iPon Cikkek

Battlefield: Hardline - Drágán add a DLC-d!

Dátum | 2015. 04. 02.
Szerző | rootshaper
Csoport | JÁTÉK

Elevenen él még bennem a kép, mikor a Battlefield 4 megjelenésétől megrészegülve belevetettem magam a tankok, helikopterek, páncélozott csapatszállítók és a gyalogság véget nem érő küzdelmébe, majd pár óra játék után konstatáltam, hogy akkor is jobban jártam volna, ha kosárfonó tanfolyamra költöm a pénzemet helyette. Nos, ez az érzés mostanáig nem tűnt el, hatalmas csorbát szenvedett a Battlefield név a negyedik rész kezdeti minősége miatt, így akarva akaratlanul is nehezemre esett, hogy ne keserű szájízzel ugorjak a Hardline-nak, amolyan „na, kápráztassatok el” hozzáállással. Aztán eltelt öt óra és azon kaptam magam, hogy már meg is előztem a Battlefield 4-es karakterem fejlettségi szintjét, és még mindig nem futottam bele vérlázító és idegesítő bugokba, se csatlakozási problémákba vagy optimalizációs hiányosságokba.
Sokat számít az is, hogy a rabló-pandúr újragondolást nem a DICE csapatának, hanem a Visceralnak köszönhetjük, akik a fantasztikus Dead Space sorozatot is elhozták nekünk. Ám hogy büszkék lehetnek-e rá az amúgy ijesztgetésben nagyon profi fejlesztők, grafikusok és dizájnerek, az mindjárt kiderül! A Battlelog elindítása után rádöbbenhetünk, hogy lesz mivel eltölteni az időnket, ha a többjátékos módot választjuk, ahogy azt egy vérbeli Battlefield-rajongó tenné. A sokféle játékmód mellett ott figyel a számos fegyver és az azokhoz tartozó felszerelés, amiket három lépcsőben lehet magunkévá tenni. Az első a tapasztalati pont, amit itt dollárokban kapunk meg. Ebből vehetünk magunknak új fegyvereket, majd itt jön képbe a második lépcső, a megölt ellenségek száma, ami elsőre kicsit kiábrándító. Hiába költünk el ugyanis egy kisebb vagyont egy új stukkerre, az csak egy kiherélt változat lesz, és csak megfelelő mennyiségű kill után toldhatjuk meg például egy rendes irányzékkal... Végül pedig ott vannak az assignmentek, ahogy az előző részben is, ezekért pedig aztán tényleg vért kell izzadni és a jutalom nem is olyan csábító, hogy ez ösztönzően hasson a játékosra.
A legfőbb játékmódok a menü elrendezése szerint a Heist és a Hotwire, majd ezt követi a Blood Money, valamint a két 5 az 5 ellen mód is, a Crosshair és a Rescue. Mindegyik módban könnyen kiismeri magát az ember, hiszen nem sokat változtattak az alapokon, ennek ellenére viszont néhány üde színfoltot is sikerült kipasszírozniuk magukból a fejlesztőknek. Heist módban a két egymással szembenálló csapatnak hasonló lesz a feladata, mint egy Battlefieldes Rush meccsen: a támadó csapat először robbant, majd ezt követően nem egy következő állomásra haladnak tovább, hanem a robbantás által szabaddá vált értékeket kell kijuttatniuk egy biztonságos helyre. A védők feladata természetesen ennek a megakadályozása. Ha egy csomaggal rohanó támadó halálozik el, a csomag a porba hullik. Innentől kezdve vagy a támadók viszik tovább azt, vagy a védők juttatják vissza a kiindulási helyre. Ez a játékmód szórakoztató tud lenni, ám néha elég kaotikussá válik, ez pedig a kisméretű térképeknek köszönhető leginkább.
A második játékmód, a Hotwire talán a legeredetibb ötlet, amit az újgenerációs (értsd egyjátékos kampánnyal is felvértezett) Battlefield játékokban láttam. Képzeld el a hagyományos conquest módot, ahol a zászlók nem statikusan, egyhelyben merednek az ég felé, hanem nagy sebességgel száguldó autók veszik át a helyüket. Ugye, hogy izgalmasan hangzik? Adja magát, hogy ebben a játékmódban egy percre sincs megállás. Ha épp találsz a térképen szabadon álló „zászlót”, akkor meg lehet próbálni megrohamozni azt, de fontos figyelni, hogy az ellenség is valószínűleg pont így gondolkozik. Az autók körül kialakuló kisebb tűzharcok is izgalmasak tudnak lenni, mert ha elég fürge vagy és időben bepattansz a kocsiba, padlógázzal simán meg tudsz lépni az ellenséges csapat elől, majd társaid rádspawnolva a járgány ablakából lógva szórhatják meg az ellenfeleket. De akad még több lehetőség is, amivel sikerre vihetjük a csapatunkat: adhatunk légi támogatást, vagy a térképen elszórva megtalálható rakétavetőkkel akár meg is keseríthetjük az ellenfél életét, hiszen egy jól irányzott RPG már bőven elég a Hardline legtöbb járművének elpusztítására, vagy minimum mozgásképtelenné tételére. Sajnos ennél a módnál is azt éreztem, hogy kicsik hozzá a térképek és mire felgyorsulsz teljes sebességre, már kénytelen is vagy egy éles kanyarral a pálya szélét követve egy másik utat választani. Remélem azért, hogy a már menetrendszerű DLC-áradat alkalmával ezeket a hiányosságokat majd kompenzálják a fejlesztők néhány méretes helyszínnel.
Mindegyik mód közül a leginkább abszurd a Blood Money, ami szintén egy kifejezetten szórakoztató ötlet, ennek ellenére az egésznek semmi értelme. Adott egy nagy kupac zsozsó a pálya közepén, valamint a két csapat, egy-egy bázissal. A cél persze a középen levő pénz megfelelő bázisra juttatása, megspékelve még azzal az opcióval, hogy az ellenség bázisáról is bármikor kilophatjuk az általuk elbankolt összeget. Azokon a térképeken, ahol nincs járműhasználatra lehetőség, ez a mód is egy vérfürdővé változik általában és sok esetben csak úgy tudsz spawnolni, hogy legalább két ellenség tűzvonalában térsz magadhoz. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire jót tett volna a játéknak néhány nagyobbra szabott térkép, de még mindig reménykedhetünk DLC formájában ezek pótlásában.
A két 5v5-ös módra nagyjából annyi szót szeretnék áldozni, amennyi fémjelzi azt, hogy mennyire nem játsszák ezeket. Mindkét módnál az az érzésem támadt egy picit, hogy a Counter Strike-kal játszok, de hamar világossá vált, hogy ez nem az a játék. A Rescue módban a feladatunk kísértetiesen hasonlít a már említett nagyágyúban ismertekre: a gonosztevők két túszt ejtettek, akik által szeretnének meglógni az igazságszolgáltatás elől, a rend őreinek pedig az lesz a feladatuk, hogy kiszabadítsák legalább az egyik túszt élve, vagy legyalulják a rosszfiúkat. Szórakoztatónak hangzik, és megfelelő társasággal az is, de olyanunk csak ritkán lesz, mert – és most jön a siránkozós rész – a haverjaid nem akarnak majd megvenni egy teljes játék áráért egy „témát” a Battlefield 4-hez!
Sajnos van még a fekete levesből. A Visceralnak ugyanis több ponton is sikerült elvéreznie a rabló-pandúr téma átgondolásánál. Az első és talán a legzavaróbb dolog, hogy a két oldal fejlődése aszimmetrikus, számos, csak az egyik oldal által használható fegyver van a játékban. Ez nem lenne óriási baj, ha a játékos kiválaszthatná, hogy melyik fél oldalán kíván harcba szállni, de ez nem lehetséges. A szerver oda tesz be, ahol kevesebben vannak és már elő is áll az a helyzet, amikor a két perce megszerzett fegyveredet nem tudod használni, mert épp a másik oldalon volt több szabad hely. De említhetném azt is, hogy az alapesetben elérhető fegyverek siralmasak, a következő szint meglépéséhez pedig rengeteg pénzt kell összeszednünk, hogy meg tudjuk venni álmaink stukkerét. És még az sem biztos, hogy megfelelő lesz az ízlésünknek és játékstílusunknak.
A második (bár ez eléggé szubjektív), hogy kicsit zavaró, hogy semennyire nem törekedtek a realitásra. Egy valódi rendőri akció közel sem úgy néz ki, hogy agyatlanul berohanunk a fegyveresektől hemzsegő épületbe és lesz, ami lesz. Nem véletlen, hogy városainkban nem géppuskás katonák őrzik biztonságunkat. Ennek egyik oka a civil áldozatok számának minimalizálása, ami – szintén kihagyott ziccerként – nem valósul meg a játékban, a másik pedig, hogy a rendőröknek nem az ellenség halomra lövése lenne a fő feladata, hanem minél több bűnöző bíróság elé állítása. Nos, ez kicsit nehézkes abban az esetben, ha mind halott, pedig a legtöbb játékmódban így tudunk csak megfelelni az elvárásoknak.
A legtöbb jármű, ahogy az illik, fegyvertelen és főképp csapatszállításra alkalmas, de persze akad néhány példa a fegyverrel ellátottakra is, hiszen mégis csak egy Battlefield játékról van szó, ahol fontos szempont a járműves harc. Ilyen például a minigunnal ellátott helikopter, ami rendőri oldalon megint csak igen érdekes. Karakterosztályokból csak a szokásosokkal találkozhatunk: van gépfegyveres, elsősegély doboz dobálós, járműjavító és/vagy robbantó, mesterlövész és támogatást nyújtó, géppuskás lőszeresládás is. De képzeljétek el a játékot, ahol a kasztok ugyanazok, mint a katonai akciókat bemutató elődben, csak a játék mechanikája igyekszik attól eltérni. A gyalogsági harcokra koncentráló Hardline-ban teljesen feleslegesnek érzem a járműelhárító szerepét, hiszen mint mondtam, egy lövés elég egy szedánnak; de a mesterlövészt is kiemelhetném a pályák mérete miatt. Az egészet belátni egy hétköznapi red dottal, így a mesterlövészek meglétével csak a tetőn campelést sikerült a fejlesztőknek erőltetni, ami nem sok jót tesz a játékélménnyel. Itt is annyi kihagyott lehetőség akad, hogy rossz rágondolni is: például más karakterosztályok a rendőrségnél és a terroristáknál, csak hogy a legkézenfekvőbbet említsem meg.
Felvetődik a kérdés, hogy akkor miért játsszon az ember egy amolyan kiherélt Battlefield 4-gyel, ahelyett, hogy az említett játékkal játszana? Nos, két dolgot tudok felhozni a Hardline mellett: a netkód sokkal stabilabb és valahogy a lövöldözés is kielégítőbb élményt nyújt. Itt is előfordulnak furcsaságok, mikor a rendszer nem számolja el a fejlövést, vagy lelőnek egy csukott ajtón keresztül, de már mondhatjuk, hogy ez a Frostbite 3 motornak a sajátossága és elkezdhetünk hozzászokni, mert a mellékelt ábra azt mutatja, hogy nem nagyon tudnak vele a fejlesztők mit kezdeni.
Azért van még egy olyan, szinte sajnos kötelező jellegű része a játéknak, hogy egyjátékos kampány, ami a legtöbb játékost valószínűleg nem is érdekli. Nem is kívánok túl sok szót pazarolni rá, szerencsére nincs túlzottan összekapcsolva a többjátékos móddal. Néhány felszerelési tárgyat és plecsnit itt is megnyithatunk, de egyáltalán nem éri meg a befektetett energiát. Olyan bődületes butaságok adódnak a kampány alatt, mint az egyszerre csak három (!) megbilincselhető gonosztevő, akik az ártalmatlanná tétel hatására elalszanak. Szó szerint, megjelennek a fejük felett a „z” betűk! Sok időt eltölthetünk bizonyítékok keresgélésével is, ami szintén nem okozott nagy fejtörést a fejlesztőknek: megnéztek három CSI epizódot és kész a kamerával nyomok után kutató rohamrendőr, aki rosszemberek százait mészárolja le és eközben még nyomolvasásra is van ideje, meg főleg kompetenciája.
Számtalan kihagyott lehetőség van ebben a játékban és rengeteg olyan dolog idegesít benne, ami pusztán az átgondolatlanság eredménye, ám ennek ellenére mégis kimondottan szórakoztató lett az egész. A térképek változatosak és sok közülük komoly taktikai lehetőségeket kínál; akad néhány kifejezetten érdekes játékmód, amit csak a kis méretű térképek csorbítanak ki egy kicsit és nem győzöm hangsúlyozni, mennyivel kellemesebb egy-egy szerverhez csatlakozni és a még mindig förtelmesen hosszú töltési időt kivárva nem a „disconnected” felirattal szembesülni, hanem belevetni magunkat a kicsit kaotikus, kicsit zs-kategóriás akciófilm ihlette és kicsit kiherélt játékmenetbe. Mivel a Hardline is követi a prémium rendszert és az előre bejelentett DLC-ket, akár még helyre is hozhatják a srácok azokat az elszalasztott lehetőségeket, amiket eddig felsoroltam, de egyelőre ez így ebben a formájában egy szórakoztató lövölde, sok-sok hiányossággal és érthetetlen dizájneri döntésekkel.
Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztelt platform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. YellowFlas...
2015.04.02. 08:13
A BF4-nek most írták újra a netkódját, és a BF4 netkódot fogják alkalmazni a Battlefront 3-nál is. Piszok stabil lett. Szóval ezek után a BF4 multi jobb mint a HL.
A HL-nál már ott kezdődnek a bajok, hogy kiherélt DLC érzetem van, amikor egy egész játékról lenne szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Shinjiii
2015.04.02. 08:58
SP része tényleg beszarós gagyi lett, elég megemlítenem, hogy a legelején a nigger "csomagküldő" milyen gyorsasággal ugrik ki az emeleti ablakból és száll be az 50 m-re található sportautójába. Aki játszott vele, tuti nem felejti el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. tomchee
2015.04.02. 09:33
Azért a BF4-et réges rég kipofozták, szóval ne ahhoz hasonlítsd a HL-t amit a kezdeti időkben tapasztaltál.
Persze ettől még a frostbite 3 egy technikai hulladék marad bármely játék alatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kihaennem Yello...
2015.04.02. 10:40
ennyi egyet értek. És nem is beszélve arról hogy semmi BF érzés nincs a játékban. Ami nekem hiányzik egy mai grafikával és tudással ellátott WWII es Battlefield. Ezek a modern Exo baromságok (COD:AW) annyira szánalmasak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. edyzol
2015.04.02. 11:19
Nekem is jobban tetszettek a régi bf játékok... mennyit játszottam a vietnammal... Egy WWII-es BF nyílt világgal, ez az amire én vevő lennék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. predike07
2015.04.02. 11:43
Nem tudom ti miként vagytok vele,de én nem venném zokon ha ezek az ezredik részt megélt játékok eltünnének.Cod,BF,NeedforSpeed,AC milliomodik része ezek mind csak pénzlehuzások.
Szerintem megérdemelnék a játékosok,hogy valami újat kapjanak.
Lenne rá igény.
ha meglátok egy cikket az AC vagy COD ról már csak mosolygok és megyek is tovább.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. edyzol
2015.04.02. 12:51
predike07

Szerintem itt nem a címekkel van a gond vagy azzal, hogy hányadik rész.
Lehetnének ezek jó játékok is, de amíg a tömeg a szemetet is megveszi, addig mi értelme a drága és költséges fejlesztéseknek.

Az új BF is mi? A BF 3 megint kapott pár új mapot meg új skineket+dobtak hozzá pár új árnyék effektet és kész is az új játék. A sok állat meg tolong a boltok előtt, hogy megvegye újabb 15000 ft.-ért.

Régen megvettem a játékokat, később már letöltöttem és csak akkor vettem meg, ha tetszett. Ma már le sem töltöm, mert úgy is törlés lesz belőle.

Annyi jó játék van, amit lehetne frissíteni/fejleszteni pl. Street Legal Racing.

A NSF Undergrond 2 is mennyire jó volt, most meg kidobnak ilyen most wanted nevű hulladékokat.

A GTA 5-re előrendeltem, mert ott még talán történtek olyan változások, amikre érdemes pénzt és időt pazarolni.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Benny
2015.04.02. 14:29
ez a játék ingyen sem kéne, kb 10 perc elég volt belőle alfában meg bétában
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. predike07 edyzo...
2015.04.02. 15:03
Igaz amíg van rá igény minek törjék magukat a fejlesztők.
A GTA az leglaább részről részre jobb ez igaz.Teknikailag mindig fejlődik,tartalommal bővül.Egyedüli gyengéje a 4.rész volt de az is megállta a helyét.
De ez a Hardline ez nevetséges.Ugyan csak videókat láttma róla és az alapján nem lehet eldönteni ,hogy jó e vagy se de ez esetben kivételt képez.
Egy olyan játék amit érdemes lenne kipróbálni de pénzt nem ér.Szóval nem nagyveszteség a kihagyása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. FaL
2015.04.02. 16:06
Nem tudom mennyit játszottál vele kedves cikkíró, de Hotwire-el tuti nem, mert rögtön észrevetted volna, hogy az egekbe magasztalt óriási újítású játékmód onnantól válik teljesen értelmetlenné, hogy valaki unlockolja a breaching charge-ot. Amint ez megvan szépen beguggol egy sarokba az út mentén és az összes arra járó ellen autót legyen az zászlós vagy sima robbantja fel a francba. Két-három ilyen halál után SENKI nem ül járgányokba és az egész játékmód lényege veszik el vele. Bétában én is ezt csináltam és egy este alatt toltam 10 szintet magamon, semmi ellenszere nincs (illetve ha tiltják az explot a szerveren ami meg megállíthattlanná teszi a kocsikat)

Ez a játék szuper lenne, ha nem BF lenne, hanem CoD/CS/akármi, de egy igazi BF veterán ezt meglátva sírva fakad. És a €120 a játékért+premium meg ismét csak vérlázító egy reskin-ért. Sebaj, legalább megmarad a pénz a SW:BF-ra.
A 77% nem tudom, hogy jött ki, de mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tomchee predi...
2015.04.02. 17:42
CoD, meg need for speed... azért most gondolkodjunk, hogy reformálnál meg egy FPS vagy autós műfajt?
Szerintem ezekből a műfajokból amit lehet már kihoztak az elmúlt 20 évben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. umi92
2015.04.02. 19:44
szerintem ez egy tré játék lett. én a battlefield hármat vettem meg annó, még most is van, hogy neki ülök egy-egy metro 64 conquest-et lenyomni, vagy rush-t.
egyébként kicsit off, de tudnátok tippet adni, milyen jó fps játékok vannak? (cs:go nem érdekel)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phantomstr... tomch...
2015.04.02. 20:08
Nem baj, ha nem forradalmi minden egyes játék, nem kell annak lennie. A hőskor már elmúlt, már tényleg komoly kreativitás kell, nem is ahhoz, hogy újradefiniálj egy műfajt, hanem hogy egyáltalán mutass valamit, amit semmi az elmúlt másfél évtizedben.

Vagyis bőven jó lenne, ha egy jó történettel jól kombinálják a bejáratott játékelemeket és tartalmas játékokat adnának ki. Illetve ne fosnák évről évre a tök egyforma folytatásokat. És látszólag már ez is nehezen megy és/vagy nem hajlandók rá a kiadók.

Rengeteg játék jön ki évről évre, ami nem váltja meg a világot, de remek szórakozás velük játszani. Vagyis épp az a tulajdonságuk jó, amit egy játéktól elvárnánk.

CoD és AC évente jön, BF ~1,5-2 évente, NFS ~1-1,5 évente és nem tudnak annyit hozzátenni, ami ne férne bele egy-egy méretesebb DLC-be vagy patch-be. Tulajdonképpen nem is nagyon próbálkoznak. De hát van rá igény, mert minden rész milliós eladásokat produkál, ha meg megbicsaklik, változtatnak egy nagyobbat, ami a játék lényegét még mindig nem érinti, de az egyszeri fogyasztót épp eléggé megvezeti. A CS-t nem sorolom ide, mert az nem az évenkénti új részekkel és DLC áradattal tartja fenn magát és ezekhez az 50-60€-s vackokhoz képest ingyen van.

Mellettük a tényleg értékes és tartalmas játékok töredék eladásokat mutatnak. Ami egyrészt szomorú, mert sokkal inkább megérdemelnék a figyelmet és a pénzt, másrészt szerencsés, mert egy komoly anyagi sikerre abból is sorozatban jönnének a folytatások, míg teljesen ki nem nyírják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. mikej95
2015.04.02. 20:18
A nyúlfarknyi, hanyagolt egyjátékos móddal a többjátékos módot kéne demózniuk és ingyen adni. Bár tudom, hogy az ilyen fogyasztóbarát megoldások helyett a hype train a bevett módszer a rekordeladásokhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. nedcoleman
2015.04.02. 20:36
Totális csőd ez a játék részemről - nem több...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. nemethpete...
2015.04.02. 21:09
A BF4 netcode fejlesztés jelenleg így áll:

New netcode/hitregistration

Comparison to CS:GO
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nemethpete...
2015.04.02. 22:22
Mármint a Battlefield Hardline lett lebutítva a BF4-hez képest, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tomchee Phant...
2015.04.02. 23:39
Az mondjuk igaz, hogy a történetírókat, nem a sarki kocsmából kéne össze kaparniuk , mert ilyen téren tényleg szegényebbek mint régen

nemethpeter: Nah jó, azért a kettőt ne hasonlítsuk már össze
a Cs az 8 négyzetméteren játszódik 8 kis gyalogos emberrel, míg a Battlefield 64 ember, gyalogság, tankok, légierő, a vízen is folyik a harc, és még külön platformról lehetnek commanderek is, ráadásul azért a pálya rombolható a méretéről meg ne is beszéljük.

Nem akarom védeni a BF-et de azért technológiailag ég és föld a 2 játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. nemethpete... tomch...
2015.04.03. 00:34
Ahhoz képest már majdnem beérte a CS:GO-t a BF4 CTE...
Netcode Delay: Battlefield vs CS:GO 6:41
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tomchee nemet...
2015.04.03. 01:12
Akkor most mondom egyszerűbben. Annyi értelme van össze hasonlítani a két játékot, mint a Commandost egy Red Alert-el. Így már érted?
Teljesen lényegtelen melyik a jobb, és miben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Shinjiii
2015.04.03. 08:48
Nem érti, ezekhez meg túl fiatal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nemethpete... tomch...
2015.04.03. 10:42
Van értelme összehasonlítani, mert vannak CS:GO szerű játékmódok BF4-ben is. Pusztán érdekesség, hogy a játék komplexitása ellenére a BF4 netkódjának minősége lassan beéri a CS:GO-t, erről szól az egész videó. Szerintem érdekes dolog, hogy melyik jobb és miben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nemethpete... Shinj...
2015.04.03. 10:43
Na ne trollkodjál itten kéremszépen ejnye no!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02
2015.04.03. 10:54
BF sorozat a 3.résznél véget ért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. macman507
2015.04.03. 13:40
Jó cím
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rootshaper
2015.04.03. 18:05
azért hozzátenném, hogy ne vonjatok le messzemenő következtetéseket állóképekből soha, a grafika tekintetében, mert az egész játékmenet pörgőssége miatt a kisebb-nagyobb butításokból keveset érzékel az ember menet közben. az már sokkal inkább furcsa, hogy ennek ellenére rosszabbul fut azonos hardveren, mint a BF4, részben ezért a kevesebb pont a látványra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tomchee nemet...
2015.04.03. 21:54
Hát legyen. De én akkor is inkább a CoDddal hasonlítanám össze a CS-t.
A BF-et meg ... mit tom én mondjuk az ArmA-val, habááár az meg asszem nyílt világú.

Bár mondjuk sztem foltozgathatják itt, de Frostbite ugyan olyan kókány marad. És ha netcodejától el is tekintünk, attól még megmaradnak az ennél szerintem sokkal idegesítőbb bugok, hogy elakadsz a 3 centis kavicsban/ 1 centis küszöbben, meg megy csomó minden még sorolhatnánk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rootshaper tomch...
2015.04.07. 10:04
ilyen egyébként nincs, hogy elakadsz a kavicsban meg a küszöbben. olyan néha van, hogy nem működik teljesen smooth modon a tereptargyak atugrasa, de mutass olyan jatekot, ahol ez teljesen hibatlanul megy. a frostbite motor egy rendkivul impozans, jol optimalizalt dolog, hiszen eleg szeles spektrumu vasakon is vidaman elfut, nembeszelve a konzolokrol... az mar mas kerdes, hogy a Visceral nem tudta annyira kiaknazni, mint az azt fejleszto DiCE teszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.04.07. 14:48
játszottál már BF4-el? Mert ezt nem írnád, ha játszanál vele rendszeresen.
Nem csak kavicsban meg küszöbben lehet elakadni, hanem dinamikus tárgyakban is (pl. papírdoboz), eszméletlenül rosszul van megcsinálva a talaj/tereptárgyak és a karaktermodell érintkezése.
Sőt manapság, hogy több TDM-et játszom, látszik a zártabb terekben, ahol közelebb vannak egymáshoz a karakterek, ordít, hogy a collision egy rakat fos: ha belefutsz (szó szerint) egy másik játékosba, akkor nem tudod eltalálni, mert a fegyvert áttolja a karaktermodellen... őrjítő tud lenni!
Végtelenül lusta programozás eredménye a FB3 motor. Az meg, hogy sokféle vason elfut... ez valahol egyrészt alap is kéne, hogy legyen, másrészt az Unreal Engine ennél ezerszer jobb a skálázásban.
Igazából semmi olyan nincs, amiben a FB3 igazán jobb lenne, mint bármelyik modern engine. Egyetlen talán a rombolás lenne, de az sem "igazi", mivel előre programozott dolgok lőhetők csak szét és azok is előre leprogramozott "darabokra" esnek szét, egyáltalán nem dinamikus a rombolhatóság, parasztvakítás az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!