iPon Cikkek

Asus VG278H: 3D 27 colon

Dátum | 2011. 11. 18.
Szerző | Terrayon
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Ez alkalommal az Asus berkeiből ismerkedünk meg egy „3D-s monitorral”, és mivel ezekben a kijelzőkben nem tobzódunk, mindig örülünk, ha egy új típus felbukkan. A készülék a háromdimenziós kép előállításához az aktív-záras megoldást használja, és habár a lényegi rész nem a monitornál történik, a készülék már tartalmazza a szemüveg IR transzmitterét. Ennek megfelelően aktív záras szemüveget sem kell vennünk, ezt már a monitor dobozában megtaláljuk. A 3D Vision-ös szemüveghez persze kompatibilis nVidia kártya is szükséges, és az sem árt, ha nem a leggyengébbek közül válogatunk (a kompatibilitási lista az nVidia honlapján olvasható). A szemüveg szett előnyeit és hátrányait már korábban kitárgyaltuk (katt), jelenleg is hasonló tapasztalatokról tudunk beszámolni. A villódzás nem mindenkinek ajánlott, az érzékenyebbeket nagyon zavarhatja, és lesz, akiknél fejfájás is jelentkezhet, ezért érdemes szüneteket tartani. A monitor a 3D-s megjelenítésre tehát a 120Hz-es képfrissítése okán (és bónuszként a beépített IR transzmitternek köszönhetően) alkalmas, de megszállott játékosok szemüveg nélkül is hasznát vehetik a magas képfrissítésnek. 3D monitorvásárlás előtt mindig érdemes tájékozódni, mert a kijelzőt, a videokártyát és a szemüveget jobb egyszerre beszerezni a kompatibilitási problémák elkerülése érdekében, ám ezúttal a teher egy részét levették vállunkról (így már csak a VGA kérdés maradt nyitva).

A 3D mód csak Dual-Link DVI vagy 1.3 és a feletti verziószámú HDMI kapcsolaton keresztül megy és tesztalanyunk esetében csak Full HD felbontáson működik. A szemüveget lehetőségünk van 100, 110 és 120Hz-es beállítás mellett is használni, de mindig feleződéssel kell számolni, tehát az említett képfrissítések 50, 55 illetve 60Hz-et jelentenek szemenként. Az aktív záras szemüveg ugyanis csak annyit tesz, hogy felváltva takargatja szemeinket, hogy mindig a megfelelő kép a megfelelő szemhez jusson.

És most lássuk a kijelző specifikációit:

Asus VG278


Ezek után kíváncsian álltunk a teszthez, hiszen ha az nVidia látott akkora fantáziát az Asus monitorában, hogy összefogjanak és integrált 3D megoldást szállítsanak együtt, akkor az Asus monitorának bizonyára a képminőséggel sem kell szégyenkeznie. De ne szaladjunk előre, előbb lássuk, hogy néz ki a kijelző.


Az Asus 27 inches monstrumát a jól megszokott, kissé lekerekített, de alapjaiban szögletes formájú kávába csomagolta. A káva eleje zongoralakk fekete festést kapott, ami ugyan gyorsan begyűjti a port, de tiszta állapotában nagyon jól mutat. A hátlap matt fekete színezést kapott, az összhatást emiatt akár komornak is nevezhetnénk, de mivel szépen eljátszottak a formákkal, az összkép inkább elegánsnak hat. A készülék anyagminőségével sem vall szégyent, tapogatás közben egész masszívnak éreztük.


A monitor tetején, a webkamera helyén látható a szemüveg beépített adó-vevője. Ötletes, hogy ide került, mert még látványnak sem rossz.


A mellékletben a szemüveg doboza is megtalálható, ebben a szokásos nVidia szett foglal helyet (szemüveg, kézikönyv, cserélhető orrnyergek, táska, USB-s töltőkábel).


A monitor nyomógombjait a káva alján találjuk, jobb oldalon. Dudorszerű formájuk miatt ezeket könnyen ki lehet tapintani és a gombok felülete is egész nagy, ezért szürkületnél is jó használni őket. Nappal a káván látható feliratok is olvashatóak, sötétben viszont nem látszanak, gombmegvilágítás pedig nincs. Ilyenkor egy szoftveres menü segítene, de mivel a gombokat nem nehéz kitapintani, ezért most nem tartjuk problémának, hogy nincs. A menü egyébként gyorsan reagál, a gombok pedig nem kattognak, ami szintén növeli a minőségérzetet. Gyorsgombokból nincs hiány, lehetőségünk van képprofil állításra, fényerő és hangerő beállításra, valamint bemeneti jelváltásra anélkül, hogy belépnénk a főmenübe. Emellett természetesen megtalálható az automatikus beállítás gombjai is, amit a VGA bemenet esetén használhatunk. Az állapotjelző led szolid kék fénye nem vonja el figyelmünket a képről - ez egyébként a bekapcsoló gomb is egyben - a készenléti narancs fény pedig szintén nem zavaró a sötét szobában.


A monitor egy nagy tudású állvánnyal is rendelkezik, amihez egy kellően nagy és súlyos talapzat tartozik, mely stabilan megtartja a kolosszális méretű panelt. A konfigurációs lehetőségek közt szerepel a dönthetőség: erre előrefelé 15 fokban, hátrafelé 5 fokban képes a monitor, kellően, de nem túlzottan nagy ellentartás mellett, így még kényelmesen állítható be. A talapzat további képességei közt említhetjük meg az elforgatást, amire összesen 355 fokban képes, ez egy társaságban különösen hasznos. Az állvány ergonómiája jó, még a magasságot is beállíthatjuk rajta, ezzel elkerülhetjük a nyakfájást. Már csak egyetlen különlegesség hiányzik a repertoárból, mégpedig a porté mód. Ezt a monitor nem tudja, a funkció pedig kiadványszerkesztésnél és álló fotók nézegetésénél hiányozhat, egyébként megvagyunk nélküle.


A monitort fali állványokra is felszerelhetjük. Ehhez előbb el kell távolítanunk az állványt, utána előbukkannak a VESA szabványú lyukak. A készüléken az alapvető VGA bemeneten kívül megtaláljuk a 120Hz-es képfrissítéshez szükséges Dual-Link DVI és HDMI 1.4 kapukat is. A monitoron egy fejhallgató kimenetet is van, hogy a HDMI audio sávja is hallható legyen, ha pedig külső forrást szeretnénk csatlakoztatni a monitorra, ennek sincs akadálya, mert a kijelzőn egy audio bemenetnek is szorítottak helyet. A monitornak beépített hangszórói is vannak, így nem csak a fejhallgatóra, hanem ezekre is küldhetjük a hangot. Minőségük nem rossz, ha némi equalizeres finomítással feljavítjuk a hangjukat, egyetlen hibájuk hogy halkan szólnak. Ami a kellékeket illeti, a monitorhoz kapunk két CD-t, egyiken a kijelző kézikönyve és a szemüveg drivere található, a másik egy demo CD, ami a monitor 3D képességeit demonstrálja. A csomag továbbá tartalmaz egy audio kábelt, egy tápkábelt, egy VGA kábelt és egy Dual-Link DVI kábelt, így ezeket már nem kell külön megvenni a monitorhoz.


OSD


A monitorban már a gyártó újabb, szebb képernyőmenüje található meg, de a jól bevált átlátható rendszerezés szerencsére megmaradt. A Splendid részlegben vannak a különleges profilok, amik feljavíthatják a megjelenítést. A monitorban dinamikus fényerőszabályzás (ASCR) is van, mely az adott helyzetben nagyon gyorsan képes végbemenni, és mivel épp ez a funkció lényege, azoknak érdemes bekapcsolni, akik szeretik ezt. Alaphelyzetben ezt mindegyik képprofilnál kikapcsolva találjuk, ezért mindegyikében külön-külön aktiválnunk kell, ha szeretnénk használni. Az olyan alapvető funkciók, mint az élességállítás (Sharpness) a VGA bementen bír nagyobb jelentőséggel, de a digitális bemenetekre is alkalmazhatjuk, ha markánsabb éleket szeretnénk. A profilok váltogatása közben színhőmérsékleti beállításunk szerencsére változatlan marad, mely az előre eltárolt értékek közül (Cool, Normal, Warm) választható ki, de lehetőségünk van egyedi színkeverésre is. Örültünk annak, hogy a színtelítettség (Saturation) opció is megtalálható a lehetőségek közt, így nem kell egyenként bíbelődnünk a színcsatornákkal, ha teltebb színeket szeretnénk. Extraként a bőrtónus színét (Skin Tone) tolhatjuk el a sárga vagy vörös tartományba (Reddish, Natural, Yellowish), ezt az opciót csak a különleges profiloknál találjuk meg. A Standard beállítás esetén ez utóbbit, az ASCR-t és a színtelítettséget kénytelenek vagyunk nélkülözni, de ezek nem létfontosságú funkciók.

Képprofilok

Ezek után megnéztük, vajon mennyire pontosak a monitor gyári profiljai. Lehetőségeink közt a Standard, Scenery, Theater, Game, Night View és sRGB módok szerepelnek. Ilyen tekintetben már régóta nincs változás, de erre nem is lett volna szükség, mert az Asus monitorai ebben mindig jók voltak. Ezeket teljesen átkonfigurálhatjuk, de mi változatlanul hagytuk őket, és a gyári értékekről készítettük el a méréseket.

StandardSceneryTheaterGameNightViewsRGB
Az sRGB-t leszámítva a fényerőt mindegyik profilban borzasztóan magasnak találtuk, de a monitornak erre meg is volt az oka, hiszen 3D módban a fényerőnél is feleződéssel kell számolnunk. Ami a színhelyességet illeti, a profiloknál előfordult egy-két nagyobb kilengés, de az átlagos eltérés mindegyiknél jó volt, így nagyon már egyikkel sem foghatunk mellé. Általános felhasználásra a Standard profil javallott, itt találtuk leginkább valósnak a színvisszaadást, igaz, az adatok alapján a színhőmérséklet és a gamma értéke némi korrigálásra szorult. Az extra színhatású profilok esetében (Scenery, Theater, Game, Night View) meglepően szép látvány fogadott minket. Ezeket fotók nézegetésére és filmek megtekintésére szánták, ráadásul zavaró élesítést vagy más kirívó effektet sem alkalmaznak, ezért külön piros pont jár nekik. Ezek közül a Theater és NightView profilokat emelnénk ki, az adatok alapján a monitor ezeknél volt a legpontosabb. Mindkét séma jó filmekhez, előbbi szép színei miatt ajánlott, utóbbi pedig a sötét részletek megjelenítésében jeleskedik.

Helyes monitor beállításokkalHelyes monitor beállításokkal + színprofil
Az egyéni beállításokkal a legtermészetesebb színvisszaadásra törekedtünk, a kalibráció során ezúttal is a 120cd/m^2 fényerőt, 6500K színhőmérsékletet és 2,2-es gammát céloztuk meg. A kijelző kontraszt/színhőmérséklet/fényerő beállításával javulást értünk el a gyári profilokhoz képest, habár ezek sem voltak rosszak. Amikor az egyénileg elkészített színprofilt is betöltöttük hozzá, az adatok alapján tovább javultak a mérési eredmények, de szemmel látható változás már nem volt. A monitor tehát kalibráció nélkül is szép, de az apróbb korrekciók nem ártnak neki, különösen, ami a gamma értékét illeti (a lap alján a tesztpéldány beállításai olvashatók).

A tesztpéldány beállításai

Képminőség

A kijelző szépen vette az akadályokat a szokásos tesztjeinken, ezért csak egyetlen apróságot tudunk felhozni ellene. A színvilág már alaphelyzetben is szép volt, a megnyerő profilokkal pedig feljebb tudtuk tornázni a látványt, bár ahogy mindig, ez rossz hatással volt a színátmenetekre. A Splendid sémák ugyanis sávosodást okoznak, ami a legtöbb helyzetben nem feltűnő, de az egyszínű képeken zavaró lehet. Igaz, a kijelzőn már az alaphelyzeti Standard profilnál is látható némi sávosodás, ettől sajnos nem tudunk megmenekülni. A kontrasztskálán remek kép fogadott minket, a szürke árnyalatai közül ezúttal nem csak a világosakat, hanem a legsötétebb árnyalatokat is elénk tárta a monitor, ami ritkaság, különösen egy TN paneles kijelzőtől. A monitor fényerejével sem fukarkodtak, az adott képbeállításokkal egy fehér képernyőn 459 cd/m^2 értéket mértünk, ami már erős napsütéses időben is bőven elég, főleg úgy, hogy a kijelző matt. A szokatlanul erős háttérvilágításra azért volt szükség, mert így a monitor 3D módban is kellően világos tud lenni, szemüveggel ugyanis jóval sötétebb a képet látunk (akinek ez sem lenne elég, a menüben a SmartView funkcióval tovább világosíthatjuk a képet). A tesztpéldány beállításaival legfeljebb 110 cd/m^2 fényerőig sikerült lemennünk.

A digitális video bemenetek (DVI, HDMI) szép élesek, végszükség estén pedig a VGA is jól jöhet, bár a tökéletes szövegmegjelenítés érdekében jobb, ha előbbieknél maradunk. A video bemenetek egyforma képbeállításokat használnak, ezért nincs lehetőségünk eltérő képet beállítani rajtuk. A bemenetek közt automatikus jelváltás van (ezt kikapcsolni sem lehet), ezért amikor valamelyiken megszűnik a jel, a monitor átkapcsol a másikra.

1920 X 10801680 X 10501280 X 7201920 X 10801680 X 10501280 X 720
A készülék interpolációs képessége olyankor jön jól, amikor alacsonyabb felbontásban szeretnénk játszani. Mivel a monitor képarány kezelése csak a Full és 4:3 módokra terjed ki, a 16:10-es felbontások máris kiestek a lehetőségek közül, mert torzak (de ha ez nem zavar minket, jó tudni, hogy a kijelző szépen jeleníti meg az 1440*900 és 1280*800-as képméreteket). Remek minőségük okán szövegolvasásra az 1280*720, 1152*864 és 1024*768-as felbontások is alkalmasak, elsősorban ezeket érdemes favorizálni. Játékra még az 1280*1024 és 1280*960 képméretek is jók lehetnek, de a kép minősége ezekben csak átlagos, ezért jobban járunk a fentiekkel. A képarány kezelést Aspect Control néven találjuk meg a menüben. A Full minden esetben teljes képernyős megjelenítést jelent, a 4:3 pedig értelemszerűen a 4:3 arányú felbontásokra van kitalálva. Ezt az 1280*1024-nél is alkalmazhatjuk, ilyenkor sem torz a kép, mert a névvel ellentétben a monitor ilyenkor 5:4-es arányt használ. Ha pl. 1024*768-at szeretnénk nézni, akkor a képarány kezelést elég egyszer beállítani 4:3-ra, onnantól minden 4:3-as képméretet helyesen fog megjeleníteni a kijelző, még az 1280*1024-et is.

A panel betekintési szögei egészen szélesek, oldalirányból szinte egyáltalán nincs színtorzulás, a kép kontrasztja viszont némileg lecsökken. Felülről se színtorzulás se kontrasztcsökkenés nem látható, ebből a szögből is csak alig változik a kép. Alulról sem vészes a helyzet, mert fejünk mozgatásával a kép csak sötétedik, és durvább színtorzulás csak nagyobb szögnél látható. Szemből nézve a kijelző egész területe egyforma színűnek látszik, legalábbis szabad szemmel vizsgálva, a tesztképeken már látható a különbség.


A háttérvilágítás fényerejét közepesen jól sikerült eloszlatni, alulról beszűrődik némi fény, de legalább elosztva és nem durva foltban látszik a hiba. A képernyőn egyéb foltok is láthatóak, de a fényerő elosztása még így sem vészesen rossz. Világos tartalmaknál semmi sem látszik a hibákból, de sötét képernyőn és extra szélesvásznú filmeknél ezek már kicsit zavaróak lehetnek.

Fekete képernyő rövid záridővel fényképezveFekete képernyő hosszú záridővel fényképezve
A monitort válaszidő-gyorsítással is ellátták, ezt a menüben Trace Free néven találjuk meg, mértékét szabályozni is lehet. A túlvezérléssel óvatosan bántak, a legalacsonyabb és legmagasabb fokozat közt sincs óriási különbség, mindkét végletben jól lehet játszani a monitorral. Ami miatt mégis érdemes maximális gyorsítással játszani, az a monitor közvetlensége, 100-as értéken gyorsan és pontosan lehet célozni. Ilyenkor viszont számolnunk kell némi fehér szellemképpel is, de mivel ebből csak kontrasztosabb tartalmaknál látszik valami, a jelenség egyáltalán nem zavaró. Ha teljesen leszabályozzuk a gyorsítást, akkor megszabadulunk a túlvezérlésből fakadó szellemképpel. Ilyenkor a monitor természetes utánhúzásával még bőven lehet játszani, az elmosódás kicsi, és a bemeneti késés is alig rosszabb. A számunkra megfelelő átmenetet mi választhatjuk ki az említett 100-as skálán, 20-as lépésközönként. A monitornak tehát kiváló a sebessége, de egy 120Hz-es kijelzőtől ez talán nem is annyira szokatlan.

Asus VG278H


A legtöbbször elégedettek vagyunk, amikor az Asus választékából keresünk kijelzőt játékra, és szerencsére a szóban forgó 3D szemüveggel kombinált típusban sem kellett csalódnunk. Képminőség szempontjából egy magas színvonalú kijelzőt ismertünk meg, de ahogy lenni szokott, az apróbb hibáktól ez a típus sem menekülhetett meg. Ami a negatívumok listájára írható, az a sávosodás, ami még a színező képprofilok nélkül is jelentkezik, de szerencsére csak ritkán helyzetben látható. Az átlagos, néhol foltos háttérvilágítás a kijelző másik gyenge pontja, de mivel ez a hiba is csak különleges helyzetekben vehetők észre, nem tartjuk igazi problémának. Sokkal fontosabb, hogy a panel színei szépek, a Splendid profilokkal pedig tovább csinosíthatjuk azt (igaz, a színátmenetek rovására). Szintén lényeges, hogy a kijelző látószögei szélesek, még alulról sem kell tartanunk drasztikus minőségromlástól, a monitort egy kisebb társaság is használhatja. Ami a sebességet illeti, a kijelző erre lehet a legbüszkébb. A monitorban található szabályozható válaszidő-gyorsítás szépen teszi a dolgát, a bemeneti késés nagyon kicsi, a 120Hz-es képfrissítéssel kombinálva pedig látni is lehet a gyors monitor előnyeit. Ha nem bírná szuflával videokártyánk, jó hír, hogy az alacsonyabb képméretek közt bőven akadnak olyan felbontások, melyeket szépen skálázza a monitor.

Az ergonómia szintén remek, a stabil és jól konfiguráció állvány repertoárjából csupán a porté módot hiányoltuk, egyébként teljesen elégedettek voltunk vele. Mi a monitor küllemét is rendben találtuk, az anyagminőség szintén jó. Bár a bemeneteknél nincsenek különlegességek, a monitoron a legfontosabbakat azért megtaláljuk, két digitális kapu (HDMI, Dual-Link DVI) és egy VGA van rajta. A mellékletben található az nVidia szemüvege (az IR transzmitter a monitorban van), a telepítő lemezen az ehhez szükséges drivereket is megtaláljuk, ráadásul már Dual-Link DVI kábelre sem kell költenünk, mert ez is benne van a dobozban.

Az ehhez hasonló „kőbe vésett”, integrált IR transzmitterres megoldásoknál nagy a kockázat, mert ha a monitornak gyenge a képminősége, akkor csupán a szemüveggel nehéz eladni azt. Most az a szerencsés helyzet áll fent, hogy a már jól ismert nVidia szemüveg pakkot vélhetően némileg olcsóbban szerezhetjük be, mint ha a külön vásárolnánk meg (hivatalos árról egyelőre nincs információnk). Egyet sajnálunk csupán, hogy a kijelzőhöz nem jár 3 napos pixelhiba garancia, bár az is igaz, hogy a kezeink közt még nem járt hibás példány.

Hivatalos honlap

Webshop: Asus VG278H

A monitort az Asus magyarországi képviseletétől kaptuk kölcsön, ezúton is köszönet érte!

  

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. gordon85
2011.11.18. 08:43
nekem samsung 2233rz 3d vision monitorom van.senkinek nem ajanlom a 3d visiont szemelyes tapasztalatom alapjan.ugy mukodik hogy a bal ill. jobb lencset sotetiti illetve vilagositja ki nagyon gyorsan.szal ez 1 trukkozes ami sztem hosszu tavon belathatatlan egeszegugyi problemakhoz vezethet pl a latasra,idegrendszerre.nemis ertem hogy lehet ilyen termeket forgalmazni.a masik gond ezen kivul hogy minden bezavarja,mondjuk erre felis hivja a gyarto a figyelmet.pl ha mobil van a kozelbe,kislampa,a tv taviranyitoval kapcsolgatjuk a csatornakat akkorakat belevillant a szemuveg (mert megzavarodik vagymi) mintha vakuval villantananak a szemedbe.kiforratlan technologia,horror aron.legalabbis en tavaly ossz vissz monitor + szemuveget vettem brutto 90+50=140k-ert.a szemuvegen mar tuladtam,az elobb felsorolt okok miatt,igy mar csak egy sima monitorom van 90k-ert,amit egy 30k monitor is teljesit.szal erdemes vasarlas elott tobb oran at tesztelni ismerosnel,vagy akinek van ilyen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Kobaljov
2011.11.18. 09:45
A 3D-s játékok tesztjéről és az Nvidia vs AMD technikájának összehasonlításáról egyébként a Tom's Hardware-en (.com) lehet találni összehasonlító cikket két részben ha valaki épp ilyet keresne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. sniper112
2011.11.18. 20:19
hello.hát szerintem eléggé múlandó dolgok pl ez a 3ds monitor a 3ds szemüveggel.mikor csináltak már 3d-set szemüveg nélkül akkor erre felesleges a pénzt kiadni meg 10 filmből 1 ami 3ds azon meg mit látsz szinte semmit sem ezen a csöppnyi monitoron meg játékok sem támogatják az ilyesmit nagyon.persze jó dolgok ezek hogy fejlődik minden de akkor lesz jó ha már minden film 3ds és játékok is támogatják ezeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Phantomstr...
2011.11.18. 23:38
Szerintem konzoloknál lesz nagyobb jövője a 3D-nek. A Pa*****ic (nem reklám) 3D-s TV-i nekem tetszenek. Elég szkeptikus voltam a dolog értelmével/értékével kapcsolatba, de kipróbálás után meghozta a kedvem, elgondolkodtam a vételen. Bár egy kicsit zavaró a szemüveges idétlenkedés. Én is várom már, hogy végre piacra dobják a szemüveg nélküli 3D-s kijelzőket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. CyberPunk6... Phant...
2011.11.18. 23:55
Már van a piacon, mondjuk szerintem a szemüveges komolyabb látványt ad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Lux82
2011.11.19. 09:09
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy 1 ekkora monitort milyen távolságról kell nézni, hogy ne zavarja a szemet, mivel elég sokat játszok. A jelenlegi kb 90 cm-re van tőllem de csak 22 colos. A videókártyám pedig radeon 6970 -es jelent ez valamilyen hátrányt mivel nvidia és gtx párosítással dobják piacra?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. szasza11
2011.11.19. 09:34
3d vision hasznalathoz alap kovetelmeny a nvidia kari(gt 240-tol felfele)

az ATI 3d nem tudom hogy mukodik es mi kell hozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Sturmtiger
2011.11.19. 11:03
Anaglif 3D-t még a 9600GT-m is tud És nem is olyan borzasztó, csak ugye ott a színek nem tökéletesek sosem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dani9078
2011.11.19. 11:26
Nem mákődik ati kártyákkal, csakis nvidia karikkal működik. Mikorra várható, hogy megjelenjen ez a monitor a magyarországi boltok polcain??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Lux82
2011.11.19. 14:06
A hónap végén már kaphatóak lesznek. Akkor milyen 3d-s monitort vegyen az akinek ati kártyája van???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. blacko89
2011.11.19. 18:57
Ati-val is lehet 3d-t csinálni, tridef.com -ról kell megvenni hozzá a programot, elég komoly képet add, és rengeteg játékot ismer,amit folyamatosan bővítenek és a gépigénye is alacsony. A játékok olyan 10-20%-al mennek rosszabbul mint sima módban.
Én csak red-cyan szemüveggel próbáltam, de már ott olyan 3d-s képet adott COD7 alatt,hogy a sima 3d-s filmek elbújhatnak mellette.(a színeket leszámítva)
A progi működik 120hz-es monitorral is, nem csak red-cyanba. Nekem csak ezzel volt lehetőségem kipróbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sanyix
2011.11.20. 03:49
Mekkora híg ürülék ez. Ugyan ezt tolták még a geforce2-es időszakban csak ott még nem kellett hozzá külön monitor (mert sok crt tudott nagy képfrissítést), de ugyan ez az elv. Ott a gf2ti-khez adtak ilyen szemüveget, amit a videokártyára kellett kötni. Nem ajánlott felesleges pénzkidobás, semmi térbeliséget nem ad, viszont kifolyó szemet igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dani9078
2011.11.22. 19:34
Már nem ismeretlen az ára -> Webshop Ár: 154.695Ft
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. baliz
2011.11.25. 05:08
Hülye kérdés tudom, de most tegyük fel megveszem ezt a rossz monitort a szemüveggel, 160ér, meg van most jelenleg egy gtx550em, akkor tudnék 3d-be cod4ezni ? Annélkül hogy vennék ezen kivül bármi kieget ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!