iPon Cikkek

Autós kamerák 30000 forint alatt - 2. rész

Dátum | 2013. 09. 13.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Folytatjuk autós kamerákat bemutató cikksorozatunkat, amelyben ezúttal ismét 30000 forint alatti, de 20000 forintnál azért drágább kamerákat próbálunk ki. Aki olcsóbb termékek után kutat, első cikkünkben találhat magának megfelelő autós kamerát, aki viszont a 20000-30000 forint közötti kategóriát szemelte ki, cikkünk végén megtudhatja, hogy a korábban tesztelt kettő, illetve a legfrissebb cikkünk keretén belül bemutatásra kerülő két autós kamera közül ebben az árkategóriában melyik modellt érdemes választani. Természetesen lehet, hogy külföldi forrásból ezekért az összegekért akár jobb kamerákat is be lehet szerezni, de mivel most a hazai piac feltérképezése a cél, így ezt kár újabb hozzászólás formájában a tudtunkra adni. Aktuális tesztünkben egy Overmax és egy Genius gyártmányú autós kamerát próbálunk ki, amelyek közül az Overmax terméke nem egy, hanem rögtön két kamerával is rendelkezik. A CamRoad sorozatot erősítő modell így nem csak az előttünk zajló eseményeket, de az autó mögött történő dolgokat is rögzíteni tudja, igaz, nem 1080p-s felbontásban, de az általa kínált felbontás így is elegendő lehet arra, hogy egy kellemetlen baleset alkalmával jobb eséllyel tudjuk bizonyítani igazunkat. Hogy ez az esély mennyire jó? Nos, az csak a kamerák képminőségétől függ. Cikkünk folyamán mind a Genius, mind pedig az Overmax termékét megizzasztjuk, így reményeink szerint részletes képet mutathatunk arról, hogy mit kapunk pénzünkért, ha ezeket a termékeket választjuk. Mielőtt még fejest ugranánk a mélyvízbe, és elkezdenénk közelebbről is megismerkedni a két termékkel, feltétlenül érdemes megnézni, hogy papíron milyen tulajdonságokkal rendelkeznek, valamint pontos áruk sem mellékes. A legfontosabb részletekről az alábbi táblázat rántja le a leplet. Íme:

A termékek a fentiek alapján abszolút nem tűnnek rossznak, de korábbi tesztjeink alapján azért már tudjuk, hogy a papír elég sok mindent elbír, a valóságban felmutatott teljesítményben pedig könnyedén lehet csalódni. Reméljük, ezúttal nem okoz csalódást egyik termék se. Ismerkedjünk is meg velük!
Genius DVR-FHD590 - A kamera és a tartozékok Tesztünk első szereplője a Genius műhelyéből érkezett és a DVR-FHD590-es típusjelzést viseli. A kamera egy tetszetős, letisztult dizájnnal ellátott dobozban érkezett meg, amelyben ezúttal is megtaláljuk a legszükségesebb kiegészítőket.

A szokásos dokumentáció mellett magát a kamerát és a hozzá tartozó autós tapadókorongos állványt egyaránt megtaláljuk, de ezeken felül természetesen autós szivargyújtós töltő és USB 2.0-s kábel is lapul a csomagban - utóbbi 4 méternyi kábellel érkezik. Az autós tapadókorongos tartóhoz egy talp is jár, amit a kamerára kell felcsavarozni, így az egész szettet bele lehet pattintani a tartó felső részén kialakított rögzítő keretbe. Ha a felvételeket gyorsan vissza szeretnénk nézni egy televízión vagy egy kompozit videó bemenettel ellátott monitoron, akkor jól fog jönni a mellékelt kompozit A/V kábel. Fontos kiemelni, hogy a gyártó egy telepítő lemezt is ad a termékhez, amely tartalmazza a dokumentáció digitális változatát, valamint az ArcSoft Total Media Extreme teljes verziós változatát is. Utóbbival videóinkat könnyedén átkonvertálhatjuk az éppen szükséges formátumba.
Maga a DVR-FHD590-es kamera kompakt kivitelben érkezik, dizájn tekintetében pedig igazán egyedi jelenség, legalábbis a korábban tesztelt autós kamerák egyikére sem hasonlít. Az előlapon a gyártó logója, illetve a kamera típusa alatt magát az optikát láthatjuk, amely köré ezúttal nem pakoltak IR LED-eket. Persze egy LED most is jelen van, de ez nem infra LED, hanem egy nagy fényerejű, fehér fényű megoldás. A 128 fokos látószöggel büszkélkedő optika mögött egy 1/3.2” CMOS képérzékelő lapka teljesít szolgálatot, ami a gyártó állítása szerint 5 megapixeles felbontással bír. A szellőző-szerű nyílás mögött maga a mikrofon lapul, ami egész jó hangminőséget biztosít. Az előlapon egyebet nem is találunk, így folytassuk a nézelődést a hátoldalon.

Az autós kamera hátoldalán egy 2,4 colos képátlójú színes LCD kijelző látható, amely alatt a menü, illetve a különböző funkciók kezeléséhez szükséges gombok is jelen vannak. A kamera hátoldalának felső részén infra vevő is található. Hátulról nézve a kamera jobb oldallapján egy USB 2.0-s port, egy HDMI videó kimenet és egy RESET mikrokapcsoló sorakozik, míg a bal oldallap a bekapcsoló gombnak és a microSD memóriakártya-olvasónak ad helyet. Utóbbi microSD/SDHC memóriakártyákat fogad, méghozzá 32 GB-os adattároló kapacitásig. Itt említenénk meg, hogy érdemes a termékhez Class6-osnál jobb sebességosztályú microSD memóriakártyát vásárolni.
A kamera alján és tetején egy-egy furat van, amelyekkel a kivehető rögzítő talpra szerelhető az egység. Ahogy az a fotókon is látszik, a furat körül található "fényezés" hamar megadja magát. A kamera belsejében egyébként egy 3,7 voltos, 470 mAh-s Li-Polymer akkumulátor is lapul, ami sok esetben jöhet jól, hiszen néhány tízpercnyi üzemidőt akkor is biztosít, ha külső áramforrás éppen nem áll rendelkezésre.

A kamera egyszerűen és gyorsan rögzíthető a mellékelt állványhoz, ehhez csak a fentebb már többször is emlegetett rögzítő-papucsot kell használni. Az állvány egy masszív megoldás, ami az alsó tengely segítségével fel-le, a fenti gömbcsuklós megoldás segítségével pedig fel-le és jobbra-balra egyaránt mozgatható. A tapadókorong bivalyerős, így alaposan megtisztított szélvédő esetén az első egy-két leszedés igazi kihívás lesz.
Az állvány szépen megáll a beállított helyzetben, nem lötyög, nem mozog és a nagyobb rázkódások sem tudják megingatni.

Egyszóval tökéletesen elégedettek voltunk vele, főleg azok után, hogy egyes gyártóknál milyen gyenge minőségű, lötyögős megoldásokkal kellett megbirkózni. Genius DVR-FHD590 - A szoftver A Genius autós kamerájának szoftvere végtelenül egyszerű. Magyar nyelv sajnos nincs, de ennek ellenére is remekül kezelhető a termék - persze minimális angoltudás azért kell. A rendszer szerencsére egységes menüt kínál: nincs külön fotós és videós rész, egy helyről érhető el minden. A fotók és a videók 1920 x 1080 vagy 1280 x 720 pixeles felbontásban készülhetnek, és ugyanarról a felhasználói kezelőfelületről indítható a videók rögzítése, ahonnan fotót is készíthetünk - mindent külön gombbal. A videók lehetnek 3 vagy 5 perc hosszúak, de van úgynevezett "Emergency" mód is, ami lehetővé teszi, hogy vészhelyzetben egyetlen hosszú videót készítsünk, amíg bírja tárhellyel az adott microSD memóriakártya. A fotók és a videók kaphatnak dátumbélyeget, de emellett mozgásérzékelő funkció is rendelkezésre áll, azaz akkor, ha a kamera látóterében mozgás észlelhető, elindul a felvétel. A kijelző automatikus kikapcsolásának idejét is megadhatjuk, így nem világít feleslegesen, ami főleg este lehet zavaró.
A menüben az automatikus videó rögzítés funkció ki- és bekapcsolására is lehetőség van: ha a funkciót bekapcsoljuk, a gyújtás ráadására elindul a felvétel, majd a motor leállításakor a felvétel is automatikusan megáll. A felvétel megállításának késleltetésére is van mód: ekkor a motor leállításához képest 10 másodperccel később fejeződik be a videó rögzítése. Fontos, hogy ez a kamera ütközésérzékelőt (G szenzor) is kapott, azaz ütközés alkalmával automatikusan rögzíti az eseményeket. A szenzor alacsony, normál és magas érzékenységűre egyaránt állíthatjuk. Természetesen az elkészített fotókat és videókat visszanézhetjük, ugyanis az autós kamera fotó- és videónézegetővel is rendelkezik.
Overmax OV-CamRoad-05 - A kamera és a tartozékok Második versenyzőnk az Overmax kínálatából érkezett és az OV-CamRoad-05-ös nevet viseli. Az autós kamera doboza a korábban már megszokott dizájnt követi, így letisztultnak és informatívnak nevezhető, csak úgy, mint az OV-Cam-02 és az OV-Cam-04 csomagolása. Persze a legfrissebb tesztalany doboza nagyobb, mint a többieké, de ez nem is véletlen, hiszen kétkamerás megoldásról van szó.


A dobozban a szokásos dokumentáció mellett az alapvető tartozékok kaptak helyet, úgy mint a szivargyújtós autós töltő, a tapadókorongos tartó, az USB 2.0-s kábel és a kompozit A/V kábel. Rajtuk kívül egy apró kiegészítő kamera, valamint maga az autós kamera lapul a csomagban. Elsőre feltűnhet, hogy a kamera háza nem tartalmaz klasszikus értelemben vett színes kijelzőt, de ez nem véletlen: maga a 2 hüvelykes képátlójú LCD kijelző egy külön házban kapott helyet, így igény esetén lecsatolható a központi egységről.
Az Overmax OV-CamRoad-05 egy hengeres házzal érkezik, ami lehetővé teszi, hogy az optikát és az IR LED-eket tartalmazó részt függőleges irányban elforgassuk. A ház hangszórót és mikrofont is tartalmaz, a lecsatolható kijelző dokkoló portját pedig egy műanyag ajtóval védhetjük meg a porral szemben.
A kamera házán egy apró, kék háttérvilágítással ellátott monokróm kijelző is található, amin néhány szükséges információ jelenik meg. Ha látni szeretnénk, mit is látnak a kamerák, akkor mindenképpen csatlakoztatni kell a másodlagos kijelzőt, de természetesen nélküle is működőképes a szett.
A pici kijelző feletti részen a funkciógombok kaptak helyet, felettük pedig az autós tartó rögzítéséhez szükséges adapter-nyílás látszik. Erről később még említést teszünk.

A kamera optika felőli oldalán nincs semmi extra, ám az ellentétes oldalán már több érdekességet is találunk, ugyanis itt kapott helyet a microSD memóriakártya olvasó, a kompozit A/V kimenet 3,5 milliméteres jack csatlakozója, valamint az USB 2.0-s port, a hátsó kamera 3,5 milliméteres jack csatlakozója és a RESET mikrokapcsoló is. A kamera beépített akkumulátort is tartalmaz, ám ennek típusáról és kapacitásáról nem közült információkat a vállalat.
Az Overmax OV-CamRoad-05 állványa egy egyszerű, műanyag gömbcsuklós megoldás, ami a célnak megfelel ugyan, de nem egy betonstabil cucc. Ezt még meg is bocsátanánk, hiszen az állvány nem lóg ki a sorból, de az már azért egy kissé zavaró volt, hogy az állványt nem lehetett a kamerához csatlakoztatni. Egyszerűen akárhogy feszegettük a terméket, nem pattant a helyére a rögzítő fül, így cselhez kellett folyamodnunk: meglazítottuk a ház csavarjait, így lett annyi mozgástér, hogy a helyére tudjuk pattintani a rögzítő fület. Ez azért cseppet sem szívderítő dolog, főleg, hogy mi bontottuk ki elsőként a terméket, így az sem lehetséges, hogy valaki megpróbált minket megtréfálni. Nem. Ez ilyen. Elég szomorú a helyzet, mert a többség nem fog szenvedni egy ilyen termékkel, hanem visszaviszi az üzletbe és felborítja az asztalt.

Az előlapi kamera maximum 720p-s felbontású videó rögzítésére képes 30 képkocka/másodperces sebesség mellett, a hátlapi pedig fixen 720 x 480 pixeles felbontással rögzíti az autó mögött történő eseményeket, 25 FPS-es sebességgel. A hátsó kamerához természetesen csavarokat is kapunk, hogy könnyedén el tudjuk helyezni. A kamera talpa két furatot tartalmaz és nem egyenes, hanem hajlított.

Mi a felszerelést könnyedén megoldottuk, ugyanis egyszerűen a tetőkárpit mögé csúsztattuk a talpat, így az fixen a helyén maradt - de esetünkben csak ideiglenes telepítésről volt szó, így nem volt nehéz a probléma megoldása. A kamera látszólag vízszintes pozícióban állt, ám ahogy az majd a felvételeken is látszani fog, mégsem volt vízszintes. Erre érdemes odafigyelni. Egyébként a hátsó kamerához rengeteg vezeték jár, így kényelmesen elvezethetjük akár a tetőkárpit alatt, akár máshol. A függönylégzsákokra azért érdemes vigyázni, nehogy baj legyen. Amennyiben valaki nem biztos a dolgában, szánjon a projektre néhány ezrest és szereltesse be a terméket szakműhelyben. Már ha a képminőséget megfelelőnek találja - erről a következő oldalon lehet majd meggyőződni. Előtte ejtsünk még pár szót a szoftverről is. Érdemes. Overmax OV-CamRoad-05 - A szoftver Az Overmax újdonsága egy letisztult, szép felhasználói kezelőfelületet alkalmazó szoftverrel érkezik, ami még magyar nyelven is tud. A fotós és videó részt külön-külön felhasználói kezelőfelületen keresztül érjük el, csak úgy, mint a fotó- és videónézegetőt. A videók esetében 720p-s, illetve VGA mód közül lehet válogatni, a hátsó kamera felbontása azonban fix. A felvétel hossza 1, 2 vagy 5 perc lehet, de a videó darabolását ki is kapcsolhatjuk. Az expozíció, a szín és a fehéregyensúly állítható, de a videót természetesen dátumbélyeggel is el lehet látni. Lehetőség van a felvétel automatikus, gyújtásra történő elindítására és a motor leállításával egy időben történő megállítására. A kijelzőt ennél a modellnél is ki lehet kapcsolni, természetesen időzített módon, de a repertoárban ütközés-érzékelő is van, amelynek ezúttal is háromféle érzékenységi beállítása van. A G szenzor igény szerint ki is kapcsolható. A hátsó kamera képét a jobb felső sarokba teszi a rendszer, de a valóságban nem így, hanem külön fájlként kerül rögzítésre az első és a hátsó kamera képe.
A fotók esetében 1, 2 vagy 3 megapixeles felbontás közül választhatunk. Az expozíció, a fehéregyensúly és a dátumbélyeg itt is állítható, de színbeállítási lehetőség is van. A fotó- és videónézegető külön menüpontot kapott, kezelése teljesen egyszerű, funkcionalitása pedig lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk másoknak, mi történt. A szoftver tehát összességében jó, de az nem túl nyerő, hogy a fotó és a videó mód között váltani kell - pedig sajnos a legtöbb autós kamera ilyen elven működik, de azért szerencsére vannak kivételek is. A szoftver bemutatása után most már jöhet a kamerák tesztelése: először a videós, majd a fotós képességeket vesszük górcső alá.
A két autós kamerát alapos tesztelésnek vetettük alá, így megnéztük, hogy mire képesek napos időben, felhős időben és éjszakai körülmények között. Persze nem csak videókat, hanem fotókat is készítettünk velük - utóbbiakról a következő oldalon rántjuk le a leplet. Az időjárás egyébként nem volt valami jó partner, ugyanis a felhős videók esetében néhány napos jelenet, a napos videók esetében pedig néhány felhős jelenet is becsúszott. De most legalább tudtunk felhős videókat is készíteni, nem úgy, mint korábban. Mielőtt még megnéznénk, milyen felvételeket készítenek az autós kamerák, előtte vessünk néhány pillantást az alábbi táblázatra, amelyből kiderül, a kész felvételek milyen tulajdonságokkal rendelkeznek. Íme:

Mivel az Overmax OV-CamRoad-05 külön fájlba rögzíti a hátsó kamera által készített felvételeket, így ezek az alábbiakban is külön tekinthetőek meg. Fontos, hogy a hátsó kamera csak 720 x 480 pixeles felbontásban képes videót rögzíteni attól függetlenül, hogy az első kamera éppen milyen felbontást alkalmaz. Nagyon érdekes dolog, hogy a hátsó kamera videói fix, 25 képkocka/másodperces sebességűek, az első kamera esetében azonban ingadozásokat figyeltünk meg: van olyan felvétel, ahol 30 képkocka/másodperces sebesség mutatkozik, de olyanok is, amelyeknél 20 FPS, 22 FPS vagy 27 FPS tapasztalható. Lehet, hogy a rendszer processzora nem olyan erős, hogy két adafolyamot egyszerre rögzítsen a Class10-es osztályú microSDHC memóriakártyára? Valószínűleg erről van szó. A Genius DVR-FHD590 esetében ilyesmit nem tapasztaltunk: az FPS érték mindig betonstabilan 29,970 FPS. Ezek után lássuk magukat a videókat. Az alábbiakban helytakarékossági okokból csak a napos videókat linkeljük be YouTube videóablak formájában, a többi videót hivatkozás formájában tesszük elérhetővé. Fontos, hogy a videókat mindig teljes képernyős módban, maximális felbontás mellett érdemes megtekinteni, hiszen csak így látszanak az igazi képminőség, alapértelmezett felbontásban, apró ablakban nem.
Overmax OV-CamRoad-05 napos felvételek (640 x 480 és 720p)

Overmax OV-CamRoad-05 napos felvétel, hátsó kamera (720 x 480)
Genius DVR-FHD590 napos felvételek (1080p és 720p)
További felvételek Felhős videók Éjszakai videók A fenti felvételek igazából önmagukért beszélnek. A két kamera közül összességében a Genius DVR-FHD590 tűnik jobbnak, de a korábban tesztelt Mediatech MT4042 még nála is jobb. Az Overmax OV-CamRoad-05 előlapi kamerája az eddig látottak alapján átlagos felvételeket készít, a hátsó kamera képminősége azonban nem valami jó - éjszaka például szinte teljesen használhatatlan.
Mivel tesztünk szereplői nem csak videó, hanem fénykép készítésére is alkalmasak, így kipróbáltuk, mire mennek napos időben, felhős időben, illetve éjszaka. Az Overmax OV-CamRoad-05 esetében fényképezés alkalmával nem csak az első, hanem a hátsó kamera képét is rögzíti a rendszer - a fotók két külön könyvtárban helyezkednek el. A jobb összehasonlíthatóság érdekében, a Genius DVR-FHD590 és az Overmax OV-CamRoad-05 első kamerájának fotóit egymás mellé pozícionáltuk, a két kép alá pedig az Overmax autós kamera hátsó kamerája által készített "műveket" tettük. A fotók magukét beszélnek. Sajnos.
Balra a Genius DVR-FHD-590, jobbra pedig az Overmax CamRoad-05 által készített fénykép látható

Ilyen képet készít az Overmax OV-CamRoad-05 hátsó kamerája
Balra a Genius DVR-FHD-590, jobbra pedig az Overmax CamRoad-05 által készített fénykép látható

Ilyen képet készít az Overmax OV-CamRoad-05 hátsó kamerája
Napos és felhős időben az előre néző kamerák által készített fotókon az esetek többségében látszik a rendszám, igaz, ha a közlekedőtárs kicsit messzebb van, akkor már csak elmosódott paca látható a rendszám helyén, de ezt már megszokhattuk. Az olcsóbb kameráknál ezek a termékek valamivel jobb fényképeket készítenek, de az "etalon" még mindig a Mediatech MT4042, amelynek fotói sokkal emészthetőek - legalábbis a nappaliak.
Balra a Genius DVR-FHD-590, jobbra pedig az Overmax CamRoad-05 által készített fénykép látható

Ilyen képet készít az Overmax OV-CamRoad-05 hátsó kamerája
Éjszaka ne nagyon akarjunk mozgó autóról fényképet készíteni - ha mégis megpróbáljuk, a rendszám vagy ki lesz égve, vagy elmosódik. Ha a lefotózni kívánt autó előttünk, viszonylag kis távolságon belül halad (maximum 10-15 méter), akkor már jobb esélyekkel indulunk. Az igazán jó fotóhoz nagyon közel kell merészkedni, ami nagyobb sebességnél veszélyes, hiszen nem marad biztonságos követési távolság. Összességében a nappali képek tehát emészthetőek, de a minőségük nem kiemelkedő. Az éjszakai fotók továbbra is gyenge minőségűek. Az Overmax OV-CamRoad-05 hátsó kamerája fotózásra nem igazán alkalmas, hiszen gyenge minőségű, csíkos képet készít, amelyen a rendszám még véletlenül sem olvasható. Éjszaka már nem csak a rendszámok olvashatóságával van probléma, ahogy az a fenti fotón is látszik.
Az eddig tesztelt autós kamerák mindegyikéről elmondható, hogy rendelkezik beépített vagy kivehető akkumulátorral, ami gondoskodik a termék tápellátásáról akkor is, ha éppen nem érhető el külső táp. A funkció nem csak baleset alkalmával jöhet jól, amikor az autó elektromos rendszere megsérül, így a kamerának saját energiaforrásra kell váltania, hanem akkor is, ha a kiszemelt autós kamerát esetleg túrára vagy egyéb eseményre is magunkkal szeretnénk vinni, és szeretnénk vele egy-két rövidebb videót készíteni. Fényképezésre a termékek többsége nem alkalmas, igaz, előző tesztünkben a MediaTech MT4042 személyében egy kivételt is találtunk, ami egész jó fotókat csinál. Persze ez a minőség így is messze van a mai modernebb okostelefonok képminőségétől, a kompakt digitális fényképezőgépeket pedig kár is összehasonlítási alapnak tekintetni. Tesztünkben most is maximális felbontás mellett kezdtünk el videót rögzíteni az egyes versenyzőkkel, majd mértük, hogy a teljesen feltöltött akkumulátor hány percig állja a sarat. Mivel az Overmax OV-CamRoad-05 két kamerával rendelkezett, így a teszt alkalmával természetesen mindkettőt munkára fogtuk. Íme, az eredmények:

Tesztünk legfrissebb szereplői nem teljesítettek rosszul, így a középmezőnybe tudtak befurakodni. A 40-50 perc közötti akkumulátoros üzemidő igazából bőségesen elég, de még a Mediatech MT 4042-es modell 6 percnyi akkumulátoros üzemideje is megfelel a célnak. Persze hosszabb távon előnyt jelent a hosszabb akkumulátoros üzemidő, ugyanis az akkumulátor "fáradásával" már nem feltétlenül mindegy, hogy a termék a 40 perc 40-50%-át, vagy a 6 perc 40-50%-át tudja-e majd hozni.
Érdemes néhány pillantást vetni arra is, mi a helyzet akkor, ha nincs kéznél memóriakártya-olvasó, és így kénytelenek vagyunk USB 2.0-s porton keresztül levadászni a felvételeket az autós kamerában lapuló memóriakártyáról. Az alábbi eredmények magukért beszélnek:
Balra a Genius DVR-FHD590, jobbra pedig az Overmax OV-CamRoad-05-ös autós kamera teljesítménye látható
A friss teszt eredményei természetesen összehasonlíthatóak a korábbi tesztekkel, hiszen ugyanazt a memóriakártyát használtuk. A Genius DVR-FHD590 esetében az 5,75 MB/s körüli olvasási tempó nem tűnik túl vonzónak, így itt mindenképpen érdemes memóriakártya-olvasót használni, ha nagyobb mennyiségű adat gyors átmozgatása a cél. Az Overmax OV-CamRoad-05 sem túl gyors, de még így is több, mint kétszeresen felülmúlja a Genius DVR-FHD590 sebességét, igaz, csak olvasásban. Az írási sebesség persze úgysem túl fontos, hiszen az autós kamerába helyezett memóriakártyára csak a legritkább esetben szokás tartalmakat másolni - akkor is csak elenyésző méretben. Annak érdekében, hogy meglegyen a kontraszt, lássuk, mit nyújt egy PC-s memóriakártya-olvasó, ami USB 2.0-s porton keresztül kapcsolódik a rendszerhez. Íme:
Referencia mérés egy RaidSonic memóriakártya-olvasóval
Referencia mérés egy RaidSonic IB-863-B memóriakártya-olvasóval
A különbség szembetűnő, így nem is lehet kérdés, hogy érdemes-e beszerezni memóriakártya-olvasót. Persze akkor, ha a felvételeket nem akarjuk rendszeresen archiválni, nem feltétlenül szükséges külön memóriakártya-olvasót venni, de a kényelmet tekintve ekkor sem felesleges a kiadás.
A látottak alapján most már egyértelmű a helyzet. Az Overmax OV-CamRoad-05 egy ötletes megoldás, ami hiánypótló termék lehetne a piacon, ha a hátsó kamera képe emészthetőbb lenne. A képminőség arra még elég, hogy a történéseket nagyjából lássuk az autó mögött, de a rendszám leolvasására már kevés. Az előlapi kamera minősége sem kiemelkedő, hiszen láttunk már ennél jobb minőségű megoldást is. Az az apróság, hogy a frissen kibontott kamerára nem lehetett rögzíteni a tapadókorongos állványt, szintén nem hajtja az Overmax malmára a vizet.

Overmax OV-CamRoad-05
A Genius DVR-FHD590-nél már más a helyzet. A kamera képminősége videók esetén nem rossz, de az abszolút győzelemhez ez még kevés. A fotók minőségéről nem tudunk elismerően nyilatkozni, viszont a szoftver áttekinthető és egyszerűen kezelhető, igaz, ebben a tekintetben az Overmax OV-CamRoad-05 esetében sem találtunk problémát.

Genius DVR-FHD590
Mindent egybevetve a két kamera közül mi a Genius DVR-FHD590-nek ítélnénk oda az ajánlott vétel címet, ha korábban nem teszteltük volna a Mediatech MT4042-es modelljét, amely képminőség tekintetében jobb a szóban forgó megoldásnál - akár a videók, akár a fotók minőségét nézzük. Sajnos azonban Mediatech MT4042 is több sebből vérzik, ugyanis fotót készíteni nagyon nehéz vele: a menügomb vagy reagál, vagy nem, és akkor még fennáll a veszélye annak is, hogy a rendszer lassúsága miatt nem sikerül elkapni a kívánt pillanatot. Ennél a modellnél az állvány sem tökéletes, ugyanis kicsit gyengére, instabilra sikeredett, ami baleset alkalmával bajt jelenthet.

Mediatech MT4042
Mi viszont a kompromisszumok ellenére is azt mondjuk, a négy kamera közül érdemes a Mediatech MT4042 mellett dönteni, hiszen negatív tulajdonságait bőven kompenzálja képminősége, ami az eddig tesztelt megoldások közül a legjobb - itt a 30 000 forint alatti kategóriára kell gondolni. Összességében tehát a Mediatech MT4042 mellett tesszük le a voksunkat, de igazából az lenne az ideális, ha a Mediatech MT4042 elektronikája a Genius DVR-FHD590-hez hasonló házba kerülne, egyszerű, nyomógombos funkcióvezérlés társaságában - úgy megszületne az igazi best buy a 30 000 forint alatti autós kamerák piacán. A cikkben szereplő autós kamerákat a Genius magyarországi képviseletétől és a Conflex Kft-től kaptuk kölcsön. Ezúton is köszönet értük!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. petyaboy
2013.09.13. 09:11
Szívesen megnéztem volna a Concorde autós kamerákról is egy tesztet, mert ezek is max 25 körül vannak és első blikkre nem tűnnek rossznak!
http://www.concorde.hu/index.php?fk=roadcam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!