iPon Cikkek

Dark Void - A Bermuda-háromszög titka

Dátum | 2010. 01. 22.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

A Bermuda-háromszög körül immáron évszázadok óta keringenek mindenféle tengerész legendák. A legtöbb történet hajók és repülőgépek rejtélyes eltűnéséről szól, de sokan beszélnek földönkívüli, paranormális jelenségekről is. A Bermuda, Florida és Puerto Rico által határolt atlanti-óceáni területet az Ördög háromszögének is hívják, és míg egyes kutatók egyszerűen képtelenségnek tartják a köré szőtt legendát, addig mások teljes meggyőződéssel állítják, hogy van ott valami különös. Rendellenes halálesetek, vészjelzés nélkül elsüllyedő hajók, nyomtalanul eltűnt legénység, évekkel később előkerülő roncsok, ezekre nem lehet tudományos választ adni.
 
A világ egy hősért kiált
A Dark Voidban fény derül a Bermuda-háromszög titkára, azonban készüljünk fel, hiszen a magyarázat minden korábbinál hihetetlenebb lesz. A játék 1938-ban játszódik, az események középpontjában pedig egy napjait teherpilótaként tengető William Augustus Grey nevű fickó áll, aki mint lenni szokott, ezúttal sem tudja, hogy életét egy furcsa és különös eseménysorozat forgatja fel hamarosan. A történet elején egy fuvar a karibi-térségbe szólítja hősünket, a megbízó és egyben a kísérő pedig nem más, mint régi, évekkel ezelőtt elvesztett szerelme, Ava. Az utazás azonban nem csak a közös múlt miatt válik feszültté, hanem azért is, mert az óceáni szigetvilág felé érve hirtelen egy különös repülő tárgy suhan el hőseink előtt. A gépük azonnal irányíthatatlanná válik, a műszerek megkergülnek, a motor leáll, majd bekövetkezik az elkerülhetetlen, és lezuhannak valami ismeretlen dzsungel kellős közepére.
 
A lenti robottól illik tisztes távolságban maradni
A másodpilóta nem éli túl a katasztrófát, ám hőseinknek szerencsére egy haja szála sem görbül. Will felett ezen a ponton vesszük át az irányítást, Avával elindulunk segítségért, azonban már az első lépések után kiderül, hogy a szigeten bizony nincs minden rendben. Gázálarcos, fegyveres fickó bújik ki a legközelebbi szikla mögül, majd feltűnik mögötte egy krómozott, kék fényben izzó robotforma, ami azonnal végez a szerencsétlen névtelen harcossal. Nincs mese, felvesszük a géppisztolyt, hiszen ki tudja milyen szörnyűségeket rejt még a dzsungel.

A későbbi kalandjaink során természetesen megtudjuk, hogy a Bermuda-háromszög egy párhuzamos dimenzióba repített minket, melyet fémpáncélt viselő, magukat isteneknek mondó kegyetlen idegen lények tartanak elnyomás alatt. A többi, évek óta itt lakó túlélővel közösen a feladatunk nem más, mint legyőzni ezeket a bestiákat, és visszajutni a saját Földünkre, ami persze nem lesz egyszerű, hiszen az idegenek nem csak, hogy rengetegen vannak, de még csúcsmodern fegyverekkel és kiegészítőkkel is rendelkeznek, olyanokkal, amiket hősünk eddig nem is látott. Szerencsére azonban Willt kemény fából faragták, nem ijed meg egy kis akciótól, főleg azt követően, hogy összefut Nikola Teslával, a híres tudóssal, aki megajándékozza őt a játék legfontosabb kellékének számító hátrakétával.
 
Harc a sziklafalon
A Dark Void több szempontból is unikumnak számít, a játékmenet során ugyanis három fontos elem ismétlődik. Az egyik a hagyományos külső nézetes kalandozás, a másik a ránk erősített jetpackkel, vagy lopott UFO-val való repkedés, míg az utolsó a teljes újdonságként debütáló sziklamászás. Függőleges falú, gigászi sziklatornyok egész sorára kell feljutnunk Willel, mindig akad valami tennivalónk a hegytetőkön, ezeket pedig a rendezésnek köszönhetően legtöbbször csak kiálló kődarabokon való felkapaszkodással közelíthetjük meg. Ilyenkor a játék perspektívát vált, a függőlegest látjuk vízszintesnek, a sziklák pedig az ellenség feltűnésével fedezékként kezdenek szolgálni. Egy-egy ilyen helyzetben akár több tucat robot is ránk támadhat, azonban vigyázni kell, hiszen a lelőtt példányok könnyen a nyakunkba potyoghatnak, ami százméteres magasságban még életveszélyes is lehet.
 
Szemtől szemben, mint az igazi férfiak
A látványért felelős Unreal Engine 3.0 szép összképet biztosít. A kopár, sivatagos táj félelmetes hatásosságal igyekszik elbátortalanítani minket, a szereplők kidolgozottsága jó, a dinamikus fények pedig a felhasznált Lightsprint SDK-nak köszönhetően kifejezetten kellemesek lettek. Az egyik legszebb jelenet a játékban, amikor lezuhanunk a szigeten, a Nap pedig sugarakban szökik át a fák lombjain, de később a jetpack sugárhajtása is szép árnyalatokat visz a képernyőre. A grafika azonban mégsem érdemel magas pontot, a textúrák némelyike ugyanis ritka csúnya lett, a terepen mindent ugyanolyan rozsdabarna maszat takar, aminek köszönhetően repülés közben a távolságot se lehet jól érzékelni.

Kifejezetten kellemes meglepetés, hogy bár a Dark Void egyetlen hosszú délután alatt végigjátszható, az akciódömping nem fullad unalomba. A vertikális pályafelépítés az újdonság varázsának köszönhetően végig fenn tudja tartani az érdeklődést, ahogy az is, hogy főszereplőnk csak lépésenként válik szuperhőssé. Először egy esetlen kis nyápic, aki a túlélésért küzd a vadonban, majd ahogyan komolyodik, úgy kapja meg az egyre jobb játékszereit is. Az első jetpackkel csak néhány méterig tud felszállni, majd rátalál a folyamatosan repülni képes, gépfegyverekkel felszerelt modellre is, végül megszerzi a könnyű irányítást biztosító sisakot, és a közelharci erejét megduplázó, acél karvédőjét is. A többit mindenki el tudja képzelni, az idő múlásával Will igazi rohamosztagosként kezd viselkedni, puszta kézzel belezi ki a robotokat, és zuhanórepülésben csap le a korábban legyőzhetetlennek hitt, lakóház méretű óriás lépegetőkre is.
 
Valaki nagy pofonra számíthat mindjárt
A játékélmény fantasztikus, egyedül talán csak az ellenfelek azok, amik egy kis fejfájást tudnak okozni. Nem elég ugyanis, hogy rettenetesen soványak, még egyfolytában ugrálnak, bukfenceznek, és rohangálnak is, ami miatt triplán nagy munka eltalálni őket. A harc azért megszokható, és néhány óra után már lebegve sorozzuk őket, de idegesítő még, hogy találatkor olyan éles piros szín villan be a képernyőre, hogy hirtelen nem is látunk semmit a pályából. Minden egyéb játékelem amúgy teljesen rendben van, az irányítás könnyű, és bugokkal is csak elvétve találkozni, bár UFO rabláskor többször is tapasztaltuk, hogy egy pillanat alatt lement az életenergiánk anélkül, hogy bármi történt volna. Megmagyarázhatatlan.
 
Jó kis verda
Fegyverek közül hatfélét lehet összegyűjteni. A klasszikus géppisztolytól kezdve a földönkívüli rakétavetőn át a távcsöves puskáig van mindenféle darab, amik ráadásul fejleszthetőek is. A pályák végén, vagy egy fegyveres ládához érve az ellenfelek megölésével szerzett tech pontjainkat be tudjuk váltani stukker kiegészítőkre, így lehet például robbanó golyókat, nagyobb tárat, vagy pontosabban célzó csövet vásárolni, ami persze egy kicsit hozzátesz ahhoz, hogy hősünk még keményebb legyen a csatatéren.

A hangokról csak jót tudunk elmondani. A főszereplőt az Uncharted, Prince of Persia, Army of Two és Assassins Creed hőseinek hangját is kölcsönző Nolan North szólaltatta meg, míg az OST a Battlestar Galactica zenéjét komponáló Bear McCreary nevéhez fűződik. Az összhatás tökéletes, kár hogy nem szól mindig háttérmuzsika a harcok alatt, de azt hiszem ez olyan részlet, amibe még belekötni se nagyon szabadna.
 
Amikor fordul a kocka
A Dark Void egy teljesen egyéni történetet dolgoz fel, a függőleges közlekedéssel vadi új játékélményt képes nyújtani, mindezt pedig a jetpackes repkedés csak még izgalmasabbá teszi. Közel sem lett tökéletes, vannak technikai gondjai, a látvány se mindig kielégítő, és amellett, hogy hamar véget ér, az Airtight Games még a multiplayer opciót is teljesen kihagyta belőle. A bevezető árát tehát nem igazán éri meg a játék (valószínűleg hamar lemegy az ára), de a hangulat jó lett, így akinek bejön a demó (van minden platformon), az bátran beruházhat a teljes verzióra is!


Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Blade0012
2010.01.23. 11:59
Hát nemtom, aki egy délután alatt végigjátszik egy ilyen játékot az már a mániákusság határát súrolja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. boczko1
2010.01.23. 16:27
valaki mondja már meg hogy hány episode van a játékban mert én most tartok a 3. nál és már két délutánja játszok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csigabigaf
2010.01.23. 16:34
Meglepően pozitív cikk egy játékról ami a kreativitás fogalmát sem ismeri, és alapvetően minden formájában egy szar GoW (ami meglehetősen szar volt, hacsak nem egy 12 év alatti kisfiú vagy).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Blade0012
2010.01.23. 18:00
"alapvetően minden formájában egy szar GoW"

Ez bődületes baromság. A demó és a cikk alapján kb annyi köze lehet a GoW-hoz h lehet lőni meg fedezékbe vonulni (amit ugye még kétszáz játékról el lehet mondani). A GoW meg a maga nemében nem kicsit ütős játék (mind a két rész) és nem igazán értem miért csak 12 éves kisfiúk élvezhetnek egy adrenalinpumpáló akciójátékot. Ezen a fórumon lenéznek mindekit aki nem csak olyan játékokat szeret ahol lépésenként fél órát kell gondolkozni...szánalmas és nevetséges is egyszerre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. VergilX
2010.01.24. 13:05
hát nekem nem jött be a game
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Svindler
2010.01.24. 14:53
Blade: "Hát nemtom, aki egy délután alatt végigjátszik egy ilyen játékot az már a mániákusság határát súrolja..."

Ugye milyen elkötelezettek az íróink?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Insignia
2010.01.24. 15:42
jó játék volt de tényleg 1 délutános (kivéve ha nem skip cinematicolod végig az átvezető részeket ) a repüléshez meg kb 5 perc volt hozzászokni hogy kicsit elöbb kell mozgatni az egeret... csak az eleje volt nekem egy kicsit vontatott... illetve a vége volt fura... de többi rész tetszett...
boczko1 3 episode van benne a végén egy 3 fejű izével harcolsz aztán tolnak egy felettébb érdekes befejezést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Insignia
2010.01.24. 15:46
ja igen első oldalon van a kép amikor az Arkh-ot kell védeni azoktól az izéktól a legegyszerűbb ha az Arkh egyik ágyújához beülsz és onnan lövöd szét őket de ha vki elég merész akkor kilövöd a 4 őirosan világító izét a lábánál... jatpack ot érdemes maxig fejleszteni a mágneses rakéták hasznosak tudnak lenni lv3-on .. nah de ha kivan lőve a 4 lába utána fogod odamész a fejéhez éss csinálod ait ír a kérpernyőn aztán ki is nyírtad ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. boczko1
2010.01.24. 21:20
végigjátszottam nekem nagyon tetszik és tényleg elég furán van vége illetve kár hogy rövid bár még ígyis jóval hosszabb mint a cod6
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Insignia
2010.01.25. 02:11
cod6ban már zavart hogy nagyon hollywood-os lett... főleg a vége kíhuzom magamból a kést és egy jólirányzott dobással vége is az egésznek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!