iPon Cikkek

Autós kamerák 30000 forint alatt - 1. rész

Dátum | 2013. 08. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Nemrégiben alaposan leteszteltünk néhány olcsóbb autós kamerát, tapasztalatainkat pedig össze is foglaltuk. Az akkori mezőnyből az Overmax OV-Cam 02-es és OV-Cam 04-es megoldásai tűntek a legjobb választásnak áruk, és a többiekhez viszonyított teljesítményük alapján. Az érdeklődésnek hála most eljött az idő, hogy elhagyjuk a belépőszintet (10-15 000 forint) és egy szinttel feljebb, a 20 000 és 30 000 forint közötti szegmensben is szétnézzünk egy picit. Itt reményeink szerint már jobb képminőséggel megáldott, jobb anyagfelhasználással készülő, strapabíróbb modellekkel találjuk szembe magunkat, amelyek ráadásul szolgáltatások tekintetében is képesek lekörözni olcsóbb társaikat. Hogy ez tényleg így van-e? Erre a kérdésre tesztünk végére érve mindenki megkapja a választ. Rövid kitérő - Akasztják a hóhért? Mielőtt még belevágnánk a szereplők tulajdonságainak bemutatásába, egy érdekes háttérinformációt mindenképpen meg kell osztanunk. Július 31-én, egy szép nyári napon hazafelé tartottunk a Samsung rendezvényéről. A kollégák hazajuttatása után már az utolsó célállomás került célkeresztbe, ám az út során egy meglehetősen kellemetlen esemény történt. Felsőpakony térségében egy idős autós, aki Renault Thalia gépkocsival közlekedett, áttért a menetirány szerinti bal sávba, ahol a cikk írója éppen közeledett - valahogy így, csak kevésbé agresszíven (35 másodperctől kezdődik a lényeg, ha esetleg nem onnan indulna a videó). Az ütközést pár méter híján sikerült elkerülni úgy, hogy végül az árokpart vendégszeretetét is sikerült megtapasztalni. A sofőr nem állt meg, nem jött vissza, nem is foglalkozott vele, mit okozott. Az autóban nem egyedül ült az idős ember - valószínűleg éppen ennek köszönhető, hogy az utolsó pillanatban visszarántotta a kormányt a saját sávjába. A rendszám nincs meg, autós fedélzeti kamera pedig akkoriban még nem állt rendelkezésre - ez az illető szerencséje. A történet tehát a lehetséges legrosszabb végkifejlethez képest jól zárult, ám abba most is rossz belegondolni, hogyan lehetett volna megnyugtatóan rekonstruálni a helyzetet, ha megtörténik a baj. Utóbbi esetben akármilyen kamera jól jöhetett volna az ártatlanság bizonyítására. Persze a hatóságok valószínűleg sikeresen megállapították volna, ki volt a vétkes fél, de azért láttunk már érdekes dolgokat, amikor az első ténymegállapítás tekintélyes mértékű baklövés volt, így érthető, ha bizalmatlanok vagyunk - sokakkal együtt. A sors iróniája, hogy a kamera beszerzése már régóta folyamatban volt, de az "Ejj, ráérünk arra még!" elv miatt elhúzódott. Külön érdekesség, hogy korábban, a hazafelé vezető úton - a teszt miatt - szóba került az autós kamera kérdése, valamint az, hogy az utakon közlekedő ön- és közveszélyes őrültek miatt mindenképpen érdemes egy kamera beszerzésén elgondolkodni. Az eset mintegy egy órával a beszélgetés után történt. Furcsa véletlenek, nem? A tanulságot mindenesetre sikerült levonni. Még időben. Vissza a mezőnyhöz Az apró kitérő után most már tényleg foglalkozzunk tesztünk főszereplőivel, akik az Evolveo, illetve a Mediatech kínálatából érkeztek. A két termék ár tekintetében azonos szinten mozog, így mindenképpen érdekes lesz látni, mire mennek egymás ellen. Mielőtt fejest ugranánk a mélyvízbe, feltétlenül érdemes néhány pillantást vetni az alábbi táblázatra, ami a kamerák tulajdonságait összegzi. Íme:

Most, hogy a legfontosabb információk már ismertek, vegyük szemügyre közelebbről is a két versenyzőt.
Tesztünk első szereplője egy ismerős gyártótól érkezett, akinek egyik kamerájához már volt szerencsénk. A Mediatech MT4041-es modellje korábbi tesztünkben a mezőny tagjaival összehasonlítva sajnos nem nyújtott kiemelkedőt, de most itt a lehetőség, hogy a vállalat szépítsen, hiszen ezúttal a nagytestvért, az MT4042-es autós kamerát próbáljuk ki, amely már impozánsabb paraméterekkel rendelkezik, cserébe viszont majdnem dupla annyiba kerül, mint MT4041-es társa. Az új szereplő egy tetszetős, kellően kompakt és informatív dobozban érkezett meg hozzánk, amelynek belsejében katonás rendben várták a különböző tartozékok, hogy megismerkedjünk velük. Természetesen maga az autós kamera is igényes csomagolásban foglalt helyet a dobozban, így az első benyomások abszolút pozitívak voltak.
A dobozban a kamerán kívül kellő mennyiségű tartozékot is találtunk. Első körben kaptunk egy gyors üzembehelyezési útmutatót, egy USB 2.0-s adatkábelt, egy autós szivargyújtós akkumulátortöltőt, illetve egy jópofa tapadókorongos állványt, ami egy műanyag gömbcsuklóval és egy műanyag hollanderrel gazdálkodik.

A tartozékok sorában tehát minden jelen volt, ami csak kellhet, viszont ezeken felül semmi extrát sem kaptunk. Egy HDMI videó kábel azért még jól jöhetett volna, bár az is igaz, hogy a többség nem HD televízión, hanem PC-n vagy noteszgépen fogja megtekinteni az elkészített felvételeket, illetve fotókat, így ezen a problémán túl is léphetünk. Maga az MT4042-es modell teljesen más dizájnt alkalmaz, mint a korábban tesztelt MT4041 - és ez első ránézésre abszolút nem is baj. Ez a modell elegáns házat kapott, ami műanyagból készült. Apró probléma, hogy a műanyag fényes, így a karcokra és a szennyeződésekre meglehetősen érzékeny - ez nem biztos, hogy feltétlenül jó koncepció egy autós kameránál, amit nem azért vesz az ember, hogy babusgassa.
A kamera felépítése egyébként teljesen jónak tűnik, sőt, egyenesen felhasználóbarátnak is nevezhető, hiszen az optikát tartalmazó ház elforgatható, így ha hirtelen történik valami, ami kívül esik a kamera aktuális látószögén, könnyedén odaforgathatjuk a lencsét - persze bizonyos határokon belül. Ez 180 fokos mozgásteret jelent. A mikrofon a 132 fokos látószöggel büszkélkedő lencse körül helyezkedik el, infra ledeket azonban nem látunk itt, azok ugyanis a helyhiány miatt nem fértek el - emiatt persze egy percig se szomorkodjunk, hiszen éjszaka, vezetés közben nagyjából annyit érnek, mint halottnak a csók.

A kamera hátoldalán egy viszonylag nagyméretű, 2 hüvelykes képátlójú LCD kijelzőt helyeztek el, aminek egyetlen baja van: egy fényes plexilapka is került elé, ami jelentősen rontja a kijelző láthatóságát, ha fényes környezetben, mondjuk napsütésben próbáljuk megtekinteni a tartalmát. A hátoldalon egyébként a kezelőszervek is jelen vannak egy bekapcsoló gombot és egy négyirányú, nyomógomb funkcióval ellátott joystick képében. Utóbbi működése meglehetősen bizonytalan, de erre majd a megfelelő részeknél részletesebben is kitérünk.
A kamera felső részén egy gumilap mögött találhatóak a csatlakozók. A koncepció jónak tűnik, hiszen a "fedél" védi a csatlakozókat a portól és a szennyeződéstől, de autós használatnál bosszantó a jelenléte, hiszen félre kell hajtani. A csatlakozók között egyébként egy microUSB 2.0-s port, egy mini-HDMI csatlakozó és egy microSD memóriakártya-olvasó sorakozik. Utóbbi 32 GB-ig fogadja a microSD memóriakártyákat - érdemes legalább Class4-es sebességosztályú microSD memóriakártyát használni a rendszerhez. A termék hátoldala egyébként két visszajelző LED-et is kapott: a felső a töltésről, az alsó pedig a bekapcsolt üzemmódról árulkodik.

A másik oldalon a tapadókorongos tartó rögzítő foglalata látszik, tőle balra pedig egy RESET mikrokapcsoló és a hangszóró foglal helyet. A hangszóró a menüben való lépkedéskor kitartóan csipog, de a funkció természetesen kikapcsolható. Ennél hasznosabb, hogy a beépített hangszóró a videók lejátszásánál hanggal is megajándékozza a publikumot - ez jól jöhet egy vitás eset azonnali tisztázásánál.
A tapadókorongos állvány egy felemás megoldás, hiszen a tapadókorong olyan erősen ragaszkodik az előzőleg megtisztított szélvédőre, hogy az első és a második leszedés gyakorlatilag horror: az állványt szinte feszegetni kell, hiszen a vákuum megszüntetésére használható kis fül sem elég erős ahhoz, hogy annál fogva lehúzzuk a szélvédőről a tapadókorongot. A műanyag gömbcsuklóról már nem nyilatkozhatunk ennyire elismerően, az ugyanis elég gyenge megoldás benyomását kelti, legalábbis addig, míg be nem állítjuk a kamerát. Utána szó nélkül, megbízhatóan teszi a dolgát, de abban már nem vagyunk biztosak, hogy egy baleset alkalmával is irányban maradna-e vele a kamera. Inkább soha, senki ne tudjon erre a kérdésre választ adni. Az állvány mozgásáról egyébként a lenti videó is árulkodik: egy-egy gombnyomásra el-elmozdul a kép. Az Evolveo esetében ilyen jelenség nincs - stabilabb az egytengelyes állvány. Beállítások - Avagy a szoftver A Mediatech MT4042 esetében a videó beállítások között megtalálunk mindent, amire csak szükség lehet. Kétféle felbontás közül lehet választani (1080p és 720p), de emellett mozgásérzékelő funkció is rendelkezésre áll. A felvételeket időbélyeggel is el lehet látni, sőt, az is megszabható, milyen hosszú legyen egy egy videó (3,5 vagy 10 perc).
A fotóknál a felbontást szabadon állíthatjuk (3M, 5M, 8M, 12M), de emellett a fehéregyensúly, az EV korrekció és a képminőség is állítható. Extraként még digitális effektekkel is ellátható a fotó. Időzítő funkció úgyszintén van, ami 10 vagy 20 másodperces késleltetést kínál, választásunktól függően. A fotókon szerepelhet dátumbélyeg és sorozatfotó készítésére is van mód. A fotók és videók megtekintésére szintén van lehetőség, igaz, ez a funkció esetünkben nem működött, ugyanis a memóriakártyát üresnek látta a rendszer, holott minden fotó és videó rajta volt, amit a tesztek során készítettünk.
Evolveo CarCam F140 - A kamera és a tartozékok Az előző oldalon bemutatott Mediatech autós kamera mellett egy Evolveo gyártmányú, CarCam F140 típusú terméket is vendégül láttunk, ami árát tekintve egy szinten van az MT4042-es modellel. Az Evolveo autós kamerája szintén egy informatív dobozban érkezett meg hozzánk, amelynek belseje is igényes, rendezett képet festett. A doboz fedelén látható kép alapján egy furcsaságra már most felfigyelhetnek mindazok, akik olvasták előző cikkünket: a CarCam F140 dizájnját tekintve szinte megszólalásig hasonlít az Overmax korábban tesztelt OV-CAM 02-es autós kamerájához, ami nem feltétlenül baj, hiszen az a kamera nem teljesített rosszul. Persze az azonos ház nem jelenti azt, hogy a benne lapulú elektronika is azonos.

A CarCam F140 dobozában igazi tartozék-áradat fogad minket. A felhasználói kézikönyv mellett a szokásos autós szivargyújtós töltő, illetve a tapadókorongos állvány egyaránt jelen van a kínálatban, sőt, az USB 2.0-s adatkábelről sem kell lemondani. Extra viszont, hogy kapunk egy kompozit A/V kábelt, illetve egy mini-HDMI kábelt is - eddig ilyen kiegészítőkkel nem igazán találkoztunk, így most bevésünk egy virtuális piros pontot.

A kompakt autós kamera egy széles, 140 fokos látószögű lencsét kapott, amely mögött egy 2 megapixeles felbontású CMOS képérzékelő lapka bújik meg. Az előlapon négy LED is látható, ám ezek nem infra LED-ek, hanem fehéren világító, nagy fényerejű LED-ek, amelyek sötétben nem sokat javítanak a képminőségen, sőt, a szélvédőről való visszatükröződés miatt inkább rontják a kamera esélyeit. Plusz a rendőrök sem díjazzák a vakító díszkivilágítást - értik ők is a poént, de nem mindig szeretik.
A CarCam F140 hátoldalán egy 1,5 colos képátlójú LCD kijelző kapott helyet, ami matt felülettel bír, így remekül használható fényes környezetben is. A hátoldalon a kezelőszervek is jelen vannak, sőt, maga a beépített mikrofon is itt lapul.
A kamera felső részén a bekapcsoló gomb és a dedikált expozíciós gomb lapul - utóbbival egyszerűen és gyorsan készíthetőek fotók, külön menüpont használata nélkül. Hátulról nézve, a kamera jobb oldalán a microSD memóriakártya-olvasót látjuk, ami 64 GB-ig fogadja a memóriakártyákat - persze itt érdemes minimum Class6-os sebességosztályú, vagy ennél gyorsabb adattárolót használni. A másik oldalon a mini-HDMI videó kimenet látható, a kamera felső részén pedig a microUSB 2.0-s csatlakozót is megtaláljuk, méghozzá a 3,5 milliméteres A/V kimenet társaságában. A sorból a beépített hangszóró sem hiányzik, ami ezúttal a készülék aljára került, méghozzá a RESET mikrokapcsolóval együtt.
A CarCam F140-es modellhez egy egytengelyes, meglehetősen stabil, ám oldalirányba abszolút nem mozgatható állványt kapunk. A tapadókorong ennél a modellnél is bivalyerős, csakúgy, mint a kamerát rögzítő tengely, ami abszolút pontosan, stabilan tartja a terméket. Ez összességében pozitívum, ám jó lenne, ha oldalirányba is lehetne mozgatni a kamerát - legalább egy kicsit. Beállítások - Avagy a szoftver Az Evolveo CarCam F140 esetében egy egyszerű, letisztult, viszonylag kevés beállítást kínáló menüvel találjuk szembe magunkat. A felhasználói kezelőfelület magyar nyelven is tud, ami sokak számára lehet örömteli. A videó beállítások között itt is kétféle mód található: 720p és 1080p. A felvételek hossza 2, 5 vagy 10 perc lehet és természetesen dátumbélyeggel is elláthatjuk őket. A felsoroltak mellett mozgásérzékelés funkció is rendelkezésre áll.
Külön fotós beállítások nincsenek, így a dedikált nyomógombbal készített képek ugyanolyan felbontásúak lesznek, amilyen felbontást éppen beállítottunk a videók esetében (720p vagy 1080p). Színhőmérsékletet és egyebeket nem lehet módosítani, de ez nem is baj, hiszen az extra beállításokat a felhasználók többsége úgysem használja, mert feleslegesek. A videó lejátszó, illetve a fényképnézegető menüpont a "Játék" menüpont alatt található. Itt a fotók és a videók mellett az esetleges események is megtekinthetőek, ha történtek. A funkciók kezelése egyszerűen, gyorsan történik. Az Evolveo CarCam F140 menüje összességében remekül áttekinthető és könnyedén kezelhető, plusz minden funkciója működik, úgyhogy elégedettek voltunk vele.
Tesztvideók Legfrissebb tesztünkben az időjárás alakulása miatt csak napos és éjszakai videókat mutatunk, ugyanis a nagy nyári kánikula alkalmával nem álltak rendelkezésre felhők. A felvételek kétféle módszerrel készültek: első körben az adott kamera által támogatott legmagasabb felbontást vettük igénybe, majd az eggyel alatta lévővel is csináltunk egy felvételt. Időtakarékossági okokból a két kamerát egyszerre teszteltünk, így ezzel magyarázható, hogy - a képminőségtől eltekintve - azonos a felvételek tartalma. Mielőtt még megmutatnánk magukat a felvételeket, természetesen először most is egy táblázatot tálalunk, ami tartalmazza a versenyzők által rögzített videók pontos tulajdonságait.

Most már végre tényleg következzenek a napos időben, illetve éjszaka készített videók - utóbbiak közül kettőt meg kellett vágni, hiszen nem mások szabályszegő magatartásának megörökítése volt a cél. Azt még most, az elején megjegyeznénk, hogy az egyik videó dátuma direkt nem stimmel, az csak nekünk volt segítség, hogy ne lehessen összekeverni a microSD memóriakártyák tartalmát.

Mediatech MT4042 - Nappali felvételek
Evolveo CarCam F140 - Nappali felvételek
A nappali videók minőségével a Mediatech MT4042 esetében elégedettek voltunk, az Evolveo CarCam F140 teljesítménye azonban nem volt meggyőző: a videók részletessége és élessége egyaránt hagy némi kívánnivalót maga után. Hasonló képminőséggel az előző tesztünkben már találkoztunk, igaz, ott nem 26 000, hanem csak 10 000 - 15 000 forintba kerülő kamerák szerepeltek. És azok közül is volt olyan, ami szebb képet kínált, mint az Evolveo CarCam F140. Ezek után nézzük, mire képesek az autós kamerák éjszakai környezetben. Íme:

Mediatech MT4042 - Éjszakai videók

Evolveo CarCam F140 - Éjszakai videók
A videókat érdemes teljes képernyőn, maximális felbontás mellett megtekinteni, hiszen csak úgy van értelme. Az éjszakai videók egyébként magukért beszélnek: egyértelműen a Mediatech MT4042 a jobb, az Evolveo CarCam F140 képminősége sajnos gyenge.
Tesztfotók Természetesen a tesztvideók mellett néhány tesztfotót is készítettünk annak érdekében, hogy kiderüljön, éles helyzetben milyen képminőségre lehet számítani az egyes versenyzők esetében. Mivel a tesztek a rekorddöntögető nyári kánikulában készültek, így felhős felvételeket nem tudunk prezentálni, hiszen napokig egyetlen felhő sem tűnt fel az égbolton. A napos és az éjszakai fotók természetesen azért rendelkezésre állnak - ezek az alábbiakban tekinthetőek meg.
Balra a Mediatech MT4042, jobbra pedig az Evolveo CarCam F140 tesztfotója látható
A Mediatech MT4042 egy igaz meglepetés volt, hiszen ennyire jó képminőséget még egyik versenyzőnk sem produkált. Az Evolveo CarCam F140 képminősége sajnos csapnivaló - ilyen fotót az előző cikkben láttunk, a - kis túlzással - feleennyibe kerülő kameráktól. Persze azért van két fontos dolog is, amit adalékként feltétlenül meg kell említenünk. Noha az Evolveo CarCam F140 prezentálta a rosszabb képminőséget, kezelhetőségre és gyorsaságra mégis ő volt a jobb: a dedikált fotós gombnak köszönhetően a fényképek mindig időben, pontosan elkészültek, amiért nagy piros pont jár. A Mediatech MT4042 esetében ez már nem mondható el, hiszen fotós módban a joystick közepét kell lenyomni fotózáshoz, ami vezetés közben nem egy egyszerű feladat. Ez még talán megoldható lenne, de gombnyomás után sem biztos, hogy elkészül a felvétel: a gomb érzéketlen és pontatlanul működik. A fotókészítés időpontját is nehéz megsaccolni, mert néha sokat késik a kép ahhoz az időponthoz képest, amikor megnyomtuk a gombot, így sokszor csak az adott autó egyik fele tűnik fel a képen, nem az egész autó, ahogy azt eredetileg akartuk. Ezekért a kellemetlenségekért ezúttal nagyon haragszunk, hiszen a képminőség amúgy remek lenne, de ez sokat nem ér, ha küzdelem a fotózás.
Balra a Mediatech MT4042, jobbra pedig az Evolveo CarCam F140 tesztfotója látható
Az éjszakai képek önmagukért beszélnek: ha éppen nem elmosódott az autó és a rendszám, akkor a rendszám van kiégve, így a szemből érkező azonosítása utólag - fotó alapján - szinte teljesen lehetetlen. Videó esetében sem jobb a helyzet.
Akkumulátoros üzemidő Mindkét versenyző rendelkezik beépített akkumulátorral, csak úgy, mint előző cikkünk szereplői, így mindenképpen kíváncsiak voltunk rá, hogy egyetlen töltéssel nagyjából milyen hosszú üzemidőre számíthatunk. A teszteket maximális felbontásban végzett videó rögzítés mellett készítettük, ezt megelőzően pedig egész éjjel töltőn hagytuk a kamerákat, hogy teljesen feltöltődhessenek. A teszt alkalmával az alábbi eredményeket kaptuk:

Ahogy az a diagram adataiból is kiderül, az Evolveo CarCam F140 36 percig üzemelt akkumulátorról, a Mediatech MT4042 esetében pedig 6 perces üzemidőt mértünk. Ezek az üzemidők arra végül is bőségesen elegendőek, hogy egy esetleges baleset alkalmával a kamera az autó elektromos hálózatának sérülése után is tudja rögzíteni, mi történik.
Korábbi cikkünkhöz hasonlóan ezúttal is megvizsgáltuk, mi a helyzet akkor, ha az adott kameráról USB 2.0-s kapcsolaton keresztül próbájuk számítógépre másolni a videókat és a fotókat. Sokan vannak, akiknek nincs SD memóriakártya-olvasójuk, így számukra az alábbi információk kifejezetten hasznosak lehetnek. Persze referenciaként most is mellékeljük a memóriakártya-olvasóval készített eredményeket is, így kiderül, mekkora előrelépésre lehet számítani, ha áldozunk néhány ezer forintot egy külső vagy belső, több memóriakártya-formátum kezelésére is képes memóriakártya-olvasóra. Nem árulunk el nagy titkot, ha már most azt mondjuk: érdemes egy ilyen szerkezetre beruházni. Következzenek a tesztek, amelyek ezúttal is ugyanazzal a microSD formátumú memóriakártyával készültek, mint az előző tesztben, így az eredmények teljes mértékben összehasonlíthatóak.
Balra a Mediatech MT4042, jobbra pedig az Evolveo CarCam F140 eredményei láthatóak
Az eredmények magukért beszélnek. A Mediatech MT4042 még úgy-ahogy alkalmas közvetlen másolgatásra, igaz, nagyobb fájlok esetén sokáig tart, mire 11 MB/s-os sebességgel átkerül a memóriakártyáról a PC-re az adott tartalom. Az Evolveo CarCam F140 esetében ennél is rosszabb a helyzet, hiszen az 5 MB/s-os olvasási sebesség nagyon karcsú. Ezek után lássuk, milyen sebességet biztosít egy dedikált memóriakártya-olvasó.
Referencia mérés egy RaidSonic memóriakártya-olvasóval
Referencia mérés egy RaidSonic IB-863-B memóriakártya-olvasóval
A különbség szembetűnő, így ha sokszor másolgatunk videókat a memóriakártyáról a PC-re, mindenképpen érdemes elgondolkozni egy dedikált memóriakártya-olvasó beszerzésén.
Ezúttal igazából egyszerű dolgunk van az ítélethirdetés alkalmával, ugyanis a Mediatech MT4042 toronymagasan győzött, az Evolveo CarCam F140 a képminősége miatt azonban csúnyán leszerepelt. Az előző oldalakon látott tesztek eredményei önmagukért beszélnek, így kár is tovább pazarolni a szót: a 26 000 forint körüli árkategóriában - hibái ellenére - a Mediatech MT4042 egy nagyon jó választás, hiszen képminősége remek, kezelhetősége a fotózással kapcsolatos nehézségektől eltekintve jó, és felépítésére sem igazán lehet panasz. Mindent összegezve tehát odaítéljük az ajánlott vétel is lehet a Mediatech MT4042-es kamerája, de ezzel tesztsorozatunk még nem ért véget, hiszen a legközelebbi alkalommal újabb két kamerát próbálunk ki, amelyek szintén 26 000 forint körüli árcédulával rendelkeznek - érdemes lesz tehát megvárni a következő teszt eredményét, mielőtt meghoznánk a végső döntést. A Mediatech MT4042-es és az Evolveo CarCam F140-es autós kamerákat a ComapMarket Hungary Zrt.-től kaptuk kölcsön tesztelésre, amiért ezúton is szeretnénk köszönetet mondani!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. randor88
2013.08.26. 11:55
En velemenyem szerint is botranyosan szar minosegu mindegyik felvetel. Ennyi penzert azert jobbat varhat az ember. Olyan mintha, VGAbol lenne kihuzva HD ra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Flegeton
2013.08.26. 12:50
"VGAbol lenne kihuzva HD ra" - ... ? azt hogy.
Én VGAbol húzom ki monitorra a jelet de az 2560x1600. VGA maga az eszköz és nem minőségi megjelölés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Lazahunter
2013.08.26. 13:17
Flegeton - 2013-08-26 12:50:46

Ha nem tudod, hogy a VGA miért VGA, mit jelent, miért használják ma is, akkor miért akarod megmagyarázni?

A VGA, mint szabvány, felbontást is jelöl, ami 640x480. Ha bővebben érdekel: http://en.wikipedia.org/wiki/Video_Graphics_Array
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. annulus
2013.08.26. 15:00
loel. toronymagasan győzött a mediatech? ahahahah
(x) fizetett hirdetésünket látták (x)

okádék minőséget prezentál mindkét kütyü..
aliexpressről ennyi pénzért már olyat lehet rendelni, ami - ellenben ezekkel - nem mókolt 1080p ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Bloodx
2013.08.26. 18:52
OFF:
Megkérném a cikkírót, nézze meg a 4. oldalt még egyszer ( "Tesztvideók" ).
Nekem rosszul jelenik meg az egész oldal, amikor meg van nyitva (Win7, Chrome/FF/IE).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. lajcsi1975
2013.08.26. 20:24
Úgy tűnik a te házad táján kell keresd a hibát. Egyébként lőhettél volna néhány képet hogy mi is a hiba pontosabban.

Nekem is win7 van ff-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim lajcs...
2013.08.26. 20:45
Nálam Opera alatt is előjön a hiba. A cikkel semmi gond, de ha lejjebb görgetsz, az összes hozzászólás középre van igazítva, és az oldal összes többi eleme a hozzászólások aljára csúszik össze.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Svindler
2013.08.26. 21:10
Azt hiszem megtaláltam a hibát, a kódban lemaradt egy igazítás lezárás. Remélhetőleg így már jó lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. J.o.k.e.r
2013.08.26. 21:17
Pont 3 perce javítottam én is.
Valószínűleg sikerült egyszerre megtalálni a hibát.
Két "center" lezárással volt baj.

Elnézést mindenkitől a hibáért!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim
2013.08.26. 21:31
Már tökéletes, köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. budspencer
2013.08.27. 07:37
Ez, hogy "azért van kamera a kocsimban, mert balesetkor kell a bizonyíték" ez egy oltári nagy kamu. Nézzétek meg a youtube-ot, gyakorlatilag a legkisebb bénázást
is felteszik unatkozó emberkék. Egymás szivatása a legfőbb cél. Én még nem láttam
tökéletes sofőrt, mindenki bénázik vagy szabálytalanokdik, a kamerázók is!!! Persze
a saját kocsit nem rögzíti a kamera.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lajcsi1975
2013.08.27. 07:49
Akkor ez az a ritka esetek egyike volt amikor tényleg nem felhasználói hiba volt.

@Bloodx
Én is elnézést kérek amiért arra gondoltam hogy nálad van a hiba.
Azért gondoltam azt mert nálam nem volt így szétesve az oldal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Bzsolt
2013.08.27. 16:35
Jól látom, hogy az Evolveo CarCam F140 - Nappali felvételek 1080p-s változatánál a kamera az ablaktörlő lapátra fókuszál végig? mert az tű éles, a többi tök homály. Valószínűleg auto-fókuszon volt, és nagyon lefelé nézett a kamera.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. KatonaKM
2013.08.29. 19:32
Tényleg hiánypótló cikk, jöhetnek még ilyenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. imhotep
2013.08.30. 12:00
Ez az olcsó eszköz nem kell tőle csodát várni de tökéletes megfelel arra, hogy egy balesetnél a szemét hazudozókat lebuktasd és ne kelljen kifizetned 30-50e forintokat mert nem volt egy szál tanúd sem.
Nemrég történt meg velem, hogy késő este egy út közepén percek óta bambuló autóst kikerültem az meg rámhúzta a gépet, persze azt hazudta hogy ő bizony indexelt ( pesti nő ) persze mire kijött a rendőr pár métert tolatott is stb...a térfigyelő kamerák semmit se láttak messze voltak (csak a tolatást) ha lett volna egy ilyen "botranyosan szar minosegu" felvételt készítő cucc aminél a kedves másik kommentelő "gyakorlatilag szebbet fest" akkor nem húzott volna le a bíróság pár deákkal
(a bíró szemembe mondta, hogy ez a nő hazudozik...de hát a törvény ugye meg tanú se volt)

Egy koccanás visszahozhatja az árát, a célnak megfelel (gyanítom a képminőséget fikázónak nem sok vezetési tapasztalata lehet)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Harding
2013.09.02. 11:58
Érdekes kérdések lennének még:

- Hány percnyi felvétel fér el az SD kártyán?
- Automatikusan törli-e a legrégebbit és forog körbe a felvétel?
- Álló, leállított autónál is működik-e a mozgásérzékelős felvétel?
- Be lehet-e állítani, hogy álló autóban is csináljon ötpercenként egy fotót? (Ez lenne az egyetlen védelmed a bizonyíték nélkül büntethető szabálysértések ellen - ha állt az autó, a záróvonalat sem lépte át)
- Mennyire lehet hiteles az időalap? (Állítható-e kézzel az idő?)

Hirtelen ennyi jut eszembe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. randor88
2013.09.06. 14:45
imhotep
Ha jol ertelmeztem a baleset korulmenyeit, akkor viszont a no lett volna a hibas. Pont nemregiben volt egy ilyen vitam, es bebizonyosodott, hogy ha indexel ha nem, akkor is koteles a lekanyarodo/letero jarmunek bebizonyosodnia arrol, hogy ahova kanyarodik azzal nem vagja at egy masik jarmu iranyat. Szoval jelen esetben, o nem bizonyosodott be arrol, hogy te a masik savban vagy. Az index itt egyaltalan nem szamit semmit.
Ez a legjobb tudomasom, es hivatalos forrasbol is igy kozoltek velem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. bognargabo...
2013.09.09. 15:31
Jók ezek az autós kamerák, de mindegyiket fel kell cuppantani az üvegre, még egy kütyü az ablakon. Olyan nincs, hogy a visszapillantó tükörbe van beépítve, mert szerintem adja magát, a hátán lehetne az optika is, nem is zavar vezetés közben, felfelé a kárpit alatt el is lehetne vezetni a drótot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. istvankiss...
2014.01.15. 10:22
Baleset. Miután megtörténik, természetesen mindenki hazudozik (tisztelet a nagyon csekély számú szereplőnek, mert van ilyen is). A rendőr tapasztalatának és jellemvonásának megfelelően próbálja megállapítani, hogy mi történ (ideális esetben optimálisan, tárgyilagosan). Ilyenkor jön jól egy ilyen kamera. Én speciel nem hozakodnék elő azonnal azzal, hogy nekem van felvételem, meglátnám hogy milyen a másik fél hozzáállása a dologhoz. Ha nagyon bunkó felhasználó akarnék lenni, akkor megvárnám hogy vitás esetben telehazudozza és aláírja a szemlejegyzőkönyvet és a meghallgatási jegyzőkönyvet. Ennek utána adnám csak át a felvételt mint bizonyítékot. A másik dolog. Nem értem, hogy egy ilyen készüléket minek alakítják ki úgy mint egy videó kamerát. Logikám szerint az ilyen készüléket nem fogja az ember minden alkalommal magával hordozni, hacsak nem váltogatja az autót rendszeresen. Lenne egy pici kamera a szélvédő egy optimális részén, amihez egy vékony kábelen csatlakozna a vevőegység. Vezetés közben úgysem nézegeti a sofőr a monitort. Az sem lenne baj, ha csak autó akksiról üzemelne, így a pénzt lehetne az optikára fordítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!