iPon Cikkek

Battlefield 1 - Kipróbáltuk a bétát

Dátum | 2016. 09. 05.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Talán az utóbbi évek egyik legbátrabb döntéseként fog bevonulni a játéktörténelembe, amikor a DICE úgy határozott, hogy az első világháborút veszi alapul az új Battlefieldhez. Elvégre a legnagyobb konkurencia, a Call of Duty továbbra is menetel a jövőbe, és sokáig ezt az utat követte az EA szériája is. Úgy látszott, nincsen más út, elvégre a sok használható kütyü és modern fegyver után miért lenne érdekes visszatérni a múltba? Szerencsére a játékosok nem így gondolták: egyre többen hangoztatták, hogy most már ideje lenne visszatérni a gyökerekhez, és újra elővenni a második világháborút, vagyis a korszakot, ahonnan tulajdonképpen az egész sorozat elindult. És habár néhányan hosszú ideje emlegetik, hogy egyébként ott van ám az első világháború is, mint potenciális téma, azt igazából senki nem gondolta volna, hogy a világ egyik legnagyobb kiadójának egyik legfontosabb címe tényleg ide nyúl majd vissza. Elvégre a Ferenc Ferdinánd meggyilkolásával kezdődött világégéssel kapcsolatban a legtöbbünknek inkább olyan emlékei vannak a távoli történelemórákról, hogy lövészárkokból hónapokon át vívták az állóháborút és "olyan túl sok érdekes dolog nem történt", legalábbis olyan nem, ami alapot adhatna egy ideális játékélményt nyújtó háborús címhez.
Éppen ezért a DICE nem is feltétlenül törekedett a teljes történelmi realizmusra. Igen, a fegyvereket, tankokat és járműveket nagyon pontosan modellezték le, de számos olyan géppuska található a játékban, amivel a valóságban azért nem nagyon rohangáltak a csatatér közepén, és azt is be kell látnunk, hogy valószínűleg tankok és egyéb járművek sem fordultak elő ilyen nagy számban egy viszonylag szűk területen. Persze amikor szűk területet mondok, azt egy valós csatatérhez viszonyítva mondom, mert a Battlefield 1 nyílt bétájában kipróbálható egyetlen pálya, a "Sinai Desert" azért hű a sorozat hagyományaihoz, és elég tágas, lehetőséget adva ezzel kibontakozni a járműveknek, repülőknek, mesterlövészeknek, és persze a különböző gócpontokon az intenzív közelharcnak. Magát a közelharcot egyébként jelen esetben a szó szoros értelmében kell venni: a Battlefield 1-ben ugyanis komoly szerepet kap a furkósbot, amivel pillanatok alatt agyon lehet vágni a nem kívánatos személyeket, továbbá sprintelés közben lehetőségünk van egy gombnyomással lerohanni az ellenfeleket a fegyverünk végén díszelgő bajonettel, amit ha sikeresen hajtunk végre, szintén nem túl nagyok a célpont túlélési esélyei. Ez két olyan dolog, ami a korszak hadviseléséhez köthető, így nyilván be kellett hozni újdonságként, de azért alapvetően a Battlefield 1 azért továbbra is a klasszikus Battlefield-receptet követi, igazából túl nagy meglepetések nem érnek majd senkit. A radikális újítás kockázatát mégsem merte bevállalni az Electronic Arts, habár nem is feltétlenül volt rá szükség.
Magát a pályát elsőre sokan szidták, de úgy érzem, hogy az idő elteltével a legtöbben rájöttek, hogy valójában nem is rossz. Talán az lehetett furcsa, hogy a felépítése némileg eltér a Battlefield 4-ben megszokottaktól, de igenis ügyesen megtervezett, és amint az ember rájön arra, hogyan is működik, és mik az optimális útvonalak, nagyon jól játszhatóvá válik. Ráadásul remekül adja vissza a háború érzését: ez elfoglalható pontok körüli légvédelmi ágyúk, telepített géppuskák, a tág területeken küzdő harckocsik és az osztagonként előre nyomuló katonák remek látványt eredményeznek. Ráadásul a pálya nagyon jól működik mind a Conquest, mind pedig a Rush játékmóddal. Ezek alapjait valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, hiszen mindkettő megszokottnak számít a sorozatban, azonban érdemes megemlíteni, hogy a közönségkedvenc 64 fős Conquestet érték azért változások. Egyrészt alapból a játék jobban díjazza, ha osztagként működünk együtt, és célzottan támadjuk az elfoglalandó területeket. Másrészt maga a pontozási rendszer erős átalakuláson esett át, ez pedig jelenleg még nem mindenkinek tetszik. Mondhatjuk úgy is, hogy egyszerűsödött a dolog.
A lényeg végső soron az, hogy nincsenek többé növekvő és csökkenő ticketek, hanem egész egyszerűen arról van szó, hogy a klasszikus domination-szerű játékmódokhoz hasonlóan az elfoglalt zászlók alapján kapunk pontokat. Ennek egyfelől vannak pozitív hozadékai is, leginkább az, hogy az emberek hajlamosabbak rámenni a feladatra, és ténylegesen a zászlók elfoglalásával törődni, ahelyett, hogy csak kolbászolnának a pályán. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy számos esetben elég néhány squadnak a zászlók között rohangálnia, és állandóan elfoglalva tartani azok többségét. A korábbi rendszer abból a szempontból volt összetettebb, hogy jobban oda kellett figyelni az egyensúlyra a pálya irányítás alatt tartása és a különböző pontok elfoglalása között, és ez sokszor nagyon kiélezett végjátékokat eredményezett. Számomra úgy tűnik, hogy ez jelenleg kicsit elveszett, cserébe viszont pörgősebbé vált a játékmenet, de aztán lehet persze, hogy a teljes verzióban majd más pályákon másként zajlanak le a mérkőzések. Mindenesetre én jelenleg élvezem a Battlefield 1 rendszerét, ám az igazi próbájára majd hosszú távon kerül sor.
Szintén fontos tényező, hogy amennyiben nagyon vesztésre állunk, aktiválhatóvá válik a pálya "behemótja". Ezek minden bizonnyal pályánként eltérőek lesznek: korábbi játékmenet-felvételeken láthattuk már a léghajót, míg jelen esetben (a "Sinai Desert" pályán) egy nagyon komoly páncélozott vonatról beszélhetünk, amire legfeljebb hat játékos ugorhat fel, és alaposan átrendezheti az erőviszonyokat a telepített légelhárító ágyúkkal és fegyverekkel. A vonat vezetője bármelyik pontnál megállhat, hogy besegítsen a vesztettnek tűnő helyzet megfordításában, és habár ez persze nagyon erős ütőkártya, végső soron így is azon múlik a győzelem, hogy a csapatunk többi része mit tud végrehajtani. Változott a karakterosztályok felépítése is. A Battlefield 1-ben az assault, a medic, a support és a scout választható. Jelen esetben a scout felel meg tulajdonképpen a snipernek, aki magányos farkasként tud tevékenykedni a pályán, míg a medic funkciója viszonylag magától értetődő. Annyit érdemes megjegyezni, hogy utóbbi leginkább akkor válik hasznossá, amikor feloldottuk a gyógyító ládát, addig csak kötözni tud, ami azért éles helyzetekben közel sem használható annyira hatékonyan.
Ezen kívül a tankelhárításban leginkább az assault jeleskedik, és habár alapból rendelkezik robbanószerekkel, ő is csak később kapja meg az igazán hasznos holmiját, a rendes tankelhárító fegyvert (gameplay>realism). Ennek következtében úgy érződhet, hogy sokszor nincs elég ellenszer a páncélozott járművekkel szemben, amik ezért túlságosan erősnek tűnhetnek számos szituációban. Ezzel talán a fejlesztők azt akarták elérni, hogy a harckocsik vívják meg a maguk külön harcukat a pálya bizonyos pontjain, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt sikerült elérni. De ha már "járművek", akkor meg kell említeni a lovakat is, amik általában gyenge pontjai szoktak lenni egy játéknak: még a The Witcher 3-ban sem sikerült teljesen eltalálni Keszeg irányítását, és eddig talán a Metal Gear Solid V-ben működött a legjobban a dolog. Éppen ezért örömhír, hogy itt sincsenek problémák: nem produkál furcsa hibákat a lovas közlekedés, nem akad be dolgokba, szóval teszi a dolgát. Ami a technológiai oldalt illeti, a Frostbite motor legújabb verziója kiválóan teljesít. Mi PlayStation 4-en teszteltük a játékot, és remekül néz ki, habár a 60fps tartásával jelenleg még akadnak a problémái - ugyanakkor ezen sokat lehet javítani a következő két hónapban, és persze azt sem tudjuk, hogy a nyílt béta mikori buildre épül. Az mindenesetre feltűnő, hogy az épületek rombolhatósága ezúttal ismét fontosabb szerepet kap, részletesebbnek és sokrétűbbnek tűnik, mint az utóbbi pár Battlefield-epizódban, ez pedig egy olyan dolog, amit a rajongók régóta kérnek már a DICE-tól. Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy a Battlefield 1 beváltja majd a hozzá fűzött reményeket, a bétában semmi olyan hiba vagy hiányosság nincs, ami elijeszthetné a sorozat bejáratott vásárlóit. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy érdemben nem sok változott (a körítésen kívül), így a kérdés az, hogy az első világháború témája be tud-e vonzani új játékosokat, és hogy hosszabb távon mennyire marad érdekes. Erre majd a végleges tesztünkben igyekszünk válaszolni. A Battlefield 1 nyílt bétáját PlayStation 4-en próbáltuk ki. A végleges játék október 21-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. cadtamas
2016.09.05. 13:08
Remélem lesz sok fizetős DLC.
Hiszen az adja a játék savát-borsát.

Én a magam részéről befejeztem.
Soha többet nem veszek se pre-purchase játékot, se olyat amihez fizetős DLC-t adnak ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Antos
2016.09.05. 13:12
Ez várós, ideje volt már egy világháborús témának. COD 1-2 és COD 5 után ez lesz, amit ismét meg fogok venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. BlackZodia...
2016.09.05. 13:15
@cadtamas
Gondolom itt is lesz hozzá prémium és abba benne lesz az összes DLC. (Persze azt is megkell venni )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. errorcode0... cadta...
2016.09.05. 13:23
Bocs de hiú ábránd azt remélni hogy nem lesz dlc!

Mióta is van a Battlefield szériában DLC vagy premium áradat? Na ugye!
Nem most fog megszűnni...

Egyébként az alapjáték 10 térképet tartalmaz majd, a premium meg 16-ot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. InGen
2016.09.05. 13:27
Sőt, már most tudni, hogy két ország DLC-vel jön majd

Szóval kénytelen lesz megvenni az ember, ha az első világháborúhoz olyan alapvető országokat nem akar kihagyni, mint pl. a franciák...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. RudiSZT3
2016.09.05. 13:50
És mi van a single playerrel? A SW Battlefrontból is nagyon hiányoltam, erre itt is úgy tűnik, hogy kimarad... Pedig ezzel a látványvilággal és egy korrekt történettel nagyon jó single játékot lehetne csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jursonovic...
2016.09.05. 14:00
engem nem hatott meg a játék... vmi mintha nem menne úgy ahogy kéne... bár lehet én kezdek belefásulni a lövöldékbe...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kean
2016.09.05. 14:18
Meg kell szokni a játékot, itt tényleg sokkal több a face to face, nincs se FLIR se laser irányzék se Holo és a belső nézet is megnehezíti a járművek működtetését, de ez a szép benne. Ha a hálózati terheltséget és a bugokat orvosolják jó játék lesz ez, a DLC meg kell, olcsóbb mint egy subscription és a DICE nyújt is cserébe támogatást, elég megnézni a BF netcodeja milyen fejlődésen ment át, arról nem is beszélve, hogy a játék brutálisan optimalizált egy 3 generációval ezelőti kártyával is Ultrában játszok 50+ FPSsel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. GePLovaG
2016.09.05. 14:55
Pár dologgal nem értek egyet:
- Szerintem Rush-ban nem működik jól a pálya, mert túl nyílt és a védőknek túl könnyű feladata van.
- Az Assault alapból megkapja a 2db Anti Tank Grenade-jét meg a Dynamite-ot. Az AT Rocket-et és a light AT Grenade amiket később tud feloldani, ez utóbbit egyébként az összes többi kaszt is használhatja. Bőven van ott lehetőség.
- A vonattal A - D - G pontokat lehet elérni. A többit messziről támogatni lehet vele esetleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. mainframe RudiS...
2016.09.05. 15:00
Egész hosszú és változatos single van benne, csak ugye a bétában ez nem volt, gondolom, itt azért nem volt róla szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Ashface kean
2016.09.05. 16:21
Sok járműben - jellemzően tankokban, repülőkben ha te vagy a fő pilóta - c-vel ki tudsz váltani külső nézetbe ami egyszerűsíti az életed néhány helyzetben pl.


Igazság szerint sose voltam nagy Battlefieldes, de bevallom élvezem. A fegyverek szórása néha gusztustalanul átgondolatlannak tűnik, dehát ez legyen a legtöbb bajom vele. Csak a bétában szórakozok vele, a későbbiekben majd ha leárazás lesz rá esetleg akkor költök rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BeZol
2016.09.05. 16:26
Én a Bad Company 2 után még picit játszottam a BF3-mal, majd bf:hardline no comment. A BF1-ben grafika nagyon-nagyon szép, a conquest módot mindig is rühelltem, és még most is rühellem
A rush mód a személyes kedvencem, de rohadt unalmas. 2 nap alatt végigtoltam 12 órányi játékot rush-ban. Ha tankoztam, legalább 13-0-ba, de olykor 42-0-ba lőttem magamat, annyira nem lehet kiszedni a tankokat.
Két végletet találtam: vagy megyek tankkal és ha leaprítottam az ellenséges tankot, akkor aprítom a gyalogosokat, ha gáz van visszamegyek megjavítom magam és várom az újabb tankot amit megint szétszedek és kezdődik elölről minden. Ha nem tankozok, akkor az utolsó házas szakaszt leszámítva használhatatlan a medic, assault és support class, mert vagy a tankok aprítanak széjjel (mert béna a csapatod tankosa és nem tudja kiiktatni, klónozni meg nem tudom magam), vagy a scoutok szednek széjjel. Tehát ha nem tankozok, akkor a scout az egyetlen értelmes kaszt, és akkor szétszedek megint mindenkit (kivéve a tankot), és akkor 20-30 ölés mellé jön kb. 10 halálozás, az is kb. azért, mert az ellenségnél olykor már 4 tank fityeg...
Nagyon-nagyon hiányzik nekem egy igazi tank elleni fegyver (assault-tal nem szenvedtem el magam a speciális anti tank cuccig), mert az aknákat a többség kiszúrja, dinamittal rohangálni a tank ellen pedig hülyeség, mert a tank gyorsabb és pofánröhög. Amíg van külső nézet a tankhoz, addig pedig ez nem is fog működni csak a noobok ellen. Ha már hardcore mód lenne és csak belső nézet, na az sokat változtatna az erőviszonyokon, de per pillanat ez szánalmas, hogy anti tank fegyóhoz odamegyek, és 3szor vagy 4szer kell telibetolni a tankot, de ha ő ügyes, akkor 1 lövéssel nyekkenek. Tehát egy távolságtartó tankkkal és egy pár emberes védelemmel vegyítve kiszedhetetlen per pillanat egy tank, mert nincs rpg... Értem én h 1. vh és akkor így volt minden, de annyira op a tank, hogy egy jó sofőrt az életbe nem szedsz ki, és ez gáz.
2 játékra van keretem így őszre. BF1-et és Civ 6-ot terveztem, de ebből Wow:Légó és Civ 6 lesz. Még szerencse h volt open béta, különben fogtam volna a fejemet, mint anno a Hardline után. Ha lesz balanceolva a szitu, akkor viszont jó lehet, BÁR továbbra is undorítónak tartom azt, hogy megyek lekéselem vagy leszuronyozom az emberkét, de ebben a pillanatban ráspawnol még pont 1 társa, és mire végiglesem az animációt, addigra engem is lekéselnek... A legjobb pedig, mikor 1 emberből hirtelen 5 lesz, ez is kiéget, mert persze vagy 5 golyó kell mire leölsz valakit, fejlövésből is kell legalább 2, olykor 3, kivéve a scout ugye, ott egyből oké a dolog.
Sajnos unalmas folyton tankozni és scoutozni, ez így nekem nagyon nem változatos, 2 nap után meguntam és letöröltem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. RudiSZT3 mainf...
2016.09.05. 16:32
Hmm, ahogy utánaolvastam, valóban van single, de én csak 6 pályáról olvastam, ami nem tűnik hosszúnak, hacsak nem 6 hatalmas terület. Vagy az is lehet, hogy pontatlanok az értesüléseim.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. GePLovaG BeZol
2016.09.05. 16:54
Pedig ha van AT Rocket-ed az olyan mint az RPG majdnem, 4 töltény van hozzá. A Scout-nak meg van páncéltörő lövedéke K Bullet néven...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. chaos25
2016.09.05. 18:17
Nekem alapjában tetszett, bár vannak benne még hibák amik inkább játék meneti finomhangolásokat igényelnek! Igaz amit BeZol fejteget, hogy a tankok nagyon erősek a géppuskák meg annyira széthordanak, hogy lehetetlen eltalálni velük az ellent! Meg a lovaglás is elég op, agyon tapos vagy levág, és eltalálni nagyon nehéz! Volt egy vicces sztori én voltam a lovas és leszedett az ellen, de már nagyon közel voltam és a ló még halálom után is agyon taposta az ellent!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BeZol GePLo...
2016.09.05. 18:38
Ja, köszi, közelről sebez 6-ot a 100 életére! és van 4 skúlója. AT rocket-ig nem jutottam.
Van felszedhető anti-tank mesterlövész cucc ami csak hasonfekve megy, na az jó, de elég macerás, az ellenség pedig könnyen kiszed ha nem fedeznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. InGen
2016.09.05. 20:37
Hát a géppuskákkal kapcsolatban igazatok van többnyire, de például az LMG-vel minél többet lősz, annál pontosabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. noPublicFG
2016.09.06. 02:00
Ízlések és pofonok. Nekem hiányérzetem támadt tőle. Nem is jöttem rá mi lehet az. Sajnos ugyanazt éreztem, mint a SW:Battlefront béta alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Ashface BeZol
2016.09.06. 13:07
Lövöldöztem vele, írja a leírásában hogy közelről érdemes használni a tankra. kb. gránátdobásnyi távolságból nekem sebzett 15-18-akat, egy kissé viharvert FT 17-est simán kinyír az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gery84
2016.09.06. 13:28
Lehetne benne egy olyan pálya ami csurig van fával, mert kezdem már unni ezeket a sivár pályákat.
Ahol csak mesterlővészkedni lehet mást nem.
Sok BF3 pályát nagyon visszasírok mert ott nem lőttel le annyiszor mesterlövészel mit a BF1 vagy BF. SW.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. AlienApoll...
2016.09.06. 14:21
Nekem teljesen olyan érzésem volt a béta közben mintha ez egy átkozmetikázott SW:Battlefront lenne... a repülők irányítása, az inkább hentelős pörgősebb játékmenet de még picit a pálya kialakítás is arra emlékeztetett.

Ettől persze nem mondom, hogy rossz játék lenne, de szerintem nem a gyökerekhez nyúlt vissza hanem egyértelműen a fiatalabb játékosokra épít akiknek az SW Battlefront is készült és nem azoknak akik mondjuk még a BF 1942 -vel lanpartiztak anno.

Kicsit sajnálom, mert mert habár nem egy BF4-et vártam első világháborús kiadásban, de azért reméltem, hogy nem fog ennyit változni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. felhnevipo...
2016.09.06. 22:33
En egy ujabb otlettelen penz-lehuzasnak latom. Miert nem csinalnak eredeti jatekokat, amibol meg nem volt 10 fele ezelott?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rambustibi
2016.09.07. 05:06
Gondolkozom, hogy ezt a játékot vegyem meg vagy a Gears of War 4-t...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Ashface felhn...
2016.09.07. 07:28
biztos penzforras vs. bizonytalan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kailee BeZol
2016.09.07. 12:40
A tankokat assaultal 2 gránátból szoktam használhatatlanná tenni, ami azt jelent imarad kb 15 hpja és már nagyon ég a tank, vagy eleve fel is robban pár másodperc múlva, így azt mondom nem lehetetlenség megsemmisíteni csak jól kell helyezkedni. Tény ha mondjuk 5-en ülnek benne akkor alig lehet odajutni hozzá de még akkor is vannak lehetőségek a bénítására.

A szuronyos támadásnál nem hiszem hogy rá spawnolnának, mert a Bf 1-ben squad társra csak úgy lehet spawnolni ha nincs aktív harcban, (őt lövik vagy ő lő éppen). Esetleg úgy kerülhet oda hogy rányom a spawnolásra és te épp akkor rohantál neki amikor ő berakódott. az ilyet nem lehet elkerülni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ashface
2016.09.08. 07:56
Tegnap este elerhetove tettek minden unlockot. Viszont olyan fenemod sok cheater volt a jatekban, hogy 1-2 szerver egyenesen jatszhatatlan volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kihaennem rambu...
2016.09.08. 09:11
a kettőnek semmi köze egymáshoz, G4 az egy tps scifi ez egy FPS Fikciós 1. Világháború

G4 kis multi lehetőség
BF1 64 player

stb stb stb stb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Johnn_y223 kihae...
2016.09.14. 00:21
Nem mindenki engedheti meg magának, hogy ugyanabban a hónapban két játékra is költsön. Főleg ha az a 2! játék 30.000, vagy inkább több Gondolom veled is előfordult, hogy két teljesen különböző játékra is felfigyeltél, de csak egyiket volt lehetőséged megszerezni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. 5hR3kY felhn...
2016.09.14. 08:13
Sorolj már fel tíz első világháborús FPS játékot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. EVL2
2016.09.22. 14:28
Van-e értelme egy I5-3470-el megvenni ezt a játékot, vagy el sem fog indulni? A többi paraméternek bőven megfelelne a gépem.


Ha esetleg valaki tudna rá válaszolni megköszönöm.
(Sajnos most nem áll módomban kipróbálni a bétát.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. EVL2
2016.09.23. 09:47
Akkor ez végül is csak egy ajánlott minimum (i5-6600K) vagyis nem igazán minimum. Van ennél minimálisabb minimum is.

Köszi a választ!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!