iPon Cikkek

Assassin's Creed: Revelations

Dátum | 2011. 11. 24.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Desmond Miles kómában van. Teste mozdulatlanul fekszik egy laboratóriumban, memóriája darabokra tört, elméje az Animusban él tovább. A Black Room fogja. A rendszer tesztelésére létrehozott környezet nem hasonlítható semmi evilági dologhoz, misztikus és idegen, segítségével hősünk újra visszautazhat felmenői emlékeiben, átélve az asszamiták legnagyobb harcait. Kontrollálatlan képek és elfojtott titkok törnek felszínre a múltból, Ezio Auditore da Firenze élete méltó befejezéshez ér lassan, s feltűnik a színen Altair Ibn La'Ahad is, a szálak elvarrni látszanak. A Revelations története 1511-ben veszi kezdetét, a Brotherhood eseményei után vagyunk közvetlenül, hősünk Konstantinápolyba utazik, az asszamiták helyi főhadiszállására, a mai Isztambul területére. A kikötővárost különleges hangulat lengi körül, a fejlett nyugati világ és a misztikumokkal teli keleti kultúra találkozása magával ragadja az utazók szívét, Európa és Ázsia itt egyesül, ezeken az utcákon.


Az Assassins’s Creed: Revelations az utolsó játék, melyben a két hírhedt felmenő szerepel, történetük lezárul, a reneszánsz kortól is búcsúzunk. Altair öröksége után nyomozunk, Ezio apjának levelezései egy különleges fegyvert írnak le, melyet valahol itt rejtettek el, a város alatti katakombákban, s ha a leírás nem hazudik, segítségével a templomosok és az asszamiták évszázados háborújának örökre véget vethetünk. Küldetésünk felkutatni a kamrát, s az azt nyitó öt különleges kulcsot. Minél jobban beleássuk magunkat a nyomozásba, annál nagyobb titkok derülnek ki, utunk Konstantinápolyból a kietlen Kappadókián keresztül egészen Mysiafig vezet. A harmadik részt előkészítő kalandok pedig mit sem változtak az előző játékok óta, hősünket irányítva teljesen szabadon kalandozhatunk a világban, küldetéseink helyszíne a térképen van jelölve, harcolhatunk csendesen, elvegyülve a város forgatagában, vagy szemtől szemben is.


Ezúttal is vannak elsődleges és másodlagos feladatok, újdonság pedig, hogy kapunk polgári megbízásokat. Bárhol belefuthatunk egy szívességkérésbe, segítenünk kell a rászorulókon, ki tudja, egyszer tán pont ez az ismeretlen fogja megmenteni az életünket. A játék a küldetések teljesültét ezúttal is százalékban mutatja, a feladat elvégzése 50-80% körüli eredményt hoz egymaga, s ez már elég is a továbbjutáshoz. A tökéletességre törekvők a 100%-os értékelést különböző kitételekkel tudják most is elérni: ne keveredjünk harcba, vagy ne hívjuk fel az akcióra senki figyelmét, az extra kérések elég változatosak. Végül, de nem utolsó sorban pedig, visszatértek a Brotherhood kiküldetései is. Tisztjeinknek feladatul adhatjuk a templomos irányítás alatt álló környező városok megtámadását, ha sikerrel járnak, akkor a település kövér adója immáron a családi bankszámlánkra folyik be, a bérgyilkosok pedig az új területekről átvándorolnak hozzánk, felajánlani szolgálatukat.

Konstantinápolyban a helyi asszamita szervezet vezetője, Yusuf vezet be az újdonságokba. Kapunk tőle egy csuklóra erősíthető csáklyát, mely segítségével az épületek közé kifeszített kábeleken tudunk csúszkálni, ezzel akár 30%-kal is gyorsabban eljuthatunk az egyik pontból a másikba. A pontatlanabb ugrásoknál könnyedén elkaphatjuk vele a tető párkányát, megmentve magunkat a lezuhanástól, de harcra se rossz a kicsike, belekapaszkodva ellenségeink grabancába, magunkhoz ránthatjuk őket, vagy átbukfencezhetünk a vállukon, teljesen összezavarva mindenkit magunk körül, Ezio tömérdek új mozdulatot tanul új otthonában. S bár így is tökéletes gyilkosok vagyunk, a korábban is használatos pisztolyok és puskák mellett megismerhetjük a kínai lőpor felhasználásának új módját is, bombákat gyárthatunk. A különböző összetevők kombinálásával több, mint 300 variáció készíthető, lesznek vakító, füstölő, robbanó, és tűzijáték gránátjaink is, az Y-t tartva tudunk célozni, futás közben pedig a gomb gyors megnyomására Ezio maga mögé hajít egyet, nem kell hozzá nagy szerencse, hogy az üldözők pont belelépjenek.


Fejlődött az Eagle View is, hősünk különleges látását immáron nem csak a célpontok és a fontos helyek kijelölésére használhatjuk, de nyomozáshoz is jó, lábnyomokat fed fel, gyilkosságokat rekonstruál, olyan dolgokat fedve fel, melyek a múltban történtek. A játékmenet utolsó, és egyben legnagyobb újdonsága pedig a városvédelem. Az elfoglalt kerületeket, városrészeket a templomosok vissza tudják foglalni. Minél nagyobb a hírnevünk, annál inkább számíthatunk támadásra, amolyan Tower Defense stílusban meg kell állítani őket, ha betörnek, oda az egész. Állíthatunk embereket a háztetőre, és az utcákra is, vannak lőfegyveres és nyilas katonáink, építhetünk barikádot, az ellenségek hullámokban érkeznek, nekünk pedig minden kör után van egy kis időnk felkészülni a következőre, erősíthetjük a védelmet, új embereket hívhatunk segítségül. Nem egy túlbonyolított játékmód ez, de azért szórakoztató, s jópofa, hogy mi magunk is harcolhatunk. Szükség is van erre, hiszen erőnk többszöröse bármelyik társunkénál.


Városi teendőink és lehetőségeink nem sokat változtak az előző rész óta. A tornyokat megmászva folyamatosan bővül a térképünk, a Borgia Towereket az Assassin’s Denek váltották, az elfoglalt területeket fejleszthetjük, a belőlük befolyt pénzt pedig a boltokban költhetjük el. Ruhát, páncélt, fegyvert, puskát, harci eszközöket, könyveket, kincses térképeket, gyógyszert, mérget, és hasonló finomságokat vehetünk. A legtöbb dolog fejleszti hősünk tulajdonságait is, de van, amit a puszta gyűjtőszenvedély miatt fogunk megvásárolni, mikor már úgy megdagadt a számlánk, hogy nem tudjuk mire elkölteni. Küldetéseinket pedig ezúttal is segítik zsoldosok, a városban némi készpénzért cserébe katonákat fogadhatunk magunk mellé, akik aztán segítenek minket a soron következő feladatokban. Nem egy magasan képzett asszamita egyik se, de arra pont jók, hogy lefoglaljanak néhány templomost, míg mi a dolgunkat végezzük.

A Revelationsből a többjátékos mód se hiányozhat, a legtöbb esetben a Brotherhood lehetőségei lettek továbbfejlesztve, de akadnak újdonságok is. Karakterünk kinézetét és fegyverét immáron teljesen testre lehet szabni, alakíthatunk guildet, és csinálhatunk saját címert, és azért a játékmódokra sem lehet panasz: vannak történet ihlette többjátékos küldetések, artifact assault capture the flag csaták és deathmatchek a tarsolyban. Utóbbinál nincsen iránytű, célpontunkat vakon kell felkutatni, egy doboz jelzi csak őt a képernyő sarkában, ha látótávolságba került, ki kell találnunk, hogy ki az, s úgy lecsapni rá. A használt játékkereskedelem ellen ezúttal is a Uplay Passport harcol, a játék dobozában található egy 25 jegyű sorozatszám, melyet a játék az Xbox LIVE és PSN fiókunkhoz társít, a lemez következő tulajdonosa pedig így már csak úgy tud multizni, ha új kódot vesz.


A látvány ezúttal is lenyűgöző lett. A három hatalmas helyszín a legapróbb részletekig kidolgozott, magasabb pontokból több kilométeres távolságokba ellátni, egyszerűen döbbenetes az, ami Assassins Creed: Revelationsben fogad minket, s technikailag sincs okunk panaszra, az Anvil Engine az évek során közel tökéletesre lett csiszolva. Jópofa dolog pedig, hogy van 3D támogatása is a játéknak, a PC, Playstation 3 és Xbox 360 platformok mindegyikén élvezhetjük a térbeli grafikát. A szinkron nagyszerű lett, néhány karakterhez olyan színészt sikerült találni, hogy az embernek a háta is borsódzik, a hangok teljesen rendben vannak, a zenét meg talán meg se kell említeni, a sorozat előzőz részeiben is fantasztikus volt, ezúttal is lenyűgöző minden dallama.


A játékélményben és szavatosságban a Revelations viszont már nem nyújt sajnos olyan mértékű katarzist, mint az előző részek, mintha csak a Brotherhood folytatódott volna új fejezetekkel, olyan érzésünk van. De az eltelt idő se volt olyan hosszú, hogy újra visszavágyjunk Ezio bőrébe, a konspiráció kibogozásával tavaly komoly napokat, heteket töltöttünk el, szívesebben játszanánk már inkább egy igazi folytatással. Azt rebesgetik, hogy lesz még egy egyiptomi fejezet is, nem biztos persze, mert bejelentve nincs, de remélhetőleg a tényleges harmadik rész több újdonságot hoz majd ezeknél. Nagy sajnálatunkra pedig a Desmond-szál se kapott nagy figyelmet, a kietlen Black Room különlegességén, és az ismeretlentől való félelmen túl több inger nem ér minket vele kapcsolatban. Kárpótol viszont a tökéletes végkifejlet, mely méltó, és tiszteletteljes befejezése a kalandoknak. Azt hiszem, ezért mindenképpen érdemes végigjátszani a Revelationst!

Az Assassin’s Creed: Revelations jó játék lett, a kidolgozás, a történet, és a hangulat ezúttal is fantasztikus, Konstantinápoly egyszerűen magával ragadó, de mindez túl kevés ahhoz, hogy olyan magasságokba emeljük, mint elődeit. Több újdonságot, és mélyebb élményt várunk, az igazi vérfrissítéshez egy új hősre, egy még nem látott játékvilágra, és egy merőben más, új korszakra van szükség, remélhetőleg nemsokára ezt is megkapjuk.


Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. Silenzio
2011.11.24. 10:32
Még az 1-gyel sem toltam sokat, mindig elunom 1-2 óra alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. TheRealTsL
2011.11.24. 10:43
Az első rész teljesen más, mint az összes többi. Ha meg akarod ítélni a sorozatot, pont ne az első alapján tedd. Én magam sem vittem végig soha, míg a többi része letehetetlen volt számomra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. LechooEdy
2011.11.24. 10:54
A 2-vel és a Brotherhood-al is játszottam, sajnos nekem is monotonná vált, mert a harcrendszer és a grafika, nagyon szép és jó, de folyton menni A-B-be, órákig ugrálni, ötezer gomb lenyomásával tud csak futni az ember (PC) .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kray
2011.11.24. 11:48
PC-re még nem jelent meg nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thspo
2011.11.24. 11:49
nekem a második rész tetszett a legjobban, az elsőt is kijátszottam, de az valóban nem volt olyan színvonalas még mint a többi. A brotherood-ot pedig féltávnál meguntam sajnos. Lehet azt kellene előbb kijátszani, mielőtt belekezdek a ebbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gyigyo
2011.11.24. 12:19
Szerintem ez a rész nagyon unalmas volt...
nekem még mindég az AC1 tetszik a legjobban az teljesen új volt.
Ac2 meg nekem nem nagyon tetszett, brotherhood még egészen jó volt.

ez a rész egy csalódás számomra..
Altair játékmenetek 5 percesek, marha egyszerű még az optional missionnal együtt is komolyan nevetséges, inkább átvezető animáciokkal van tele, ráadásul 1 csomó mindent kivágtak, vagy máshogy csináltak meg aki olvasta a könyvet az tudja jól...
pl a malik-os részt is kivágták amikor börtöben volt és a fejét egy zsákban odaadták altairnak meg 1 csomó mindent kivágtak.

Ezio meg már unalmas,
kicsi szabadság van a játékban, constantinople elég kicsi..
most komolyan, még világtérkép sincsen benne mint az ac1-ben..
ez az első ac amiben még lovakat sem használhatunk.

ez a játék 75%-nál aligha érne többet, de hiába assassins creed a neve..

A név kötelez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rastawicc gyigy...
2011.11.24. 12:25
Nem lehet benne lovakat használni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kray
2011.11.24. 13:29
Amúgy a multi része szerintem nagyon el lett találva Egyetlen dolgot hiányoltam ezekben a játékokban mindig valahogy a lopakodós érzésem nem volt meg. Mivel még lehajolni se lehetett Valahogy a Hitman-ekben több lopakodási lehetőséget láttam, vagy a Thief-ben. Pedig a neve alapján ebben is lehetett volna ilyen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. nedcoleman
2011.11.24. 15:50
-gyigyo maximálisan egyetértek Veled...

Apropó multiplayer:
Valahogyan a multi részt nem tudom értékelni. Ez a játék mindig single marad (részemről). Pont úgy, mint egy Dead Space vagy a Mass Effect. A kifejezetten single player játékokhoz coop módot tudnék elképzelni - nem többet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. irdatlanno...
2011.11.24. 16:59
dx11es?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gyigyo
2011.11.24. 20:23
irdatlannoby: nem csak dx9-es! minek ide dx11? úgyis csak csicsás effekteket tud a dx11 meg a tesselation is csak gyerekcipőben jár...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Sarkadi
2011.11.24. 20:36
Remek játék véleményem szerint,ismételten egy hangulatos világba kalauzolnak el bennünket ami le is kötött engem. Azzal pedig teljesen egyet értek,hogy egy új hőssel ismét nagyot szakithatna az UBISOFT,de akkor már másik világ kéne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. irdatlanno... gyigy...
2011.11.24. 20:56
sorry de én azért kérdeztem mert sok kíváncsi vtam rá h az e mert nem minden játék nyomja még az ilyet...
de hagyuk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kullo1
2011.11.24. 21:38
Unalmas és vontatott ez is csak arról szól hogy megyünk a-ból b-be tökön babon át,ha odaértünk öljünk le valakit ami kb 5 perc akció aztán megint mennyünk és ez ismétlődik a végsőkig.
Én már a broderhoodban se értettem hogy mi a rákért nem kapjuk meg azt a pénzt zsebbe ami kamatozik miért kell még a rohadt bankba is elmenni érte?
Ezzel is csak nyújtják a játékot meg végeláthatatlan menetelést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gyigyo
2011.11.25. 11:00
Elvileg a 3.részben nem is kell animusba ülni mivel Desmond már tudja mit kell tenni. Én a harmadik részt csak desmondal tudom elképzelni, esetleg ha kell animusban ülni akkor legyen már egyiptom és ha lehet akkor inkább menjenek visszafelé az időben, valahogy már nem illik az assassins creedhez ez a 1500-as évek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kray
2011.11.25. 19:59
Látom gyigyo nem játszottál még 2 percet sem ezzel a résszel Mert ha játszottál volna, akkor már az elején kiderült volna számodra is, hogy miért nem kell az animusba ülni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. DeathAdder
2011.11.26. 22:54
Nekem az egész AC sorozat tökéletes, szinte bármikor tudnám folytatni ezt a "monoton" történetet, ha játszani akarok.
Akinek unalmas le föl járkálni az ne vegye meg vagy szedje le a játékot, hanem játszon COD,Crysis,Battlefieldet stb.. ennyi!!

Én alapból élvezem azt a kort amiben éppen vagyok, hogy Leonardónak teszekek szivességeket (nem eben a részben), hogy van valóságalapja az egésznek ( pl. az első részben a nagyurak akiket kiiktattunk mind relytélyes módon tűntek el a valóságnan is) stb..

És volt hogy lóháton sem sprinttel mentem, hanem lazán, volt hogy meg is álltam és nézelődtem.
Városokban minden toronyra felmásztam körülnéztem sétáltam az utcán.És főleg a headsettel nagyon bele tudom élni magam abba a korba ami akkor volt, hála a szép zenének is.

Tehát ez annak a rétegnek van kitalálva amilyen én vagyok, ezért nekem ez az egyik legjobb játék a piacon.
A többiben inkább csak a szép grafika fog meg és hogy ész nélkül gyilkolok ha arra vágyom hogy kikapcsolódjak (az egy más kategória).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. geripapa
2011.11.27. 11:03
Egy kérdés: tegnap végig vittem a játékot a végén mikor Desmond azt mondja tudom mit kell tenni és bemegy a hegybe a kép és megint valami idegen technika aktiválódik akkor mire gondolt hogy tudja mit kell tenni? Meg ki volt az a csóka akit 16-nak szólított, az aki hasonlított Altair fiára? Igaz végig vittem tegnap de vannak homályos foltok még.. nem igazán éreztem hogy ez befejező rész lenne, mi lett Lucy-val? csak mert ha Shaun Rebeca meg Bill végig ott voltak és beszélgettek a kocsi hátuljába akkor ki vezetett? Altair és Ezio története lezárult (?) de Desmondé még koránt sem... véleményem szerint illene egy méltó befejezés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Artemicion
2011.11.28. 02:30
talán azért nem tudod geri, mert ez volt az első, amivel játszottál?
mindenki tudja, hogy ki aza 16; Des miért mondja, hogy tudja mit kell tenni. Lucy-ról egyelőre nem sok infő van, max annyi, ami a Brotherhood végén volt

és soha senki nem mondta, hogy befejező rész
az Ezio trilógiának befejező része, igen, de a teljes sorozatnak nem. a teljes sorozat a harmadik résszel zárul
AC1-AC2-ACB-ACR-AC3, ahol az AC1-AC2-AC3 és az AC2-ACB-ACR a trilógiák

viszont egyértelmű, hogy ki vezetett...a sofőr!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. geripapa
2011.11.28. 21:28
Art végig vittem az összes eddig kiadott részt de akárhogy is filózok nem ugrik be hogy ki lenne az a 16? Megtennéd hogy elmondod hátha beugrik? Előre is köszi másrészt arra sem kaptam választ hogy miért mondja Des a végén hogy tudja mit kell tenni? Ezeket ha tisztáznád nagyon megköszönném!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Xeon
2011.11.29. 16:58
Épp gép előtt vagyok válaszolnék
16-os Desmond elődje, a templomosok őt rabolták el előtte, és őt ültették bele az animusba.
a mit kell tennie, meg sztem, az h h mentse meg a Földet, mielőtt a nap megsütné, bár ebben én sem vagyok biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Hunsidian
2011.12.01. 21:18
Lucy-t nem eltemették? Valamelyik Animus Island-os beszélgetésben azt mondták, hogy megvolt a temetése...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!