iPon Cikkek

Assassin's Creed III - a forradalom elmarad

Dátum | 2012. 11. 22.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

 Minden konzolgeneráció kitermelte eddig a nagy sorozatait, hatalmas címeit, melyek jó esetben generációkon átívelve folytatódnak, és népszerűségük töretlen marad, rosszabb esetben pedig kiderül, hogy a régi recept már nem állja meg a helyét a jelenben, és eltűnnek a süllyesztőben. Az egyelőre kérdés, hogy az Assassin’s Creedre melyik sors vár, hiszen a Ubisoft sorozata egyike azoknak az anyagoknak, melyek az aktuális generációban születtek. Egy igazi, modern, újgenerációs játékról van szó, ami olyan társaival együtt, mint például a Gears of War, megmutatta, merre kellene haladnia a játékiparnak, inspirációul szolgált rengeteg stúdió számára, s kialakította a maga rajongótáborát. Persze ez a rajongótábor a második rész után még nem sejtette, hogy évenként vehet majd új epizódokat a szériából, most azonban úgy tűnik, pontot tehetünk egy korszak végére.

Minden valószínűség szerint ugyanis az Assassin’s Creed 3 befejezi az első rész által elindított Desmond-Altair-Ezio-vonalat, és, habár nem mernénk megesküdni rá, egy nagy sorozat leköszön ebből a generációból, hogy majd feltételezhetően a következőben térjen vissza. Azzal kapcsolatban azonban nincsenek kétségeink, hogy a harmadik rész (ami valójában az ötödik inkább) a legnagyobb, legambiciózusabb eddig, és tengernyi tartalmat kínál. Sajnos azonban néha előkerül a „túl sokat markol”-effektus is, aminek következtében közel sem olyan összeszedett és fókuszált, mint a mai napig etalonnak számító Assassin’s Creed II. Ahogy azt a Resident Evil 6 esetében is láttuk, léteznek olyan akadályok, melyeket még egy többszáz fős, több stúdión átívelő csapat sem tud megoldani tökéletesen.


Történetünk ott folytatódik, ahol a Revelations befejeződött. A jelenben Desmond Miles, apjával és kis társaságával az Apple of Adam néven futó misztikus ereklye segítségével próbál bejutni egy rég eltűnt barlangba, melynek mélyén található szentélyből talán végre meg tudják fejteni az emberiséget megelőző ősi nép titkát, akik egy kataklizmikus esemény nyomán eltűntek. A bejutáshoz szükség lenne még pár dologra, amiknek a lelőhelyét azonban mára már senki nem ismeri. Nem maradt tehát más választása, főhősünknek ismét vissza kell térnie az animusba, abba a virtuális világba, melynek segítségével átélheti ősei élményeit, és fényt deríthet az ereklyék hollétére, illetve újabb fejezeteket ismerhet meg a templomosok és az orgyilkosok évszázadok óta tartó csatározásaiból a világ, és annak szabad emberei felett. Az idő szorít, ha nem sikerül teljesíteni a feladatot, a Földet ismét a pusztulás veszélye fenyegetheti.

Az Assassin’s Creed 3 minden korábbi résznél mélyebbre viszi a karakterdrámát, és az egyes oldalak által megtestesített filozófiát. Habár korábban is megismerhettük már a templomosok hitvallását, és betekintést nyerhettünk abba, mit miért tesznek, a készítők mindig igyekeztek nyilvánvalóvá tenni a játékos számára, hogy habár lehet igazság abban, amit mondanak, valójában mégiscsak ők a rosszfiúk, és az emberiségnek nem tenne éppen jót, ha ők nyernének. Ennek azonban vége: itt szerencsénk lesz végezni sok olyan templomossal, akiknek mondatain keresztül rájövünk, az igazság nem feltétlenül olyan egyértelmű, és az emberiség sorsát eldöntő események sem sorolhatók be a morálisan a fekete vagy fehér szimplán megkülönböztethető régióiba. De nem csak az egyre nyomasztóbb történetvezetést oldották meg kiválóan a Ubisoft írói, hanem a párhuzamot Desmond, és az animusban megtestesített őse, Connor között. Mindketten kénytelenek megküzdeni saját örökségükkel, és meghozni nehéz döntéseket az ügy érdekében.

De ezzel máris előreszaladtunk némileg, mert ugyan a Ubisoft tetemes mennyiségű időt töltött azzal a játékot felvezető kampány időszakában, hogy bemutassa nekünk Connor karakterét, és azt, mire is számíthatunk ettől a félig brit, félig indián származású karaktertől, valójában egyáltalán nem vele kezdjük a sztorit, sőt, csak órák múlva jutunk el odáig, hogy egyáltalán átvehessük fölötte az irányítást. Az Assassin’s Creed 3-at egy Haytham nevű figurával indítjuk, aki egy középkorú, igazi angol úr, s mellékállásban természetesen orgyilkos. Az rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy nagyon érti a dolgát, és minden tekintetben körültekintően és magabiztosan jár el, s ismer mindenkit, akit csak kell. Nem csoda, hogy rábíznak egy különösen fontos küldetést a gyarmatokon, melynek végrehajtásához azonnal hajóra kell pattannia.

Az Assassin’s Creed 3 sokkal lassabb és megfontoltabb felvezetéssel kezdődik, mint talán bármelyik korábbi epizód. Haytham irányításával legalább 2-3 órát fogunk eltölteni, melynek tetemes részében Boston városában, illetve annak közvetlen környékén fogunk kalandozni. Különböző fórumokon a hozzászólók és külföldi kritikusok is sokat szidják a játék ezen szakaszát, amit én nem egészen értek. Haytham ugyanis egy nagyon érdekes karakter, aki teljesen elszakad az Ezio által meghatározott vonaltól. Olykor már-már hideg kimértsége, a hangjából áradó, felsőbbrendűséget sugárzó tapasztalat, és az a furcsa érzés, hogy mintha tudna valamit, amit más nem, egészen egyedivé teszi. Kicsit ugyan meredek hasonlat, de mintha Master Chief költözött volna át az amerikai függetlenségi háború időszakába, és húzott volna orgyilkos ruhát.


Mert persze, ahogy azt már valószínűleg mindenki megtudta a tengernyi előzetesből, a függetlenségi háború idején járunk, legalábbis Connorral, mert Haythamet irányítva még az azt megelőző években kell tevékenykednünk. Érdekes módon, mire oda jutottam, hogy átvehettem Connor felett az irányítást, már annyira megkedveltem Haytham karakterét, hogy hiányzott, s ez az érzés később csak erősödött. Sajnos be kell látnunk, hogy az előző három rész által szerepeltetett zseniális Ezióhoz képest az új Assassin’s Creed főszereplője kicsit gyengébben sikerült. Egyrészt nem megy át komoly fejlődésen, szinte azonnal tud mindent, ami az orgyilkos léthez szükséges, másrészt pedig világnézetében egy elég egyszerű emberről beszélünk, akinek brit vagy amerikai egyre megy, ameddig meg tudja védeni a maga kis törzsét, miközben pedig már-már szinte naivan bután hangoztatja a „minden ember szabad” mantrát.

Sajnos az sem javít sokat rajta, hogy ezek mellé a szinkronhangját sem sikerült eltalálni, az őt játszó színész kicsit gyenge és bizonytalan, ami különösen annak tekintetében tűnik fel, hogy a többi karaktert viszont szinte tökéletesen hozzák a művészurak- és hölgyek. Az írás és a szinkron általános minőségét tekintve az anyag simán felér egy hollywoodi produkcióval, így kissé furcsa, hogy miért pont Connor lóg ki lefelé a sorból. 

Ahol azonban nem lóg ki a sorból, sőt, új sztenderdeket állít fel, az az animáció minősége. A Ubisoft számos új animációs fázissal bővítette ki és tette még organikusabbá a free run-rendszert, amire a megváltozott helyszínek miatt volt szükség. Az Assassin’s Creed 3 ugyanis alapvetően két városban, Bostonban és New Yorkban játszódik, azonban tetemes mennyiségű időt fogunk eltölteni az őket összekötő, és a környéken elterülő erdőkben és vadonban. A két város egyébként fantasztikusan részletgazdag és kidolgozott, habár kisebbek, mint a sorozat korábbi részeiben modellezett települések. A vadonnal együtt persze még így is nagyobb a bejárható terület, mint korábban bármikor, illetve a városok méretének csökkenése egyben azt is magával hozta, hogy sokkal több érdekességet fedezhetünk fel bennük, és úgy általánosan, sokkal inkább zajlik az élet az utcákon, és minden szinte minden sarkon valami új dologba futunk bele.

S habár a városokban nagyjából úgy közlekedünk, mint korábban, az épületek falain keresve a kapaszkodókat, háztetőről-háztetőre ugrálva, szénakazalba esve, a vadon egy egészen másféle mozgáskultúrát követel meg főhősünktől. Itt a fák lombjain, kiálló ágain ugrálhatunk át, lendülhetünk tovább félelmetes sebességgel és dinamikával, már ha éppen sikerül nem félrenéznünk valamit. Nem fog sokszor előfordulni, mert a természet törvényeihez képest gyanúsan sok az olyan ág, ami direkt úgy áll, hogy tovább tudjunk jutni rajta a következőre, de ezt elnézzük. Annak érdekében, hogy a potenciális leesésből fakadó frusztrációt csökkentse, a Ubisoft kicsit egyszerűsített is a free run-rendszeren, melyhez már elég csak egy gombot nyomnunk, és az egész nagyon jól működik: csak az esetek elég kis részében érti félre a program, hogy mit is szerettünk volna csinálni.

Ehhez hasonlóan a harcrendszer is fejlődött és alakult az előző rész óta, s most már minden korábbinál jobban hasonlít a Batman: Arkham Asylum által behozott szisztémára. Alapvetően annyiról van szó, hogy egy gombbal támadunk, eggyel pedig védekezünk, ha az éppen ránk támadó rosszarcú feje felett megjelenik az ikon. Ha sikeresen blokkoltuk a beérkező csapást, egy ellentámadás, és máris a földön, egy nagy vértócsában fekszik áldozatunk, vagy éppen előhozhatunk egy olyan kombinációt, melynek eredményeként rögtön több társa is követi a példáját. Néhány olyan keményebb ellenfél akad, ahol a blokkolás-ellentámadás nem jön be, ebben az esetben egy harmadik gomb használatával meg kell törnünk a védekezését, majd utána legyűrnünk, de nyilvánvalóan ehhez sem kell diploma.


Az egész harcrendszer végtelenül egyszerű, azonban igen-igen élvezetes, és filmszerű látványt nyújt. Ezek miatt pedig azon vehetjük észre magunkat, hogy amikor csak lehet, az éles küzdelmet választjuk az olyan stílusosabb opciók helyett, mint a füsttel eltűnés. A kornak megfelelő módon persze akadnak primitív, elöltöltős puskák, melyeket ellenfeleink ránk irányíthatnak; ennek kivédésére azonban elég magunk elé rántani az egyik közelben tartózkodó kollégájukat golyófogónak. A menekülés is jóval egyszerűbbnek tűnik, mint korábban: emberünk automatikusan elrejtőzik a magas fűben és a rekettyésben, illetve a tömegbe történő beolvadáshoz sem kell már kifejezett tömeg – elég, ha csak beállunk két álldogáló ember közé, és szinte azonnal „láthatatlanok” leszünk a minket üldözők számára.

A játék egyik fontos újdonsága, hogy esetenként kiszabadulhatunk a nyílt vízre egy hajó kapitányaként, hogy tengeri ütközeteket vívjunk meg. Ilyenkor a kamera félig-meddig befixálódik főhősünk mögé, s feladatunk, hogy irányítsuk az árbocos famonstrumot. Sokszor maga a navigáció is eléggé izgalmas tud lenni a nehéz, köves-sziklás részeken, ám igazán akkor kezdünk majd el izzadni, amikor elindul a csata egy másik hajóval. Nekünk kell megmondanunk a legénységnek, mikor mennyire engedjék le az árbocot, hogy megfelelő közelségbe vagy távolságba kerüljünk az ellenséges fregattal szemben, miközben megpróbálunk úgy helyezkedni, hogy az ne tudjuk kilőni minket, mi viszont ki tudjuk őt. Feszültséggel teli pillanatok jönnek, mikor az ágyúk elsütése után az újratöltésre várunk, de nem csak a hajótestet rombolhatjuk, hanem átszakíthatjuk a vitorlákat is, illetve megpróbálhatjuk megszállni a konkurens fedélzetét – ilyenkor természetesen már közelharcban dől majd el a csata végkimenetele. Az irányítás és a megvalósítás tökéletes, és ad egy kis változatosságot, hogy elszakadhatunk az alap játékmenettől.

 Az Assassin’s Creed II vára után ezúttal egy saját birtokot kapunk, amit szépen lassan fejlesztgethetünk. Piciny birodalmunkat külön küldetések teljesítésével tudjuk gyarapítani, melyek után egyre több szakember csatlakozik hozzánk, akik újabb és újabb épületeket húznak fel területünkön, s így képesek leszünk általuk egyre többféle dolgot gyártani, majd azokat eladni, és így tetemes mennyiségű extra bevételre szert tenni. Sokszor a gyártáshoz szükséges alapanyagokat a vadonból kell megszereznünk, vadászat útján. Ez elég egyszerűen működik: ki kell szúrnunk a természetben fellelhető nyomokat, követni az állatot, vagy éppen csapdát állítani neki. Ha pedig egy-egy megtermettebb, agresszívabb jószággal kerülnénk szembe, aki élete védelmének érdekében ránk támad, csak egy kis QTE-gombnyomkodást kell teljesítenünk ahhoz, hogy túléljük a találkozást, és leterítsük, majd megnyúzzuk az állatot.

A multiplayer nem ment át komoly változásokon az előző rész óta, így aki kedvelte az Assassin’s Creed többjátékos részét, az most is szeretni fogja, aki pedig gyűlölte, annak most sem fog megváltozni a véleménye. Mindenesetre az évek során szépen kiforrt a dolog, bár a játékmenet alapvetően ugyanaz maradt: igyekezzünk elrejtőzni a többiek elől, csendesen megölni a másikat, vagy éppen elmenekülni a minket üldözők elől. A harmadik rész egyik újdonsága a domination mód, ahol csapatosan kell elfoglalni a térkép egy-egy pontját. Alapvetően a játékmenet itt sem különbözik sokban a már megszokottaktól, de tény, hogy némileg pörgősebb és rengeteg izgalmas percet szerezhet, főként a remekül megtervezett és kialakított térképek miatt.


Az alapvető fejlődési rendszer és a perkek megszerzése is maradt, de az életben maradásban, illetve a hatékonyságban segít néhány újabb képesség. Az egyikkel pénzt szórhatunk szét a földön, amire persze azonnal ráugrik a környező tömeg, így kiugraszthatjuk a jónép között rejtőző ellenfelünket – hacsak nem annyira okos, hogy ő is rámozdul a zsetonra. A blender segítségével rámásolhatjuk karakterünk kinézetét egy tömegben álló NPC-re, így nehezebben fognak kiszúrni, míg egy másik perk lehetőséget ad arra, hogy lassulás nélkül tudjunk átfutni a tömegen.

A legélvezetesebb móka azonban mégis a szintén új Wolf Pack játékmód, ahol végre nem a többi játékostól kell félnünk. Itt legfeljebb négyen működhetünk együtt annak érdekében, hogy időre levadásszunk kijelölt NPC célpontokat. Ha sikerül, akkor kapunk további extra időt, és mehetünk a következő adagra. A játékmód célja elméletileg az lenne, hogy a csapatunkat összehangolva egyszerre és maximális hatékonysággal gyilkoljuk meg a célpontokat, ezzel némi bónuszt bezsebelve, azonban jelenleg ez még nem igazán működik: az időkorlát annyira szűkös, hogy egy nagyon-nagyon összeszokott és profi brigád szükséges ehhez, egyébként mindenki csak a saját emberéhez rohan és megpróbálja minél előbb eltenni láb alól.

Problémák? Nos, azokból nem sok van, és főként nem a grafikában. Az Assassin’s Creed 3 fantasztikusan néz ki, és amennyi grafikai hibát találunk, azt is inkább annak tudhatjuk be, hogy valószínűleg elértük a jelenlegi konzolgeneráció technológiai határait. Akadnak viszont érdekes hibák a rongybaba-fizikával kapcsolatban, és tetemes mennyiségű bug szerteszét a kampányban, melyek sokszor azt is megakadályozzák, hogy továbbjussunk. Ezek közül érthetetlen, hogy néhányat miért nem tudtak észrevenni a tesztelők, a játék elején egy hibát háromszor-négyszer is viszonylag egyszerűen tudtam reprodukálni egymás után. 

Ezen kívül már csak azt tudnám felróni, hogy a kampány talán nem sikerült olyan érdekesre, mint néhány korábbi részben. A korszak fantasztikus választás, a történelmi hűség pedig lenyűgöző, de talán kicsit túl szétszórt, túl nagyot akart fogni – s persze, ahogy azt korábban írtam, Connor nem elég jó karakter. Ráadásul a mellékküldetések elég nagy hányada érdektelen, egy idő után nem sok motivációt érzünk majd a teljesítésükre, mert az értük járó jutalmaktól sem vágódunk földhöz.

Ami azonban számomra egyértelmű, hogy az Assassin’s Creed 3 egy nagyszerű, magába szippantó, lehengerlő alkotás, méltó zárása egy generációnak. Még akkor is, ha a befejezés után valószínűleg jó ideig vakarásszuk majd a fejünket…

Platformok: Xbox 360, PlayStation 3, Wii U, PC
Tesztplatform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. LechooEdy
2012.11.22. 10:31
Önmagában nagyon jó kis játék, csak nekem vált eddig az összes része egy idő után monotonná. Pedig a story, a környezet nagyon jó, de a harcrendszer - ami első órában nagyon élvezetes - túl könnyű lesz. PC irányítás is elég fura, de meg lehet szokni. A grafika szép csak megint az megy, hogy "öld meg", vagy "szabadítsd ki" És minden taps a magyar feliratért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. DNReNTi
2012.11.22. 12:01
Én nem vagyok nagy játékos, ritkán játszok, de ez nagyon megfogott. Nem tudnék mit hibaként felhányni. A magyar felirat pedig hatalmas, max a tördelésre figyelhettek volna kicsit jobban.
Nálam 10/10.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. fhrptr
2012.11.22. 12:28
"Apple of Adam" hmmmm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. birmar2
2012.11.22. 13:52
Nekem az eddigiek nem nagyon tetszettek, de ez... Ámulok és bámulok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. kray
2012.11.22. 14:09
Fogadjunk, hogy sokatoknak a grafika miatt tetszik annyira?
Csak mert ez is ugyanolyan monotonná válik egy idő után és én csak azért viszem végig, mert kíváncsi vagyok a sztorira (ahogy az összes többinél is így volt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Heroes27
2012.11.22. 14:27
Én még nem teszteltem, a felirat miatt. De már nemsokára nekiülök és meglessük. De egyébként várható volt, hogy a Connor a büdös életbe nem ér fel egy olasz gyerekkel. Viszont 90%, de az egész cikk alatt olyan húzott szályat éreztem, Mintha a tesztelőnek mégsem jött volna ez be annyira. Nincs benne ajnározás, sem lehúzás, olyan semmilyen. Nem tetszett ez annyira neki, de valamelyik oldalon van egy kép, arra ha valaki azt mondja szép grafika, lehidalok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gab78
2012.11.22. 14:30
Egy baj van csak a játékkal, piszkosul optimalizálatlan... amúgy nagyon jó lett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. birmar2 gab78
2012.11.22. 16:02
Kell alá a vas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. strunyo
2012.11.23. 14:21
Hát igen. Az optimalizálás hiánya bizony komoly gond és illő volna mielőbb kitolni valami patch félét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. traktorgum...
2012.11.23. 15:11
en a gtx650 kartyahoz kaptam ajandekba a jatekot....viszont nem magyar....lehet ezt valahogy magyaritani(feliratos)? thx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Asagrim
2012.11.23. 18:23
HD4850-en 27-58 FPS (Fraps benchmark szerint) ... nem tudom milyen optimalizálatlan szarról beszéltek, de az nem ez a játék ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Edari
2012.11.23. 18:53
Asagrim:
fraps bemch. alatt szaladgálj egy kicsit bonstonba, mert ott bizony valóban a 20 fps a jellemző
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Edari
2012.11.23. 18:54
bench*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Asagrim Edari
2012.11.23. 19:50
Elértem Bostonig, éppen most találkoztam Ben Franklinnel, Fraps folyamatosan megy, 24 FPS alatt még itt sem láttam, de itt is inkább 27-28 a "jellemző".

Gyanítom ha trükköznék AMD Fusion progival vagy mondjuk egy Tuneup Utilities Turbo mode-dal, akkor nem menne 30 alá sehol se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. shaddam
2012.11.23. 21:25
Gondoltam beleolvasok a kommentekbe, erre megy a nyálverés fps-re meg hardverre, a játékról annyi szó esik mint egy crysis hírben. Szomorú. Sokaknak fáj hogy más mint az előzőek, gondolom ugyanezek sírnak a cod híreknél hogy mind ugyanolyan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Steve1207
2012.11.23. 21:51
Az optimalizálatlanságról: A8-3850-es APU-n 1920-ban vígan szaladgál 25-30 fps környékén. Néha lentebb esik, de ritka, úgyhogy mondhatni folyamatos a játékmenet. Majd az említett Boston résznél azért kíváncsi leszek hova esik vissza
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Asagrim Steve...
2012.11.23. 21:58
Ha a hajón 25-30, és néha kevesebb, akkor Boston játszhatatlan lesz. Nekem a hajón állandóan 38 és 60 között ugrált, és Boston 27.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. krutyifix
2012.11.23. 22:12
egy közepes brand címről lehúznak még egy bőrt, rettentő vontatott az eleje... megy 2 percig nyomj e betűt 10 perc script anim majd megint ez 30x(motion capture mintha igénytelenebb lenne mint az előző részek)
azoknak jó akik heti max 1-2 órát játszanak és elég felfedezés megtalálni az E betűt a billentyűzeten
tipikus pénzlehúzás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. zorrd023
2012.11.23. 23:39
Igen is szeret lagolni. Nem írom be a gépet mert nem epenisz növelő vagyok és verni se kell rá. Nvidia karim van új driver. De 18 FPS-ek Bostonban kissé vicces Batmen minden maxon 60 vscyn-nel Az a legfájóbb hogy 800x600-ban minden a legkisebbre véve sem változik az FPS ugyan annyi mint 1920x1080-ban. Viszont úgy néz ki akkor már hogy az valami über igénytelen. Olyan szar grafikát még a régi jó Duknukem 3D-ben sem láttam Dos-os időkben. A wolfenstein 3D szintje körül van De komolyan abban a 800x600 élvezhetetlen. Siralmas. FPS meg ugyan úgy a béka feneke alatt. Az előzőek optimalizálását meg lehetett oldani ezét úgy néz ki nem kell...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Cippo
2012.11.25. 23:37
apple of eden, nem adam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kicsizoz
2012.11.26. 12:33
Nekem a vsync kikapcsolása jelentősen növelte a sebességet!
valahol itt kell átírni az ini állományban: [user]/dokumentumok/assassin's.../[valami].ini

1-ről 0-ra állítva nekem Bostonban játszhatóvá vált.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. zorrd023
2012.11.26. 21:41
ini-sem segít annyit mint amennyit kéne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Asagrim
2012.11.27. 04:11
Már lassan 20 perce nézem az end creditet ... lesz ennek valaha is vége? Már tudom a székházak biztonsági őreinek az időbeosztását, meg a helyettes takarítónő kedvenc macskájának a nevét is ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Swarczi
2012.11.27. 13:13
Én még még picit mindig haragszok a fejlesztőkre, hogy nem a francia forradalmat választották Sztem abból a korból sokkal több mindent ki lehet hozni mint a polgárháborúból - igaz még nem próbáltam a játékot, de a videók alapján nekem a vadonban való mászkálás nem jött be annyira: nekem az AC mindig is azt jelentette, hogy hatalmas és lenyűgöző városokat kell felderítenünk. Sokat nem értek a dologhoz(az amerikai sz. harc sosem tartozott kedvenc korszakaim közé), de nem igazán hiszem, hogy a keleti parti városok olyan lenyűgözőek lettek volna anno, mint Párizs, Marseille stb. Ez szubjektív vélemény, és lehet picit elfogult vagyok, mert a francia forradalom és a napóleoni korszak az egyik kedvencem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Asagrim Swarc...
2012.11.27. 13:29
A francia forradalom problémás lett volna, mert ott mindenki ölt mindenkit, eltelt 2 hét, és barátból ellenség lett, és ebben a káoszban nem létezett egy olyan frakció amelyik a legelejétől a végéig változatlan formában fennállt volna, mint az amerikai szabadságharcnál. Így nehezen állhatott volna a fő karakter egy bizonyos oldalon.

A vadonos indiános vadászós dolgot meg imádom! Frontier - medvére vadászol, eladod a prémet hajóval, annyi pénz mint a szemét! Egyedül azt sajnálom, hogy nem volt semmi értelmes dolog amire pénzt lehetett költeni, mint Brotherhoodban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Swarczi
2012.11.27. 15:23
Igen, viszont ott több kultúrabeli város is szerepelhetett volna: a forradalmárok elég sok területet tartottak megszállás alatt, majd később napóleon szinte egész európára kiterjesztette befolyását, és így sokkal több náció városát csodálhattuk volna meg.
Mellesleg engem pont a vadászás hagy hidegen. sztem - így látatlanban - nem akkora durranás, mint pl. korábban az assassinok kiképzése, vagy az ostrom. De persze ettől még a sztori végére kíváncsi vagyok, csak nem merem felrakni így, zh-időszakban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim Swarc...
2012.11.27. 16:00
Így nézve a dolgot igazad van, ha belevették volna a napóleoni hadjáratokat, akkor sokkal változatosabb lett volna ... szívesen mentem volna egyiptomba pl, ami még passzolt is volna a mostani sztoriba, mert Desmond apja is oda ment!

Mekkora királyság lett volna már, ha egy piramis lett volna a viewpoint?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27
2012.11.28. 14:21
Áááá gyerek, nem valami nagy durranás ez. Korai ez a teszt nagyon, életbe nincs 89%. Eleve konzolport az egész, a főhős nulla, az eleje annyira szar, hogy fájt. script script script, utánna 5 perc vidó, teljesen felesleges dolgokról. Én csalódtam megmondom őszintén, ez se a 2-höz, de a BH.tól nagyon messze van. Nekem eleve ez a korszak sose jött be, történelem órán is gyűlöltem ezt a képmutató, parókás forradalmi korszakot, de az egész koncepciója szar. Nem rossz játék ez, de megint max az újaknak jó, a régebbi játékosoknak ez (vagy a fanoknak).... Nagyon max 80%-os játék, de a neve ad rá ennyit.

"Problémák? Nos, azokból nem sok van, és főként nem a grafikában" - de sajnos kurva sok van. És a grafika se nagy ördöngősség, sőt, a fej, arc kidolgozás egyenesen röhejes. A víz tetszett, pl hajós résznél, vagy a táj, de pl a fű, terep tárgyak borzasztó. Ebbe ennyi volt, és így is akad, de mire? Főleg Boston. Nálam ez egy erős 75-80%os játék, akárki akármit mond, nálam ez nem több. De 10-12ezret nem ér. MAx 6-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. earendil Heroe...
2012.11.28. 14:37
Igazad van benne, hogy valóban lassan indul be, de attól, hogy nehezen kezdődik még nem kell leszólni a játékot. Pár óra játék utána ugyanazt a szabadságot kapod mint az előzőekben. Másrészt attól még, hogy nem szereti valaki történelem órán a korszakot az sem igazán a játék hibája, hacsak nem te finanszíroztad, hogy a saját igényeidnek legyen megfelelő. Ettől függetlenül én is többet vártam tőle, a grafika is lehetne jobb valóban, cserébe viszont minimális töltési idővel vált a területek/videók között, és egy gyengébb (pl 5750) videokártyán is akadás nélkül fut (persze nem kivetítőn és max beállításokon). Nem igazán értem nálad, hogy akad, prociba nekem 965BE van és mondjuk memória az 8GB, de nem hiszem hogy azon múlna.
Szerintem jól sikerült játék, sajnos valóban nem hoz annyi pluszt amit vártam tőle, de nem bánom érte azt a 9 ezret (igen, 9 ezer és nem 12) amennyiért megvettem. Másrészt nekem megért ennyit, neked ha csak 6ot ér akkor majd vedd meg akkor; ez se hiszem hogy a játék hibája lenne hogy drágán árulják
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim earen...
2012.11.28. 14:49
Mivel 32 bites program - mint minden játék - bőven mindegy mennyi RAM-od van neki 2 GB felett, hacsak annyi nincs, hogy ki van kapcsolva a lapozófájl ... na akkor tényleg gyorsabb a töltési idő is.

Amúgy azt vettem észre, hogy csak a játék elején feltűnően alacsony az FPS Bostonban ... nem lestem folyamatosan, de úgy Sequence 8-nál feltűnt hogy Boston felmegy akár 47 FPS-re is, az azelőtti 32 max helyett, és nem a tengernek fordulva a kikötőben, hanem a belvárosban.

Amúgy bugos mint a szar, az artisanjaimat egy bizonyos szinttől nem tudtam tovább vinni, mert egymásra épülnek a küldetéseik, és az egyiket nem tudtam teljesíteni, mert nem volt New Yorkban quest item, Guildbe meg kemény 2 embert tudtam beszerezni, mert a legelsőnél az esemény előkövetelmény bugos lett (2/3 után nem kaptam harmadikat).

Aztán hiába vettem meg a dupla pisztolytáskát többször fordult elő, hogy csak egy lövésem volt, ilyenkor vagy el kellett menni boltba vagy vissza Davenportba egy equip/unequip akcióra, amitől újra 2 lövésem lett.

Ha már bolt ... egy idő után úgy Sequence 5-től nem kaptam új fegyvert, mert a soron következő amit kaptam - valami buzogány - bugos lett, és akármit csináltam vele mindig újnak mutatta - felkiáltójeles - mást meg nem kaptam mellé, még akkor sem ha erről üzenetet kaptam.

Végül a T gombot nem is használtam és úgy vittem végig, nameg hajót se fejlesztettem, mert anélkül is megvolt a 100% sync tengeri küldetéseknél, és fegyvert sem a fentebb leírt bug miatt ... gyakorlatilag az egész játék 3 legfontosabb aspektusáról kellett lemondanom bugok miatt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. earendil Asagr...
2012.11.28. 15:32
Valóban bugos sajnos, az előző részekre ez nem volt jellemző. Naponta remélek javítást, de semmi hír róla... Szerencsére én még nem futottam bele ilyen fontosabb problémánál jelentkező bugba.

Nem tapasztaltam kevés FPS-t Bostonban sem (mármint láthatóan nem akadt, de telepítek egy Fraps-t ), esetenként jeges tengeri küldetéseknél kezdett picit beakadni, de lejjebb vettem az élsimítást magasról és helyreállt a rend.

A memóriát nem a játékra értettem, hogy az fogyasztana el annyit, de ha alapból nincs a rendszereben 0.5-1 gb szabad memória, akkor már lassulhat az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Heroes27
2012.11.28. 15:45
Saját vélemény, akárhogy érvelsz vissza, nem fogok többet gondolni róla. Nekem ennyi van benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. earendil Heroe...
2012.11.28. 16:20
Nem is volt célom változtatni a véleményeden, csak annyi volt a célom, hogy beismerd, hogy a problémák jó része amit írtál szubjektív és neked nem tetszik, viszont nem a játék hibája; más része viszont valóban a játék hibája
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim earen...
2012.11.28. 16:28
Nekem még 1,2 GB-nál soha nem foglalt többet, akkor is már 2 napja ment, és lapozófájl ki van kapcsolva!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomchee
2012.12.02. 21:17
Sajnos rettenetesen érződik rajta h össze lett csapva, nem volt idejük befejezni. Pedig biztosan nagyon jó kis játék lett volna ha elkészülnek vele. De így...

Nah jó az is hülyén vette volna ki magát ha kiadnak egy be nem következett világvégéről egy játékot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. hegyitaho
2012.12.04. 21:33
@earendil pedig teljesen igaza van. 2höz és brotherhoodhoz képest elég gyenge. és igen nagyon konzol port jellege van de még azt is megtehetnék h egyáltalán nem adják ki pc-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hanzidrown
2012.12.07. 10:56
Nos akkor kezdődjön egy hosszabb vélemény erről a játékról.

Mikor bejelentették és nyomták róla a reklámot akkor még érdekelt a játék és vártam.Aztán megjött nekem postán pcre miközben még jóval az új hitman hatása alatt voltam úgy voltam ezzel a game-el h ha megvédtem Victoriat (lásd Absolution sztori) és elpicsáztam a rosszfiúkat utánna kipróbálom.Így is történt mindenki kijátszotta már addigra mire én hozzáfogtam de egyszerűen úgy elképedtem mint még AC részen sose.Az elősztori az elvan találva még az is ahogy Connor belép a klánba és felcseperedik de aztán jön számomra az utolsó végzetes döfés....Mi a jóistennek kellett egy kigyúrt lófejű indiánt faragni a főhősből, itt akadtam ki úgy voltam addig azokkal az őzekkel akiket nyíl használat után berepítettem a dombokba hogy jólvan még elmegy úgy 12x egymás után de azt hogy kivették a fegyver és páncélfejlesztési lehetőséget és az irányítást átalakíttták 4 rész után azt már nehezen emésztem meg.Szivem szerint egy jó adag btch slap kijárna a portolást figyelő teamnek de olyan h azután kiegészítőnyi patchet adnának a játékhoz.

madj egy jó fél év után leveszem s leporolom a polcról, de én ajánlani hogy vegye meg valaki azt nem fogom biztos.

Nem ér a mostani formájában ez a játék még 6 ezret se..nem hogy még megérdemeljen 90%ot.Számomra kevés a vadászat és a hajós csaták extra bár mondjuk ebben a feelingben hozhatna ki egy különálló játékot az úgy nem lenne rossz.

Na de megyek is vissza s csinálok pár Contractset (H:A)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim hanzi...
2012.12.07. 11:26
Az egy dolog hogy kigyúrt lófejű indián, de egy Microsoft Sam-nek is élethűbb a hangja, vagy Steven Hawking-nak ... najó, nem élethűbb, de ezek ugranak be az embernek a hallatán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thspo
2012.12.20. 23:31
hát, akárki akármit mond, ennek ütött a vége! Belesüppesztett a fotelba rendesen! Így végigjátszva azt kell mondanom, hogy nagyon tetszett a játék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Lann
2012.12.25. 23:51
Nekem 1 okból kifolyólag nem tetszik a játék: ha 2 madárnál több van az égen akad mint az isten pélója, ilyen igénytelen engine-t már rég láttam, pedig sok szarral játszottam már. Szégyen, hogy ilyet ki mertek adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dzjaulah
2013.01.01. 22:14
képtelen voltam rávenni magam, hogy végig játszam... Unalmas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!