iPon Cikkek

Core i5-750: senki kedvéért nem fékezünk!

Dátum | 2009. 10. 12.
Szerző | Svindler
Csoport | FŐ EGYSÉG

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Nehalem architektúra tavaly novemberi bemutatkozása óta rengetegen várták, hogy a technológia eljusson az alsóbb régiókba is. A Bloomfield magon alapuló első sorozat (Core i7-9xx) nagyon erősre sikeredett, csak két „problémával” küzdött. Az egyik az, hogy a Phenom II X4 sorozattal karöltve azon versenyeztek ki tudja hamarabb leszívni Paksot, a másik pedig a magas ár. Igazából egyik sem volt akkoriban túl meglepő, a csúcsteljesítménynek áldozni kell. Később jöttek a hírek a Lynnfield processzorokról, melyek már a Core 2 Quad sorozat leváltására készültek, ám tekintve, hogy még azok is jól fogytak és az alaplapgyártók is aggódtak, hogy sok chipset marad náluk eladatlanul, az Intel nem siette el a dolgot. Szép lassan eltelt majdnem egy év, ami alatt már mindent megtudhattunk a jövőről, melyben az elnevezési séma változása miatt csupa Core i3, i5, i7 és i9 várja, hogy megszülethessen.

Az első Lynnfield magos processzorok szeptemberben futottak be, ezek sorrendben a következők: Core i5-750, Core i7-860 és Core i7-870. Az alapja mindháromnak ugyanaz, a különbség az órajelekben és a HyperThreading támogatásában rejlik (a 750-esben deaktiválva van). Jelen cikkünk alanya a megjelenése óta nagy népszerűségnek örvendő Core i5-ös, lássuk mire képes számokban:


Mivel az első P55-ös cikkünkben már átfutottunk rajta egyszer, most csak nagyvonalakban vázolnánk az újdonságokat. Sorban haladva, ami először feltűnhet, az a mag mérete. A Lynnfield bizony megnőtt, ami annak köszönhető, hogy beépített PCI-Express vezérlővel rendelkezik, és az foglalja a helyet. A memóriavezérlő is megváltozott, három helyett immár kétcsatornással rendelkezik a processzor, és ez a tény a PCI-E vezérlő integrálásával karöltve már elég egy foglalatváltáshoz. Mindenképpen jó hír, hogy a fogyasztást is sikerült visszafogni, hogy ez mennyire számít a gyakorlatban, az a következő oldalon kiderül. Az architektúrában történt változásokon kívül van még egy fontos tulajdonsága a Nehalem alapú processzoroknak: mindegyik támogatja az Intel Turbo Mode-ját, ami azt jelenti, hogy terheléstől függően változtatja a CPU órajelét.


A hasznát ennek nem is nagyon kell ecsetelni, hiszen ez egyfajta automatikus túlhajtás, ráadásul az új processzorok esetében az Intel már bőkezűbb volt a plusz teljesítmény tekintetében. Egy-két mag terhelése esetén az i5-750 egész 3.2GHz-ig felkúszik, de még négy mag mellett is 2.8-on jár, így bár a névleges órajele 2.66GHz, leterhelve nem igazán fogjuk 2.8 alatt látni.

Balra a Bloomfield és az X58, jobbra a Lynnfield és a P55
Mivel a PCI-Express vezérlőt a processzorba integrálták, így már nem volt szükség északi hídra a chipsetben, se gyors kapcsolatra hozzá. A Lynnfieldekből ezért száműzték a nagyon gyors QPI kapcsolatot, és maradt egy 2GB/s-os DMI kapcsolat, ami az X58-ban az északi és a déli híd között volt. Ezek miatt a P55 Express egychipes kialakítású lett és funkcionalitását tekintve, nagyon emlékeztet az ICH10-es déli hídra.
BloomfieldLynnfield


Tesztgép

Processzorok: Athlon II X4 620 (2.6GHz), Phenom II X4 955 (3.2GHz), Core 2 Quad Q9450 (2.66GHz), Core i5-750, Core i7-920
Alaplapok: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Asus P7P55D EVO, Gigabyte X58-UD3R
Memória: Geil Value DDR3-1333 CL7
VGA: Sapphire Radeon HD4890 1GB (Catalyst 9.8)
Tápegység: Corsair TX650

Mielőtt belekezdenénk csak pár szó a mezőnyről: az Athlon II-t azért hagytuk bent, mert kíváncsiak voltunk rá, hogy a Core i5-höz képest majd féláron kapható processzor hogyan teljesít a nagyok között, a Core i7-es eredményeink pedig korábbi mérésekből vannak, amikor még nem használtunk minden szoftvert, ami a mostani felhozatalban szerepel. Ha lehetőségünk lesz rá egy későbbi alkalommal még úgyis visszatérünk a témára, a lényeg így is látszódni fog.


A Core i5 teljesen párban van a Core 2 Quad-okkal, nyoma sincs a Core i7 920-nál tapasztalt fogyasztásnak, ahhoz viszonyítva terhelés alatt 45W-tal kevesebbet kér enni. Ha kikapcsoljuk a Turbo Mode-ot, akkor nagyon közel kerül a Q9450-hez (210-220 között mozog). Üresjáratban a mezőny nem esik annyira szét, mint terhelés alatt, még a Phenom esetében is meglepően alacsony fogyasztást mértünk.


Az Everest nagyon vegyes képet mutat a processzorok teljesítményéről, és már a memóriakezelésnél érkezik az első meglepetés: a kétcsatornás Core i5 körülbelül ugyanarra képes, mint a háromcsatornás Core i7-920-as. Nagyon jó hatásfokú vezérlők kerültek a Lynnfieldbe. A CPU teszteknél azért nincs óriási különbség a Turbo használatával, mert az Everest tesztjei mind több szálon futnak, így az órajel csak 2.8GHz-ig megy fel. A memóriával kapcsolatos eredmények után talán kicsit érdekes, de a Core i7 ha nem is sokkal, de azért gyorsabb a Core i5-nél. A megoldás a HyperThreading támogatásban leledzik, amit itt sikerül rendesen kihasználni. A CPU tesztek alatt a Phenom II tartja a lépést a Core i5-750-nel (sőt, picivel gyorsabb is), de az FPU tesztekben nagyon elvérzik. A Core 2 Quad ellen még bőven elég a sebessége, de az új Core-ok nem ismernek kegyelmet.


A tömörítéses teszteknek is elég nagy a szórása. A Core 2 Quad ellen még bőven elég a Phenom II, a Nehalem alapúaknál azonban attól függ, mit nézünk. 7zipben nincs gond (bár a drágább Core i7 nagyon elhúz), de a közkedveltebb WinRAR alatt kikap.

Excelben az órajel az egyik legfontosabb tényező, így nem csoda, hogy a Phenom II a leggyorsabb, még aktivált Turbo mellett is. Általában videó kódolásban is jól teljesítenek, de a Core i5 itt már győzedelmeskedik (érdekes azonban, hogy ez az egyetlen teszt ahol a Turbo hatása alig látható), míg MP3 kódolásban nagyon hasonló a helyzet.

POV-Ray-ből nem a bétát használtuk, a 3.62-es pedig még csak egy szálon dolgozik. Ennek hála a Turbo sokat segít, de számoljunk vele, hogy több szálon már alacsonyabb lenne a Core i5 teljesítménye. A Cinebench egyszálas tesztjei nagyon szépen mutatják az órajel növekedésből származó plusz teljesítményt. Sok szálon a Core i7 a legerősebb, de még a Core i5-750 is lehagyja valamennyivel a Phenom II-t.

Photoshopban alap órajelen a Core i5 a Phenom környékén teljesít (ami 3.2GHz-en megy), de a Turbo módnak hála nagyon elhúz.

A Photoshop és Excel tesztek bővebb leírása megtalálható előző tesztünkben. Minden teszt (még a következő oldalon található játékos is) megegyezik a két cikkben, így aki akarja, nyugodtan vesse össze az eredményeket a kétmagos processzorokéval, mi csak azért nem tettük meg, hogy még olvashatóak maradjanak a táblázatok.

A játékok alatt a Turbo Mode végig be volt kapcsolva (bővebben a lap alján).


A GPU eredmények nem sok különbséget mutatnak, még az Athlon II is közel elég ahhoz, hogy kihajtsa a HD4890-et a teszt alatt, de a CPU tesztben már csak feleannyi pontot ér el, mint a Core i7-920. A Core i5 teljesítménye már nem ennyire kiemelkedő, de azért bőven az azonos árkategóriába tartozó egyedek fölé emelkedik.


Crysis-ben Gamer beállítások mellett már mindenhol a VGA a gyenge tényező, de Mediumon azért szépen kirajzolódik egy sorrend. Mivel a játék nem igazán profitál a több magból, így csak az órajel és az architektúra számít. Ennek köszönhető, hogy az Athlon II nagyon lemarad, de hát ára szerint sem ebben a súlycsoportban van. A Phenom II mint mindig, a Core 2 Quad ellen most is elég, de tesztünk főszereplője nagyon otthagyja őket.


GTA alatt már nem olyan óriásiak a különbségek, még a kis Athlon is jól tartja magát, de ahogy az várható volt, megint a Core i5 végez az élen.


Az Unreal motorban azt szeretjük, hogy rendesen bánik a több maggal, tökéletes ezen processzorok tesztelésére. Az erősorrendben csak annyi változott, hogy a Phenom keringőzik a Core 2 Quaddal, különben minden hozza a várható szintet.


Az új Batman játék is UE 3-at használ, így nem meglepő, hogy a helyzet változatlan, csak magas beállítások használatával dönt már a VGA (márpedig ebben a játékban jó eséllyel mindenki feltekeri a beállításokat).


Far Cry alatt nagyon hasonlít a helyzet az Unreal Tournament 3 alatt tapasztaltakhoz, nincs is mit bonyolítani rajta.

A Turbo haszna játékok alatt

Mivel játékok alatt eléggé ugrál a terhelés, a processzor leginkább 2.8GHz-en volt, 3.2-re nem tornászta fel magát. Bár lefuttattuk a teszteket Turbo használata nélkül is, de mivel sok eredmény mérési hibán belül volt, ezért nem tüntettük fel őket (a legnagyobb eltérés 3.5%-os volt). Ez viszont azt jelenti, hogy a CPU normál felhasználás mellett még egy HD4890 kihajtására is képes, feleslegessé téve a tuningot, ez nem rossz eredmény.

Tuning

Az utóbbi hetekben nagyon sok tapasztalat gyűlt össze a Core i5 túlhajtásával kapcsolatban. Nekünk alapfeszültségen 3.3GHz-ig sikerült jutni, némi plusz feszültség hozzáadásával 3.6-ig ment. Ha nem sajnáljuk tőle a többletet, akkor 3.8-3.9-et is elvitte. Körbenézve mások is hasonló tapasztalatokat szereztek, így elmondható, hogy bőven van tuningpotenciál a processzorban.

Ítélet

Nehéz lenne a Core i5-ről nem elismerően nyilatkozni, mert nagyon erős lett és nem kerül többe, mint a konkurencia. Bár már lehet 50 ezer forint alatt Phenom II X4 965 Black Edition-t kapni, ami többé-kevésbé párban van vele, de a fogyasztást és a tuningpotenciált figyelembe véve egyértelműen jobb processzor a Core i5 750, úgyhogy az AMD-nek most van hová felnőnie. A Phenom mellett annyi áll, hogy bár a processzor ára hasonló árszinten van, a fejlesztést olcsóbban meg lehet úszni alaplapváltás nélkül, hiszen nem okoz neki problémát ha AM2+-os környezetbe kerül.


Visszatérve az Intel processzorára, tapasztalataink szerint a Core i5 még a Core i7-tel is párban van, kevés olyan felhasználási terület létezik, ahol utóbbinak komoly lenne az erőfölénye (mivel sokakat ez érdekel: játékok alatt nincs neki semekkora). Ettől függetlenül a csúcs platform megmarad az LGA-1366-os, két dolog miatt: az egyik, hogy két teljes x16-os PCI-E slotot csak ott kapunk az X58-as chipsettel, ezért ha felsőkategóriás VGA-kat szeretnénk párba állítani, akkor érdemes ezzel számolni (Lynnfield esetében két x8-as slotot kapunk, olcsóbb alaplapok esetében még ennyit se, mert a második csak x4-es), a másik, hogy a Gulftown (hatmagos processzorok) is ide fog érkezni.

Akiket az említett két előny közül az egyik sem hatja meg (és jó eséllyel ők vannak többségben), azoknak 40 ezer forint feletti processzorok között egyértelmű a választás: a Core i5-750 nagyon ajánlott vétel. Ráadásul jó hír azoknak, akik ódzkodnak a túlhajtástól, hogy a Turbo-nak hála az i5-750 még az erősebb videókártyákhoz is elég erővel rendelkezik.

Az Athlon II-es cikkünkben azt mondtuk, 30 ezer forint alatt mi AMD processzorban gondolkoznánk, mert minden felhasználási területre van optimális választás. 40 ezer forint felett változik a képlet, itt az Intel Nehalem alapú Core szériái uralkodnak, csak kevés olyan eset van, amiben a Phenomot választanánk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

81. ThePoweR
2009.10.12. 16:24
VISSZA A CIKKHEZ

Nagyon jó teszt lett. Gratula.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. ThePoweR
2009.10.12. 16:27
A tranzisztorszám hogy is van? Magonként vagy összesen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. thspo
2009.10.12. 16:28
jó teszt é hasznos! Bár azért nekem szúrta a szemem ez a pár phenom II bőven elég a C2Q ellen, azért kíváncsi lettem volna h a quad 3,2 Ghz-n mit megy a phenom II ellen... Ez a 2,66Ghz vs 3,2 Ghz nem teljesen reális összehasonlítási alap, főleg ha azt nézzük h akinek q9450-e van az valószínűleg 3,2-3,4 alatt nem is használja (de inkább még ennél magasabb órajeleken), még phenom I-esek esetében teljesen ok lett volna a ekkora órajel különbség, de II ellen azért már nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. rabib
2009.10.12. 16:34
Szerintem is jó teszt lett! Gratulálok! A következő procim Corei5 750 lesz jó eséllyel, majd egy Fermi mellé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Svindler
2009.10.12. 16:38
ThePoweR: összesen

thspo: azonos órajelen erősebb a Quad is, ez tény, de most az ár volt az elsődleges tényező
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. bajszi
2009.10.12. 16:54
Athlon II X4 620 ár/teljesítmény bajnok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Multitask
2009.10.12. 17:21
Ahogy látom azért egy Q9550 még sokáig elég lesz a játékokhoz. Vagy tévednék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. straw
2009.10.12. 17:31
rabib: A fermi egyelőre még prototípusban sem létezik, csak beszélnek róla mert félnek az atitól. Persze ez nem zárja ki hogy egyszer megjelenjen de az tuti hogy nem holnap lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. forintuser
2009.10.12. 17:56
Jó cikk.Legalább tudom hogy mit várhatok el tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. JózsiazIst...
2009.10.12. 17:58
Multitask
Mindig felmerül, hogy megéri-e váltani az újra, és erre mindig az a válasz, hogy attól függ. Jelen esetben sem éri meg core2quad-ot lecserélni lynnfieldre, persze arról az esetről beszélünk, ha számít a pénz! Ahogy én látom, még egy Kentsfield magosat sem éri meg lecserélni! 2 generációváltást bőséggel át lehet vészelni ebben a rohanó tikk-takkban! Éljen a Q9550, az még sokáig elég lesz, főleg h remekül húzható!

A cikk meg szinte tökéletes! Aki most kezd el számítástechnika iránt érdeklődni, annak tökéletes alapokat nyújt! Kellenek a tesztek, anno én is ezeken keresztül jutottam el az iPonra, nem a webshopot kerestem, és azóta azért itthagytam már pár forintot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. thspo
2009.10.12. 18:11
Multitask: sokáig elég lesz, ha játékra kell felesleges lecserélni az egész rendszert, sok pénzért kevés plusz fps-hez jutnál. Az a q9550 3,4-3,6-on tökéletes lesz még egy darabig játékokhoz, sztem még egy HD5870 X2-mellé is optimális választás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Kange
2009.10.12. 18:33
Multitask: Nekem csak Q6600-om van, ami már lassan őskövület. De mivel 3,6 GHz-en ketyeg stabilan (gyárija 2,4), észrevételeim alapján nem nagyon kell lecserélnem egy darabig még ezt sem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. leviske
2009.10.12. 19:01
A jelen i5 széria tényleg nagyon jól sikerül. Nem lehet rá sok rosszat írni, de tény, hogy ez csak azoknak lesz jó, akik MOST vesznek gépet. Ha valaki a későbbiekben új hardverekből akarja fejleszteni a gépét, annak inkább LGA1366-ban érdemes gondolkozni, vagy AM3-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. ThePoweR
2009.10.12. 20:00
leviske: Így van! Azoknak jó akik most vesznek új gépet. Egy Q9550-et nem éri meg lecserélni. Szerintem egy 9xxx szériás quadot sem.

Kange: q6600 nagyon el lett találva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. band1103
2009.10.12. 20:24
Megnyugodtam!
Legalább ár/teljesítményben még a Athlon II a legjobb bár ezt nem nagyon akarták hangsúlyozni de legalább mutatják a tesztadatok és utal a szerző a cikk végén is rá: "...30 ezer forint alatt mi AMD processzorban gondolkoznánk..." Engem jobban érdekel a pénz és úgy vélem nem vagyok egyedül ezzel. Sőt azért is mert kevesen játszanak ma 1280*1024 alatt egy 4890-el ezzel a karival ezen a felbontáson meg már kit érdekel 5-6 fps?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. tibaimp
2009.10.12. 20:33
leviske: az oké hogy a jövő a 1366, de az am3 miért is?
ugyan olyan zsákútca mint már a 775, fejleszt rá valamit az amd, semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. sonkolysom...
2009.10.12. 20:37
Nah istenem mindenki azt mondja uu de gyagyi ez a athlon x4 játékokban de valamiért egész jól teljesített a gta4 ben lehet ezt veszem a 720Be helyett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. prohlep
2009.10.12. 20:46
Tesztből elég világos, hogy akinek csontra új gép kell és Core i5-750 kaliberű pénze van, annak azt érdemes választania, kivéve ha elvi megfontolásból AMD procit akar venni. De a tesztből az is látszik, hogy a Core i7-920 sincs túlárazva, tud is annyival többet, mint az ára. Az említett két kategória vételára alatt pedig nekem talán az AMD fele billen a mérleg nyelve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Colonel Le...
2009.10.12. 21:02
Jó teszt!

Valóban nagyon jól sikerült ez a proci, de tényleg nem éri meg most még váltani. Quad-ok is jók még, nekem is az van, egészen pontosan egy Q6600.
Core i5 ár tekintetében is elég jó, alaplapot is viszonylag olcsón találni már hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Svindler
2009.10.12. 21:21
sonkolysoma: GTA-ban speciel együtt vannak, de egyébként a Phenom gyorsabb, mert nagyon kevés játék tud mit kezdeni négy maggal. Az egyéb felhasználási területeket figyelembe véve azonban jó választás az X4, minden csak attól függ mire veszed. Igazából ezek mind elég jó procik, ha pl. magas felbontáson játszol magas beállításokkal, akkor jó eséllyel a VGA fog előbb limitálni mint a processzor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. sonkolysom...
2009.10.12. 21:24
Hát nekem játékra kéne főként gta4. melyik lenne jobb x3 720Be vagy ez a x4 620? köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. rabib
2009.10.13. 11:55
x4 620. A GTA IV jól megy 4 magos procin már. Lásd ajánlott gépigénye. Szóval szerintem a 4 magoson jobban menne. Bár a 720BE sem rossz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. MinionFlas...
2009.10.13. 12:43
Annyit nagy AMD fanként is elismerek nagyon jó ez a core-I5, aki teheti, az tutira jól jár vele. Én tuti nem adnék érte ennyit( PhenomII ért se) nálam a proci max 30ezer amennyit megér. Mondjuk egy PhenomII 810 nagyon bevállanlnék ha meg nincs annyi lové akkor egy Athlon X4 620ast. De tény az Intel mozdult valamit ezzel a procival az emberek felé, nem csak a profitot vasalja be, a márkanévért cserébe!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. ThePoweR
2009.10.13. 15:30
sonkolysoma: X3 720BE inkább. 6Mb cache később nagy előny lesz. Meg több tranzisztor. Meg hát van rá esély hogy 4magosat csinálsz belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. ThePoweR
2009.10.13. 15:35
http://www.ipon.hu/elemzesek/athlon_ii_x4_...negymagos/553/1

Teszt: X3 gyorsabb játékokba. GTA 4 be pár tized fpsel jobb az Athlon II X4.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. sonkolysom...
2009.10.13. 15:36
Köszi én is elgondolkodtam az összsen 2 mega meg a majdnem 7mega cache közt döntésem:720Be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. _DiEGO_
2009.10.13. 17:26
sonkolysoma

KINGMAX TinyBGA 2048Mb DDR2 800Mhz 2Db
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. kipe84
2009.10.13. 19:29
Szerencsére jó 720 BE-t fogtam ki. A további emeléshez kell már neki a +fesz. és kicsit jobban is melegszik,
de egyenlőre nincs szükségem arra a plusz teljesítményre, a 8800 GT-hez elég. Ennyi pénzért, főleg ha sikerül
a plusz mag, szerintem megéri. Simán hozza a tesztben szereplő 955 teszteredményeit.




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Nurba
2009.10.13. 20:11
Jó neked, frissiben vettem én is 720BE procit, de a 4. aktiváláskor POST közben megfagy...viszont a 3 mag alapfeszen megy 3,5GHz-t. Teljesítményével elégedett vagyok, majd esetleg ha valamikor kevés lesz a 3 mag, akkor eladom és átnyargalon quad-ra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Iceman
2009.10.13. 22:25
Hm érdekes, hogy az AMD 800Mhz-nél is ~1V-t ad a CPU-nak. Az én CPU-m 1,2Ghz-nél ~0,85V-t kap.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Sogron83
2009.10.13. 22:49
Valaki kisegítene, mert nem emlékezem, hogy vajh az LGA1156-ot leváltja-e majd (1-2 éven belül) az LGA1155, vagy majd párhuzamosan lesznek majd elérhetőek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Multitask
2009.10.13. 23:14
Én a párhuzamosságra emlékszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. vzsryl
2009.10.13. 23:18
(tibaimp @ 2009 Oct 12, 19:33)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Nurba
2009.10.14. 01:31
Iceman...Igen AMD procik nagyobb feszt kapnak/bírnak, de asszem más technológiával is gyártják a 45nm-t ez lehet az egyik ok. Amúgy az egyik Phenomos topicban olvastam, hogy néhányan az alulfeszelésnek hódolnak és meglepődtem, hogy egyesek elég komolyan le tudták nyomni a gyárihoz képest...pl Athlon II 2,9GHz@1,15V vagy Phenom II X3 2,8GHz@0,8V...illetve valaki írt még 1V körüli sikerélményről...érdekes. Én még nem próbáltam.

Másikhoz:
AM3-ra meg igenis fejlesztenek, ahogy vzsryl írja, hiszen jönnek újabb steppingek, lesz elvileg 32nm prockó bele és 6 magos is...szóval nem a mai 965 az utolsó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. leviske
2009.10.14. 17:06
(tibaimp @ 2009 Oct 12, 20:33) leviske: az oké hogy a jöv? a 1366, de az am3 miért is?
ugyan olyan zsákútca mint már a 775, fejleszt rá valamit az amd, semmit.

Ezen téren nagyon félre vagy tájékoztatva. A Bulldozer AM3+ foglalattal érkezik, ami visszafelé kompatibilis lesz az AM3-al.

Más kérdés persze, hogy az AM3+ ugyan úgy fels?kategória lesz, mint az LGA1366, középkategóriába pedig a Fusion hoz egy LGA1155-höz hasonló új foglalatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. JózsiazIst...
2009.10.14. 18:03
SOI -> Silicon On Insulator a neve a technológiának amivel az AMD gyárt! De milyen érdekes, hogy van aki úgy fogalmaz, hogy nagyobb feszültséget elvisel, és van aki úgy hogy 0.1-0.3 V-tal többet fogyaszt! Nézőpont kérdése?

Az én procim 1.08V-tal megy 3.2Ghz-et, de inkább így legyen, minthogy elviselje a 1.5V-ot hosszutávon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. arkman
2009.10.14. 18:21
"0.1-0.3 V-tal többet fogyaszt"
Ilyen nincs, inkább az előbbi. (Volt nem fogyasztást jelöl. Más kérdés hogy arányos azzal)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. sonkolysom...
2009.10.14. 18:41
(_DiEGO_ @ 2009 Oct 13, 16:26) SOI -> Silicon On Insulator a neve a technológiának amivel az AMD gyárt! De milyen érdekes, hogy van aki úgy fogalmaz, hogy nagyobb feszültséget elvisel, és van aki úgy hogy 0.1-0.3 V-tal többet fogyaszt! Néz?pont kérdése?

Az én procim 1.08V-tal megy 3.2Ghz-et, de inkább így legyen, minthogy elviselje a 1.5V-ot hosszutávon.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. JózsiazIst...
2009.10.14. 19:29
Tessék!

Ez a valóság! Yorkfield topicban van jobb is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Coyote87
2009.10.14. 20:11
Birom a sok NAGY-nak beképzelt ostoba AMD-seket. Mi a gyorsabb? Ár teljesítmény bajnok a Core i5!!! Veri az összes AMD nem tudom mi ezen a nem egyértelmü tesztek alpján. Amelyik tesztnél az AMD fele hajaznak az csak a valóság torzítása az Iponnál is a teszteken gyorsabb majdnem mindenhol. Attól függ ki mét néz mert aki tuningol az vegyen extremet nehogy már 1 mhz el kikapjon aki meg játszik egy kis gigabyte deszka pl p55 UD3 deszka rá egy core i5 750 es full full ba vinni fogja egy jo vga mellet az összes játékot nekem ez a lényeg hogy ne szögletes grafikával meg akadozva játszak. Egy nagy rakás sz... a Phenom Core i5 előtt nekem is az volt de nagy f.. ehhez képest mind.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Nurba
2009.10.14. 23:33
Józsiazisten:
Igen tudom mi a SOI, de ez nem fedi le a technológiát csak egy "hozzáadott" plusz. Everest is kiírja amúgy, van ott egy csomó minden, köztük vmi low-k....nem tudom mik ezek pontosan, de intel 45nm-nél valami high-k-t láttam...és még ki tudja milyen apró különbségek vannak. Lényeg, hogy a Phenom II valamiért feszéhesebb...lehet, hogy pont a SOI miatt vagy nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. JózsiazIst...
2009.10.15. 07:59
Az Intel a 45nm-re való átállás során a maradt a hagyományos BULK megoldásnál, de továbbfejlesztette a tranzisztorokat, és egy hafnium alapú fémötvözetet használ a szilícium alapú helyett.

Ez annyira bejött, hogy a régebbi tesztekben lehet látni hogy a Conroe-/Kentsfield magos core2-höz képest, és minden másnál is menyivel kevesebbet esznek a Wolfdale/Yorkfield magos core2 CPU-k.

Itt olvashatsz a High-K Metal gate-ről, érthetően le van írva, ábrákkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. sanyix
2009.10.16. 00:00
2,9GHz@1,15V vagy Phenom II X3 2,8GHz@0,8V...illetve valaki írt még 1V körüli sikerélményről...érdekes. Én még nem próbáltam.

Nekem csak am2-es brisbane 4400+ x2-m van, (2,3ghz alapon, 1,3 volton), azt 1 kerek volton hajtom, 1 gigahertznél már 0,8 v-ra vált vissza, ami az alaplap által minimum adható. Úgyhogy ja az amd sok plusz feszt ad rá, úgyhogy lehet jóval kisebben is mennek a procik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. JózsiazIst...
2009.10.16. 06:37
Ha van róla kép, akkor linkeljétek, engem érdekel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Lancelot23
2009.10.16. 22:32
Svindler!
Gratulálok a cikkhez. Látszik, hogy az Intel mennyivel jobb a piacon az AMD terén. Érdemes volt elkészíteni a Core i5 ami igaz rövid ciklusú lesz, de az AMD-nak főhet a feje. Remélem azért a konkurencia kiad egy olyan CPU-t ami képez versenyezni vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ThePoweR
2009.10.18. 10:58
A grafikonokat milyen progival csinálták?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. _DiEGO_
2009.10.18. 11:45
Látszik, hogy az Intel mennyivel jobb a piacon az AMD terén. Érdemes volt elkészíteni a Core i5 ami igaz rövid ciklusú lesz, de az AMD-nak főhet a feje.



Hehehe :rolleyes:

Csak épp milyen áron - gondolkozni sem árt néha .
Azon az áron kell érvelni procival - mint amennyiért azonos áru AMD procit veszel !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ThePoweR
2009.10.18. 11:59
955 BE ugyan annyi mint az i5 és az i5 jobb. Lancelot23 a felső kategóriára értette.

"Csak épp milyen áron - gondolkozni sem árt néha .
Azon az áron kell érvelni procival - mint amennyiért azonos áru AMD procit veszel !!!"

Szal ez a kijelentésed igaz is meg nem is. Ha valaki AMD vagy Intel felső kategóriát akar venni akkor most Intelt érdemes venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. arkman
2009.10.18. 13:36
Lancelot23: Azért annyira nem lesz rövid ciklusú a Core i5.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Lancelot23
2009.10.18. 14:25
_DiEGO_!
Azért nézd meg, hogy miről is írnak benne illetve azt, hogy az Core i5 alapórajelen a Phenom II 955-el van párba és ha húzod akkor máris meg is veri. Amit te írtál 35 ezres kategóriába egyik CPU sem fér. Amúgy ha nem olvastad el rendesen amit írtam akkor nem mondj olyat, hogy Intelt favorizálom, mert írtam, hogy az AMD készíthetne olyat ami veri a Core i5 vagy az i7-es kiadást az LGA1156 terén.

arkman!
Igen annyira nem, de ahogy több helyen is írták 1,5 év és kivonul és helyett e a LGA1155 lesz az új CPU-k kiadása. De azért kifutási ideje is lesz ezeknek a CPU-nak csak már nem nagyon adnak ki hozzájuk CPU-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. odinian
2009.10.19. 13:27
Na sorry ide akartam írni.
Ezeknek a mobil társaik core-i7 720QM
Srácok akkor ez 4 magosba tud majd 1.6ghzet és minél feljebb visszem a sebességet annál kevesebb magot használ,amíg el nem éri a turbo mod végét amikor 1 magot pörget 2,8ghzen,vagy mind 4et folyaamatosan használja??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. zuldker
2009.10.19. 14:42
Hi all !
A cikk jo.
Csak azt felejtik ki hogy pl egy X2 250es AMD proci lazán megy 3.6-3.8 on 2 maggal 15e ft-os procihoz képest über nagyot dob, ja 30 fokos proci hő mellett. Meg ha már húzogatjuk mint ugye az Intel teszi a turbóval egy X2 550 Black ugyan úgy viszi a 3.8at simán , ha még 4 magosra pakolod akkor 22e ért hoz egy 955 ös teljesítményt . A 955-ösöm is 3.9-en megy stabilan 0.1v emeléssel. Ha már az ár / telj nézzük akkor így a nem beépített hanem manuálisan tuningolt AMD procik még mindig nagyon jó ár érték arányt adnak. Ja és igy a 4870x2 elég jol meg tudja hajtani.
De ha az intel jobb lesz arra váltok. Nekem mind1 mim van ha olcsóbban többet ki lehet belőle hozni. Ez amd 955 black előtt egy X2 550 balack volt előtte meg egy e8500 intel.
Ja 4890 hez ezek kevesek, olyan karihoz vag yne adj isten 4890 crossfire-hez min 5-6 Ghz futó procik kellenek hogy kihajtsák amik bennük van 80colos monitoron mer egy 24" 1920x1080 as felbontás már nem terhelés, game-ben.


Üdv
PÉter
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ThePoweR
2009.10.19. 14:44
zoldkercom: No komment.... -.-'
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. zuldker
2009.10.19. 14:48
(ThePoweR @ 2009 Oct 19, 13:44) zoldkercom: No komment.... -.-'


Miért ? Ennyire rosz volt?

Üdv
PÉter
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. arkman
2009.10.19. 14:53
odinian: A turbó mód azt jelenti, hogy egy magon megnöveli a sebességet, míg néhányat lekapcsol. (Így állandóan tartva a fogyasztást/TDP/melegedést) Tehát ha maximumon van, akkor egy magot használ. ("minél feljebb visszem a sebességet" - Te nemtudod állítani, automatikus.)

Zoldkercom: frekvencia != általános sebesség. Egy 3.9 Ghz-n járó 955-öt simán odaver egy Core i5 750.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ThePoweR
2009.10.19. 15:04
zoldkercom: Hát ja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. odinian
2009.10.19. 17:32
a kérdésem a mobil procikra irányult de a lényeg az lenne,hogy mennyi a 720QMnél az a sebesség ami a legtöbb 2maggal 3 maggal 4 maggal????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. zuldker
2009.10.19. 20:34
(arkman @ 2009 Oct 19, 13:53) odinian: A turbó mód azt jelenti, hogy egy magon megnöveli a sebességet, míg néhányat lekapcsol. (Így állandóan tartva a fogyasztást/TDP/melegedést) Tehát ha maximumon van, akkor egy magot használ. ("minél feljebb visszem a sebességet" - Te nemtudod állítani, automatikus.)

Zoldkercom: frekvencia != általános sebesség. Egy 3.9 Ghz-n járó 955-öt simán odaver egy Core i5 750.


Hali !
Ezt mire alapozod?

Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. JózsiazIst...
2009.10.19. 21:14
Ez igazából úgy működik, h érzékeli, hogy adott program, ami fut, az használ-e több magot. Ha csak egyet, vagy kettőt, akkor viszonylag nagy emelést hajt végre a működő magokon, amit nem használ, azt visszaveszi.

A 3.9Ghzes PhenomII meg valóban egy erős processzor, de mindet lehet húzni, tehát ilyen alapon egy core2 quad, vagy egy éppen az i5/i7 is húzható! Összehasonlítani így csak akkor lenne értelme, ha egyik lényegesen magasabb frekvenciára lenne képes, de ez nem így van, naggyából a 4Ghz, az a határ, amit otthon léggel el lehet érni, és clock-to-clock ahogy mondani szokták meg gyorsabb az Intel!

Egyébként linkeltem az IntelvsAMD rovatba tesztet, vagyis egy ilyen esélylatolgatást arról, hogy mit lehet várni a 6 magos AMDtől! Olvassátok majd el!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. arkman
2009.10.19. 21:28
zoldkercom: Mit mire alapozok? Tesztekre. (Anandtech,legitreview, stb...) Alapesetben tuning nélkül az i5 750 a P2 965-öt veri/párban van vele. (legtöbbször előbbi) Ha pedig tuningra kerül a sor, ottis a 750 nyer 3.9Ghz-val. (Ahogy Joachim írta C2C ban jobb az intel.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. zuldker
2009.10.20. 01:23
(arkman @ 2009 Oct 19, 20:28) zoldkercom: Mit mire alapozok? Tesztekre. (Anandtech,legitreview, stb...) Alapesetben tuning nélkül az i5 750 a P2 965-öt veri/párban van vele. (legtöbbször el?bbi) Ha pedig tuningra kerül a sor, ottis a 750 nyer 3.9Ghz-val. (Ahogy Joachim írta C2C ban jobb az intel.)


Ja , igy ok , én azt hittemúgy gondolod ,hogy az alapon men? i5 veri a 3.9es 955öt. De ja az intel hozott be valamit igaz fél évvel kés?bb kb. De ha hosszabb élet? lesz az i5 nek a tokozása , akkor van értelme abba rakni a pénzt, a procik is meg a lapok is kb egy árban mozognak ahogy nézem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. bul07
2009.11.03. 03:36

hát nem tudom nekem még sose volt Intel gépem lehet ezért is nem számolok vele én most akarok gépet összerakni és nem is gondoltam hogy rá Intelt vegyek

tudjátok mit hagytam ki múlt héten itt az ipon-on 25,238Huf volt a Phenom II 945 3.00Ghz AM3 és nem rendeltem belőle azonnal

mire délbe megint gép elé kerültem már nem volt kirakvaa

 

mostani x2 4600 -som 3éve 24órába megy eddig hibátlanul lehet ezért is nem váltok AMD -ről

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tarzanboy
2009.11.03. 06:34

öcsémnek, apámnak is amd-je van, hibátlanul működnek, úgyhogy most én is amd -t néztem ki magamnak az amd ár-érték arányban jobb

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. amdroland
2009.11.06. 14:32
szeva all !!! Coyote87-nek üzenem meg a többi inteles kolegának,hogy mivel én nagy amd-s vagyok nem kéne sz@rni az AMD-t,Egy tesz nekem 4850e cpu-m van ami alapon 2500-on megy 2giga memo havernak szintén 2giga memo E6300,az intel 2,8-on megy l2 2mb,A 4850e l2 512.Ez max 45watt Intel max 65watt minden tesztben verte akkor miről beszélünk.A gyenge matekos Inteleseknek 300mhz az intel javára l2 dupla intel javára.És mégis veri akkor?Egy nagy pc buherátor leírhatná hogy is van ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. amdroland
2009.11.06. 14:36
szeva all !!! Coyote87-nek üzenem meg a többi inteles kolegának,hogy mivel én nagy amd-s vagyok nem kéne sz@rni az AMD-t,Egy tesz nekem 4850e cpu-m van ami alapon 2500-on megy 2giga memo havernak szintén 2giga memo E6300,az intel 2,8-on megy l2 2mb,A 4850e l2 512.Ez max 45watt Intel max 65watt minden tesztben verte akkor miről beszélünk.A gyenge matekos Inteleseknek 300mhz az intel javára l2 dupla intel javára.És mégis veri akkor?Egy nagy pc buherátor leírhatná hogy is van ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ThePoweR
2009.11.06. 14:41
Más kategóriákról beszélsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21
2009.11.06. 15:15
AMD_Roland

Nem akarlak így előre lehülyézni, de linkeld már be nekünk a tesztet!
Ez csak egy LOGOUT-os szösszenet, de nálad azért már így is többet mondott! [LINK]
Prohardver platform teszt, itt pl. egy E4500as köré épült rendszer amivel nehezen birkózik az AMD-s CPU-d köré épült rendszer: [LINK]

Másik, ha már ide születtél, akkor csiszolhatnád az anyanyelvtudásod! Helyesen sz@rozni, és nem sz@rni, legalábbis abban a mondatszerkezetben amit az előző hozzászólásodban választottál.

Látom változott a linkelés menete, így már sokkal jobb!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. amdroland
2009.11.07. 20:03
Joachim21

Én se szeretnélek lehülyézni,de itt egy teszt sajnos csak a 4850e-ről [url]http://kepfeltoltes.hu/view/091107/xp_alatt_everest_olvas_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]ami nekem épp elég,hogy melyik a jobb. [url]http://kepfeltoltes.hu/view/091107/xp_alatt_everest_ir_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url] Sajnos már nem tudok több tesztet készíteni neked mert ma 545-ös konfigot raktam össze igaz még fél gőzzel megy mert 1giga memot kaptam 1600-asból.Mivel te nagyon sok ésszel rendelkezel majd ird meg,hogy melyik intel cpu-val egyszintben az 545-ös cpu.Egy a lényeg ha jövőre kijön az AMD új procija akkor az intel i7-et is lesöpri.Az első hozzászólásomban amit irtam azt jól írtam,szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. amdroland
2009.11.07. 20:09


Bocs Joachim21 hogy így linkeltem,de remélem lesz annyi gyorsítótár a fejedben,hogy megnézd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThePoweR
2009.11.07. 20:35
Alsóbb kategóriákban az AMD a jobb ezt senki se vonja kétségbe szerintem.

Persze kijön az AMD új procija Intelnek az i9 ht-val és akkor nemtom melyik söpri le melyiket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21
2009.11.07. 20:59
Az AMD Bulldozer majd 2011ben érkezik valamikor, de konkrétan ki tudja mikor? Az se zavarjon, hogy az Intel már pár hónapja bemutatta a Sandy Bridge működő példányát, tehát az valószínű valamikor 2010 év vége felé érkezik is.


Sajna most nincs időm a linkeddel bíbelődni, de, a linkben található képnév alapján, te néztél egy memória írás/olvasás tesztet, amiben az AMD mióta beépített memóriavezérlője van jobb volt, egészen a Nahelem architektúra megjelenéséig (jelenlegi Bloomfield és Lynnfield, későbbi westmaremagos CPUk)! De mivel a két architektúra teljesen eltérő, ezért itt az általad linkelt teszt értéke is a 0-val vált egyenlővé. Ugyanis, az Intel CPU-kban nem véletlen van nagyobb L2 cache (core architektúráról beszélünk), pont amiatt, mert memóriával lassabban kommunikálnak. Prohardveren van erről egy szenzációsan jó cikk, ahol leírják, pont az olyanoknak mint te meg én, hogy mi miért van úgy ahogy. Más cikkekben meg azt olvashatod, hogy AMD Phenom I és társai mennyire képtelenek voltak felvenni a versenyt a Core-rendszerekkel. Keress majd rá!
Megyek bulizni, és ha iszok még pár sört, akkor utána arról is szívesen elvitázok veled, hogy melyik CPU a gyorsabb, az én Q9550esem, vagy a tiéd, ami esetleg ezt is elveri memóriatesztben! Vagy lehet a lábakból kellene kiindulni, és azt megnézni, hogy melyikkel fut gyorsabban a gép? Van egy tippem, hogy az enyémen nem találsz lábakat, amíg a tiéden igen, de ebből se vonj le messzemenő következtetéseket, mint ahogy egy memória olvasás tesztből sem, mivel ez ennél bonyolultabb!
[LINK] Ezt olvasd el, megkerestem neked!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. amdroland
2009.11.09. 20:17
Kiprobáltam a 545-ös cpu-t sikerült aktiválni,így x4-es lett.1giga ddr3 van a gépemben Everest 5.30 1900 eredmények: mem olvasás:8361 írás:6713 másolás:7002 késleltetés:54.1 cpu queen:18726 cpu photoworxx:18571 cpu zlip:79498 cpu aes: 21818 fpu julia: 8805 fpu mandel: 5071 fpu sinjulia :2630 szerintem nem rosz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. laciii
2010.01.14. 21:55
Nem bántam meg az i5-750-et.. ajánlom mindenkinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pergerj
2010.01.30. 21:16
énis i5-750en vettem, itt, és nem bántam meg.. hasít mint állat, és nagyon jo a tuningpotenciálja..
2,66ról 4-re simán fel leeht dobni egy jó alaplappal még gyári hűtővel is
4,5 -5 töt elvinne egy profi léggel vagy vízzel sztem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Maxcube
2010.05.03. 16:29
Nekem is ilyen van a gépemben és nagyon zsír,90% terhelés volt a max amit elért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. scholes9
2010.12.25. 16:14
955 sokkal jobb választás, hogy miért? Nem kell lapot cserélni és valszeg memóriát sem, később sem, ha 6 magosra váltunk, ennyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sonkolysom... schol...
2010.12.25. 17:29
És ki kérdezett?
Jó választás mondhatom... 140Watt TDP nincs az a hűtő ami lehűti húzni alig lehet... (taps)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. shitcore sonko...
2010.12.25. 17:53
140 wattos TDP-je egyiknek sincs csak a régi C2-esnek de annak is csak 125watt. A mostani C3-asak 95W-osak. Jobb választás szerintem is annak aki nincs tele pénzzel de mégis szeretne fejlődni a korral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2010.12.25. 18:05
Én soha többé nem veszek intel processzort. Ha anno egy AMD melett döntöttem volna, most beruháznék egy 6magos phenomba, majd későbbb lecserélhettem volna a lapot, ramot, külön. De nem, most intel procim van, és aranyárban vannak a 775ös procik, amik ráadásul nem is gyorsabbak. Ha most megint vennék lapot, ramot, meg SB procit, 2 év múlva megint itt lennék. Ennyit az intelről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mezarius
2011.10.25. 20:31
a TDP-je csak 125 W amit természetesen sosem ér el mivel kerekített érték.
A gyári hűtő is simán lehűti megnyugtathatlak. Húzni pedig alap feszen lehet átlagba 3.8 Ghz-ig.
Jó hülye vagy mondhatom. (taps)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. rabib
2011.10.25. 20:45
Azt hiszem, aki annak idején Intel Core i5 750-es processzort vett (mint én is), semmi panasza sem lehet rá. Nálam alapfeszültség mellett 3,48 Ghz-t elviszi, de 2,66-on is elég bőven mindenre. Hova kell ennél nagyobb teljesítmény egy átlagfelhasználónak, aki játszik, internetezik, filmet néz?

mezarius
TDP-je 95 watt. Tuningolással persze több lesz, akár 125 watt is, mint írtad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!