iPon Cikkek

Call of Duty: Advanced Warfare - A jövő katonái

Dátum | 2014. 11. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Minden évben felmerül az igény a Call of Duty megváltoztatására - hiszen a sorozat évek óta pontosan ugyanolyan. Azt már viszont nehéz megmondani, hogy mégis milyen irányba kellene változnia, ha pedig valaki előjön valami ötlettel, az legtöbbször a Battlefield felé próbálná terelni a szériát - nagyobb terekkel és több játékossal. Én speciel nem igazán látom be, miért lenne jó bárkinek is, ha két ugyanolyan multiplayer FPS jelenne meg minden évben, ráadásul úgy tűnik, hogy minden károgás ellenére azért továbbra is elég sokan úgy szeretik a CoD-ot, ahogy van.
Éppen ezért garantálható, hogy a játék sosem fog teljesen megváltozni. Néhány ponton azonban fejlődhet, alakulhat és továbbléphet, ami most meg is történt. Az Advanced Warfare ugyanis az első Call of Duty az utóbbi években, melyen már nem kettő, hanem három évig dolgozhatott a stúdió. Ez a stúdió pedig nem más, mint az újhús Sledgehammer Games. A Dead Space vezető fejlesztői által alapított csapat először a Modern Warfare 3 elkészítésébe segített be, miután az Infinity Ward létszáma megtépázódott az alapítók és a velük tartó munkaerő távozása után, majd a brigád megkapta a lehetőséget arra, hogy a nulláról készítse el saját elképzelését a sorozatban. A Sledgehammer pedig gondolt egyet, és jóval távolabb merészkedett a jövőbe a legújabb résszel, mint eddig bármelyik Call of Duty-epizód. Persze azért annyira messze nem, hogy ne legyen minden felismerhető, és ne maradhasson meg a sokak által kedvelt alapvető játékmenet. 2054-et írunk, a háborúk pedig - nem meglepő módon - még akkorra sem szűntek meg. Főhősünk Jack Mitchell, akinek nem csak a hangját adja a mostanában minden második játékban feltűnő Troy Baker, de még a kinézetét is a színészről mintázták. Egy kevésbé sikeres akció után emberünk bal karja kissé hiányossá válik, és miután átesünk a videojátékok történetmesélésének eddigi legmélyebb pontján (nyomd meg a négyzetet, hogy leródd a tiszteleted az elhunyt bajtársad sírja előtt), megjelenik az Advanced Warfare igazi sztárja, Kevin Spacey, azaz Jonathan Irons.
Spacey Hollywood egyik legtehetségesebb színésze, aki mostanában ismét visszakerült a reflektorfénybe az Egyesült Államokban borzasztóan sikeres House of Cards című sorozattal. A Sledgehammer Games nem gondolkodott sokat a dolgon, és egy az egyben beimportálta a színész karakterét a sorozatból, így a "szemét politikus" leírás tökéletesen illik rá, még ha itt éppen nem is politikus. Jonathan Irons egy futurisztikus magánhadsereget vezet, mely Atlas néven fut, és mindenféle high-tech kütyüvel tudja felszerelni katonáit - főhősünk szerencséjére robotikus kar is szerepel a felhozatalban, így nem kell abbahagynia az egyébként nem túl fényes katonai karrierjét. Ezt követően bejön a képbe a KVA terrorszervezet, aminek technomán vezetője mindenféle rosszaságot követ el szerte a világban, nekünk pedig meg kell állítani őt, miközben már Spacey első bemutatkozásakor pontosan tudjuk, milyen “csavarok” várhatók a történet során.
Ettől függetlenül az Advanced Warfare sztorija nem rossz, a teljesen kaotikus Modern Warfare 3-nál sokkal érthetőbb, a brazil szappanoperák mélységeivel vetekedő Ghostsnál pedig kategóriákkal jobb, de persze azért nem kell sokat várni tőle. Tény, hogy sokkal ütősebb lehetett volna, ha lezárják egy bizonyos ponton (ha odáig eljutsz, tudni fogod, miről beszélek), de sajnos ehhez nem voltak eléggé észnél az írók, és egy kicsit tovább szőtték a szálakat, így a befejezés sajnos már inkább röhejes, ami nagy kár. Akárhogy is, maguk a pályák viszont egy az egyben a korábbi Call of Duty-receptet követik, ezen a ponton abszolút nem fog semmilyen meglepetés érni senkit. Még a környezeteket is folyton reciklálják a készítők, így lesz jeges-havas pálya, felhőkarcolós pálya, kutatólaboros pálya és lepukkant-szétrombolt városos pálya, ahogy az minden évben megszokott már a sorozattól.
A játékmenet sem változott semmit: az Advanced Warfare végighúz minket egy csőben, ahol folyamatosan kell előre mennünk és húznunk a ravaszt. Megállni egy másodpercre sem lehet, és nem csak azért, mert a társak folyamatosan sürgetnek, és mert minden robban körülöttünk, hanem mert amíg nem megyünk tovább, a végtelenségig újratermelődnek az ellenfelek - de ez is megszokott már a sorozattól. Ha lehet azonban, akkor a Sledgehammer Games még kevesebb szabadságot ad mint eddig. Illetve nem jól fogalmaztam: az új stúdió kevésbé ügyesen tudja elrejteni a tényt, hogy soha semmilyen szabadságunk nincsen, ez pedig elég sokszor válik fájdalmassá. Soha egyetlen korábbi Call of Dutyban sem futottam bele még ennyiszer az üzenetbe, hogy “elhagytam a küldetés területét”, és kerültem ezért vissza az előző ellenőrzőponthoz, mint itt - pedig volt, hogy csak szó szerint néhány méterrel mentem odébb, hogy egy kicsit más szögből támadjak a rosszarcúakra. Az Advanced Warfare egy pillanatig sem szeretné, ha letérnél arról a nagyon szűk ösvényről, amin ő végig próbál vezetni téged, és köréd rakni mindenféle extrém módon látványos, filmszerű, Michael Bay-szintű jelenetet. Ráadásul hiába járunk a jövőben, amivel egyébként a készítők rendkívül sokat reklámozták az új lehetőségeket, ezekből szinte semmi nem valósul meg a gyakorlatban. Az exoskeleton, vagy ahogy itt hívják, egyszerűen csak EXO képességeit alig-alig tudjuk kihasználni, és az olyan különlegességek, mint a szigonyvető, vagy a Pókember-szerű mágneskesztyűs mászás is csak akkor válnak elérhetővé, ha abban az egy-két jelenetben a készítők azt mondják, hogy most bizony nyomd meg a gombot, és használd. Az egyetlen tényleges újdonság, amit rendszeresen lehet alkalmazni, az a változtatható hatású gránát: egy gombnyomással válthatjuk át robbanósból célkövetőssé, EMP-vé, vagy éppen falon átlátást lehetővé tévő detektorrá.
Az új Call of Duty egyjátékos módja tehát pontosan olyan, mint a korábbi Call of Dutyk egyjátékos módja. Egy végigjátszást megér, aztán pedig elfelejtődik. Főleg, hogy különösebben maradandó élményt nyújtó pályákat sem tud felvonultatni, annak ellenére sem, hogy néhány ponton feltűnően próbál átvenni elemeket minden idők egyik legjobb FPS-pályájából, az első Modern Warfare-ben mindenki által imádott All Ghillied Up-ból. Persze a Call of Dutyban sosem az egyjátékos mód volt a lényeg, az csak egy kis "bónusz", ami a készítők saját bevallása szerint is leginkább az újoncok beszoktatására szolgál, nagyon sok veterán rajongó még csak bele sem néz, hanem rögtön ugrik a multiplayerre. És ha az egyjátékos módról azt mondtam, hogy szinte semmit nem változott a korábbihoz képest, akkor most az lenne a nagy csavar, ha azt mondanám, hogy a többjátékos rész viszont igen. De sajnos ez sem igaz.
Tény viszont, hogy az Advanced Warfare többjátékos részében jóval nagyobb szerepet kap az EXO által lehetővé tett dupla ugrás és a levegőben mozgás, amitől néha-néha egy kis Unreal Tournamentes beütést kap a játékmenet, de azért arról szó sincs, hogy Titanfallba vedlett volna át az egyik legkonzervatívabb multiplayer sorozat. A játékosok mozgása gyors, és meg tudnak közelíteni olyan helyeket is, amiket korábban nem lehetett volna, de azt egyáltalán nem lehet mondani, hogy alapvetően változott volna meg minden. A karakterkészítéskor a szokásos fegyvereken, kiegészítőkön, perkökön és scorestreak bónuszokon kívül most betehetünk két EXO-képességet is, így például energiapajzsot, gyorsabb mozgást, vagy éppen regenerációt, de a Call of Duty rendkívül pörgős játékmenete miatt ezeket egyébként is nehéz rendesen kihasználni, így viszonylag kevés helyzetben jönnek jól. Ráadásul itt az egyjátékos módban alapvetően jól kihasználható, változó képességű gránát is kevésbé effektív, leginkább a robbantós, vagy a falon átlátós verziót fogjuk bevetni.
Játékmódok tekintetében továbbra is rengeteg áll a rendelkezésünkre, ami pedig a pályákat illeti, tisztességes a felhozatal, és ezek is a bejáratott módon épülnek fel - tehát viszonylag kicsi, a folyamatos harcot előtérbe helyező térképekről beszélünk. Alapvetően kétféle kinézetre épülnek: az egyik a futurisztikus, már-már túlzottan letisztult stílus (talán ez áll a legtávolabb a sorozattól), míg a másik fele jöhetett volna akár a Ghostsból is: lepukkant lakónegyed, vagy éppen egy természetbe kihelyezett építmény körül megy a banzáj. Persze mindegyik jól megtervezett és felépített, és támogatják a különböző játékstílusokat is, a sniperkedéstől kezdve az általam rendkívül utált shotgun-huszárkodásig. Ezzel pedig már azt is elárultam, hogy alapvetően a már megszokott, golyós fegyverekkel lőjük majd szét egymás hátsó felét, de azért bekerült néhány sugárfegyver is a kínálatba. Ezekbe nem kell töltény és nagyon pontosak is, viszont túlmelegednek, és nem mellesleg rögtön látszik, hogy honnan lövünk velük. Jelenlegi tapasztalataim szerint szinte senki nem használja őket. Újdonságnak számít a Supply Drop-rendszer, ami egyfajta rendkívül egyszerű lootolási mechanizmus. Egy-egy menet után bonthatjuk ki a kapott ajándékcsomagot a menüben, mely tartalmazhat mindenféle kozmetikai kiegészítőket (új ruhák, sisakok), fegyvereket, fegyver-kiegészítőket, vagy akár olyan bónuszokat is, mint például a dupla XP. Nem egy nagy dolog, de legalább a két meccs közti várakozási időt el lehet ütni az ajándékok megtekintésével. Természetesen visszatér a korábban Killstreak Bonusnak, Strike Package-nek, meg ki tudja még minek nevezett rendszer is, amit most éppen Scorestreaknek kereszteltek el, de a lényege pontosan ugyanaz: egy menetben bizonyos mennyiségű pont összeszedése után lehívhatunk különböző segítségeket, nagyban megkönnyítve ezzel a saját, vagy a csapatunk dolgát. A futurisztikus témának megfelelően itt kapunk drónokat, űrből érkező lézersugarat, egy még táposabb robotruhát, vagy éppen meghackelhetjük az ellenfelet, kikapcsolva ezzel náluk a kezelőfelületet. Hogy szórakoztatók-e ezek az extrák? Persze, de nem annyira fantáziadúsak, menőek és látványosak, mint néhány korábbi részben.
Aki tehát azt várta, hogy az Advanced Warfare jelentős újításokkal bombázza majd szét a sorozat bejáratott többjátékos módját, annak sajnos csalódnia kell - az extra mobilitással és a néhány új kütyüvel együtt is pontosan ugyanolyan, mint az előző, meg az azelőtti, csak egy kicsit még gyorsabb, még könnyedebb. De lássuk be, igazából soha nem is lehetett realisztikus elvárás, hogy jelentősen megváltozzon a sorozat, és nem azért, mert a fejlesztők lusták, vagy nincs kreativitásuk, hanem azért, mert egyszerűen nem lehetne átnyomni az Activision vezetőségénél. A Sledgehammer szerint már ezek az újítások is csak komoly lobbizások árán kerülhettek be. Azonban már ez is egy lépés, és ha valahogy változhat a sorozat, akkor az csak így lehetséges: apró lépésenként. Azt viszont nem értem, hogy a készítők miért hazudtak a dedikált szerverekről, amikor továbbra is p2p rendszerben fut a játék, és hogy miért nem sikerült megoldani a Ghostsban és a Modern Warfare 3-ban is sokszor frusztráló respawn rendszert.
Ami a grafikát illeti, az Advanced Warfare jól teljesít. Az in-game átvezetők egyenesen csodásan néznek ki, amire rátesz egy lapáttal a kiváló motion capture munka. Kevin Spacey arca és játéka is tökéletesen átjön, egyedül a szemei sikerültek valahogy furcsára, élettelenre. Ahogy mindig, most is inkább a művészeti színvonal viszi el a hátán a látványvilágot, mintsem a pályák kiemelkedő részletessége, de ne legyen kétségünk afelől, hogy ez a Call of Duty engine már mindent tud, amit egy modern játékmotornak tudnia kell. A legfontosabb pedig úgyis az, hogy atomstabil 60fps-sel fusson, a grafika másodlagos. A képminőséggel viszont nem vagyok maradéktalanul elégedett a konzolos verziók esetében: ugyan a PS4-nek nagyon jót tesz a natív 1080p-s felbontás, de anti-aliasing tekintetében csak egy gyengébb FXAA-ra futotta, és ugyanez érvényes az Xbox One-ra is, csak ott még a felbontás is alacsonyabb, ami tovább ront a helyzeten. Összességében viszont dicséret illeti a Sledgehammer Games munkáját. Még ha az újítások nincsenek is akkora hatással a játékmenetre, mint azt sokan várták volna, azért mégiscsak az Advanced Warfare hozta a legtöbb frissességet a sorozatba az utóbbi években. Az is egyértelmű, hogy a széria jövője biztos kezekben van, hiszen a Treyarch bizonyított a két Black Opsszal, és nagyon meglepődnék, ha az Infinity Ward nem szedte volna össze magát a Ghosts után. Az Advanced Warfare-ből kiindulva a folytatások minőségére biztosan jó hatással lesz a hároméves fejlesztési ciklus, de messze van még a jövő november, addig még sok DLC-t kell megvennünk.
Platformok: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 Tesztplatform: PS4
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. tomchee
2014.11.09. 23:06
Mondjátok, hogy még ebben is ott van Cpt.Price
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. mazacar
2014.11.10. 06:49
Sziasztok!
nem keritettem nagyobb ugyet a dolognak..de mar kezd idegesiteni...a kepeket elnezve nalam a hiba..a piros szint..egyaltalan nem pirosnak mutatja..hanem rozsaszinnek a jatek..a ghost-nal is ez volt...illetve talan mar a black ops-oknal is..mi lehet a hiba? Valami allandoan el van allitva?

Egyebkent a jatek jo...jobb..ha nem jatszottam volna a titanfall-al..akkor talan azt mondanam h szuper lett..a single tenyleg rovid...szombat este elkezdtem...masnap reggel folytattam...ennyi ido alatt ki is vegeztem...

Varom megtisztelo valaszaitokat!
Ui:290x kartyam van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. R3LaX123
2014.11.10. 07:42
Mikor azt látom, hogy a 60 FPS az már PRO-ba tartozik, nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Butchy
2014.11.10. 07:45
PC alatt nektek normálisan megy a Multi mert nekem folyamatosan hibát dob amikor csatlakozni próbálok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. cadtamas Butch...
2014.11.10. 08:01
A multi gyalázatos.
Vagy ledobál a szerverekről, vagy csatlakozni sem lehet, ha mégis akkor meg olyan a latency, hogy mire észreveszek valakit aki szemből jön már beszoptam 3 találatot aztán várhatok a respawnra. Ha tehetném visszakérném a pénzemet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. dragon83
2014.11.10. 08:12
Tekintve, hogy a megszokottól eltérően sehol sem hallunk híreket arról, hogy milyen rettenetesen sokat adtak el a példányból, és PC-n se játssza senki (alig párezer játékos Steamen), remélem lassan eltűnik a süllyesztőben ez a sorozat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Atesz1987
2014.11.10. 08:16
Én már azt sem tudom, hogy melyik COD merre hány méter. Kedves IPON, ha lehet ilyen javaslatom, írjatok egy átfogó körképet a COD világháborús részei óta megjelent összes COD részről, hogy a hozzám hasonlók kicsit utolérhessék magukat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. BReal drago...
2014.11.10. 08:53
Majd konzolokra megmarad a Vér Istvánoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. magerg
2014.11.10. 08:59
Hát igen, a COD-ot most sem a szingli miatt szeretik sokan.
Egyébként nem értem a fejlesztőket. Bedobnak egy csomó jó ötletet, és nem dolgozzák ki.
Simán az exo-kat is lehetett volna így csinálni: exoban sokkal erősebb, gyorsabb, stb. vagy, de egy EMP gránát lebénít. Vagy nem regenerálódik a vas.
Akkor lett volna értelme választani hogy gyalog mész, vagy exo-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. tomboy013 drago...
2014.11.10. 09:46
Az neked miért fáj, hogy létezik a sorozat? Kötelezett netán valaki, hogy megvedd? Sosem értettem az ilyen embereket mint te. Ha nem érdekel, vagy nem tetszik akkor ki lehet kerülni, de miért kéne megszüntetni ha dől belőle a pénz vagy netán még tetszik is az embereknek. Tipikus mentalitás, ha neked nem jó akkor másnak se legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. InGen drago...
2014.11.10. 10:27
Inkább maradjon ez, mint a két forintot nem érő BF4.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. InGen Atesz...
2014.11.10. 10:27
Jó ötlet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Terror
2014.11.10. 10:37
"Hold S to Pay Respect"

Hú, ez játéktörténelmi kihívás. Ehhez csak az Airborne Hero egygombos pályája fogható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. wishformor...
2014.11.10. 10:49
@tomboy013
nekem pl bajom van azzal hogy leteznek ezek az elcseszett IP, azert mert ezek befolyasoljak a piacot, ami igy is egyre sekelyesebb, de az ilyenek referenciat adnak a piacnak, es megfertozik a PC-s vonalat. a kutyat nem erdekli hogy mivel vakitjak a parasztot meg a consolejaikat, de a PC-t hagyjak ki a francba, mert csak idegrangast kapok minden cikk utan. Consolra jo, oda eleg, PC re ez a szinvonal keves, ennyi a bajom vele semmi tobb...

ez a "Hold S to Pay Respect" elmond mindent....
a tokeletes illuziojat kelti annak hogy ott vagy befolyasolhatsz valamit, de nem, e nelkul max ott acsorognal este 8 ig a temetobe, ez a content sracok, ez kell a nepnek, igy valoban sikerul hosszu tavon kiirtani az emberekbol a kreativitast, es a kihivast. Semmit tobb mint egy egyszeru nyari mozidelutan,
es az aktualis "block buster" interaktiv movie....


BF4 detto....
Majd talan az uj UT hoz megvaltast.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. dragon83 tombo...
2014.11.10. 11:01
Nem fáj, hogy létezik a CoD, de a sorozat hatalmas sikere hatással volt a játékipar más szegmensére is, ami nem tetszik. Hiszen mindenki látta, hogy mekkora pénz van a gyors tempójú, lebutított, cső FPS-ekben, így boldog boldogtalan ezt az utat kezdte el követni.

Ami a multit illeti, népszerűvé tette a grindelős, fegyver és ability unlockolós többjátékos módot, ami minden multi rákfenéje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Kono
2014.11.10. 11:42
Tényleg sok új nincs egy CoD-ban sem és túl sűrűn adják ki vég nélkül, de mi ez a baromság, hogy több KREATIVITÁS egy filmtörténet alapú akcióban? Ezt most komolyan képes volt leírni valaki? Egy hasonló regényben vagy novellában, esetleg filmben hol találkozol ilyen jellemzővel? Ilyen hadsereg centrikus fps játékok lényege a hentelés, nem az agyhasználat. Hazaérve kiengedni a suli vagy munkahely gőzét egy gyors multizással, szétlőni pár balfasz ellenséges idióta fejét és boldog vagy. Ebből ennél többet kihozni nem lehet... Ez már 10 éve is így volt. Aki akarja használni az agyát, először is nem ezt veszi elő, főleg nem single player, hanem utánanéz mi az ami megdolgoztatja az agyát annyira, amennyire kívánja. Mondjuk egy kis tb stratégia vagy valami hc rpg játék, talán egy puzzle krimi kalandjáték. Komolyan srácok, ne legyetek már hülyék Amire kitalálták bőven jó, hozzáadják az alapokat és egy normálisnak elfogadható grafikát, aztán ennyi. Ha valami különleges kell, várjatok a sorozatban felbukkanó mmo típusú fps cuccokra, talán egyszer lesz egy normális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. wishformor... Kono
2014.11.10. 12:10
Ha filmet akarok nezni, akkor megnezek egy filmet, ha konyvet akarok olvasni akkor elolvasom,
ha viszont jatekot akarok jatszani, akkor alteralni szeretnem a cselekmeny-t, szeretnek kulonboz vegkifejletet.
es most ne gyere azzal hogy van 10 fele befejezes, amibol 5 abban kulonbozik hogy mas a sapka a foszereplon, vagy eppen 1 el kevesebb ember lesz a killshoton miutan fejbelotted a fogonoszt. ehhez nem kell kreativitas, ez nem interaktiv, ez nepbutitas, es illuzio, semmi tobb...


az ami meg egy cod BF4 multiban van, az egy valoban, egy agyatlan bohockodas, semmi tobb...
en szeretnek legalabb valami competitiv egyensulyt / elmenyt es minoseget. meg ha agyatlan hentelesrol is van szo...
sajnos 10 eve nem igy volt. 10 eve voltak dedikalt szerverek. lehetett configolni a szervereket, lehetett configgal balanceolni. volt community content, pont az ami ezt a mufajt naggya tette, most nincs, hanyatlik is rendesen....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. mazacar
2014.11.10. 14:02
Sziasztok!
nem keritettem nagyobb ugyet a dolognak..de mar kezd idegesiteni...a kepeket elnezve nalam a hiba..a piros szint..egyaltalan nem pirosnak mutatja..hanem rozsaszinnek a jatek..a ghost-nal is ez volt...illetve talan mar a black ops-oknal is..mi lehet a hiba? Valami allandoan el van allitva?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. DogTheDog
2014.11.10. 15:15
Jo volt a single,a multi mar kevesbe tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kocska86
2014.11.10. 18:43
"Az is egyértelmű, hogy a széria jövője biztos kezekben van, hiszen a Treyarch bizonyított a két Black Opsszal"

Az én olvasatomban a Treyarch nem bizonyított semmi, azon kívül, hogy tudnak játékot csinálni! Jó játékot még nem csináltak! Utáltam a BO-kat!
A régi IW-s csapat...Na azok tudták mi a jó játék!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ndave92 tomch...
2014.11.10. 18:48
Nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. malvoisen wishf...
2014.11.10. 19:55
Ameddig a programozo keszit neked alternativ befejezest, addig teljesen mindegy. A jatekba epitett valasztasi pontok csak replay erteket adnak, valodi valasztast nem. Ha valodi valasztast akarsz, akkor ott a Minecraft, amin lehet sajat, tetszoleges szervered.

A multin egyebkent nekem nem hianyzik a configolt szerver, mert csak annyit eredmenyez, hogy a regebbi jatekok a casual gamernek jatszhatatlanok, mert nem jon ossze eleg ember egy meccshez.

Amugy viszont a commuinty rontja el a multikat. Az egy dolog, hogy a pl. a Ghosts tele volt balance gondokkal, de senki nem kenyszeritette a jatekosokat, hogy 20000 kill utan az IED legyen a legtobbet hasznalt fegyvere. Erre viszont jelenleg is van megoldas, ha valaki a haverjaival akarja tolni, akkor elmegy kulon szobaba vagy jatszhat kompetitiv szabalyok szerint, ha annyira komolyan veszi magat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. rics87 mazac...
2014.11.10. 20:11
Semmilyen szín nincs a helyén tisztára olyan gagyi mint a titanfall de azt a rózsaszínt lehet állítani legalábbis ghost-ba lehetett itt nekem még nem tűnt fel mert minden szín rossz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. malvoisen
2014.11.10. 20:20
@mazacar, rics87

Nalatok nincs veletlenul bekapcsolva a Color Blind Assist?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rics87 malvo...
2014.11.10. 21:22
Nincs nálam bekapcsolva piros de igen ha be lenne kapcsolva az torzítja el a célzó színét.
De az a leg kisebb baj a ghost az frankó jó színvilágú meg az mw2 is jó volt de ennyire gány egyik se volt mint ez!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. wishformor...
2014.11.10. 21:33
@malvoisen
"Ameddig a programozo keszit neked alternativ befejezest, addig teljesen mindegy. A jatekba epitett valasztasi pontok csak replay erteket adnak, valodi valasztast nem."

nem tom hogy te mit olvastal ki a hozzaszolasombol, de en is errol beszelek...

az hogy van competitiv hc szerver, es van public, eg es fold a kulonbseg. attol mert meg custom config, lehet jo, tok jo pelda erre az AlterIW, amig meg volt ahalozat, vagy anno a custom MW szerverek ahol ki lehetett kapcsolni a killstreak-eket, mert attol nagyob gamekiller gusztustalansag keves van...
Az en tapasztalataim alapjan, casual kornyezetben is sokkal jatszhatobbak voltak a custom szerok, pont azert mert az emberek igenyeihez lehetett szabni, akar napi szinten, nemtom hogy te mivel jatszottal, vagy mi vette el a kedvedet ezektol, de sokat vesztettel az biztos.

Ugy latszik sok mindenben nem ertunk egyet, viszont nekem Minecraft helyett nekem inkabb eve-online.

De az hogy community rontja el a multikat, ez csak szimplan hulyeseg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. skripton
2014.11.10. 21:56
Úgy látszik még egy darabig maradok a CoD4-nél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. malvoisen wishf...
2014.11.10. 23:29
Akkor mirol beszelsz? Mit akarsz alteralni a vegkifejleten? Meg sandboxban is, ha a tortenetet jatszod, akkor is veges kimenete van a jateknak, pont annyi, amennyit a keszitok beletettek. Ez lehet 1, 12 vagy vegtelenul ismetlodo.

AlterIW, custom MW, stb. _amig voltak_. Pont errol beszelek. Az emberek igenyeihez addig lehet/erdemes igazitani, amig van egy stabil bazis, de ha ez megszunik, akkor nem lehet csak ugy nosztalgiabol odaulni, mert csak pangas van.

A "killstreak [...] gamekiller". Talan olyasvalakihez van szerencsem, aki nem nagyon szerez ilyeneket?

Az utolso mondatod pedig nem erv, de azert nekifutok meg egyszer: a keszitok pl. a Ghostsban eltoltak a robbano eszkozok erejet, de az a community donto tobbsegenek seggfejsegen mulott, hogy a nerfekig tkp jatszhatatlan volt a jatek az IED mogott campelo idiotak miatt, ha nem tettel be 1-2 perket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mazacar malvo...
2014.11.11. 06:29
Majd ma megnezem...nem remlik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. wishformor...
2014.11.11. 12:52
@malvoisen
egy jatekot nemcsak a story miatt lehet jatszani, ezert mondtam, ha sztorizni akarok akkor leulok baratok koztet nezni, vagy elolvasok egy Asimov konyvet.
ha taszani akarok akkor meg szeretk gondolkodni, magam utjat jarni, es nem egy virtualis csoben story driven "donteseket" hozni.
egy sandbox rendszer abszolut nem story driven, ha az lenne, nem lenne sandbox....
a jatekfejleszto fejlesszen jatekot, az iro meg irjon storyt. S sztem pont ez a mai ilyen stilusu jatekok rakfeneje, hogy a designer irja hozz a story-t. Ez kb egy kulon szakma, amin szoktak sporolni.

"de ha ez megszunik, akkor nem lehet csak ugy nosztalgiabol odaulni, mert csak pangas van." - ez igaz mindenre, arra is ami nem community driven. szoval nemertem ezt az ervelest.

"A "killstreak [...] gamekiller". Talan olyasvalakihez van szerencsem, aki nem nagyon szerez ilyeneket?"
UT / 2004 / 3 / quake 3, Cod3, Cod 4, mondj egy szero IP cimet, aztan 1v1, akarmikor, az ilyenekre meg szabit is vagyok hajlando kivenni, hogy elkenjem a szadat, nem szeretem a szemelyeskedest, en nem csak a szamat szoktam jaratni, ha akarod vegig is streamelheted, es ha jobb vagy akkor meghajlok elotted, de addig ne inzultalj ilyen hozzaszolasokkal.

az utolso mondatomat, nem ervnek szantam hanem tenynek.
nezd meg az osszes kompetitiv jateknak ami perpill kint vana piacon annak 90% custom modokbol szuletett, ez ellen valoban nehez ervelni, es nem lennek a helyedben most

Az hogy valaki sir forumon es nerfelnek / buffolnak a keszitok valamit, azt ne keverjuk mar ossze a moddingal, meg custom balance-al, meg a community driven developmentel, mert csak egyszeru weekend gamerek sirasa az semmi tobb, akiknek kesobb el akarjak adni a jatekot, vagy megvetetni a kov kieget...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. wishformor... wishf...
2014.11.11. 13:03
cod2 lesz az a Cod3, mar nem tudtam editalni, soz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. malvoisen wishf...
2014.11.11. 14:36
Elder Scrolls, GTA, stb. mind sandboxnak szamitanak. Jatszhatsz a vegtelensegig a story nelkul, de csak azok kozott a keretek kozott, amiket megengedtek. Ergo nem hozol valodi donteseket. Ha meg valodi open-ended jatekot akarsz, akkor miert nem a gary's modot tolod?

A listen serverek azert meg mukodnek... Kb 2 honapja tettem fel az MW2-t, hogy megnezzem az Iris erejet (nyilvan azert azt, mert nem vartam csodat). 30mp-n belul jatekban voltam, 50-es pinggel. Ellenben a BO2 eraban alig lehetett olyan szervert talalni BO-n, ahol volt legalabb 8 ember. Aztan az egyetlen hely, ahol elfogadhato ping volt, egy 100 lepcsos Gun Game volt - hulla unalmas.

Latom, labilis idegzeted van. Ha ezt inzultalasnak vetted, akkor csak gondolj arra, hogy nekem a velemenyed, amit erosen probalsz megfogalmazni, nem teny -.-

A nerfek/buffok erdekes modon osszhangban vannak azzal, amit a pro community ker, gondolj csak arra, mekkora siras-rivas volt a verpistikek reszerol, mikor nerfet kapott az egyik sniper BO2-ben. Ellenpelda?

Egyebkent egy utolso kerdes: az AW-val jatszottal mar?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. wishformor...
2014.11.11. 14:49
@malvoisen
hajjaj, Elder scrolls es a GTA naggyon messze van a sandboxtol... inkabb themepark-nak hivnam oket...

MW2- tol felfele nincs pro community, mert nem adja meg a kereteket a fejlesztocsapat , ezert probalkoztak az AlterIW-vel anno.

A pro community megcsinalja maganak, es nem ker, mint ahogy azt rengeteg mas jatekban megoldottak, pont azert mert elternek az igenyek, versenyekhez, configokhoz kell igazodnod, ezek nem fejlesztoi / kiadoi hataskorok, pont.
Egy fegyver mukodese az config, igenyekhez, kornyezethaz szabhatoan kellen mukodjon szerver oldalon, ezt ugy hivjak hogy config, ilyen. Ez a nerf buff balance amit muvelnek a "fejlesztok" vicc, pont akkora mint a pro-nak nevezni azokat az embereket akik forumon sirnak a balance-ert...

AW val nem jatszottam es nem is fogok, a legkozelebbi uj FPS ami szoba johet nalam az UT4 lesz.

"Latom, labilis idegzeted van. Ha ezt inzultalasnak vetted, akkor csak gondolj arra, hogy nekem a velemenyed, amit erosen probalsz megfogalmazni, nem teny"

Latom te teljesen felre akarod magyarazni a dolgokat, pedig direkt bekezdesekbe szedtem, hogy ertheto legyen, egy egy kontextus elkulonitheto, legyen, a velemenyektol es a tenyektol.

Latom folyatod a szemelyeskedest, reszemrol befejeztem a veled valo vitat. gl hf.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. malvoisen
2014.11.11. 20:36
@wishformore

Nem, hat. MW2 felett nincs elet... Ja, csak Black Ops. (Meg utana a teljes competitive/pro community.)Szerintem most hagyd abba. Elobb vegyel meg egy-ket jatekot, utana mondd a tutit.

Hazi feladat:
-community
-competitive
-professional
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. noherczeg malvo...
2014.11.11. 23:02
"Meg sandboxban is, ha a tortenetet jatszod, akkor is veges kimenete van a jateknak, pont annyi, amennyit a keszitok beletettek."

Fogalomzavart erzek az eroben Igazi sandbox jatekba maximum belecsempeszve van singleplayer-szeru / story content, de a jatekot a playerek cselekedetei valtoztatjak. Pont ez a lenyeg, nem egy elore definialt story-t viszel vegig, hanem te csinalod a story-t! Azert volt jo az EVE-es peldaja, mert pl. a politikai rendszer kokemenyen tudja befolyasolni a playerek donto tobbseget. Ezen felul a playerek kontribucioja, vagy destruktiv cselekedetei is erezheto hatassal tudnak lenni minden resztvevo szamara.

A hazi feladat kiirasra adhatok en is egy sajat valaszt? Dota2.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. wishformor...
2014.11.11. 23:04
@malvoisen
joh, igazad van, megadom magam, valoban itt es most elismerem csak neked, legyen a Black ops meg tarsai competitiv, jatek, en ertekelem es becsulom is akik ebben el is ertek valamit, vegul is a paralimpia is egy szep dolog, es tisztelendo, hogy annak handicappelt retegnek, mint amilyen te is vagy (az itt villantott hozzaszolasaid alapjan), csinalnak egy mesterseges kornezetet, ahol megmerkozhetnek egymas ellen, hogy egy kicsit nekik is meglegzen a prö gamernek eleterzes.
Azert ott van az a korlat ha meg is orra esnenek, meg a dobogora is rampa visz vel, de a reflektor az majdnem olyan felnyes es az a lenyeg.

Hazi feladatot meg nekem olyan ne adjon aki alapveto fogalmakkal nincs tisztaban.

"Meg sandboxban is, ha a tortenetet jatszod, akkor is veges kimenete van a jateknak, pont annyi, amennyit a keszitok beletettek"
- az akkor nem sandbox, magadnak mondasz ellent.

"A nerfek/buffok erdekes modon osszhangban vannak azzal, amit a pro community ker"
- nem abbol lesz a community hogy, felmegy a sok handicappelt majom a forumra, es sirnak mer eros a csipa. azert az ennel egy picivel tobbol all.
De nembaj, majd egy par evet meg eltoltesz jatekokkkal, talan kozbe le is eretsegizel es ha majd megtanultal kovetkezteteseket levonni adott tenyekbol, akkor talan majd mas szemmel latod ezeket a dolgokat. Ebbol all az evolucio folyamatosan fejlodunk, es valtozunk.. ki tudja, hatha egyszer majd en is lehet prö black ops HC player. es akkor majd egyutt mehetunk egy "kulon szobaba" es jatszhatunk HC szabajok szerint.

UI: csak miattad kapcsoltam magyar ekezet abban az egy szoban, hogy erezd hogy torodom veled, ha mar voltal olyan kedves es adtal hazi feladatot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. malvoisen noher...
2014.11.12. 10:47
Mar sok-sok hsz-szel korábban történt, de a single playeren kezdett el vergődni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. malvoisen
2014.11.12. 11:11
@wishformore

Neked tenyleg nincs fogalmad a pro/competitive/community szavak jelenteserol.

Egy kis szelete a teljes communitynek, akik lelkesek/bekepzeltek es competitive modon jatszanak, nem lesznek prok, csak attol, hogy jatszanak a sajat szabalyaik szerint, mert a prok magabol a jatekbol elnek, ezert mondjuk rajuk, hogy "hivatasos". Attol, hogy szuttyogsz valami moddolt COD4 szerveren es x a KD-d, meg nem vagy hivatasos.

"az akkor nem sandbox, magadnak mondasz ellent."

Vagy amint lentebb is irtam, beszelj arrol, amirol elkezdtel, ugyanis a single miatt kezdtel el fujolni. Meg jo, hogy azt varjatok, hogy az EVE vagy a DOTA szintjen legyen egy shooter campaign modja.

Amugy koszonom, szerencsere nem vagyok handicapped, erettsegiztem, raadasul a magyar nyelv szabaJait is viszonylag jol ismerem (egyebkent tenyleg a masik intelligenciajat kell firtatni, mikor ekkora batar hibat kovetsz el?).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. wishformor...
2014.11.12. 11:27
@malvoisen
oke legyen pro / hivatasos / kompetitv, nem erdekel hogy hivod, csak ne jojjon ki ilyen minosegben PC-re. bar amerre most haladunk, remelem ezek a ipari hulladekok hamar kikopnak Pc vilagbol, most hogymar fullHD / 60FPs be lehet nyomulni consoloeon. Onnantol hogy nem befolyasolja fejlesztesi tendenciakat PC-n nem erdekel hogy ki mit csinal console-ra.
nem is baj ha a nagykozonseg szamar megdoglik a PC piac, ra is fer mar egy verfrissites.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mikej95
2014.11.12. 18:49
Vannak még így is gondok a grafikával, de jobb, mint a Ghosts.

Enyhén spoileres.
Valami gyalázat a játék vége. Megszökünk csak úgy a Föld egyik legjobban őrzött haláltáborából, menet közben véletlenül meglátjuk hogy menni fog a vegyi támadás és végül besétálunk a nyitott ajtón és szétőjjük a rakétát, miközben azt éppen kilövik és ömlik belőle az edzett acélt is tócsává olvasztó lángtenger. Kíváncsi vagyok kinek a 9 éves fia vagy unokaöccse írta ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kihaennem
2014.11.14. 14:06
A világ legbénább fps-e megszületett 2014 végén
Grafika: NFS Underground 2
Hang: Super Mario
Pálya Dizájn: CS
Game Options és Loading: Április 1.
GUI UI: Rózsszín Párduc
Szavatosság: Lejárt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kihaennem
2014.11.14. 14:15
Látom van itt so kfélrebeszélés rendesen
Sanbox ennyit takar NEM LINEÁRIS JÁTÉKMENET
Semmi köze a játék végéhez. A sanbox arra vonatkozik hogy szabadon vállasztható ÚTON, MÓDON játszod a VÉGÉIG a játékot. De nem létezik 249 féle vége animáció, vagy enginemovie csak azért mert sandbox ra épül a játék. Mindenkienk ugyanaz lesz a vége(pozitiv negativ illetve 1-2 vége persze ettől még lehet, de a sandbox nem)! Máshogy ne mis lehet! Nincs olyan hogy neke mugy lett vége hogy megültem mindenki a saját bandámból és lesitteltek, nekem meg ugy hogy megöltem a fele bandámat és én kerültem hatalomra és ez végtelen variációval !!!!!!!!!!!!!! erre vonatkozik csak ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kgabor11 mazac...
2014.11.27. 19:36
A menüben el állítottál valamit,már nem tudom fejből,hogy mit,de én is így játszottam vagy 1 hónapig a Ghost-al
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!