iPon Cikkek

Call of Duty: Black Ops II - Az igazi CoD-élmény?

Dátum | 2012. 11. 20.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Új év, új ősz, új Call of Duty. Ez már csak így megy, törvényszerű, mint, hogy a kínai kaja mindig ott a legfinomabb, ahol lakunk, vagy, hogy az energiaital és a sör kombó nem fér össze. Lehetne most hosszasan elmélkedni azon, hogy miért vált ilyen sikeressé a CoD franchise, de ama tény fényében, hogy a Black Ops II a megjelenésének napján már félmilliárd dollár bevételt hozott, értelmetlen. Nem számít, mi okból hízott ily kövérre a Call of Duty, csak a zöldhasúak érnek valamit, főleg manapság, amikor a játékvilág az AAA-kategóriás szériák fogságában sínylődik, ordítva a kreativitás után, melyből mindig csak egy pár csöpp jut neki, az is jórészt az indie-szféra fáradhatatlan fenegyerekeinek billentyűzetéből. Sokkal fontosabb kérdés, hogy mégis milyen a játék, hisz az Activision tudja, hogy elég lenne egy gőzölgő trágyadarabot a lemez helyére tenni, a Call of Duty öngenerált hype-ja azt is dollármilliós üzletté tenné. Nos, bár nem vártunk sokat a Treyarch programjától (legalábbis minőség terén), muszáj vagyunk kalapot emelni, ugyanis a srácok megtették azt, ami a szériának legjobban kellett: újítottak, és elkészítették a valaha volt legnagyobb CoD-ot, mely minden fillért megér.

Woods már 95 éves, de még mindig badass
Az a bizonyos fekete tinta

A két évvel ezelőtti Black Ops úgy vonult be a CoD-történelembe, mint az első Call of Duty, mely nem félt megkavarni a sorozat állóvizét, és kidolgozott, ötletes sztorit villatani - még úgy is, hogy a játékmenet egy fikarcnyit sem fejlődött. Nagy volt tehát a felelősség a csapat vállán, hisz a Black Ops II-nek véghez kellett vinni ugyanezt, ráadásul úgy, hogy egy konzolgeneráció életének végefelé vagyunk, a játékosok kezdik unni a banánt, meglepetésekre, újdonságokra vágynak. Mivel pedig az előző rész titkos hadműveletek köré kerített története folytatásért kiáltott, megkaptuk, csak épp nem olyan szoros keretek között, ahogy azt gondolnánk.

A sztori ugyanis nemcsak, hogy jó lett, de teljesen dinamikus is, döntéseink és tetteink, mi több, küldetéseink sikere vagy sikertelensége (ezt a játék nem köti az orrunkra) jelentős befolyással bír a végkifejlettre, és a többféle, homlok egyenest eltérő befejezés miatt bőven megéri újra nekiszaladni a nagyjából 6-8 óra hosszú kampánynak. Mindig csak az alapok maradnak ugyanazok: 2025-öt írunk, a világ pedig egy kínai-amerikai konfliktus kellős közepébe csöppen, "hála" Raul Menendeznek, egy zseniális mérnöknek, aki viszont valami különös egybeesés folytán terrorista is. Menendez ráadásul már a '80-as években is kavart a biliben, így hősünk, David, aki nem mellesleg Mason fia, felkeresi második apját, az immár 95 esztendős, tolókocsis Woodsot, hogy segítsen megérteni nemezise motivációit. Innentől a történet két szálra bomlik; hol Woods visszaemlékezéseit játsszuk végig, hol pedig a közeljövőben akciózunk. Akárhogy is, a cél ugyanaz: meg kell állítani Menendezt, mielőtt késő lesz.

Bár a sztori nem mellőzi a már-már nevetségesen túlzásba vitt akciójeleneteket (hőseink körül másodpercenként robban fel valami), meg kell hagyni, hogy ez nemcsak a CoD-ok történelmének legjobb forgatókönyve, de úgy összességében az FPS zsáner sem igazán látott ilyen összetett történetet. Az, hogy befolyásolhatjuk a végkifejletet, végső soron csak gyógyszere a sorozat sokat kritizált rövid futamidejének (persze szigorúan szólóban értve). A hangsúly a kidolgozott, életszerű karaktereken és a nagy, váratlan fordulatokon van, melyek tényleg leejtik az ember állát olykor-olykor. Különösen nagy piros pont jár a játék íróinak, amiért egyszerre érződik személyesnek és globálisnak a sztori. Bár minden szereplőnek megvannak a maga motivációi, a játék nem szűkül le rájuk, hanem az egész világra kiterjeszti az eseményeket. Bejárjuk Afganisztánt, Indiát, az Egyesült Államokat, és még sok-sok országot, hogy érdekes emberekkel találkozzunk, és szitává lőjük őket.

"I am an enemy too."

A kampány kielégítő játékélményt nyújt
A történet tehát kiváló, igaz, a játékmenet már nem sokban tér el az eddigi recepttől. Most is egy csőben haladunk a pályákon, eltévedni képtelenség, a küldetések többsége pedig a már sokszor szidott Treayarch-kórban szenved: az ellenfelek addig-addig özönlenek végtelen számban, míg valamilyen feladatot nem teljesítünk, pl. felrobbantunk egy ágyút, vagy szétlövünk egy tankot. Persze, ez végül is már a széria védjegye, de akkor is, elavult megoldás, amit nem ártott volna elfelejteni. Igaz, az arányok azért javultak, most már kevesebb idegőrlő szakasszal találkozunk, a pályák is sokkal hosszabbak (sőt, szélesebbek), és több dolgot is csinálunk - noha tény, hogy ezek többsége scriptelt események ügyesen mixelt halmaza, semmi több. Ráadásul mesterséges intelligencia megint nem került a rosszfiúk fejébe, általában csak állnak és várják, hogy lepuffantsuk őket, mondván, a mennyiség majd kárpótol a minőségért. Az AI ostobasága társainkon fokozottan érződik, mert nem igazán csinálnak semmi szuperkommandóst (aú), csak feltűnnek mellettünk, ha elértünk egy checkpointra, hogy odanyögjenek valami macsó szöveget. Pozitívum viszont, hogy a butaság mellé halhatatlanság párosul, szóval nem kell azon idegeskednünk, hogy mi lesz, ha valamelyikük fűbe harap.

A lövöldözés most is élvezetes, és mivel rengeteg fegyver áll rendelkezésünkre, mindig találunk olyan modellt, amit táncba vihetünk - sőt, a küldetések előtt szabadon variálhatjuk felszerelésünket, s ezért még achievement is jár. Az ellenfelek ugyan buták, de azért tapasztalunk némi fejlődést, például megjelentek a láthatatlan egységek, illetve a drónok, melyek nem kevés borsot törnek az orrunk alá. Ezek a számítógép által vezérelt robotok megkeseríthetik az életünket, de szerencsére mi sem vagyunk teljesen elveszve, hisz a pályákon találunk lezárt szekrényeket, ládákat, melyekben szintén megbújik pár ilyen kütyü. Na, meg persze a sztori egy pontján is játszhatunk velük, biztos, ami biztos. De lesz itt még repülővezetés, lovaglás, úszás, és olyan sztratoszféra-ugrás, hogy Felix Baumgartner is belepirul... egy szó, mint száz, a Treyarch igyekezett feldobni az egyszemélyes játékélményt, és bár megreformálni nem sikerült, fintorogni sem fogunk.

Érdekes adalékai a kampánynak az úgynevezett Strike Force küldetések. Ezek időről időre megjelennek a sztori szüneteiben, mi pedig eldönthetjük, hogy megcsináljuk őket, és ezzel tovább befolyásoljuk az eseményeket (nem olyan nagyon, hogy megérje), vagy nem foglalkozunk velük. Igazából első végigjátszásra nem merem ajánlani őket, mert nagyon nehéz feladatok várnak ránk egy különös, stratégiai játékokat idéző módban. Kapunk pár osztagnyi katonát és néhány drónt, a feladatunk pedig, hogy megvédjük az egyik mulitplayerből importált pálya kulcsfontosságú részeit a hullámokban támadó ellenségtől, 10 egész percig. Nem hangzik nehéznek, pedig az: vért fogunk izzadni, és ezen még az RTS-es irányítást biztosító parancsnoki nézőpont (á la Battlefield 2) sem segít. Ugyanakkor a kampány önmagában nem olyan nehéz, gyakorlott FPS játékosoknak ajánlott egyből a Hardened fokozat.

Hősök szövetsége

Ahogy minden Call of Duty esetén, úgy itt sem a szóló játékmódon van a hangsúly, hanem a kidolgozott többjátékos módokon, melyekből olyan sok van, hogy könnyű elveszni közöttük. A Black Ops első részének kissé túlbonyolított multiját egy sokkal letisztultabb, a Modern Warfare iskola által kialakított rendszer váltja, mely ennél "CoD-abb" nem is lehetne. Közepes méretű pályákon zajlik a küzdelem, minimális ballisztika és tizenkét éves vérpistikék közepette, a pörgős, soha le nem ülő játékélmény pedig már-már görcsösre játszatja a mancsunkat - igen, ez az, ami miatt tényleg lehetetlen szívből gyűlölni a Call of Dutyt, hisz ki ne élvezne egy sor látványos akciót? Ugyan a reflexeknek most is fontosabb szerep jut a taktikánál, illetve sok új játékmóddal sem futunk össze (személyes kedvencem az MW3-ból viszont, a Kill Confirmed, visszatért), az ügyesen felépített pályák és a már ezer éves perkrendszer elfeledteti velünk, hogy 2007 óta ugyanazt játsszuk.

A multiplayer is fejlődött, igaz, nem hoz semmi forradalmi újítást
A presztízsrendszer megváltozott, most már nem veszítjük el minden megszerzett képességünket, egyedül a szintünk nullázódik le. A saját kaszt készítésének lehetősége nem újdonság, de az opció sokoldalúsága mindenképp dicséretet érdemel - még a gamertagünket is személyre szabhatjuk, mint a nagy rivális Halóban, elég meglátogatnunk a Barracks menüpontot és bekészíteni egy adag chipset, hogy legyen mit rágcsálni a nagy barkácsolás közepette. Egyébként, ha már szóba jött a Halo, érdemes kiemelni a Hardpoint nevű játékmódot, mely a Crazy King Black Ops II-es megfelelője, azaz itt is el kell foglalnunk pontokat a pályán és védeni, amíg csak tudjuk. Ráadásul minden játékmódot kipróbálhatunk négyfős csapatokkal is, ami sokkal érdekesebb, mint a már ezer éves duális felállás. Szintén újdonság az oktatómód megjelenése, mely botok és pár amatőr játékos segítségével tanítja meg a multiplayer alapjait, hogy később a League Play-módban akár komplett klánháborúkat vívhassunk a cimboránik társaságában.

A multi tehát hatalmas, és bár nem hibátlan (a matchmaking-rendszerre ráfér egy folt), kiválóan ötvözi a Modern Warfare és a Black Ops legjobb elemeit, a jelenlegi legteljesebb CoD-élményt nyújtva. Nyilván, aki a Battlefield 3-hoz szokott, nem lesz oda érte, de meg kell érteni, hogy ezt a játékot nem is nekik találták ki, hanem az előző CoD-ok szerelmeseinek, és persze azoknak, akik nem érnek rá fél órát ülni egy meccs előtt, és legalább ennyi ideig tanácskozni a taktikáról, ami aztán úgysem válik be.

Agyat akarooook!

A világító szemű zombikat még szokni kell
Ó, igen. A zombik. A Treyarch maga sem tudta, hogy mekkora lavinát indít útjára a World at War agyra éhes hulláival, most pedig már ott tartunk, hogy az ő játékaikat sokan csak a zombimód miatt várják jobban, mint az Infinity Ward munkáit.

Az élőholtak köré épített kooperatív opció természetesen visszatért, és kövérebb, rohadtabb, büdösebb, mint valaha - ez ebben az értelemben bók. Az új világot Tranzitnak hívják, a köré szőtt sztori pedig... nos, maradjunk annyiban, hogy legalább olyan bohókás, mint az első Black Ops George Romero-féle agymenése. A feladatunk mindig világos: életben kell maradnunk a hullámokban támadó zombik közepette, és ez alatt küldetéseket is muszáj végrehajtanunk, amikhez elengedhetetlen az összedolgozás. A pályát ráadásul teleszórták felfedezésre váró poénokkal és extrákkal, így most már nem csak a menekülés sodor olyan helyekre, ahová normális esetben be nem tennénk a lábunkat.

A zombimódot feldobták egy Survivallal (hordamód, ugye) és egy kompetitív Grieffel (melyik csapat bírja tovább *ásít*), de gondolom, mondanom sem kell, hogy ezek egyike sem ér fel a klasszikus zombitrancsírhoz - főleg, hogy most már van pajzsunk is, juhé!

Black Soup

Eljutottunk a Black Ops II legnagyobb negatívumához, mely a képek alapján már a kezdetektől fogva tudható volt: bizony, a grafikáról és az ezeréves motorról van szó. A CoD technikai értelemben utoljára 2007-ben volt erős, azóta a színvonal egyre mélyebbre csúszott a lejtőn, a Battlefield 3 megjelenésével pedig bebizonyosodott, hogy a mai gépek ezerszer élethűbb háborús környezetet tudnak építeni, mint bármelyik Activision-pénzeszsák. Igen ám, de ez a játék 60 fps-sel fut konzolokon is... kiálthatnánk, ha nem lett volna tavaly egy Rage-ünk, ugyebár.

A grafika ugyan kopottas, de a látványtervezés kárpótol
Na jó, azért annyira nem tragikus a helyzet, az IW Engine még mindig képes kellemes látványt nyújtani, igaz, ez már csak és kizárólag a belső tereken van így. A szervertermek, az Obama anyahajó (nem vicc, ez a neve), vagy a dél-amerikai dzsungel mélyén rejtező romok lenyűgözők, tényleg. A baj akkor van, amikor ráerőltetik a Black Ops II-re a nyílt, nagy pályákat. Az afgán lovaglásnál kopárabb és semmitmondóbb szakaszt nehéz találni a 2012-es shooter-felhozatalban, és úgy összességében, a '80-as évek kampánya messze elmarad a 2025-ben játszódó küldetések grafikai színvonalától. Lehet persze, hogy ennek oka elsősorban az a tény, hogy a jövőt szabadon tervezhették meg a pályaépítők, míg a múltat kénytelenek voltak reálisan megközelíteni, így fele olyan érdekesre sem vehették a figurát. Akárhogy is, arra nincs mentség, hogy az első órában a lehető legrondább és legunalmasabb küldetésekkel találkozunk - akik Frank kiszabadításakor fel akarják adni, ne tegyék, utána minden rendbe jön.

Mivel az idei Call of Dutyt az iPon fennállásának történetében először Xbox 360-on teszteltük, meg kell jegyezzük, hogy a Microsoft nyolcéves technikával felruházott gépén még mindig elfogadhatóan fest a játék. Ugyanakkor vetettünk egy pillantást a PC-s változatra is, és hát izé... A gépigény alacsony, annyi szent, de sok egyéb pozitívumot nem írhatunk a program mentségére. Ami miatt nem húzható le a WC-n, az a dizájn, de ez az engine tényleg az utolsókat rúgja, nagyon ideje lenne váltani.

Ami a szinkront, a hangeffekteket és a zenét illeti, ebben a sorrendben jellemezném őket: pazar, jó, felejthető. Komolyan, egy melódia nem sok, annyit sem tudok felidézni a játékból, annyira semmitmondó és triviális dallamok szólnak a háttérben. Minden más viszont rendben van, szóval ezt el lehet nézni.

A sokadik világháború

Meg kell mondjuk, nem vártuk, hogy a Black Ops II ilyen jó lesz. A multiplayerrel még biztos, hogy nagyon sokáig elszórakozunk, a kampányt pedig most először éri meg újra végigjátszani (ja, és mielőtt elfejeltem: Menendez az egyik legjobb videojáték-főgonosz, gratulálunk, Treyarch!). Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a játékmenet egyszerűsége mellett. A cső-FPS-ekre van igény, de az ostoba, nulla mesterséges intelligenciájú, végtelenül sokáig özönlő ellenfelekre nincs, az bizony a 2003-as szint, ideje túllépni rajta. Na meg a grafikára is ráférne már egy alapos polír.

A Black Ops II jó játék, de nem tökéletes, és olyan klasszikus, mint az első Modern Warfare, nem lesz belőle soha. Ajánlható azonban mindenkinek, még azoknak is, akik idegenkednek a sorozattól, mert egyrészt az utóbbi évek legjobb történetmesélésével találkozunk a műfajban (hasonlót a Spec Ops: The Line villantott idén), másrészt olyan többjátékos lehetőségek várnak, amik nemcsak hónapokra, de tíz percre is kiváló szórakozást nyújtanak. Reméljük, hogy a jövőre érkező rész is tartja majd a szintet, talán egy szebb grafikus motorral megtámogatva.


Platformok: PC, PS3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

36. Trevize198...
2012.11.20. 12:44
Akkor összeségében csak a szokásos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Heroes27
2012.11.20. 13:23
Egy teljesen reális értékelés. ChoCho-ban most nagyon kellemesen csalódtam. A cikk mindenhol rendben van, egyedül a hangzás kaphatott volna eggyel jobbat az 8, míg a grafikára a 7 jóindulat, az 6. Egyszerűen hányadék az egész, a jövőben játszódó részek azok úgy ahogy hozzák a szintet a Codhoz képest!

Én egyszerűen nem értem, szerintem ez már a múlt, aki szeretne lövöldözni, és 2012es szinten csinálni, az Battlfield3-at vegyen. Egyszerűen minden tekintetben már alázza ezt. Csak annyi a negatívuma, hogy gép kell alá, de előbb utóbb az illetőnek be kell ruházni gépre. Egyzserűen a szerintem toronymagasan a legjobb fps, főleg ha modern háborús kell és abba minden van, a járművezetéstől kezdve a recon-ig lopakodva, minden játékstílus megvan, kijött nem egy dlc (persze fizetősek), egyszerűen akinek esze van, nincs alternatíva. Ezta játékot az vegye meg, aki Cod fan és a legutolsó Codja, az MW1 volt. Az vegye, de aki pl az MW2vel codozott utoljára, az szerintem hagyja.

Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gezu1025
2012.11.20. 13:26
Vessetek meg, de szerintem a black ops 1 és 2, hozott valami újat a szériába valamit ami előtte nem, vagy csak nyomokban volt jelen. És ez a story és a hangulat. Nálam ezzel jobbá tették a játékot, mint a BF3-at. (SP-ről beszélek!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Asagrim Heroe...
2012.11.20. 13:30
"Csak annyi a negatívuma, hogy gép kell alá ..."

Ott is csak inkább a multi alá, mert single player vígan elvan ultrán egy HD4850-nel is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Keksz03
2012.11.20. 14:11
szánomra már unalmas volt, arról nem beszélve h veteran nehézségen sincs benne semmi kihívás...részemről csalódás, de persze ez az én véleményem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. mikej95
2012.11.20. 16:16
Történet+CoD? Talán mégis megéri kipróbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gezu1025
2012.11.20. 16:46
Black Ops I-ben is jó volt a story, meglepően jó, kellemesen beteg, stb. stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kullo1
2012.11.20. 17:46
Nekem nagyon tetszik ,igazi felüdülés volt a MoH:warfighter után játszani vele,a cikk nagyon korrekt,minden szempontból fedi a valóságot.Én még a dedikált szervereket hiányolom nagyon.

Barátaimmal szeretnénk összehozni 15-20 fős állandó közösséget és zárt meccseket játszani,honfitársakkal mégis csak nagyobb a móka ha valaki nyitott lenne az ötletre kérem jelöljön be ismerősnek a steam-en.
Foka28HUN néven megtaláltok./anyázósok kíméljenek/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. LechooEdy
2012.11.20. 18:27
Korrekt kritika, zsír. Én csak egy dolgot szidnám a játékot, mert a többi ízlések... A legtöbb fegyver hangja, az újratöltés és az ellenfél fegyverhangjai annyira rosszak. A legtöbb fegyver mikor újratöltöm olyan mintha fém budiajtót csapkodnának egymáshoz, a jobbik is mintha műanyag poharakat vágnának a földhöz. Nem értem mert a robbanások és a kütyük, a szinkron nagyon jó. A történet megint nagyon jó! Bár a CoD-oknak nagyon jó volt mindig is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Trolltaxi
2012.11.20. 18:51
Én meg 10 perc múlva elkezdem letölteni a Planetside 2-t és jókat mosolygok magamban minden multi FPS-en, ahol 32vs32 már nagynak számít, vagy épp egy olyan sztorit tolnak végig, ahol megpróbálják velük elhitetni, hogy egy háborúba csöppentek.

Én 666vs666vs666 online háborúban lövöldözök, ahol nem az MI hülyeségén bosszankodom, hanem az ellenség jobb szervezőkészségén!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kullo1
2012.11.20. 19:26
Trolltaxi hát ezt kár lett volna magadban tartani.Mind örülünk hogy neked milyen jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. NKing
2012.11.20. 20:13
Trolltaxi olyan kemény, hogy egy ingyenes játékra vergődik Egészségére.

Btw nem rossz ez a COD rész. A grafikát én nem húztam volna le ennyire, az is igaz, hogy nem XBOX-on volt hozzá szerencsém. Elavultnak elavult a motor, de legalább nem erőforrás-igényes, és azért az élmény többet nyom a latban, mint a Cryengine szintű grafika. Az AI-tól pedig nem tudom, mi az elvárás, hogy okosnak tűnjön. A FEAR-ben pl okos volt, de ott se csinált mást, mint elbújt, aztán onnan lőtt. Szvsz a hátulról cserkészős, játékos taktikájához idomuló AI-re még várni kell pár évet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. logitech08...
2012.11.20. 20:14
"Csak annyi a negatívuma, hogy gép kell alá ..."

Ott is csak inkább a multi alá, mert single player vígan elvan ultrán egy HD4850-nel is."


HD4850 az tudtommal dx 10.1-es nem 11 szval sztem azzal én nem vagdalóznék hogy a bf3 alatt neked megy minden ultran
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Atesz1987
2012.11.20. 20:19
És ez megy HD4850-el, 2 gb rammal, és Core2 duo-val?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. zorrd023
2012.11.20. 20:40
Húzzák csak le a graf miatt! Mivel más játékokat még inkább lehúznak tök mindegy mennyire jó ha a graf elmarad a 2012 "szintöl". Ha már azokat lepontozzák akkor vérpistike COD is le lehet pontozva sőőt! COD már 6 éve nem fejlődik... Persze lehet van aki kiad x ezreket rá de galamblövészet az egész. Multi meg más kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gery84
2012.11.20. 21:15
Látvány 7 csillag! BF3 és Crysis 2 után nekem tiszta CS1.6
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gab78
2012.11.20. 21:54
Számomra a CoD már a 0-val egyenlő! A 20. lehúzott bőr ugyanarról... a felőjlődés meg 0... a MoH Pacific-be is kinézett már így a dzsungel, akkor most mire ....-ik?

"A grafika ugyan kopottas, de a látványtervezés kárpótol" ezen a mondaton szétröhögtem magam, .... a látványtervre, játékélmény legyen... egy team fortress 2 nevű, rajzfilmes grafikás játékkal is jobban lehet szórakozni, mint ezzel...

Nálam az össz értékelése 10% és ebben minden jóindulatom is benne van!

Ami külön vicc, hogy a Warfighter is 7-et kapott grafikára, nézzük már meg azért a különbséget a kettő között! Nem tudom a tesztelő nem volt egészen véletlenül elfogult kicsit? Arról nem beszélve, hogy a Warfighter kicsit jobban is szólt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. TheRealTsL
2012.11.20. 23:34
Szavatossága is csak a multinak van természetesen.
A single kampánnyal most végeztem 3 napja, de az idióta lovagláson és a végtelenül szánalmas autós részeken kívül semmi játékelem nem rémlik, csak az átvezetők. Aki olvasott már életében legalább 2 kémregényt, az meg a történettől se esik hanyatt, semmi meglepő.

Annyi előnye van a BO "sorozatnak" a MW-hez képest, hogy ebben nem azzal próbálnak a nagy amerikai patriótákra hatni, hogy 5 percenként a kezünk között hal meg az irányított karakterünk.
Multiplayerrel együtt kb jó az értékelés, multi nélkül nagyon max 60%.

szerk: Ja igen, amikor a romos templom (?) alatti bázisra kell bemennünk... az a vízesés ott mellette... te jó ég, olyan hitvány megvalósítást 10 éve is kiröhögött volna mindenki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. patrik2991
2012.11.21. 00:18
A grafika tényleg NAGYON túl lett értékelve 4-es max.
Hangzás a fegyverek miatt megint csak 5-ös szerintem, mert azért egy öldöklésre koncentráló játékban legyen már hangja a fegyvernek.
Játékélmény, jóó legyen 8.
Szavatosság 10?? Ugyan már, jövőre jön a kövi része, akkor minden vér pisti veszi azt és kihalnak a szerverek. Újrajátszhatóság egy lineáris fpsnél: 0. Hogy is van akkor ez?
Sajnos ez már így tényleg gyenge, de midenki ismeri már a CoD szintjét, szóval egy CoD-nak elmegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Norbert09
2012.11.21. 07:37
Mik ezek a "szemcsés" képek.. énnél azért egy cod4 is szebb.. talán a PC-s változatból kellett volna a képeket berakni, ill. a grafikát ez alapján megítélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Chocho
2012.11.21. 08:27
"Szavatosság 10?? Ugyan már, jövőre jön a kövi része, akkor minden vér pisti veszi azt és kihalnak a szerverek."

A PC-s MW3 szerverei most is tele vannak, csak mondom.

"Újrajátszhatóság egy lineáris fpsnél: 0. Hogy is van akkor ez?"

Látom, elolvastad a cikket (nem).

"Aki olvasott már életében legalább 2 kémregényt, az meg a történettől se esik hanyatt, semmi meglepő."

Nyilván, de ez egy játék és nem egy könyv, a két médium között ég és föld a különbség.

"talán a PC-s változatból kellett volna a képeket berakni, ill. a grafikát ez alapján megítélni."

A játékot Xbox 360-on teszteltük, a képek is onnan vannak, ez elég egyértelmű. Ugyanakkor a PC-st is láttuk és nem sokkal szebb, csak a felbontás miatt élesebb.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. GerryZ
2012.11.21. 10:47
"így hősünk, David, aki nem mellesleg Mason fia"

...és nem mellesleg ő maga is Mason, az édesapja keresztneve pedig ugyebár Alex.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27
2012.11.21. 13:28
De az is igaz, hogy a szavatosság nem egészen 10, mivel évente lapátolják, így jövőre ez a játék körülbelül ér 3 ezer foritnot. 1 évre meg adni 10-es szavatosságot megint konyít. Most hiába vannak tele az MW3 szerverek, az annak is köszönhető, hogy a COd ámokfutók nagy részre MW b*zi. És ezért. Ráadásul, hogy szerintem 2-3 hónap múlva jönnek kifele az új Cod hírek, infók, és onnan ennek a játéknak nem lesz értéke.
Ez a játék Codnak jó, de csak a fanoknak már!

Ha értékelni kéne nálam (és teljesen kritikus szemmel):

Látvány:5
Hangzás:8
Játékélmény:7
Szavatosság:8

Értékelés:
70-72%

De nagyon jó indulattal.


Én egyszerűen szégyelleném magam, ha ezért pénzt adnék ki. Bántaná a lelkem. Persze a 15 évest nem érdekli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. patrik2991
2012.11.21. 15:26
Chocho: Jaja, elolvastam, szóval ez most nem jött össze. Annyit említesz az első oldalon, hogy a küldetések sikere kihatással van a "végkifejletre". (A videókra? legalábbis nekem ennyi jött le.) Nem írtad, hogy más-más pályát kapnánk egy-egy döntésért cserébe, ehhez, meg hozzájön az, hogy írod, hogy a pályák továbbra is csövek, na most, ha a más-más befejezéshez annyi kell, hogy más-más mennyiségben bénázzak, az engem nem igazán motivál az újrajátszásra.
Ettől függetlenül lehet, hogy így van (más pályák), csak az én értelmezésem hibádzik, de nekem nem ér meg 12k-t, hogy erre rájöjjek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Enno
2012.11.21. 16:15
Az über szuper CoD-ok , aztán mint az MW3al is történt , multi része maximálisan játszhatatlanná vált pár hónap után a sok csalótól akikre nagy ívből tojtak. Van egy sanszos gyanus hogy pont olyan lesz ez is.
Az utolsó activision játék volt amit vettem az is biztos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kullo1
2012.11.21. 19:45
Lefogadom ,hogy az alant károgók nagy része már 2hónappal ezelőtt megfogalmazta,hogy miként fogja majd szapulni a játékot.Közben meg otthon mikor nem látja senki jókat játszanak vele
Divat hőbörgők vagytok ,mennyetek Bátülfildezni!Ha a BO 2 egy 100% játék lett volna,akkor is ugyan úgy teleböfögnétek a topikot a klisés "kritikátokkal"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. TheRealTsL
2012.11.21. 20:41
#26 Csak hogy míg a kritikus véleményt megfogalmazók a játékról formálnak képet és legtöbb esetben kifejtik és példákkal támasztják alá, addig te a véleményt formálókat fikázod anélkül, hogy közben bármivel is védenéd a játékot.
"Klisés" játékról pedig a kritika is "klisés"... elképesztően meglepő dolog ez is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kullo1
2012.11.21. 21:56
Nekem nem posztom védeni a játékot ,és nem is fogok senkit győzködni, hogy ez milyen űber állat isten játék.Valakinek nem tetszik szíve joga.És igen azokat az embereket kritizálom aki csakis azért kattintott rá a cikkre, hogy ész nélkül fikázhason mert az most nagyon menő.
Tisztelet a kivételnek ,de a legtöbb még mindig csak annyiból áll hogy:"mert cső FPS" meg "szét van scriptelve"...és melyik CoD nem volt ilyen?!?Mindig is ilyen volt és ilyen is lesz,ez olyan mintha beülnél a moziba egy Expandebles filmre aztán azért nyífognál mert hiányoltad belőle a mélyenszántó beszélgetéseket vagy a drámai érzelmektől túlfűtött jeleneteket.
Komolyabb játékélményre vágysz ,ott az arma sorozat,de azt amit egy CoD-tól vár az ember maximálisan hozza.
Meg az ilyen hiper korrekt "kritikákat" szeretem a legjobban:

"Nálam az össz értékelése 10% és ebben minden jóindulatom is benne van!"

és akkor a Warfighterre menyi,-40%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Gergely198...
2012.11.21. 23:02
Ez akkor is egy szar
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. balikabo
2012.11.22. 12:28
A bf az inkább harci szimulátor a COD meg egy sima hentelős fps.. Kinek mi tetszik aszerint játszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Chocho
2012.11.22. 12:55
Nem, harci szimulátor az ArmA. A BF3 sima FPS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kullo1
2012.11.22. 15:40
Ennyi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. balikabo
2012.11.23. 08:44
ArmA... játszottam vele, akkora durranásnak veszi mindenki de valahogy nem nagy szám, semmivel nem különb mint a bf.. sőt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kullo1
2012.11.23. 16:39
balikabo ha szerinted semmivel nem különb mint a BF ,akkor szerintem egyáltalán nem játszottál vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller
2012.11.26. 23:16
"A bf az inkább harci szimulátor a COD meg egy sima hentelős fps.. Kinek mi tetszik aszerint játszik."

Nem nevezném azt a játékot szimulátornak, amelyben DIREKT lerontják a fegyverek sebzését, pontosságát, ésatöbbit a játékélmény javulása érdekében. Szimulátor akkor lenne, ha minden fegyver olyan hatásos lenne mint a valóságban. Azaz 1 70 méterről kilőtt pisztolygolyótól földrevágódsz kínodban majd elszállítanak a csatatérből mert haszontalan vagy.

Ettől függetlenül jó kis széria a BF, de nem szimulátor, nem is annak szánták.

A cikket olvasva adott egy széria kilencedik tagja, semmi egetverő újítással, nulla grafikai fejlődéssel, egyszer nézhető sztorival, és magas, jó értékeléssel olyan játékiparban ahol minden user a kreativitás és az innováció haldoklása miatt sír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. goku
2012.11.28. 19:54
Érdekes hogy azt írják hogy ez a legjobb COD és kap 80%-ot, míg az MW3 85%-ot kapott... És a Mass Effect 3 82%-ot? Még egy lapon említeni is a két játékot szégyen. Ejej ipon, tényleg fel kell adni a hitelességet, csak azért hogy a COD-osok ne hisztizzenek?(no offense)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!