iPon Cikkek

Dante's Inferno - Menj a pokolba!

Dátum | 2010. 02. 10.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

Feldolgozták Dante Alighieri klasszikusát, az Isteni Színjátékot, a belőle készült játékot pedig nem más ihlette, mint a kötet első könyve, a Pokol. A Dead Space fejlesztőit ismerve azonban talán nem is meglepő, hogy a Dante's Inferno egy kifordított, brutális, és minden szempontból teljesen különleges világot hozott el a képernyőinkre. Az elbeszélő költemény irodalmiságát vér, meztelenség és pergő akció váltotta fel, az eredeti műtől való elszakadást pedig mi is jellemezhetné jobban, mint a főhős karaktere. Dante a játékban egy több háborút is megjárt veterán kereszteslovag, aki a közel-keleti hadjáratok után újabb hatalmas kalandra indul - csak ezúttal egy másik világban.

Nincs kegyelem, még a Halálnak sem
A Dante's Inferno nyitánya a messzi Acre városába kalauzol el minket. Richárd király serege Isten nevében pogányok millióinak életét oltotta már ki, a városi Citadella ostrománál hosszú és véres csatákat követően a katonák viszont olyannyira csúfos vereséget szenvednek, hogy még maga Dante is elesik. Hősünk azonban rendíthetetlen lovagként még élete utolsó másodperceiben is harcol, önfejűségének eredményeképpen pedig sikerül magára haragítania magát a Halált. Nem adja neki a lelkét, sőt ellene fordul, az epikus csatajelenet végén pedig nem csak önmaga életét szerzi vissza, de a túlvilág urának a kaszáját is ellopja. A háborút követően aztán saját kezűleg felvarrt kereszttel a mellkasán Dante hazatér szülőföldjére, Firenzébe, ahol pihenés és család helyett feldúlt otthon, valamint újabb nagy megpróbáltatás vár rá.

Sötét napok következnek
A bűn bűnhődést von maga után. A túlvilági erők bosszút álltak Dantén, megölték a szeretteit, felforgatták a birtokot, és még hűséges kedvesét, Beatricét is elragadták tőle. A lány teteme most kibontott mellekkel, élettelenül, megszentségtelenítve hever a fűben, hősünknek viszont nincs ideje gyászolni. Szerelmének szelleme megjelenik előtte, és mielőtt Lucifer magával ragadná őt a Pokolba, még sikerül elmondania, hogy Dante kiszabadíthatja őt, és visszacsinálhat mindent, amennyiben van elég bátorsága behatolni a Föld mélyére, és szembe nézni magával, a megtestesült gonoszsággal.

Lelkünk megnyugvásának reményében a Pokol mind a kilenc bugyrát be kell járnunk, a kalandok során pedig nem csak saját démonainkkal, de természetesen magának az Alvilágnak a seregeivel is szembekerülünk. A pokol tornácán átjutva utunk a paráznák, a falánkok, a fösvények, a haragosok, az eretnekek, az erőszaktevők, a csalók és az árulók földjére vezet, az eredeti költemény enciklopédikus tájleírásai ihlette vidékek pedig nem csak eltérő hangulatvilággal és különböző szörnyekkel, de saját főellenségekkel is rendelkeznek. Dantét irányítva csak akkor hagyhatunk magunk után egy helyszínt, ha legyőzzük az azt uraló démont is, legyen az akár Minos Király, Kleopátra, Cerberus, Plutus, Phlegyas, vagy maga Lucifer.

A boss harcok nagyon látványosak
Hősünk persze nem egyszerű halandó, sőt a mélyben való kalandozása során különféle képességeket is szerez. Megszentelt keresztjével már a történet elején képessé válik a távolról érkező, vagy repülő ellenfelek gyors megállítására, később pedig nem csak új varázslatokat tanul, de dönthet arról is, hogy az ellenségei kivégzést, megváltást, vagy büntetést érdemelnek-e. Az elsőt azt hiszem nem kell magyarázni, a másik kettő viszont annál érdekesebb. Ha megváltunk valakit, akkor lelke megbocsátást nyer, és felkerül a mennybe, ha pedig megbüntetjük, akkor a halálos ítéletének aláírásával egyben gondoskodunk arról is, hogy örökké a pokol fogja legyen. Mindez persze hősünkre is hatással van, a döntéseinktől függően erősödik karakterünk jó és rossz énje, és hogy gyakorlati haszna is legyen a rendszernek, az így szerzett pontokat a menüben különböző kombókra és képességekre válthatjuk be.

A kereszt mindenek felett
A Dante's Inferno a játékmenetét tekintve egy hack 'n slash akció, melynek stílusa leginkább a God of War sorozathoz hasonlítható. A gameplay, az irányítás, a rendezés, és maga a hangulatvilág is teljes mértékben a nagytestvért idézi, sőt még a kamerakezelés, és a gombkiosztás is megegyezik. A kalandjaink során ugyanúgy gyalogosok ezreivel kell megküzdenünk, a fegyverünk itt is nyúlik, és ha elérkeztünk a több emelet magas főellenséghez, őt is quick time event formájában győzhetjük le, vagyis miután jól megsoroztuk a fegyverünkkel, bejön egy látványos animáció, nekünk meg már csak annyi dolgunk marad, hogy a képernyőre bevillanó gombokat mind eltaláljuk. A készítők lemásoltak tehát minden jól működő és izgalmas megoldást, a baj már csak annyi, hogy a God of War annyira tökélyre vitte a stílust, hogy a Dante's Inferno még az új helyszín és nem mindennapi hangulatvilág ellenére is alul marad a konkurenciától. Noha a pokol szenvedésekkel teli, hátborzongató komorsággal nehezedik benne az emberre, valamint a főhős múltjának és bűneinek képregényes animációval való megismerése is összeszorítja a szívünket, mégse olyan epikus és drámai az összhatás, mint Kratos-nál.

Nem könnyű eltekinteni tehát az ihletadó God of Wartól, azonban ha ez sikerül, akkor észrevesszük, hogy a Dante's Inferno igenis egy jó és élvezetes játék. Folyamatosan pörög, egy pillanatig nincs benne megállás, az irányítása könnyű, a kaszabolás szuper, a főellenségekkel való csatározás pedig nem csak kihívásokkal teli, de még rendkívül hangulatos is. Nincs gond a szavatossággal, az ember már alig várja, hogy egy átjátszott este után másnap folytathassa a történetet, talán csak a kiegyensúlyozás az, ami egy kicsit vissza tudja vetni a játékkedvet. Klasszikus módban nagyon könnyű dolgunk van, a kisebb ellenfelek két suhintásra meghalnak, és a főellenségeket is le lehet győzni elsőre, közepes szinten viszont néha már annyira nehéz az egész, hogy az ember azonnal rohan a beállításokhoz. A játékidő a maga 6-8 órájával azonban kellően hosszú, mindez pedig még növelhető gyűjtögetéssel is, ha meg akarjuk ugyanis találni a relikviákat és a szobrokat, akkor bizony nem szabad csak úgy keresztülrohanni a pályákon!

Nem szabadulsz!
A látvánnyal nincsenek komoly problémák, a játék stabil 60 FPS-sel fut, az összkép a fényeknek és a speciális effekteknek köszönhetően nagyon szép, ha viszont közelebbről nézzük a képernyőt, akkor már durva recéket, elnagyolt arcokat, és egyes helyeken kifejezetten csúnya, matt textúrákat is felfedezhetünk. A maximális élmény eléréséhez tehát érdemes jó három méterre ülni a tévétől, ám hogy ne csak a grafikát említsük, érdemes még megnézni az animációkat is. Az átvezetők egyszerűen gyönyörűek, főleg a bevezető videó lehengerlő, de a későbbi képregényes elbeszélések is nagyon élvezetesek, köszönhetően az erotikát is sokszor ábrázoló, egyéni stílusnak. Hasonlóan teljesítettek a hangok is, akadnak jó, és kifejezetten rossz pillanatai is a játéknak, a zenét például nagyon eltalálták, de olykor felfedezhető egy-egy szinkronhiba, vagy odavetett, hangulatrontó félmondat is.

Ez a harc egyszerűen legendás!
Többjátékos mód nincsen a Dante's Infernóban (majd lesz), nem harcolhatunk se közösen, se egymás ellen, helyette viszont lehet nagyon jó kis achievementeket és trófeákat gyűjtögetni. A szokásos 1000 pont kilootolásához le kell győzni minden főellenséget, fel kell szedni a pályán elrejtett köveket, ezüstöket és relikviákat, meg kell ölni jó két tucatot minden ellenfélből, végig kell hallgatni az utunkat segítő Vergilius eligazításait, illetve persze meg kell menteni szerelmünk lelkét az örök kárhozattól.

Érdekesség, hogy a játékból több különleges kiadás is készült. A kizárólag Playstation 3-ra megjelent, importban kapható Divine Edition az alapjátékon kívül tartalmaz egy Wayne Barlow rajzaival illusztrált digitális albumot, egy zenei CD-t, egy fejlesztői kommentárokkal teli lemezt, egy ingyenes kupont a márciusban megjelenő Dark Forest DLC-hez, illetve egy e-book kiadást az Isteni Színjátékból, Henry Wadsworth Longfellow fordításában. A Death Edition viszont még ennél is izgalmasabb, a mindkét játékkonzolra kiadott csomagban található egy bónusz kosztüm a Dead Space-ből ismert Isaac Clarke külsejével, egy fejlesztői dokumentumfilmet tartalmazó lemez, egy zenei CD, egy audio munkálatokat megörökítő napló, egy digitális album, egy példány Alighieri könyvéből, illetve egy 10 perces exkluzív előzetes a Dante's Inferno: An Animated Epic című DVD-ről, melyet a Dead Space: Downfall című rajzfilm készítői csináltak a játék megjelenésének alkalmából.

Szenteltessék meg a te neved
Nem kellett csalódni a Dante's Infernóban. A történet egyéni és különleges értelmezést ad a reneszánsz műnek, a játékmenet pedig pörgős, akciódús és kifejezetten élményteli is, főleg ha az ember nem játszott előtte a God of War II-vel, vagy netán a harmadik rész E3-as demójával. Nem érdemli meg, hogy nagyon lehúzzák, mert bár néhány tekintetben messze van a tökéletestől, azért az összképet nézve egy élvezetes játékkal van dolgunk.


Platformok: Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360


Egy kis kedvcsináló

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. Gigabyte
2010.02.10. 14:27
Tuti bukás ez a játék, bár a konzolosoknál ki tudja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ethan7650
2010.02.10. 14:47
Én örültem volna ha kijött volna PC-re.Szerintem nem lehet rossz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Daks
2010.02.10. 17:57
Bukásnak semmiképp sem bukás, de a GOW-ot nem nyomja le, ez immáron tuti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. videofan70
2010.02.10. 20:29
Igen hasonlít a GOW-ra,de a játék nagyon jó!!!Kb a felénél járok.A videók tényleg nagyon szépek és a játéknak is elég szép a grafikája.Sikerült megszereznem animációs filmen is mindenkinek ajánlom!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. danikollar
2010.02.10. 21:12
Én nagyon nagy God of War rajongó vagyok úgyhogy nagyon örültem ennek a játéknak.
És majdnem van olyan jó, mont a GoW, és mindezt GoW rajongóként mondom.
Rohadt jó, már másodszor nyomatom végig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. danikollar
2010.02.10. 21:24
Csak azt nem értem, hogy a grafikával mi a baja a cikkírónak?
Említi a recés éleket, szerintem épphogy kevesebb recés élet látni, mint sok más játékban.
Az AC2-ben például zavaróan sok és durvák a recék, bár ezt abban a cikkben nem említették, de hát én a szememnek hiszek és szerintem szép a grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. videofan70
2010.02.10. 21:46
Szerintem is és hogy őszinte legyek a 77% nagyon kevés egy ilyen játéknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svindler
2010.02.11. 11:42
danikollar: én láttam konzolon kb az összes akciójátékot az utóbbi időben és egy Darksiders mellett nem egy szépség a Dante's. A 60fps "átka", ergo valamit valamiért. A GoW 3 is fényévekkel szebb, de cserébe 30fps-es.

Amikor a Dante demoját végigtoltam volt egy különös érzésem olyan tetszik is meg nem is. Egyrészt kicsit mást vártam (pedig eléggé el voltunk látva előzetesekkel), másrészt tényleg olyan égbekiáltóan GoW koppintás volt, hogy eltartott fél óráig mire ezen túltettem magam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ThePoweR
2010.02.11. 13:50
Mindenkinek más a véleménye a jó grafikáról meg magáról a játékról. Pl ha én teszteltem volna kb 50%-ot kapott volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. videofan70
2010.02.11. 16:15
@&#><}[]{}~ˇ^@!!!!!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. danikollar
2010.02.11. 21:18
Jó kész vagy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. videofan70
2010.02.11. 22:49
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. HATHAZ
2010.02.12. 20:26
már bocs de a Dead Space rajzfilm címe Downfall
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Daks
2010.02.13. 00:25
HATHAZ kösz, rosszul emlékeztem, javítva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. danih
2010.02.28. 14:23
Hát szegény elég csumpi lett.
DMC - GOW utánérzet, úgylátszik a népnek most ez kell.
Legyen meg a cirkusz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!