iPon Cikkek

Asus U36SD: 19 mm-be zárt tudás

Dátum | 2011. 09. 07.
Szerző | Alvin_ti4200
Csoport | NOTEBOOK

Nincs egy éve sem, hogy az Asus újra belépett az üzleti notebookok szegmensébe a B és P családdal, melyek közül előbbi járt nálunk és összességében elégedettek voltunk vele, még ha közvetlen konkurensnek nem is éreztük a HP-val, a Lenovoval, vagy a Dellel szemben. Azt viszont sejteni lehetett, hogy az Asus nem fogja hagyni, hogy ebben az igen fontos régióban kigolyózzák a többiek, így nem meglepő, hogy a korábban csak kecsesnek tűnő U családot kicsit közelebb igyekeztek hozni az üzleti vonalhoz. Dokkolót ugyan ezúttal sem kapott, viszont funkcionalitása példaértékű.


Az U30Jc óta eltelt másfél év alatt természetesen a gyártó egyszer már frissítette a szériát, a külföldi sajtó ódákat zengett az U33 családról, nálunk sajnos nem járt a készülék, de hiszünk nekik, hogy tényleg jól sikerült. Az U36SD-t a cég olyan fellengzős tulajdonságokkal és képességekkel hirdeti, mint az egyetlen teljes értékű processzorral szerelt notebook a mindössze 19 mm-es vastagsággal rendelkezők között, az akár 10 órás üzemidő vagy a matt magnézium-alumínium burkolat.


Nyolccellás akkumulátorral is mindössze 1,66 kg az egész gép, amely döbbenetes érték, igaz, ezt a gyártó optikai meghajtó nélkül érte el. Nem maradhatott ki a repertoárból az egy szem USB 3.0-s foglalat, illetve kapunk egy integrált és egy dedikált videokártyát is az NVIDIA Optimus technológiájával megfejelve, így minden esetben azt használhatjuk, amelyre valóban szükségünk van. Halkan jegyeznénk meg, hogy az ilyen vékony notebookok között a GeForce GT 520M kifejezetten erős grafikus gyorsítónak számít. Természetesen széria tartozékként jár a 64 bites Windows 7 Home Premium operációs rendszer, illetve a két év garancia is. Remek szolgáltatás a 30 napos pixelhiba garancia, amely a vásárlástól számított egy hónapon belül biztosít kijelző cserét abban az esetben, ha akár egyetlen pixelhibát is találunk rajta. Több gyártó is bevezethetné ezt a szolgáltatást, akár felárért is lennének rá vevők, ebben biztosak vagyunk. Bár a burkolat döntő többsége matt, sajnos a kijelzőnél nem tudták megállni a mérnökök, hogy ne tegyenek elé tükröződő réteget.


A készülék mellé a szokásos dokumentációkon felül kapunk egy kisméretű egeret és egy jól használható táskát is, amelybe viszonylag sok dolog belefér, tekintettel arra, hogy maga a notebook keveset vesz el belőle. A tápegység 90W-os, így viszonylag gyorsan tölti a brutális kapacitással rendelkező akkumulátort.

Hűtését tekintve az U36SD-től semmiképpen se vártunk csodát, hiszen nem alacsony fogyasztású processzor van benne, ráadásul nagyon vékony és eddigi tapasztalataink során egyetlen cég volt képest ezt a feladatot megoldani, ők is csak egy konkrét modellnél (Lenovo X2xx széria). Normál használat mellett az Asus új üdvöskéje meglepően halkan teszi a dolgát és még a cég weboldalán hirdetett szlogen is igaznak bizonyul, ugyanis az ergonómiailag fontos részeken (billentyűzet és touchpad környéke) még maximális terhelés mellett se forrósodik át a gép (bár a bal alsó sarok elég meleg tud lenni), kényelmesen lehet használni annak ellenére, hogy ilyenkor már közel 90 fokos értékeket ábrázol a mutató. Alul már egészen más a helyzet, gyakorlatilag ott jön ki az, amit felül nem annyira érzünk. Ha ölben szeretnénk használni a gépet, akkor igyekezzünk alacsony terhelésnek kitenni, ellenkező esetben a jobb és bal combunk nem mindennapi élménnyel fog gazdagodni. Hiába, ilyen kis méretű házban nehéz csodát tenni egy ilyen erős processzorral, pláne, ha még egy dedikált grafikus kártya is dolgozik mellette.






























A Windows által mért pontszámokról kár beszélni, annál inkább érdemes viszont a HWINFO képre pillantani, azon ugyanis láthatjuk, hogy a mai trendeknek jellemzően az Asus is egyetlen 4 GB-os modult pakolt az U36SD-be, így bár némileg lassított rajta a 2x2-es felálláshoz képest, viszont a jelenlegi memória árak mellett nagy könnyebbség, hogy könnyedén megoldhatjuk a 8 GB-ra bővítést egy második 4 gigás RAM vásárlásával.






















A merevlemezzel nem csak, hogy meg voltunk elégedve, de egyenesen imádtuk, hiszen nulla hangja mellett valami elképesztő, szerkesztőségi körökben megmagyarázhatatlan sebességet produkált. Legalább ötször járt már nálunk a Western Digital Scorpio Blue-ja 500 GB-os kivitelben, de ilyen jó eredményt még csak megközelítőleg se mértünk vele soha. A nagy melegnek és a nem túl hűvös alkatrészeknek „hála” a merevlemez is kapott bőven a forróságból, de szerencsére a 46 fok nem a világ vége, főleg nem nyáron. Ettől függetlenül érdemes elgondolkodni, hogy SSD-vel váltjuk ki a nagy kapacitású HDD-t, ugyanis annyira vékony a burkolat, hogy hiába a leesés elleni védelem, mi féltenénk az adatainkat. Gyárilag lehetőségünk van flash memóriás tárolóval (Intel 160 GB) rendelni a gépet, de a közel 130 ezer forintos felárat abszolút nem éri meg, hiszen hasonló sebességű és kapacitású SSD-t már fele ennyiért is könnyedén be lehet szerezni és az utólagos beszereléshez se kell mérnöki diploma.

A hangszórók meglepően hangosan voltak, bár tisztaságukon kívül sajnos más erényük nem volt. Túl nagy jelentőséget nem tulajdonítottunk nekik, ez a gép nem erről szól.


Kicsomagolás után szinte megjön az ember kedve ahhoz, hogy alaposabban körbe járja az U széria legújabb tagját. Kétségtelen, az U36SD nagyon szépre sikerült, legalábbis, ha az eddigi Asus notebookokat vesszük alapul, akkor biztonsággal kijelenthető, hogy ez a készülék a gyártó legszebb portékái között van. A magnézium és alumínium keverékéből kialakított ház kifejezetten jó minőséget kölcsönöz a gépnek, persze ez nem jelenti azt, hogy a pár milliméter vékony fedőlap ellenállna a nagyobb behatásoknak. Az egyetlen csillogó bevonat a kijelzőre és az ezt körülvevő kávára jutott, szerintünk legalább az utóbbit érdemes lett volna megkímélni ettől, egyszerűen nem áll jól a masinának. Hiába a vékony kialakítás, az U36-ot elég könnyű szerelni, igaz, csak a memóriabővítés az, amelyhez elég egyetlen csavart kicsavarni, minden más egy kicsit komolyabb beavatkozást igényel. A hatalmas, nyolccellás akkumulátor minimálisan ugyan, de megemeli a noteszgépet, pont annyira, hogy még komfortosan tudjuk gépelni, ezzel tehát nincs gond (az U36SD kapható négycellás teleppel is, bár a hazai polcokon még nem találkoztunk ilyen modellel). A zsanér a gép méreteihez képest elég erős, bár tény, hogy a fedőlap, amit tartania kell szinte pille könnyű. Bár se mágneses, se mechanikus zárral nem találkozunk, nem kell tartanunk attól, hogyha véletlenül fejjel lefelé fordítjuk a gépet, akkor az ki fog nyílni.


A billentyűzet kifejezetten jó, főleg, ha a gép méreteihez és ahhoz a tényhez viszonyítjuk, hogy az Asus azért nincs a legjobb három között, ha a legjobb notebook klaviatúrákat gyártó cégeket nézzük. Az alátámasztást most remekül eltalálták, a gombok holtjátéka is minimális, egyedül a nyomáspontot sikerült kicsit magasra tenni, de ezt betudjuk a vékony kialakításnak. Használat közben egészen alacsony zajszintet produkáltunk a gépeléssel, így azt kell, hogy mondjuk, az U36SD billentyűzete bizony jó. A bal felső sarokban található gombbal szokás szerint az egyszerű felülettel rendelkező Linuxot tudjuk elindítani, ha nincs szükségünk a Windows minden funkciójára és csak gyorsan meg akarjuk nézni a leveleinket vagy hasonló egyszerű dolgot szeretnénk véghezvinni minél gyorsabban.


A touchpadről szintén hasonló a véleményünk, az ujjlenyomatokat magáról lepergető eszköz bevonata matt, az ember ujja ettől függetlenül remekül mozog rajta, egyáltalán nem okoz nehézséget a navigálás. Az egybenőtt bal és jobb egérgombot már nem szerettük annyira, ugyanis kényelmesen használni csak akkor tudtuk őket, ha a szélén nyomogattuk, ellenkező esetben nem jártunk sikerrel. Szintén hiányérzetünk támadt akkor, amikor kerestük a multi-touch műveleteket, hiszen alig találtunk egyet-kettőt, ráadásul se görgetni nem tudunk két ujjal, se a helyi menüt előhívni hárommal, már pedig utóbbira most kifejezetten nagy szükség lenne, tudatában a nem túl kényelmes egérgombnak.


A gyártó igyekezett annyi csatlakozót préselni a gépre, amennyit csak esztétikusan lehet és valóban minden olyan portot megtalálunk, amire csak szükségünk lehet. Az USB3.0-t a jobb oldalra került kék csatlakozóval használhatjuk ki, de megoldották, hogy a vezetékes hálózati kártya aljzata is ráférjen a burkolatra. Örültünk, hogy a memóriakártya-olvasót nem előre tették, sokkal kényelmesebb így használni.

A kijelző rettentő éles szövegmegjelenítésével rögtön belopta magát a szívünkbe, szinte már elfelejtettük neki, hogy mennyire tud csillogni napfénynél. A látószögek nem jobbak az átlagosnál, viszont a fényerő tartomány elég tág keretek között állítható, más kérdés, hogy sötét szobában mi a legkisebb beállítást is soknak éreztük néhány esetben. A webkamera mindössze 640x480-as felbontással rendelkezik, így specifikáció tekintetében ma már a lista alját képes csak megcsípni, sajnos ezen az optika minősége se javít, ugyanis semmivel nem jobb az átlagnál. A mozgáskövetés nappali fénynél egész jó, mesterségesnél csupán átlagos. A mikrofon hangminősége kielégítő.

A tesztek során arra voltunk kíváncsiak, mennyire erős egy olyan videokártya, amelyet jellemzően az U36SD-nél nagyobb (és főleg vastagabb) készülékekbe raknak, illetve kiváltképp mozgatott minket az akkumulátoros üzemidő, ugyanis a két generációval korábbi U30Jc is már remekelt ezen a téren (egy hasonlóan erős teleppel).


A processzorteszteknél semmi extrát nem találtunk, a Photoworxx memória sávszélességre érzékeny mivolta miatt pedig értelemszerűen az U36 le „kellett”, hogy maradjon a Samsung SF511-hez képest, hiszen abban két modult találunk gyárilag, míg az Asus masinájában jelen állás szerint csak egyet.

Az integrált Intel HD Graphics 3000 tesztelésétől ezúttal eltekintettünk, hiszen már kismilliószor látták olvasóink, mire képes. A GeForce GT 520M viszont nagyjából fél évvel ezelőtt járt nálunk utoljára, így megnéztük, a frissebb driverrel változott-e valamit a helyzet.


Jól látható, hogy az esetek többségében – vélhetően az egycsatornás memória használat miatt – a specifikációt illetően megegyező Samsung SF511-hez képest picit elmarad az Asus U36SD teljesítménye, de ezek tényleg nem vészes eltérések, valószínűleg egy második 4 GB-os modullal ez kompenzálható. Ami érdekes, hogy kategória és méretek ide vagy oda, az alig másfél kilós készülékkel viszonylag könnyedén játszhatunk natív felbontásban, programtól függően akár maximális részletesség mellett is. Ez mindenképpen jó hír azoknak, akik alapvetően könnyű, hosszú akkumulátoros üzemidővel rendelkező gépet szeretnének, de nem akarnak lemondani a játékok megfelelő futtatásának lehetőségéről sem.


Érdekes eredményeket hozott az akkumulátoros teszt. A márkatárs U30Jc-t nem sikerült megverni a dokumentumolvasós tesztben, amely nem csoda, hiszen az U36SD-nek magasabb volt a minimális fényereje és az is elképzelhető, hogy az előző generációs Intel HD Graphics valamivel kevesebbet fogyaszt az utódnál. Filmnézésnél aztán kijött az új generáció előnye, hiszen az U36 majdnem két órát vert az U30-ra, amely brutális, figyelembe véve, hogy mindkét gépben erős processzor és integrált videokártya volt. Az öt és fél óra egyébként is a „wow” kategória, nem sok gép járt nálunk idáig, amely átlépte az öt órát maximális fényerő mellett, ha filmnézésre került a sor. Maximális terhelésnél persze nem kell csodálkozni, hogy a grafikus sebesség terén jóval lassabb U30 viszi a pálmát, de a specifikációt elnézve az U36-nak sincs szégyenkezni valója a közel másfél órás értékkel (ilyenkor a processzort és a videókártyát is agyonterheljük, tehát még játékok alatt is ennél többre lehet számítani időben, ez a nagyon minimum).

Az Asus legújabb vékony kialakítású notebookjával meglepett minket, hiszen egy remekül használható, nagyon hosszú üzemidővel rendelkező gépet ismerhettünk meg benne, amely nem utolsó sorban játékra is alkalmas, ráadásul úgy, hogy nem kell nagyon súlyos kompromisszumokat kötnünk. Átlagos használat esetén – tapasztalataink szerint – akár 6-7 óráig is simán elmegy, az USB 3.0-t se nélkülözi és egész jó anyagminőséggel rendelkezik, ami alól csak a kijelző körüli káva a kivétel. Zajszintjével a többség elégedett lesz, a melegedéssel viszont számolni kell, ez a vékony kialakítás és az erős hardver kombinációjának velejárója. Jelenlegi 220 ezer forintos ára csak elsőre tűnhet soknak, ha körbe nézünk a piacon, akkor lényegesen jobb ajánlatot nem fogunk kapni más gyártóktól sem. Egyetlen kivétel van ez alól, ez pedig természetesen az Acer, amely gyorsabb grafikus kártyát és SSD-t is kínál mindössze 10 ezer forinttal többért, hamarosan nagyító alá vesszük a szóban forgó Aspire 3830TG-t is, mert ár/érték aránya ijesztően jónak tűnik. Persze 200 grammal nehezebb és kisebb akkumulátora, valamint erősebb hardvere miatt az üzemidőben nem valószínű, hogy fel tudja majd venni a versenyt az Asus U36SD-vel. Bár nagyon erős a konkurencia is, de végigolvasva a cikket valószínűleg senkit nem lep meg, hogy jár az ajánlott plecsni.


Asus U36SD
Az Asus U36SD-t a gyártó hazai képviseletétől kaptuk tesztre, köszönjük!


Pro:
+ jó anyagminőség
+ NVIDIA Optimus
+ jó billentyűzet
+ jó minőségű touchpad
+ jó kijelző
+ USB 3.0
+ hosszú akkumulátoros üzemidő
+ 2 év garancia

Kontra:
- terhelés hatására átforrósodó alsó burkolat
- a kijelző körüli csillogó káva ront az összképen
- kevés multitouch művelet
- kényelmetlen egérgombok

Hivatalos honlap: Asus
Vásárlás: iPon webáruház

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

47. Riddick77
2011.09.07. 17:30
Jó ez ,hogy futnak rajta játékok is ,de ilyen kicsi kijelzővel nem egy nagy élmény a játék. Az ára ,meg karcos kicsit szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. r3dsnake
2011.09.07. 22:42
13,3" hol kicsi? ráadásul ugyanaz a felbontása, mint a legtöbb 15,6"-osnak. Inkább kár, hogy nem fért bele egy gt525, így viszont még mindig az acer 3830tg a bestbuy ebben a kategóriában
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. rastawicc
2011.09.08. 06:04
13" az Iphone-omhoz képest óriási,17"-hoz képest kicsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. r3dsnake
2011.09.08. 07:38
a 14" fölötti gépek asztali pc-k, nem notebookok. hordozásra teljesen alkalmatlan, akksiidő pedig röhejes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. insanity22...
2011.09.08. 10:13
A burkolat soha nem MgAl az csak Al. A váz lehet esetleg MgAl, de kétlem, hogy az Asus ennyi pénzt ölne a jobb minőségre.
Az 5400-as merevlemezzel tönkre is vágták az összképet, 7200-at miért kellett kispórolni?
A zsanérok meg nevetségesek, ahogy a touchpad is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. hunmyke
2011.09.08. 11:37
Mikrobi, ha merevítve van akkor elég kemény tud lenni.

r3dsnake, volt valaha 15,6"-os vagy 17"-os géped?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Galanodel
2011.09.08. 13:40
Bár nem tartozik szorosan a témához, de Mikrobinak van igaza... 100%, h nincs benne ötvözetlen alu. Dolgoztam aluval, és 3-as, enyhén Si ötvözésű alu is még nagyon lágy. A plusz bordák meg plusz megmunkálás, és költség, annyival meg nem drágább egy mai általános alu. Pl zártszelvényből nem láttam sehol sem ötvözetlent. A gép árát pedig sokallom, de lehet bennem van a hiba.

ui.: a merevség és a keménység két teljesen különböző dolog
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. rastawicc Galan...
2011.09.08. 14:47
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. r3dsnake
2011.09.08. 16:41
hunmyke: jelenleg is 15"-os notit használok, és ez a kategória minden, csak nem hordozható. asszem 2x vittem magammal, egyrészt borzasztó kényelmetlen cipelni, másrészt ha mindenhol konnektort kell keresned, akkor az kifejezetten asztali kategória. acer 3830tg: 1,6 kiló, 8-9óra akksiról, kis méret, i5+gt540. ehhez még csak hasonlót se láttam 200k alatt, ráadásul ezekre 3 év gari van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. mythbuster
2011.09.08. 16:41
Nekem most egy HP Pavilion DV7-3127eg van, és soha sem cserélném 17" alattira!

r3dsnake, látszik nem volt még 17" -os géped, így nem tudhatod azt sem, hogy a 6 cellás helyett 8 cellás akku van, de megbocsájtsuk neked, csak ne írj több hülyeséget!

Ja és döntsd már el, hogy nettezni kell vagy egyetemi éveidre szánod, ha a kollégiumba akarod használni akkor 17" alatt értelmetlen gondolkodnod, de a 13" -al csak tönkrevágod az idegeidet, ott kuporogsz előtte 4 éven át, nem egy kellemes élmény... Ha nettezni kell és hosszabb futamidóvel, akkor válts iPad -re, azt arra találták föl!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. hunmyke
2011.09.08. 17:13
r3dsnake, én meg 15,6"-ost cipelgetek hátizsákba napi szinten. Lehet nagy gépet kényelmesen is cipelni.
Bátyámnak van egy Acer TimelineX 5820TG 7-8 órát bír ki akksiról, ennyit az üzemidőről...
Az üzemidőt a mérettel ne hozzuk összefüggésbe.
Nekem van még egy 17"-os 7750G-m, amiben nincs intel IGP váltásra lehetőség, de így is kibír 4 órát wifi-vel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. dzolie
2011.09.08. 19:15
Valami itt zavaros nekem. Ami a webáruházban szerepel ilyen áron az az u36sd-rx027v , viszont abban elvileg a kisebb 8 cellás aksi van ami 4400 mAh-s, a tesztben szereplő aksi viszont a nagyobb 5600 mAh-s (83Whr-es). A teszteredmények alapján is úgy tűnik, hogy a nagyobb aksi lett tesztelve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Alvin_ti42...
2011.09.08. 20:07
dzolie: egyetlen 8 cellás akksival árulják ezt a gépet, az pedig 5600 mAh-s. A kisebbik 4 cellás és 3100 mAh.

Idézet az Asus honlapjáról:

Battery 8Cells : 5600 mAh 83 Whrs
4Cells : 3100 mAh 44 Whrs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. dzolie
2011.09.08. 20:30
Nézz utána, 2 féle 8 cellás aksi van hozzá, egy ami 4400 mAh-s. Amúgy meg erre már korábban rákérdeztem e-mailben az iponnál és határozottan azt mondták, hogy ez 4400 mAh-s és 8 cellás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Alvin_ti42...
2011.09.08. 20:35
maradjunk annyiban, hogy írok az Asus hazai képviseletének, hogy kiderítsük, mi az igazság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. albertboy
2011.09.08. 20:40
Én még arra is kíváncsi lennék, h van-e arra lehetőség, hogy a 4 cellás akksival rendeljem valamilyen módon?
Illetve van mód arra, hogy az 1db 4GBos modul helyett, normális 2x2 kiadásban kérjem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. enigmaonli...
2011.09.08. 22:35
Remek laptop könnyű, nagy akkuidő és ennek ellenére is erős hardvere van. Nagyon régóta nézegetem már, sőt már el is határoztam magam hogy megveszem, de aztán pár nappal ezelőtt bemutatták Berlinben az IFA-n az új Ultrabook kategóriát ami miatt meggondoltam a vételt és inkább várok vele míg többek között az Asus is kijön a saját Ultrabook szériájával. Nem akarok lebeszélni senkit de érdemes lesz várni szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. r3dsnake
2011.09.08. 22:56
mythbuster, hunmyke: ha a 15 is borzasztóan nagy, akkor logikus,hogy 17-est szeretnék magammal cipelni... különben is itthon ott a 22-es monitor az asztalon, az meg nagyjából elég. itt most a hurcibálós részről van szó. szerintem a legideálisabb, ha van egy 13"-os erőgéped, hosszú akksiidővel, kis mérettel, de elég ahhoz hogy otthon asztaliként használd nagy monitoron, billzettel, egérrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. StevyXIX dzoli...
2011.09.08. 23:12
Azért gondolom nézted ki írta a cikket, ezt most nem arra mondom hogy akkor biztosan igaza van, hanem hogy iponra hivatkozol vele szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. malvoisen
2011.09.09. 13:58
19 mm ... plusz egy kiálló tömb, ami az akksi. Szeretem az ilyen reklámfogásokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. hunmyke
2011.09.10. 21:46
malvoisen, szerintem nem gáz az a "tömb", legalább rendesen kap levegőt a gép alja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. serif91
2011.09.11. 10:30
hát 1 sony vaio full hd kijelzővel szintén 4 gb ddr3 1333-al 500gb vinyó és gt 330-as kártya benne nekem az került már kb 9 hónappal ezelőtt 190be^^ ja és ahogy nézem nekem usb 3.0 nincs rajta de esata viszont van,és dvd író blueray olvasó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. hunmyke
2011.09.11. 10:38
serif91, és az is 13,3"-os?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. malvoisen
2011.09.11. 12:27
hummyke,

Igen sokan tudnak olyan laptopot tervezni, amiből nem lóg ki az akkumulátor. Ld. Acer (pl. Timeline), Apple (bármi), Dell (V13, adamo, vostrok többsége, latitude alap akksival), Sony (azt hiszem bármi), stb. de még a cikkben szereplő U30JC is felületileg homogén kialakítású (igaz jóval vastagabb ennél). Amit én mondok, az az, hogy ha eladok egy gépet ultravékonynak, akkor a 19 mm-en felül ne lógjon ki még kb 5, mert az félmunka. Semmilyen mérnöki teljesítmény nincs abban, hogy az akksi méretezését úgy oldják meg, hogy kilóg. Egyébként az ultrabook hullám ezt a gondolatmenetet látszik igazolni...

Amit te mondasz, abban is van valamennyi igazság, de csak arra az esetre, ha asztalon használod a gépet. Nem tudom, mennyi lehet így a plusz szellőzés, ha már egyszer nincs extra ventillátor, de ezt mind elveszted, ha ölbe veszed a gépet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. hunmyke
2011.09.11. 12:37
malvoisen, egyetértek, de van ennek a gépnek egy kisebb akksis változata is, ahogy a tesztben írták kapható 4 cellás akksival. Ölbevéve nem is ajánlott leterhelni egy i5-ös procit, max netezni szabad úgy. Ez az 5mm kilógás nem veszélyes, mint ahogy tesztben is megemlítik, a képek is magukért beszélnek.

Egy dolog viszont most tűnt fel és elég zavaró lehet, az a hűtés elhelyezése. Alsó burkolat alá nem szabadott volna tenni, eléggé csuklóizzasztó lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Runo
2011.09.11. 20:45
csak egyetlen megjegyzés....
r3dsnake
! 17-es laptopom van, 3.5 óra az akkuidő....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. r3dsnake
2011.09.11. 22:41
Runo: hát én annyival nem dicsekednék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. multibit
2011.09.12. 05:06
Sokfélék vagyunk, sokféle igénnyel. Én itt hagytam abba az olvasást:
"Bár a burkolat döntő többsége matt, sajnos a kijelzőnél nem tudták megállni a mérnökök, hogy ne tegyenek elé tükröződő réteget."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Zabalint
2011.09.12. 08:49
@r3dsnake:
"a 14" fölötti gépek asztali pc-k, nem notebookok. hordozásra teljesen alkalmatlan, akksiidő pedig röhejes."

Én 3, egymástól átlag 250 km-re lévő városba viszem magammal busszal/vonattal más cuccok mellet, ezen kívül naponta a munkahelyemre a 15,6-os laptopom. Csináld utánam asztali géppel, nagyokos! Bírom az ilyen megmondóembereket!

Számomra meg képzeld, 14 col alatt csak legfeljebb szórakoztató eszköz, mert munkára nem tudnám használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Zabalint
2011.09.12. 08:50
@hunmyke:
A tiszta alumíniumot aztán merevítheted. Az egy puha fém. Amire gondolsz, az alumínium ötvözet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Zabalint
2011.09.12. 08:59
@r3dsnake:
Pl. egy Dell Latitude 5520m az itteni teszteredmények alapján kibír egyetemen egy 4 órás órát aksiról. A cipelés dolgot meg sosem értettem, beteszem a laptoptáskába, és vállamra teszem, másik megoldás, hogy hátizsákba. Mikor vonatozok, buszozok, legtöbbször messze nem az a legnehezebb táska. Nem értem, neked le van bénulva a kezed, egy mai 15,6-os laptop 2 kiló.

A hordozhatóságnak meg két féle szintje van. Egy netbookot előkapok akárhol, és használom. Egy 15,6-os laptopot meg 90%-ban asztalon használja az ember, de lehet vinni magaddal, ellentétben egy asztali géppel. A kettő közötti, tehát a 13,3-as laptop meg éppenséggel az első hordozhatósághoz kevés, utóbbihoz meg a 15,6-os is jó, de a nagyobb kijelző miatt használhatóbb.

Egyébként meg igen, lehet egy erős 13,3-ast használni, ahogy mondod, otthon monitorral. Csak az ezzel a baj, hogy ha máshová mész, és ott nincs monitor, akkor szenvedés lenne a munka. Én legalábbis így vagyok vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zabalint
2011.09.12. 09:03
@multibit:
Fényes kijelző egyetlen előnye, hogy jobban látszanak a színek, ezért grafikusnak vagy filmnézős gépbe ok, de a legnagyobb baromságnak tartom, hogy a laptopok 90%-ában a fényes kijelző terjedt el, és lett így felára a mattnak. Holott emlékszek, 7 évvel ezelőtt első laptopom egy akkor legolcsóbb belépős Amilo volt, és matt kijelzője volt. Most meg alig találok matt kijelzős gépet, ráadásul a webshopok többsége(pl. Ipon sem!) nem árulja el, hogy matt vagy fényes, írogatni, telefonálni meg nem szeretek ilyen miatt(egyenként 50 laptopról kérdezzek?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. szkurdi
2011.09.12. 11:49
Én személy szerint szeretem a kicsi, mobilis gépeket (amúgy nincs "lebénulva a kezem", csak gerincbeteg vagyok és hosszabb távon már a két kiló is durván megterheli a derekam), nagyon sokáig vártam erre a laptopra, de amikor az első példányok megjelentek és kiderült, h az akksi nem cserélhető (vagy a hdd? már nem emlékszem), meg hogy úgy általában olyan, amilyen, inkább hagytam a fenébe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. multibit
2011.09.12. 12:13
Igen, sajnos ez a helyzet. Már két éve - mikor a Toshiba Tecra-t vettem a lányomnak - is hajtani kellett a matt kijelzős notikat. Szomorú, hogy ma már csak drágább (biznisz kategóriás) gépeknek jár ez a "luxus"!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. multibit
2011.09.12. 12:14
Bocs lemaradt:
Zabalint hozzászólására reagáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Zabalint
2011.09.12. 13:00
Asszem van valami fólia, amit ha ráteszel, olyan mint ha matt kijelzős lenne. Bár nem találom túl proper megoldásnak. Fujitsu és HP gyárt alsó, nem üzleti kategóriában is matt kijelzős laptopokat, meg van 1-2 úgymond üzleti, de szintén olcsó kategóriás laptopja a Dellnek és a Lenovonak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. franc0 Zabal...
2011.09.12. 13:08
Pedig teljesen igaza van a kollégának.
Az, hogy te képes voltál megvenni egy 15,6" laptopot 1366x768-as felbontással, csak téged minősít.

Egy 14 colos laptop 1440x900-as felbontással, na az már valami. Ezért van ilyen ThinkPad-em.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dzolie
2011.09.12. 17:05
Az aksi rejtélynek valaki utánajárt? Ha az iponban kapható u36sd-rx027-esben 4400 mAh-s aksi van és a tesztben 5600 mAh-s, akkor sokak számára ez félrevezető lehet (4400-assal messze nem lesz meg a tesztben reklámozott 10 órás üzemidő).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zabalint
2011.09.12. 18:27
@franc0:
Szerintem meg téged minősít, hogy nem vagy képes felfogni, hogy eltérő igények vannak. 15,6-nál amúgy valóban nincsen nagyobb felbontásra szükségem, szerintem sok más embernek sem, másik cikk kapcsán kommentekben sokszor leírtam, hogy miért is nem használható ki(szemünk nem lesz jobb felbontású). De biztos jól hangzik, hogy milyen baromi nagy felbontás. Gondolom egy 22 colos felbontású monitornál akkor 2500p alá nem mész, ugye?

"Egy 14 colos laptop 1440x900-as felbontással, na az már valami. Ezért van ilyen ThinkPad-em."

Számomra ilyen kis képernyőn ilyen nagy felbontással kihasználhatatlan lenne munkához. Persze villogni lehet, hogy szuper. Ugyanez mondjuk egy 17 colos laptopnál persze jó lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. r3dsnake
2011.09.12. 21:01
17"-ra mindenképp fullhd kell. amúgy most a 14-es samsung árára leszek kíváncsi, abban 1600x900-as képernyő van. (amúgy ugyanekkora felbontással csinált a sony netbookot 8"-on. amúgy meg nem értem miért zavar bárkit is a nagyobb felbontás. betű dpi-t is lehet ám állítani...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. franc0 Zabal...
2011.09.13. 00:14
Nézd, én is azt hittem felesleges ez a felbontás, amíg ki nem próbáltam.
Én próbáltam azt amiről te beszélsz, te viszont úgy tűnik még nem próbáltad azt, amiről én beszélek.
Nem értem miért lenne használhatatlan munkához. 1440x900 az mindkét irányban több pixel, mint 1366x768, ergo több dolog fér a képernyőre. Cserébe a rosszabb szeműeknek 5 centiről közelebbről kell nézni, na bumm...
Egy a lényeg, ne próbáljuk ideologizálni azt a felbontást, amit a gyártók költséghatékonyság miatt ránk erőltetnek. 16:9 képarány laptopban? Vicc az egész.

Nem, 22 colon az 1680x1050-et preferálom. 23 colon fullHD, 24 colon 1920x1200, 27 colon 2560x1440. És csak IPS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Zabalint
2011.09.13. 11:34
De próbáltam, és nem ér semmit. Minden nagyítás kérdése. Közelebbről meg nem fogom nézni, mert fix távolság van. És nem vagyok rossz szemű, teljesen átlagos a látásom, de ha elém dobnának 2 monitort, az egyik nagyobb felbontású lenne, de a nagyítással ez korrigálva lenne, akkor nem mondanám meg, melyik a nagyobb felbontású. Szerintem te sem, csak osztod itt az észt.

Persze, lehet hogy valami nagyon extra szemed van, ami keveseknek van. Nem mindenki ilyen.

"Egy a lényeg, ne próbáljuk ideologizálni azt a felbontást, amit a gyártók költséghatékonyság miatt ránk erőltetnek. 16:9 képarány laptopban? Vicc az egész."

Szerintem meg ne próbáld ideologizálni azt a felbontást, amitől semmivel nem lesz jobb, de drágábban el lehet adni neked így a laptopot. A széles képernyők laptopnál egyébként ugyanaz a parasztvakítás, mint a nagy felbontás. Egyiknek sincs haszna, a nagy felbontásnak legalább kára nincsen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zabalint
2011.09.13. 11:35
@r3dsnake:
Nem zavar a nagy felbontás, csak feleslegesnek, kihasználhatatlannak tartom kis képernyőn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. multibit
2011.09.14. 11:17
Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy leszoktak a 4:3-as képarányról a notebook gyártók! De nincs mit tenni, a markecingesek így döntöttek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. morgyi
2011.09.17. 12:41
Most komolyan, lenne egy kérdésem remélem valaki tud rá válaszolni. Drágább előállítani a matt kijelzőt mint a fényeset?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm
2011.09.17. 15:42
Előbb valaki írta,hogy régebben volt matt kijelzős gépe, méghozzá olcsó kategóriás, ezért nem hinném hogy többe kerülne ,de az biztos hogy nálam is elsődleges szempont lesz a következő vételnél a matt kijelző!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zabalint
2011.09.25. 21:34
Nem drágább előállítani a matt kijelzőt. Csak minden terméknél az van, hogy amelyet szélesebb kör vásárol, az olcsóbb tud lenni hosszútávon, mint amit egy szűkebb kör.

A fényes-matt kijelző témájában ez azért bonyolultabb, mert véleményem szerint a gyártók egy mesterségesen kreált igényt fújtak fel, mikor áttértek nagyrészt fényes kijelzőre. Valószínűleg sok vásárló, talán a legtöbben, nem is foglalkoznak vele, hogy melyik legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!