iPon Cikkek

Asus ARES: a világ legerősebb kártyája?

Dátum | 2010. 08. 22.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az előző generáció egyik legerősebb kártyája a GTX295 volt, pedig az nVidia kompromisszumokra kényszerült a megalkotásánál. A két darab GT200b magot magán hordozó kártyán nem volt az összes memóriavezérlő (és a hozzájuk kötődő ROP blokkok) aktiválva, így tulajdonképpen olyan volt, mint két GTX275-ös egy nyákon, GTX260-as órajeleken. A háttérben az állt, hogy a fogyasztást valahogy le kellett szorítani, két GTX285-ös pedig még komplexebb NYÁK-ot és bőven magasabb hőtermelést jelentett volna az extra wattok miatt. Hasonló gondban voltak tavaly év végén az AMD-nél, amikor létrehozták a HD5970-es Radeont: bár két teljes értékű Cypress lapka található rajta, ami a HD5870-eseket is hajtja, az órajeleik HD5850-es szinten vannak. Mindig vannak azonban cégek, akik feszegetik a határokat, rengeteg koncepció kártyát látni a legnagyobb show-kon, melyeknek nagy részéből végül nem lesz semmi, de azért akadnak kivételek. Ilyen volt a római hadisten után elnevezett MARS 2009-ben, az Asus horror áron osztott videókártya szörnyetege, ami két teljes értékű GTX285-ös erejével rendelkezett. A MARS persze csak a legkisebb rétegnek szólt, presztízs volt az Asus-nak, mert lerakta az asztalra, és a tulajdonosnak is, biztos begyűjtött pár elismerő pillantást érte (bár a helyi mentalitást ismerve valószínűleg nem csak azt). Most, egy évvel később a MARS persze már nem aktuális, a számítástechnikában nem sokáig maradnak talpon a csúcstartók, mindig van, ami a helyükre lépjen. Az 5970 múlt időbe tette a hadistent, de helyére lépett egy másik, stílusosan ezúttal a görögöké: ARES.

Az ARES-t hívhatnánk akár egy különleges HD5870X2-nek is, hiszen az 5970-nel ellentétben már nem az 5850 órajelein ketyeg. A magok 850MHz-es tempót diktálnak, a memória pedig effektíve 4800MHz-es, ráadásul, akárcsak anno a MARS esetében, 4GB-nyi van belőle, GPU-nként 2. Ez már önmagában elég ahhoz, hogy egy 32 bites rendszert két vállra fektessen a kártya és elsőre talán túlzásnak tűnik, de ahogy azt majd a tesztek megmutatják: ritkán, de jól jön. Ha pedig az ember a világ legdrágább videókártyáját veszi meg, akkor el is várja, hogy mindenből a legtöbbet/legjobbat kapja. A 350-400 ezer forintba bőven belefér az a plusz 2GB.

A koffer belseje
A kártya egy stílusos, fém kofferben érkezik, amin egy számzár vigyáz arra, hogy mi nyithassuk csak ki. Már csak egy bilincs kéne hozzá hogy magunkhoz láncolhassuk, és garantáltan mindenki meg akarná szerezni tőlünk. Maga a zár egyébként nem tűnik strapabírónak, de ettől még az érzés megvan, hogy ez már valami, a teszthez is megadott egy pozitív alaphangulatot. Kinyitva a táskát megpillanthatjuk a majd két kilós kártyát, egy Asus RoG matricát, a szokásos kiegészítőket (CrossFire összekötő híd, HDMI>DVI átalakító, tápkábel átalakító) és egy GX800-as rágcsálót, amit valószínűleg a leendő tulaja max pótegérnek hagy a táskában, hiszen feltételezhető, hogy aki ilyen VGA-t vesz, annak már van egy komoly gépe otthon, megfelelő egérrel.


Ha benézünk a burkolat alá, akkor láthatjuk, hogy mitől is olyan nehéz a kártya. Mindkét GPU saját, magas tisztaságú réz tömbbel rendelkezik, amikben négy-négy 8mm-es hőcső gondoskodik a jobb hőelosztásról. De természetesen a kártya többi részén sem spóroltak az anyaggal, nagy felület gondoskodik a VRM és a memóriachipek hűtéséről. Hosszát tekintve a kártya nem hosszabb mint egy HD5970-es, sőt:


Az ARES-en egy DVI, egy HDMI és egy Displayport kimenet van, úgyhogy egy hárommonitoros Eyefinity nem okozhat gondot, hatmonitorosra sajnos nincs lehetőség, pedig erő lenne hozzá, pár kevésbé gépgyilkos játékban. Ezen felül a kártya megkapta a szokásos Asus extrákat, amik járnak a cég prémium termékeihez. A Splendid, Gamer OSD és Smart Doctor mellé szoftveres feszültségállítás is tartozik, ami segíthet a tuningban. Szükség is lesz rá, mert az Asus válogatott GPU-kat használ, alapból alacsony feszültségen, hogy azért ne kilowattos táp kelljen a géphez.

Tesztkonfiguráció
Alaplap: Gigabyte X58A-UD3R
Processzor: Intel Core i7-930@4GHz
Memória: 3x1GB Kingmax DDR3-1333
Grafikus kártyák: Gigabyte HD5870, Asus, GTX480, Asus HD5970, Asus ARES
Tápegység: ThermalTake 850W
Operációs rendszer: Windows 7 Home Premium 64bit
Driverek: Catalyst 10.7, GeForce 258.96


A Gigabyte HD5870-ese valamiért nem akarta levenni 2D-ben az órajeleit, hiába hagytunk neki időt, hogy rágódjon a témán. Ezért persze magasabb értéket mutatott, mint a többiek, akik elég közel vannak egymáshoz. Terhelésre viszont megváltozik minden és beáll a sorrend amire számítottunk. Ez alapján az ARES bő 400W-ot fogyaszthat teljes terhelés mellett, úgyhogy a hadistent nem könnyű etetni, képzeljük el mi lehet ha hozza magával az ikertestvérét. Ugye hogy van értelme az 1.2 kilowattos tápoknak?


A nagyobb fogyasztás nagyobb hőtermelést jelent, amiről valahogy gondoskodni kell, itt látszik meg igazán, hogy mire képes a hűtő. Üresjáratban egyértelműen az ARES volt a leghűvösebb, ráadásul ilyenkor az óriáshűtő is nagyon halkan teszi a dolgát, szinte meg sem érezzük mi van a gépünkben. A helyzet azonban nem ilyen rózsás terhelésre, amikor izzad a két GPU. Bár a hőmérsékletek szépen alakulnak (az ARES volt képes egyedül 90 fok alatt maradni a mezőnyből) a ventilátor már megmutatja, hogy tud ő üvölteni, ha akar. Meglepő módon azonban nem annyira, mint azt vártuk, az 5970-es hangerejét produkálja körülbelül, miközben jóval több hőről kell gondoskodnia. Ez szép teljesítmény.

Tuning

Erőgép ide vagy oda, azért megnéztük mire képes a kártya egy kis plusz feszültséggel. Kerek 10%-ot viszonylag könnyen kihoztunk belőle pluszban, de sokkal többet már nem nagyon akart menni (most nem centiztük ki mire is képes pontosan). Más oldalakon láttunk már jobb eredményeket is, mint mindig, a tuning szerencsefüggő és sok mindentől függ.

Megjegyzés: Mivel ezek az erőművek igénylik, ezért minden tesztet lefuttattunk 2560*1440-ben is, ráadásul 1920-ban volt, hogy CPU limitbe futottunk még egy ilyen erős processzor mellett is. Ahol már ezerszer kitárgyalt különbségeket látunk, ott nem kommentáltunk.


A 3DMark Vantage eredményei az egyedüliek, ahol ennyire elválik egymástól a mezőny eleje és a vége. A GTX-nek egyáltalán nem kedvez a tesztprogram motorja, az ARES pedig majdnem annyival gyorsabb a HD5970-nél, mint amennyivel magasabb órajelen ketyegnek a GPU-i.


Itt az első CPU limit 1920-ban, nem kellett sokat várni rá. Szerencsére 2560-ban már elválik egymástól a mezőny.



A Stalker volt az első játék, ahol 2560-ban néha kevés volt az 1GB VRAM per GPU. A 2*1GB-os HD5970 hajlamos volt szenvedni a SunShafts résznél, látszik is az eredményein (sokszor be-beállt).




Crysis-ban 2560*1440, Enthusiast, 4xAA beállítás mellett a 2*1GB-os HD5970 bedobja a törülközőt, és ha hajlandó is futni, akkor rengeteg apró beállással. Azért a HD5870 és a GTX480 sem érzi magát túl jól, egyedül az ARES képes értékelhető teljesítményt nyújtani. Az első Gamer tesztekben pedig CPU limitbe botlottunk.


Hát a benchmark Action-scene-je szereti a processzort, értékelhetetlenek is lettek az eredmények 1920-ban. A többi tesztben beáll a szokásos sorrend.


A HawX-nak megvan az az érdekessége, hogy a Radeonok AF használata mellett elég nagy sebességcsökkenést szenvednek el, még ha látványban nem is igazán látni különbséget (valószínűleg nem véletlenül lehet csak driverből bekapcsolni). Ezt leszámítva mindenki hozza a kötelezőt.


A legutóbbi driver óta eléggé megtáltosodtak a GTX-ek AVP benchmark alatt, szinte már gyanús a GTX480 szereplése, de ránézésre minden rendben volt a renderelt tartalommal.






Még egy utolsó CPU limit így zárásként. 2560-ban minden a helyére kerül.


Az összesítéses diagramból természetesen kihagytuk a CPU limites részeket, így az jött ki, hogy átlagosan 16%-kal gyorsabb az ARES egy mezei HD5970-nél. Tekintve a 17%-kal magasabb GPU órajelet, körülbelül erre lehetett számítani, az esetek többségében a Cypress lapka az órajelével egyenesen arányosan gyorsul. A cikk kérdésére választ adni azonban nem olyan egyszerű. Az ARES valóban a világ egyik legerősebb kártyája, és valószínűleg a legexkluzívabb is, de ezúttal az Asus nincs egyedül. Az AMD-ATI páros legnagyobb gyártója, a Sapphire kidobott egy hasonló kártyát HD5970 4GB néven, amin ugyancsak a HD5870-es órajelein ketyeg minden, sőt létezik belőle egy Toxic változat is, amin a GPU-k órajelét némileg megemelték (900MHz-re). A Sapphire a szokásos körítést adja, még a dobozon se változtatott, mintha csak egy átlagos kártyáról lenne szó, de attól még képes azt a sebességet nyújtani, amit ma láttunk, még olcsóbban is, csak éppen ritka, mint a fehér holló (no nem mintha az ARES-ből olyan sok lenne) és aki ennyiért vesz kártyát, annak már nem biztos, hogy számít a különbözet. Ár-sebesség arányról pedig kár beszélni, elég egyértelmű, hogy egy CF vagy SLI rendszerrel olcsóbban is kijöhetünk, de attól az ARES még az marad ami: egy exkluzív erőmű, olyan mint egy luxus sportkocsi, csak épp hamarabb elavul. Mert ha hihetünk a pletykáknak, akkor úton van a következő MARS…



A tesztben szereplő ARES-t az ASUS magyarországi képviseletétől kaptuk kölcsön, a többi VGA pedig a Cédrus Számítástechnikai Kft-től, és a Ramiris Kft.-től érkezett, ezúton is köszönet értük!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

83. Qouzey
2010.08.23. 00:32
Szép kis teszt lett. Szép munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. Heroes27
2010.08.23. 00:56
A "mezei" 5970-en kerül mennyibe, 150-170 ezerbe? Az Ares 350-400 ezerbe, és a különbség mindössze 16% kb. Nem rossz, sőt ha a fogyasztás letudjuk, még jobban dől a mérleg a "mezei" 5970-re. atyaúristen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Menthix
2010.08.23. 00:57
Az árából egy komplett gamer konfig kijön 4 monitorral.
Azért egy tesztet megért(?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. exec79
2010.08.23. 01:04
kíváncsi lennék mennyit adnak el ebből MO-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. killmilan
2010.08.23. 01:05
15 SZÁZALÉK KÜLÖMBSÉG! ÉS AZ 5970-HEZ KÉPEST 160 EZER FORINT KÜLÖMBSÉG!
ENNEK A KÁRTYÁNAK SEMMIT ÉRTELME! INKÁBB VESZ AZ EMBER 2 DB 5870-ET OLCSÓBB MINT EGY 5970-ES ÉS GYORSABB IS! 380 EZER FORINTOT EZ A HULLADÉK ASUS NEM ÉR MEG!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. huncut123
2010.08.23. 01:05
Az elején van egy elírás, a teszt konfig résznél GTX470-et említenek, de a tesztekben GTX480 van (nem meglepő módon).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. -Melkor-
2010.08.23. 01:41
El ne kezdjétek már mondani, hogy így meg úgy nem éri megvenni ezt a kártyát. A tesztben is világosan megírták, hogy ár/érték arányról felesleges beszélni. Ne ezzel teljenek már be a hozzászólások, hogy "jajj de hülye aki megveszi mert xy kártya fele ennyi pénzér 4,15-szörös teljesítményt tud!!!"

A teszttel kapcsolatban: lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de egy ilyen tesztgéphez nem dukálna 6GB ram? Mert ez a 3 nekem olyan "kevéskének" tűnik.

Valamint szerintem az olyan játékokat ki lehetne hagyni a tesztből, amik egyértelműen az egyik gyártó kártyáit szeretik (ilyen pl.: Borderlands), mert az eredményt befolyásolják rendesen. Illetve vannak azok a játékok, amelyek ilyen kaliberű kártyákon bőven futnak 100 Fps felett (pl.: MW2, Quake Wars, Resident Evil 5) még FullHD feletti felbontásban is. A lényeg szerintem azokon kéne, hogy legyen, ami kimutatja a kártya erejét, pl Stalker, Just Cause 2.

PS.: természetesen gyengébb teljesítményű kártyák tesztjeiben létjogosultsága van az általam kifogásolt játékoknak is, mivel azok nem bírkóznak meg vele ilyen könnyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. patrik2991
2010.08.23. 03:43
ha már nvidia-nál fikázás volt a fogyasztás miatt, akkor már ide is be lehetne lökni valamit, hogy +17% +300w nemdebár?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Insignia
2010.08.23. 03:46
na és ha jön a MARS azis egy aranyos kártya lesz remélem majd arról is jön teszt
egyébként az ARES limitált szériás?
-Melkor- miért kéne kihagyni bizonyos játékokat? ez olyan mintha a Forma1-ben ne vegyük figyelembe azokat a futamokat ahol a pl Red Bull dominál... így aztán marha tisztességes lenne a verseny... pontosan így jó még így is hatalmas előnyt kaptak a radeonok mert a végső összesítésben kikerültek az erősen procilimites mérések...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Insignia
2010.08.23. 03:50
patrik2991 matekot nemártana gyakorolnod egy kicsit...
604-456=148... hogy te ebből milyen képlettel számoltál 300at azt nemtudom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. nitro1000
2010.08.23. 06:16
sw az esetek 99%aban igen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. jozsefm
2010.08.23. 07:09
Nem mellékesen talán azon jármüvek egyike ami nem rossz még befektetésnek sem..

Az pedig előny, hogy a maradék 1%-ra is van megoldás..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. haly
2010.08.23. 08:57
Szerintem vicc, hogy az avp tesztjénél az 1440p max-on rosszabb telljesítményt nyújtottak a karik, mint az 1080p max-on.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. haly
2010.08.23. 08:58
Uff, elnéztem, már értem, bocsi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. kiskoller
2010.08.23. 09:11
jajj fiúk, ha ennyire tesztelni akartátok ezt a karit, szólhattatok volna nekem, kivettem volna az egyik gépemből egyet, nem kelett volna az Asust lejmolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. ThePoweR
2010.08.23. 09:17
Szerinted egy i7 930 4GHz-en nem ver el egy 6 magos AMD-t? Főleg játékokba ahol nem igazán számít hogy 4 vagy 6 mag van.

kiskoller: Nekem ideadhatod az egyiket pár év tesztelésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Castiel
2010.08.23. 10:13
jó kis kari, de én soha nem adnék ki 150e-nél többet egy számítógépért, akár pc, akár laptop.. ez meg a duplája meg még annál is több..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. ThePoweR Casti...
2010.08.23. 11:03
Nem adnál mi. Az előző géped azért többe volt mint 150. Vagyis még ez előtti előtti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Magrathea
2010.08.23. 11:08
Insignia:
"ARES - Limited Edition, Unlimited Power"
Remélem ezzel válaszoltam a kérdésedre. =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. waresz
2010.08.23. 12:14
Megláttam az aktatáskát, már el sem olvastam a cikket. Nagyon beteg sznob hülyeség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. kiskrisz
2010.08.23. 12:15
Ha már a processzoroknál tartunk ez nekem is érthetetlen. Tesztek alapján egy I5-760 megver egy AMD phenom2 1090T-t. az amd nagyon az órajelek irányába akar törni. pl itt az i5 760 asnak csak 2.8 ghz míg az amd-nek 3.2 ghz ha jól tudom.
ja és 6 fizikai magja van. Az i5 nek nincs hyper threading technológiája mégis megveri az amd-t. valaki magyarázzon hogy mi van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. ThePoweR
2010.08.23. 12:16
Játékokba nem számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Castiel
2010.08.23. 12:17
ThePoweR:

igen, erősebb volt ez igaz, de aztán rájöttem hogy úgysem használom ki és költhetném jobb dolgokra is a pénzt, nem pedig olyanra ami fél év alatt elévül.. akkor vettem a htpc-t 100e-ért, aztán meg már ez a laptop jött mert fontos lett a hordozhatóság!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Castiel
2010.08.23. 12:18
waresz:

nembaj hogy ez ati?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. waresz Casti...
2010.08.23. 12:20
Ja Akkor is beteg! Vagy vannak helyek ahol igény van rá,(betegek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. waresz
2010.08.23. 12:36
Már rájöttem. Ez egy hacker-táska:
http://www.ipon.hu/hir/ahogy_a_gpu_k_erosodnek_ugy_gyengulnek_a_jelszavak/13602
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Menthix
2010.08.23. 12:56
Insignia nincs igazad, és a hasonlatod is tök rossz!
"még így is hatalmas előnyt kaptak a radeonok mert a végső összesítésben kikerültek az erősen procilimites mérések" Ezt se nagyon tudom mire vélni, mivel a proci limites tesztek azért kerülnek ki, mert javarészt egyenlőek az fps-eredmények.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. ThePoweR Menth...
2010.08.23. 12:59
Na igen és az melyik karit húzná feljebb? A gyengébbet nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Dragon3k
2010.08.23. 13:21
És akkor mi van ha a cpu limites részek kimaradnak? Akkor is kihagyták az összesítésből a cpu limites részeket amikor az nvidia volt a jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Dragon3k
2010.08.23. 13:22
Nvidia-nak volt jobb vga-ja, mielőtt valaki keverné azzal, hogy az nvidia-nak volt jobb eredménye cpu limitnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Phantomstr...
2010.08.23. 13:38
"A Gigabyte HD5870-ese valamiért nem akarta levenni 2D-ben az órajeleit, hiába hagytunk neki időt, hogy rágódjon a témán."

A Gigabyte-nak mániája elszúrni az energiatakarékos módot. A 4670-esem is bebetonozott feszültséggel és memória órajellel dolgozik. Most tervezek majd egy BIOS piszkálást, hogy azért nézzen már ki valahogy a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Phantomstr...
2010.08.23. 13:44
Insignia: "pontosan így jó még így is hatalmas előnyt kaptak a radeonok mert a végső összesítésben kikerültek az erősen procilimites mérések..."

Tudod egyáltalán, hogy mi az, hogy processzorlimit? Ha Celeron 430-cal teszteltek volna, még a GT240 is egy szinten teljesített volna az Ares-szal. Az neked azt jelentené, hogy a GT240 egy szinten van vele?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. ThePoweR Phant...
2010.08.23. 13:56
Nem értem ezzel mire akarsz kilyukadni. Igenis az ATI-k kaptak előnyt azzal hogy kimaradt a CPU limites teszt. Me ha azt is beletették volna az összegzésbe akkor az Ares-t lefelé a GTX480-at felfelé húzta volna mivel ott elméletileg egyformán teljesített a két kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. wethepeopl...
2010.08.23. 14:06
ThePoweR: Nemlátod a fátol az erdőt. Épp azért lettek kivéve a procilimites eredmények mert az nem tükrözné a vga-k teljesítményét, mert a cpu visszafogja és ez a teszt nem a cpu-rol szól. Aki épp elméjű felfogja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. ThePoweR wethe...
2010.08.23. 14:28
Wááá. Na igen igazad van. Vehetjük úgy is hogy az ATI-k kaptak előnyt. Mert végül is az történt. De mégse mert nem érvényes az a teszt ahol a cpu limitelt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. thspo
2010.08.23. 14:33
ilyenbő köll nyóc pistikének oszt azon biztos jó fog futni a kólofgyudi 13 is... De most komolyan, van olyan megalomán állat akinek ennyi pénzért erre van szüksége? Egyébként szép és jó csak tök felesleges - mint ahogyan az 5970 meg a GTX480 is szerintem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. neofery
2010.08.23. 14:46
Gazdag hülyegyerekek drága játéka.Na hé neköm a legdrágább ám.
Ebből az árból 2 db jó közepes PC összeépíthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Benny
2010.08.23. 14:51
a célközönség nyilvánvalóan nem az átlag gamer, innentől meg tök felesleges, h ki a halál fizet érte ennyit. szép kis kártya az tuti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. GaGa85
2010.08.23. 15:13
Csak akkor vegye meg bárki a akártyát ha külön transzformátorállomást éppítet a háza mellé!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. yeezs
2010.08.23. 16:44
Én azért kiváncsi lettem volna egy Metro2013 tesztre is, ez a kis 400 ezres bögyölő már biztos képes 30 fps-t hozni benne dx11-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gabor33
2010.08.23. 17:04
Nem rég vettem egy HIS ati hd 5770-est nagyon megvagyok elégedve nekem ezis nagyon drága kari volt 55000-ft fájt nekem .De full hd-ba visz mindent idájig lekopogom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. bajszi
2010.08.23. 17:22
Waze milesz ha jövőre kijön a dx12 a coloffdjutyi-&. meg csak ugy lesz az igazi,inkább nem veszek kettőt csak egyet hogy ne bukjak annyit.
És ezen menne minden maxon 800x600-ba,és egy celeron 2.4-es kihajtya he?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Castiel
2010.08.23. 18:05
még jó hogy nem lesz jövőre dx12, a microsoft nem tervez jelenleg ilyet nyilvánosan.. így jövőre elképzelhetetlen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. scsika
2010.08.23. 18:28
Hát ha ingyen adnák sem kellene! Miből fizetném ki a villanyszámlát? D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. jozsefm
2010.08.23. 18:53
Az 5970-es még mindig nem semmi eredményeket produkál.Nálam a fogyasztás -ár- teljesitmény, "háromszög" alapján ezt a meccset megnyerte..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. perempe
2010.08.23. 20:21
Hány napig lesz ez a legerősebb kártya?

exec79:
Én érdeklődtem itt, hogy a VGA vásárlók hány százaléka vehet mondjuk 100K feletti kártyákat, de sajnos nem kaptam választ. Bár érdekelne az Asus ARES eladások száma is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. zsoz47
2010.08.23. 20:36
Szép munka az ASUS-tól!
Csak a sok fikázást nem értem...
Naná hogy mindenki a legjobb cuccokat akarja a gépébe! Különben mindenkinek kb. 40.000 HUF-os konfigja lenne. És akkor hajrá fejlődés!
A fogyasztása aranyos, de mit godoltok, hogy majd Hüvelyk MAtyi fog malomköveket emelgetni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rabib
2010.08.23. 20:52
Jó teszt lett! Nem semmi egy kártya ez az Ares. Egyet azért elfogadnák. Na de elég lesz még nekem valameddig az a 9600 GT is DX10-ben.

gabor33: Mennyi ideje vetted azt a HD5770-et? Mostanság annyiért GTX460-at lehet kapni, ami a HD5770-nél erősebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. jozsefm rabib
2010.08.23. 21:41
Az 5770-es gyártótól memóriától függően 40-48-ezer környékén van a 460 pedig éppen most nézett be 60 alá az 1 gigás.De sokan örülnének és biztos fellendülne az NV forgalma ha lemenne az ára oda ahova mondtad.Helyenként már az 5830-is olcsóbb nála,azzal vannak kb. egálba teljesitmény szempontjából, az 5770-től pedig anyival több helyenként, amenyivel drágább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. benjamin8
2010.08.23. 21:46
Szép munka, jó a teszt.

De kérdem??? Ki az a felhasználó aki ilyet vesz???
Fanatikus, vagy nem tudja mire költeni a pénzét?
Adja nekem, én tudnám mire költeni.

Szép a táska és a csomagolás is szép, de a szekrénybe úgyse látja senki. És minek cibáljam magammal, akkor veszek inkább egy Notebook-ot ennyiért, azt cipelhetem magammal, és értelme is van, mert az működig, ez meg csak egy videokártya???

Ha meg megveszed beteszed a gépbe nem azt fogod nézni milyen szép, hanem hogy mit tud az épp kiadott legújabb játékkal max. felbontáson.
Teszem hozzá egy játékkal kb. 2 órát élvezetes játszani utána megunod, akkor meg minek ilyen kártya. Nem elég egy 40000-50000 kategória is, így nem kell még egy erőművet Paks mellé építeni, hogy a gépnek elegendő energiát szolgáltasson.

Röhejes, na mindegy. A számítástechnika már csak ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Heroes27 jozse...
2010.08.23. 21:49
Sőt, József m. ha nézel egy árgépet 5830-ról, nagy megfogsz lepődni. A legolcsóbb webshop, ahol én vettem tulajdonképpen, 47 ezer forint. Az 5830-ért ez az ár szerintem kincs. az 577 vapor ugyanennyi, és teljesítményben viszont állítom van különbség a kettő között, mert volt mind a kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. DombovariZ...
2010.08.23. 22:02
régen egy ortofon hangszedöhöz is ilyen kofert adtak pedig az pár gram volt ja de abba volt gyémánt is! olyanom se volt de ilyen se!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. jozsefm Heroe...
2010.08.23. 22:23
Igen én is "jóáras" korában vettem az 5870-et,előtte nekem is volt kistesó is,azóta is ritkán látom még a közelében is a vételárát/95.e vagy alatta/,de ha figyel az ember kifoghatja..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. ITEM00
2010.08.23. 22:29
Ne siránkozzatok már, ezt is megveszik,ahogy a 100-400 millás sportkocsikat is. Valakinek tellik rá valakinek meg ennie sincs,ez van ilyen a világ.

Egy példa: Van ugye az 1001LE-s Bugatti Veyron cirka 370milláért és vannak 1000LE-s Nissan skyline-ok amik leverik ezeket a bugattikat mint vak a poharat cirka 50Milla. Kicsit lehet,hogy túlóztam is az 50Millával a skyline esetében. Szóval jelen esetben is ez a móka zajlik. A Bugatti is mint az ARES egy szép csomagolásba kerülő jócskán túlárazott luxustermék. Uff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Caine jozse...
2010.08.23. 22:42
VGA Gigabyte Radeon HD 5870 1 GB DDR5 3 év gar: 89.990-

mit nem látsz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. scsika
2010.08.23. 23:01
Lemerném fogadni, hogy a ventilátor egy rakás f*s halmaz! CSak, hogy jó legyen! Bár enm kételkedem a tudásában!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm Caine
2010.08.23. 23:24
Lehet már nem figyelek annyira ,most lejjebb tettem a limitet,elvégre a másodikra kedvezmény jár ...nemmmmm?????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rabib jozse...
2010.08.23. 23:28
Szia! GTX460 768 MB-on változat már van 53 ezerért is.
Most nézem, GTX465 meg már van 55 ezerért? Nem rossz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jozsefm rabib
2010.08.24. 00:01
Szia

A GIGA- nagyon bindult,NV fronton,lehet valami jó kis, exkluziv gyártópartneri szerződésre hajt,a kihullottak helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. tszaboo
2010.08.24. 01:00
Kérdésre válaszolva a Sapphire 5970 Toxic gyorsabb, csak nem kapott fancy nevet meg nem küldtek a világ összes tesztelőinek eggyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. LavX
2010.08.24. 01:08
multkor azzal szórakoztam, hogy próbáltam minnél drágábban összerakni egy gépet. Mondanom sem kell, hogy bőven 1,5 millió feletti ár jött össze. Ha az ipon kap egy ilyen megrendelést vajon csak úgy kiküldik, mint egy 100 ezres tételt vagy előbb mindenhogyan leellenörzi az embert?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. markangabo...
2010.08.24. 01:24
LavX - Rendelj annyiért és megosztod velünk a tapasztalatod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. sonkolysom...
2010.08.24. 02:26
GTA4 teszt mi a francért nincs?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm tszab...
2010.08.24. 06:43
A cikk is emlitést tesz róla ! Nincs valami ezzel kapcsolatos anyagod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. CyberPunk6...
2010.08.24. 10:39
mindjárt veszek gy ilyet... de csak a táska miatt.

Egyébként egy ilyen kártyánál kit érdekel a fogyasztása? valószínűleg telik rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. ThePoweR LavX
2010.08.24. 10:41
Szerintem a Nemzetbiztosságot meg az FBI-t a CIA-t is rád küldik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pal07
2010.08.24. 11:27
Ha nem számitana a pénz akkor megvenném de igy semmi értelme .Árahoz képest elég vérszegény a tudása. 2év mulva erre sem emlékszünk majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. pal07
2010.08.24. 11:27
Ha nem számitana a pénz akkor megvenném de igy semmi értelme .Árahoz képest elég vérszegény a tudása. 2év mulva erre sem emlékszünk majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. norman81
2010.08.24. 11:59
Mint ahogyan lentebb is irták van ettöl gyorsabb is, és gondolom valamivel olcsóbb is, bár itthon nem kapható : [LINK]
Ha a maximumra törekednék, akkor valszeg inkább ezt választanám!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27 norma...
2010.08.24. 12:22
norman az a toxic nem gyorsabb ennél. Volt egy másik honlapon is teszt és ott direct bese rakták a Toxicot, mert jóformán ugyanaz a kártya mint az Ares. Maximum az órajelekben van némi csekély különbség. Mind a kettő 4gigás 5970. De olcsóbb ennél az nem vitás, asszem a Sapphire Toxicja 200K föllött van egy kicsivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. norman81
2010.08.24. 12:52
850mhz ares / 900mhz toxic valamiverl csak gyorsabb, és talán a hütése is jobb....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. bdfhz
2010.08.24. 15:07
Sajnálom azokat, akik ilyet vesznek. Komolyan. Beraknak egy méregdrága, energiazabáló szörnyet a gépbe azért, hogy a GTA4-ben kicsit feljebb lehessen állítani a látótávolságot? Vagy azért, hogy a haveroknak el lehessen mondani, hogy "nekem ilyen van"? Egy ilyennel még nőt sem lehet szerezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm Heroe...
2010.08.24. 16:06
Szia

Az nem is több mint egy CF 5870 árban.. memóriában meg duplája..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. waresz zsoz4...
2010.08.24. 19:42
Kicsit sok lett a grafika, meg a hozzá tartozó kellékekre való kihegyezés és a játékélmény ezektől elmarad sok esetben. Azt, hogy mennyi szemétnek való játék van, már nem is firtatnám. Nekem az a meggyőződésem, hogy 5 éve sem volt kevesebb élmény egy jó játék mint ma. Vas ide, vagy oda.
Amúgy én is fejlesztek állandóan, mert elkapott a gépszíj, meg hát azért a grafika megbabonázza az embert...
Szl. csak annyi, hogy nem jobb ma MW2-zni, mint 10 éve UnrealT.-ezni.
Örülnék, ha kicsit több lenne a játék, mint a grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. waresz bdfhz
2010.08.24. 19:43
Jah 4 kilóbol elvinnék pár csajt motorozni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. myckie2
2010.08.24. 20:32
waresz csak az a baj hogy abba nincs pénz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.08.24. 20:53
abból csak csaj van, ebből meg villanyszámla? mer pénz ebből sincs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm Caine
2010.08.24. 21:02
Igen ám de a "csaj" 3D...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. waresz jozse...
2010.08.24. 23:20
+ az idő. Az már 4D
Amúgy sehol sincsenek a virtual szemüvegek. 20 éve beszélnek róla, de nem tudott elterjedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm wares...
2010.08.25. 07:00
Igaz, és keményen reálban, nemcsak virtuálisan..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. enzob
2010.08.26. 14:08
ITEM00
de csak jobban hangzik h Bugattival száguldozol mint hogy egy kis nissannal...
hát nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Imre0001
2010.08.26. 19:02
ASUS vagy SAPPHIRE ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tudor30
2010.08.31. 19:44
Megfogott a rendszer fogyasztása: 600W, Tudom, aki ilyet vesz, azt a fogyasztása nem érdekli, de számolni támadt kedvem: napi 4 óra játék, 1 évben 46 ft/1 KWh árral számolva: 40 magyar ezres...lehet, hogy ez csak nekem tűnik soknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!