iPon Cikkek

Cypress alias Radeon HD5870: Nagyvad

Dátum | 2009. 10. 05.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Bár még hetek vannak hátra a Windows 7 hivatalos startjáig, a DirectX 11 előfutárai már elindultak hódító útjukra. Az RV870, melyet egy idő után már mindenki Cypressként emlegetett, a HD5870-es személyében befutott szerkesztőségünkbe is. Túl vagyunk több hónapnyi pletykaáradaton, a TSMC gyengélkedésén, rengeteg kémfotón és előzetes eredményen: az új Radeon immár kézzelfogható valóság. Feladata nem kevesebb, mint visszahódítani a teljesítménykoronát az egychipes grafikus kártyák piacán, hiszen erre az ATI a 8800GTX megjelenése óta képtelen. Láthattunk tőlük rengeteg ár/teljesítmény-bajnok Radeont, de pár százalék többlet mindig hiányzott, hogy befogják a legerősebb GeForce-okat.


Az új GPU blokkvázlatára tekintve az első észrevétele valószínűleg mindenkinek, aki emlékszik az RV770 rajzára, az lesz, hogy ez szinte ugyanaz, csak mindenből kétszer annyi van. A valóság közel jár ehhez, de mint mindig, az érdekességek most is az apró részletekben rejlenek. Fussunk is át gyorsan a fontosabb különbségeken.

A Graphics Engine (grafikus motor) elég erős ráncfelvarrást kapott. Immár két raszteregység foglal benne helyet, ami eddig abszolút nem volt jellemző a GPU-kra. Az AMD szerint erre azért volt szükség, mert adott órajelen egyetlen egyszerűen nem lett volna képes kiszolgálni a Cypresst, ezáltal pedig visszafogta volna a teljesítményét. Az eddigi nyilatkozatok alapján úgy néz ki, nem kell szoftveres támogatás mindkettő használatához, a hardver ezt elfedi a programok elől, és önmaga gondoskodik a megfelelő terheléselosztásról. A második változtatás itt, hogy a tesszelátor immár a DX11 által meghatározott háromlépcsős változat, kidobták az eddigi, Xenosból (Xbox 360) örökölt példányt (amit sajnos úgysem igazán használtak ki). A tesszelátor felelős a kis részletességű modellek magas poligonszámúvá tételéért. Ez azért jó, mert a bonyolultabb modell változtatásával sokkal több apró részletet is meg lehet valósítani. A közeljövőben például az új Alien vs. Predator játék fog élni ezzel a lehetőséggel.


Kisebb, de nagyon fontos különbség, hogy eltűntek az interpolátorok. Ezeknek a fixfunkciós egységeknek a szerepét a shaderek vették át. Ennek két oka is van: egyrészt a régi fixfunkciós interpolátorok kevésnek bizonyultak már, másrészt pedig a shaderek sokkal jobb precizitással is képesek dolgozni, erejük meg van bőven (igaz, ez eggyel több feladat nekik, ami miatt ne számítsunk dupla teljesítményre).


Ha pedig már shaderek, akkor következzen a shaderek lakhelye. Az eddigi 10 SIMD motor helyett már 20 rágja át magát a kapott utasításokon. Ahogy az már az előző generációban is volt, egy ilyen SIMD tömbben 16 szuperskalár processzor van, melyekben 5-5 végrehajtó egység található, ezekből egy képes a speciális funkciók ellátására (pl. transzcendens utasítások: sin, cos stb.). Ez összesen 20*16*5=1600 feldolgozó, amik ráadásul az elődnél nagyobb belső pontossággal dolgoznak. A képen jól látszik, hogy az RV770-hez képest a belső memória mennyisége is szépen megnőtt. A SIMD tömbök saját memóriája 16KB helyett 32KB lett, míg globális adatmegosztó 64KB-ra nőtt 16-ról (ha azt nézzük, hogy a SIMD tömbök száma a duplájára nőtt, akkor ez is inkább duplázásnak tekinthető).

Visszanézve az első képre látszik, hogy a ROP-ok száma is megnőtt, 16-ról 32-re. Ha már ROP-ok, akkor érdemes szót ejteni az élsimításról, visszatér ugyanis az évek óta nem látott SuperSampling eljárás. Ez az élsimítások csupán izomzatra építő változata (a brute force megoldás, ha úgy tetszik), ami rémesen erőforrásigényes, de némileg szebb képminőséget eredményezhet. Mivel kevés ideig volt nálunk a kártya, ezért nem volt időnk külön ezzel foglalkozni, de egy későbbi cikkben még visszatérünk rá. Az élsimítás mellett érdemes megjegyezni, hogy az RV870-ben lecserélték az anizotropikus szűrés algoritmusát is egy teljesen szögfüggetlen változatra.

Aniso tunnel test. Forrás: The Techreport
Ahogy az a képeken is látszik, immár minden olyan, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, tulajdonképpen itt a tökéletes AF, ebben eddig egy kicsit le volt maradva az ATI (bár vadászni kell majd így is a különbségeket a képeken, nehéz lesz jó példát találni az érzékeltetésére). Sajnos a memóriavezérlők száma változatlan maradt, így továbbra is 256 biten csatlakozik a GPU a fedélzeti memóriához.

Az összefoglaló végén még említést kell tegyünk az Eyefinity vezérlőkről. Az új Radeonok ugyanis akár hat kijelzőt is képesek meghajtani (alapból hármat, egy kiegészítő kell a hathoz, hisz elég kimenet sincs a kártyán, nincs hova rakni). Bár személy szerint jobban szeretem az egy nagy kijelzőt, tény, hogy abból nincs nagyfelbontású, így aki extrém felbontásokra vágyik, annak jó szórakozást nyújthat az Eyefinity. Még nem működik, de hamarosan CrossFire módban is elérhető lesz ez a szolgáltatás, így egyszerre akár 24 monitoron is mehet a móka (15360x6400, valaki?).

Most, hogy túl vagyunk a gyors alapozáson, ideje összevetni a kártyát az aktuális konkurenciával. Mindkét fél legjavát sorakoztattuk fel a megmérettetésre:


Nézzük át a különbségeket. Az RV870 nagyobb chip, mint az eddigi Radeonok, ám még így is jóval kisebb, mint az nVidia GT200b-i, ami a 40nm-es gyártástechnológiának köszönhető. Mint arról már beszéltünk, a shaderek száma megduplázódott, miközben ez nem ment az órajel rovására, a HD5870 ugyanannyin ketyeg, mint a HD4890, ami szép nyitás. A teljes hardveres DirectX11-támogatás alap. GPU-fronton abból kiindulva, hogy a HD4890 hogyan viszonyult a GTX285-höz (pár százalékkal volt lemaradva) szép eredményekre lehet számítani, még akkor is, ha a shaderek több feladatot kapnak az HD5870-ben. Az egyetlen fájó pont, ami felett nem tudunk szemet hunyni, az a rendelkezésre álló memória-sávszélesség, hisz ennyi még a GTX285-nek is van, sőt… Az AMD azt mondta, ez azért van így, mert a HD4800-as széria GDDR5-ös tagjai inkább GPU-limitáltak voltak, és ez most így kiegyensúlyozottabb. Bár a GPU-limitben van igazság, mi így is elég kevésnek találjuk ezt a sebességet egy ilyen erős chip mellé.

A kártya

Tesztünk alanya a Sapphire istállójából való. Képeken még elég megdöbbentőnek tűnt a mérete, de kézben fogva a többiek mellett már nem is olyan ijesztő az egész. Túl sok újdonságot ezzel nem mondunk, de a kártya két hattűs tápcsatlakozót igényel, és két DVI, egy HDMI, valamint egy Displayport kimenettel rendelkezik (ezekből úgy lehet egyszerre három aktív, hogy a Displayport plusz akármelyik másik kettő).

Vajon a konkurenciának szól az enyhén lenéző tekintet?
A Sapphire nem fukarkodik a kiegészítőkkel, a Battlestations: Pacific mellé megkapjuk a Dirt2 kupont (Steam kódként, ezt egyébként a többi gyártó is mellékeli) és a szokásos dolgokat: 1 DVI > Dsub átalakítót, egy CrossFire kábelt és két tápkábel-átalakítót.

A mezőny

Balról jobbra: Sapphire HD4890, HIS HD4870X2, Sapphire HD5870, XFX GTX285, Gigabyte GTX295
A kép egy kicsit csalóka, az új Radeon NYÁK-ja ugyanakkora, mint a többieké (leszámítva a HD4890-et), de a hűtő 1-2 centivel hosszabbá teszi a kártyát, így ha minimálisan is, de a HD5870 a legnagyobb. A HD4890 Sapphire Edition kivételével mindegyik kártya a referenciadizájnt követi, így a vetélytársakból a másik hármat már többször is vendégül láttuk (maximum más márkából), sok újdonsággal nem szolgálnak. A GTX295 és a HD4870X2 komoly terhelés hatására bizony átmegy porszívóba és vért izzad, de hát valamit valamiért. A GTX285 és a HD4890 már jóval tűrhetőbb hangerőt produkálnak, de még így is eléggé hallatják a hangjukat egy többórás izzasztás után. A meglepetéskártya mindenképpen a HD5870-es, ami bár nem hangtalan, érezhetően halkabb a többieknél, teljesen normális hangereje van. Ennek az okára hamar fény derült.

Fogyasztás és hőmérséklet

Az AMD szerint a HD5870 TDP-je 188W 3D alatt, míg 2D-ben mindössze 27W (viszonyításképpen, a HD4870-nél ezek az értékek 160W és 90W). Ráadásul ha CrossFire-ben használunk két példányt, akkor a második már alulról súrolja a 20W-ot. Elsőre elég hihetetlennek hangzott, aztán megcsináltuk a saját méréseinket:



Bizony a HD5870 szemtelenül alacsony 2D-s fogyasztással rendelkezik, ami tiszta felüdülés a kezdeti 4800-asok után. Ez főleg annak köszönhető, hogy az új memóriavezérlővel megoldották a GDDR5-ös memóriák gyors órajelváltását (az eddigi GDDR5-ös Radeonok csak a GPU órajelét csökkentették, ennek köszönhető az is, hogy a HD4770 üresjárati fogyasztása nem a legalacsonyabb). Ráadásul üresjáratban a kártya szinte hangtalan, bár ez elmondható a másik két egychipes kártyáról is (a kétchipesekről nem). Szerencsére semmi problémába nem futottunk most bele a méréseknél (régebben mind a HD4870X2-vel, mind a GTX295-tel előfordult néhány driver mellett, hogy Windows boot után a második chip teljes órajelen ment a 2D-s helyett).

Az új Radeon a halk működése mellett a mezőny leghűvösebb kártyája is, amíg fel nem fűtjük. 10 perc Furmark után a legtöbb VGA eljut 90 fok környékére, és feltekeri előbb-utóbb a ventilátorát 100%-ra, így még a HD5870 is hangos, de valós alkalmazás alatt ezt sosem sikerült reprodukálni. 2D-ben egyébként a gyári 850/1200-ról 160/300-ra veszi vissza magát a HD5870.

Tuning

Friss kártya lévén nem vártunk túl sokat túlhajtás terén, és miután körülnéztünk, hogy mások mire jutottak, kiderült, hogy ezt jól is tettük. Az Overdrive funkció 900/5200-ig engedi húzni az órajeleket, amit nálunk ki is bírt a kártya, de mások nem voltak ilyen szerencsések, a legtöbb oldal 880/5100 környékéig jutott, így csak maximalistáknak érdemes eljátszani a tuninggal, nem túl sokat hoz a konyhára. Pár hónap, és biztos minden példány bírni fogja ezeket az órajeleket (egyelőre a friss chipnek és a TSMC gyengélkedő gyártósorainak tudjuk be, hogy szinte csúcsra van járatva a kártya).

Tesztgép
Alaplap: Asus P7P55D EVO
Processzor: Intel Core i5 750@3.33GHz
Memória: 2x2GB Geil Value DDR3-1333 CL7
Grafikus kártyák: Sapphire HD4890, HIS HD4870X2, XFX GTX285, Gigabyte GTX295
Tápegység: Corsair TX650
Operációs rendszer: Windows Vista SP2
Driverek: Catalyst 9.9 (+hotfix a HD5870-hez), GeForce 190.62


Szép lépcsőt kaptunk a Vantage GPU-eredményeiből. Az új Radeon erősebb még a HD4870X2-nél is, ami szép teljesítmény (itt aztán biztos nem fogja le a memória-sávszélesség).


A környezettől függően elég vegyesen alakulnak az eredmények, de elmondható, hogy a HD5870 tartja a lépést a kétchipes VGA-kkal.


Enemy Territory: Quake Wars alatt borzasztóan gyors az új kártya, míg a GTX295, hála a drivereinek, haldoklik. Mikor megjelent, akkor is hasonló problémák voltak vele ilyen beállítások mellett.


World in Conflict alatt valószínűleg győz a memória-sávszélesség. A HD5870 csak félúton van az egy- és kétchipes VGA-k között.


Hasonló a helyzet a Lost Planet első felében is, míg a teszt második felében már megint a kétchipes kártyák körül sertepertél a HD5870.


A Call of Duty 5-ben az élboly eléggé egyben van, mérési hibán belül.


A Far Cry ilyen beállítások mellett minden VGA-n rángat egy kicsit, de azért kialakul egy sorrend. A GTX295 nem igazán akarja átadni első helyét.


Crysis alatt ilyen magas beállítások mellett még mindig rossz hatásfokkal működik a CrossFire, alig gyorsabb a HD4870X2, mint a HD4890. Legelöl a GTX295 van, de a friss Radeon nincs messze.


Ha megnézzük, itt körülbelül annyival gyorsabb az 5870 a 4890-nél, amennyivel nagyobb sávszélessége van, így jó eséllyel sávszélességlimitbe ütközik. Ezt látszik alátámasztani az is, hogy a 4870X2 vígan robog elöl. Az AF még mindig komolyan lenyomja a Radeonok teljesítményét.


A program szerint nincs CPU-limit, mégis nagyon egyben van a mezőny, bár érdekes módon a HD5870 valamennyivel kiemelkedik (csodás ez a szoftver).


Call of Juarez alatt az SLI egész konkrétan nem hoz semmi hasznot. Valamennyire kell menjen, különben még a GTX285-nél is lassabb lenne a GTX295.


Fallout 3 alatt a Radeonokat sújtja egy driverprobléma, ugyanis egész konkrétan nem érdekli őket, hogy mind a játékban, mind a driverben ki van kapcsolva a V-Sync. A HD4870X2 és a HD5870 szépen kiakasztja a számlálót 60fps-re, de ennyi. A régebbi driverekkel nincs ilyen gond, csak hát az új Radeon nem sokat tud kezdeni azokkal.


A Shift a legjobb példa arra, hogy mik a kétchipes kártyák hátrányai. A CrossFire és az SLI hatásfoka egész konkrétan nulla. Talán majd a következő driverben jobb lesz, de így az 5870-es nagyon megveri a mezőnyt.

Szokásunkhoz híven most is összefoglaltuk a kártyák összteljesítményét egy diagramon. Azokat a játékokat, amelyekben több mérést is végeztünk, átlagoltuk, hogy minden program egyenlő prioritással számítson. Ezután a végeredmény a következő lett:


Vegyük figyelembe, hogy ez a diagram a játékmix vagy a beállítások megváltoztatásával máshogy is kinézhet, mert bár igyekeztünk elég nagy szeletet lefedni a játékpiacból, mindent lehetetlen letesztelni (idén jön is pár új program, ami bekerül a tesztjátékok közé, például a Modern Warfare 2). Ettől függetlenül elmondhatjuk, hogy az új Radeon teljesítménye a kétchipes VGA-ké körül van, miközben azoknál jóval kevesebbet fogyaszt és többet tud (legszebb anizó, rengetegféle élsimítás, DX11, Eyefinity, stb.). Az nVidia még időben lépett és lejjebb nyomta a GTX285-ök árát, így azoknak majd a HD5850-esekkel kell megmérkőzniük. Jól is tette, mert az új kártya ellen elég esélytelen, ahogy ez várható volt, pedig itt-ott a Radeont tényleg lefogja a memória sávszélessége. A 27% különbség elsőre kevésnek is tűnhet, de ha belegondolunk, hogy főleg az új játékokban mennyivel gyorsabb lehet majd az RV870, akkor egyáltalán nem vészes. A kártya egyébként 100 ezer forint körül kapható, az ára eléggé a gyártótól függ. Ennyiből kijön egy HD4890CF is, ami a fentiek alapján átlagban gyorsabb lehet nála pár százalékkal, de szerintünk ez kevés kompenzáció az előbb felsorolt extrákhoz képest.

Sapphire Radeon HD5870
Nem maradt más hátra, mint a jövő boncolgatása. Az nVidia bemutatta már a Fermi architektúrát, ami ígéretesnek tűnik, de igazából már nem játékokra van kihegyezve, inkább egy átmenetet képez a Radeonok és az Intel Larrabee-je között. Ennek a hátrányai a régebbi és jelenlegi játékoknál nem igazán fognak kiütközni, de például a hardveres tesszelátor hiánya elég sok erőforrást elvehet majd a chiptől. Hogy mégis mennyit, azt csak hónapok múlva fogjuk megtudni, hiszen bár decemberre ígérgetik, azért a Fermi megjelenése eléggé bizonytalan. Az is előfordulhat, hogy dupla konkurenciával találja majd szembe magát: játékok oldaláról az ATI szorongatja majd, míg a HPC szegmensben a Larrabee lehet komoly rivális.

A Fermi csúszása egyébként némileg a 8800GTX megjelenésére emlékeztet, amikor az ATI-nak hónapokig nem volt válasza a csúcskártyára, és amikor megjelent a HD2900XT, elég felemás lett, hiszen a teljesítménye nagyon hullámzó volt (ahogy várhatóan a Fermié is az lesz, persze szigorúan a jövő játékai alatt). Most viszont fordított helyzet állt elő, csak talán egy fokkal rosszabb. Az nVidia új csúcskártyáját nem féltjük, biztos erős lesz, de mire megérkezik, az AMD már több fronton is offenzívát indít. Elvégre még ebben a hónapban megérkeznek a Juniper alapú HD5700-asok, és nyakunkon a kétchipes Hemlock is. Azt láttuk, mire képes egy RV870-es, nem nehéz elképzelni, mit művelhet kettő. Jövő év elején pedig befejeződik a piac lefedése, befutnak a középkategóriás Redwoodok és a belépőszintű Cedarok. Pár hónapon belül tehát minden árszegmensben lesz DX11-es megoldása az ATI-nak.

Visszatérve a HD5870-re, zárszóként csak annyit mondhatunk, hogy bár a Cypress inkább evolúció, mint revolúció, de az utóbbi éveket figyelembe véve megérdemli, az ATI-nál sokat vártak erre: Meghalt a király, éljen a király!

A tesztben szereplő kártyákért köszönet a Cédrus Hungary Kft-nek, a Computer Emporium Kft.-nek, az Expert Computer Kft-nek, és a Mercury Kft-nek!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

56. Csaber
2009.10.05. 06:32
VISSZA A CIKKHEZ

Gratulálok jó teszt volt !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Kicsimix
2009.10.05. 07:01
Jó kis kari : ) Jöhetne már az 5770-is...

Köszi a teszteket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. polarx
2009.10.05. 07:18
Lehet én vártam többet csak, de azért nem olyan eget verően jobb az elöző kártyáknál. Jó mondjuk azok nagy részt X2-es kártyák, lehet még a driver is finomul. Hát nem tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Riddick77
2009.10.05. 07:27
Brutál kártya,mert a 2 chipeseket szorongatja! De,az ára még sok,ha a felére esik,akkor jackpot lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. bandee1219
2009.10.05. 07:28
Igen, pont most gondolkoztam egy 24 monitoros rendszerben!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Eskimo
2009.10.05. 08:23
Szép teszt! Kiváncsi vagyok nVidia mit hoz ellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. tibi27
2009.10.05. 08:41
Az eredmények várhatóak voltak,végre kézzel fogható,az biztos hogy felsőkategóriás nv kártyát már nem szabad venni,várjuk sokan az 5850-es karikat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. bul07
2009.10.05. 09:25
azért jó lett volna hogy a NV részéről jelen van a legerősebb 1 chipes na én ara lettem volna kovácsi hogy ahhoz képest mit tud mert hogy 2chipes közel olyan erős oké de ebe csak egy mag van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. somakb
2009.10.05. 09:43
Nekem a Shifttel kapcsolatban lenne kérdésem. Ati tulajként érzékelem, hogy ha 10-nél több autó van a startkor a képernyőn akkor leesik az fps rendesen (core2e6400@3.3 ghz, HD4830@710/1100) , míg nv-ken vígan megy ott is 50-60 fps-el. Ezt a Physixnek tudják be, és már rengeteg helyen jelezték, hogy 4850/70 eklen és feljebb is ugyanezt produkálja, míg egy gts250 is lazán megbírkozik a dologgal. Mit tud aHD5870, hogy ilyen magas lett az fps eredmény? Avagy ez a tesztrész olyan a játékban, hogy nem jön ki ez a probléma?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. PainKiller
2009.10.05. 09:43
bul07!!! A GTX285 az egy chipes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. bul07
2009.10.05. 10:12
oké akkor elnéztem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. thspo
2009.10.05. 10:37
somakb: a shift nemes egyszerűségében az nv kártyáinak kedvez, AMD oldalról ilyen pl a Call of Juarez 2, H.A.W.X., Anno 1404 és még sorolhatnám, ezek láthatóan jobban futnak radeonon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Maestrohun
2009.10.05. 11:26
"Eskimo - 2009.10.05 08:23: Szép teszt! Kiváncsi vagyok nVidia mit hoz ellene."

Én valahogy most nem hiszek az nVidia csodájában. Túlságosan lejáratta magát, a legutóbb bemtatott fermi alkalmával. Elméletben csak erre gyúrnak. Viszont ez kevés lesz a pc-s vga piac lefedésére. Már nem is elsősorban játékra készül, tehát, nem a játékosok választása lesz, marad egy HD 5*** ha játszani akarsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. OrvAjn69
2009.10.05. 12:12
Nekem nagyon tetszik. Bár egy kicsi t drága. 100 ropit kiadni egy videókártyára nekem már elviekben is sok! De hátha lejebb megy. :-)

Már magyarországon lehet kapni a ezt a változatot ami a tesztben van. Mondjuk én ASUS párti vagyok , szóval ha veszek is azt tuti megvárom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Coyote87
2009.10.05. 12:55
Az Atisok csak azért szívnak a shiftel mert a driver még mindig nem jo az Atikra.Nvidia ebben sokkal jobb nem igen volt félre irt driver ha volt is azonnal javították. Physx meg kapcsolhato ki meg be.Sztem egy játéknak elkéne futni e nélkül is nem csak azzal.Amugy egy 4730 al ne is csodálkozz. Az a kártya erősen középkategóriás soha nem fogja ugy vinni a Shiftet ahogyg kellene.
GTX 260 vagy legalább egy 9800GT 512 ddr3 as rammal és már nem is akadna sztem talán még fullba se.Nálam egy P4 3.9Ghz van 9600GT vel ötvözve és szépen megy ugyan a procin látszik hogy erőködik de még megy. de 9600GT is birkozik a physxel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. thspo
2009.10.05. 14:03
oliba:

ha jól tudom (sacc/kb így alakulnak az erőviszonyok):

4890~GTX275
4870~~9800GTX/8800GTX/GTS250
4830~9800GT/8800GT
4770~4850

Ezek alatt én már nem nagyon játszanék. A felettük lévők meg nem éppen középkategóriásak.

Én biztos vagyok benne h a 9800GT-n jobban fut a shift (sokkal), már abból következtetve is h a szóban forgó játéknál (fórumozások tanulságai alapján) még a 4850 és 4870-el is akadnak problémák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. pluto
2009.10.05. 14:25
Jó teszt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. bajszi
2009.10.05. 14:33
(thspo @ 2009 Oct 5, 13:03) oliba:

ha jól tudom (sacc/kb így alakulnak az er?viszonyok):

4890~GTX275
4870~~9800GTX/8800GTX/GTS250
4830~9800GT/8800GT
4770~4850

Ezek alatt én már nem nagyon játszanék. A felettük lév?k meg nem éppen középkategóriásak.

Én biztos vagyok benne h a 9800GT-n jobban fut a shift (sokkal), már abból következtetve is h a szóban forgó játéknál (fórumozások tanulságai alapján) még a 4850 és 4870-el is akadnak problémák.


Milyen problémák? Rossz w....t szedtek le vagy mi? Nálam is egy Gigabyte 4850 /512 van 1680x1050 -ben simán szalad egy Phenom9950 társaságában,én bels? nézetben játszom/shift/és xp sp3 /alatt, de ez még egyszer sem röccent meg a patch el?tt sem, meg most sem .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Sytyx
2009.10.05. 15:35
bajszi: próbáld meg külső nézetben. Csak egy kicist menj úgy, s tudni fogod, mire panaszkodtak az Ati tulajok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. raiden
2009.10.05. 15:57
nekem nincs ilyen gondom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Bugatty
2009.10.05. 16:37
Nem semmi Teszt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Phantomstr...
2009.10.05. 16:47
Szép! Egyébként, a jól rémlik, amikor kijöttek a 4870-esek kb ugyan ez volt a helyzet a 3870X2 és a 9800GX2 ellen, és mára már mindkettőt elveri. Ez alá is tesznek majd valami rendes drivert, és rögtön más lesz a helyzet. Külön pozitív meglepetés, hogy a fogyasztást így lenyomták. A mérete alapján egyáltalán nem erre számítottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Multitask
2009.10.05. 17:00
Egyébként somakb nem 4730-at hanem 4830at írt, nagy elterjedt a hülyeség. Ráadásul a 4850 órajelei fölött használja bőven...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. suxy
2009.10.05. 17:11
Az Ati-s Problémához csak annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy nekem egy Sapphire 4870x2-öm volt , (egy Q9500 4,14Ghz társaságában, ASUS P5Q-E deszkában), és Shiftbe a rajtnál, söt még néha játék közben is igen csak leesett az fpsem, a rajtnál van amikor a Fraps 12 fpst irt...... Szerintem ez elég nevetséges!!!! Kiprobáltam az Xp-t Vistát, Win7-et, de tök mind1 volt..... Amint tudtam eladtam a karit és most egy Gigabyte 295 Gtx-el 50 fps röl indul a rajt! Probléma megoldva.Bár ettöl sem vagyok elájulva! 4870x2 elött egy 285 Gtx em volt amivel teljesen meg voltam elégedve! Aki nvidia párti mint én, csak ajánlani tudom (ár/teljesÍtmény/fogyasztás)!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. dragonplat...
2009.10.05. 17:15
Gratulálok jó teszt lett. Várom a hasonlóan jó és érdekes teszteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. somakb
2009.10.05. 17:18
bajszi: akkor örülj, mert ez az fps zuhanás bizony nagyon nagyon sok radeon 4830-4890 es tulajnál előjön függetlenül attól, hogy melyik kártya is van benn nekik. Volt aki egy q6600 HD4870 párosa ellenére is kb 12-13 fps-el kellett beérnie a tömegjelenetes startnál és logolva, a cpu magjai meg alig voltak terhelve, azaz physix sem nagyon vterhelte egy cpu magot sem. Ezért kérdeztem azt, hogy a tesztben látható hatalmas 81fps, hogy jött össze a Shift esetén az 5870-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. suxy
2009.10.05. 17:19
Igen erre én is kiváncsi lennék , föleg , hogy vsync-töl függetlenül is 60 fpsre van korlátozva a game!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. axe
2009.10.05. 17:32
4890-el kiváncsi lennék hogy jött össze nekik az 50fps mer nekem rajtnál 10fps-em verseny közben max 20 van amikor nicns senki közelemben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Multitask
2009.10.05. 17:49
axe: verseny közben akkor még nálam is jobban fut, mert 30-55-öt szoktam látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. thspo
2009.10.05. 17:51
jaja, én nem ócsárolni akartam a radeont, nem is azzal van a gond hanem a játékkal. Nekem 8800ultran reccenéstelül megy 1440-ben maxon élsimítással. Itt a shift-el vannak a gondok, hiszen az én kártyámhoz képest űrtechnológiával készült, jóval gyorsabb radeonon sokkal lassabb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Caine
2009.10.05. 18:12
nekem shift megy full maxon, max anti analising, max af, 1680x1050, startnál 30 körül fps, verseny közbe 40-45 körül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Blade0012
2009.10.05. 18:32
A Shift még csak véletlenül sincs 60 fps-re korlátozva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ByrDer
2009.10.05. 18:56
thspo: ezt hívják úgy hogy TWIMBP program -The way its meant to be played.

Az nvidia nem a saját hardverét fejleszti, hanem azzal a pénzzel inkább a fejlesztőket keni meg hogy ul menjenek a radeonok. (vagy hogy ne legyen dx 10-10.1 támogatás, vagy alap dolgok mint anti aliasing ne működjön atin, stb)
A shift esetén odáig elmentek hogy physx kódot futtatnak a cpu-n (természetesen egyszálon) hogy cpu limites legyen a teljesítmény ha ati van a gépbe. Az extra pissx effektektől persze semmivel nincs jobb fizikája mint bármelyik igényesebb autós játéknak az utóbbi években (sőt egyenesen nevetséges pl grid-hez képest), de legalább jól belassítja a konkurenciát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. thspo
2009.10.05. 19:11
ByrDer: ebben lehet igazság, éppen a minap néztem h shift közben physx on-t ír a rendszer de mégis a CPU számol, érdekes mert a többi physx-es játék amit próbáltam mindben physx - GPU feliratot kaptam, míg a shift-nél physx - CPU. Ha ez így van ahogy írtad nem szép dolog, viszont ezért nem fogom eldobni az nv kártyám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Csaber
2009.10.05. 19:53
raiden :" nekem nincs ilyen gondom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. mamo33
2009.10.05. 19:57
Nekem egy 940-es Phenom II-őm van 3,4 Ghz-n hajtva, egy Giga deszkában, 4 giga 1066-os ddr 2-vel, és egy Saphire Toxic 4870-essel. A Shift full grafikán 8X élsimítás, 16X AA-val megy 1280X1024-ben (ennyit tud a 19-es lcd). Soha egyetlen akadást nem tapasztaltam még!!!!
Ja, és nem használok Fraps-ot, mert leom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. suxy
2009.10.05. 20:01
Tényleg nincs lekorlátozva 60 fpsre, valoszinuleg a patch orvosolta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. suxy
2009.10.05. 20:03
5. Need For Speed: Shift 2009 Slightly Mad Studios

Saját fejlesztésű motor, Dx9 támogatással, multiplatformra, de a PC verzió magasabb felbontású textúrákat és nagyobb modellrészletességet kapott. Az engine full-fledged FP16 HDR-t alkalmaz Tone Mapping-gel és Deferred Shading megvilágítást. Kompatibilis a Multisampling alapú Anti-Aliasinggel, és használható az Anisotropic Filtering is. A motor Parallax Occlusion Mapping-et Soft Shadows-t, és Ambient Occlusion-t is kinál, valamint használja a Post Processing effektek közül a Depth of Field-et. Szintén elérhető (hálisten) a Blur effekt.
Kis eltérés van a fejlesztők álláspontja és a neten fellelhető infók között arról, hogy a játék hány processzormagot használ, megpróbálok erre is fényt deríteni.
Szintén klassz kis port kavart az ATI kártyát birtoklók körében, hogy a játék az nVidia's Physx API -t használja a vezetés, a G-erők, a törés, szóval a játék fizikai modellezésére, és ez sok felhasználónál akadást jelentett a játék futtatásakor, mivel hiába multithread egy játék, ha a fizikai motor CPU-n nem az.



Megint a minimum fps értékek jelentik a vízválasztót. A játék 60 fps körül limites, nem megy feljebb kikapcsolt vsync mellett sem. Látjuk, hogy ezért az 5870 átlag fps-ei nem tudnak jelentősen a 4830CF fölé nőni. Viszont a kártya szépen alányúl a procinak, sehol nem látni 30 alatti min fpst, amihez egy gyengébb proci mellett egyébként már kevés a 4830CF. A tuningolt eredményből is látszik, hogy a játék a fizika miatt mennyire CPU limites- alulról, (és mennyire fps limites felülről).
Ez vélhetőleg nVidia kártyán másképpen festene.
Kijelenthetjük, egy jó proci mellett elég a 4830CF, vagy egy kétmagos mellé egy 5870. A játék profitál a HT-ből CF esetén, ennek segítségével tudja 30 felett tartani az FPS-t a két 4830-as és a 3 GHz -s proci.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. bajszi
2009.10.05. 21:10

suxy-
Hol itt a cpu limit?/Phenom9950- Gigabyte 4850 1680x1050/ :unsure:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Doky06
2009.10.05. 21:42
Azt hittem nagyobbat üt a 5870-es a 4870x2-höz képest! Teljesen egy árban vannak, csak az előny dx 11, ami nem most fogja kiforrni magát!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Konkii
2009.10.05. 21:48
Teljesen egy árban vannak, csak hogy a 4870x2 egy ideje már kinn van, kis országunkban meg rendesen rászámolnak az amúgy sem olcsó 5870-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Doky06
2009.10.05. 21:50
Hát ez pontosan így van!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Radon
2009.10.06. 12:07
bajszi: a CPU limitet így nem látod, mivel a magokon futó feladatok egymásra is várhatnak.
Tehát hiába van az egyiken összesen 30% terhelés, az időben elaprózódva teljesen kitöltötte a vizsgált időintervallumot mert a feladatához meg kellett várni a másik magon/magokon futtatott műveletek eredményeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. suxy
2009.10.06. 13:28
Thx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2009.10.06. 14:48
Most komolyan. Miért vártátok, hogy sokkal jobb lesz a 4870x2-nél. Az eddigi specifikációk alapján lehetett tudni, hogy hová érkezik hiszen két 4870/90 magot tettek egy tokozásba. A 256 bit sávszélességet én is keveslem mert egy 384 bitet én is jobbnak tartanék.(igaz drágább is lenne). Látszik a játékok többségénél, hogy visszafogja. Azt is megkockáztatom, hogy az új nV. kártya dx9 és dx10 és 10.1 alatt jelentősen erősebb lesz abból kiindulva, hogy ott is mindent megdupláztak (sőt a lebegő pontos teljesítményt amiben sokkal gyengébb volt most meg nyolcszorozták).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Svindler
2009.10.06. 15:18
Csak a dupla pontosságú teljesítmény nőt meg drasztikusan, az nem számít a játékokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. FoAMDFun
2009.10.07. 10:04
A fogyasztás nem számít nektek? 400 watt helyett 300? Azért az jelentős különbség! Ez nem két 4870 összeragasztva. Aki ezt gondolja, az gondolkozzon még. Ez egy minden előző komponens megduplázódásából született, azonban rendesen egy chip-re integrált GPU. Ne butáskodjatok már! Képességei: DX11, 3 monitor kihajtása, iszonyatos teljesítmény, teljesen szögfüggetlen anizo, 2D alatt alig fogyaszt, melegszik és zajong, valamint 3D alatt is tűrhető paraméterek (Nem hideg a kicsike, de azért ennyi Shader még 40 nano-n is fűt 850 MHz mellett). Szerintem best buy (Nekem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2009.10.07. 12:39
Szerintem best buy

Igy van ... :thumbup:

Hogy páran mé nem tesszik mán le a szemüveget .... 8-)

:yes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. arkman
2009.10.07. 14:19
Azért az emberek többségének nem annyira best buy, a maga 100e fölötti árával. Én inkább azt mondom, hogy az 5850 lesz a bestbuy, olyan néhány hónap múlva, amikor már normalizálódik a hype.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. suxy
2009.10.07. 16:07
nVIDIA 285Gtx the best buy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. arkman
2009.10.07. 16:32
Ez ugye most valami vicc volt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Doky06
2009.10.07. 16:47
Hát ha rám céloztatok akkor kivehettétek volna a fogalmazásból, hogy a mostani gammák átlag fps-re gondoltam! (Mivel a teszthez írtam a commentet)
Mert hát ahhoz képest nem ütött nagyobbat amire én vártam! Pl: 4870 a 3870x2-höz képest! (Bár az sem volt 1 hatalmasság, de jobb volt)
Mivel tudok olvasni én tudom, hogy 3 monitor + DX11 STB.... , de a tesztből az jött le, hogy dettó egy szinten vannak! (Most)
Ja és az csak 1 vélemény volt nem hőzöngés, de gyöpös én is tudok lenni!
Egyszerűen csak több fps-re számítottam!!!!!!!!!


HA-HA-HA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Svindler
2009.10.07. 18:29
Doky: ha azt nézed átlag 40%-kal gyorsabb egy 4890-nél. Nem kétszer erősebb, mert a shadereknek több munkájuk is van, és szerintem pár játékban kevés neki a mem sebessége. A későbbiekben azonban elég lehet a sávszél, a régebbi játékokban meg kb mind1 tényleg, hogy 100 vagy 120fps. A kezdetleges (de legalább bugmentes, leszámítva a vsyncet Fallout alatt) driverek miatt pedig lefelé nem vezet út sebességben, max felfelé, úgyhogy kb reális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sanyix
2009.10.07. 23:46
(somakb @ 2009 Oct 5, 08:43) Mit tud aHD5870, hogy ilyen magas lett az fps eredmény? Avagy ez a tesztrész olyan a játékban, hogy nem jön ki ez a probléma?

Egyrészt azért mert az nfs egy bugos , másrészt mert még nem volt ideje berakni az ea-nak forráskódba az if (gpu==radeon 5870) {
render_FPS=Integer.round(FPS/2)} kódsort
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. suxy
2009.10.08. 13:02
Honnan van az nV-nek ppénze??????? Most viccelsz??? .....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. axe
2009.10.14. 22:19
nem csak az asztali kártyákból jön nv-nek pénz a tervezésre való kártyái 1 milla felett vannak, na miről is beszélünk? bőven van neki pénze csak nem veri nagy dobra. bár van egy sejtéssem hogy elfog bukni a csatával amd-vel szemben azok legalább nem átnevezési mániások. hopp egy tranyó ide hopp egy matrica oda kis bioszállítás kész az új kari.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!