iPon Cikkek

Counter-Strike: Global Offensive

Dátum | 2012. 09. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Valószínűleg sokan mondogatják azt cinikusan, amit mondogattak a Global Offensive megjelenése előtt is, hogy a Counter-Strike igazából sosem fog megújulni, mert valójában senki nem akarja, hogy megújuljon. Ha pedig ez így van, akkor érkezhet a jogos kérdés: miért kell megvenni belőle a legújabbat, mikor az eredeti gyakorlatilag pontosan ugyanannyira jó? Tény, hogy annak idején még 1999-2000 környékén két tehetséges rajongó, Minh „Gooseman” Lee és Jess Cliffe nem kis dolgot alkotott, amikor elkészítették a Counter-Strike névre hallgató Half-Life modifikációt, ami az első publikus béta megjelenése után szinte azonnal hatalmas rajongótáborra tett szert. Az internet nálunk még messze nem volt mindennapos dolog, főleg nem játékra, a kisebb-nagyobb LAN-partyk azonban pörögtek országszerte, és ahogy a világon mindenhol, Magyarországon sem kellett sokat várni arra, hogy a Half-Life deathmatch-be belefásult FPS-mániások keblükre öleljék az új anyagot.


Persze akkor még a Call of Duty nem indította el a multiplayer FPS-eket azon a vonalon, melyet ma már mindenki alapnak tekint, akkor még minden egyszerű volt – habár természetesen erről annak idején még nem tudhattunk. A Counter-Strike receptje pedig még az egyszerűbbnél is egyszerűbb: adott két csapat, a terroristák és az anti-terroristák, akik különböző pályákon feszülnek egymásnak, különböző célokkal. Adottak voltak a bombás pályák, ahol a terroristáknak le kellett helyezni a két megadott célpont valamelyikéhez a robbanóanyagot, és ha jófiúknak nem sikerült azt időben hatástalanítani, nyertek. Aztán ott voltak a túszos pályák, ahol a dolog némileg megfordult: az anti-terroristáknak kellett kiszabadítani, és biztonságos helyre kísérni a civileket. És ennyi. Minden kör elején rendelkezésünkre állt egy rövid idő arra, hogy fegyvert, páncélzatot, gránátot vegyünk, majd indult a küzdelem.

Akadt azonban számos olyan dolog, amiben a Counter-Strike a mai napig piacvezető lehetne. Ilyen például a fegyverek viselkedése. Bár azt nem mondhatni, hogy teljesen valószerűek, ráadásul a kezelésük sem éppen realisztikus, hiszen sosem építették be a játékba például az irányzékba nézést, de nagyon jó érzés volt velük lőni, úgy érezhettük, mindegyik kicsit visszaadja azt hangulatot, azt a viselkedést, amit a valóságban is tapasztalhatnánk, mindegyiknek egyénisége volt. Aztán persze nem mehetünk el szó nélkül a pályák mellett sem: a Counter-Strike klasszikus térképei a multiplayer FPS-ek valaha készített legjobb pályái közé tartoznak. A modként indult, majd a Valve által felkarolt játék tehát nem csak legenda, és a valaha létezett legnagyobb e-sport cím, de valahol minden mai online FPS alapja.

 Nem csoda, hogy a Valve igyekszik időről-időre felfrissíteni, és az újabb generációk számára is aktuálissá tenni. Persze mindezt úgy, hogy közben a régi rajongóknak is igyekeznek megfelelni, őket is próbálják mindig rávenni a váltásra. Az első ilyen kísérlet, az eredetileg egyjátékos CS-nek szánt, majd később teljes irányváltáson átesett Condition Zero nem volt túl sikeres. 2004-ben aztán elkészült a Valve új játékmotorja, a Source, mely kiváló alapot szolgáltatott arra, hogy végre modernebb grafikai köntösbe öltöztethessék az elavult Half-Life engine-re (ami pedig a szintén elavult Quake jelentősen módosított motorjára épült) készített CS-t. Így született meg a Counter-Strike: Source, és a grafikai módosításokon kívül a Valve nem mert nagyon packázni az eredeti recepttel, így néhány apró változtatástól eltekintve gyakorlatilag ugyanazt a játékot kaptuk.

 
Innen (jó nagy szünet után) egyenes út vezet a Counter-Strike: Global Offensive-ig, ami ezúttal ingoványos területen jár, hiszen a grafikáért továbbra is a Source motor felel, ezért jelentős látványbeli előrelépést nem tudott elérni a fejlesztő Hidden Path, közel ugyanazt eladni még egyszer pedig szinte lehetetlen lett volna. Szerencsére a fejlesztők nagyon okosan jártak el, és úgy hoztak be új élményeket a CS világába, hogy közben megmaradt minden, amiért az alapjátékot szerettük. Számomra már a főmenü is üdítő látványt jelentett: a Source-ra épülő Valve-játékok sztenderd menürendszerére számítottam, ám egy modern, letisztult és hangulatos menürendszert kaptam helyette, ahol pillanatok alatt elvégezhetjük a szükséges beállításokat, két-három kattintás után pedig máris rábízhatjuk magunkat a beépített matchmaking rendszerre. Ami azonban nem mindegy, hogy milyen játékmódban is keresünk meccset.

Amennyiben a klasszikus Counter-Strike élményre vágyunk, úgy két lehetőségünk van. A Classic Casual esetében a megszokott felállást kapjuk a két választható féllel, és a legtöbbünk számára ismert legendás bombás vagy túszos pályákkal. Azonban a játék maximum kétszer 10 főt enged be egy szerverre, ki van kapcsolva a friendly fire, és a karaktermodellek nem szilárdak, vagyis át lehet sétálni egymáson, így az egyik csapattag nem tudja akadályozni a másikat. Ezen kívül pedig nem kell sem páncélt, sem pedig defuse kitet vásárolnunk, azok ugyanis kapásból járnak. A Classic Competitive alapvetően ugyanez, csak ezúttal már a profi meccseken megszokott kétszer 6 főt engedélyezi a játék, megsebezhetjük a csapattársunkat, és akadályozhatjuk is egymást, valamint semmilyen felszerelést nem kapunk meg élből. Akadnak még apróságok a két játékmód között, például a Casual esetében gyorsabban váltakoznak a pályák, de alapvetően ne tévesszen meg senkit a megnevezés; a Counter-Strike felvevőtábora már annyira képzett, hogy bármelyiket is válasszuk, amatőrökkel szinte nem lehet találkozni, mindenhol bőven akad kihívás. A Hidden Path elméletileg beépített egy olyan rendszert, mely a képességeink alapján pakol össze más játékosokkal, így nem fordulhatna elő, hogy a túlságosan profik nagyon elkenjék a szánkat, ám a gyakorlatban ez még igazán működik.

 A lényeg azonban szerencsére nem változott: a CS klasszikus formájában továbbra is egy erősen a csapatra építő, mindenféle sallangtól mentes, igazi hardcore FPS, ahol nem számíthatunk semmilyen perkre, vagy egyéb extrára, egyedül saját képességeinkre és a társainkra. Ha meghaltunk, ugyanúgy várhatjuk végig a teljes kört, és nézhetjük a többieket, ahogy régen, így minden menetnek, minden tűzharcnak egy különösen izgalmas hangulata és jelentősége van. A kör elején tudjuk, hogy oda kell figyelnünk, és nem szabad kapkodnunk, különben hamar a fűbe harapunk, és várhatunk a kör végéig. Ha pedig valaki lelő minket, bosszankodva várhatjuk a következő fordulót, mire végre megpróbálhatunk bosszút állni. Ismét: talán nem a legmodernebb multiplayer FPS-formula ez, de továbbra is nagyon jól működik, és továbbra is olyan élményeket tud okozni, melyek ma már egyre ritkábbak.

 
Maguk a pályák valószínűleg könnyeket csalnak majd minden rajongó szemébe: az Aztec, a Dust, a Dust 2, az Office, a Train, az Inferno, az Italy és a Nuke mind-mind olyan helyszínek, melyeken lassan már csukott szemmel megtaláljuk az utat. A Global Offensive esetében azért érdemesebb kinyitni inkább a szemünket, egyrészt azért, mert a grafikai újragondolások remekül sikerültek: habár a Source engine limitációi már megmutatkoznak, a friss textúrák, az egységesen, okosan kialakított színvilág és hangulat azért még mindig képes új élményként eladni azokat a pályákat, melyeket sokan már több, mint 10 éve nyúzunk. Ezen kívül a fejlesztők most először mertek komolyabban hozzányúlni néhány pályához, a változtatások célja pedig egyértelműen az volt, hogy megszüntessék a korábban tapasztalt kiegyensúlyozatlanságokat. Ennek érdekében a térképeken több fedezék eltűnt, megjelent, vagy új helyre került, illetve néhány útvonal hosszabb, esetleg rövidebb lett, annak érdekében, hogy szabályozzák, mikor tud egy csapat odaérni egy-egy kulcsfontosságú helyre. Érdemes megemlíteni, hogy Dust esetében elég komoly változás, hogy a terroristák által korábban elkerült alsó alagutat jelentősen kiszélesítették, valamint betettek egy lépcsőt, ami kivezet oldalra, így elméletileg sosem kerülhetünk ott véglegesen halálos csapdába, a Nuke-on pedig komolyan átalakult az alsó bombahely. Minden pályán felfedezhetünk apró kalibrálgatásokat, melyeket itt most nem lőnék le, egyrészt, mert kicsit hosszú lenne, másrészt, mert a YouTube-on ezt már megtették mások helyettem, harmadrészt pedig a veterán játékosoknak biztos örömet (vagy épp csalódottságot) okoz majd ezek felfedezése.

Fegyverek terén is akadnak újdonságok: több korábbi modellt leváltott egy újabb, hasonlóan (sokszor teljesen ugyanúgy) funkcionáló újabb verzió, így például az MP5 (vagy KM Sub-machine gun) helyett van MP7, a Schmidt helyett MP9, az anti-terroristák kezdő pisztolya pedig immár a P2000 névre hallgat. Ezeknél talán fontosabb a decoy (elterelő) gránát bevezetése, mely eldobás után lövéshangokat ad ki, valamint a molotov koktél a terroristáknál, vagy a gyújtógránát a másik oldalon. Mindkettő ugyanazt a hatást éri el: egy nagyobb területet tűzbe borítanak, melyen átmenve folyamatosan sérül az ellenfél, így egyrészt kiválóan használható tömeg ellen, másrészt pedig közepes időre ki lehet vele mozdítani például a snipereket a pozíciójukból. A készítőket nem hagyta el a humorérzéke sem: kizárólag Casual módban használható az új Zeus x27 névre hallgató elektromos sokkoló, melyet csak egyszer lehet elsütni közvetlen közelről, viszont azonnal kinyírja a célpontot – a késhez hasonló poénkodásra pont megfelelő.

Amennyiben azonban kicsit elmerünk szakadni a klasszikus élményektől, úgy a Global Offensive két új játékmóddal vár minket. Az Arms Race a korábban már modként feltűnt Gun Game „hivatalos” verziója, és a Counter-Strike szokásoktól eltérően hihetetlenül pörgős. Továbbra is adott a két csapat, ezentúl azonban már inkább egyfajta team deatchmatch-ről van szó, ahol a halottak azonnal feltámadnak, és nincs fegyvervásárlás. Mindenki egyfajta fegyverrel kezdi a menetet, és ha megöltünk valakit, kapunk egy új stukkert, a nyertes pedig az, aki először „öli végig” magát mind a 26 fegyveren, ahol az utolsó az arany kés. Ehhez két teljesen új, apró pálya társul, ahol a játékosok hamar megtalálják egymást és az akció folyamatos. A másik új mód, a Demolition máris igazi közönségkedvenc, s abban talán jobban hasonlít a klasszikus formulára, hogy a két csapatnak ezúttal a bombás küldetésekhez hasonló célja van: a terroristáknek letenni, az anti-terroristáknak hatástalanítani kell. Azonban vásárlás ezúttal sincs: mindenki megkapja kezdésnek az általánosan legjobbnak tartott fegyvert, az AK-47-et, vagy az M4A4-et, és amennyiben az adott kör során sikerül megölnünk valakit, úgy a következő kör elején kapunk egy új mordályt… ami rosszabb, mint az előző, így szépen lassan eljutunk a manuálisan töltős shotgunig és a pisztolyokig. Ez tehát azt jelenti, hogy a nyerő csapatnak egyre nehezebb dolga lesz. Ehhez a játékmódhoz hat, szintén teljesen új pályát készítettek, melyek az Arms Race térképeihez hasonlóan picik, és csak egyetlen bombalerakó helyet tartalmaznak. A lényeg minden esetben az, hogy a menet kezdete után a két csapat szinte rögtön találkozzon egymással, és elinduljon a tűzharc – nem ritka, hogy másodpercekkel a kezdés után már halljuk a „bomb has been planted” bemondást.

 
A Global Offensive tehát a legtöbb területen sikeresen célba talál, akad azonban néhány olyan dolog, melyek nem ennyire egyértelműen pozitívak. Míg a harc közben látható felhasználói felület közepes mértékű átalakítása jó, a vásárlóképernyő megváltoztatása már nem – legalábbis PC-n nem. A Hidden Path ugyanis a korábbi számos-listás megoldás helyett egy radiális menüt vezetett be, mely nyilvánvalóan szükséges ahhoz, hogy kontrollerről egyszerűbben és gyorsabban kezelhető legyen a dolog, egérrel és billentyűzettel azonban inkább összezavaró, és kevésbé átlátható. Szintén furcsa és kissé érthetetlen, hogy miért vették el mind az anti-terrorista alapfegyvertől, mint pedig az M4-estől a lehetőséget, hogy hangtompítót tegyünk rájuk, mikor ezt – főleg az utóbbi esetében – rengeteg játékos szerette.  Nem ez az egyetlen változás, ami a fegyvereket érintette: a készítők igyekeztek legyengíteni a távcsöves puskákkal korábban használt „gyorslövés” lehetőségét is, vagyis azt, amikor menet közben gyorsan a távcsőbe nézve azonnal lőttünk. Most már zoomolás után rövid ideig elhomályosodik a célkereszt, így ezt közel sem lesz olyan egyszerű végrehajtani – a régi fanatikusok sírnak is keményen. A legnagyobb hiányosság azonban, amit rengetegen emlegetnek a hivatalos fórumokon, az a találat utáni visszajelzés hiánya – sokszor egyszerűen nem érezni megfelelően, ha a lövéseink betalálnak, így számos alkalommal előfordul az, hogy valakit sorozunk már egy ideje, mégsem akar meghalni, és elkezdünk azon gondolkodni, hogy egyáltalán eltaláltuk-e. De ugyanez igaz arra az esetre is, ha lelőttünk valakit: többször fel kellett néznem a sarokba a kiírásra, hogy az előttem összeeső szerencsétlent tényleg én küldtem-e a másvilágra, vagy valaki valahonnan még lőtt rá rajtam kívül – mert sajnos nem egyértelmű. A bomba lerakása után felcsendülő zenének pedig aztán végképp nem értem, mi keresnivalója van egy Counter-Strike-ban.

Érdemes pár szót szólni a platformok közötti különbségekről is, hiszen a Global Offensive az első Counter-Strike, mely elérhető konzolokon is – habár a korábban tervezett keresztplatformos játék végül nem valósult meg, csak a PC- és a Mac-tulajok nyomhatják egymás ellen. Ki kell jelenteni, egyértelműen a PC-s változat a legjobb, mind grafika, mind irányítás szempontjából. A konzolos változatok csak 30fps-sel futnak, ami egy ilyen jellegű kompetitív játékhoz elég kevés, ráadásul felfedezhető némi beviteli késedelem is a kontrolleres irányításnál. Utóbbi főleg Xbox 360-on zavaró, hiszen ott nincs is más lehetőség, a PS3-tulajdonosok azonban használhatják a Move-ot, ami egy fokkal jobb, ami azonban még jobb, az az USB-s egerek és billentyűzetek támogatása. Ezen kívül PC-n természetesen elérhető a matchmaking rendszeren kívüli részletes szerverkereső, illetve a dedikált szerverek indításának lehetősége, melyek a konzolos változatokban nincsenek, bár igazából nem is nagyon lenne elvárható tőlük.

Összességében azonban a Global Offensive egy rendesen elvégzett, összeszedett munka, ami úgy képes megfelelni a régi rajongók igényeinek, hogy közben lehetőséget ad az újoncoknak is a bekapcsolódásra. Ha pedig egy kicsit el szeretnénk szakadni a klasszikus játékmenettől, a két új játékmód kiváló kikapcsolódást nyújt. Ami azonban a legfontosabb, hogy új Counter-Strike továbbra is egy egyszerű, letisztult formulára épülő, igazi hardcore játék, ami 11 euróért cserébe hosszútávú szórakozást ígér.

Platformok:  PC, Xbox 360, PlayStation 3
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. Laccnow
2012.09.10. 07:59
Amikor a betaval játszottam, végig arra gondoltam, hogy ez inkább Global Operations 2, mintsem CS. Ennyiért lehet megveszem, attól függ, mennyien és mennyit játszanak vele azok, akikkel még az 1.6-ot játszottuk éveken keresztül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Destructo
2012.09.10. 07:59
Szerintem látványra 8-at simán megér.Az a 6-os azért valljuk be őszintén elég kevéske!A játék egyébként nagyon jó!

Köszi a cikket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. hEngi
2012.09.10. 08:10
Béta alatt elég sokat játszottam vele nekem tetszett. Meglátjuk milyen lesz a magyar scene Elvileg infinity lanon már lesz is egy verseny belőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Atesz1987
2012.09.10. 08:18
Nem a Call of Duty, hanem a MOHAA indította a mai FPS generációt, bár tény, hogy a COD nagyobb, jobb sorozat lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. LechooEdy
2012.09.10. 09:18
Atesz1987 Vagy a wolfenstein return to castle, bár lehet a MOHAA hamarabb jelent meg?
És megint betett nekünk a konzolos irányítás, a menü tényleg gyenge lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Hispan07
2012.09.10. 09:31
A grafika kicsit alul lett pontozva - nem egy BF3, de a Source mai napig képes egy nagyon stabil, jó teljesítményt hozni, egyszerűen jó ránézni a játékra. ÉS gyengébb gépeken is remekül fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. KristofK94
2012.09.10. 11:16
Én Beta alatt nagyon meglepődtem hogy ennyit ki hoztak a motorból. Én nagyon szeretem a source motort mert nagyon kellemes grafikát ad.

engem inkább az irányitás zavart meg mert nem éreztem annyira közvetlennek, illetve a fegyverek is mintha sutábbak lettek volna kicsit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. raiden
2012.09.10. 13:50
a CS, az 1.6. Egy esélyt adnék neki, de már most tudom, hogy nincs értelme
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. i2k010
2012.09.10. 14:00
Tegyük tisztába a dolgokat:

* Quake (1): 1996. június 22. Az első IGAZI FPS és multimóka. (SP+MP)
* Quake 2: 1997. november 30. A második IGAZI multimóka. (SP+MP)
* Counter-Strike MOD: 1999. június 19. (Multi only)
* Quake 3: 1999. december 2. Az első igazi E-Sport FPS. (Bot+MP)
* Counter-Strike retail (már Valve): 2000. november 8. A második E-Sport FPS. (Multi only)
* Return To Castle Wolfenstein: 2001. november 19. (Észak-Amerika); 2001. november 30. (Európa) (SP+MP)
* Medal of Honor: Allied Assault: 2002. január 22. (Észak-Amerika) (SP+MP)
* Battlefield 1942: 2002. szeptember 10. (Észak-Amerika); 2002. szeptember 20. (Európa) (Multi only)
* Wolfenstein: Enemy Territory - 2003. május 29. (Multi only)
* Call of Duty (1): 2003. október 29. (Észak-Amerika) (SP+MP)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Pizsi
2012.09.10. 14:45
És mi a helyzet a Doom-mal? Azt is lehetett tolni multiban LAN-on!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. asdsa
2012.09.10. 16:15
Szerintem is bőven 7-8 ponton van a grafikája.
Igaz, hogy ki lehetett volna még hozni egy kicsit a Source motorból, de tényleg szép lett a játék, és egy rajongó talán még szívesebben nézegeti el a pályákat, mint a konkurensek grafikai vívmányait.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Fzoltan
2012.09.10. 17:05
"a profi meccseken megszokott kétszer 6 főt engedélyezi a játék"

??? Soha nem volt CS-ben 6 vs 6-os profi meccs. Mindig is 5 vs 5-ök voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Fzoltan
2012.09.10. 17:39
"egyszerűen nem érezni megfelelően, ha a lövéseink betalálnak"

Na pont az ilyen apróságok miatt szeretik most is nagyon sokan a CS-t... Úgyhogy ez inkább hatalmas pozitívum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Atesz1987
2012.09.10. 20:06
Akkor még is csak jól mondtam. A MOHAA teremtette meg azt az FPS stílust, amit a COD azóta is majmol. A magam részéről külön választom a BF szériát, hiszen azt egészen más volt irányítani, más volt a ritmusa. Ugyanúgy a CS-é is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. sunyijanik...
2012.09.10. 20:10
@Fzoltan

Így van soha nem volt 6v6! 5v5 az elfogadott mind a CS közösségben mind a hivatásos versenyeken!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. DogTheDog
2012.09.10. 20:22
Gondolom konzolon az input lag sokkal nagyobb baj mint a 30 fps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Atesz1987
2012.09.10. 20:23
és hol lehet megvenni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Enno
2012.09.10. 20:29
azt hallottam változott a hitbox ebben, mik a tapasztalatok ez ügyben ?
És aki meg vette az hogy értékeli megéri a pénzét azt kapta amit várt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. maniaC
2012.09.10. 22:03
Igen változott a hitbox, most már a karakterre kell célozni!
Én megvettem a bétát. Jó pár éve 1.6-al játszottam sokáig, aztán beleuntam a folytonos dust2-be (remélem itt nem így lesz) Egyébként az egész fehasználó barátabb lett, nekem teljesen visszaadta az 1.6 érzést(source-t nem probáltam komolyabban) Egyetlen dolog hiányzik a tunkolás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Denton
2012.09.11. 00:07
@i2k010

Ajánlanám szíves figyelmedbe művelődés céljából:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfenstein_3D
http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_%28video_game%29
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. halaszlaci
2012.09.11. 10:59
Nem rossz játék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. i2k010
2012.09.11. 13:03
@Denton: Nem kell művelődnöm. Éltem már akkor.
Ellenben, arról volt szó, hogy NEM LAN online...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. asdsa
2012.09.11. 18:05
@Enno
Steamen kedvezménnyel akár 3000 alatt is meg lehetett venni.
Szerinted megéri az árát? Ezért a teszkóban kapsz 1,5 traktor szimulátor 2012-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. anzani
2012.09.12. 04:01
amennyibe kerül annyit bőven megért
jó kis gém lesz ez télre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. petx
2012.09.12. 11:02
Simán megéri az árát!
Én még a steam-es bétaidőszakban vettem meg, akkor 2700HUF volt. (1hónapja talán?)
DE basszus, ha szeretted az 1.5-öt, 1.6-ot akkor ezt is fogod. A Source a nyomába nem ér sem feelingben sem pedig grafikában. Mikor először feltettem, csajomnak mondom ez a játék full olyan grafikára mint az előző. Erre, Miért az milyen volt?
Elindíttam a CSS-t, hát hadd ne mondjam, hogy az idő enyhén megszépítette az emlékeimben. CSS-ban Steam-en van kb 120-130 órám. Nos 1.5-ben nekem legalább 1000-1500 órám lenne. 1.6-ot nem sokat toltam max. mint CSS-t.

Végére még egyszer: megéri
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Zaiko
2012.09.12. 12:53
Én kb egy hete vettem steamen. 3150FT körül volt.
Ennyit simán megér. Szerintem egész jó kis játék. Én 1.5 óta cszek, de nem értek egyet azzal aki azt mondja, hogy a CS az az 1.6. Nem igaz. Majdnem mind nagyon jó. Talán a CZ az ami annyira nem volt nagy siker.

CS fanoknak szerintem kötelező darab ez is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Fzoltan
2012.09.12. 18:46
Atesz1987: Akkor ezek szerint nem hallottál még a Day of Defeat (szintén HalfLife) modról. 2000-ben jött ki az első verziója, még jóval a MoHAA előtt. Ez szintén kimarad i2k010 listájából. Mint ahogy a Wolfenstein 3D és a Doom is, mint multiplayer játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Atesz1987
2012.09.12. 19:31
Jahj istenem, nem igaz, hogy nem értitek.

Van a CS, a BF és a COD. Ezek azok a híres címek, amikben hihető, élő embereket személyesítünk meg. A BF teljesen önálló, csak úgy, mint a CS. De a COD alapjaiban megegyezik a MOHAA-val. A kurzor mozgása, a játék felépítése, a fiktív, vagy épp történelmien hű világban, de mindenképpen létező nemzetek harcosai vagyunk. Szóval a COD vonalat nem a COD, hanem a MOHAA indította el. Aki nem hiszi, játszon a MOHAA-val, majd utána a COD 1-el. A Cod1 gyakorlatilag nyugodtan lehetne a MOH egy kiegészítője, senki nem venné észre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Atesz1987
2012.09.12. 19:31
Jahj istenem, nem igaz, hogy nem értitek.

Van a CS, a BF és a COD. Ezek azok a híres címek, amikben hihető, élő embereket személyesítünk meg. A BF teljesen önálló, csak úgy, mint a CS. De a COD alapjaiban megegyezik a MOHAA-val. A kurzor mozgása, a játék felépítése, a fiktív, vagy épp történelmien hű világban, de mindenképpen létező nemzetek harcosai vagyunk. Szóval a COD vonalat nem a COD, hanem a MOHAA indította el. Aki nem hiszi, játszon a MOHAA-val, majd utána a COD 1-el. A Cod1 gyakorlatilag nyugodtan lehetne a MOH egy kiegészítője, senki nem venné észre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan
2012.09.12. 21:54
Atesz1987: Leírom mégegyszer. DAY OF DEFEAT. 2000. MoHAA még sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. asdsa
2012.09.12. 22:10
Hát végülis ott volt még a DoD is, nem tudom melyik volt előbb, de az volt a Valve vh-s játéka, talán a csével egyidős, kicsit fiatalabb, bár nem tudom ki forradalmasította ezt.. nekem mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. polarx
2012.09.13. 10:22
A platformot kiegészíteném még OSX-el is. Első nap meg is vettem steam-en kemény ~3100ft-ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pergerj Atesz...
2012.09.13. 10:52
Atesz1987:

Nem meglepő, hogy a COD hasonlít a MOHAA-ra, mivel a MOHAA fejlesztőinek egy része alapította az Infinity Ward-sot.

Wikipedia:
"Vince Zampella and Grant Collier established Infinity Ward along with Jason West in 2002 after working in 2015, Inc. previously. All of the 22 original team members in Infinity Ward came from the team that had worked in Medal of Honor: Allied Assault while in 2015, Inc."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Atesz1987
2012.09.13. 12:39
Igen, emlékszem, hogy annak idején hogyan lett a COD. Éppen ezért helytelen a cikkben írt megjegyzés, hiszen a COD vonalat a MOHAA indította el. Igen volt DoD, de annak teljesen más a ritmusa, mindene. Lényegét tekintve mindhárom címnek azonosnak kellene lennie játék közben (CS, COD, BF), de próbálj csak meg hardcore BF-esként CS-zni. Szarrá gyilkolnak az első 10 percben. Tudom, mert épp ebben vagyok. BF2-ben rendszerint ott végzek az első 4-5 között, a CS-ben meg tök ügyetlen vagyok. Pedig régen rengeteget toltuk az 1.6-t. Egészen más a ritmusuk, másképp kell velük játszani. A COD a mai napig ugyanúgy viselkedik játék közben, mint az ős MOH. A DoD viselkedése, ritmusa köszönő viszonyban sincs a MOHAA-val. Ezért mondom, hogy a COD által képviselt ritmust, játékmenetet a MOHAA teremtette meg. Azon lehet vitatkozni, hogy a DoD-t tekinthetjük-e a MOHAA elődjének, de a cikkben az utalás a COD életérzésre akart rámutatni, amit pedig még a MOHAA-val született, bár azóta lényegesen gyorsabb lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pergerj
2012.09.13. 17:03
Az tény és való, hogy teljesen más a ritmus. Ismerem az érzést, mikor hardcore COD-osként (cod1-2-4 ~5-6k óra) felmegyek egy CS szerverre. A kezdők jobban játszanak, mert ők még nem szokták meg egyik játékot sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Atesz1987
2012.09.13. 19:47
Jah, amúgy én érzem, ha betalálok. Szeretem a BF-ben, hogy látom a kurzoron a találatot, de így érdekesebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mikej95
2012.09.16. 11:48
A COD sorozatban sincs (már) semmi innováció, mégis ég és föld a két játék, mivel a Valve nem tagadja, hogy ugyanazt a játékot adja ki.

Ez a ritmusos dolog pedig tényleg igaz, nagy CoD kocka voltam, megvettem BF3-at és péppé vertek, abba is hagytam. CoD-ban elég pár jó találat, BF-ben viszont van amiből egy tár kell, a CS az pedig megint más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nedvedicio...
2012.09.17. 17:40
Tökéletesen felesleges volt megcsinálni ezt a játékot. Remélem óriási bukás lesz.
A cikk is rettenetes. A "megmaradt minden, amiért az alapjátékot szerettük", "képes megfelelni a régi rajongók igényeinek" és társai megszólalások meg egyszerűen nevetségesek, nem tudom honnan vetted, már ne is haragudj.
Ez egy akkora alibiírás, mint az univerzum.
Szeretlek, tisztellek, no offense, elnézést kérek, de messzemenőkig nem értek egyet a cikkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. enzob
2012.09.17. 22:10
ez az a széria, ami nem képes jó irányba fejlődni, mert már a kezdetekkor is kiforrott és zseniális volt. Ez a próbálkozás persze nem azt jelenti, hogy a Valve le akar húzni, csak próbálkoztak becsülettel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nedvedicio...
2012.09.18. 12:08
Nem tudom, én ezt próbálkozásnak sem nevezném. Csináltak egy új source-ot csak e-sportnak még rosszabb lett, ha lehet egyáltalán még rosszabb. Tökéletesen hiányzik belőle minden, "amiért az alapjátékot szerettük" és amivel "képes megfelelni a régi rajongók igényeinek".
A CSromodnak volt egy olyan verziója kb fél évig, amire azt mondtam a kb 6 kipróbált promod verziók közül, hogy NA VÉGRE VMI ALAKUL! Aztán pár héttel késöbb totál tönkreverték egy totálisan új update-tel. Tudom, hogy ehhez semmi köze a Valvénak, csak az jó irány volt. Amit a Valve csinál, az nagyon régóta nem. De üzletileg biztos megéri. Emberek iszonyatosan érthetetlenül rossz és semmilyen játékokért is fizetnek pénzt. Szóval ez egy játék, de CS-hez semmi köze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!