iPon Cikkek

Battlefield: Hardline bétateszt

Dátum | 2014. 06. 24.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Érdekes dolgot lehetett tapasztalni a Battlefield: Hardline bejelentésekor: furcsa módon a játék nem nagyon hozta lázba a rajongókat. Talán a Battlefield 4 megjelenése után tapasztalt szenvedés, talán a rendőrös-bűnözős téma miatt, de úgy tűnt, hogy a Hardline nem igazán mozgatta meg a Battlefield amúgy igen lelkes és igen méretes táborát. Én is úgy érzem, hogy a negyedik rész körüli problémák után talán nem a legszerencsésebb dolog rögtön elkérni 60 dollárt egy újabb Battlefieldért, de az Electronic Arts mentségére legyen mondva, nyilván ők sem ezt tervezték. A Battlefield: Hardline-t ugyanis a Dead Space-t is készítő Visceral Games rakta össze, és már három éve dolgoznak rajta - ami azt jelenti, hogy tulajdonképpen egyszerre fejlesztették a negyedik epizóddal. Ettől függetlenül az Electronic Arts, a DICE, és a Visceral is azt állítja, hogy nem lesz minden évben Battlefield, csak most véletlenül így jött ki a lépés. Jó hír, hogy az E3 alkalmával mindenki számára kinyitották a Hardline bétáját a fejlesztők, így minden elkötelezettség nélkül tehettünk vele egy próbakört PC-n, ahogy azt kell. Előre bocsátom, hogy a játék sajnos egyelőre nem győzött meg.
A telepítést követően az ismerős Battlelog-rendszerben találjuk magunkat (ami PC-n továbbra is a böngészőben nyílik meg), majd indíthatjuk is a játékot. A hangulat elsőre meggyőző, már a töltőképernyőn is egy fikcionális híradó jelenetei elevenednek meg. Megérkezve a pályára, és gyorsan minden grafikai opciót ultrára kapcsolva a Hardline látványvilága azonban nem egyértelműen kiemelkedő. A Visceral - valószínűleg nem véletlenül - jelentősen megváltoztatta a Battlefieldre mindig is jellemző sötétebb, barnásabb színvilágot egy jóval világosabb, kis túlzással akár már-már vidámnak is nevezhető palettára. Ez a változás ad egyfajta egyediséget a játéknak, ami által megkülönböztethetővé válik a DICE-féle részektől, de azt már nem lehet szó nélkül hagyni, hogy a bétában helyet kapó egyetlen pálya, a High Tension valahogy nagyon puritán. Persze, mondjuk egy Los Angeles belvárosát másoló pályán nem lehet sokkal többet várni néhány utcánál, magas épületeknél és mélygarázsoknál, de a textúrák feltűnően alacsony felbontásúak, és mintha az egész grafikai színvonal alacsonyabb lenne, mint amit a sorozattól megszoktunk. Azt nyilván hozzá kell tenni, hogy bétáról van szó, ahhoz képest pedig nagyon szépen fut, és a Battlefield 4-et mérgező hibák jelentős része egyáltalán nincs jelen - lehet, hogy ezért áldozatokat kellett hozni a látvány terén?
Akárhogy is, a karaktermodellek és az animációk még mindig jók, a fegyverek pedig - ha lehet - még jobbak, mint eddig bármikor. Fantasztikus érzés lőni velük, keményet rúgnak vissza, és a tökéletesen eltalált hangzással együtt megadják azt az akciófilm-hangulatot, amit egy ilyen témájú játéktól el is várunk. Éppen ezért kár, hogy a játékmenet valahogy nem akar összeállni. A probléma, hogy a Hardline elméletileg a rendőrök és a bűnözők párharcáról szólna, de a gyakorlatban ez csak annyiban nyilvánul meg, hogy a karaktermodellek skinjeit lecserélték. Mert mikor fordul elő, hogy egyszerre 16 rabló garázdálkodik Los Angeles utcáin? Vagy az, hogy az intézkedő rendőrök nehézfegyverekkel és helikopterekkel gyalulják le őket számolatlanul?
Sajnos a kipróbálható két játékmód sem tesz hozzá túl sokat ahhoz, hogy hihetőbbé váljon a rablók és a pandúrok kergetőzése. A korábbi Battlefield-részek Rush játékmódját kvázi lemásoló Heistben a bűnözőknek két pénzszállító járművet kell feltörniük, majd a menekülési pontokig juttatni a belőlük ellopott lóvét. A rendőrök feladata természetesen ennek megállítása. Mivel a feladathoz szükséges összes pont mindig ugyanott helyezkedik el a pályán, ez a játékmód elég hamar átmegy kőkemény kempelésbe, és így kőkemény unalomba. Persze, egy nagyon jól szervezett csapattal elő lehet adni látványos meneküléseket, de igazán kiélezett helyzetek és küzdelmek ritkán alakulnak ki. Ennél egy fokkal jobban sikerült a Blood Money, ami a Capture the Flag helyi megfelelője, egy kicsit megbolondítva. Arról van szó, hogy a pálya közepén találunk egy nagy adag pénzt, amiből mindkét fél folyamatosan hordhat el a saját széfjébe. A cél 5 millió dollár összegyűjtése, azonban a trükk az egészben, hogy a széfjeink nincsenek biztonságban a másik csapattól, így az ellenfél kirablásával lehet hátráltatni az ő előmenetelüket. Minél hosszabb ideig állunk a központi pénzhalmon, annál többet vihetünk magunkkal, de persze annál nagyobb az esélye is annak, hogy valaki hátba lő. Így tehát a csapatmunka mind a támadásnál, mind pedig a saját széfünk védésénél fontos. A probléma, hogy a megfelelő csapatmunka bizony ritkán alakul ki, és olyankor az egész Hardline olyannak tűnik, mint egy leszúrt Battlefield 4. Mivel a pálya kisebb, mint amit megszoktunk, és mivel nyilvánvalóan nem nagyon akadnak tankok a belvárosban, a használható autóknak leginkább csak addig van értelmük, amíg a spawn ponttól eljutunk az akcióig - ez körülbelül pár másodperc, tehát komolyabb üldözésekre nem nagyon lehet számítani. A helikopter ugyan hiánytalanul jelen van, de érzésem szerint túl erős lett, néhány jó játékos pillanatok alatt le tud darálni vele egy fél csapatot. Ráadásul továbbra is az a baj, hogy mindkét oldalnak pontosan ugyanaz a célja, semmi különbség nincs a rendőrök és a bűnözők között.
Kicsit úgy érzem, mintha a Visceral közelebb akarta volna vinni a Battlefieldet a Call of Dutyhoz. Ez tulajdonképpen sikerült is, és a játék alapjai biztosan elég jók ahhoz, hogy ezt a némileg kisebb lélegzetvételű, folyamatos tűzharcra kihegyezett játékmenetet támogassa. A legjobb pillanataiban pedig azért továbbra is előjön a Hardline-ből a Battlefield-vér, és nagyon élvezetes tud lenni, de a bétában sajnos semmi olyat nem láthattunk, ami alapján ez egy azonnali, kötelező vétel lenne. Persze, két játékmód és egy pálya alapján nem vonhatunk le végleges következtetéseket, ám ennek ellenére úgy érzem, ha tényleg nem lesznek 32vs32-es meccsek, és nem lesz egy olyan ikonikus és mély játékmód, mint a Conquest, akkor a Hardline nem fogja sokáig lekötni a rajongókat. Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztplatform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. Sr4c
2014.06.24. 11:25
na igen, a grafika egyértelműen szarabb, a játékmenet hasonlít bf4-re
összérzésben nekem egy bf4 mod (nem dlc) nek hatott, nem gerjedtem túlzottan rá, bár nem is toltam sokat netkód gondolom itt akkor nem szar, tesztelni nem nagyon tudtam mert durva laggspikejaim voltak, mondjuk ez betudható a hirtelen rászabaduló játékosáradatnak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. nedcoleman
2014.06.24. 11:36
Ez még csak egy beta ne felejtsétek el! Ennek ellenére azért mégis csak egy nagy kalap semmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kollar92
2014.06.24. 12:28
Nagyon gyorsan eluntam sajnos...
Max grafikán a fegyver olyan volt meg a keze az emberkének mint egy
D-kategóriás játékban.
Amúgy a visszarúgás meg a fegyver viselkedése tényleg jól sikerült, de az hogy 1 map-ot adtak, 3-3 fegyver/kaszt hát elszomorítóan egysíkúvá tette a game-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. turatur
2014.06.24. 13:07
Szerintem végre egy olyan Battlefield ahol viszonylagosan a járművek erősége jol van beállítva,és végre benne van az a lehetőség ami az összes Bf ből hiányoltam hogy nem kell választanom hogy földi vagy légi jármű ellen vigyek magammal cuccot vihetem mindkettőt,mert eddig. Ha stinger volt nálam biztos hogy tank bagy földi jármű jött vagy éppen fordítva történt a dolog, a játék menet az én véleményem szerint egy pörgős esemény dus, persze ha neki álsz kempelni akkor más a szitu.... Pl tegnap is csak poénból azzal keztem elszorakozni hogy az autókkal gázold el az emberkéket,nagyon tetszett,mert jol irányhatóak az autók és a motor is...
Ami nem tettszet hogy a járműveknél ahány fegyver van az autókon annyi féle érzékenység kell neki az egyiknél lehuzod az egeret az asztalról a másik meg olyan érzékeny hogy már majd nem használhatatlan...
Összeségeben nekem pozitiv véleményem van a játékról..Ha hozzá vesszük hogy béta ,és a teljesverzioban még lessznek játeék módok és más pályák..akkor nem lessz ez rossz... Jó lenne egy olyan mod ahol a rendöröknek nem kéne pénzt lopni ha már ők a rend éber őrei.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Benny
2014.06.24. 13:25
kipróbáltam a bétát, elég is volt. Nem igazán hiszem, h ez a játék bármilyen szempontból sikeres lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Birdmen nedco...
2014.06.24. 14:02
Igen? Akkor emlékezz a BF4 béta és a teljes játék közötti különbségre nem volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.24. 14:45
mert az egy kiadott béta volt megjelenéskor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. nedcoleman Sr4c
2014.06.24. 14:46
ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Csaber Benny
2014.06.24. 15:05
Én sem látom ez miért is váltaná meg a világot , gyakorlatilag CS nagyobb pályán meg néhány járművel megfűszerezve ...bétának is gyenge volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Moredoor
2014.06.24. 15:27
Várhatóan jövő héten már nálam lesz az új gépem, aztán azzal ez lesz az (egyik) első dolog amit kipróbálok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. turatur Mored...
2014.06.24. 15:32
Sajnos leht hogy lemaradsz róla mivel most csütörkig lesz nyílt béta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csontraket
2014.06.24. 15:55
nagyon nagy csalódás Ez a részt ki fogom hagyni a bf gyűjteményemből mert igazából azt kell hogy mondjam szégyent hoz a bf-re .A Grafika iszonyat undorító még bf3 grafikának se megy el talán egy Bad Company 2-vel van egy szinten.Szerintem a játékélmény sem igazán bf (bár van hasonlóság) Egyszóval kifognak adni egy nagyon alsó kategóriás játékot. Megértem hogy adtak a Visceral-nak egy lehetőséget hogy mit hoznak ki belőle, de feltétlen most kelett ezt a lépést meglépni? Főleg hogy a bf4 sok hibája után fokozni egy ilyen résszel a bajt? a Költségvetésükön biztos meg fog látszani ez a rossz lépés... Persze nem szabad a hivatalos bf szériához hasonlítani mert persze hogy más ugyanis más fejleszti de legalább valami hozzáértő cég tette volna.. vagy kiadhatták volna dlc-nek és kész, de ez így mint játék nem állja meg a helyét. Példának én rendszeresen bf4-ezek egy baráti társasággal kb 10-en vagyunk aktívak és a 10 emberből 8 nem fogja megvenni a sorozatnak ezt a részét ami elárul valamit...(mind bf fanok vagyunk) tehát szerintem ezzel a lépéssel most az úgymond régi játékosokat taszítják el maguktól. Helyükre pedig jönni fog egy új még nem tudni milyen réteg..(valószínű azoknak az embereknek a rétege ahol nem nagyon kell taktikázni és persze "pentium 2"-es gépük van ugyanis a Hardline gépigénye is alatta lesz a bf4-el szemben)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. LechooEdy
2014.06.24. 20:01
Nekem bejön a játék, de pont ezt tudom elmondani, amit a cikk is. Jó lesz ez, csak mutassanak még... És a grafikával semmi baj nincsen az ég világon, mert nagyon pöpecül megy. Illetve a lövés ballisztikát-fizikát is megváltoztatták (újracsinálták?), szerintem sokkal jobban ütnek a fegyverek, a közelebbi harcok miatt, ez nagyon jól működik is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zolti77 Lecho...
2014.06.24. 20:05
Jobb a ballisztika????? lol csipa 100 méterre úgy lő mintha kb 1km-re kéne célozni és a mozgó ember elé fölé kell vele lőni .... aki volt katona és látott már fegyvert az ezen csak visítani tudna mert ilyen távon alá kéne célozni, nem beszélve a rengeteg f@sz hackerről első meccsen csávó 99/1 statot produkált grafika egy vicc telefonomon jobbak vannak nálam 1 órát volt fenn a játék és delete még ingyen sem kéne kategória
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. LechooEdy Zolti...
2014.06.24. 23:49
Snipert nem próbáltam, abban biztos igazad van. Nem azt állítottam, hogy élethű, hanem, azt, hogy élvezetes. A grafikáról meg inkább trollkodásba megyünk át, inkább hagyom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.25. 00:06
Ráadásul olyan már készült is (Tactical Intervention)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. regener
2014.06.26. 01:11
InGen:


Ebből kaphatunk egy magyar változatot?
http://www.polygon.com/2014/6/24/5837722/battlefield-hardline-ea-dice-broken

(A fordító nem ugyanaz.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. codex
2014.06.26. 10:28
Ebben nincs semmi hiba. A Call of Duty epizódokban sincs semmi extra, mégis a fél gémer világ rá van kattanva, és ugyan már jócskán csökkent a CoD fan-ok száma, mégis többszáz millió dollár bevételt termel ki egy új epizód. Ebben sincs igazából semmi extra, de ettől még miért ne lehetne sikeres? Láttunk már érdekes dolgokat az iparban. Ki tudja. Lehet, hogy éppen pont a letisztult játékmenet, és grafika adja el a játékot. Saját magamból kiindulva tök nem érdekel a grafika, ha a játékmenet visz mindent. Ezért játszom még a mai napig néha a quake3-al, pontosabban quake live-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csigabigaf
2014.06.26. 12:18
Megjegyzem mindenki szégyelje magát aki megfogja venni ezt a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.26. 13:04
Nincs benne semmi szégyellnivaló. Mindenki maga dönti el milyen játékot szeretne. Ha éppen ez jön be neki, had vegye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. yany
2014.06.27. 17:14
Több értelme lenne egy FrostByte motoron alapuló CS-nek, mert ez a CS:GO teljesen eltessékelt a csé-től. Battlefield + Counter-Strike ==> Counterfield, vagy Battlestrike...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Bibike_ATW
2014.06.29. 01:35
Gyerekek, ennek csak a neve BF meg az ikonok...nem is a DICE fejleszti hanem vmi noname V betűs akárkik.... ENNYI ! És nem estem hasra tőle mert bétával nyomtam kicsit !
INGYEN kiegészítőnek megtenné, egy kis funnak a sok szenvedésért a BF 4 miatt , amolyan bocsánatkérés képpen ! Ez így lenne fair!
De most majd megnézik,hogy mennyi hülye fogja megvenni full pénzért egy mod-os game-et és ha elegen akkor megvan a recept a rókabőrre és a következő években sok hasonlónak leszünk majd tanúi !
THX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Bibike_ATW
2014.06.29. 01:36
Ja és hogy ezért én 70 eurót adjak?! LOLL
Inkább elfagyizom az árát a nyáron
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. regener Bibik...
2014.07.01. 19:56
A Multiplayert a DICE fejleszti, csak a Visceral írja a single sztorit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!