. wishformor...
2014.09.12. 19:13
@Chavalier
te nem nagyon erted ezt az egeszet ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. qwertzzui
2014.09.12. 19:15
A cikk író hozzáteszi azt is, hogy nincs töltőképernyő, így nem értem hogy miért vagy oda a grafikán. A cikk nagyon jó lett. Régi WoW játékosként mondom, hogy valami ilyenre vártam. Igaz a wowot mindig is a történet miatt szerettem...de mint ahogy meg említi a cikk író is, jó lenne csak úgy kovácsnak lenni, vagy épp farmernek....és ezzel még fejlődhetsz is...az még 1 nagyon jó extra. Köszöntem az infót...én biztosan kipróbálnom. Sőt pár havernak még linkelem is a cikket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Chavalier
2014.09.12. 19:28
Szerintem ti nem értitek. Nem vagyok oda a grafika miatt, de elmondom még egyszer már látom nem fogtátok fel. A cryengine-hoz KÉPEST van csúnya grafikája. Maga a grafika egész szép.
Sose voltam egy grafika-függő játékos, én aztán pont leszarom hogy hogy néz ki. A Mu-online és a Cabal se volt szép mégis éveket toltam velük.
Imádom hogy 1 dologba "kötök bele" akkor is sírnia kell mindenkinek, de szeretem a magyarokat.

A cikk egyébként tetszett, élveztem olvasni, a játék is bejövős.

A Cabal 2-t én is várom, kár hogy már vagy 3 éve hirdették meg hogy maaaaajd lesz belőle valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. asdsa Chava...
2014.09.12. 19:43
off
Cabal 2-ből már régóta fut rendes Koreai szeró (talán több, mint fél éve), akár idén télen jöhet angol szeró, de szerintem jövőév első negyedére fog csúszni (hogy SEA/NA/EU, nem nagyon tudni még). Vannak fent magyar gameplayek, hát nem tudom milyen lesz...Egyik felem azt súgja, hogy ez rendes Cabal lesz, másik meg hogy Aionban és Raiderzben már láttam ezeket az "új" dolgokat és nem tetszettek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. wishformor...
2014.09.12. 19:49
@Chavalier
en meg azert szeretem a magyarokat, mert alapveto osszefuggeseket keptelenek felfogni....
ez egy MMO, lehetne szebb a grahics, mer Kra'jendzsin, de amikor majd 6 nal tobb bohoc ugral a fovarosba akkor majd toccsed be az osszes texturat a 32 giga ramba, es mozgassad az X szer 500k polygont realtime-ba ugye? ~ nem -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Chavalier wishf...
2014.09.12. 20:00
Mi? Nemrég magyaráztam el hogy megértem hogy miért nem csinálták szebbre. Láttam már jobb minőségű textúrázást és modellezést más MMO játékokba és hidd el, értek hozzá mert 3D modellező vagyok. Ha ügyesen megcsinálják akkor ugyanúgy lehet szép és optimizált de ezen látni hogy sokmindent csak összedobtak. Ha nem értesz valamihez miért kell belekötni? Amugy sem a polygon mennyiségen múlik a grafika szépsége, shaderek, fények, külömböző textúramapok, materialok és még sorolhatnám. A textúrűnak sem kell HD-nak lennie hogy szépen nézzen ki. Ezzel be is fejeztem a vitát nincs értelme tovább feszegetni.

asdsa.
Hát nem nagyon hallottam erről de köszi, majd utána fogok nézni. Kíváncsi vagyok hogy van-e egyáltalán köze az első részhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. asdsa wishf...
2014.09.12. 20:03
Ez azért nem egy jó mentség. a Cryengine egy nagyon jól skálázható játékmotor.
A másik meg az, hogy a járművek, és a karakterek ennek ellenére eléggé jól ki vannak dolgozva, pedig azok sokkal nagyobb terhelést jelentenek egy zsúfolt mapon, mint maga a statikus környezet (több poly, több mozgás, több objektum).
A magyaros személyeskedést meg tartsátok már otthon a házban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Szefmester Chava...
2014.09.12. 20:41
Ha ennyire értenél hozzá mint amennyire mondod, akkor pont hogy tisztában kellene lenned azzal hogy nem poligonális számításoknál fekszenek meg a kártyák (ahogy írtad is)hanem a shaderezésnél, és textúrázásnál.
Na már most, amikor egy krájziszról beszélsz meg krájendzsinről akkor teljesen más játékstílusnál jársz.

Ez egy MMO, és lehet most újat mondok neked, de egy MMOban van egy elég pofás látótávolság, elég sok MI, és elég sok PC egyszerre a látótérben. Na most ezt fizikával ellátni, textúrákkal ellátni, a PC-knél a pofázmány változatosság megjeleníteni igenis erőforrásigényes feladat.

Asdsa: Szerinteg a gépet érdekli hogy valami statikus és valami mozgó objektum ha textúrázásról van szó? ha nem lightmapokat használnak akkor totálisan nem érdekli a géped.

Mellesleg meg kellene kérdezni a tesztert hogy miféle grafikai részletességgel készítette a képlopatokat. Mert közel sem mindegy hogy szép de szaggaton, vagy a simán fut de kopárabbon csinálta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. wishformor...
2014.09.12. 20:43
@Chavalier
jah nemtuttam hogy 3D modellezo vagy bocsanat, akkor neked elhiszunk mindent,
kaka a grahics, evvan majd a kovetkezo game remeljuk jobblesz
@Szefmester
az MI-t hetszentseg hogy nem a te a geped fogja szamitani egy MMO-nal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Chavalier Szefm...
2014.09.12. 21:03
Nem 2006-ot írunk A látótávolság manapság nem nagy gond mivel minden értelmes játékmotor használt LoD-ot, tudod miaz remélem és nem kell magyaráznom. Valamint nem kell feltétlenül mindent lerenderelnie még ha történi is folyik azon a területem, teszem azt, bossharc folyik egy másik kontinensen. A kutya se fogja azt neked lerenderelni mert egyszerűen nincs rá szükséged. Ha van eszük legalább 3-4 féle modellt készítenek különböző részletességgel. Ez egy tipikus amatőr megoldás már bocsánat. Ha valami túl sok egy gépnek akkor nem feltétlenül a minőségét kell csökkenteni hanem optimizálni kell. Manapság a grafikán kívül semmit sem kell kiszámítania a gépednek, a szerver szépen megteszi neked.


@wishformore
Nem mondtam hogy hidj el mindent, de látom ezt szintúgy nem fogtad fel. Azt mondtam, hogy mivel ezzel foglalkozok, jobban átlátom a dolgokat. Konkrétan játékokhoz készítek modelleket ezért tudom mennyi munkával jár és ha ezt egy fejlesztő nem engedheti meg magának, akkor szépen összedobja az egészet és rámodja hogy kész. Tudtommal kickstarteres volt ez a project is de lehet hogy tévedek. A lényeg, hogyha már fűt fát ígértek, akkor azt ne egy szarkupacra ültessék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Morte
2014.09.12. 22:00
A záróbuli képeinél, melyek az első oldalon láthatóak lejjebb vettem a grafikát, a többinél minden maxra volt állítva. Remélem senki sem a túlméretezett tehenek alapján alkotott véleményt a játékról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Asagrim Morte
2014.09.12. 22:29
Miért reméled? Nálam csak javított az élményen!

Tűkön ülve várom a megjelenést!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. noPublicFG Morte
2014.09.12. 22:30
Pedig pont az óriás tehenek miatt kezdtem volna játszani, milyen kár...

Amm tetszik a leírás, és az alapján a játék is.

Sajnos a grafikát tekintve @Chavalier -nek adok igazat. A GW2 sokkal részletgazdagabbnak tűnik, pedig abban valami elavult motor dolgozik. A játékélmény, meg 16-án kiderül. Úgy is az dönt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. asdsa Szefm...
2014.09.12. 22:48
Kiragadsz egy szót a kommentemből és azon lovagolsz...
Úgy értem, hogy a környezet az úgy van és kész, emberekből és hajókból pedig lehet többszáz is egy maprészen, rengeteg textúra, polygon és animáció magához a maphoz képest, ami mind plusz számítás.
Textúrát is lejjebb tudja skálázni, akár a "mosott fos" szintjéig is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Morte
2014.09.13. 05:05
A játékélményről szerintem sokat elmond, hogy most megyek csak aludni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Avisto
2014.09.13. 06:22
Második oldalon a Joker király lett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. pocla
2014.09.13. 08:14
Nagyon jó cikk lett, számtalan mmo után (6-7 év wow, utánna mindenbe belekóstolás). Guild wars 2t meg is vettem, maxra felhúztam egy karit, de nem sokat toltam vele. Swtor tudott a legjobban lekötni, de évek óta várok vmi ilyesmi újdonságra amit írsz. Sajna nem egy AAA játék lesz ahogy mondjátok, de pont ez kell, hogy tényleg rpg legyen mint a skyrim amibe akármit tudsz csinálni mégha mmo is. Remélem Blizzard elő rukkol vmi hasonlóval pár éven belül, ihletet merithetnek ebből a játékból is Addig is biztos kipróbálom majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Avisto
2014.09.13. 09:56
Amúgy nemrégiben a steamen ennek lehetett különféle csomagjait kapni de most nem látom ott, ez miért lehet vajh?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Morte
2014.09.13. 11:33
A Steames csomagok eltűnésének technikai okai vannak, már dolgoznak rajta, hogy megoldják a problémát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. dwhcgamer
2014.09.13. 18:14
Kurvajó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. asdsa
2014.09.13. 19:24
Aki játszik most, egy főszerver van és azon belül tehermentesítő szerók, vagy mondjuk 2-3 szerver és külön karakter kell mindegyikre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Morte
2014.09.13. 21:34
6 amerikai és 4 európai szerver van, mindegyik eléggé tele, de egyelőre nem nyitnak újakat, remélem még átgondolják ezt, mert ha 16-án rászabadul mindenki a játékra, akkor ebből még gáz lehet. Annyian vagyunk, hogy raidben öljük a questmobokat. Szerencsére van területre ható raid invite, így nagyon könnyen összeállnak a csapatok.

Alapban sajnos csak két karaktert indíthat mindenki, az extra helyeket vásárolni lehet: aki megveszi mindet, annak összesen 6 karija lehet, szerverenként maximum 4.

Lag szerencsére nincs, csak időnként kidobál a szerver. Amelyiken én játszom az délelőtt elég rapszodikusan működött, de már megoldották. Sorbanállás csak esténként van. A játék hivatalos Twitter csatornáján írták, hogy DDoS támadás érte a szervereket, de most úgynéz ki, hogy megoldották a dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Ereshkigal
2014.09.13. 23:33
Eddig nem igazán figyeltem oda erre a játékra, de ez a cikk meghozta a kedvemet hozzá. :-) Mennyi lesz a havidíja?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. asdsa Eresh...
2014.09.13. 23:56
Én úgy tudom, hogy az EU f2p lesz, csak a koreai, meg az orosz volt havidíjas (de az utóbbi sem 100%).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Szefmester Chava...
2014.09.14. 10:01
Igen, tudom mi az a LoD, de bízom benne hogy találni majd valami cfg filet ahol lehet módosítani a default maxon kívül is. Akkor talán majd megoldódik a dolog. (szerintem amúgy nem csúnya a cucc)
A szerver oldali számításokról nem tudok nyilatkozni, de egy egy instát, vagy kihalt zónát dőreség lenne csak a szerverekkel számoltatni.

De mindegy, én várom ezt a játékot, és ki fogom próbálni milyen lesz majd a mókusfarok küldetés másik oldalán állni. Azaz megrendelni azt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Ereshkigal asdsa
2014.09.14. 10:28
Azt tudom, hogy alapból f2p, a patron státusz havidíja érdekelne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Morte
2014.09.14. 13:01
Azt írták, az árak a Riftéhez lesznek hasonlóak, tehát 15 dolcsi körül lesz egy hónap de lehet majd venni több hónapot is egyben, meg lesznek kezdő csomagok, amiben vannak extrák is. Nem éppen olcsó, szerencsére alternatívaként ott van, hogy a játékban is meg lehet keresni az előfizetés árát.

A shopban egyelőre csak az alapítói csomagokat látom, amik 16-án kimennek a forgalomból, majd írok, ha fent lesznek rendesen a patron árak, és ha többet tudok arról, hogy mennyi az patron státusz ingame aranyban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Ereshkigal Morte
2014.09.14. 14:25
Köszi. Egyelőre úgy tervezem, hogy egy hónapot befizetek, aztán megpróbálom kigazdálkodni a következőt. Persze kérdéses, lesz-e erre elég időm, illetve leköt-e a játék egy-két hónap után is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Morte
2014.09.14. 17:46
Szerintem várj még pár hetet a befizetéssel, a szerverek már nagyjából stabilak, de 1-2 órás sorok vannak, akkora tömeg. Őrület lesz itt, ha mindenkinek megnyíilik a játék. Addig f2p-ben is kipróbálhatod és nem leszel mérges, ha nem tudod rendesen kihasználni az előfizetésed idejét, mert nem tudsz belogolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. KatonaKM
2014.09.14. 21:08
Határozottan jól hangzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Morte
2014.09.15. 17:22
Délelőtt még jól ment minden, most kezdett a városokban lag lenni, ahogy a munkából meg a suliból hazaértek az emberek. Jó nagy őrület lesz itt holnap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Morte
2014.09.15. 19:41
Juhéj, indult két új szerver, aki holnap vagy mostanában kezd az valószínűleg jobban jár, ha ott indul. Az új EU szerver neve Aier, az amerikaié Inoch.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Ereshkigal Morte
2014.09.15. 20:43
Kivéve, ha guildbe szeretne menni, és az már adott szerveren van.
De várom már a holnapot, pedig szerintem be se jutok majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Avisto Eresh...
2014.09.15. 21:42
Egy alig pár napos játéknál szerintem akár egy egész guild ide-oda költöztetése sem áll kb semmiből. Nincs még mit hátrahagyni jóformán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Morte
2014.09.16. 00:34
A Patronoknak sajnos van mitt otthagyniuk, az első napok a termőföldek és házhelyek lefoglalásával teltek mindenkinek, szerintem nem sokan akarnák ezt a versenyt újra kezdeni. Nekünk is megvannak a lefoglalt földek, a klánban mindenkinek szépen egymás mellett, így közösen tudunk termelni és segíteni egymásnak. Szó szerint zsebkendőnyi lefoglalható földterület nincs már a szerveren, legfelejbb a PvP zónákban és a még meg nem nyitott kontinensen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Ereshkigal Morte
2014.09.16. 08:12
Ez elég rosszul hangzik. Ennyire kevés hely lenne gazdálkodni? Biztos sokan vannak a szerveren, de hát elvileg az a normális állapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. capalol
2014.09.16. 09:42
Kérdés, mennyire van értelme így belefogni, ha én pl. gazdálkodni szeretnék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. dwhcgamer
2014.09.16. 09:49
Eszem megáll....muszáj voltam újratelepíteni a gépet, erre nem tom a játékot telepíteni. 2028as hibaüzenetet adja, akàrmit csinálok vele! Valakinek tapasztalat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Morte
2014.09.16. 10:38
Még nem lehet letölteni a klienst, délután 5 után érdemes próbálkozni..

A telkek után rendszeresen adót kell fizetni, ezért 2 hét múlva leürülnek azok a helyek, amelyeknek a tulajdonosa nem fizetett. Pont ezért találták ki ezt a rendszert, hogy senki se sajátíthassa ki végtelen időre a területeket, és ne fordulhasson elő az sem, hogy olyanok foglalják a helyet, akik már nem is játszanak. Minél több telke, háza van valakinek, annál több adót kell fizetnie, így az sem fordulhat elő, hogy valaki nagyon sok területet foglal le magának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. markedone
2014.09.16. 12:53
Üdv!
Annyi lenne a kérdésem, hogy ha nem tudok bejelentkezni sem glyphre sem pedig az Archeage honlapjára, az is amiatt van, hogy még nem elérhető? Mert mindkettőnél azt írja, hogy nem megfelelő a jelszó/e-mail.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mark182
2014.09.16. 12:57
Oda van írva az oldalon, hogy GMT -7es idő szerint reggel 10 órakor fog elkezdődni a mulatság. Tehát az nálunk este 7 óra.

Egyébként azt tudja valaki, hogy házat építeni csak patron tud, vagy ingyenes karakter is? Mert eredeti oldalon nem igazán láttam leírva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. capalol
2014.09.16. 13:25
GMT -7 óra az nálunk legjobb tudomásom szerint 18 óra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Morte
2014.09.16. 13:34
Csak patron tud házat és farmot építeni, de a public farmokat mindenki használhatja.

Este 7 lesz az, csak nem tudok számolni. Most direkt konvertálóval néztem, ami azt mondja, hogy 10am PDT az magyar idő szerint este 7.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Morte
2014.09.16. 19:33
Még két új szervert indítanak (1 EU, 1 US). Az EU szerverek közül tehát az Aier és Melisara az, amelyiken van esélye indulni az újonnan érkezőknek.

Remélem mindenki le tudta tölteni a klienst, aki akarta. A szerverek elvileg hamarosan indulnak. Sok sikert minenkinek a bejutáshoz és jó játékot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mark182 Morte
2014.09.16. 19:34
Elvileg magyar idő szerint este 8-ra tolták az indítást, de remélem több ilyen tologatás nem lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Morte
2014.09.16. 19:36
Hagytak időt a kávéfőzésre és pizzasütésre az újonnan érkezőknek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Ereshkigal Morte
2014.09.16. 19:47
Rendik. Közben lejött a kliens, együtt bámulhatom a többiekkel az offline gombot..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Morte
2014.09.16. 22:06
Haha, indult még egy új szerver, már csak fél órát kell várjak, hogy bejussak, nem másfelet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. capalol
2014.09.17. 10:51
Szép, én valamikor 22 óra körül beálltam a sorba, a fél óra várakozásból hamar cirka 1 óra lett és az 1400 sorban állóból 100 ha fogyott. Ez volt a legrövidebb sor... Az összes többinél 1800-2200+ player várakozott. És ez csak EU. Tudnám, hogy mi az fenéért nem indítanak akkor még 2 szervert... Nyilván nem fog mindenki maradni hosszútávon, de azért az is visszahúzó erő, hogy nem lehet bejutni kb....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Morte
2014.09.17. 15:04
Valahol mondjuk érthető, hogy nem akarnak annyi szervert. Az indulás utáni hónapokban törvényszerű, hogy leesik a népesség, ez pedig olyan játék, hogy kell hozzá egy bizonyos létszám, hogy a egyes közösségi részek élvezhetőek legyenek. De az biztos, hogy nagyon alultervezék a dolgot. Olvastam egy interjút, ami pár hónapja készült, abban mondta a Trion főnöke, hogy ötször annyi Archeum alapító csomagot adtak el, mint amire számítottak. A headstart alapján a patronok számát is nagyon elszámolhatták, a később érkező játékosok tömege meg egyenesen elsodorta őket. Reméljük beáll majd valami rend és egy darabig nem lesz sem túl kevés, sem túl sok szerver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Cooley
2014.09.17. 15:09
Így pár órányi játékidő után azt tudom mondani, hogy a harcrendszer ahhoz képest, hogy targetelős, egész tűrhetőre sikeredett. Nem olyan szürke, mint a Lineage vagy a WoW. A hangkor igencsak középszerűek lettek, és a grafika meg az animációk MMO ide vagy oda, hanyag és gyenge. 2014-ben már azért illene elfelejteni a 64x64-es textúrákat, meg egy fa törzse lehetőleg ne 8 poligonból álljon. Ennél még az Aion-nak is szebb a grafikája, pedig az alatt csak az első CryEngine dolgozik, és nem tegnap jött ki. De mindez megbocsátható lenne, ha legalább reccenés nélkül futna, ehhez képest össze-vissza szaggat amikor nagyobb kamerabemozdulás van (sprintelés, gyors fordulás), és mindez egy GTX670 mellett... Meg szerintem ez a craftrendszer is erősen koreaisra lett szabva. Ez, hogy a növények meg állatok csak korlátozott ideig élnek, de sokszor órákba telik, mire megnőnek, számomra nehezen emészthető, és aki napi max 1-2 órát tud játszani, annak szinte lehetetlen feladat. Pláne, ha nem vagy előfizető... Viszont mindenféleképpen pozitívum, hogy ennyi lehetőség van a játékban.
Hát szóval egyelőre elég vegyesek az érzelmek. Adok még neki egy kis időt, aztán meglátjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Andrejka Coole...
2014.09.17. 16:20
i7-4770K és GTX770 mellett is beszaggat és lagzik, akadozik sokszor, de a hivatalos fórumon is felvetették már ezt. De szerintem rövid időn belül javítani, optimalizálni fogják.
Szerintem az egyik legjobb free-to-play modellt vezette be a Trion a játékaiba (RIFT, Defiance, ArcheAge).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mark182
2014.09.17. 20:29
Ismerősöm kapott ingyen patront 2015.02-ig. Valaki kapott még?

Azért szaggat a játék, mert nincs optimalizálva még normálisan + túl van terhelve mindegyik szerver. Az 1.2-es patch óta csak 150 MB-tot töltött le nekem, mikor kijött a játék, szóval nem sokat változtathattak a béta óta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ereshkigal mark1...
2014.09.18. 07:20
Más is kapott, ez bug. Szerintem ma már kijavítják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Morte
2014.09.19. 00:34
A patron státuszos dolog sajnos bug, van aki kapott, van aki elvesztette, én is az utóbbiak közé tartozom. Remélem hamar javítják, mert már nagyon kellenének azok a labor pontok.

A szaggatást szerintem a szerverlag okozza, nálam csak csúcsidőben csuklik, reggel és késő este már nincs vele gond (i5-3570K, GTX 660, a játékban minden beállítás a maximumon van). Az optimalizálás elvileg nem lehet probléma, a játék nem most készült és a nyílt bétában már az 1.2-es verzióval játszhattunk (ezért volt csak egy kis patch induláskor).

Az animációkkal kapcsolatban nem értek egyet Cooley-val. Láttam már szebbeket (pl. FF14 ARR), de hogy hanyagok lennének azt nem mondanám. Csak a lóra felszálásnak 3 különböző animációja van, attól függően, hogy elölről, oldalról vagy hátulról szállunk fel, mindegyiket külön elkészíteték. A ló mozgása szerintem fantasztikusan sikerült (és ezt úgy mondom, hogy évekig lovagoltam, és a többiek a cégnél már menekülni szoktak, amikor elkezdem nekik ecsetelni, hogy a különböző MMO-kban miért rossz a lábsorrend és hogyan kereszteznek a lovak). A lovas mozgása már más tészta, de ebbe most inkább nem kezdek bele, mert akkor csak fegyverrel lehetne leállítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Morte
2014.09.19. 16:25
Úgy néz ki, hogy megint új szervereket fognak nyitni, csak idő, amíg kiszállítják és összerakják őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Bzsolt
2014.09.20. 00:19
Remek játék lenne, ha beengedne. minden nap 2 óra sorban állás hogy bejussak a szerverre. LOL. Hol élnek ezek? minden EU szerverre 4-5k játékos vár 2-3 órás sorokban vaz... ez 50k player csak Európában, bőven 150k fölött van ha NA-t is hozzá vesszük. És ezek azok a playerek akik csak várakoznak hogy bejussanak a szerverre. Egy nagyobb városnyi ember. Mi a rákért nem indítanak több új szervert?
Ráadásul 2-3 óra várakozás után nagynehezen bejut az ember, és fél óra múlva szervercrash. Nemár. 2014. Remek játék lenne, de így nem. Úgy látszik a Trion nem akarja, hogy játszanak vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Morte
2014.09.20. 09:29
Az amcsik tegnap kaptak két új szervert, az új hardver többi része már úton van Európa fel, amikor legutoljára írtak már a vámolásra várt a cucc. Idő, mert meg kellett nekik rendelni az új szervereket és ki is kell szállítaniuk őket. Csodákra sajnos ők sem képesek, de azért igyekeznek.

Én még mindig arra várok türelmesen, hogy visszakapjam a harmadik napja hiányzó patron státuszomat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Morte
2014.09.20. 21:02
Folyamatosan dolgoznak rajta, hogy visszakapjuk a patron státuszt, nekem már visszajött, és a másoktól is hallom, hogy megkapták. Úgy tűnik, hogy minden patron fog kapni +30 napot kárpótlásul, ami egész kellemes meglepetés (max egy hétre számítottam).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. corzi Morte
2014.09.21. 19:50
az a baj rengetegen nem ertik meg h ez mekkora kiadasokkal jar es milyen akadalyokat kell atkuzdeniuk a megoldas erdekeben. mindenki csak hajtja h vegyenek szervegepet de pont ezeknek az embereknek a 90% fogja otthagyni a jatekot es nekik sosem terulne emg akkor a befektetett penz. remelem azert nem ez a nagy varakozas lesz a jatek veszte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. capalol corzi
2014.09.22. 10:00
A másik oldalról nézve meg mégis hogy tegyenek szert új játékosokra, ha cirka 5-10 ezer ember áll sorba rendszeresen esténként (gondolok most az EU szerverekre) és nem bírja rendesen kipróbálni a játékot és inkább hagyja a francba? Nyilván reális az, hogy 2-3 hónapon belül már nekik is jut(na) hely hosszabb várakozás nélkül, mert sokan csak kipróbálják és hamar ráunnak, de ebben az 5-10k-s halmazban benne vannak azok is, akik jó eséllyel beruháznának szívesen legalább 1 havi patronra egy idő után, mert találtak maguknak olyan közösséget, akikkel szívesen elütik az időt ingame, na meg míg tart az újdonság varázsa persze, viszont ha ezért esténként több órát is várniuk kell, az inkább csak a kedvüket veszi el... Arra meg semmi garancia nincs, hogy azok, akik a tömegnyomor miatt nem bírtak bejutni és kicsit többet próbálgatni a játékot, azok X hónap múlva vissza is térnek hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Avisto capal...
2014.09.22. 16:26
Mindkét oldalnak van ebben igazsága, ugyanakkor a játékos oldaláról nézve se lenne jó a sok szerver: indították volna mondjuk 50 szerverrel csak Európában akkor lehet nem lennének sorok vagy csak alig.
Viszont amint "levonul az első hullám" magyarán megpattan egy valag ember 1-2 hónap után, és ott marad egy csomó szerver ami kong az ürességtől az se jó az ott maradóknak.
Nem az ördögöt akarom a falra festeni csak jellemzően ez a történet zajlik szinte minden mmo indulásnál.

Max olyan megoldás lenne erre mint pl amit az Eve használ (vagy talán a Guild Wars is.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. capalol Avist...
2014.09.23. 08:42
Ki beszélt 50 szerverről?? Hagyjuk már az ilyen költői túlzásokat. Nem az a probléma, hogy nincs 50 szerver, hogy azonnal lehessen belogolni, hanem hogy nincs elég szerver és aki esténként játszana egy 3-4 órát, annak legalább 2 óra csak a várakozással telik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mikroman capal...
2014.09.23. 10:07
Elvileg ma (kedden) élesítik az új vasakat az EU-ban. Két szervert emlegettek. MOndjuk valamelyik postoló a "Cégtől" már óvatosabb volt és azt írta a héten meglesz. Az belefér tuti. A telepítést már lenyomták európai idő szerint késő este. Tesztelgetnek, aztán valamikor majd beélesítik.

A sorról:
- Állítólag két sor van: Egy a patronosoknak, egy a normál. Patronosként könnyen bejutottam. Hétvégén volt várakozás, meg péntek-szombaton patron nélkül is, de egy-másfél óra alatt bejutottam és kifagyás után elsőre beengedett,
- patronosként tegnap délután volt az első alkalom, hogy volt queue, de csak 5 ember volt előttem. Beengedett egy perc alatt (hajnali egykor a szerverek fele sor nélkül rendelkezésre állt). Mondjuk ez hétfő, azaz holtidő. Majd a csütörtök, vagy még inkább péntek délutántól induló időszak a kérdés.

jut eszembe: jön valaki majd új szerverre ha indul. Még nincs karakter transzfer, így nem indulunk hátrányból. Meg nem csak a többi ház tűzfalára látsz a tengerparti házaddal. Nyugatról nekikezdek szerintem ha emberi időben ma elindul. Party-raid-klán jelleggel gyorsabban lehet haladni. Azt még kipróbálom. Vagy most, vagy majd később.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Morte
2014.09.24. 14:35
Szigorítottak az afk-zó játékosok kidobásán, és lehet, hogy a hardverrel is csináltak valamit, ma délelőtt csak minimális sor volt (2-4 ember volt csak előttem a patron sorban).

Jó hír, hogy kevesebbe fog kerülni az előfizetés, erről itt lehet olvasni.

Egy hónapos patron:€12,99
Három hónap: €35,97
Hat hónap: €59,94

Játékpénzben az előfizetés árát kb. 2-3 nap alatt már össze lehet hozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Morte
2014.09.24. 21:21
Hurrá, 3 új EU szerver indult: Nui, Janudar és Nebe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. corzi Morte
2014.10.05. 19:12
esetleg nemtudsz valamit arrol h a Hasla tokenes fegyok utan mire erdemes hajtani? (fegyver teren) nezegettem a Honor-os fegyvereket amit a 35-s fegyverbol kell tovabb craftolni 50-re amihez minden alapanyagot meglehet venni merchantnal csak nem tudom ez milyen erot kepvisel vagy megeri-e egyaltalan farmolni erte mert azer 300g meg nem keves
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!