iPon Cikkek

Blades of Time - Az idő pengéi

Dátum | 2012. 04. 02.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Az orosz Gaijin Entertainment három évvel ezelőtt nagyot bukott. Az X-blades igénytelen volt, repetitív és unalmas, a játékot egyedül a főhős formás teste tudta eladni. Nem hittük volna, hogy mindezek után próbálkoznak egy folytatással, de tévedtünk. Ayumi visszatért. Az idő a szőke kincsvadásznak pedig kifejezetten jót tett, bátrabb, csinosabb, szexibb lett, és végre a manga külsőt is elhagyta, segítségével a Blades of Time megújult erővel vetheti bele magát a férfijátékosok kegyeiért folyó háborúba. Kalandozás egy veszélyekkel teli, távoli szigeten, ősi titkok és felbecsülhetetlen értékű kincsek, mágia, izzadt női keblek, végtelen csatározás a jó szolgálatában. Komoly ígéretek ezek, de még komolyabban kell bizonyítania annak, aki Lara Croft és Nathan Drake árnyékából kilépve ebben a stílusban maradandót akar mutatni. Nem szívesen lövöm le azt, ami a cikk zárómondatához illene, de ami sejthető volt, az már a kalandok első fél órájában beigazolódott: a Blades of Time nem lett jó játék.


A véletlen sodorta őt ide. Ayumi éppen egy ősi tanításokat követő szekta sötét és misztikus gyűlését zavarta meg, amikor a jóslat valóra vált, s egy varázslat megnyitotta a kaput. A Sárkányszigetre jutott, a legendás helyre, melyről a kincsvadászok évszázadok óta beszélnek, s melyet élő ember még nem látott. A csodán merengeni azonban nincs idő, a sziget partjainál felfegyverzett kőszobrok törnek a lány életére, s hamar bebizonyosodik, hogy itt később se lesz nagyobb biztonság, a vadont vérszomjas szörnyek, mágikus lények, és emberevő fenevadak uralják. Ez a különleges hely azonban nem csak ezernyi veszélyt rejt, de rengeteg lehetőséget is kínál. Az itt lakozó ősi erőket Ayumi megtanulja a saját előnyére fordítani, ezek után pedig szinte már semmi nem akadályozhatja meg abban, hogy megfejtse a sziget titkát.


A Blades of Time a hack and slash stílus nem titkolt képviselője, a feladat amennyire könnyelműnek látszik, annyira nehéz: le kell győzni az utunkba kerülő ezernyi ellenség mindegyikét, s arannyal megrakodva elindulni a hazavezető úton. Ayumi a sikert pedig nem bízza a véletlenre, a kalandokhoz rendesen felfegyverkezik. Pengeéles kardjával megállás nélkül tudja csonkítani az ellenségeket, nagy kaliberű puskája száz méterről is leszed bárkit, vagy bármit, míg amulettjei és varázsgyűrűi a képességeit növelik, a segítségükkel erősebb, kitartóbb, gyorsabb, és ügyesebb lesz. A Sárkánysziget különleges erőinek köszönhetően pedig folyamatosan tanulhat valamit, új támadások, és varázslatokkal egybekötött kombók várnak elsajátításra a játék befejezéséig, összesen negyven darab.

A játékmenet lineáris, ám mielőtt bárki hatalmas negatívumként könyvelné el a dolgot, azért szögezzük le, hogy a stíluson belül ez egy teljesen megszokott eszköze a történetvezetésnek, a sikerhez egy út vezet. A sziget az X-Bladeshez viszonyítva pedig kifejezetten változatos lett, a kalandok során őserdőben, barlangokban, templomromoknál, és havas hegyvidékeken is megfordulunk, nagy kár, hogy mindezt nem sikerült rendesen kihasználni. A Tomb Raiderek helyszínei ezerszer izgalmasabbak és látványosabbak ennél, taktikára, vagy alternatív feladatmegoldásra most még csak lehetőségünk sincsen, így a játékot tényleg csak annak ajánljuk, aki a kalandok helyett a puszta harcot részesíti előnyben.


A Blades of Time-nak már a címe is sejtetni engedi, hogy a játék során az idő fontos szerephez jut, Ayumi a legújabb képességét a Prince of Persiából szerezte. A szigeten kalandozva tudjuk manipulálni az időt, visszapörgethetjük az eseményeket, s míg múltbéli önmagunk az aktuális feladatával van elfoglalva, addig mi a háttérből segíthetjük ők. Megváltoztathatunk dolgokat, megölhetjük a vesztét okozó ellenséget, segíthetünk megnyomni egy ajtónyitó gombot, megtöbbszörözhetjük tűzerőnket a főellenséggel vívott csatában, vagy bemehetünk egy pont az orra előtt becsukódó ajtón, ő nem fog kint ragadni. Amint visszaállítjuk az idő linearitását, a játék velünk folyatódik tovább, s minden, amit ezalatt csináltunk, valósággá válik. Az időmanipulációval kapcsolatban komoly dolgokra számítani viszont nem szabad, a játék csak meghatározott időközönként engedi az erő használatát.

A látvány közepes. Jól áll a játéknak, hogy levetette a manga stílust, a környezet szebb lett, és az európai szemek számára talán a karakter is szerethetőbb lett, az összkép viszont még ennek ellenére se valami nagy durranás, a grafika unalmas és egyhangú. Ám míg mindez megbocsátható dolog lenne, addig a hangok egyenesen gyűlölendőek. Ayumi egy helyi orosz szinkronszínésztől kölcsönözte a hangját, az angolja az alapfok alját súrolja, simple present tőmondatokban kommunikál, s a játék teljes egészében magához beszél. „Who the hell are you? No! Keep away from me!” - hangzik teljes közöny mellett a felkiáltás, majd a harc végén hanyagul odaveti, hogy „Aaargh, I hate spiders. They are disgusting!”. És ennél mélyebben szántó gondolatokra később se lehet számítani.

Finoman fogalmazva se lett korszakalkotó játék a Blades of Time, az X-Blades után mégis azt mondhatjuk, hogy van előrelépés. Már maga a játéktér is változatosabb, a mozgás szebb, a harc jobban kézre áll, a régi, utált dolgok pedig mind eltűntek. A pontszámláló már nem rondítja tovább a HUD-ot, s azt a jobb alsó sarokban lévő csíkot is kukázták a készítők, korábban ez volt ugye, mely megmutatta, mennyi ellenség van még a pályán. De javult még a sokat kritizált ugrás is, az előző részben inkább magasra, mint előre szökkent a karakter, most ez kiegyensúlyozottabb lett, a leérkezéseknél viszont még mindig megtorpan egy pillanatra, ami az akció folytonosságát szakítja szét. Az örömünk tehát nem lehet felhőtlen, s ugyanez a helyzet a bugokkal is. A játék kiforrottabb lett elődjénél, hibák viszont így is vannak dögivel, futunk fel a lépcsőn, s beakad a karakter a semmibe, az ilyen dolgok 10 évvel ezelőtt se voltak elfogadhatóak.

Ha meguntuk az egyjátékos kampányt, akkor indulhatnak a közös kalandok, van lehetőségünk co-op játékra, illetve egymás ellen is harcolhatunk. A multit egyszemélyben képviselő outbreak játékmód nyílt, privát, vagy gép elleni csatákat biztosít a vérre szomjazók számára, a rendszer nem egy bonyolult dolog, gyakorlatilag csak területeket kell foglalni egymástól, és hentelni, megállás nélkül. Az emberek és a szörnyek egymásnak esnek, a cél pedig nem más, mint az ellenség előőrseinek elpusztítása. A törékeny, ám igen jó önvédelemmel ellátott tornyok jelképezik a határokat, illetve ezek gondoskodnak a játékosok újjáélesztéséről is.


A játékélmény a single player kampány kipörgetése, illetve a multi megkóstolása után egy erős közepes eredménynél többet nem érdemel. A hack and slash stílusnak nem rossz példánya a Blades of Time, el lehet vele szórakozni egy-két unalmas hétvégén, felfedezzük a szigetet, és lekaszaboljuk a fenevadakat, Ayumi feszes feneke azonban hiába kellemes társaság, ha a játékból hiányzik a kaland. Ezernyi lehetőséget rejt magában egy ilyen idegen világ, a Blades of Time ezt viszont mégse tudta jól kihasználni, a játék alig pár óra után halál unalmassá válik. Nincs miért folytatnunk a küldetést, s később sincs okunk újra elővenni a lemezt. Akit magába szippant a hangulat, az valószínűleg jó szívvel fogja végigvinni az egész játékot, aki viszont egy új Tomb Raiderre számít, az most pofára fog esni, de keményen.

A Blades of Time nem lett jó játék. Kifejezetten rossznak se mondható persze, de pont az hiányzik belőle viszont, amiért igazán szeretni tudnánk. A felfedezés varázsa, a misztikus világ titkainak megfejtése, az izgalom, a kincsvadászat mind hatalmas kalandot ígér, ehelyett viszont egy gyenge vérfürdőt kapunk csak, szűk terekkel, és megrendezett jelenetekkel. Talán a harmadik rész jobb lesz.


Platformok: Playstation 3, Xbox 360, később PC
Tesztelt platform: Xbox 360

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. patrik2991
2012.04.02. 11:29
Tudnátok ajánlani hasonló stílusú coop játékokat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. DogTheDog
2012.04.02. 12:04
Azt most nem tudom kivenni a cikkbol,bar talan egy utalas volt ra,hogy a jatek szerkezete ugyanaz mint elodjenel?Azaz a renderelt kalandreszeket szakitjak meg arenaharcok?Vagy most nyilt a sziget es bejarhato?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. junkie
2012.04.02. 12:05
Coop - a jó szomszéd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Parano1d
2012.04.02. 14:01
Kétnaponta megjelenik egy TPS hack and slash (jó néha TPS lövöldözős is, el nem hiszem, hogy nem unják még a kiadók. Egy jó stratégiára, vagy szerepjátékra meg hónapokat-éveket kell várni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. DogTheDog
2012.04.02. 14:20
Parano1d:
Pont azert mert azok jok,te is irtad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Rigor
2012.04.02. 14:21
A cikk thumbnail képére pillantva a főoldalon hirtelen azt hittem hogy új, szőke Tomb Raider
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. AxoPy
2012.04.02. 17:17
akkor mondj már légyszi ehhez hasonló kategóriájú PC-s, Co-op-pal rendelkező játékot!
ezt komolyan írtam, mert szívesen végigtolnék 1 ilyet..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Lawrence_B...
2012.04.02. 18:00
Kezdd a Gears of Warral, az a legjobb coop szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. DogTheDog
2012.04.02. 21:07
AxoPy:
Army of Two,Dead Rising 2,Fable 3,Hamilton's Great Adventure,Hunted: The Demon's Forge,Kane & Lynch 1&2,Lara Croft and the Guardian of Light,Portal 2,Trine 1&2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Rigor
2012.04.04. 15:15
Az Army of Two mióta PC-s?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. AxoPy
2012.04.20. 00:25
na már kijött pc-re kíváncsi vagyok milyen lett a port, sz@r lesz-e az irányítás, stb..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Davee8989
2012.04.25. 19:44
kár h a gear os warnak a az első rész ejött pcre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. melwilya
2012.04.28. 07:13
Kár hogy crash-el a hang Asus Xonar-al így játszhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. maverick20...
2012.05.02. 06:11
Kipróbáltam elég gagyi szintúgy unalmas.. az első 10-15 percig tudott vmi játékélményt adni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Corvin
2012.06.12. 03:38
Hát... a szerzőnek se kellene nagyon erőltetni a játéktesztek írását, mert ez vmi kritikán aluli lett. Mondhatni elejétől a végéig tele van ordas nagy baromságokkal, ami miatt felmerül a kérdés egyáltalán játszott-e az illető a játékkal, vagy csak belepörgetett a youtubeos videókba. Kezdetnek: "A véletlen sodorta őt ide." Ez a mondat már önmagában megérne egy trollfacet, de a sor folytatódik "(főhős) a játék teljes egészében magához beszél" őőőőő...ühhhh...arrrggghh Próbáld meg nyitott szemmel játszani, úgy látni fogod kihez beszél és nem csak hallani, h beszél vkihez. Mást nem tudok erre mondani. "Ayumi a legújabb képességét a Prince of Persiából szerezte" Ez megint csak egy nagy luft, ugyanis annyi köze van a két képességnek egymáshoz, mint ananásznak a szilvához. Mind kettő gyümölcs, hát nem?

Nem is folytatom tovább, mert egyértelmű mi történt. Valaki leült undorral játszani egy játékot, mert mondták neki, vagy meg írni akart róla egy bemutatót, vagy tudom is én, aztán meg lehúzza a sárga földig úgy, hogy totál nincs igaza. Az említett negatívumok fele hülyeség, ami nem is állja meg a helyét, másik fele pedig olyan szubjektív megítélésen alapuló fikázás, amilyet bármelyik játékkal kapcsolatban le lehet hozni. Én nem akarok rábeszélni senkit erre a játékra, csak arra, h ne ez alapján a cikk alapján alkosson róla véleményt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!