iPon Cikkek

ASUS G750JZ – lopakodó vadászbombázó

Dátum | 2014. 07. 23.
Szerző | Svindler
Csoport | NOTEBOOK

Az ASUS a Republic of Gamers-es notebook szériájával elég szépen felküzdötte magát az élvonalba az utóbbi években, sőt, a hazai piacon talán az első hely is az övéké, mert a felsőkategóriában sokáig nem volt kihívójuk. Igazából most is csak egyetlen jelentkező van, aki lehúzná a koronát az ASUS fejéről, hamarosan róla is megemlékezünk. Még márciusban írtuk meg, hogy a frissül a RoG G750-es széria, és hogy várhatóan a csúcsragadozó jelenik meg először a magyar piacon. Valóban így történt, nem kellett rá sokat várni, a „gyengébb” változatok azonban máig nem futottak be, az alsóbb régiókban így be kell érjük az egy generációval korábbi belsővel.
A G750JZ kísértetiesen hasonlít elődjére, le sem tagadhatná, hogy az ASUS készítette, de ez így van rendjén. A szögletes, modern vadászbombázókra emlékeztető kinézet, az óriási szellőzők hátul, vagy a világító RoG logó mind a G széria ismertetőjelei. Ezeknek hála, már ahogy először kézbevesszük a masinát, elönt minket az érzés, hogy igen, ez egy ízig-vérig gamer notebook. Végigpillantva a specifikáción pedig valószínűleg minden mobil készülékre vágyó játékosnak beindul a nyáltermelése.
Az ASUS mérnökei ugyanis nem sokat gondolkodhattak, inkább fogták, és beletették a gépbe a jelenlegi legerősebb mobil videókártyát, majd gondoskodtak a megfelelő körítésről is. Bivaly processzor, 8GB memória, terabájtos merevlemez, SSD, mi kellhet még? Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy idehaza SSD nélküli változatokat kapni nagyrészt, de a jó hír az, hogy borzasztóan egyszerű beszerelni egy plusz meghajtót, így bármikor bővíthetjük a gépünket, nem kell lemondanunk se a nagy tárhelyről, se a villámgyors, SSD által gyorsított operációs rendszerről. Apropó operációs rendszer: az nem jár a géphez, így miénk a választás, de az ASUS nem túl meglepő módon a Windows 8.1-et ajánlja. Az egyetlen ijesztő része a gépnek a súlya, amit emelgetéskor és ölbe véve is azonnal megérzünk majd, de valamit valamiért. Hozzánk nem gyári felszereléssel érkezett a G750-es, így csak egy féltégla járt mellé, ami a bő 200 Wattos tápadaptert jelenti, de a bolti csomagban van még kábelkötegelő és némi dokumentáció is. Gyárilag ennyit kapunk, de ha hajlandóak vagyunk egy kicsit mélyebben a pénztárcánkba nyúlni, akkor felszerelkezhetünk RoG-os kiegészítőkkel. Mi egy komplett csomagot kaptunk kölcsön: a notebook stílusosan egy RoG hátizsákban bujdokolt, ami egy GX1000-es egeret is rejtett, és hogy ne zavarjuk a többieket játék közben, még egy Cerberus fülest is hozzácsapott az ASUS Magyarország a pakkhoz. Impozáns csomag, a geek faktor az egekben, nem semmi ilyen felszereléssel besétálni egy LAN partyra. A Cerberus egy külön cikket is kapott pár napja (és egy kövér ajánlott plecsnit), így most nem foglalkoznánk vele bővebben, de a hátizsák mellett nem mehetünk el szó nélkül. Értelemszerűen a hátsó párnázott részben helyezhetjük el magát a notebookot, a középső rekeszben tárolhatjuk a billentyűzetünket, egerünket, a tápadaptert és fülesünket, de utóbbiból egy Cerberus méretű azért nem könnyen fér el, ha megpakoljuk minden jóval a hátizsákot. Vannak benne még cipzáras részek pl. kompakt fényképezőgépnek, az első rekeszbe pedig pakolhatunk minden egyéb apróságot. Értékelendő figyelmesség az ASUS részéről, hogy még egy tok is a részét képezi a csomagnak, ami a külső merevlemezünket védheti, a jobb vállpánton pedig egy mobiltelefon tartó is van. Ez sajna nem igazán kedvez a manapság kapható óriási okostelefonoknak, még egy 4,7 colos Xperia SP is csak úgy fért el benne, hogy a cipzárt nem tudtuk teljesen felhúzni, de azért eléggé ahhoz, hogy biztonságosan tartsa a mobilt, szóval kb. ez a maximális méret, amit megpróbálhatunk oda berakni. Magát a zsákot RoG Nomad néven találjuk meg az árlistán. Mi tagadás, az ASUS-nak egy kicsit vastagon fogott a ceruzája a beárazásakor, amikor még tudtunk hozni belőle, 28 ezer forintba került.
A csomag utolsó darabja a GX1000-es gamer egér. Ez sem egy olcsó jószág, az ára egyértelműen az élmezőnybe sorolja, de szerencsére a képességei is. Kissé szögletes hátsója miatt tökéletesen illik a G750-es mellé, a dizájnja nagyon megkapó, az alumínium borítás a tetején pedig erős minőségérzetet kelt. Bal oldalt három extra gombja van, a görgő alatti DPI váltó a világításával mutatja, hogy éppen melyik szinten vagyunk, míg a hátsó átlátszó rész világítása az aktuálisan beállított profiltól függ (nincs világítás, vörös, zöld, narancs). A lézeres optika felbontása 50-től 8200 DPI-ig állítható, így minden játékhoz lesz megfelelő beállítás. A hozzá való szoftverben minden gomb jelentése lecserélhető, és még komplex makrókat is létrehozhatunk benne. Maximalisták az extra súlyoknak köszönhetően még az egér súlyával is játszogathatnak. Nekünk alapvetően eléggé megtetszett a GX1000-es, a G750 mellé kiegészítőnek tökéletes (kivéve ha valaki pl. még több gombra vágyik, vagy balkezes, mert bár szimmetrikus az egér, a jobb oldalán nincsenek gombok).
Most viszont foglalkozzunk végre a mai nap főszereplőjével, a G750JZ-vel!
Óriási szellőzőnyílások és méret ide vagy oda, mi azért aggódtunk, mielőtt elkezdtük tesztelni a gép hűtését, elvégre a csúcsváltozatot kaptuk meg, aminek nem semmi belsőt kell lehűtenie (négymagos processzor, GTX880M). Szerencsére arról számolhatunk be, hogy a játékos gépek közül még mindig a G szériának van az egyik legjobb hűtőrendszere. Üresjáratban a processzor körülbelül 40 fokos, és a gép is elég halk. A processzort terhelve 70-80 fok között mászkált a hőmérő, ami így nyáron egyáltalán nem rossz. Ha a GTX880 is beszáll a buliba, akkor 80 fok körül lesz végig a CPU, míg a GPU 90 és 100 fok között ingázik. Játékok alatt úgy vettük észre igyekszik 93 fok környékén tartani a rendszer a GeForce-ot, és ezt sokszor órajel csökkentés nélkül is sikerül elérni, ami azt jelenti, hogy közel 1GHz-en megy a GPU. A hűtés ilyenkor már viszonylag hangos, de még mindig jóval az alatt a zajszint alatt van, mint amire számítottunk, abszolút elviselhető. A billentyűzet sem forrósodik át, a meleg nagy része a hátsó szellőzőkön távozik.
Két ilyen is található a G750-ben
Itthon egyelőre csak Core i7-4700HQ-val kapható az új generációs G750. 4 mag, HyperThreading, 2,4GHz-es alap órajel, 3,4GHz-es Turbo órajel, 6MB L3 cache és 47 wattos TDP, röviden így lehet leírni ezt a processzort. Már ebből is látható, hogy sok asztali társa megirigyelné a teljesítményét, valószínűleg nem okoz neki problémát a GTX880M kihajtása, hiába jelenleg ez a legerősebb mobil VGA. Persze ha épp nem használjuk az nVidia erőművét, akkor ott van a Core i7-ben található Intel HD Graphics 4600-as, ami maximálisan 1200MHz-en ketyeghet ebben a processzorban, így egyszerűbb játékok futtatására bőven elég lehet (egy Hearthstone meccsért pl. kár elindítani a GeForce-ot). Az integrált és a dedikált VGA között természetesen ezúttal is az Optimus technológiával tudunk váltani, a részletes beállításait megtaláljuk az nVidia vezérlőpulton.
Most azonban foglalkozzunk a lényeggel, a GTX880M-mel, mert hiába az erős processzor, mégiscsak ez fog igazán izzadni, ha beindítunk egy nagyobb gépigényű játékot. Elődjétől, a GTX780M-től csak GPU órajelben tér el az új csúcskártya, de ennek hála bő 20% teljesítménynövekedésre lehet számítani néhány játékban. A GTX880M alapja egy teljes értékű GK104-es GPU, ami azt jelenti, hogy 1536 shader fogja átrágni magát a kapott feladatokon, akárcsak egy asztali GTX770-es esetében. Papíron 10-29%-kal alacsonyabb eredményekre számíthatunk a GTX770-hez képest, attól függően, hogy a GPU, vagy a memória-sávszélesség lesz a szűk keresztmetszet. Ez alapján egy asztali GTX760-as szintjét biztos hozza majd a kártya, de hogy valójában mire képes, arra két oldal múlva visszatérünk (nem kell most azonnal lapozni, tartogat még érdekességeket a gép!).
A mi tesztpéldányunkban az 1TB-os Hitachi merevlemez mellett egy SSD RAID tömb volt, ami két darab 128GB-os Sandisk egységből állt össze. Az eredmények magukért beszélnek, a bő 800MB-os szekvenciális olvasást csak a PCI-Expresses meghajtók tudják még hozni, úgyhogy ha bármi gondunk lesz a rendszerrel, az nem a háttértárak miatt lesz.
Mint a fenti ábra mutatja, az sem gond, ha a nagyobb játékokat az 1TB-os Hitachi merevlemezre telepítjük majd, mert az is a gyorsabb példányok közül való, és a hangját se igazán hallani, de ez valószínűleg a hűtésnek is köszönhető (az azért elnyomja a nagyon halk neszeket).
Ha felsőkategória és ASUS, akkor általában egy SonicMaster felirat is megbújik valahol a gépen, de a G750 valahogy mégsem hirdeti magáról, hogy erős audió rendszer lenne benne. Pedig van, nem is akármilyen. Persze nem fogja egy rendes hangfalszett minőségét hozni, de notebookos viszonylatban nagyon jó hangzással rendelkezik a G750, még egy apró mélynyomót is kapott. Ez utóbbitól azonban tényleg nem kell csodát várni, viszont jó hír, hogy akárhogy használtuk, nem rezonált tőle az egész gépház. Ha a fülesre szavaznánk, az saját erősítőt kapott, így a nagyobb ellenállású példányok meghajtására is használható a G750, ha pedig nem lennénk elégedettek a hangzással a RoG Audiowizardban kedvünkre piszkálgathatjuk azt. A kistestvérében, a G550-ben nincs benne a füles erősítő, és külső mélynyomó jár hozzá, egyébként elvileg hasonlóak a képességei.
A G750 kinézete ismerős lehet azoknak, akik követték a széria alakulását, radikális változtatások az utóbbi időben ugyanis nem történtek. A zsanér nem tűnik rossznak, valószínűleg nem adja fel a garanciaidő előtt, a fedlap viszont nem olyan erős, mint azt ránézésre gondolnánk, egy ujjal is benyomható, úgyhogy jobb ha nem csapjuk hozzá semmihez a gépet (mondjuk a súlya miatt szerencsére ezt nem is lenne könnyű kivitelezni, ráejteni már könnyebb valamit). Bővíteni nagyon könnyű a gépet, a hátlap megfelelő része egy rejtett csavar kiszedése után leszedhető. A panel alatt található két merevlemez hely és a memória slotok. Az itthon kapható példányok esetében itt 8GB memóriával és a már bemutatott 7200rpm-es, 1TB-os merevlemezzel találkozhatunk.
A billentyűzetnek fehér háttérvilágítása van, aminek még a fényereje is állítható négy szinten. Az alátámasztás teljesen rendben van és a nyomáspont is ideális helyen van, úgyhogy ha meg kell írni pár levelet két meccs között, nem fogjuk elsírni magunkat, mint néhány gamer gépnél. A méret miatt természetesen numerikus rész is van a gépen, és jó hír, hogy az iránygombokat nem nyomorították össze. A touchpad érzékenysége és felülete jó, de érdekes módon néha nem vette be a többujjas utasításokat (pl. egyszerű görgetés). Nem sikerült rájönnünk miért, lehet, hogy csak a nálunk lévő példány problémája volt. Külön gombok vannak, úgyhogy nem az érintőfelület széleit kell nyomogatni, viszont eleinte kicsit fura érzés, hogy a gombokat a billentyűzetet és a touchpadot körülvevő burkolat szintje alá lehet nyomni. Böngészés közben azért ez nem fog problémát jelenteni, játékokra pedig jó eséllyel úgyis külön egeret használunk majd.
Csatlakozók tekintetében nem lesznek problémáink, az egyszer biztos. Bal oldalra a Blu-ray meghajtó mellé két USB 3.0-s port, egy Kensington zár és egy memóriakártya-olvasó került. Utóbbit így nagyon kényelmesen lehet használni, örültünk, hogy nem elöl van. A front vonalon nincs is semmi egyébként, ahogy hátul is csak az óriási szellőzök fogadnak minket. A jobb oldalon viszont igazi csatlakozóerdő található: füles kimenet (erősítős), mikrofon bemenet, még két USB 3.0 port, Thunderbolt és HDMI 1.4 csatlakozó, LAN port, D-sub videó kimenet és tápcsatlakozó. A G750 kezeli a 4K-s külső kijelzőket is, és egyszerre akár három monitor is ráaggatható. A 17 colos kijelző sajnos TN panelre épül (pedig a kisebb G550 már kapható IPS-sel), de legalább a jobbak közül válogatott az ASUS. Tűéles és szép képet kapunk, meglepően jó horizontális betekintési szögekkel, és rémesen pocsék vertikálisokkal. Ha valaki fölénk áll miközben játszunk… hát nem sok mindent fog látni. A fényerő elég sok lépcsőben állítható, bár a két legalsó ránézésre nekünk ugyanolyannak tűnt, és talán egy kicsit magas is egy teljesen sötét szobába érzékeny szeműeknek. A maximálisra viszont nem lehet panasz, és mivel matt bevonatot kapott a panel, borotválkozni/sminkelni sem ez előtt fogunk. Kivéve persze ha bekapcsoljuk a 720p-s webkamerát, ami szereti a természetes fényt, de videó beszélgetésekre vagy streamek kiegészítésére bőven jó (a GeForce kártya miatt természetesen van ShadowPlay támogatás is).
Core i7-4700HQ-val szerelt gép most jár nálunk először, de hasonló erejű processzorokhoz már volt szerencsénk, úgyhogy van mihez hasonlítanunk.
Bár az abszolút első helyet nem sikerült megszereznie CPU fronton a G750-nek, azért az vitathatatlan, hogy az egyik legerősebb mobil processzor lakozik benne, úgyhogy valószínűleg senki sem fog panaszkodni, aki játékra veszi. Főleg ha ránéz az alábbi diagramokra:
A mobil grafikus vezérlők között egyértelműen a GTX880M a király. Bár az AMD egy GPU-s csúcsmegoldása még nem fordult meg nálunk, ismerve a felépítését, esélytelen, hogy gyorsabb legyen ennél a GF-nél. Az alacsonyabb fogyasztás miatt mobil fronton most az nVidia tud erősebb vasakat pakolni ugyanakkora TDP keretbe. Az azonban nem túl izgalmas ha csak azt mutatjuk meg, hogy mobil fronton a GTX880M mindent visz, ezért összehasonlítottuk a teljesítményét asztali grafikus vezérlőkével is.
Jól tippeltünk a cikk elején, a GTX760 szintjét könnyen hozza a GTX880M. Bármit játszhatunk vele a notebook natív felbontásán (1920*1080), ha nem is a maximális (azok néha nagyon elszálltak), de magas minőségi beállítások mellett mindenképpen. Ahol lemarad kicsit, ott a memória-sávszélességének köszönheti ezt, MSAA nélkül pl. már gyorsabb Batman alatt, mint a GTX760 (ugyanúgy MSAA nélkül természetesen). Aprócska, ámde fontos kitérő: az ASUS szeret saját szoftvereket is mellékelni a gépeihez, így például a G750JZ esetében akár tuningolhatnánk is a VGA-t, de egyrészt nem láttuk értelmét, másrészt a hőmérséklete ebben a melegben így is a tűréshatár környékén volt. De ez csak egy extra opció, nem is ez a lényeg, hanem a Power4Gear, ami az energiamenedzsmentért felelős, és előszeretettel összeveszik a Windows saját beállításaival, sőt, néha úgy leszabályozta a GTX-et, hogy csak pislogtunk. 250MHz-től 993-ig ment mindenen és azért nem mindegy hogy valami épp 60 fps-sel megy, vagy csak 15-tel. A megoldást a szoftver törlése jelentette, ami után újrateszteltünk mindent, így jöttek ki a fenti eredmények. Most pedig vissza a teszthez, jöhet az üzemidő!
A G750-ben egy elég combos akkumulátor van, de egy óra alatt így is elfogy, ha mindent kipréselünk a gépből. Két-három filmet azért végig lehet vele nézni, ha az integrált grafikus vezérlőre hagyatkozunk, és böngészéssel is kihozható kb. 5-6 óra belőle, ami egy ekkora monstrumtól nem rossz. Ha játékkal akarunk tölteni egy több órás vonatozást, és nincs konnektor, akkor a GeForce Experience Battery Boost szolgáltatása segíthet nekünk, tapasztalataink szerint 2-3 órát játszhatunk vele (persze ez játékfüggő is, mindegyik máshogy terhel).
Bár viszonylag kicsit frissített G szériáján az ASUS, ez pont elég volt arra, hogy a maximalistákat ismét kiszolgálja, hiszen túl sok gépben nem láthatunk manapság GTX880M-et. Az egyetlen igazi ellenfele a G750JZ-nek az MSI GT70-ese lehet, ami nagyon hasonló specifikációval rendelkezik, és már a tesztasztalon fekszik, úgyhogy nemsokára beszámolunk róla, hogy mire képes. Általában ahol el szoktak bukni az ilyen gépek, az a hűtőrendszer (100 fokos Lenovo Y510p pl. két GPU-val), de az ASUS mérnökei jelesre vizsgáztak ebből a szempontból, megkockáztatjuk, hogy a G750-ben lévő duál hűtés talán a legjobb, amivel eddig találkoztunk. A gép erejére sem lehet panasz, jelenleg kb. ez a maximum, amit játékra lehet kínálni. Pozitívum még, hogy a RoG szériás laptop nagyon stílusos külsőt kapott és több hozzá illeszkedő kiegészítő is vásárolható mellé (Nomad hátizsák, GX1000-es egér). Csatlakozók tekintetében mindent megkapunk amire szükségünk lehet, talán még többet is, hiszen Thunderbolt portot még viszonylag kevesen használnak, de DisplayPort kimenetnek még jól jöhet. Az audió rendszer remek, a fejhallgató erősítő dicséretes és a billentyűzet is jó a gamer notis mezőnyben. A touchpaddal viszont egy kicsit barátkozni kell, és bár alapvetően szép színei vannak a felhasznált TN panelnek is, ebben az árkategóriában már valószínűleg sokan örülnének egy IPS kijelzőnek, még akkor is, ha ez egy kis felárral járna. Ezen kívül egy ilyen robosztus gép esetében jó lenne némi merevítés a fedlap alá, de más fronton nem igazán tudunk belekötni a G750-be, mindenképpen érdemes elgondolkodni rajta ha gamer gépet keresünk, annyira, hogy tőlünk egy plecsnit is kap.
ASUS RoG G750
Pro: + Brutális teljesítmény + Nagyon jó hűtőrendszer + Rengeteg csatlakozó + Jó audiórendszer (mélynyomó és füles erősítő) Kontra: - A touchpad lehetne jobb is - A felsőkategóriából el kéne tűnnie a TN paneleknek
Hivatalos honlap: ASUS honlap | ASUS RoG G széria honlap Vásárlás: Irány a webáruház A teljes RoG pakkot az ASUS magyarországi képviseletétől kaptuk kölcsön, ezúton is köszönet érte!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

62. pocla
2014.07.23. 08:41
Vicc hogy ennyiért nem IPS. Milliomosoknak jó vétel, fele ennyiért rakom össze a gépem és már ezt is megszólják a haverok minek ennyit költeni egy gépre. Amúgy jó cikk, best gamer laptop.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Bzsolt
2014.07.23. 12:28
Annyira nem rossz az ára, bár win8.1-el lenne ennyi, és abból lejönne ha nem kell valakinek op, úgy jobb lenne.

TN panel meg jó választás. IPS nem való játékra és filmre.
AH-IPS LG 5ms asztali monitoromat is most cseréltem vissza TN-re. Filmhez és játékhoz 1-2 ms kell és kész. IPS-en még filmet nézni sem túl jó. Néztem rajta a Brazil VB-t, és rettenetes volt. Most hogy megvan mellette az 1ms-es TN és egymás mellé teszem a kettőt, egyértelműen a TN a jobb monitor még mindig. Így nem csodálkozok, hogy gamer notikra még mindíg TN-t adnak, igazuk is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.07.23. 12:36
de jó azoknak akik fel tudnak fogni 1-2 ms különbséget...komolyan irigy vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. zorrobombe... Bzsol...
2014.07.23. 12:37
Ha a játék neked a CoD meg a CS, akkor igazad van. Csak akkor ne játékot mondj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Kajafun
2014.07.23. 12:48
Kíváncsi lennék a videókártya mikor fog profitálni abból a 4giga vramból...
Azt meg nem is mondjátok hogy ha ráköti a 4k-s monitort, mert csak röhögni fogok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Ch00ler
2014.07.23. 13:00
Éppen 2 hónapja vettem egyet, de nem saját használatra (rokonnak ment ajándékba). Viszont nálam volt 2 hétig és csak megerősíteni tudom, hogy jól összerakott és iszonyat nagy teljesítménnyel rendelkező notebook-ról van szó. Nekem nagyon tetszett.

A cikk is nagyon jól mutat rá az egyik leglényegesebb dologra: specifikáció alapján össze lehet rakni fél pillanat alatt egy hasonló gépet, de amikor 50 fokos a billentyűzet, mivel a hűtés közelében sincs a teljesítménynek, akkor derül ki, hogy egy másik laptop miért is drágább. Ez a kettős hűtés, ami hátrafelé tolja a meleget valóban a legjobbak közé emeli. Ráadásul terhelés alatt sem ordít a ventilátor, hanem halkan teszi a dolgát.

Asztali gépekhez pedig valóban nincs értelme hasonlítani. Értelemszerűen harmad árból lehet egy hasonlót építeni. Az egy másik piac.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Vinrael Bzsol...
2014.07.23. 13:03
persze, nyilván azért vannak komolyabb e-sport rendezvényeken is IPS monitorok (is), mert nem való játékra köszönnyük emese
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Butchy Vinra...
2014.07.23. 13:16
Egy két eSport eseményen feltűnik az Eizo FS2333 / FS2434 de ennek az árából egy fél Asus noti már kijön
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Bzsolt Sr4c
2014.07.23. 13:40
És rossz azoknak akik nem látják. Nálam egymás mellett van a két monitor, hidd el, látható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Bzsolt zorro...
2014.07.23. 13:46
Játékról ÉS FILM-ről beszéltem. és ha a felsoroltak neked nem játékok akkor sajnállak. (amúgy meg RPG-ket játszok, TES sorozat, ect.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Bzsolt Vinra...
2014.07.23. 13:50
Butchy megelőzött, méreg drága szintén 1ms!!!-es panelek azok is. Szal leülhetsz kettes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Vinrael Bzsol...
2014.07.23. 14:00
Dell uh2312hm... nem méregdrága, és nem is 1ms-es... Mégis ebből láttam egy halommal. Most így hirtelen először az első vagy talán második dota 2 világbajnokság ugrik be. Ja és még ha méregdrága is, kit érdekel? te azt állítottad hogy az IPS egyáltalán nem való játékra, ami baromság
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Butchy Vinra...
2014.07.23. 14:05
Be linkelnéd nekem az UH2312HM monitort mert csak U2313HM-et találok és 8ms GtoG
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Vinrael Butch...
2014.07.23. 14:11
elírtam, u2312hm az, és igen 8ms szürkéből szürkébe. és ?? ezzel most mit akarsz mondani? épp ez az, hogy nem 1ms (ami jókora parasztvakitás, mert tn-nél nem szürkéből szürkébe váltást adnak meg..), mégis nagy e-sport rendezvényeken ott van, és azzal tolják a profik, nem valami csoda1mstn "gamer" monitorral
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Zabalint
2014.07.23. 14:12
Pedig én pont, hogy kizárólag elkényeztetett gyerekeknél és elkényeztetett egyetemistáknál láttam ehhez hasonló gamer gépeket, egy komoly felnőtt ember előbb vesz egy combosabb üzleti laptopot, mint egy ilyet.

De, össze kell vetni asztali gépekkel is, hogy lássuk, annak hányszorosába kerül egy hasonló teljesítményű gamer laptop. Ezeket a laptopokat ugyanis nagyrészt asztalon fogják használni, csak több helyen, ha mondjuk ez a több hely 2, akkor még mindig 2 db. gamer asztali gép a nyerő, mert az árából majdnem 3 is kijön, és bővíthetőség szempontjából jobb. Mondom ezt úgy, hogy minden más területen, tehát ami nem játék, a laptopokat részesítem előnyben.

Szerk.:
Egyébként aki gamer laptopot akar venni, azoknak emellett a másik, amit mondani szoktam, hogy elgondolkodott már azon, hogy ehelyett egy combosabb gamer gépet és az egyéb céljaira egy olcsóbb laptopot is megvehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Bzsolt Vinra...
2014.07.23. 14:16
Az állításom továbbra is tartom, IPS nem való játékra, (kinek mi a játék... Nekem FPS/Planetside2, RPG/TES sorozat, MOBA/LOL, DOTA2... ) És azért mondom, mert itt van előttem mind a kettő. Pont

szerk.: DOTA2-t hoztad fel, ott a szponzor adja a cuccot, és azt használják a résztvevők, ha akarják, ha nem. Előző bajnokságot a BenQ szponzorálta, akkor jó volt a TN? ennyi. Pénz beszél, az ember meg eszi a marketinget. Próbáld ki kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Bzsolt Vinra...
2014.07.23. 14:18
lol te aztán igazán értesz hozzá lololol... a 8ms szürkéből szürkébe az a GTG. ami a gyorsabb. egy 1ms-es GTG az 3,4ms teljes válaszidő. szal a 8ms gtg elég rossz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Butchy
2014.07.23. 14:26
Akkor most hogy kiveséztük hogy kinek mi és milyen válaszidő akkor térjünk vissza a nagyon jó kis cikkhez, köszönjük szépen Svindler!
És ezúton szeretnék megkérni mindenkit hogy ha nem idevág, nem fontos akkor ne Köszi Butchy Peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. pocla
2014.07.23. 14:27
Persze aki saját magát tartja el annak esze ágában sem jut egy ilyen. Főleg itt magyarországon. Más kérdés külföld ahol egy fizu ennyi. Amúgy mindig mosolygok aki 5mses monitor vagy ha már nem 60 fpsel megy a játék az már jászhatatlan. P4es gépen is volt régen h wowoztam 10-20fpsel. Persze ha vmihez hozzászoksz akkor nehéz alább adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Vinrael Bzsol...
2014.07.23. 14:31
ezt magyarázom én is, hogy annak a dellnek 8ms szürkéből szürkéje van (8ms g2g, 6/7ms fekete-fehér váltás)...
és egyébként meg lehet kicsi válaszideje egy monitornak, ha közbe nagy az input lag.
és ha szerinted nem játékra való, akkor vajon mégis miért van egy csomó híres e-sport versenyen pl ilyen dell monitor, nem pedig valami 1ms "gamer" csoda? (és nem, nem szponzor, most néztem meg, 2012es ti meccseken még ki is volt takarva a hátsó dell embléma egy dotás matricával)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Vinrael Zabal...
2014.07.23. 14:48
Hát pedig az én bátyám is egyetemista, de egyáltalán nem elkényeztetett. Magának kereste meg a pénzt egy gamer laptopra. Ő még a 2011be az akkori asus g74sx-t vette meg (3d nélkülit). Bár elég csípős ára volt annak is (320 körül volt talán), de nagyon jól összerakott gép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Butchy
2014.07.23. 14:48
Monitorral kapcsolatosan még végszóként annyit tennék hozzá hogy ha a monitor gtg 8ms akkor a fekete és fehér közötti váltás nagyobb lesz nem is kicsit hanem nagyon. Köszönöm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. csabi02
2014.07.23. 15:11
ez egy k@rva jó és erős noti!

Zabalint:
az ára szerintem simán jó,fele annyi mint a gagyi külsejű alien,de főleg olyan notikhoz képest amik HW-es felszereltség szinten a "lehúzós" kategóriába tartoznak,mivel már 5éve is megkaptuk ugyanazt 250ezerért és most 360ezerbe kerülnek,anyagminőség nem sokkal jobb és az akksi max 30percel továbbírja.
Azt meg nem tudhatod,hogy ki milyen életet él és nem cipelheted magaddal mindenhova az asztali gépet csak mert játszani is akarsz.

Nem mellesleg simán ennek a felébe kerül egy normális asztali konfig amibe gtx760-at raknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Zabalint Vinra...
2014.07.23. 15:13
Ok, visszavonom az elkényeztetettet, legyen akkor simán egyetemista. Elég sok egyetemistát láttam én ilyen gépekkel, és általában azért vették, mert játszanak, de hol otthon, hol a koleszban, viszik a gépet és amúgy sincs sok hely a koleszban asztali gépnek. Én csak azt akartam cáfolni, hogy a gyerekek és az egyetemisták ne lennének célcsoport, mert szerintem pont hogy azok, de csak az, aki megteheti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Zabalint csabi...
2014.07.23. 15:25
Nem mondom, hogy drága, hanem azt mondtam, hogy igenis érdemes összevetni az asztali gépekkel, természetesen figyelembe véve a saját életmódot is, én csak egy példát hoztam, hogy milyen esetben éri meg inkább 2 asztalit venni, meg olyan eset is van, amikor 1 asztalit + 1 gyengébb laptopot, viszont olyan élethelyzet, életmód is van, amikor ez éri meg jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Vinrael Zabal...
2014.07.23. 15:33
"Én csak azt akartam cáfolni, hogy a gyerekek és az egyetemisták ne lennének célcsoport, mert szerintem pont hogy azok, de csak az, aki megteheti."
Igen, ezzel egyet értek.

Egyébként vicces hogy sózza rá az emberre az egereit az Asus. Ugye említettem előbb a g74sx-et... na hát ahhoz meg a gx800at adták. Ennyire nem veszik az Asus egereket? Pedig ez a gx800 sem volt rossz, igaz a görgője kb másfél év után nem igazán úgy működött ahogy kellett volna. Valamiért csak úgy érzékeli a görgetést most már, ha kicsit le is nyomod. (2 évig én használtam)
De az is biztos, hogy ezt a gx800at 10ezerért nem vettem volna meg - ennyibe került volna bolbta -
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. xcomman
2014.07.23. 18:23
Bezzeg a 8 giga ramert (persze lehet boviteni..) senki nem rinyal csak az allitolagos 1ms miatt ami gtg es az input lagrol szo sincs. Megneznem kulonbozo szinekkel ahol szerintem elokerulne az az 5-6ms is vagy tobb. A TN paneleknel meg siman befigyel a 25ms-es input lag szemben egy dragabb ips 12-15ms-hez kepest. Azt nem vitatom, hogy nem lehet latni a kulonbseget, de nem ez fogja eldonteni a meccset. Bar lehet az ilyen laptopokban mar odafigyeltek erre is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Taranisz
2014.07.23. 21:23
~8 db jó állapotú Polski 126p kijön az árából!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. sinex
2014.07.24. 05:12
Felejtsük már el ezt a parasztvakítást. Haveroknak biztos jó villogni, de olyan, hogy "gamer" laptop, nem létezik. 420-ért veszed meg ezt a gépet és kapsz egy 38-as átlag fps-t a WatchDogs-ban? D Ami, 2 év mulva már nem lesz elég semmire. Megéri... . És ezzel, még nincs is gond, de sajnos aki nem jártas ebben az lazán bekajálja, hogy ez a laptop megéri az árát, és csomóan valszeg (aki kicsit tehetősebb) lazán megveszi, aztán megy vaterára meg hardverapróra két év múlva hatodennyiért. Miközben vehetne 120-ért egy laptopot + mellé valami brutál konfigot otthonra, vagy akár egy hordozható miniITX konfot (és ezt később nem kell kidobni ha elévült, max vga-t cserélsz aztán szia). És még fagyira is marad pénzed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. sinex
2014.07.24. 05:18
Most nézem, még egy Windowst sem licencelnek mellé.. A monitor meg ennyiért legalább lehetne 4K-s.. Ja bocs, a 880M bekakilna 4K alatt játék közben . A 8Gb ram meg nevetséges (persze nem mintha kéne több egy "gamer" gépbe, de akkor is ennyiért dobjanak bele 12-t legalább, ha már parasztvakítunk).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Simba
2014.07.24. 07:23
Azért az elég durva, hogy 420k-ba nem fér bele egy Windows.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. predike07
2014.07.24. 09:19
Szép szép,meg gyors is.Jó cuccok vannak benne,de sajna ez nem éri meg az árát.
A célközönség megy olyan kérdés,hogy aki akarja/tudja az megveszi,aki meg nem az nem.De szerény kis hazánkban nem fog eladási rekordokat dönteni.
Igény kérdése.Nekem ha volna enyi pénzzem amit kifejezetten ebbe a témába akarok beleölni,akkor csak is biztos asztali PC.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. BeZol
2014.07.24. 09:34
Anno nekem is volt gamer laptopom, még 2005-ben 790ezer Ft-ért (clevo d900t)...
Tapasztalatok: túlmelegedés nyáron, gyárilag hibás volt a sata vezérlő, a vga túlmelegedett, és 3 hónapig volt szervízben miatta a gép, 2 év után már 1680x1050-es felbontás és high beállítások helyett 1280x800-ban és low-mid közötti beállításokon lehetett futtatni az új játékokat úgy, hogy ne legyen zavaróan alacsony az fps. 5 év után alaplap meghalt és kukázva is lett a gép.
Lanpartykra járni, és a hétvégi költözgetések alkalmával jól jött a hordozhatóság, de soha többet gamer laptopot. Sok ismerős vett 2010 környékén középkategóriás gamer laptopokat, és 2 éven belül mindegyik inkább vett egy gagyibb laptopot és egy normál asztalit játékra.
Nem elég, hogy a gamer laptop azonos teljesítmény mellett 2xer annyiba kerül mint az asztali gép (monitort is bele kell számolni!), de egy asztali középkategóriás gép, mint amit kb. ez a laptop is tud, az 2 év után bővítésre szorul, ha szerencsénk van, akkor elég csak a vga-t cserélni, és újabb 2 évre ok lesz a gép. Laptopnál mit cserélsz? Semmit, vehetsz megint aktuális gamer laptopot, hogy a 2 éves frissített géped teljesítményét hozza.
Sokan vettek gamer laptopot, de senkit sem ismerek, aki utána vett volna újabbat, persze ha a pénz nem akadály és helyszűke is van, akkor miért ne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. csabi02
2014.07.24. 11:49
Érdekes ellenvetéseket lehet olvasni.
Az i7-4700HQ+Gtx880m kombó ezek szerint 2év múlva semmit nem ér,de azért megnézném,hogy hányan fogják az asztali gtx760,760Ti-t kukázni 2év után.

Meg drága a 420ezer,de a 15"-os noti takarékos i5-el, 1366x768-as felbontású tn + 4giga ram meg 500gigás wd green-el megéri 360ezerért mindenkinek,mert az anyagminősége 10%-al jobb (szálcsiszolt alu-hatás) és továbbírja 40percel 100% terhelés mellett...na sztem meg pont ez az aminek a külsejével,üzemidejével villogni tudnak,de valójában nincs mögötte semmi,csak a márka név.

Az új alientől is sokan recskáztak,pedig az ennél gyengébbet ad és még az anyagminőségben is alulmarad ettől aztán majdnem a duplája szal ott csak a névre tudnak villogni.

Az asztali pc-vel csak az a gond,hogy ha pl: minden hétvégét más országban,másik város hotelében töltöm akkor nem cipelhetem a hátamon monitorral,bill.-el 1ütt,főleg ilyesmi a reptéren lenne nagyon vicces.
Mivel ezt nyomtam 3évig elhihetitek,hogy egy ilyen masina felér a világ legjobb r@bancával,aki egész nap,minden időben,mindenhol a szolgálatodra áll és jól is teljesít
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Svindler sinex
2014.07.24. 13:12
sinex: 4K+17 col? Főleg Windows-zal? Errm... Még ha lenne ilyen opció sem kérném az biztos (katasztrófa a nagyobb DPI kezelése egyelőre a rendszernek)

csabi02: lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Kajafun BeZol
2014.07.24. 13:31
Haveromnak is 400ezres gamer lapossa van, a dzsiforsz 8600 folyamat elfüstölt benne, többet állt mint ment...
Nálam csak 1 évig pihent.
Ennyit a gamer laptopokról.
Átverés, semmi több!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Bucse Kajaf...
2014.07.24. 13:55
És az mikor volt 400k, ha 8600os van benne? -_- Lehet azóta fejlődött a technika nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. csabi02 Kajaf...
2014.07.24. 14:06
össze sem szabad hasonlítani azokat a mostanival.
anno én is próbáltam olyan notit amiben 8600-volt, aztán súlyos égési sérüléseket szenvedtem tőle mikor ölbe vettem 1pillanatra !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. csigabigaf
2014.07.24. 14:16
Volt szerencsém a géphez élőben és össze hasonlítottam játékokban hogyan teljesít az asztalimhoz képest és bár nem volt túl komoly tesztelés, szinte egy az egybe hozta ugyanazokat a számokat mint amit az asztali, majdnem ugyanazon a hőfokon, szerintem eléggé impresszív ez abszolút elfogadható hangok mellett, a netbookon hangosabban tudta nyomni internetezés közben.
Az asztali gép egy 4670k+gtx770 volt és szinte pontra ugyanannyi fpst kapott a legtöbb játékban. (nem volt húzva se proci se gpu)

Szerintem elég jó vétel ha fontos számunkra a mobilitása, ez nem fog túlmelegedni, égetni a kezeidet a billentyűzeten vagy lesüvíteni a fejedet - és én szinte minden gamer laptoptol csak ezeket látom.

Az ára meg borsos, dehát már megszokhattuk hogy a desktop teljesítmény, laptop formában mindig egy minimum 2xes szorzóval megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. asdsa
2014.07.24. 14:56
400 ezret egy ilyen laptop szerintem simán megér. Fejlődik a piac, egy ilyen gép 4-5 év múlva is "gémer" lesz, van rendes hűtése és jól össze van rakva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Zabalint csabi...
2014.07.24. 15:14
"Az asztali pc-vel csak az a gond,hogy ha pl: minden hétvégét más országban,másik város hotelében töltöm akkor nem cipelhetem a hátamon monitorral,bill.-el 1ütt,főleg ilyesmi a reptéren lenne nagyon vicces.
Mivel ezt nyomtam 3évig elhihetitek,hogy egy ilyen masina felér a világ legjobb r@bancával,aki egész nap,minden időben,mindenhol a szolgálatodra áll és jól is teljesít "

Ha én így élnék, akkor nem számítógépes játékokkal tölteném a szabadidőmet... De kinek a pap, kinek a papné.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MinionFlas...
2014.07.24. 15:39
"400 ezret egy ilyen laptop szerintem simán megér. Fejlődik a piac, egy ilyen gép 4-5 év múlva is "gémer" lesz, van rendes hűtése és jól össze van rakva."

+1

"Az asztali pc-vel csak az a gond,hogy ha pl: minden hétvégét más országban,másik város hotelében töltöm akkor nem cipelhetem a hátamon monitorral,bill.-el 1ütt,főleg ilyesmi a reptéren lenne nagyon vicces.
Mivel ezt nyomtam 3évig elhihetitek,hogy egy ilyen masina felér a világ legjobb r@bancával,aki egész nap,minden időben,mindenhol a szolgálatodra áll és jól is teljesít "

HAHAHA sírtam a röhögéstől, ez jó volt. ;-)

Nem mellesleg, a fogyasztást mért nem nézi senki?

A GTX760(amit ver ugye a 880M) önmagában full loadon eszik 175wattot, ez a notesz full loadon 200at mindenestül!

1 év alatt megnézném mennyi a villanyszámlán megspórolt összeg, ja tudom az nem érdekel senkit...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kajafun Bucse
2014.07.24. 19:15
Igen fejlődött, csak épp ugyanúgy kivannak centizve a dolgok benne, ezáltal könnyen nyekk! Ha véletlenül nem tudnád...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Bucse Kajaf...
2014.07.24. 19:53
Aha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Korb_Zolta...
2014.07.24. 22:21
Szerintem ez meddő vita megéri, nem éri meg. Mindenki maga dönti el igényeit, lehetőségeit figyelembe véve beruház egy ilyen vagy ehhez hasonló szerkezetre. Nyilván ennek érdekében lemond másról amit ezért a pénzért megvehetne. Valószinűleg ebből is több féle "csomag" készül op. rendszer nélkül, op. rendszerrel, több rammal, nagyobb HDD-val, esetleg SSD-vel stb. Nyilván akinek a mozgatás fontos a sok-sok "vándorlása" miatt és "szenvedélye" a játékok akkor egy lehetséges alternativa ez a készülék. Természetesen egy notebook-ba nem lehet a "csúcs" teljesitményt beleépiteni a hűtési és hely gondok miatt. Az egységes szerkezete, elrendezések miatt a bővités is nehézkes és korlátozott egy asztali géphez képest. Ennek a készüléknek is meg lesz a maga piaca, vevőköre, ezért is készitették, fejlesztették.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. BeZol Kajaf...
2014.07.24. 22:28
Nekem Geforce Go 6800 Ultra volt, 113 foknál kapcsolt le, műanyag asztalt megolvasztotta tenyérnyi területen, azóta sincs ott minta Így utólag poénos, pedig marha irritáló volt állandóan szobaventillátort is ráállítani a gépre, hogy legalább 40 percig ne kapcsoljon le
Mai technika tényleg jobb már, és a fejlődés is belassult, ezért tényleg tartósabb ideig használhatóak ezek a masinák. Ha pedig levetítjük a teljesítménytöbbletet bármilyen szintű laptophoz képest, akkor meglepő módon egy ilyen gép sokkalta jobban megéri, mint pl. egy 140-150ezres 840m-es core i5-4200u-s gép, és akkor még nem beszéltünk a plusz szolgáltatásokról sem. Ettől függetlenül soha többet laptopot játékra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BReal
2014.07.26. 09:53
csabi02: egy asztali otthonra, egy a másik helyre ahol élsz. Cserébe a vonaton vagy buszon nem tudsz játszani. Nagy tragédia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Cooley
2014.07.26. 16:05
A felszereltséghez képes egész baráti az ára. Maxwellel lesz majd igazán érdekes. A 860M is elég jól teljesít, kíváncsi vagyok, mit tud majd a felső kategóriában!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Zoli0283
2014.07.29. 09:15
Sztem a laptopokat közel sem játékra találák ki, 2év múlva nem gamer laptop lessz hanem átlag laptop D + benne van egy i7 es mobil proci is meg egy mobil vga is 4GB rammal , meg még ott van a 8GB rendszer memória is, azt a 4GB vramot az életben nem fogja használni , vagy majd fogja és ráköt 3 monitort D , az i7 es procit is minek teszik bele ilyenekbe ha az a gy@kér aki csak azért vesz ilyen laptopot , hogy játszhasson, villoghasson az új gépével a haveroknak, az életben nem használja majd ki az a procit se, a normális hűtőről ne is beszéljünk.....

De ez megint egy másik piac és majd akinek szüksége van egy ilyenre az majd eldönti , hogy megéri-e....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. thedevelop...
2014.07.29. 20:25
Baromi érdekes olvasni a hozzászólásokat. Úgy tűnik ugyanis, hogy itt mindenki 3 monitorral, monitoronként 60FPS-t szeret kipréselni a gépéből a legmagasabb beállítások mellett.

Általában vissza lehet ám venni a beállításokat, ami csodát tud művelni a teljesítménnyel.
Ha már Asus, akkor GX500. 15.6", 4K IPS, PCI-E 4x M.2 SSD, 860M
De ott van például a Gigabyte P35w v2, vagy a P35g v2 (870M/860M), SSD RAID + HDD.

A másik érdekesség, hogy kíváncsi vagyok, közületek hányan vannak azon a véleményen, hogy egy tableten már "simán" lehet dolgozni, illetve a "komoly emberek" már azt veszik munkára is.
Tehát a tablet alkalmas munkára, de egy jóval erősebb notebook nem alkalmas játékra. Érdekes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Coyote987
2014.07.29. 22:28
Hát azért ez kurva drága hardverhez mérve is... TN matt kijelző hagyjuk is... Hitachi HDD???? Sandisk SSD???? .... Minimum WD red v. black és egy Corsair vagy Samsung Pro SSD... Notebook igazad van nem játék gép... nekem is asztali van,de alig vagyok itthon jó lenne ha hordozhatnám... Itthon meg dokkolóval TV fogyasztásra jobb talán mint egy asztali igaz teljesítményben is elenyész egy Pchez képest de nem ilyeneknek tervezték őket, ez arról szól hogy minél több pénzt húzzanak ki az olyanok zsebéből mint én vagy Te hogy ha van lehetőséged meg tudd venni. A másik választó ok talán kinek mit bír el a buksza.De ennyiért ez egy rakás sz...r
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. csabi02 BReal
2014.07.30. 10:22
Látom nem olvastad amit írtam,saját példám,de nem is igazán számít,mert mindenkinek joga van,magával cipelnie az asztali gépét a hátán,ha úgy hozza a sors.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Resike
2014.07.31. 09:44
Ilyen árkategóriában inkább vennék egy Razer Blade-t, az reggelire megeszi ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Korb_Zolta...
2014.07.31. 16:32
Nagyon jó szerkezet a Razer Blade Pro de azert ez sem megvetendo gep. Másrészt árban a Razer magasabb árfekvesű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. JokerPRO
2014.07.31. 20:41
Hát ez kurva drága,most nem azért már de soha se értettem ezek MITŐL ILYEN DRÁGÁK?! Össze rak az ember ilyen gépet 200k-ból is,jó oda nem számoltuk igaz bele a többi kis apróságot,de számoljunk 10k-t a monitorra mert TN,még se egy IPS,legyen a billentyűzet 5k meg a hangszoró is,aztán tessék,220e Ft-ból megvan az ilyen gép,jó nem hordozható de ezeket a gépeket amúgy se arra találták ki,valahogy 5-6 KG-ot nincs kedvem cipelni Jah meg azt is nézzük hogy a 200k-ból minőségi dolgokat szerelek be,pl amint írták hogy normális SSD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thedevelop...
2014.08.02. 15:26
JokerPRO:
"jó nem hordozható de ezeket a gépeket amúgy se arra találták ki"
Nyilván nem, inkább arra, hogy beépítsd a konyhabútorba. Pff.

Szerintem Te ilyen gépet szeretnél:



(Benne van a 10k-s monitor is.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ADIO17 Joker...
2014.08.03. 23:11
200k-ból a minőségi géped nagyon jó lehet egy jó ssd 40k. a hangszóró meg 5k? szocreál feeling: "ON"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MUERTE
2014.08.07. 11:02
Nem rossz gép,de alapvető probléma hogy nuku későbbiekben vga/proci upgrade és a 880M ami egy 1GHz-re rántott 780M, már korántsem olyan stabil mint kéne lennie.A gyári vbios egy rakás sz..,én a 780M SLI-t is unlocked alulfeszelt vbios-szal hajtom a gyári 1.012V helyett 0,912V-on és betonstabil,arról nem beszélve hogy jellemzően 60-68°C maximális terhelés alatt a cucc.A vram kérdés kifigurázásáról meg annyit hogy a f.s W.D. 3,9GB-ot kajál be nálam ultrán...a 2Gigás kártyák már köhögnek alatta,de azért további jó ész osztást a tudatlan trolloknak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Zoli0283 MUERT...
2014.08.12. 08:12
"A vram kérdés kifigurázásáról meg annyit hogy a f.s W.D. 3,9GB-ot kajál be nálam ultrán...a 2Gigás kártyák már köhögnek alatta,de azért további jó ész osztást a tudatlan trolloknak " Igen?
A 2gigás r9 270x húzott kártya padlóra küldi ezt a szutykot, de erről ennyit..... W.D 3,9 gb-ot kajál, na ezen jót röhögtem, és azon a 17,3" os képernyőn? Tudod Te miről beszélsz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MUERTE Zoli0...
2014.08.16. 08:33
A képernyő méretének mi köze van szerinted a felbontáshoz???,mikor már 13"-on is van 2560x1600, 15"-on meg 2880x1800-as felbontás is akár,de konkrétan FHD-be, (ha nem tudod segítek 1920x1080-ba) mértem Ultrán,TXAA élsímítással a 3,9GB vram használatot.A 2Gigás kártyáddal ezt nehezen fogod lemérni... sem fix 60 FPS-el futtatni kifullozva azt a fos játékot.Én láttam a saját kijelzőmön nem az ujjamból szoptam ki,az már más kérdés hogy totál indokolatlan akkora vram igény,mert csak egy fosul megírt bughalmaz az a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim MUERT...
2014.08.16. 09:00
Személyeskedést kérném mellőzni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. peti198706...
2014.09.13. 13:15
Haza vihetem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!