iPon Cikkek

Batman: Arkham Asylum - Joker bosszúja

Dátum | 2009. 08. 24.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

Bruce Wayne. Milliárdos gyártulajdonos, Gotham City egyik legbefolyásosabb embere. Szívtipró playboy, az üzleti világ császára. Az irigyelt fényűző élet mögött viszont sötét titok húzódik meg, amikor leszáll az este, Bruce Wayne fekete denevérruhát ölt és az éjszakába veti magát, hajnalig harcolva az alvilági erők ellen. Ő a Batman. A törvényen kívüli elszánt lovag, aki miután kisgyermek korában szemtanúja volt szülei meggyilkolásának, elhatározta, hogy a bűn elleni küzdelemre teszi fel az életét. Nincs különleges képessége, viszont saját fejlesztésű csúcstechnológiás eszközeivel, méregdrága kiegészítőivel, csavaros eszével, és hatalmas testi erejével képes fellépni a béke és nyugalom megzavaróival szemben.

Batman, a Denevérember
A Denevérember elsőként a Detective Comics sorozat 1937. májusi számában tűnt fel, mint a rendőrség álruhát öltött önjelölt segítője. A DC kiadó megalakulását követően aztán saját képregényt kapott, sikere pedig hetven éve olyannyira töretlen, hogy máig folyamatosan érkeznek a nevével fémjelzett popkulturális alkotások. Jelen cikkünk alanya, az Arham Asylum a Christopher Nolan által megálmodott új, sötét és félelmetes Batman irányvonalat követi, a játékban pedig nem más bontja ismét a rendet, mint a Denevérember legnagyobb, örök és folyton visszatérő ellensége, Joker.

Isten hozott az Arkhami Elmegyógyintézetben
A bohóc nem nyugszik, míg káoszt és zűrzavart nem hoz Gotham City városára. Legutóbbi terve azonban kudarcot vallott, és Batmannek köszönhetően ismét úton van az Arkhami Elmegyógyintézetbe, hogy megkezdje kötelező gyógykezelését. Legalábbis ezt hiszi mindenki. Itt kapcsolódunk mi be a történetbe, láthatjuk, ahogy a Batmobil szélsebesen száguld végig a városon, majd megérkezve a börtönszigetre, hősünk átadja a zsákmányállatot a tiszteknek. Batman azonban érzi, hogy itt valami nincs rendben. Joker túl könnyen megadta magát, hagyta, hogy visszaszállítsák az intézetbe, és még csak nem is dühös miatta. Sőt, egyenesen örül, hogy újra itthon lehet!

Hősünknek igaza lett. Joker csapdát állított nekik, hogy szerelmével, Harley Quinnel átvegyék az uralmat Arkham szigetén. Az események a megérkezés után azonnal felpörögnek, Gordon felügyelőt elrabolják, az elítéltek szabadlábra kerülnek, az orvosok és őrök ellen pedig vérre menő hajtóvadászat indul. A rendőrség ráadásul tehetetlen, Joker ugyanis bombákat rejtett el a városban, amit kész azonnal felrobbantani, ha rájuk törnek az intézetben. Főszereplőnk így csak magára számíthat, az elmebetegekkel teli kastély falain belül pedig bárhol lecsaphatnak rá ellenségei.

A Denevérember soha nem öli meg áldozatait
A játékmenet során szabadon járhatunk az Arkham Asylumban, míg Joker, Harley Quinn, Méregcsók, Madárijesztő, Rébusz, és a többi elvetemült gonosztevő élvezettel figyeli, ahogy a különféle csapdákba folyton belesétálva küzdünk az életünkért. Persze a macska-egér játéknak csak egy győztese lehet. A hőst irányítva nem kisebb a feladatunk, mint átverekedve magunkat a lázadó rabokon, egyenként vadásszuk le a bosszúszomjas főgonoszokat. A dolog azonban nem könnyű, Arkham falain belül semmire sem megyünk a puszta testi erővel, ha nem kamatoztatjuk emellett nyomozói képességeinket is.

Detektív látás - így biztosan nem érhet meglepetés
Kalandjaink alatt Batman minden kiegészítője segítségünkre van. Használhatjuk a bumerángot és a csáklyát, van egy különleges robbanó szerkezetünk, illetve egyetlen gombnyomással átválthatunk a nyomozást segítő detektív látásra is. Ilyenkor a képernyő kékbe úszik, mi pedig átlátva a falakon, figyelhetjük az ellenségek mozgását. Ezt használva narancssárgába öltöznek a számunkra hasznos tárgyak is, úgy mint a nyomok, a bizonyítékok, vagy a felvehető bónuszok. Ilyenekből amúgy rengeteg van, az akció során folyamatosan gyűjthetünk mindenféle életrajzokat, dokumentumokat és hangfelvételeket, illetve Rébusz még szétszórt a pályán egy rakat trófeát is, melyeket mind meg kell találnunk a 100%-os végigjátszáshoz. További érdekesség, hogy egyes feladatok megoldásáért tapasztalatpontokkal jutalmaz minket a játék, az XP-ket pedig olyan update rendszerű fejlesztésekre költhetjük el, amivel bunyózási képességünket, életerőnket és kiegészítőink hasznosságát növelhetjük.

A történet nagyon izgalmas, folyton van valami csavar a sztoriban, és mindig újabbnál újabb kihívásokkal kell szembenézni. De ami a legnagyobb erénye a Batman: Arkham Asylumnak, az a fantasztikus hangulat. A helyszín sötét és nyomasztó, a kastély tele van mindenféle beteg bűnözővel, Joker pedig őrült kacajok kíséretében folyamatosan figyeli minden lépésünket. A Denevérember megformálása egyszerűen remek lett, még a kamerával való játék is tökéletesen visszahozza a filmek eddig utánozhatatlannak hitt atmoszféráját. A bunyózás végén például lassított felvételben láthatjuk, ahogy az utolsó pofonok célba találnak, majd a kép csavarodik egyet, hősünk pedig mint egy igazi éjszakai ragadozó, vigyázzállásban, lehajtott fejjel, megdermedve áll be a legyőzöttek elé. De a vadászat is nagyon klassz, a vízköpőkön ugrálva szinte láthatatlanok vagyunk az ellenségnek, így pedig bármit megtehetünk velük. Vagy fejjel lefele csüngve egyszerűen megvárjuk, hogy alánk sétáljanak, és úgy csapunk le rájuk, vagy ha tiszta a cél, akkor elrugaszkodva a szobortól, denevérszárnyainkkal csendesen suhanva úgy ejtjük el őket, mintha csak a természetben lennénk. Egyszerűen eszméletlen az egész!

A képességfejlesztő menüben rengeteg extrához juthatunk
Ráadásul az élményt még fokozza a grafika. A látvány csodás, az emberek maximálisan kidolgozottak, az intézet pedig hátborzongatóan nagy és részletes. Panaszra itt tényleg nem lehet oka senkinek, ahogy a hangok terén sem. Joker és Batman szinkronját ezúttal is nagyon eltalálták, míg előbbinek a tébolyult poénjaitól a hideg is végigfut az ember hátán, addig az utóbbinak a mély, dörmögő megszólalásai profizmust, elszántságot és nyugalmat sugároznak. Talán csak az aláfestő zene dinamikussága hiányzik a kalandokból, és bár ez se igazán nevezhető problémának, én azért imádom, ha a dallamok narrátorszerephez jutnak egy játékban.

Esélyük sincs!
Az irányítás kellemes, bár mondjuk néha zavaró tud lenni a kamera és a karakter forgatása, de a beállításokban ez könnyen orvosolható. A játékélményből ez egy csöppet sem von le, mert ha valaki leül játszani az Arkham Asylummal, akkor könnyen arra ébredhet, hogy reggel óta nem evett semmit! Magába szippant az egész, elvarázsol, és órákra kikapcsol. Nem lehet megunni, mindig mutat valami újat és izgalmasat, a végigjátszás ráadásul még akkor is beletelik egy jó hétbe, ha minden délutánunkat ennek áldozzuk.

Multiplayer sajnos nincsen, pedig jópofa lett volna egy random Batman versus mindenki meccs, azért szomorkodni nem kell. A challenges mód ötletes pihentető mini játék lett, ennek keretein belül többször kell például bunyóznunk, vagy úgy kiiktatni a teremben lévő fegyvereseket, hogy egyszer se keltsünk feltűnést. Tiszta Splinter Cell. Ha pedig hosszú órák után gerincfájásra hivatkozva meguntuk a játékot, akkor se kell rögtön kivenni a lemezt, mert levezetőnek böngészhetjük az összegyűjtött leírásokat, orvosi feljegyzéseket és trófeákat, rengeteg érdekes dolgot megtudva ily módon a szereplőkről és az eseményekről.

Joker TV
A Batman: Arkham Asylum nagyszerű  lett tehát, hibát még keresve se nagyon talál benne az ember. A játékot Xbox 360-on teszteltük, így Joker PS3-on irányítható exkluzív karakteréről sajnos nem tudunk nektek nyilatkozni, de az biztos, hogy nem semmi élmény lehet magának a főgonosznak a bőrében garázdálkodni. A PC-s verzió szeptember 18-án jelenik meg az Európai Unióban (lehet visszatérünk rá a PhysX miatt), az öreg vasat használóknak tehát még van egy kis idejük, hogy lelkileg átszellemüljenek a nagy denevérkalandokhoz!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. Jety
2009.08.24. 19:35
VISSZA A CIKKHEZ

Most az negatívum a játékban hogy: Hibát keresve se nagyon talál az ember?
Mert szerintem ez +, hiszen nincs bug mentes játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Blade0012
2009.08.24. 21:29
Nyilván úgy kell értelmezni, h nehéz negatívumot találni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. thspo
2009.08.24. 21:33
először is bocsánatot kérek az ipon-tól (egyik kedvenc oldalam) de a játék tesztjeikkel általában nem értek egyet, de amikor azt látom h külföldi oldalak (pl IGN) 9 vagy annál is nagyobb pontszámot adnak a játéknak akkor már felkelti a figyelmem a dolog. Nagyon kíváncsi vagyok a játékra, csak jönne már PC-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Boreas86
2009.08.24. 21:43
Azt írták Xbox-on tesztelték a játékot, de a képek a PS3-as verzióbol származnak, lásd pl. 3. oldal (PS3-as kontroller ikonok: o x).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. revolit
2009.08.24. 22:24
És?!?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. frail007
2009.08.24. 22:33
Túlságosan jó lett ez a játék a cikk alapján, nagyon remélem h nem egy színvonalon aluli átiratot kapunk pcre:/
Imádom a képregényeken alapuló játékokat, filmeket, sorozatokat, alig várom h kiadják ezt a gammát. Am lassan már úgy leszek h összegyűjtöm a cash-t xboxra mert pcre már minden játékot , későn adják legtöbb esetben ki se adják.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Svindler
2009.08.24. 22:55
Boreas: úgy van ahogy revolit mondja, a mi képeink nem lennének ilyen szépek (még)

Én még csak a demot toltam le PS3-on de tényleg nem rossz játék, majd lehet beruházok rá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Daks
2009.08.24. 23:44
frail007: nagy batman rajongóként számomra a hangulat mindent visz, telitalálat az egész! érdemes költeni rá, trust me
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Evra
2009.08.25. 00:56
szerintem ez még mindig tiszta wolverine
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. dragon83
2009.08.25. 08:01
Evra, nekem nem igazán jön le a hasonlóság a két játék között, leszámítva azt, hogy itt is lehet verekedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thspo
2009.08.25. 08:36
hát nem tudom, a prototype nekem egyáltalán nem jött be, kijátszottam a nyáron a munkanélküliség okozta unalmamban egynek nem volt rossz, de még azt is mondani rá h szép? Hát igen, PS2-n szép lett volna, de a grafikája közel sem next gen, mindegy. A wolverline nálam már ott ütötte ki a biztosítékot h nem volt benne 1440*900, hiába szenvedtem config fájllal stb, nem lehetett ráerőszakolni... Nem natívon meg borzasztóan nézett ki. Nálam kb 1 óra hentelés után kövér uninstall-t ért a játék. Remélem a Batman nem ezekhez lesz hasonló, mert akkor szomorú leszek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Chocho
2009.08.25. 09:11
Evra: A Rozsomák game-nek SEMMI köze nincs a Batmanhez, és ezt tapasztalatból állíthatom, lévén volt szerencsém tesztelni. Ahogy dragon mondta, annyi a közös, hogy van bunyó, semmi több.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Blade0012
2009.08.25. 10:10
frail:

"mert pcre már minden játékot "

Hülyeség...amúgy meg próbáld ki a demót, semmi probléma nincs a pc-s verzióval sem, és az az egyhónapos késés is csak a physx miatt van (vagy legalábbis arra fogják)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. frail007
2009.08.25. 10:19
Úgy értettem a dolgot h konzolra általában jobbak a játékok, azokhoz képest gyengébbek. Mindig van kivétel, de írtam is h remélem h ez is az lesz=)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thspo
2009.08.25. 10:46
hát nem tudom, de ahogy elnézem a youtube-n található physx-es videókat a játékról, nem vagyok benne biztos h ez jobb lesz konzolokon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Blade0012
2009.08.25. 11:52
frail: a multiplatform játékokat általában látom milyenek boxon és pc-n, de így hirtelen csak a Ghostbusters ugrik be, ami több volt konzolon...azaz, szerintem nem, nem jobbak konzolon, sőt inkább fordítva...

thspo: "olvastam valahol h a PS3-ból a RAGE fejlesztése során Carmack-ék 30 fps-nél többet alig-alig tudnak kihozni"

Akkor biztos azt is olvastad, h csak azért mert ps3-ra nehezebb fejleszteni és csak idő kérdése míg ott is elérnek fix 60-at mint xboxon és pc-n
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. thspo
2009.08.25. 12:12
nyilván a képminőség rontásával (szűrők/élsimítás kikapcsolásával) hamar fel lehet tornászni az fps számot, mindenki tudja h konzolok esetében ez az első amihez hozzányúlnak (csak sztem ez kicsit olyan mint amikor a kutya a saját farkába harap). Az a probléma h ha ki tudnák használni csupán a mai vga-k nyers számítási teljesítményét (1 tflops körül) akkor már régen röhögve pipálnák a mai pc-k a konzolokat. Csak míg nem a pc platform támogatása lesz a középpontban addig ez nem lesz így. Hátha a DX11 változást hoz, bár kétlem mert úgyis a játékok többségénél marad az xbox 360 mint fő fejlesztési vonal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zoe01
2009.08.25. 12:23
OFF:

thspo: az igaz, hogy a konzolos verziókban nem lesz physix, de például PS3-nál (én ezen néztem meg a demóját) van motion control egyes játékelemeknél, ami igencsak megdobja a játékélményt szvsz. De összességében szerintem mindegyik platformon ugyanazt az élményt kapjuk. Nem hiszem, hogy Rocksteady el fogja rontani a pc-s verziót, főleg ilyen sikerek után.

ON:
Bár már a demója alapján sejteni lehetett, hogy itt most nem egy újabb trehány képregény/film adaptációt kapunk (mint ahogy azt mostanában megszokhattuk - na jó a Ghostbusters kivétel volt), de az engem is meglepett, hogy ennyire magas értékeléseket kapjon szinte mindenhol (Eurogamer 9!!!! - az egyik legszigorúbb külföldi oldal). Volt olyan oldal is, ahol azt írták, hogy szerintük ez a 2009-es Bioshock. Azt hiszem ennél nagyobb dicséret nem járhat egy játéknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Daks
2009.08.25. 12:50
Evra: Nem tudom a Wolverinnel hogy tudtad összehozni, az is nagyon jó játék volt, de az egy nagy hent. A batmanben fele-fele arányban adagolják a bunyós és a sétálgatós, árnyékból csendben lecsapós részeket, úgyhogy én nem venném egy lapra a kettőt. Bár jó látni, hogy a képregényjátékok kinőtték az "olcsó gagyi" korszakukat, és ez mindkét cimre igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. frail007
2009.08.25. 18:50
Na kipróbáltam a demo-t. Egy baja van h rövidebb mint gondoltam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Daks
2009.08.26. 00:36
Ez a beszéd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Evra
2009.08.26. 06:43
Ellenzék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Daks
2009.08.26. 11:34
Evra ugye-ugye
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Adriján
2009.08.26. 18:19
Hát besz.rok ezen a játékon. Ekkora egy... isten játékot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pdx06
2009.08.26. 21:45
Nahát ez az Nvidia is jól csőbe húzta ezt a PhysX technológiát. A fizikai gyorsítás alapötlete annakidején arról szólt hogy egyszerűen ne legyenek határok a játékokban. Ne törjön egyformán semmi, ahogy szétlövök egy falat, az úgy sérül akár tetszőleges átjárót lőhetek bele, olyan gödröt lövök a földbe amibe bele tudok esni stb. Gyolyónyomok nem tűnnek el 5 másodperc múlva.

Ehhez képest a Physix tudása annyi lett hogy beleraknak az adott játékba plusszab egykét himbálódzó ami egy játékosnak játék közben fel sem tűnik, aztán mekkora királyság mert ez már physix technológia
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Daks
2009.08.27. 02:28
pedig az ötlet jó volt, hogy leveszik a prociról a terhelést, de látványos újítás sajnos nem nagyon lett. mondjuk techdemókban látni olyat, hogy ajaj
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Saphran3k
2009.08.31. 16:17
frail007
"Mondjuk az nem értem h batman köpenye (ami nagyon jól meg van csinálva, lobog, hullámzik) amikor lefele csüngök akk miért viselkedik úgy mintha vasból lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. HUNrobar
2009.09.02. 18:58
Már nem azért, de PhysX kártya nélkül ne is csodálkozzatok, hogy nincs semmi extra..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!