iPon Cikkek

Asus G51J: A világ 3D-ben

Dátum | 2010. 03. 15.
Szerző | Alvin_ti4200
Csoport | NOTEBOOK

Sokféle mobil játékgép járt már nálunk, de a G51J az első olyan termék, amely 3D-s élményt is kínál a tehetősebb vásárlóknak. Tavaly már teszteltük az a Samsung első 120 Hz-es monitorát, de akkor nem volt lehetőségünk a 3D-s képességek feltérképezésére, így most pótoljuk ezt, ráadásul egy nem mindennapi notebook segítségével.


A technológiáról egy kicsit később fogunk írni, elöljáróban annyit, hogy a G51J az NVIDIA 3D Visionjét használja a harmadik dimenzió megvalósításához, amely része a csomagnak, tehát külön már nem kell megvásárolnunk a 40-50 ezer forintos készletet.


Tipikus modern játékgéppel van dolgunk, amely a G60Vx-hez hasonlóan csak 1366*768-as felbontású kijelzőt kapott, melynek köszönhetően valamivel tovább élvezhetjük majd a maximális részletességen történő játszadozást natív felbontáson, mint egy jóval több pixelből álló TFT esetében. A négymagos Core i7 processzor ma már minden komolyabb gamer notebook részét képezi, a korosodó GeForce GTX 260M pedig gondoskodik arról, hogy a 3D-s sebességgel se legyen gond. Sajnos az Asus kénytelen volt a lassan kifutó VGA mellett dönteni, ugyanis az AMD jelenleg nem kínál 3D-s megjelenítést (legalábbis ilyen formában nem), így a Radeonok kiestek. 15,6”-os gépnél viszonylag ritka a két merevlemez használata, de a G51J-be mégis kettő került. Kapacitásuk egyaránt 320 GB, így összesen 640 GB tárhelyet kapunk, ráadásul percenként 7200-at forognak, így a sebességükkel sem lehet gond. Ha már ennyire a gyorsaságról szól minden hasonló játékgép, akkor egyszer igazán lecserélhetnék az egyik HDD-t egy kisebb méretű SSD-re a rendszer számára. Operációs rendszerként természetesen a Windows 7 64 bites változatát kapjuk a nagy video memória miatt. A hangkártyával kapcsolatban érdemes kiemelni, hogy támogatja az EAX Advanced HD és a CMSS szabványokat, utóbbi a virtuális térhangzás létrehozásáért felel.


Bár a tesztgép mellé mi csak egy 120W-os tápegységet és egy kábelt kaptunk, a kereskedelmi forgalomba kerülő változatban találni fogunk még egy Razer egeret (képek alapján Lachesis-nek tűnik) és egy normál méretű hátizsákot is.

Viszonylag friss volt még az emlék a G73-ról, így remekül össze tudtuk hasonlítani vele a G51J-t. Ami a zajszintet illeti, természetesen egy kisebb kasztni jellemzően hangosabb vagy kevésbé hatékony hűtést szokott eredményezni azonos konstrukció esetében, és nincs ez másként az Asus két gamer notijánál sem. Üresjáratban viszonylag csendes a gép, a processzor 50, a videokártya pedig 65 fokon tengeti ilyenkor a mindennapjait. Amint munkára fogjuk őket, úgy ezek az értékek 86, illetve 99 fokra módosulnak és a zajszint is erősen megnő. Terhelés esetén a G51J valamivel hangosabb nagy testvérénél, viszont Furmarkkal egyszer sem sikerült túlhevítenünk, így vélhetően nyári napokon se fogja bemondani nekünk az unalmast.


Hardver terén a Windows szerint elég jól állunk, a 7.9-es maximum pontszámhoz a processzornak, a memóriának és a videokártyának is sikerült viszonylag közel férkőznie. A G73-ban lévő Mobility Radeon HD5870 7.2-es pontszámot kapott mindkét videokártyát érintő tesztre, ami előrevetíti a 3D-s sebességbeli különbségeket.


Ha már a videokártyánál tartunk, érdemes megállni egy szóra. Bár a G60Vx-nél már találkozhattunk a GeForce GTX 260M-mel, nem árt, ha felelevenítjük a felépítését. A 112 shader egységet tartalmazó grafikus mag 55 nm-es gyártástechnológiával készül és az órajeleket figyelembe véve elmondható, hogy gyakorlatilag egy asztali GeForce 9800GT Green-nel van dolgunk. Ha figyelembe vesszük, hogy a Mobility Radeon HD5870 a valóságban egy asztali HD5750 teljesítményét hozta, akkor megállapíthatjuk, hogy a G51J-ben lévő videokártya, ha nem is sokkal, de lassabb lesz, mint a G73Jh-ban található Radeon. Szomorú tény, hogy energiamenedzsment szempontjából elég rosszul áll a GTX 260M, ugyanis se az órajelek, se a feszültségek csökkentésére nem képes, így üresjáratban is maximális órajelen dolgozik a kártya, amely az akkumulátoros üzemidőnek enyhén szólva sem tesz jót.




















A processzorral már nem először találkozunk, a négymagos, Hyper Threadinggel összesen nyolc szál egyidejű kezelésére képes Core i7 720QM az egyik leggyorsabb mobil processzor jelenleg a piacon. Turbo Boost technológiájának köszönhetően az alap 1.6 GHz-es órajelet akár 2.8-ig is képes feltornászni automatikusan, ha a futtatott alkalmazás mindössze egy vagy két szálon futna. Ha a High Performance energiamenedzsment sémát használjuk a rendszerben, úgy lehetőségünk van Turbo és Extreme Turbo beállításokat engedélyezni, amely a processzor rendszerbuszának órajelét (133 MHz) növeli meg előbb 5, majd még 3 MHz-cel. A videokártyához ez az opció nem nyúl, így nem nagyon érdemes használni, hiszen processzor limitált helyzetbe aligha fogunk kerülni.



















A két merevlemez ezúttal a Seagate-től érkezett és gyakorlatilag zaj nélkül tették a dolgukat a magas fordulatszám ellenére is. Hőmérsékletük sem volt kirívó, így nyáron sem kell majd féltenünk adataink biztonságát. Ami a sebességet illeti, a G73-ban lévő Hitachi-nál némileg gyorsabb volt a Seagate 320 GB-os HDD-je, de a mindennapok során ebből semmit nem lehet észrevenni, annál is inkább, mert míg a G51J-ben 4, addig a G73Jh-ben 8 GB memória van, így a lemezműveletek száma utóbbinál lényegesen kevesebb.
 
A hangszórórendszer valójában egy átlagos sztereó, amely az Altec Lansingtól származik. A hangzás sajnos elég mű, és hiába tiszták a magas hangok, a közép tartomány nem az igazi, mélyhangból pedig még a szokásos mennyiséget se nagyon kapjuk meg. Szintén gond lehet a hangerő, amely zenehallgatásnál éppen, hogy elég volt, egy picit zajosabb környéken napközben gyakorlatilag maximum közelében kell tartani a hangszórókat.

A gép legérdekesebb része kétség kívül az NVIDIA 3D Vision-je. A G51J mellé pontosan ugyanazt a külön is megvásárolható NVIDIA-s csomagot kapjuk, amelyet több mint fél éve már itthon is megvehetünk. A termék hazai sikeréből nem akarunk messzemenő következtetéseket levonni, de tény, hogy alig vitték az emberek, így a vége felé már keményebb akciók keretében próbáltak megszabadulni a nagykereskedések a felhalmozódott készlettől. Ilyen háttér és előzmény tudatában láttunk neki a zöld-fekete doboz kibontásának.


Belül egy adó-vevőt és egy szemüveget találunk, ahogy a képen is látható. Ezen kívül kapunk még egy fekete tokot, amelyben a szemüveget tárolhatjuk, valamint egy zöld törlőkendőt, amivel takaríthatjuk.


A vevőegység micro USB kábelen keresztül csatlakozik a számítógéphez, amely a csomag része. Az ő feladata a szemüveg vezérlése, így a notebook mellé bárhol elhelyezhetjük, a lényeg, hogy a szemüvegnek legyen rálátása. Hátul a 3D mélységét állíthatjuk egy görgő segítségével, amely a gyakorlatban számunkra haszontalan volt, lévén az alapbeállítás tűnt minden esetben a legjobbnak.


A szemüveg egy meglehetősen kényelmetlen darab, viselésénél az embernek olyan érzése van, mintha fül nélküli egyénekre tervezték volna. A technológiából fakadóan a szemüveg feladata a bal és jobb szemnek küldött kép szétválasztása olyan módon, hogy egy képkocka erejéig a bal, majd egy képkocka erejéig a jobb szemet takarja el, hogy csak az a szem lássa az aktuális képkockát, amelyiknek a gép azt szánja. Könnyen belátható, hogy egy teljes kép valójában két alképből áll össze, így a képfrissítés megfeleződik. Ahhoz, hogy ne vibráljon borzasztóan az szemüveg által megalkotott 3D-s kép, dupla akkora képfrissítéssel rendelkező LCD panel szükséges, mint amelyet a normál kijelzőkbe építeni szoktak. Itt jön képbe a híres 120 Hz, amely megfelezve pont 60 Hz-et eredményez 3D-s használat esetén, ezért kell a magas frissítés, nem pedig marketing szempontból (bár annak se lenne rossz, erről majd később). A szemüvegben egy aprócska akkumulátor van, amelyet szintén egy micro USB kábellel tudunk tölteni, a csatlakozó melletti LED pedig jelzi a töltöttségi állapotot. Természetesen töltés és merülés közben is használhatjuk a szemüveget, egyedül a kényelmi faktort rontja némileg a kábel.


Bár a kijelzőt folyamatosan tudjuk 120 Hz-en működtetni, a 3D-s beállításokat minden bekapcsolás után módosítanunk kell. Ehhez nincs más dolgunk, mint megnyitni a videokártya driverét és a sztereoszkóp 3D kijelző típusát a 120 Hz-es megjelenítőre kell átállítanunk. A vevőegység hátulján található görgőn kívül a meghajtó programból is állíthatjuk a mélységet. Lehetőségünk van a játékokban található célkeresztek lecserélésére, ha zavar minket azok 3D-ben való megjelenése.


A támogatott játékok száma folyamatosan bővül, de a listán sajnos főként régebbi címeket találunk. Szűkíthetjük a kört a számítógépre telepített programokra, és bár a támogatás minőségét csak egy jelzővel illeti a driver, az adott alkalmazás elindítása után egy kijelzőre vetített üzenet formájában instrukciókat kapunk arról, hogy milyen módon használhatjuk ki a programban rejlő 3D-s képességeket. A legtöbbször a grafikai részletességgel kell játszani, árnyékokat eltüntetni, illetve a textúrák minőségét csökkenteni. Kevés olyan program van, amely konfigurálás nélkül, akár maximális részletességgel is hajlandó 3D-s használatra.

A teszt során a legnagyobb gondunk a technológiából adódó remegéssel volt, amelyet a szemüveg produkált, továbbá a fényerő drasztikus csökkenése sem nyerte el a tetszésünket. Még maximális háttérvilágítás esetén is csak korom sötétben volt úgy-ahogy élvezhető a technika, ráadásul a 3D-s „ott vagyok” érzés nem is mindig jött át, cserébe a szemünket drasztikus mértékben fárasztotta a szemüveg. Úgy gondoljuk, hogy egyelőre gyerekcipőben jár még ez az egész 3D-s dolog és nem is vagyunk benne biztosak, hogy a szemüveges, aktív-záras megoldás széles körben elterjed majd a játékosok között. Az IMAX mozikban található polárszűrős megoldás egy nagyságrenddel jobb lenne, viszont lényegesen drágább az NVIDIA által alkalmazott megoldásnál, speciális monitort igényelne (mint amilyen az iZ3D-jé).


Ami a gép kinézetét illeti, gyakorlatilag a G60Vx minimálisan lekicsinyített és átformált mását kapjuk. A fedőlap kékre változott, ami nekünk sokkal jobban tetszett, mint a korábbi fehér burkolat. A Középen található R.O.G. logó fehéren világít bekapcsolt állapotban. A burkolat közepe elég könnyen benyomódik, de szerencsére van elég mély ahhoz, hogy ne bántsa a kijelzőt. A notebook alja aztán már egy az egyben a G60-ra emlékeztet, a mélynyomónak látszó valami egy ventilátor rács valójában. A gép tele van rézből készült bordákkal és hőcsövekkel, amelyek a hűtést segítik, tűrhető hatásfokkal. A problémát viszont az oldalra került méretes szellőzőnyílás jelenti, amelyből csak úgy dől a forró levegő, megnehezítve a balkezesek életét.


A billentyűzet is maradt az, ami, egy viszonylag jól használható, állítható háttérvilágítással bíró klaviatúra. Matrica nem jelzi, így csak egy véletlen során jöttünk rá, hogy a bal felső sarkot megnyomva előhozhatjuk az Asus Express Gate-jét. A felső sor egyébként borzasztóan gyűjti a koszt és a port, takarítása szinte lehetetlen.


A touchpad egy kellemes anyagból készült jól használható periféria, amely multitouch képességekkel nem, zónás megoldásokkal viszont rendelkezik, így a nehezen nyomható, de halk fizikai gombokat könnyedén lecserélhetjük (például egy jobb alsó területre helyezett másodlagos klikkeléssel).


A csatlakozók elosztása jó, egyedül a vezetékes hálózatot találjuk hátul, az viszont kifejezetten jó, hogy oda került, hiszen így nincs útban a kábel. Összesen négy USB-t és egy eSATA-t kapunk, viszont a csatlakozók kikapcsolt állapotban nem tudnak áramot szolgáltatni. Van még első generációs FireWire és 54 mm-es ExpressCard is, a kártyaolvasót pedig elöl találjuk a WLAN kapcsoló társaságában. Az optikai meghajtó szerepét egy mezei DVD-író tölti be, de lehetőségünk van olyan modellt is választani, amelyben Blu-Ray olvasásra alkalmas dióda is van. A befalazott antenna kimenetből arra következtetünk, hogy lehetőség van TV tuner beépítésére is.
 
A kijelző a matricák ellenére sima HD Ready felbontással rendelkezik és a készülék árához képest elég átlagosnak hat. A látószögek abszolút nem kiemelkedőek, viszont a színvilág kellemes a szemnek. A 120 Hz-nek és az alacsony válaszidőnek köszönhetően a játékosok viszont imádni fogják, ugyanis minden ablak úgy folyik át a képernyők egyik feléből a másikba, mint annak idején a CRT monitoroknál. Utánhúzásnak távolról sem volt nyoma és egyéb zavaró, a felhasználói élményt befolyásoló tényezővel sem találkoztunk. A 2 Mpixeles kávába épített webkamera optikája nem túl acélos, viszont a mikrofonja jó minőségű, így a játék alatti kommunikáció megoldottnak tekinthető.

A szokásos tesztek lefuttatásánál törekedtünk arra, hogy legyen mivel összehasonlítani a kapott eredményeket. Adta magát a helyzet, hogy a házon belüli G73Jh-val eresszük össze a 3D-s mestert.


A processzorteszteknél egyetlen kiugró különbség volt csak, ezt pedig a 3DMark Vantage produkálta, amely a CPU-t terhelő résznél képes kihasználni az NVIDIA PhysX-ében lévő erőt, így a videokártya és a processzor együttesen dolgozik ilyenkor.


A játéktesztek 30-60% közötti különbségeket mutatnak a legerősebb mobil Radeon javára, ami elég megdöbbentő adat, de sajnos reális. Tuninggal természetesen nem próbálkoztunk, az viszont kijelenthető, hogy amennyivel gyorsabb a HD5870 a GTX 260M-nél, nagyjából annyival gyorsabb az utóbbi a HD4670 GDDR3-mas változatánál.


Az akkumulátoros üzemidő nem hozott meglepetést, hiszen a GTX 260M nagyon sokat eszik üresjáratban is az energiamenedzsment hiánya miatt. A hatcellás akkumulátoron felül létezik egy kilenccellás változat is, amely nagyjából 25%-kal biztosít több szuflát a G51J-nek, de még úgy is nehéz elérni a két órás működést.

Ha csupán az NVIDIA 3D Visionje alapján ítélnénk meg az Asus G51J-t, akkor igencsak megkapná a magáét, hiszen számunkra semmilyen pluszt nem adott hozzá a játékélményhez, inkább a technológia kezdetlegességét tárta a szemünk elé egy jókora felár ellenében. Abban a pillanatban viszont, hogy kivesszük a 3D-t csomagból és kizárólag a játékok szemszögéből nézzük meg a gépet, már más a leányzó fekvése. A 120 Hz-es kijelző nekünk nagyon tetszett, a felső-közép kategóriás gépekben is szívesen látnánk viszont, kár, hogy az asztali szegmensben is csak 3D-vel egybecsomagolva szerepel a marketing hadjárat részét képező plakátokon. A gép erejével meg voltunk elégedve, az alacsony felbontáshoz valószínűleg még egy ideig elegendő lesz. A gép anyagminősége is megütötte azt a mércét, amit mi egy játékos notebooktól elvárunk, egyedül a zajszint és a hőtermelés volt az, ahol lehetett volna még fejlődni. Tekintettel arra, hogy a kinti 1700 dolláros árból itthon bőven 400 ezer forint feletti összeg lesz, így sajnos nem tudunk neki plecsnit adni, viszont ha pontosan ugyanebben a konstrukcióban, de 3D nélkül lehetne kapni, sokkal több ember gondolkodna el rajta. Túl közel van árban a nála érezhetően gyorsabb G73Jh-nál, igaz a G51J-t még úgy-ahogy lehet cipelni, de a gyenge akkumulátoros üzemidő miatt legfeljebb ügyes-bajos dolgaink elintézésére lehet alkalmas.


Az Asus G51J 3D-t az Asus Magyarországtól kaptuk tesztelésre, köszönjük!
 
Pro:
+ rendkívül gyors kijelző
+ szép felső burkolat
+ elfogadható billentyűzet háttérvilágítással
+ jó touchpad
+ jó anyaghasználat
+ gyors processzor és videokártya
+ 3D annak, aki fogékony a technológia iránt
+ hátizsák, Razer egér a csomagban
+ gazdag felszereltség
 
Kontra:
- kategóriájában csupán átlagos hangszórók
- a szellőzőnyílás körül forró a levegő (nem a burkolaton)
- 3D annak, akit nem érdekel a technológia
- árban túl közel van a G73Jh-hoz
 
Hivatalos honlap: Asus

Asus G51J 3D

Processzor Intel Core i7 720QM (1.6 GHz, HT, Turbo Boost, 6 MB L3 cache)
Memória 4 GB Samsung DDR3-1066 CL7-7-7-20
Chipset Intel PM55
Videokártya NVIDIA GeForce GTX 260M 1 GB
Hangkártya Realtek ALC663 HD Audio
Kijelző 15,6" (1366x768, fényes, LED)
Merevlemez 2 x Seagate 320 GB 7200 rpm 8 MB cache SATA2
Optikai meghajtó HL-DT-ST GT30N DVD-RW
Hálózati kártya (LAN) Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ehternet
Hálózati kártya (WLAN) Intel WiFi Link 1000 BGN 802.11n
eSATA van
HDMI van
Mobil internet nincs
Modem nincs
TV tuner nincs
Távirányító nincs
Webkamera van
FireWire van
Bluetooth van
Infravörös port nincs
Kártyaolvasó van
Ujjlenyomat olvasó nincs
Akkumulátor 6 cellás 53 Wh
Operációs rendszer Windows 7 Home Premium 64 bit
Tömeg 3,3 kg
Várható ár 450 ezer Ft

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. papus016
2010.03.15. 22:21
Kimerítő érdekes cikk Köszönjük szépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rini
2010.03.15. 22:50
Ez az energia menedzsment hiány hatalmas hiba ennél a notbooknál. Nem hiszem el, hogy egy ilyenbe nem tudtak volna egy optimust belepakolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. _DiEGO_
2010.03.15. 22:54
Várható ár : 450.000Ft

Akkor csak várja más ennyiért - nemazér , de autót lehet már venni , nem egy kockásító szükségtelen eszközt ... ASUS kissé elszáll elég sokszor magától .
Plusz:
Egy laptom sosem fogja helyettesíteni az Asztalit ! De aki akkora kocka , hogy még buszon , vonaton stb. sem birja ki game nélkül - megérdemli hogy single maradjon elvont világában...az lesz a halála , mit akarnak elérni ? Kinek akarják ezen emberek megmutatni hogy mekkora gémerek , már bocs ,de kisem sz@rja le , hogy milyen szinten van épp egy játékban . Hónapokon , éveken át küszködik , hazavágja család kasszáját , környezete ,barátai elhidegülnek , mert holnap már xy szintü leszek és akkor jöhet az ujabb küldetés és még magasabb szint elérése . Közben meg már arra eszmél hogy 25-30 éves lett , anyuci beadja a kaját és kávét , toalettre is futtában csak... azt majd közpénzen lesz gyógyítva elmegyógyintézetbe ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hunmyke
2010.03.16. 00:10
Hát ez sem magyar felhasználó pénztárcájához mért notebook.
Kíváncsibb lennék egy Acer Aspire 5740G vagy 5942G esetleg egy Asus K52JR tesztre.
Ezek a 400-500k-s laptopok nem igazán mozgatnak, főleg ilyen.
Az akksiidőre ki se térek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gabest
2010.03.16. 08:27
Formára inkább mini usb van a szemüvegen és az adóvevőn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csufy
2010.03.16. 09:04
"Szomorú tény, hogy energiamenedzsment szempontjából elég rosszul áll a GTX 260M, ugyanis se az órajelek, se a feszültségek csökkentésére nem képes, így üresjáratban is maximális órajelen dolgozik a kártya, amely az akkumulátoros üzemidőnek enyhén szólva sem tesz jót."

Ezt sikerült elnézni ugyanis valószínű, hogy nem volt bekapcsolva a Powermizer a driverben.
Nekem is ilyen gépem van és ha nincs terhelés alatt a gép akkor visszaveszi a GPU órajeleket.

4 módja van (VGPU, Core, Shader, Memory) :


Extra: 0,95V, 500, 1250, 799
3D: 0,85V, 383, 767, 301
Thrtl: 0,85V, 275, 550, 301
2D: 0,85V, 200, 400, 120

Ráadásul így jóval hűvösebb is a GPU alapjáraton...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csufy
2010.03.16. 09:08
De most nézem jobban GPU-Z képet.
Hogy lehet kb. 5 másodperccel azután screenshotot csinálni miután belépsz?
Ez így nem releváns.
Nekem kb. 1 perc kell amíg szépen visszaveszi fokozatosan a frekit.
A GPU-Z-ben ha belépek a senzoros részhez mindig max órajelen van először, aztán szépen visszaveszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Alvin_ti42...
2010.03.16. 11:19
Az energiamenedzsmenthez nem kell idő, ha nincs terhelve a VGA, akkor már ezresmásodperc alatt csökkenti az órajeleket, nézd meg az eddigi VGA-kal készített képeket. Mindazon által most 10 percre ott hagytam a gépet, de nem vette vissza az órajelét, a driverben egyáltalán nincs Powermizer beállítás, a Windows 7 energiamenedzsmentnél sincs VGA-ra vonatkozó rész jelen esetben és végigkattintgattam az összes beállított profilt, mindegyiknél maradt maximális órajelen a GTX 260M. Az Everestben valóban szerepel négy profil, de hangsúlyozom, sehogy nem sikerült működésre bírni az állítólagos PowerMizert, ahogy a külföldi kollégáknak sem (leszűrve a hasonló akkumulátoros üzemidőből). Meg is lepődtem volna, ugyanis pontosan ugyanaz a grafikus mag van benne, mint a 9800GT-ben, amelyből szintén hiányzik ez a feature.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tibszi
2010.03.16. 11:29
Brutális gépezet, baromi jól néz ki... kár hogy nem vagyok fogékony erre a 3D marhaságra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csufy
2010.03.16. 12:57
Pedig nem írnám, ha nem így lenne.
Ugyanilyen gépem van annyi a különbség, hogy nincs benne ez a 3D-s csiri-biri.
Ugyanez a VGA van benne.
GPU-Z-ben nálam szépen látszik, hogy visszavált mikor nem csinálok semmit.
Böngészés közben emelgeti az órajelet, gondolom a FLASH tartalmak miatt.
Filmnézés közben szintén felemeli.

Lehet a driverrel voltak gondok, mert most, hogy rákerestem másnak is voltak ilyen problémái.
Mivel én nem az eredeti nV drivert használom ezért arról nem tudok nyilatkozni.

Van egy srác aki rendszeresen kiad nV drivereket direkt noti VGA-ra optimalizálva. DoX Driver's. Ha ezt installálod, rögtön az elején rákérdez, hogy a Powermizer-t be akarod-e kapcsolni.

Vicces lenne, ha egy mai mobil VGA nem tudna visszavenni...
Az pedig, hogy az architektúra ugyanaz mint az asztalinál és az nem vesz vissza tényleg semmit nem jelent te is tudod.

Ha még ott van a gép akkor rakd fel ezt a drivert és menni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csufy
2010.03.16. 13:03
Ezredmásodperc alatt levált az biztos, de nekem szép lépcsőzetesen csinálja.
Van egy G50-es notim is abban 9700M GT van és még az is tudja ezt.
Most ez van nálam, ha gondolod csinálok képet róla a másikról csak később tudok.
Szerintem ezért is megy egyfolytában a ventilátor.
Az enyém böngészés alatt szinte alig kapcsol be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. maross
2010.03.16. 21:47
"Ha csupán az NVIDIA 3D Visionje alapján ítélnénk meg az Asus G51J-t, akkor igencsak megkapná a magáét, hiszen számunkra semmilyen pluszt nem adott hozzá a játékélményhez, inkább a technológia kezdetlegességét tárta a szemünk elé egy jókora felár ellenében. "

Azert ez vicc.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tszaboo
2010.03.16. 22:20
Kipróbáltam a 3dvisiont, piros-kék szemüveggel, cod mw2-vel, gondoltam az elég nagy költségvetésű, hogy jól menjen. Hát nekem is csalódás volt. Nem pontosan illeszkedett a monitor pirosa és a szemüvegé, minden szellemképes volt, a feliratok idegesíten az orrom előtt voltak, meg megtörték a képet. Kb 10 perc alatt megfájdult a szemem, utánna meg szédelegtem. Szóval nekem ennyi volt. Ezt a shutter-glasst kipróbálnám azért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. csufy
2010.04.07. 22:53
Akit esetleg komolyan érdekelne valakit egy ilyen gép és ellenszenves lenne az, hogy nincs energiatakarékos üzemmódja a VGA-nak annak ajánlom, hogy nézze meg ezt a két képet.

[LINK]
[LINK]

Nekem is ilyen gépem van, csak nem az i7-es hanem a C2D változat. Ugyanaz a grafikus kártya GTX260M. Nálam tökéletesen megy a Powermizer, és ha nincs terhelés a GPU visszavesz a frekvenciából és a feszültségből egyaránt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!