iPon Cikkek

Asus Xonar Xense és DG

Dátum | 2010. 12. 08.
Szerző | Terrayon
Csoport | MULTIMÉDIA

Bizonyára sokan csodálkoznak azon, miért kell egy számítógépbe különálló hangkártya, amikor manapság minden alaplapon találunk valamilyen integrált megoldást. Ráadásul a friss deszkákon már régóta nem a rosszemlékű AC97, hanem az elismertebb HD audio kodekek találhatóak, melyek hangzás terén minőségi ugrást jelentettek. Ez sokakat elgondolkodtatott abban, hogy szükségük van-e egyáltalán hangkártyára a továbbiakban, hiszen már ez is sokszor bőven elég. Legtöbbünknek valóban megfelel ez a hangminőség, hiszen a néhány ezer forintos aktív hangszórókon nem hallanánk a különbséget, amit egy komolyabb hangkártya nyújtana, a megszállott Hi-Fi guruk pedig úgysem számítógépről hallgatnak zenét. De mi van azokkal, akiknek nincs egy fölösleges milliójuk komoly Hi-Fi láncra és a PC-jükből szeretnének még többet kihozni?

Asus Xonar Xense


Nos, az Asus előrukkolt néhány hangkártyával, hogy kielégítse azok igényeit, akik PC-n szeretnék megvalósítani a minőségi hangzást. Ma két típust veszünk közülük szemügyre, kezdjük kivételesen a drágábbal: az Asus Xonar Xense hangkártyája a maximalistáknak készült, minőségi alkatrészekből válogatva, ezt pedig egy erősítővel is megspékelte a gyártó, hogy a nagy impedanciájú (akár 600 Ohm-os) fejhallgatókat is képes legyen meghajtani. Hogy teljes legyen az élvezet, a fejhallgató vásárlás gondját is levették a vállunkról, a kártyához jár ugyanis egy Sennheiser PC-350-es headset, ami a neves gyártó kínálatának zászlóshajója gamer fronton. A dobozban található az említett hangkártya és fejhallgató, kézikönyv és telepítő CD, egy átalakító kábel a 7.1-es analóg csatlakozás miatt, továbbá egy S/PDIF -> TOSLINK konverter és egy átalakító dugó (6,3mm -> 3,5mm jack).

Maga a kártya az Asus AV100 audio chipjére épül, vagyis a C-Media CMI8788-ra (alias Oxygen HD), ami a gyártó több típusán is szerepel (pl. Xonar DX). A 7.1-es hangkártya 192 kHz-es mintavételi frekvenciára képes 24 bites felbontás mellett és támogatja az EAX 5.0 effekteket, ezt a gyártó GX2.5 emulációnak hívja. A kitűnő hangzásért a kártya minőségi DAC-jai (digital-analog konverterei) felelnek: a zenehallgatásnál kritikus frontsugárzók jelátalakításáért a Texas Instruments PCM1796 konvertere, a többi csatorna analóg jelének előállításáért a Cirrus Logic CS4362A konvertere felel. A fejhallgató erősítőt a Texas Instruments gyártja, az analog-digital konvertert pedig Cirrus Logic fejlesztette ki, úgy tűnik, a két cég jól összedolgozik egymással. Az impozáns tulajdonságok közt megemlíthetjük a Dolby Digital Live! (valósidejű többcsatornás digitális kódolást) és a Dolby Headphone szabványt, valamint azt, hogy a hangkártya cserélhető műveleti erősítővel rendelkezik.


Egy igen komoly, és éppen ezért nem olcsó csomagról van tehát szó, de az Asus-nál azokra is gondoltak, akik nem ilyen magasságokban keresnek az integrált megoldásoknál jobb hangkeltőket.

Asus Xonar DG


Nekik készült a Xonar DG, mely szintén egy impozáns hangkártya, emellett árcédulája is kedvező. Egy különálló hangkártya esetében nem kell tartanunk átszűrődő alaplapi zajoktól, amik az integrált megoldásokat jellemzik, a hardveres gyorsítás a CPU válláról leveszi a számítási feladatok gondját, alaplapcsere esetén pedig továbbvihetjük meglévő hangkártyánkat. A Xonar DG low-profile kialakítása miatt vékony (alacsony) házakba is beépíthető, a hangkártyához egy normál hosszúságú és egy rövid fémlemezt is kapunk. A dobozban találunk továbbá két csavart, egy telepítő lemezt és egy kézikönyvet.

Az 5.1-es Xonar DG az AV100 audiochip némileg lebutított változatát kapta, a C-Media CMI8786-ot, ami 24 bites felbontásra és legfeljebb 96kHz-es mintavételi frekvenciára képes, ezek még mindig szép értékek. A szabványok közül a GX2.5-öt (EAX 5.0) és a Dolby Headphone-t ismeri, utóbbi óriási előny, hiszen a hasonló árkategóriában található hangkártyák ezt nem támogatják. A Xonar DG másik nagy pozitívuma, hogy fejhallgató erősítő is található rajta. Bár teljesítménye kisebb, mint ami a Xense-en található, a 32-150 Ohm-os tartomány a legtöbb fejhallgatóhoz elég lesz. A Xonar DG estében egyszerűbb a helyzet, mert nincs külön DAC a frontsugárzókhoz, minden csatorna átalakításáért a Cirrus Logic CS4361 chipje felel. Az analog-digital konvertert szintén a Cirrus Logic, a fejhallgató erősítőt pedig a Texas Instruments gyártja.

A száraz adatok után keltsük életre a hangkártyákat! A beszerelés során a Xonar Xense egy extra tápcsatlakozót is igényel, hiszen a nagyteljesítményű fejhallgató erősítőhöz már kevés a PCI-E x1 sín. A Xonar DG kisebb teljesítménye miatt nincs szükség külön tápegység csatlakozóra, ezért csak annyi a feladunk, hogy keresünk neki egy szabad PCI foglalatot. Most pedig lássuk a hangkártyák szoftvereit!

Bár a hangkártyákhoz kapunk telepítő lemezt, mi levadásztuk a legfrissebb meghajtókat és azokkal végeztük el a tesztelést. A Xense esetében ez a 7.12.8.1788-as meghajtót jelentette, míg a DG esetében a 7.12.8.1792-est. Az Asus szoftverei első látásra kissé fapadosnak tűnhetnek a Creative megoldásai mellett, mert nagyjából így néznek ki az integrált kártyákhoz kapott programok is, de ebből kár lenne messzemenő következtetést levonni. Az equalizer hangminősége jó, egyedi hangszíneinket elmenthetjük, a különböző felhasználási területekre előre beállított profilok vannak (HiFi, Racing, FPS, Movie), bár ennek hasznossága kétséges. Az egyszerű külsőnek megvan az az előnye, hogy a hangkártyák minden funkciója átlátható, a kinézetet pedig hamar meg lehet szokni. A Xonar Xense és Xonar DG szoftverei nagyon hasonlóak, de van néhány különbség köztük, ezekre kitérünk néhány mondat erejéig.

Asus Xonar Xense


A kezelőfelület gyakorlatilag egy kompakt vezérlőközpont, ahol minden beállítást egy helyen megtalálunk. Ha felnyitjuk a média központ „fedelét”, akkor hozzáférünk a beállításokhoz. A főbb funkciókat négy csoportra osztották fel, a lapok közt alul tudunk váltani. A fő képernyőn láthatjuk az alapvető beállításokat (csatornák, mintavételi frekvencia, analóg és digitális kimenet), valamint a fejhallgató erősítő teljesítményét is itt választhatjuk ki. Ezt négy fokozatban lehet szabályozni, a <64 Ohm, 64-300 Ohm, 300-600 Ohm, valamint a 150 Ohmos PC-350 beállítás közül tudunk válogatni, utóbbi természetesen ideális a mellékelt headsethez. Amikor fejhallgatót használunk, a nagyon hatásos Dolby Headphone térhangzást is bekapcsolhatjuk, továbbá itt találjuk meg a 7.1-es emuláció kapcsolóját is. Ezzel a jobb oldali kis ablakban lehetőségünk van virtuálisan átrendezni a hangsugárzókat, ami nagyjából arra jó, hogy leteszteljük, mennyire hatásos a szimuláció. A Dolby Pro Logic IIx segítségével a sztereo hangzáson javíthatunk.

A Mixer fülön egy keverőpultot találunk, ahol a lejátszási és felvételi csatornák sorakoznak.
Tapasztalataink alapján a DSP módok legfeljebb arra jók, hogy egyszer kipróbáljuk őket ha unatkozunk, utána úgyis mindenki saját ízlése szerint fogja beállítani a hangképet. Ezt az Effect fülön tehetjük meg, ahol a környezeti hangzást, a környezet nagyságát, valamint a hangszínt tudjuk beállítani.

A FelxBass részlegben egy keresztváltót találunk, amivel a mélysugárzó csatornájának (LFE) sávszélességét korlátozhatjuk le.

A szoftver egy hasznos SVM funkcióval is rendelkezik (Smart Volume), ami kiegyenlíti a hangerőt. Ennek hasznát akkor érezzük, amikor a headset mikrofonját is kezelésbe vesszük, az SVM felerősíti hangunkat, így suttogva is hallhatóak leszünk. A GX kapcsolóval az EAX 5.0 szimuláció kapcsolható be, ami a régebbi játékok miatt fontos.

Asus Xonar DG


Amint látható, a szoftverek nagyon hasonlóak. Meglepő módon a Xonar DG szoftvere néhány olyan extra lehetőséget is felvonultat, ami a drágább hangkártyában nem található meg, ezek a következők: Key Shifting (magasabb vagy alacsonyabb hangszín), Vocal Cancellation (kiszűri a beszédhangokat), Mic Echo (visszhangot ad a mikrofon bemenetnek), AEC (csökkenti a mikrofon és a hangszórók közti gerjedést). A VocalFX részlegben találunk néhány érdekes hangtorzító effektet is, melyek csevegő alkalmazásoknál dobhatják fel a hangulatot.

A hangkártyák által támogatott szabványok és feature-ök után végre elérkeztünk a lényeghez: hogyan szólnak a gyakorlatban? A hangminőség vizsgálatánál mérési tesztek helyett minden esetben a füleinkre hagyatkoztunk. Jóllehet ez a megoldás szubjektív eredményhez vezet, mi ezt úgy próbáltuk ellensúlyozni, hogy a hangkártyákat többszöri cserélgetéssel és összehasonlítással hallgattuk meg egy objektívebb összkép érdekében. A teszt során viszonyítási alapnak egy Creative X-Fi XtremeMusic hangkártya és egy alaplapra integrált HD audio kodek állt a rendelkezésünkre (Realtek ALC889), a Sennheiser PC-350 headset tesztelésekor pedig egy AKG K-501 típusú fejhallgatóhoz ment a viszonyítás. A hangkártyákat természetesen mindkét fejhallgatóval meghallgattuk, hogy teljesebb képet kapjunk róluk.

Asus Xonar DG

A hangkártya első meglepetése az, hogy meglehetősen hangos. Ez érthető, hiszen erre van a fejhallgató erősítő, egy átlagos impedanciájú 32 vagy 50 Ohmos fülessel (mint pl. a Sennheiser HD555 típusa) soha nem lesz gondunk a hangerővel. A nagyobb impedanciájú fejhallgatókhoz (mint a tesztben szereplő 150 Ohmos PC-350 vagy 120 Ohmos K-501) viszont éppen csak elég a Xonar DG, ezt érdemes figyelembe venni. Ha nem használunk túl nagy mélyhang kiemelést, akkor teljes hangerőn is megmarad a jó hangminőség, nagyobb kiemeléssel pedig nagyjából 70-80%-os hangerőn ütközünk bele az erősítő korlátaiba. Ilyenkor ütős basszusok helyett elhalkult mélyeket hallunk, de ehhez már tényleg extrém kiemelések kellenek, tehát nyugodtan állíthatjuk, hogy a hangerővel nincs gond.

Kijelenthetjük azt is, hogy a Xonar DG hosszú távú zenehallgatás során sem fárasztó. Azt mondanunk sem kell, hogy egy régebbi alaplapi AC97 kodekkel összehasonlítva óriási a javulás, valósággal kinyílik előttünk a világ, de a mérföldekkel jobb HD audio kodekhez viszonyítva is bőven tud meglepetést okozni a hangkártya. Főleg a szélsőségek terén hallani a különbséget. Míg a HD audio az 50 Hz alatti mélytartományban és a magasabb hangoknál szenved, addig a Xonar DG esetében ezek is hallhatóak, erőt és csillogást kap a zene. A mélyhangoknál hallható minőségi különbség előnyét nem csak zenehallgatáskor, hanem mozizáskor és játékok közben is élvezhetjük. A mozi hangulathoz ugyanis nagyban hozzájárulnak a mélyhangok, a játékok hangulatzenéi és robbanásai pedig sokkal erőteljesebben szólalnak meg. Gondoljunk csak a COD4 menüzenéjére, amely már a játék előtt megalapozza a hangulatot a velőtrázó dörmögéssel.

Említsünk néhány szót a térhangzásról is: a Dolby Headphone minden várakozásnak megfelel, a Creative gyengére sikerült CMSS-3D virtualizációjával szemben ez már valódi térhangzást képes szimulálni egy sztereo fejhallgatón (DH van a Logitech G35 headset-jében is). Ha a megtekinteni kívánt film rendelkezik 5.1-es hangsávval, akkor ezt kell kiválasztani, továbbá figyelnünk kell arra is, hogy a hangkártya szoftverében a 6 csatornás audio legyen kiválasztva. Játékok esetében is így járjunk el, míg az analóg kimeneten a fejhallgatót, addig az audio csatornáknál a 6 (vagy 8) sávot jelöljük ki. Ilyenkor játékok esetében például jobban hallható, hogy honnan jön az ellenség, vagy hogy melyik irányból lőnek, és ennek köszönhetően a gamerek jobban elhelyezhetik magukat a környezetben és felkészülhetnek a védekezésre. Persze nem biztos, hogy szimplán ezzel valódi előnyt tudunk szerezni a többiekkel szemben, inkább csak megnő a térérzetünk, ettől pedig élvezetesebbé válik a játék. A Dolby Headphone által létrehozott tér nagysága három fokozatban állítható. Kis és közepes méretű szoba szimulációja esetén nekünk tetszett a hangzás, de a nagyszobánál hallható garázsszerű/vödörszerű hangzás már zavaró, a tér növelésével tehát a barlanghangzás is erősödik. Bekapcsolható továbbá a virtuális 7.1-es hang, ami némileg szélesebb teret szimulál, a hangszórók tologatásával pedig eljátszadozhatunk egy ideig, de végül arra jutottunk, hogy jobb őket alaphelyzetben hagyni.

Asus Xonar Xense

Lépjük még eggyel magasabb szintre és hallgassuk meg, hogy mit tud a Xense! A hangkártya immáron valódi 7.1-es hangot állít elő, nem csak szimulálni képes ezt. Ehhez természetesen egy 7.1-es hangrendszerre is szükségünk van, ennek hiányában nem tudjuk kihasználni az előnyöket (mi a hangkártyát az említett fejhallgatókkal próbáltuk ki). A beépített fejhallgató erősítő eszméletlenül hangosan szól, akár 600 Ohmos fülessel is használhatjuk a kártyát. Igaz, egy ilyen fejhallgatót már csak normál hangerőn képes megszólaltatni, éppen ezért, ha tehetjük, maradjunk inkább a kisebb impedanciájú 50-300 Ohmos fejhallgatóknál. A tesztelés során használt PC-350 és K-501 típusú fülesek jól passzolnak a hangkártyához, és mint kiderült, az X-Fi esetében teljes hangerőn hallható torzítás nem a fülesekből jön, hanem a hangkártyából. A Xense beépített nagy teljesítményű fejhallgató erősítője megmutatta, hogy PC-n is van élet, durva mélyhang kiemeléssel nagy hangerőn is tudunk zenét hallgatni, torzítás nélkül. Jóllehet, teljes hangerőn, extra mélyhang kiemeléssel a Xense estében is hallhatóak az elhalkuló mélyhangok (ez egy természetes jelenség és az erősítő korlátait jelzik), ehhez már brutálisan nagy hangerőre van szükség, ezért jó eséllyel soha nem botlunk bele. A hangminőséget tekintve eleinte nem gondoltuk, hogy bármilyen javulást fogunk hallani az olcsóbb Xonar DG-hez képest, hiszen már azt is öröm volt hallgatni, de néhány napos használat során arra lettünk figyelmesek, hogy a Xonar Xense hangja nyugodtabb, élvezetesebb. Egy rövid vakteszten valószínűleg nem tudnánk megmondani, hogy melyiket halljuk éppen, ez egy olyan jelenség, ami csak hosszútávon figyelhető meg. A hangszínben is hallható árnyalatnyi különbség, a hangkártya a kb. 100-500 Hz-es tartományban kevésbé tolakodó, ami a Dolby Headphone miatt fontos. Korábban említettük, hogy a virtuális térhangzás mellékterméke a barlangszerű hangzás, ami a Xense estében így már nem is olyan feltűnő. Szintén javulást könyvelhetünk el a térhangzásában (Dolby Headphone), ami hallhatóan kitágult, ebben pedig nyilván a hangkártya széles sztereo képe játszik szerepet, ennek köszönhető a megnövekedett térérzet. Bár a zenehallgatás feljavítására rendelkezésünkre áll a Dolby Pro Logic IIx is, fejhallgatóval nem hallható nagy különbség, de egy hangrendszer estén jól jön a hangzásjavítás, mert így hangszórókészletünk egyetlen hangsugárzója sem marad kihasználatlanul. Filmek és játékok estében nehezen figyelhető meg a hangminőségbeli javulás, a térhangzásban viszont van hallható különbség a Xonar DG-hez képest. A nagy térérzet mindkét területen megvan, és bár ebben a DG sem volt rossz, a Xense ezt jobban képes érzékeltetni. Az átható basszusok megvannak, ezúttal valószínűleg tisztább mélyhangokat kellene hallanunk, de jelen tesztelők füle ehhez már kevés, ilyen tekintetben nem vettünk észre különbséget.

Most pedig vegyük szemügyre a Xonar Xense hangkártyához mellékelt Sennheiser PC-350-et!


Mint már említettük, ez képviseli a Sennheiser kínálatának a csúcsát, legalábbis ha a játékos vonulatot nézzük. A lehajtható, zajszűrővel is ellátott kétirányú mikrofonnal kiváló minőségű hangot rögzíthetünk, nem véletlenül dicsekszik vele a gyártó. A füles és a mikrofon egy-egy 6,3mm-es dugóval csatlakoztatható a hangkártyához, így ha más eszközhöz is használni szeretnénk ezeket, akkor szükségünk lesz egy-egy 3,5 -> 6,3mm-es átalakítóra is. A füleshez tartozik egy felcsíptethető analóg hangerőszabályzó és egy mikrofonnémító kapcsoló.


A PC-350 egy fül köré illeszkedő, zárt fejhallgató, ami azt jelenti, hogy elválaszt minket a környezeti zajoktól és a környezetet is tőlünk. A zárt fejhallgatóknak persze vannak előnyei és hátrányai: egy nyitott fejhallgatóval összehasonlítva az előnyök közt a több basszust és a környezettől való elszigeteltséget említhetjük, hátrányként pedig a szűkebb színpadképet és a zárt térből adódó üreges (dobozszerű, barlangszerű) hangzást, ami olyan mintha a fejünk egy vödörben lenne. Ehhez hozzá lehet szokni és típusonként vannak eltérések, de a PC-350-nél ez nem annyira zavaró, ezért használat közben hamar meg is feledkeztünk róla. A kényelemmel nincs gond, ami ritkaság a zárt füleseknél. Megszokott dolog ugyanis, hogy az ilyen fejhallgatók szorítják valamennyire a fejünket, de a Xense-hez mellékelt füles hosszútávon is kényelmes. A fülpárnák puhák, és egészen jól tűrik a felhevülést, de néhány órás használat után már ebbe is beleizzadhatunk. A fejhallgatónak masszív felépítése van és a kábel is tartósnak ígérkezik. Ennek legnagyobb előnye az, hogy ruganyos, ezért nem kell tartanunk attól, hogy eltörik, ami a merev vezetékekre jellemző.

A Sennheiser PC-350 egyértelműen a gyártó azon készülékei közé tartozik, amelyeknek a hangját színesítik, hogy dögösebb legyen. Ezt általában azok igénylik, akik sokat játszanak, a zenekedvelők inkább a természetesebb, színesítéstől mentes hangot szeretik. Akik sokat játszanak és a basszusorientált zenét kedvelik, nagyon jól járnak a kifejezetten PC-hez szánt fejhallgatóval. A COD4 menüzenéje eszméletlenül jól szól vele, a mélyhangok úgy rázzák dobhártyáinkat, mintha egy komoly moziteremben lennénk, ez pedig nagyon sokat dob a játékélményen. A filmek hangulathoz szintén sokat ad a zárt fejhallgató velőtrázó basszusa, úgy gondoljuk, hogy minden házimozi rendszerben így szól egy igazán jó mélynyomó. Szerencsére arra is odafigyeltek, hogy a füles ne nyomja el a beszédhangokat. Ez ugyanis egy gamer headsetnél fontos szempont, hiszen így a basszusok mellett csapattársaink hangját is értjük. Sajnos viszont a színezettség a magas hangokat is érinti. Zenehallgatáskor a fejhallgatón keményebben szólalnak meg a cintányérok, mint az AKG K-501 típusán. A fémes hangok egyébként is jellemzőek a Sennheiser fejhallgatóira, bár erre valószínűleg csak a tesztelő füle érzékeny, mert általában nem szoktak rá panaszkodni. Bár a PC-350 egy zárt fejhallgató, egészen széles színpaddal rendelkezik, igaz, miután lecseréltük a nyitott K-501-re, már megváltozott a véleményünk (de ez a kialakításból fakad, ezért kár lenne hibaként felróni neki).

Megjegyzés: ha valaki szeretne a két hangkártyáról méréseket is nézegetni, és egyéb szubjektív véleményt olvasni róluk, akkor érdemes ellátogatni a Techreportra is, nemrég ugyanez a két hangkeltő járt náluk.

Értékelés

Az Asus kedvező áron kínált hangkártyája, a Xonar DG kellemes napokat okozott nekünk. Az integrált HD audio kodekekhez képest főként a mély és magas tartományban hallható minőségi különbség, nem kérdés tehát, hogy érdemes váltani, ha fejhallgatóval vagy minőségibb hangfalakkal tervezzük a zenehallgatást. A Xonar DG integrált fejhallgató erősítője szintén nagy lépés a minőségi zenehallgatás irányába, így nem kell pénzt költenünk egy különálló erősítőre. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy körülbelül 50 Ohmos fejhallgatót vegyünk hozzá, hogy a hangkártya bírja szuflával és hangosan is tudjunk zenét hallgatni (a valamivel 100 felettieket is képes még normálisan meghajtani, de dobhártyarepesztést senki se várjon). A Dolby Headphone egy nagyon impozáns extra, amit a játékosok és mozirajongók is egyaránt értékelnek majd. Ha már hozzászoktunk a fejhallgatón szimulált térhangzáshoz, biztosan nem akarunk majd visszatérni a hagyományos sztereo megszólaláshoz. Mindent összevetve a kártya nagyon jó ár/érték mutatóval rendelkezik, ezért semmi sem mentheti meg attól, hogy kapjon egy ajánlott plecsnit.

A Xonar Xense csomagjához igen borsos áron juthatunk hozzá, de legyen bármilyen meglepő, ár/érték aránya neki is jó, csak ehhez más szemszögből kell megközelítenünk. A hangkártya remek hangminősége lenyűgöző, de ami a leginkább megfogott minket a pakkban, az a fejhallgató erősítő nagy teljesítménye. Egy különálló erősítő drága mulatság, a nagy hangerőhöz és mélyhang kiemeléséhez viszont kell a teljesítmény, ebben pedig nem panaszkodhat a kártya. A csomaghoz jár egy kiváló headset, a Sennheiser PC-350, amivel az ASUS egyértelművé teszi, hogy főleg a játékosokat célozza meg a Xense pakkal. De nem csak a játékosok, hanem a mozirajongók is örülni fognak a Dolby Headphone térhangzásának, amit nagyon jó minőségben képes bemutatni az Asus szettje. Tekintve, hogy külön-külön mennyibe kerül maga a füles és egy ilyen erős hangkártya, azt kell mondjuk nincs túlárazva a csomag, és a minősége is nagyon rendben van, így jár neki a plecsni, csak azok kerüljék el, akik nem szeretik a zárt füleseket.

Asus Xonar DG és Xonar Xense csomag

A teszthez a hangkártyákat az Asus magyarországi képviselete biztosította számunkra.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

93. Stormrage
2010.12.08. 13:03
Nagyon gyenge teszt. Igazából 4oldal alatt semmi nem derült ki a hangykártyáról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. Heroes27
2010.12.08. 13:06
60 ezres árra nem csodálom, hogy ajánlottot kapott, de ennél sokkal olcsóbban is ki lehet hozni egy kiváló hangcuccot, hangkarival és fülessel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. somakb
2010.12.08. 13:34
A Xonar DG jó, nekem is van, direkt az erősített kimenet miatt vettem, így van igazi dinamikája a hangnak fejhallgatóban, nem mint az integrálttal, a hangminőségbeli különbség meg már csak hab a tortán. 7600 ftba fájt, míg a legolcsóbb fejhallgató erősítő is duplája leglább. Ha valakinek erősített füles kimenet kell, akkor nagyon jó választás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. Svindler
2010.12.08. 13:55
Heroes27: Igazából elég nehezen. Én tavaly kerestem megfelelő ár/minőségű fülest és többek között a PC-350 is rajta volt a listán. A hangzása az én ízlésemnek nem felelt, de gamer szempontból sok előnye van (kiváló mikrofon, középkiemelés, stb.) Ha megnézed minőségi headset viszonylag kevés van a piacon, fülest kapsz rengeteget, de headsetet nem. A PC-350 meg egymagában ahogy elnézem most 38k körül mászkál, nem egy olcsó darab.

De persze ez már eléggé a maximalistákhoz szól, olcsóbban egy Xonar DG+füles vagy egy Logitech G35 lehet a nyerő (meg még van pár kombó persze)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. Heroes27 Svind...
2010.12.08. 13:57
pontosan. Ez a duó szerintem egy kicsit sok, de nem azt mondom, hogy rossz, csak ebben a borsos árban akkora felárat fizetsz a Sennheiser meg az Asus nevéért, hogy elképesztő. A Logitech G35 sem egy olcsó darab ám

Tirexi miért bántad meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Tirexi
2010.12.08. 13:57
Én már megbántam hogy Asus Xonar-t vettem. Visszatérek a jó öreg X-Fi-hez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. khameleon
2010.12.08. 14:25
épp most lenne esedékes egy új hangkártya vásárlása, én eddig egy xonar d1-re gondoltam, de most ez a dg szemet szúrt!
Tirexi;
miért bántad meg, mi a probléna vele? melyiket vetted?
előre is kösz a választ, minden infó jól jön így vásárlás előtt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. niviwp
2010.12.08. 16:47
Nekem Asus Xonar DX-em van. Talán drágának találjátok az árát, de valójában nagyon megéri. Valóban nehéz a tesztből egy olyan olvasó számára eldönteni, hogy mit is vegyen, hiszen nem hallotta, de garantálhatom, hogy az összes itteni ismerősöm ámulva hallgatja rajta a zenét. Egy komolyabb 5.1 vagy 7.1 esetében, (ezt a teszt nem veszi figyelembe) hatalmas előnye van. A Dolby technológiák pedig gondoskodnak arról, hogy teljes legyen az ámulat. Nekem Logitech X530 van, 2db összekötve 7.1-re, és nagyon elégedett vagyok. Zenehallgatás, film, legyen bármiről szó, nagyon adja. Nem fog csalódni. Aki számára valamit is jelent a zene, én nagyon erősen ajánlom. Bár a teszt, a "füleseket" veszi alapul, én csak meg szeretném említeni, hogy térhatásban a Xonar DX, illetve így látásból a Xense nagyon jó választás lehet.

@khameleon: Annak idején, néztem videókat, iletve olvastam angol odalakat, ahol próbáltam kideríteni mi a legjobb választás. Nem ismerem annyira nagyon az X-Fi-t, de elmondhatom, hogy a Xonar hardveres téren többet tud. A Xonar DX-et, és a Xense-t pedig nagyon erősen ajánlani tudom. Drága, de csak egyszer kell befektetni, térhatás és füles használatára is tökéletes. A DG-t pedig CSAK akkor vedd, ha fülesen, vagy sztereo-ban szeretnéd hallgatni. Végül pedig, a HD alaplapi hangkártyák elbújhatnak mellette, szóval, rosszul nem járhatsz! Ha valamiben még segíthetek, írd meg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. noss
2010.12.08. 17:00
"De mi van azokkal, akiknek nincs egy fölösleges milliójuk komoly Hi-Fi láncra és a PC-jükből szeretnének még többet kihozni?"

noss azok felejtsék el sürgősen az asus márkanevet és vásároljanak tisztességes KÜLSŐ audio-interface-t 30-50 Ft között!
pl. TASCAM termékek (TEAC háttérrel)

az asus az agyatlan (és rendszerint süket v nagyothalló) gamereknek való, megfizethető(!) hifinél már nem játszik

pl. belső hangkártya már házon belül begyűjti az összes elektromos zajt, a procitól a vga chippen át az usb-s kütyükig... a bentről származó analóg jel hót szennyezett (é: pocsék hangminőségű) lesz... :F
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. noss
2010.12.08. 17:01
nyílván házimozinál (sok.1 felállás) úgyis a képi világ viszi el a figyelmed, az hang másodlagos (oda simán jó az anus is)...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Warpath
2010.12.08. 18:31
niviwp:
"de elmondhatom, hogy a Xonar hardveres téren többet tud."
Én mint maximálisan megelégedett X-FI tulajdonos kérnélek hogy ezt bővebben fejtsd ki.

noss:

TASCAM: 54000 - 136900 között ,de az tényleg csak audiomániásoknak.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. niviwp
2010.12.08. 19:06
Warpath:
Egy cikkben, értékelésben, vagy talán egy videóban láttam/hallottam. Próbáltam visszakeresni, de sajnos nem talátam. Konkrétan nem emlékszem, valami apróbb elemből (jóval) többet tartalmazott, ami a feldolgozást segítette. Nem akarok hülyeséget mondani, ehhez részletes specifikációt kellene elolvasni, de valamiből több volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Stormrage
2010.12.08. 19:29
Az igazság az, hogyha valaki vesz 10,000-ért egy 7.1-es audigy-t, meg egy Asus Xonar Xense és DG valamelyikét, hiába a paraméterek az adatlapon, hangyafasznyi a különbség, pláne mivel a többség nem egy AKG k271 vagy hasonló kategóriás fejhallgatóval fogja hallgatni és pláne nem olyan hangfalrendszerről, amivel érezhető lenne a különbség, egy olyan hangfalnak darabja kerül alaphangon 60,000 forintba amin lehetne ezt a minőséget élvezni, 7.1-hez mennyi is kell ebből? na lehet matekolni.

Az igazság az, hogy ez a Asus Xonar bizony nagy parasztvakítás, lehet 30,000-ért is jó hangkártyát venni, igaz nem 7.1-es, de ezt szerintem kevesen használják ki hangfalakon a fent említett okok miatt. vagy ha mégis hangfalaznak 7.1 környékén de jóval gyengébb minőségű hangfalakkal, akkor meg teljesen fölösleges egy 60,000-es kártya, fent említettem az alternatívát.

Csak ésszel emberek... mondok pár márkát/típust, azt ki-ki gondolja, utánna nézhet egyéb korrekt megoldásoknak:
E-mu 0404 (studio standard minőség, létezik külső és beslő kivitelben is, az E-mu a Creative-nak a pro márkája)
TC Electronic Dekstop Konnekt6 (studio standard minőség, firewire-es külső eszköz, ez pl bármelyik asus xonár-nál jobb és kb az az árkategória)
Focusrite Saffire Pro 14 (szintén firewire...)

Mindegyik eszköz Windows/OSX compatibilis.

Ezek az olcsóbbak közé tartoznak, persze a határ a csillagos ég, bár ott már sokszor nem a miőséget kell megfizetni, hanem a csatornák számát és a funkcionalitást.

Illetve már nem árulják a Focusrite Saffire hangkártyákból a fehér talpas változtatot, de ilyet még használtan is megéri beszerezni, nagyon minőségi eszköz.

Továbbá ezekre az eszközökre jellemző, hogy a csatornáik teljesen függetlenek, routolhatóak szemben bármelyik asus-al vagy soundblaster-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Vazzee
2010.12.08. 19:32
niviwp:

Ha jól emlékszem az x-fi sorozat min 1-1,5 évvel korábban jött ki, mint az Asusnak a hangkártya megoldásai.
egy teszt:
http://prohardver.hu/teszt/kiralyok_zenesze_zeneszek_kiralya/tok_es_vono.html
Egy x-treme music tulajdonosa vagyok, és maximálisan meg vagyok vele elégedve. anno '07 októberében vettem kb 18K ért, és azóta is nagyon meg vagyok vele elégedve. nem látom értelmét lecserélni.

Ami igazán nagyot üt ezzel a kártyával kapcsolatban, hogy a hangokat feljavítja, és sokkal tisztábban szólnak. erről a tesztben találsz is egy mérési eredményt, szo nem marketing duma.

További jó zenehallgatást!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. Stormrage
2010.12.08. 19:35
ja, elfelejtettem leírni, hogy az SB-ken lebutított E-mu chipek vannak/voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. niviwp
2010.12.08. 20:12
Vazzee:
Köszönöm a linket. Én tavaly vettem szintén 18k-ért. Igazából, aki egy kicsit is szeretne adni a minősége, a hangfalak feljavítására, szeret filmezni, és zenéket hallgatni, és PC-be keres hangkártyát, rosszul nem járhat. Igaz az árát meg kell fizetni. Legyen az Xonar vagy X-fi. Még annyi, hogy a Xonar-ba a sok Dolby technológia volt számomra a csábító.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Tirexi
2010.12.08. 20:35
"miért bántad meg, mi a probléna vele? melyiket vetted?"

Reggel majd részletesen leírom most húzok dolgozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. huskydog17
2010.12.09. 00:00
A cikk írójától szeretném kérdezni, hogy mi a baj a Creative CMSS-3D funkcióval? Szerintem nagyon faszán működik.

Amúgy egy X-Fi Xtreme Gamer büszke tulajdonosa vagyok és amíg bírja szuflával ez a kis kártya (működik), eszemben ágában sem lesz lecserélni. Örömmel olvastam, hogy a Xonar-nál is van SVM (Smart Volume Manager), ez filmeknél aranyat ér. Crystalizer-hez hasonlítható funkció is van a Xonar-oknál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. khameleon
2010.12.09. 03:39
én elsősorban zenére használnám, egy jobbfajta 2.1es hangrendszerrel! természetesen nem mp3akat hallgatok, szal tudnék mire használni egy jobbfajta kártyát, ezért is érdeklődök! köszönöm az eddigi reakciókat, eddig sok rosszat nem hallottam róla! nem akarom elkapkodni a vásárlást, szal nagyon kíváncsi leszek, hogy aki nem volt megelégedve vele, az miért nem! E-mu-ról valóban csak jót hallottam, lehetne itt egy kis teszt ezekről a kártyákról, mert sajna a sok videókaris hír mellett nem sok hangkaris cikket látok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Beatmad
2010.12.09. 10:15
Biztos nem rosszak azok az emu kártyák se, de én pl. a harmadik creative kártya után meguntam a szenvedést(driver problémák, hangminőség és gyártásbeli minőség problémák miatt, illetve hiányoltam a dolby technológiákat is.. Én váltottam az asus termékeire, mert szerintem jobban szól a creative kártyáknál is, olcsóbb, sokkal több szolgáltatást nyújt ami nem csak parasztvakítás: krisrálytiszta hangzás, erősített heaphone kimenet, dolby headphone, pro logic II, dolby digital live, a dts szolgáltatásokról ne is beszéljünk. pl. az x-fi extreme gamer (ami vmire való és szépen szól) a dd live-ot és a dts connectet tudja csak 25 ezer forintos ár mellett, míg egy Xonar DX 17 ezer forintért mindent tud (kivéve dts connect)még az eax-ot is. ha mindent összevetünk ár-hangminőség-szolgáltatás-játék-zene-film akkor szerintem egyértelműen az asus hangkarik nyernek. Nekem volt 3 creative kártyám, most van 2 xonar, DX és HDAV, egyértelműen ajánlani tudom az összes asus hangkarit, kivéve pont a Xense-t nem mert ez szerintem nagyon drága, ha lenne rajta HDMI akkor talán megérné. Ez meg már egy másik történet, hogy aki legújabb hangtechnológiás digitális erősítőt használ vagy akar venni ami már tudja a Dolby Tru HD-t és a DTS HD Master audiot, az meg csak egy Xonar HDAV hangkarival tudja átküldeni a jelet az erölködőnek digitálisan HDMI-n keresztül(én nem ismerek más kártyát ami ezt tudná, de biztos van...) Ja és szerintem is rövid a cikk, lehetne még írni decibel adatokat és stb amik elég jól szemléltetnék a hangkarik közti különbségeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. danikollar
2010.12.09. 10:28
Nekem Xonar D1 van, házimozira kötve opktikával és nagyon meg vagyok vele elégedve. Sokkal dinamikusabban szól, mint az alaplapi, ráadásul a DD Live nagyon jó.(Persze a DTS Connect még jobb lenne...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. neofery
2010.12.09. 11:15
Nekem is Xonar D1 van egy Logitech Z-5500-al karöltve és nekem tökéletes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Beatmad
2010.12.09. 11:26
DTS connectel én is kíváncsi lennék mit produkál az asus, mert haverom creative x-fi-je pl. elég sok játékban és progiban "összezavarodik" ha dts connectet használ. Én analógban használom a kártyákat, sajna egyenlőre még nincs pénz, és hely se drága erősítőre és profi hangfalakra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Oggy
2010.12.09. 13:07
Miért van az hogy jön egy cikk és mindenki leírja az alternatív terméket rá, ami persze jobb, olcsóbb és neki pont van?

Csak olyan cikkeket szerettek olvasni ahol kiemelnek 400 aktuális hardver-szoftver kombinációból a legjobbat és arról írnak tanulmányt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Stormrage
2010.12.09. 13:49
Oggy: azért mert 60,000 egy ilyen asus kártyáért puritán rablás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. pergerj
2010.12.09. 15:13
/off
Tudom, hogy nem a témába vág, de erre a kérdésre nem találtam sehol sem egyértelmű választ.
Ha elkezdenék újra játszani, esetleg versenyszerűen, akkor valószínűleg vásárolnék valami drága hangkártyát. (eax lenne talán az egyik legfontosabb)
(vmelyik jobb creative) pl ez:
CREATIVE Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion

Meg vennék mellé egy drágább fülest is, de akkor már nem 2.0ásat... (mert ugye térhangzás)
Gondolkoztam az 5.1es Zalmanon, azonban eléggé régi, meg az is ellene(?) szól, hogy analógos a kábele + azt is hallottam, hogy játékra nagyon jó, még filmre is elmegy, azonban zenére kimondottan rosz.

A másik ami tetszik, mert nagy Razer párti vagyok, a Razer Megalodon (virtual 7.1), azonban ennek USB-s a csatija.

Valahogy el lehet azt érni, hogy a hangkártya "kikeverje a jelet" az usb porta?

(Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy 50ezres hangkártyát nem lehet USBs fülessel használni!!)
/-off
Korrekt teszt, köszönjük, várunk még sok ilyet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. szabtam
2010.12.09. 15:35
érdekes teszt!

én egy itteni, logitech g35 teszt után döntöttem úgy, hogy megveszem. (és nem bántam meg....)

és nagyon reális volt, mert az ottani összehasonlítás egyik tagja, egy sharkoon 5.1-em is van. és tényleg a sharkoon szó szerint vérszegény logitech-hez képest.

én örültem volna a cikkben szereplő cuccok direkt összehasonlításának egy g35-tel. hangminőségben menniyvel tud többet, mint a logitech integrált hangkártyája, és 7.1 virtuális megoldása, mind zene, film, játék alatt.
és nagyon várnék egy G930 vs. g35 tesztet, hogy a rádiós megoldástól mennyi zaj keletkezik, és csökken-e a max hangerő, mint egyes rádiós fejhallgatóknál. (mint pl. a panasonic RP-WF930-omnál nagyon zavaró!)

a tesztben lévő fejhallgatóban hány mm-es hangszórók vannak? 40? 50? mert szinte semmilyen gyári paraméter nincs megadva... (nehogy valaki a guglival jöjjön, mert pcsn rúgom...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Beatmad
2010.12.09. 15:40
pergej: az a Razer Megalodon amiről beszélsz nem csak egy füles hanem egy külső usb-s hangkártya, tehát az önmagába működik, amúgy is usb-n keresztül nem tudsz analóg hangot átküldeni csak digitális jelet/adatot. vannak ilyen billentyűzetek is amibe tudsz mikrofont és fülest dugni, azok végül is szintén egy usb-s külső hangkártyának felelnek meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Beatmad
2010.12.09. 15:52
Ja és téged is lebeszélnélek arról az X-Fi Titanium Fatal1ty Champion-ról mert pl.:
az 42 ezer forintba kerül 109db-es jel-zaj aránnyal bír, ezzel szemben egy Xonar DX ami 17 ezer 112 és 116db-es jel-zaj aránnyal bír, magyarul sokkal szebben szól
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. pergerj
2010.12.09. 15:53
Azt tudom, hogy a megalodonban van egy úgymond "hangkártya", de az leginkább csak a virtuális 7.1et keveri ki.
Hogyha másik példát hoztam volna, olyan usbt amibe nincs "hangkártya", akkor sem megoldható?
Szoftveres módokat láttam, de azok hát nem a legjobb minőség.. meg késnek is.
Kérdezem én: miért nem lehet megoldani azt hogy a hangkártya a digitális jelet kódolja át, és az analógokon tolja ki, hogyha az usb lehetőséget ad a digitális módra is ??!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. pergerj
2010.12.09. 16:17
//Bocs a dupláért, már nem tudom szerkeszteni.

Úgy tudom, hogy az EAX Creative szabvány, és játék miatt talán számomra az a legfontosabb.
Persze a különböző Dolbyk sem hátrány, azonban úgy tudom nem creative kártyáknál gond lehet az eax-el.
(tudom nem ezt kell alapnak venni, de pl most integrált realtek hd audio van, eaxot win vista/win7 alatt elfelejthetem.)
Am számomra ez kicsit idegesítő dolog, hogy úgymond az előső alaplapomba jobb volt az integrált hang. (lehet csak az új driverek rosszak de már dolby sincs...)

Előző alaplap: (ha jól emlékszem)
[LINK]
A mostani pedig:
[LINK]

Utánanéztem a specnek (ALC888 vs. ALC882), és bár nem értek annyira a dolgokhoz, nekem a régebbi (alc882) jobban bejött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Beatmad
2010.12.09. 16:52
Az eax szabvány kihalt az utóbbi 2 évben nem jelentek meg ilyen hangszabványú játékok, ami nem is baj mert elég gusztustalan volt hogy a creative kisajátította magának ezt a szabványt és semmilyen más hangkarival nem lehetett előcsalni az 5.1-es hangot a játékokból. manapság open-al, f-mod,... szabványokat használnak a játékok amit egy sima integrált kari is tud. Amúgy a xonar-ok tudják emulálni a régi játékoknál a eax5-öt is, kb 10 játékkal próbáltam ki, kettőnél nem ment, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. XtreemX
2010.12.09. 17:02
Beatmad:
Ezt kifejtenéd? Mert én is jelenleg egy X-FI Fatal1ty Champion-t néztem ki magamnak szigorúan játékra. A db csak a hangerősség terén lényeges,nem? Én egy Roccat Kave 5.1 fejessel tolnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Aeon
2010.12.09. 17:06
Audigy 2 foreva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Beatmad
2010.12.09. 17:49
vmi ilyesmi:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Jel-zaj_viszony
amúgy gyakorlatilag az hogy játékhoz vagy filmezéshez vagy zenéhez veszed a hangkártyád tök mindegy, a lényeg hogy szépen szóljon. régebben volt jelentősége annak hogy a hangkártya leveszi a proci válláról a terhelést, illetve csak eax-al szólt 5.1-be a játék, de manapság ha megnézi a teszteket az ember akkor az alaplapi kb 4-5% prociidőt használ, egy nagyon drága kari meg 3%-ot, és így hogy eax sincs már és 2 ill 4 magos procik pörögnek a gépek zsírmindegy milyen a kari csak a hangminőség számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. ITEM00
2010.12.09. 19:29
Nekem ez van: ASUS Xonar Essence STX


Kristálytiszta hangok,nagyon jól szól, van is hozzá normális erősítő meg hangfal meg kábelek. Szóval szerintem minőségben bármelyik Creative hangkártyát lemossa a pályáról!!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. ITEM00
2010.12.09. 19:42
Volt ilyenem is: Audiotrak Prodigy HD2 (Ez is brutálisan jól szólt)


PCI audio interface based on VIA VT1721 (Envy24HT-S)
PCI card supplied with standard and low profile metal bracket
24 bit / 192kHz playback (analog & digital)
24 bit / 96kHz recording
high quality AKM AK4396 120dB(a) S/N ratio DA converter for extremly high quality 2 channel audio playback via RCA output connectors (5Hz - 40kHz frequency response)
triple OpAmp design for audio output with three high quality Fairchild NE5532 OpAmps on separate sockets (can be exchanged for tuning & customization)
headphone output with 1/8" connector routed via JRC4580 dual OpAmp
analog line input with 1/8" connector via AKM AK5353/7 102dB(a) S/N ratio AD converter (20Hz - 40kHz frequency response)

optical S/PDIF digital output following IEC-958C standard, can be used for stereo audio playback (PCM) and multichannel streams from such sources (AC-3 or DTS data)
EWDM driver based on ESI technology for all current Windows Versions

Erre az Asus Xonar még rátesz egy lapáttal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Warpath
2010.12.09. 20:22
Na sejtettem hogy itt is lesz szabványfujjogás mint a PhysX -nél. Az hogy 116db a Xonar jel/zaj aránya az aktívhangfalaknál oly mindegy.Az EAX szabvány a Creativ- é ezért kisajátításról nem beszélhetünk. Csak az EAX 2.0 -ig tette licencelhetővé.
A 3.0 EAX- szabványtól amihez hozzátették az Advanced" szót is, már nem csak a csatornák számáról szólt.Pld kitakarás, visszhangosítás,környezettől függő hanghatás. Az nem probléma az X-FI szériának, hogy most már az OpenAL szabvány érvényesül, mert azt is támogatja.
Hangkártya minőség, és szabványkompatibilitás tesztelők itt:
[LINK]

A legdrágább X-FI Titánium Fatality -amit nem érdemes megvenni- az előlapi Drive és távirányító miatt kerül olyan 40k- ba. A többi jó vétel. 18k és 30k között.

ITEM00:
Neked Előzöleg X-FI-d volt? Mert gondolom erre alapozod véleményedet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. ITEM00
2010.12.09. 20:59
@Warpath: Volt X-Fi is meg az összes audigy széria + régen a live-ok.

Ugyan azon a rendszeren sokkal jobban szólt ugyan az a forrás (Flac,Wavpack,APE,CDDA formátumban) mármint az ASUS Xonar-al meg korábban az Audiotrak kártyával.Van összehasonlítási alapom,az igazság az,hogy kiváncsi természet vagyok és mindig szereztem egy másik hangkártyát is tesztelés céljából. Amúgy van itthon elrakva Diamond MX300 is és eredeti Aureal gyártotta hangkártya is. Mind a kettőn Vortex 2 chip van

+ a creative driverekről inkább nem is mondok semmit,gondolom tudod mire akarok ezzel célozni?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. ITEM00
2010.12.09. 21:16
@Warpath: Ezektől sosem fogok megválni!





Jó kis kártyákat gyártottak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. pergerj
2010.12.09. 21:42
de most komolyan...
egy xfi nem megy az usb fülessel??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Warpath
2010.12.09. 22:17
ITEM00:

XP alatt semmi problémám nem volt a driverekkel.W7 alatt már volt néha "elnézéskéréses" leállás de kiadtak egy patchet amitől tökéletes lett. A Mode Switcher -t meg alkalmazásnak megfelelően kell váltogatni akkor aztán már tényleg minden rendben lesz. A jó öreg GUS meg kimaradt a listádból .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. ITEM00 Warpa...
2010.12.09. 22:19
Valóban,de az is volt annó még! Meg azok a böszme nagy creative-ok amiknek volt hátul hangerőszabályzója meg 1w-os erősítője. Régi szép idők..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Warpath
2010.12.09. 22:22


Na itt az öreg róka .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. ITEM00 Warpa...
2010.12.09. 22:26
Hát igen...

Ha nyomtak volna win alá is drivereket,szerintem a creative annyira nem tudott volna igy elhúzni annó.

" It was very popular in the demo scene in the 1990s, due to its superior sound quality compared to similarly-priced soundcards of its time." Hát igen ez így volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Warpath
2010.12.09. 22:31
Ja sajna a Gravis egy idő után már csak játékvezérlőket gyártott. De a TurtleBeach család is a homályba veszett. Bár azokat professzionális felhasználásra találták ki.Visszatérve a GUSra, nagyon erős konkurenciája volt a Creativ-nak. A demoscene őrület is ezt a kártyát preferálta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. ITEM00
2010.12.09. 22:37
Most találtam tube-on, tök jól mutatja hogy milyen különbségek voltak az egyes hangeszközök között...

Evolution of PC Audio
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Warpath
2010.12.09. 22:44
Hát igen Roland MT32... . Azt csak a DosBox óta tudom beállítani régi játékokban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Warpath
2010.12.09. 22:59
De azért nem szabad elfelejteni hogy akkoriban a zene MIDI rendszerű volt többnyire játékokban. A midi tulajdonképpen csak egy kotta volt, a hangmintákat a hangkártyának kellett biztosítania.Emiatt hatalmas különbségek voltak. Főleg az OPL chip és a GeneralMidi hangkészlet között .A MOD fájloknál már nem volt ennyire érezhető a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. XtreemX
2010.12.09. 23:36
ITEM00:

Úgy látom te szakértője vagy a témának,nekem jól jönne egy kissegítség.
Eddig Creative Fatal1ty Championt akartam venni,de azt írtad jobb az Asus essence STX. Viszont nálam van egy bibi,hogy a Roccat Kave 5.1 fülesem nem emulált,hanem tényleges 5.1 tehát szükség van 3+1 jack aljzatra ami nincs az essence stx-en. Ja,és csak PCI-E hely van SLI miatt már a gépemben.
Az ASUS Xonar D2X szerinted mennyire okés?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Warpig
2010.12.10. 06:38
Nekem az lenne a kérdésem, ha csak digitális kimenettel használom az alaplapi hangkártyámat illetve egy különálló hangkártyát is csak úgy használnék (erősítőre kötve mind2őt) akkor jelentkezne különbség minőségben? Ilyen esetben van létjogosultsága egy külön hangkártyának?
A sok hangzatos hangjavító és térhatást keltő cucc számomra nem érdekes. Külön erősítő esetén felesleges is(5.1es hangrendszerről beszélek), jól gondolom?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. neofery
2010.12.10. 08:39
A gus sokkal jobb hangkártya volt mint a soundblaster kártyák bármelyike.
Mi akkoriben kezdtünk el zenélni és a gravis ultrasound volt az az alternatíva ami megfelelő minőséget nyújtott.Amúgy meg akkoriben stúdió hangkártya volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. k3l3r0n
2010.12.10. 11:21
Én egy EMU1820-as kártyával és PM5 hangfalszettel tengődöm. Nem cserélném el ilyen asus vackokra semmi pénzért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. k3l3r0n
2010.12.10. 11:24
@warpig: a te esetedben a lényeg, hogy a D/A konverter milyen minőségű. Tehát ami a gépből kijön digitális jel, az szinte lényegtelen miből jön ki. 1 és 0. Ott nem igazán van különbség. Tehát nem célszerű ilyesmikre költened...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. kiskoller
2010.12.10. 11:26
én ma adtam le a rendelést egy xonar dx-re. Poén lenne ha megnyerném vele a nyereményjátékban szereplő Xense-et
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Beatmad
2010.12.10. 11:30
k3l3r0n: még jó hogy nem cserélnéd le a studio cuccod egy max házimozihoz ill. zenéhez való asus kártyára, én nem is hasonlítgatnám őket, főleg hogy 100k egy emu cucc... az azért erős jelző az asusra hogy vacak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ITEM00
2010.12.10. 13:01
@XtreemX:

Ebben az esetben a Xonar D2X a te barátod. 7.1 kimenet van rajta szóval külön betudod kötni a fülesed. Az Essence STX inkább audiophile sztereo kártya mint multicsatornás játékos kártya. Viszont a Xonar D2X pont erre készült,mellesleg a Texas Instruments/Burr-Brown PCM1796 DAC miatt elég jó hangja is van. + az AV200-as DSP van rajta (Xonar STX-en AV100) ami a térhangzás DTS enkódolás miatt lett kifejlesztve. Konkrétan mind a két chip 8 csatornás képességgel bír,de az AV100-at inkább a sztereo audiophile kártyákra (ST, STX) építik,míg az AV200 a játékos és multimédiás verziókra kerül (pl HDAVI 1.3 DX, D2X stb)

Szóval jó vétel a D2X
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ITEM00
2010.12.10. 13:14
@Warpig:

Valóban a te esetedben a digitális kimeneten ugyan az a jel távozik,és csak az erősítőd DAC-ján múlik,hogy mit kapsz vissza. Nem véletlen,hogy lehet külön DAC-ot is venni,erre a gyártók is rájöttek, pl akinek van egy jobb sztereo erősítője és szeret zenét hallgatni a gépről is akkor egy külön DAC a legmegfelelőbb erre.
Vannak komolyabb házimozi erősítők is (Denon Marantz Yamaha, Harman Kardon) amibe tisztességes DAC-ot építettek,de ezek ára kb 300 ezertől a csillagos égik terjedhet. Én a Yamaha-t részesítem előnyben, nagy multú cég, és elég komolyan jelen vannak a zenei piacon is. (pianinók,studió berendezések,saját fejlesztésű Audio DSP-k)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. XtreemX
2010.12.10. 14:11
ITEM00 :

Köszönöm a válaszod. Még annyi érdekelne hogy van különbség a sima D2X és D2X/T közt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ITEM00
2010.12.10. 14:18
@k3l3r0n:

Amiért 100-e Ft ot elkérnek ezért a kártyáért az ezek miatt van!

hardver (digital signal processing) gyorsította effektek: 28 önálló effekt, több mint 600 preset és VST plug-in, CPU terhelés mentesen
PatchMix™ látencia mentes DSP keverő és monitorozás
2 TFPro Mikrofon/vonal/Hi-Z hangszer előerősítő (48V fantomtáppal)
6 analóg szimetrikus, 6,3 jack bemenet
8 analóg szimetrikus, 6,3 jack kimenet
lemezjátszó bemenet (föld csatlakozó és hardver RIAA előerősítő)
24-bit/192kHz ADAT be/ki, S/PDIF-re kapcsolható
koaxális S/PDIF be/ki, 24bit/96kHz, AES/EBU-ra kapcsolható
optikai S/PDIF ki, 24bit/96kHz, AES/EBU-ra kapcsolható
2x MIDI be/ki
4 sztereo 1/8" hangszóró kimenet (konfigurálható sztereoról 7.1-re)
sztereo fejhallgató kimenet
firewire csatlakozó (nem a közvetlen Pcre csatlakoztatásra, hanem FW külső degységek rádugására)
Word Clock be/ki digitális szinkron felület
SMPTE időkód be/ki
MTC (Midi Time Code) ki
kompatibilitás a népszerű audio/szekvenszer szoftverekkel, ultra alacsony látenciájú 24b/192kHz-es ASIO 2.0 és sztereo WDM driverek

Szóval kimondottan zenei feldolgozásra (munkára szánták) ami elég jól megdobja az árát is. A Xonar kártyákat meg zenehallgatásra, játékra, egyéb dolgokra. A hardware-s effektprocesszor meg a sok speciális csatlakozójú ki és bemenet és a professzionális támogatás ami vastagon fogó árcédulát eredményez. Ettől még nem fog szebben szólni mint pl az STX.

Tudok neked olyan kártyát mutatni aminek a nyomába sem ér az E-mu kártyacsalád és azokat is komoly stúdió munkára gyártják. Ezért nem célszerű a két kártya összehasonlítása és az asus kártyák fikázása sem.

Hamár fikázunk:
Lynx Studio: LynxONE - LynxL22 - LynxTwo - AES16e (pci-e)

Vagy éppen a Lexicon cuccok.






 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ITEM00
2010.12.10. 14:31
@XtreemX: Nincs ugyan az a termék,ki így jelöli ki úgy.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. XtreemX
2010.12.10. 14:50
ITEM00:
Köszi! Azt hiszem beruházok egy D2X-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. ITEM00
2010.12.10. 15:08
@XtreemX: Nincs mit, sok örömöd legyen benne én nagyon elégedett vagyok az enyémmel (STX)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Venom23
2010.12.10. 17:21
Üdv!

Szeretnék tanácsot kérni, mert ahogy olvasom, rengeteg szaki van a topicban, és nyilvánvalóan jobban értetek hozzá mint én. (Bár ez nem nehéz)

Van nekem egy Genius SW-HF5.1 6000-es hangfalrendszerem + két SAL 2610F/B hangfalam. Ezek vannak rákötve egy "sima" Realtek 7.1 HD Audio integrált hangkártyára.

A kérdésem végül is az lenne, hogy érdemes lenne befektetnem egy jobb minőségű hangkártyára?
Vagy ezek a cuccok (hangszórók)túl gagyik lennének egy komolyabb hangkártyához, és úgysem érezném meg a különbséget?
Hozzáteszem, semmi bajom a jelenlegi hangzással, jól szól, tisztán, szépen. De nyilván azért érzem így, mert még nem halottam, hogy egy jobb hangkártya mire képes.
Annyit még tudnotok kell, hogy sose hallgatok zenét fülhallgatón, és szinte mindig .mp3 vagy .flac kiterjesztéseket részesítem előnyben.

Előre is köszönöm azoknak, akik rászánnak pár percet az életükből, hogy tanácsot adjanak

Köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. fremen2
2010.12.10. 17:27
Az ASUS Xonar DG bőven jó lesz,hidd el rögtön megfogod hallani a különbséget!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. kiskoller
2010.12.10. 18:01
annyit hozzátennék ehhez, hogy akinek nincs hangkarija, annak is megéri flac-ban (vagy más losless form.ban) hallgatni a zenét. Eszméletlen nagy a különbség egy mezei mp3 és egy flac között!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. XtreemX
2010.12.10. 20:41
Venom23:
Megéri váltani hiddel. Xonar DG ha PCI slotod van, Xonar DX ha PCI-E slotod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ITEM00
2010.12.10. 20:47
@Venom23:

Ajánlott egy jobb hangkártya,nagyon sok különbség van egy integrált HD Audio hangkártya és pl egy xonar között,akármelyik szériát nézed is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Venom23
2010.12.11. 06:01
Rendben. Köszi a válaszokat. Az már biztos akkor, hogy veszek egy hangkártyát, na de milyet?

Mi a különbség a Xonar DG Xonar DX között? Azon kívül, hogy az egyik sima PCI a másik PCIExperss?
Kicsit elvagyok tévedve a hangkártyáknál. Mert van egy csomó, és nem tudom melyiket lenne érdemes venni...

Van az Asus Xonar D1 - 15.944 Ft
És van a Asus Xonar DX - 17.628 Ft
És ott van még a CREATIVE Sound Blaster X-FI Xtreme Audio PCI-E - 10.888 Ft

Ezek között vannak különbségek árban. Tudásban is vannak különbségek?

Ha nekem az lenne a lényeg, hogy "csak" kristálytisztán szóljanak a zenék a gépen, és élvezhető legyen a házimozi, akkor elég nekem megvenni a legolcsóbbat? Vagy egy drágább hangkártya (ASUS Xonar Essence STX) még jobb hangzást tud elővarázsolni?

Vagy csak arról van szó, hogy a ASUS Xonar Essence STX-t mondjuk ilyen stúdió munkákra tervezték? Akkor nekem felesleges lenne ezt megvenni?

Tudom, hogy roppant idegesítő a tudatlanságom , de nekem sose volt hangkártyám, és el vagyok veszve most itt nagyon. Egy hozzáértőnek nyilván eléggé hülye kérdések ezek, de nekem fontos lenne a "felvilágosítás" ez ügyben.

Előre is köszi a válaszokat, megintcsak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gameplusz Venom...
2010.12.11. 10:11
ASUS-ok közül egyik se stúdiózásra van, arra ott az E-MU pl...

Én azt mondom vegyél egy DX-et, 17 ezret megér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. XtreemX
2010.12.11. 12:29
Venom23:
Neked felesleges az STX,ha csak nem egy nagyon komoly fülessel vagy méregdrága hangfalszettel tolod. Zenére bármilyen hangkártya megfelel,mert mindegyik sokkal jobb mint az alaplapi. Én a Xonar DG-t ajánlanám,a DX játékosoknak készült inkább,te pedig ahogy írtad zenére használnád. A SB is megfelelő megoldás lenne zenére,csak a driverrel és támogatással bajok vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Warpath
2010.12.11. 12:57
"driverrel és támogatással bajok vannak"
Igen ez sajnos már szállóigévé vált. XP alatt stabil, Win7-hez kell egy javitópatch.A Vista az meg amúgy is vacak
A támogatásról annyit hogy a szoftvercsomagban ott van a Creative Auto Update ami csekkolja a jelenlegi driver/applikációs program verziót, és ha talál jobbat akkor felajánlja letöltését,telepítését.
Az X-FI E. Audio kártya a sorozat belépőszintje. Azt nem javasolnám. A ma már nem kapható ExtremeMusic is jobb nála.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Venom23
2010.12.11. 13:12
Köszönöm szépen a Tippeket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. niviwp
2010.12.11. 13:33
Venom23:
Én egy Asus Xonar DX boldog tulajdonosa vagyok. Szintén csak ajánlani tudom, mert ég és föld különbség van az Integrált HD kártya, és a Xonar között. Én is hasonló szituációban voltam régebben, mint Te. A Xonar DX-et ajánlanám, de kifizetődő, mert a DG (ha jól láttam) Dolby Headphone támogatással bír, ezzel szemben a DX már Pro Logic IIx, és Virtual Speaker. Előbbi kifejezetten 5.1 és 7.1 rendszerekre van optimalizálva. Tudom nem olcsó, de ha számít a zene, a filmek, a játékok, és persze a Dolby technológiák világa, mindenképpen azt válaszd! De ez csak az én véleményem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller
2010.12.11. 14:06
mindenki annyira hypeolja ezeket a hangkarikat, egyre kiváncsibb vagyok hogy nálam hogy produkál majd a DX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Venom23
2010.12.12. 05:40
niviwp, XtreemX, gameplusz
Köszi az infót. A Dx- lesz a nyerő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. shywer
2010.12.13. 12:51
hello

Az mar kiderult szamomra kb h mi a kulonbseg a dx es dg kozott, viszont az nem, hogy mi a kulonbseg a dx es d1 kozt.
en ugy tudom hogy a dx tokugyanaz mint a d1, a csatolofeluletet leszamitva
dx - pci express
d1 - pci
(dg szinten "sima" pci ugye?)
jol tudom ezeket a dolgokat?

jatekra / zenehallgatasra hasznalnam foleg, igy hat az elozoekbol kiindulva gondolom nekem is dx-et ajanlanatok inkabb.

egy [LINK]
ilyen lapba szannam a kartyat

ha tenyleg csak a csatolofeluletben ter el a dx es d1 egymastol akkor gondolom jobban megeri a d1 mert csak olcsobb vagy 1,5k-val, vagy nemtom mennyivel pontosan. vagy lehet barmifele elteres emiatt a ket kartya kozt ?

igazabol ebbe a konfigba menne a kartya : http://ipon.hu/site/builder_page2_mod/22?page=builder_page2_mod&id=22 (geposszerako / ipon barion , ha esetleg nem jonne be a link)

tovabba : hallottam meg olyat regebben h minel messszebre keruljon a hangkartya a videokartyatol, nemtom h ezt tenyleg igy tanacsos-e szerelni.
igy tehat a terv az h a videokari ha jol sejtem a slotok kozt a tetejen lesz, a hangkartyat (d1) meg az aljaba szanom egy sima pci slotba.
jo ez az elkepzeles igy?

kerdesem tehat h a fent emlitett konfigba jo lesz-e egy d1 kartya( ha tenyleg ugyanaz mint a dx), oda ahova szanom?
ha van vmi kulonbseg d1 es dx kozt a csatolofeluletet leszamitva akkor legyszi segitsetek :]

elore is koszi a valaszokat


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Beatmad
2010.12.13. 17:35
shywer:
DG: nincs dolby digital live és pro logic IIx, illetve ezen még egy régebbi c media-s chip van ami kicsit gyengébben szól (~9dB jel zaj arány különbség ami elég sok) mint a másik két karin lévő Asus AV100 HD, valószínű ezért olyan olcsó ez...

a DX és D1 között valóban csak a csatolófelületben van különbség.
jó lesz a konfigodba, és igen érdemes rá figyelni hogy távol legyen a videókaritól a hűtés és a zaj miatt. sajnos nálam bele van építve a videokari ventilátorának a szájába, igaz gondot nem okoz se zaj se melegedés de engem is idegesít, csak sajnos nincs máshol expres port
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. shywer
2010.12.13. 18:59
remek, koszi szepen a gyors valaszt:]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kabos
2010.12.13. 21:32
zene hallgatáshoz a DS vagy a DX megfelelö. Játék és film pedig pénztárca függöen dx,d2x !, vagy a drágábbak bármelyike.

A Wolfson dac és a Burr Brown 1796 dac az egyik legjobb zenére ezek vannak a sok százezres cd játszokban ,dacokban is. a Cirrus Logic talán keményebb, dinamikussabb ezért játék és filmre ajánlot.

Szerencsés esetben a müveleti erösitö (opamp) cserélhetö ami erössen ajánlott!!.

A creativ nekem sosem müködött rendesen és messze nem olyan a felépitése mint az Asus kártyájé, még a 10 ezres DS is minöségi alkatrészekböl készült.

itt van néhány teszt, a DS néhol jobban szerepel mint az Essence.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Maximov
2010.12.13. 23:09
sziasztok. az lenne a kérdésem, érdemes-e lecserélni az immár 3 éves X-fi extreme audiomat az Asus Xonar DG-re? zenehallgatásra és játékra használom csak. Jobb-e a DG? ill Win7 alatt remélhetöleg nincsenek vele driver problémák mint az
X-fi-vel? mivel csak fülessel hallgatok mindent, nagy elöny a fejhallgató erösitö?
Elöre is köszönöm a választ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. fbi1984
2010.12.13. 23:19
Nekem is elsősorban zenehallgatásra kellett az integrált sistergő helyett, és én Xonar Essence STX-et vettem:
124dB jel/zaj viszony kifelé,
0.0003% os harmonikus torzítás -110dB nél,
10Hz - 90KHz frekvencia átvitel.
Ezek magukért beszélnek.
Ja, és lepecsételt mérési jegyzőkönyvet is adnak hozzá.
Az adatok nem marketing kamu (mint a 60mm-es 500W-os hangszóró).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kabos
2010.12.14. 06:38
Maximov. Inkább a régebbi DS-t ajánlanám a DG helyett. Jobb alkatrészek ,24/192 felbontás ,cserélhetö erösitö
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Bazsa88 Maxim...
2010.12.14. 21:44
Maximov, én pont most vettem egy DG-t és szerintem egy kiváló hangkártya, eddig egy Audigy SE volt, ahhoz képest ég és föld, mélyebb és tisztább a hangja. Bár én a DG-t többször használom fejhallgatóval, de hangfalon is kiválóan teljesít. A DS-t nem ismerem, de szerintem az is jó. Mivel fülest használsz így egyértelműen a DG-t ajánlom az erősítő miatt. Én is a fejhallgató miatt döntöttem a DG mellett. A 24/96 felbontás meg bőségesen elegendő. Szoftverben meg szerintem az Asus maga a tökély. Úgyhogy szerintem a Xonarban nem csalódhatsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kabos
2010.12.14. 22:21
Maximov, Egyik Asus kártyával sem jársz rosszul az biztos. Itt csak személyes izlések dönthetnek hogy melyiket választod.

Driver problémák sincsenek, pedig én Linux alatt használom akár 5.1 akár Digitális kimeneten remekül müködik.

A DS-t zenahallgatásra jobbnak tartom, ha esetleg összeakarod kötni a hifi-vel, külön dac a sztereo csatrnához és külön a több csatornáshoz. A cserélhetö opamp pedig nagyon hasznos, hiszen ezek cseréjével a saját izlésedhez alakithatod a kártyát.

Drasztukus változást lehet hallani különbözö opamp használata esetén.

Remélem majd boldog tulajdonosa leszel akár melyik Asus kártya mellett döntesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Maximov
2010.12.17. 13:58
Meg is vettem a karit. A boltban volt DG és D1. Végül a fele annyiba kerülö DG-t vettem. Azt mondták ugysem vennék észre jelentös különbséget, akkor meg elég a DG is. Hifire nem akarom rákötni, csak fülessel hallgatom. De meg volt a lehetöség ha kipróbálom és nem tetszene akkor ráfizethetek a D1-re.

Azt kell mondjam, sokkal jobban megéri az olcsóbb Xonar DG mint a 10-12 ezer Ft-os belépő szintü X-fi, az Extreme Audio. Nekem ezt a kártyát váltotta, meguntam az állandó driver vadászatot. Bár azt mondták nem fog szebben szólni a DG.

Miután hazavittem, Asus oldaláról letöltöttem a legújabb drivert. Semmi gond nem volt, simán települt. Elöször kicsit tompának tünt a hangja. De állitgatások után már nagyon meg voltam elégedve vele. A szoftverek és a beállitási lehetöségek nagyon meggyöztek. Nem is kell ennél több. Sok extra is van.
Filmeknél egyértelmüen jobb mint az Extreme Audio. A Dolby Headphone szerintem jobban teszi a dolgát, mint a Creative-os CMSS3D. Játéknál nekem az X-fivel ritkán müködött rendesen az EAX. A DG-vel az eddig kipróbált játékok fantasztikusan jól szóltak. Zenénél viszont X-fi szebben szólt, dinamikusabban. (Ajánlottátok is hogy zenére jobb a DS mint a DG.) De kis állitgatás után már közel egálban van az X-fivel, szóval ez is rendben van.

Összeségében megérte lecserélni az X-fit. Nagyon jó ez a kártya, ennyi pénzért meg föleg. Én is csak ajánlani tudom. Nekem a DG tökéletesen megfelel a fejhallgatóhoz, szoftverben pedig tényleg "maga a tökély" ahogy Bazsa88 mondja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. shaddam
2010.12.18. 15:40
Csak én hiányolom az optikai vagy a hdmi csatlakozó hiányát?Ennyi pénzért nehogy már átalakítóval kelljen szórakozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. fremen2
2010.12.18. 16:49
Van rajta optikai aljzat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Beatmad
2010.12.20. 15:03
csak optikai kimenet van minden kártyán ami toslink átalakítóval használható, koaxiális nincs, hdmi meg csak a HDAV kártyákon van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kabos
2010.12.20. 21:39
shaddam, olyan kártyát veszel ami igényednek megfelelö.
Nekem sokkal fontosabb a hangzás minösége és a driverek müködése, mint hogy éppen milyen uton modon jutt el a jel az erösitöbe.
Neked a HDAV1.3 kell. Ha épp Bluray-hez kell tökéletes megoldás.
ASUS Xonar HDAV1.3 is capable of decoding Blu-ray movies and takes full advantage of lossless digital audio formats such as Dolby® TrueHD and DTS-HD Master Audio™ for professional, high-fidelity sound at 24bit, 96–192Khz. The PCI-based Xonar HDAV1.3 Slim is also designed from the ground up, and is built for next generation HTPCs. Equipped with the proprietary AV200 audio processor and certified HDMI1.3a connect, it is capable of delivering the highest quality 7.1 channel 192K linear pulse code modulation (LPCM) audio and high definition video through the HDMI port.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. RainDog
2010.12.27. 03:46
Dinamikus mikrofonnal hogy boldogul a Xonar DG? Már nagyon kéne egy kártya, ami boldogul vele, de mégsem PCI-E, mert abból sajnos csak egy van az alaplapomon. Valaki tud erről valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Warpath
2011.01.01. 14:19
Rain Dog:

Boldogulnia kell vele. Az X-FI-vel teljesen jó, felteszem akkor Xonar-nak se lesz gondja vele .Ha van a mikrofonon kapcsoló akkor azt állandóan bekapcsolva kell hagyni, és a hangkártya mixerén kapcsolgatni. A +20 db boost is mehet rá.
***
Más. X-FI és Xonar tulajdonosok, ha Winampot használtok, akkor töltsétek le hozzá az ASIO plugin-t. Nagyon sokat javul a hangzás,ezen felül már többcsatornás módban is kulturáltan szól.A hangerő ilyenkor nem szabályozható a Winampon.(X-FI tulajok ilyenkor az AudioCreation módot használják!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lowaszwill...
2011.09.02. 15:33
Hello.
Vasaroltam egy xonar dg-t.
Logitech z5500-as hangrendszerrel hasznalom es azt vettem eszre, hogy mikor az analog (direct)kabellel hasznalom akkor nagyon nagy az alapzaj.
25-30 % hangeron mar hallani mint a regi radio modemek amikor tarcsaztam .
Talalkozott valaki ilyesmivel? Mi lehet a gond?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!