iPon Cikkek

Az ötödik bugyor - A csalók büntetései a játékiparban

Dátum | 2017. 01. 24.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

A Witcher 3 megjelenése után milliók vetették bele magukat a játékba, hogy megtudják, miképpen is zárul a szörnyvadász Geralt kalandos históriája. Azonban, míg a legtöbben a kismillió küldetés egyikének megoldásán fáradoztak, vagy a gigászi játékteret barangolták be kincseket és felszecskázandó rémségeket keresve, addig akadtak, akik egy egyszerűbb és jobban fizető elfoglaltságot választva inkább White Orchard teheneit ritkították meg. Pár szemfüles játékos ugyanis rájött, hogy a gulyák állatállománya egy rövidke pihenés után visszatér az eredeti szintre, ami azt jelentette, hogy ha valaki rászánta az időt, akkor kockázat nélkül vagyonokat zsebelhetett be. A trükkös metódus híre eljutott a CD Project Red munkatársaihoz is, ők viszont a bőr árának névlegesre csökkentése helyett úgy döntöttek, egy halálos tréfával viccelik meg a tisztességtelen mészárosokat. Az elhatározást tettek követték és az 1.05-ös patch élesedése után azok, akik hétnél több szarvasmarhát koncoltak fel, szembe kellett hogy nézzenek azok őrével, egy kisebb házzal vetekedő méretű chorttal. A kérődzők védelmére siető lényt egy kezdőnek jóformán semmi esélye sincs legyőzni, de még magasabb szinteken is megizzasztja az embert, így harc, vagy veszett menekülés közben többen is megfogadták, hogy egyetlen állatra sem emelnek többé kezet.
Ezzel azonban még messze nem volt vége a csalók megpróbáltatásainak a Witcher 3-ban, mivel a Hearts of Stone feltelepítése után az Oxenfurt piacterét járó vándor kalandozókat az adóhatóság egyik ügynöke, Walthemor Mitty hallgatta ki, azt firtatva, hogy vajon család módszerekkel alapozták-e meg a vagyonukat, vagy sem?
Mint ahogy ez az eset is ékesen bizonyítja, az Isteni színjátékban az idők végezetéig a nyolcadik kör ötödik bugyrában senyvedő, szurokban megfőzött és vasvillával felfegyverzett ördögök által szurkált csalók már itt, a Földön elnyerik méltó büntetésüket. Cikkünkben olyan példákat gyűjtöttünk össze, amik megmutatják, hogy nem lehet büntetlenül görbe úton járni.
Kompetitív játék közben sokakban felmerül, hogy ilyen vagy olyan módon, de a saját maguk felé billentsék a mérleg nyelvét. Sajnálatos módon kismillió programnál nem fordítanak elég figyelmet arra, hogy az efféle kétes elemek elnyerjék méltó büntetésüket, mindazonáltal, pozitív és igencsak szórakoztató példák is akadnak, mint például a Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds-ben látott megoldás. A kiváló kritikákat kapó és számtalan díjat, valamint elismerést besöprő verekedős játék programkódja ugyanis számontartja, hogy a felhasználók hányszor is lépnek ki egy meccsből. Amennyiben pedig valaki túlságosan gyakran próbálja úgy elkerülni, hogy legyőzzék, hogy az utolsó pillanatban megszakítja az internetkapcsolatot, akkor az illető a jövőben kizárólag hozzá hasonló rossz vesztesekkel játszhat. A Rockstarnál is a karantént tartották a legjobb megoldásnak, ezért úgy döntöttek, hogy a Max Payne 3 csalói büntetésképpen az elkapásuk esetén kizárólag egymást ellen vívhatják meg alighanem roppant látványos, de meddő csatározásaikat. A GTA V esetében viszont némileg kreatívabban jártak el a bomlasztókkal szemben. A "rossz fickóknak" elkönyvelt, közösségellenesen viselkedő, vagy a másokkal közösen elvégzett munkákból kilépők egy jókora tökfej-süveget kapnak, hogy mindenki láthassa, hogy nem játszanak tisztességesen, azok pedig, akik a csalás nélkül kizárólag az egyjátékos módban elérhető, rendkívül erős Duke O'Death névre keresztelt kocsival próbálnak előnyhöz jutni, a felrobbanó járműben lelik halálukat.
A Guild Wars 2-t fejlesztő ArenaNetnél is fontosnak érezték, hogy mindenkiben tudatosuljon, hogy mi vár azokra, akik ügyeskedéssel akarnak előnyökhöz jutni. Ezért amikor egy J T Darkside nicknéven futó játékosról kiderült, hogy letért a tisztesség útjáról, a rendszer biztonságáért felelős Chris Cleary nem érte be egy egyszerű bannolással, hanem szabályos és igencsak megalázó kivégzést rendezett a gonosztevő minden tulajdonától megfosztott és alsógatyára vetkőztetett karakterének. Az esetet természetesen megörökítették az utókor okulására.
Videók a H1Z1 egyik akciójának során is készültek, ám ezeket nem moderátorok, hanem bűnbocsánatért esedező, elkeseredett csalók készítették, miután John Smedley, a Day Break Games akkori vezetője felajánlotta nekik, hogy vétkeik megbánása esetén ismét visszatérhetnek a játék szervereire, már ha őszintének tűnnek. A történet csattanója, hogy idővel sokan törölték, vagy priváttá tették eredetileg nyilvános gyónásukat, amivel megszegték az alku rájuk eső részét, és ismét a kitiltottak között találták magukat.
Bár elsőre furcsának hathat, de egyjátékos alkotásoknál is megesik, hogy a készítők megbüntetik azokat, akik kemény munka, gyakorlás és próbálkozás helyett pár gombnyomással akarják megoldani a problémáikat. Lara Croft élete például jellemzően kihívásokkal és kalandokkal teli, így nem csoda, hogy sokakban felmerül, hogy valamilyen úton-módon megkönnyítsék azt. A Tomb Raider második részében azonban igencsak pórul járnak azok, akik abban bíznak, hogy az első epizódban használt csalások működnek, mert azoknak a beütése után a bátor kalandornő aprócska cafatokra robban.
Vele szemben Link a játékos döntésétől függően gyors halál helyett hosszas lelki tortúrával fizethet meg a vétkeiért, mivel ha fizetés helyett angolosan távozunk a Mabe falvában lévő boltocskából, akkor válaszút elé kerülünk. Ha gyorsan el akarjuk nyerni méltó büntetésünk, akkor visszamehetünk az üzletbe, ahol a bosszúszomjas tulaj rövid úton agyoncsapja egy villámvarázslattal a zöld sapkás figurát, ha viszont úgy döntünk, hogy vállaljuk tettünk következményeit, akkor ugyan életben maradunk, de ezt követően az összes NPC tolvajként hivatkozik Hyrule megingott moralitású hősére.
A legbrutálisabb példa azonban egy aranyos állatokkal teli platformerhez, a Banjo-Kazooie-hoz kötődik, mivel a Rare klasszikusában az "illegális", azaz a pályaszakaszok erőfeszítés nélküli megnyitásában segítő kódok túl gyakori használata után Grunty, a rímekben beszélő gonosz boszorkány egyszerűen törli az aktuális játékunk mentéseit. A készítők becsületére legyen mondva, a banya az első és a második eset után is közli velünk a szándékait, így csak akkor csap le ránk a rontás, ha ezek után harmadszor is a könnyebbik utat választjuk.
Felsorolásunkat aligha zárhatnánk méltóbb módon, mint az először az 1986-os Gradiusban használt, a fejlesztő-kiadó egyik védjegyévé lett, de más, az ágazatban ügyködő cégek, sőt weboldalak által is előszeretettel használt Konami-kód furcsaságainak bemutatásával. Ez alighanem a világ egyik, ha nem a legismertebb csalása, ám egyes esetekben nem teljesen úgy működik, ahogy az elvárható lenne. A Gradius III SNES-változatában a beütését követően például egyből megkapjuk az összes power-upot és fegyvert, de mivel hajónk másodpercekkel ezt követően felrobban, nem igazán tudjuk kiélvezni a bónuszokat. Más játékok esetében jóval ártalmatlanabb, de legalább olyan látványos a hatás. A legjobb példa erre talán a Manx TT Super Bike, amiben a motorok jól megtermett és tisztes sebességgel haladó birkákká változnak át.
Azonban, messze nem ez az egyetlen így előidézhető vizuális geg. A Ratchet and Clank: Up Your Arsenalnál alkalmazva Quark kapitány rózsaszín tütüt visel, a Silent Hill 3 keménykötésű magánnyomozója, Douglas Cartland pedig ing és nadrág nélkül parádézik, amivel kissé feloldja az amúgy feszült és nyomasztó hangulatot.
Ezzel cikkünk végére értünk. Ha nektek is van a témához kapcsolódó történetetek, akkor a hozzászólások között osszátok meg velünk, hogy miképpen is koppintottak a könnyű sikerre áhítozók orrára!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

35. ferenczga
2017.01.24. 09:00
ötletes
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Ricsa4650
2017.01.24. 10:43
Nem értem miért lenne az csalás, hogy valaki elkezdi a teheneket leöldösni. Ha a játék megadja rá a lehetőséget, akkor miért ne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. masko Ricsa...
2017.01.24. 11:10
Mert ez nagyon a határon mozog az exploit és "creative use of game mechanic" között. A védelmező bestia spawnolása viszont jó húzás, jobb mint ha a bőr árát csökkentenék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Asagrim masko
2017.01.24. 11:58
És az mit zavar téged - vagy a fejlesztőket - hogy én egy single player játékban mi módon akarok pénzhez - vagy sok alapanyaghoz - jutni?

Egyáltalán nem értem mi értelme van bármilyen "anti-cheat" eljárásnak egy single player játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. masko Asagr...
2017.01.24. 12:11
Épp ezért tették be a szörnyet. Megviccelni a játékost. Online multiplayer játékban ilyen esetben vagy a respawn time nőne vagy a bőr ára csökkenne le nagyon.
Gondolom zavarta a fejlesztőket, hogy megkerülik a pénzgyűjtési mechanikát a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Derivel Ricsa...
2017.01.24. 12:21
Egyetértek. Ha a fejlesztők elnéztek valamit, akkor inkább ki kellene javítaniuk (pl. az érték csökkentésével), nem pedig a játékosokat szívatni, ha esetleg ki akarnák használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.01.24. 14:43
De hát ki lett javítva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. pepeno1
2017.01.24. 14:48
Azért szerintem az egyik legviccesebb/legbosszantóbb kimaradt:
a Serious Sam 3 halhatatlan skórpióembere.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Freelancer pepen...
2017.01.24. 14:56
Engedelmeddel, az egy kicsit más téma, de már megírtuk.

https://m.ipon.hu/hir/csirkepuska-es-pokolbeli-oriasskorpio-kalozok-a-pacban/34670
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. KisDre Deriv...
2017.01.24. 15:44
és Asagrim, Ricsa4650

Most nézzétek egy picit fejlesztői szemmel is. Van egy koncepciód, egy játékmechanika, megálmodod, megcsinálod, működik. Aztán valaki talál egy hibát benne ami tacsra vágja az egészet mert az ilyes fajta "félcsalás" is elveheti a játék hangulatát.

Mondok egy példát:
This War of Mine
Végig vittem, nagyszerű egy játék, s mikor már úgy küldtem el aludni az 1(!) megmaradt karakteremet első végigjátszáskor hogy nem tudtam mire számítsak mert neki is már minden baja volt, megéli-e a holnapot stb, egyszer csak az fogadott hogy a Háborúnak vége. Hatalmas kő esett le a szívemről.
Aztán később néztem egy hazai youtubert épp ezzel játszott, ám felfedezett egy AI bugot amivel a KATONAI TÁBORBAN(!) sorra tudta megölni a katonákat egyesével, TELJESEN lerombolva ezzel a játék atmoszféráját, hogy aggódjunk a karakterért.
Úgymond lehullt a lepel a játékról hiába éltük bele magunkat, "ez is csak egy játék".

Ezt egy valamire való gamer sem akarhatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Asagrim KisDr...
2017.01.24. 16:09
Szerintem az open world élmény velejárója, hogy mindenki olyan módon találhasson magának elfoglaltságot, ahogy azt jónak látja. Ha ezt fejlesztőként önkényesen utólag addig befolyásolod, amíg "olyan nem lesz a játék, ahogy azt megálmodtad", akkor vagy túl korán adtad ki a játékot, vagy nem hívhatod a játékodat "open" worldnek. Szerencsére itt csak egy dologról van szó, de van olyan játékfejlesztő, akinél 1.0 és 1.6 között rá se ismernél az eredeti játékra.

Továbbá szerintem mindenkinek a magánügye olyan tevékenységet folytatni, amilyet csak akar, amíg ezzel nem károsítja más játékos élményét, single player játékban márpedig nem tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. KisDre Asagr...
2017.01.24. 16:20
Amit felhoztam példát, ott igen is tudja. Hisz továbbadódik az információ akár videó által hogy hé, ezt így is úgy ki lehet használni.

Jó mondjuk a való életben is vannak kiskapuk, igazat adok abban hogy az Open world-nek az egyik lényege hogy saját utadat járd, de ha ez a hosszabb távú játékélmény, és/vagy atmoszféra rombolására megy, akkor azt nem árt javítani.

A túl korán adtad ki a játékot a Witcher 3-nál szerintem nem említhető (egy AC:Unity-vel szemben mondjuk), egyszerűen arról van szó hogy olyan hatalmas a világ hogy nem tudott mindenre gondolni a CD Projekt Red.

A javítási módjuk meg amúgy viccesre sikerült szerintem. Jó mondjuk flancosabb a kérdés, hisz azért az is egy önsanyargató játékos lehet aki leáll teheneket kaszabolni órákon át, így ez az eset joggal vitatható, mindazonáltal tartom magam ahhoz hogy attól még single player-ben is lehet hangulat romboló egy ilyen.

Még egy utolsó gondolat, Archon mondta volt OtherWorld tag még a Witcher1 retro kritikájában, hogy ő nem úgy áll a játékhoz hogy az mit tehet érte, hanem hogy ő mit tehet a játékért. Egy játék minőségét a hozzáállásunk is befolyásolhatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. astronaut_... Deriv...
2017.01.24. 16:49
És akkor szivassák meg azt az érték csökkentésével, aki nem exploittal szedett össze annyi bőrt? Eleve annyi quest/contract van, hogy nem is értem ki grindelte a teheneket és miért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Derivel KisDr...
2017.01.24. 18:58
Szerintem pont az teszi tönkre a hangulatot, ha a semmiből megjelenik egy jó nagy szörny, ha adott számú tehenet ölsz meg. Annyi más módon lehetne ezt megoldani. Pl.:
1) Ne engedjék meg a támadást, és Geralt mondhatná, hogy "ezek az állatok valakinek tulajdona, ezért nem szabad megölni".
2) Állítsák be úgy a keresletet és kínálatot, hogy ne érje meg grind-olni.
3) Oldják meg, hogy ne éledjenek újra a tehenek ilyen rövid időközönként. (pl. csak a játék indításánál) Így senkinek sem lenne kedve ezzel gyűjtögetni.

Ezek helyett beraktak egy nagy szörnyet, ami rád támad, ha teheneket ölsz. Melyik rombolja le legjobban a játék atmoszféráját?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. errorcode0... astro...
2017.01.24. 18:58
Én sem grindeltem a teheneket. Szimplán addoltam magamnak egy kis pénzt.
Nem szeretem ha filléres gondjaim vannak egy játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Trolltaxi
2017.01.24. 19:03
Talán már az iponon is volt sokszor szó arról, hogy amikor elkezdesz egy játékot, akkor elfogadod a játék szabályait - vagy ha úgy jobban tetszik: az adott játékvilág szabályait. Nem, nem az EULA-ra, gondolok, hanem arra, hogy " a witcher ez kvázi középkori világban játszódik, ahol működik a mágia, ami ilyen és ilyen mértékben a mindennapok része".

Ebbe belefér az, hogy a parasztok strigákról, meg lápi lúdvércekről beszéljenek a kocsmában, belefér, hogy van néhány igen potens boszorkány, akik ki tudja, épp miben mesterkednek, belefér, hogy vannak vajákok, belefér, hogy mindenféle varázsképességei legyenek, pl. gyógyítson rajta minden általa okozott sebzés...

... de nem fér bele, hogy a semmiből egy óra alatt teremtődik két tehén. Aminek a bőrét (amit amúgy egy gombnyomással lehúzol róla, sok szerencsét akárcsak egy patkány megnyúzásához a való világban!) eladva, kellő türelemmel kifarmolsz magadnak egy csomó olyan cuccot, amiért amúgy a történetben, a játékban órákat-napokat-heteket kellene eltöltened.

Tökönrúgod ezzel saját magad, ami a te dolgod - és a játék fejlesztőitől kifejezetten szép gesztus, hogy inkább beletesznek a játékba valamit, ami ennek gátat szab (mint bölcs apuka a türelmetlen hülyegyerekének) - ráadásul ebbe még nem kevés munkát is feccölnek. Nem a chortra gondolok, hanem az adószedőre, akit meg kellett írni, bele kellett illeszteni a játékba, és meg le is kellett valakinek szinkronizálni (+Geralt válaszait).

Ezért van a CDProjektenk az egekben az ázsiója (teljesen megérdemelten), és ezért nem nézik sz*rba-húgyba sem a cheatereket, exploitereket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Trolltaxi
2017.01.24. 19:06
A játék atmoszférájába (meg a világéba) amúgy az fért volna bele legjobban, hogy a parasztok az első tehén után átvágják Roach torkát, a második után pedig kapát-kaszát-vasvillát ragadnak, felkoncolják a vajákot, és elkaparják valami jó mély gödörbe, téglával a fogai között, arccal lefelé, "ezekné' sose' nem tudhassa' ja 'zember" alapon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. pdx06
2017.01.24. 23:18
Soha nem értettem meg az online csalók világát, pedig még én is műveltem ezt a dolgot régebben. Egykét alkalommal szórakoztató a csalás, mert valamilyen szinten májernek érzi magát az ember hogy hatalma van a többi játékos felett, például falon átlátás, ajtók távolról kinyitása, stb - de rendszeresen már unalmas. Én is csak azért tanultam ki a technikát hogy meglepetést szerezzek a másik csalónak egy játéknál, mert már ugye gyanús volt hogy lehetetlen dolgok történtek a játék során.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.01.25. 08:17
Most komolyan azon lovagolsz, hogy egy fantasy játékban, ahol egyébként is az égből potyognak (jó, talán fordítva) az ilyen meg olyan szörnyek, megjelenik a tehenek védőszentje? Ami egyébként egy totál legit, "valóságban" is létező dolog? És egyébként pontosan a megfelelő játékosok számára teszi ezt? Szerinted EZ nem megfelelő megoldás? De igazad van, pl. úgy is megoldhatták volna, hogy kiveszik a teheneket a játékból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. 5hR3kY
2017.01.25. 09:18
Ki kellett volna venni az összes karaktert, és csak teheneket berakni a játékba. Az lett volna a tuti biztos, mert egyik tehén sem öli meg a másikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. comeon 5hR3k...
2017.01.25. 09:31
És óránként egyszer megjelenik a chort és kinyírja az összes tehenet, csak hogy legyen egy kis akció...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2017.01.25. 16:39
Mondjuk én különbséget teszek csalás és lehetőség kihasználása közt egy játékban. A csalóknak azt tartom aki külső progikkal befolyásolják a játékot. A hibák kihasználású játékosokat viszont nem ide sorolom. Az előbbi, tehát külső programokat használó játékosokat simán kitiltanám vagy minden módon szívatnám a játékban. A belső hibák kihasználóit pedig a hiba kijavításával megszüntetném. Például nem 7 tehénnél többet nem tud megölni. Tudom, ez megkötés a játékban de akkor is kizárja a hiba kihasználásának lehetőséget. Több játékban is ezt úgy orvosolják, hogy ledobja az adott tárgyat és ha eléri az adott mennyiséget akkor több nem esik.

Más! Igazat adok abban Asagrimnek, hogy egy single player játékot nem lehet egy közösségi játékhoz hasonlítani. Ha valaki ebben használ csalásokat vagy bármilyen más trükközést, azzal nem rontja mások játékélményét. Ha valakinek az a játék, hogy ilyen lehetőségeket használ akkor váljék egészségére. A régi játékokhoz is szinte mindig került ki néhány kód vagy valami hasonló. Mindig is voltak játékosok akiknek jó volt egy játék még csalással is. Egyszerűen egy könnyű lövöldére vágytak. Szóval a single verziókat én nem kötném az open world világú netes játékokhoz. Nem befolyásolja vele mások játékélményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. unknown
2017.01.25. 19:24
Na azért a Settler 3-as védelmére is emlékezhetne az ember hogy az iron smelter nem üllőt gyártott hanem malacot és mindjárt nem tudott az ember haladni....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. zseko KisDr...
2017.01.25. 21:11
Ne nevettess már, kinek hangulat romboló? Aki csal, azt marhára nem érdekli, ha meg én játszom, akkor a saját játékélményemért játszom, így szintén hol érdekel engem, hogy más hogyan játszik egy single player játékkal egymagában? Felőlem úgy játszhat bárki a saját gépén ahogy csak akar, a multiplayer viszont már más dolog. Ott a nagyon durva csalásokért mehet rájuk végleges ban is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Trolltaxi zseko
2017.01.26. 09:28
Mindenkinek a saját ügye, hogy monjuk a szexuális életét multiban , vagy szólóban képzeli el, és ha szólóban, akkor hogyan és mivel és hányszor...

... csak a legtöbben ezzel nem szoktak büszkén villogni.

Érted a párhuzamot, ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. pepeno1 Freel...
2017.01.26. 12:57
Igaz. Köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szefmester unkno...
2017.01.26. 19:56
Az nem csalásvédelem volt, hanem másolásvédelem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. KisDre zseko
2017.01.27. 16:32
Továbbra is csak a This War Of Mine-os példámat tudom felhozni amit korábban már leírtam.
Vannak esetek amikor hiába Single player, rombolHAT a játékélményen

Persze ehhez kell hozzá az is hogy a játékos kellően beleélje magát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim KisDr...
2017.01.27. 17:57
Továbbra sincs ennek semmi értelme. Amíg nem jöhet egy másik játékos széthentelni a táborodat a single player játékodban, addig semmi ráhatása nincs a játékélményedre annak, hogy ez a lehetőség létezik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. cateran100 KisDr...
2017.01.28. 23:40
Jatszottal az Eye of Beholder sorozat reszeivel anno? Ha igen, akkor a 2. reszben volt 1 hely, ahol vegtelen szamban lehetett spawnoltatni az ellent es igy max szintet kifarmolni...en hasznaltam, ez milyen hatassal volt rad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Trolltaxi cater...
2017.01.29. 14:13
Rám semmilyen, de neked szemmel láthatóan nem tett jót!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ElEvEn11
2017.01.29. 23:03
A multi FPS-ekben, taktikai FPS-ekben figyelnek erre a legkevésbé. Tényleg ritka, hogy ráállnának a cheat-erek bannolására. A CoD és BF széria ebből a szempontból gyalázat, pedig agyon van tolva a marketingje, de arra már szarnak magasról, hogy mennyi csaló van a játékban. Csak a legújabb csili-vili DLC-t vedd meg tőlük. Csodás a játék, de így meg minek? A Wargaming sem csodacég, de eddig még az ő cuccaikban láttam a legkevesebb csalót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kekegsm ElEvE...
2017.01.30. 13:42
Wargaming? Tele van aimbotosokkal a WOT, meg deadping, meg hasonló cheatokkal. Pont tegnap volt, amikor a WT maxágyújával 6x lőttem meg egy M41-et, 4 betalált, sebzés nélkül, 2 lepattant az oldaláról, majd ő egy laza lövéssel ammorack-olt. Ez már régen túlmutat a szerencsén, főleg hogy a srác 7 killel, 100% HP-val fejezte be a csatát, és a hétből négyen voltunk tier9-ek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. cateran100 Troll...
2017.01.31. 18:31
Akkor ebben az esetben megis milyen hatassal volt rad vagy barkire az, hogy mas farmolta a bocikat? Logikatlan es ertelmetlen ervelesek sora...mintahogy a "fix" is az volt...nem tudnek olyan rpg jatekot mondani az elmult 30 evbol, amiben ne lett volna valamilyen kiskapu...de single playerben ki nem szarja le?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Trolltaxi cater...
2017.02.01. 13:38
Ugyanolyan hatással, mint hogy tudni azt, hogy hetente hányszor ránt rá, és használ-e hozzá vazelint...

...kurvára semmi közöm, de ha valaki büszkén harsogja, attól még nem biztos, hogy nekem nem fordul fel a gyomrom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!