iPon Cikkek

Bioshock 2 – Rapture visszavár

Dátum | 2010. 02. 16.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A 2007-ben megjelent Bioshock-kal szemben hatalmas elvárást támasztottak annak idején a játékosok, hiszen sokak a legendás szerepjáték, a System Shock 2 utódját látták benne. A végeredmény egy olyan program lett, amely RPG-nek csak nagy jóindulattal volt nevezhető, ám zseniális története, hangulata és grafikája miatt az év egyik legjobb FPS-e lett. A víz alatti várost, Rapture-t, valamint lakóinak küzdelmét bemutató Bioshock kritikai és anyagi sikerét látva nem meglepő, hogy hamar elkezdték készíteni a második részt is, annak ellenére, hogy a jól lezárt történet miatt sok rajongó ellenérzésének adott hangot a folytatást illetően. Tény, hogy az elődben nagyon ügyesen elvarrták a szálakat a fejlesztők, épp ezért sokan arra tippeltek, hogy majd az előzményeket élhetjük át Bioshock 2-ben. Idővel kiderült, hogy óriásit tévedtek.

Kelj fel és járj, Big Daddy!

Bízom benne, hogy kevesen vannak azok, akik nem próbálták ki az első részt, de azért tekintsük át az alapokat. A bevezetőben is említett Rapture egy olyan város, melyet az óceán mélyén építtetett egy Andrew Ryan nevű üzletember. A tervek szerint Rapture egy utópisztikus hely lett volna, ám lakói túlságosan rákaptak az Adam-nek nevezett anyagra, mely rendkívüli képességeket biztosított számukra, ám cserébe elpusztította elméjüket. Ha mindez nem lett volna elég, idővel polgárháború tört ki az emberek között, ami romba döntötte a várost. Ebbe a pusztuló, ám a maga nemében még mindig csodálatos helyre térünk vissza a Bioshock 2-ben, körülbelül 8 évvel az első rész eseményeit követően. A legnagyobb meglepetést a főszereplő személye szolgáltatja, aki egy Big Daddy. Jól látjátok, a játékban azt a karaktert személyesítjük meg, aki az elődben az egyik legnagyobb ellenfelünk volt. Persze nem egy átlagos Big Daddy-ről van szó, hanem egy prototípusról, Deltáról, akit még Rapture fénykorában „gyártottak”.

Mi is egy ilyen nagy mamlasz alakot testesítünk meg
A játék egy meglehetősen sokkoló képsorral indul, mivel elszakítják tőlünk az általunk oltalmazott Little Sistert (ők gyűjtik be az Adam-et), nekünk pedig megparancsolják, hogy tartsunk pisztolyt a fejünkhöz, és húzzuk meg a ravaszt. Jó pár évvel később visszatérünk a halálból (ennek mikéntjére a játék vége felé fog fény derülni), és rögtön elindulunk, hogy megkeressük Eleanor-t, a tőlünk elrabolt kislányt. A legnagyobb problémát az őt fogva tartó, Sofia Lamb nevű nőszemély okozza, aki mindent megtesz annak érdekében, hogy ne érjük el a célunkat. Kezdetben persze nem sok minden lesz világos, ám lassan helyükre kerülnek a mozaikkockák. Az apró részleteket Lamb, valamint egy barátunk hozzánk intézett rádióadásaiból tudjuk majd meg, illetve az elődhöz hasonlóan ezúttal is rengeteg hangfelvételt fogunk találni Rapture-ben, melyeket a város korábbi lakói hagytak hátra. Annak ellenére, hogy a játék első fele véleményem szerint egy hangyányit gyengébb, mint az előd ezen szakasza, összességében a hangulat és sztori hozza az első rész színvonalát, köszönhetően a zseniális végjátéknak, ami sokkal jobban sikerült, mint a Bioshock 1-nél.

Úgy tűnik, hogy mindennek vége, pedig csak most kezdődik a kalandunk

Jó pár év telt el tehát az első rész eseményei óta, ám Rapture még mindig veszélyes hely, nem csoda, hogy rengeteg akcióban lesz részünk. Hiába vagyunk Big Daddy-k, a város őrült lakói (a splicer-ek) nem restek nekünk rontani, ha összeakadunk velük. Persze minket sem kell félteni, hiszen el leszünk látva fegyverekkel rendesen, kezdve a karunkra szerelt hatalmas fúrófejjel, amely kiváló közelharci fegyver. Idővel találunk gépágyút, sörétes puskát, szigonyvetőt, gránátvetőt, egy hackelésre alkalmas eszközt, illetve egy kamerát is. Utóbbival nem filmeket fogunk forgatni, hanem ennek segítségével tudhatjuk meg ellenfeleink gyenge pontjait. Ha elég ideig filmezzük őket miközben harcolunk velük, akkor érdekes információkat tudhatunk meg róluk. A fegyverek használatát még színesebbé teszi, hogy az egyes eszközök fejleszthetőek, ráadásul mindenhez háromféle töltényt találhatunk, melyek között egy gombnyomással bármikor válthatunk. Muníciót úgy szerezhetünk, hogy kifosztjuk a pályákon heverő holttesteket, illetve átvizsgáljuk a szekrényeket, fiókokat, melyek mindenféle földi jót rejthetnek. Ha összeszedjük a padlón heverő bankjegyeket, akkor akár az automatákból is vásárolhatunk felszerelést.

Mindig is jó voltam a jégszobrászatban
Jobb kezemben fegyver, bal kezemben tűzlabda

A harcok zamatát azonban ezúttal sem a fegyverek adják, hanem az első részben is látott speciális képességek (plazmidok), amelyek segítségével például áramcsapással sújthatjuk ellenfeleinket, vagy ha úgy tartja kedvünk, akkor egy csettintéssel felgyújthatjuk őket. Ha sikerül elég Adam birtokába jutnunk, akkor a Gatherer’s Garden nevű helyeken vehetünk új „varázslatokat”. Ezek között nem csak azok szerepelnek, amik már az első részben is benne voltak, hanem van pár új darab is, ráadásul mindegyik továbbfejleszthető, hogy még hatékonyabbak legyenek. Nagy változás az elődhöz képest, hogy harc közben már nem kell váltogatni a fegyverek és a plazmidok között, mivel Big Daddy-ként megtehetjük, hogy míg jobb kezünkben valamilyen puskát tartunk, addig a ballal plazmidokat használunk. Ez a kombináció nagyon látványos harcokat szokott eredményezni, csak arra figyeljünk, hogy ki ne fogyunk az EVE-ből, hiszen a kék anyag nélkül nem tudjuk használni speciális képességeinket (szintén a helyszíneket kifosztva, és az automatákból szerezhető be). Ezek mellett rengeteg féle tonikot is szerezhetünk a játékban, melyek tulajdonképpen passzív képességeket adnak. Segítségükkel lehetőségünk van rá, hogy gyorsabban mozogjunk, erősebb legyen a páncélunk, olcsóbban vásárolhassunk és a többi.

A hipnotizálás képességgel egymásnak ugraszthatjuk ellenfeleinket
 

Visszatért az első részben látott hackelés is, amivel ismét megbolondíthatjuk a biztonsági berendezéseket és az pénzes automatákat. Nagy megkönnyebbülésünkre már nem a gyakran unalmassá váló vízvezetékes minijátékot kell lejátszani hozzá, hanem egy gyorsabban befejezhető, ügyességen alapuló játékot. Egy kis kijelzőn mozgó mutatót kell megállítanunk a megfelelő helyen, hogy sikeresek legyünk. Ha elvétjük, jobb esetben csak sebződünk kicsit, rosszabb esetben beindítjuk a riasztót is. Érdekesség, hogy az egyik „fegyverünk” segítségével távolról is meg tudunk hackelni dolgokat, így például veszély nélkül elintézhetjük az automata ágyukat és a kamerákat.

Ha a kék sávban állítjuk meg a mutatót, akkor különféle extrákal jutalmaz a gép
Már többször említettem az Adam nevű anyagot, de hogyan is juthatunk hozzá? Az első részben többnyire a Little Sistereket megmentve vagy elpusztítva szerezhettük be azt, miután legyőztük a kislányokat őrző Big Daddy-ket. Abban ezúttal sem történt változás, hogy bizony neki kell ugranunk a nagydarab testőröknek, ám győzelmünk után a lányokat nem felszabadítjuk, hanem szívmelengető zene kíséretében örökbe fogadjuk őket (egyszerre persze mindig csak egyet). Felültetjük a kislányt a vállunkra, és onnantól kezdve már nekünk fogja gyűjteni az anyagot. Nagyon vicces, hogy harc közben néha kommentálják cselekedeteinket, ha például villámmal sújtunk valakit, akkor a rángatózó testre egy aranyos, „Nézd apa, táncol!” felkiáltással reagálnak. Visszatérve az Adam-re, a lányok megmutatják nekünk, hogy melyik holttestből tudnak ilyen szert kinyerni, nekünk csak le kell tennünk őket oda, és már el is kezdenek dolgozni. Csak arra figyeljünk, hogy ilyenkor odavonzzák a splicer-eket, akiket le kell szednünk, mielőtt bántanák a kislányt. Két begyűjtés után azonban mindig búcsút kell mondanunk az aktuális Little Sisternek, ilyenkor az első részhez hasonlóan eldönthetjük, hogy megmentjük vagy elpusztítjuk-e őket. Utóbbi esetben valamivel több Adam-hez jutunk, de nem ez az igazi különbség a két lehetőség között. Hasonlóan a Bioshock 1-hez, más-más lesz a végkifejlet, ha jóságosak vagyunk, vagy ha megöljük a lányokat. Nagy előrelépés azonban, hogy a korábbi kettő helyett ezúttal négy befejezése van a játéknak.

A "jó" befejezés érdekében meg kell mentenünk a kislányokat

A játék során nem csak Little Sisterekkel fogunk találkozni, hanem pechünkre többször össze fogunk futni úgynevezett Big Sisterekkel is. Kinézetüket tekintve ők a Big Daddy-k női kiadásai, csak agilisebbek, mozgékonyabbak, és összességében sokkal veszélyesebbek is. Míg a lassan cammogó Daddy-ket meglehetősen könnyen le lehet győzni, addig a Sisterek nem kevés fejfájást okozhatnak, főleg ha többen is támadnak egyszerre (bár ilyen szerencsére nem túl gyakran lesz). Néhány speciális helyzetet leszámítva egyébként mindig akkor jönnek elő ezek a lények, amikor egy pályán az utolsó Little Sistert is kiszabadítottuk.

Ez a Big Sister kivételesen nem fog bántani minket
Majdnem tökéletes látvány

Az hiszem az alcímből könnyen kitalálható, hogy összességében meg voltam elégedve a Bioshock 2 grafikájával. Aki játszott az első résszel, az bizonyára emlékszik, hogy milyen szép, már-már művészi grafikát hoztak össze a fejlesztők. A folytatás hozza az elődben megszokott minőséget, így Rapture világa még mindig ugyanolyan gyönyörű, és részletes, mint korábban. Hatalmas piros pont a készítőknek, hogy nem voltak lusták, és teljesen új helyszíneket készítettek, nem az első rész helyszíneit látogatjuk meg újra. Hozzá kell tenni, hogy bár nagyon szép az összkép, az első rész után már nem annyira mellbevágó a látvány, ráadásul az egyes helyszínek sem olyan változatosak, mint korábban.  Kicsit az is zavaró volt, hogy néhány karaktermodell kinézete a 2 évvel ezelőtti színvonalat idézi. Leginkább az arc animáció marad el a 2010-ben elvárt színvonaltól, az ajakmozgás például csak tátogásból áll, nem érezzük úgy, mintha tényleg a karakter beszélne.

Az audió részt nem kell sokat boncolgatnom, mert nagyszerűre sikerült, köszönhetően a jól eltalált szinkronhangoknak és a kiváló zenéknek. Utóbbiak esetében vegyesen fogunk ’60-as évekbeli számokat és modernebb darabokat is hallani, ami nagyon jót tesz a játék hangulatának.

Rapture elárasztása az egyik leghangulatosabb része a játéknak
 

Végül essen szót a többjátékos módról is, mivel ezúttal már az is van a játékban. Bár nem ez lesz az idei év multis játéka, de azért egész kellemesre sikeredett a Bioshock 2 e része is. A legérdekesebb az egészben, hogy a játék ezen része Rapture pusztulása előtt játszódik, ennélfogva nem romos, leharcolt pályákon fogunk küzdeni. Összesen hét játékmód szerepel a programban, melyek tulajdonképpen a máshol is látott módok kissé átalakított változatai. Van itt deathmatch, team deathmach, capture the flag, last man standing, stb. Sokkal érdekesebb, hogy minden pályán el van rejtve egy Big Daddy ruha, amit ha megtalál valaki, akkor átváltozik azzá a lénnyé, megnövelve ezáltal az erejét. Persze így minden ellenfél rá fog vadászni, így jobb, ha résen lesz az illető. Amiért mindenképp érdemes belekukkantani a multiba is, hogy számos olyan fegyver és plazmid próbálható ki ebben a módban, amit az egyjátékos részen nem használhatunk.

Fénykorában sokkal impozánsabb látványt nyújtott a város
A tesztelést megelőzően voltak kétségeim a Bioshock 2-t illetően, főként azért, mert nem az első részt jegyző Ken Levine és csapata dolgozott a folytatáson, hanem a 2K Games egy másik stúdiója. Szerencsére félelmeim megalapozatlannak bizonyultak, mivel a játék bőven túlszárnyalta az elvárásaimat. Sztori orientált FPS-ről lévén szó sok múlott a történeten és a hangulaton, de a fejlesztők is tudták ezt, és mindkét fronton hozták az első rész színvonalát. Attól sem kell félnünk, hogy gyorsan túl leszünk a játékon, hiszen a több befejezést tartogató, 15-16 órás egyjátékos mód mellett most már a multival is múlathatjuk az időt. Külön öröm, hogy mivel az engine nem igazán változott, a gépigény sem magas, jól optimalizált programról van szó. Egy korosodó AMD X2 6000+, 4GB RAM, ATI Radeon HD4830 trióval tökéletesen fut 1680x1050-es felbontáson, maximális beállítások mellett. A PS3 és Xbox változatok most közel állnak egymáshoz, és ha valakinek kevés lenne a 30 fps körüli sebesség, akkor kikapcsolható a v-sync ami gyorsít, de sokszor nézhetjük majd, hogy egyszerre két kép is megy ki a képernyőre, úgyhogy annyira nem javasolt a dolog. Visszatérve a dolgok technikai oldaláról csak ennyit mondhatok: akinek kétségei voltak a folytatást illetően, az megnyugodhat, hiszen az elődhöz méltó játék készült, ami minden rajongónak kötelező darab.


Platformok: PC, PS3, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. fuse
2010.02.16. 20:19
Mar vegig vittem nekem nagyon tetszet a jatek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ZeeO
2010.02.16. 20:55
Hát nem tudom. Én kicsit csalódtam benne, jó volt meg minden, rendesen meg volt csinálva, de mintha csak az 1-hez készült mod lett volna. Alapvetően semmi fejlődés nem történt benne.
Sajna, egyébként egynek tényleg jó volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Kange
2010.02.16. 23:25
Jó a cikk, tetszett (mármint a cikk...)
A játékért kár, az elsőt szerettem, nekem ez minden téren csalódás, de lehet, hogy csak öregszem...

Apropó: Hogy lehet v-sync-vel 30 fps a limit? Vagy nagyon nem értem, hogy mit akartál írni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Svindler Kange
2010.02.17. 00:20
Úgy, hogy a fix framerate miatt 30fps-re szabályozzák a Boxos és PS3-as változatot. PC-n ez persze nem áll fenn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Richard83
2010.02.17. 08:47
Egyet értek Z-vel. Én is végigtoltam 2-3 nap alatt de mintha az első részét játszottam volna csak új pályákkal. Grafika,feeling ugyanaz volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. JamesBond
2010.02.17. 09:07
ÉS mivel az első is nagyszerű volt, így nem rontották el a receptet, nagyszerű játék lett, mesés magával ragadó grafikával, és végre lehet menni a tengerfenéken is

Nagyon jó móka a 3. szintű hipnotizációval magad mellé állítani egy Big Daddyt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Kange
2010.02.17. 10:10
Svindler: nem 60 a "szabványos" konzol FPS? Én eddig úgy tudtam, hogy kötelezik a fejlesztőket a 60 FPS elérésére és stabil megtartására a gyártók (Sony&Ms)...

Visszavonom, valamit nagyon rosszul tudtam... :\
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Svindler Kange
2010.02.17. 10:16
Ok Egyébként vannak 60fps-es játékok is, a közelmúltban megjelentek közül pl. a Dante's Inferno ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Kange
2010.02.17. 10:21
Csak azt hiszem még a Forza Motorsport 3-nál olvastam, hogy a fejlesztők nagyon megszenvedtek azzal, hogy elérjék a stabil 60 FPS-t. Sztem innen vettem, hogy ez a szabvány...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. dragon83
2010.02.17. 11:22
Richard83: "Én is végigtoltam 2-3 nap alatt de mintha az első részét játszottam volna csak új pályákkal. Grafika,feeling ugyanaz volt."

Szerintem ez nem olyan nagy gond egy folytatásnál. Ha ugyanaz volt a feeling, az már egy nagy pozitívum, hiszen az első rész iszonyú hangulatos volt. A grafika még mindig szép, de persze már nem esik le tőle az állunk, mint anno. Új történet, új helyszínek, néhány új játékelem. Más játékoknál (khm....Modern Warfare 2....khm) örömtáncot jártak az emberek ennyi újítástól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jadam92
2010.02.17. 15:18
már kéne valami normális gép ami több magos mint 1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rini
2010.02.17. 15:26
Én a magam részéről jó iparos munkának találtam. Nem tartom rosszabbnak és nem is jobb az első résznél. 10-ből 7.5-öt adnék részére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Blade0012
2010.02.17. 15:29
Meglepően jó kritikákat kap a játék szinte mindenhol nem is értem miért, jóformán kiadták ugyanazt, az emberek meg ájuldoznak...
Semmi olyan igazán ütős nincs benne amit ne láttnuk volna már valamilyen formában az elso részben is nem beszélve arról h ami van az az elsőben messze jobb volt. A garfika teljesen ugyanaz, textúráktól kezdve a tereptárgyakon keresztül a karakterekeig minden megegyzik, egy vonásnyit nem változtattak rajta. Raktak bele egy-két új ellent meg pár fegyót és ki is merült a kreativitás. A csúzlik fele ráadásul megegyzik valamelyikkel az elso részbol, még a hangjuk és a töltény is ugyanaz. Meg ha már hangok, nem értem h kaphatott ilyen magas pontszámot amikor folyamatosan kihagy. A szinkron tényleg egy piros pont, de ha két hangnál több szolal meg már bugzik az egész. Pont mint az egyesben, hihetetlen h még ezt se voltak képesek javítani.
Plazmidok dettó, hirtelen ugy olyan se ugrik be ami ne lett volna az egyesben (lehet h van, de akkor a hasznosságuk kb 0) és a cikkben a fejlodésük úgy van említve mintha újítás lenne, pedig ott is lehetett fejleszteni és még a hatás is ugyanaz volt mint ebben.
A helyszínek dícséretét se igazán értem, szinte az összes egy kaptafára készült hirtelenjében képről különbséget se lehet tenni közöttük, sőt a két rész között sem.
Ilyen formában nekem hatalmas csalódás szinte semmi újat nem voltak képesek mutatni, az esetek nagy részében fogták azt amit az egyesben már összehoztak nekik, kicsit kevertek rajta (még az egyes helyszínekről a továbblépés is - elvitték a kulcsot keresd meg és hozd vissza - befagyott az út, keress plazmidot és olvasszd el stb...elképesztő mennyi egyedi ötletet tartalmaz) és hurrá itt a folytatás. Nem bezsélve arról h az egyes után a történet is elég lapos és kiszámítható volt, a cikkban pedig nagyon dicsőített végjáték sem egy nagy durranás...vagy csak én vagyok ennyire igényes, hogy szeretném ha a folytatás legalább elérné az elso rész színvonalát, neadjisten jobb legyen? Egy ilyet egy ügyesebb moddercsapat feleennyi idő alatt összeütött volna vagy más fejlesztők max datadisc-ként adnék ki. Mellesleg a cikkben említett játékidőnek jó ha a felét kiteszi a cucc (nézelődve!) a multi pedig egy tömény borzalom, nem csodálnám ha pár hónap múlva üresen tátongana az egész.
Meg azért kicsit ellentmondásosonak tartom h itt minden egyes pályán összefutottunk egy big sisterrel, míg az elso részben egy szo sem esik róluk pedig van belőlük elég és nem épp olyan szereplők akikről senki sem beszélne (mondjuk egy felvételen), de meg kell becsülni legalább ennyi újítás meg maga a karakterűnk is...egyíltalán nem éreztem magam big daddy-nek, akikkel találkozunk azok lomha itt-ott felhördülő valamik amik két tár után is köszönik jól vannak, mi meg pár ütés után fekszük, nem mintha így lenne a játékban bármiféle kihívás is. Meg fura fejfedő is, szélesvásznon mintha vonalfeje lenne - persze nem várom el h a fél képernyőt egy feket csík foglalja el, de belegondolva nevetséges...

"Tény, hogy az elődben nagyon ügyesen elvarrták a szálakat a fejlesztők..."

Ugyan, az "gonosz befejezést" nyugodtan lehetett volna folytatni, igaz az már nem BioSoch lett volna, jobb ha kiadják megint az elsőt...

"Új történet, új helyszínek, néhány új játékelem. Más játékoknál (khm....Modern Warfare 2....khm) örömtáncot jártak az emberek ennyi újítástól."

Hát a második MW-ben az elsőhöz képest messze messze több újítás volt mint a BioShock esetében, ráadásul ott az új helyszínek tényleg új helyszíneket jelentettek...

Meg szép h így ki van vesézve az egész játék így látható mennyi újítás történt a második részben, a szöveg hármonegyede elmehetne akár az első rész ismertetésének is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Castiel
2010.02.17. 17:15
engem se az első se a második rész nem fogott meg, kb 1óra játék után uninstall..
a grafikája meg egyszerűen szörnyű.. én sem értem hogy kaphatott 89%-ot..

én látványra adtam volna 6-ot, hangzásra 8-at, játékélményre 4-et.. szavatosságot már akkor nem is mondom..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dragon83
2010.02.17. 17:48
@Blade012
"Meg ha már hangok, nem értem h kaphatott ilyen magas pontszámot amikor folyamatosan kihagy"

Kétségtelenül a te gépedben van a hiba, nekem soha nem volt semmilyen hang kihagyásom. Ráadásul az első részben sem volt ilyen hiba.

"a cikkben a fejlodésük úgy van említve mintha újítás lenne, pedig ott is lehetett fejleszteni és még a hatás is ugyanaz volt mint ebben."

Nem, nem úgy van említve, hogy ez újítás. Csak meg van említve, hogy van ilyen is.

"Nem bezsélve arról h az egyes után a történet is elég lapos és kiszámítható volt, a cikkban pedig nagyon dicsőített végjáték sem egy nagy durranás...vagy csak én vagyok ennyire igényes, hogy szeretném ha a folytatás legalább elérné az elso rész színvonalát, neadjisten jobb legyen?"


Mondtam, hogy a játék első fele jobb volt a Bio 1-ben. A végjáték szerintem jobb, mint az egyben, de ha szerinted nem, az se baj. Én csalódtam volna, ha egy olyan szánalmas, mindenféle izgalmat nélkülöző harc lett volna a 2-ben is, mint amivel az egyet zárták.

"Egy ilyet egy ügyesebb moddercsapat feleennyi idő alatt összeütött volna vagy más fejlesztők max datadisc-ként adnék ki."

Hülyeség (bocs, ez van).

"Meg azért kicsit ellentmondásosonak tartom h itt minden egyes pályán összefutottunk egy big sisterrel, míg az elso részben egy szo sem esik róluk pedig van belőlük elég és nem épp olyan szereplők akikről senki sem beszélne"

Nos, ha jól értelmeztem a történetet, akkor az 1 idején nem is voltak Big Sisterek. SPOILER!!!!!!! A játékból kiderül, hogy a Big Sisterek a Little Sisterekből lettek, de csak azután, hogy Andrew Ryan halála után elkezdtek kislányokat rabolni a felszínről, hogy aztán Little Sisterekké változtassák őket. Inkább az volt furcsa, és ez tényleg ki is maradt a cikkből (mea culpa), hogy ha Sofia Lamb olyan befolyásos személy volt, akkor hogyhogy nem hallottunk róla az 1-ben.

"a multi pedig egy tömény borzalom, nem csodálnám ha pár hónap múlva üresen tátongana az egész."

Miért is?

"Hát a második MW-ben az elsőhöz képest messze messze több újítás volt mint a BioShock esetében, ráadásul ott az új helyszínek tényleg új helyszíneket jelentettek..."

Bocs, akkor csak én nem láttam azt a rengeteg újdonságot. A Spec Ops mód újdonság OK, meg egy-két új elem a multiban. Ennyi.


@Castiel
Grafika 6, hangzás 8, játékélmény 4?

Akartam valami frappánsat írni erre, de erre nem lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Chocho
2010.02.17. 18:46
Blade: "Meg ha már hangok, nem értem h kaphatott ilyen magas pontszámot amikor folyamatosan kihagy"

Köh-köh.. warezosok sírnak a fórumokon emiatt... köh-köh...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Blade0012
2010.02.17. 18:52
"Kétségtelenül a te gépedben van a hiba, nekem soha nem volt semmilyen hang kihagyásom. Ráadásul az első részben sem volt ilyen hiba."

Tuti hogy nem, inkább az a furcsa h Te nem vetted észre, 100+1 helyrő hallottam már, mind a két rész kapcsán. Lehet kicsit túloztam, de ha odafigyelsz észreveszed a nagyobb harcoknál pedig egész zavaró tud lenni.

"Nem, nem úgy van említve, hogy ez újítás. Csak meg van említve, hogy van ilyen is."
"Nos, ha jól értelmeztem a történetet, akkor az 1 idején nem is voltak Big Sisterek. SPOILER!!!!!!! A játékból kiderül, hogy a Big Sisterek a Little Sisterekből lettek, de csak azután, hogy Andrew Ryan halála után elkezdtek kislányokat rabolni a felszínről, hogy aztán Little Sisterekké változtassák őket."

Igaz, visszavonom.

"Én csalódtam volna, ha egy olyan szánalmas, mindenféle izgalmat nélkülöző harc lett volna a 2-ben is, mint amivel az egyet zárták."

Nem épp a bossfightra gondoltam, bár nem hiszem h szánalmas lenne (osszehasonlítva más játékokkal látunk rosszabakat is)

"
"Egy ilyet egy ügyesebb moddercsapat feleennyi idő alatt összeütött volna vagy más fejlesztők max datadisc-ként adnék ki."

Hülyeség (bocs, ez van).
"
Nem feltétlenül, a moddercsapat persze túlzás, viszont egy stand-alone kiegnek jobban el tudnám képzelni mint egy teljes értékü folytatásnak.


"Bocs, akkor csak én nem láttam azt a rengeteg újdonságot. A Spec Ops mód újdonság OK, meg egy-két új elem a multiban. Ennyi."

Ne viccelj, ezt te sem gondolod komolyan. Mindenféle új fegyver, kütyü, vezetés és kb minden küldetés fel van dobva valamivel amit nemn láttunk az elsoben, ha játszottál velünk szerintem nem kell magyarázni és nem ugyanazt akarják végigcsináltatni mint Bioshockben.

A multi meg csak simán nem jon be, túl pörgős ahhoz h érdemben ki lehessen használni a taktikázást a plazmidokkal és az esetek nagy részében átmegy agyatlan lövöldözéssé - ilyen téren pedig vannak nála sokkal jobbak. A hp-ről nem is szolva...


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Blade0012
2010.02.17. 18:55
"Köh-köh.. warezosok sírnak a fórumokon emiatt"

eloszor kiprobálom mielott megveszek valamit. ez nem épp az amiért pénzt adnék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Chocho
2010.02.17. 19:58
Blade: "eloszor kiprobálom mielott megveszek valamit. ez nem épp az amiért pénzt adnék"

Ne bosszants fel, kérlek! "Nem adsz pénzt érte", de a cikket meg szapulod, mert egy olyan bugot nem vesz figyelembe, ami a vacak warezverziókat érinti egyedül?

Azt ajánlom, hogy nagyon komolyan gondolkozz el magadon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Vardar
2010.02.17. 22:13
Érdekes játéknak hangzik. Az elsőről is csak hallottam, most a másodikról is, kimaradnak nekem ezek a nagy nevek
Most akkor a történet és a játékmenet arról szól, hogy mi egy Teslatrooper beütésű páncélozott menő gyereket alakítunk, aki kislányokkal szedi ki a hullákból a varázslatokhoz szükséges mannát. ? Ezt csak én érzem betegnek?
dragon83: Korosodó a konfigod? Ne mond már, nekem is ilyen van.
Nem vagyok egy nagy multiplayer játékos, de a lassan 10 éves Halo: Combat Evolved multijában volt CTF, slayer, teamslayer, king of the hill, team king of the hill, race, team race, oddball, assault stb. Én ezek után kevésnek érzek 7-et egy 2010-es játékban. Vagy ezeknek vannak alfajai?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. dragon83
2010.02.18. 00:01
Vardar, azt azért nem mondom, hogy öreg a konfig, de lassan már eljár felette az idő. Van ennél már sokkal jobb is. A hét multis mód, meg csak szimplán hét, bár nekem épp elég volt ez, végülis a legtöbb játékban többnyire csak ezek szoktak szerepelni. Tisztelet a kivételnek persze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. wittmannge...
2010.02.18. 20:09
Special edition már porosodik a polcon
Nekem mondjuk kicsit csalódás volt a befejezés és talán egy picit hosszabb volt az 1. rész (bár lehet csak az emlékeimben tűnik hosszúnak )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06
2010.02.18. 21:26
Elég retró grafikája van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nana95
2010.02.18. 21:31
Hát igen, szerintem is.
Kicsít UT3 engine kinézete van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. cizoe
2010.02.19. 03:42
a jatek meg az unreal engine 2.5-ot hasznalja, par konyvtart, featuret viszont athoztak a harmas verziobol. (dx10 nedves feluletek, arnyekolasi technologiak,etc,etc.)

a bemutato tetszett..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KI78
2010.03.10. 13:05
Nekem annyira nem tetszett a játék. Megérte ugyan megvenni a gyűjtői kiadást, de az első részhez képest szerintem nem adott semmit a játék. A Mass Effect 2-ben jó volt a történet, apróbb dolgokban változtattak, de a Bioshock 2 egy az egyben ugyan az volt mint az első rész. Ráadásul rövid is volt, és unalmas. Egyetlen újdonság a multiplayer...de hiába vagyok angol címmel reggelve a live-on, ettől függetlenül oda sem bírok felmenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. KI78
2010.03.10. 13:12
Nekem annyira nem tetszett a játék. Megérte ugyan megvenni a gyűjtői kiadást, de az első részhez képest szerintem nem adott semmit a játék. A Mass Effect 2-ben jó volt a történet, apróbb dolgokban változtattak, de a Bioshock 2 egy az egyben ugyan az volt mint az első rész. Ráadásul rövid is volt, és unalmas. Egyetlen újdonság a multiplayer...de hiába vagyok angol címmel reggelve a live-on, ettől függetlenül oda sem bírok felmenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!