iPon Cikkek

DC Universe Online

Dátum | 2011. 02. 06.
Szerző | Thengar
Csoport | JÁTÉK

DC Universe Online: már a nevéből könnyen kitalálhatja az ember, hogy egy szuperhősös MMO-val van dolga. A téma persze nem új az MMO-k világában, hiszen a DC Universe előtt már kijöttek olyan játékok, mint a City of Heroes vagy a Champions Online, de van három dolog, ami különlegessé teszi a Sony játékát. Először is, ez az első MMO, ami a DC világ licencét használja, úgyhogy olyan karakterekkel találkozhatunk benne, mint Superman, Batman vagy Wonder Woman, csak hogy a legfontosabbakat említsük. A másik lényeges tényező, ami különlegessé teszi a más, ebben a műfajban már kiadott játékokhoz képest az az, hogy a játék egy akció MMO, tehát nem a már megszokott módon zongorázunk a skilljeinken mint például a World of Warcraftban, hanem direkt támadások és kombók teszik izgalmassá és rugalmassá a kalandjainkat, az egész sokkal közvetlenebb, mint amit eddig megszokhattuk. Végül pedig nagyon fontos megemlíteni, hogy a játék megjelenik PC-re és PS3-ra is, amivel elég egyedi lesz a piacon, utoljára konzolos megjelenést a Final Fantasy XI-től láthattuk, a többi MMO vagy csúszik (Free Realms, FF XIV) vagy már nem is jelenik meg konzolra. Ez nem véletlen, hiszen nehéz megoldani, hogy egy játék irányítása élvezetes legyen mindkét platformon, főleg ha egy MMO-ról van szó. A Final Fantasy XIV egyik legnagyobb rákfenéje pont az irányítás volt PC-n, ahol látszott, hogy szerettek volna igazodni a kontrollerhez is, nem volt hatezer skillel telepakolt GUI-nk. Pont ezért nagyon kíváncsiak voltunk arra, hogy ebben az esetben hogyan oldották meg a dolgot, de ne fussunk ennyire előre, lássuk a kezdeteket.



Karaktergenerálás előtt elindul az a látványos videó, amely már egy ideje az interneten kering és a játék alaptörténetét mondja el (érdemes megnézni). A videóból kiderül, hogy a jövőben egy hatalmas küzdelem folyik a hősök és a gonoszok között. A harcból a gonoszok jönnek ki nyertesen és a végén Lex Luthor megöli Supermant. Azonban amíg a földi frakciók egymással voltak elfoglalva, Brainiac, egy olyan számítógépes program, amit adatgyűjtésre készítettek a kryptoniak, de közben gonosszá vált, kidolgozott egy tervet, amellyel elfoglalja a Földet. Ahogy Luthor ott áll Superman holtteste felett, árnyék vetül rá, megérkezik Brainiac flottája, és már senki sincs, aki megállíthatná. Luthor visszamegy az időben, magával hozva Brainiac technológiáját, amivel bárkit szuperhőssé vagy szupergonosszá tud változtatni. A te karaktered e közül a kettő közül valamelyikbe fog tartozni. A múltban is támadja a földet Brainiac így az elsődleges feladat az ellene való háború, de persze a hősök és gonoszok közötti harcok megmaradtak. Brainiac egész felhőkarcolókat tűntet el gyűjtögető gépeivel, a mi karakterünk és áldozatul esik, így kerülünk a képbe.

Karaktergenerálás

A legelső dolog amit minden MMO-ban megtesz a játékos az a saját karakterének az elkészítése. Az itt meghozott pár döntés befolyásolja majd, hogyan fogjuk eltölteni az időnket játékkal. A DC Universe karakter készítésénél pár döntés végleges és megváltoztathatatlan, ezek a döntések kritikusak a játék további részében.

A karakter generálása több fázisra van osztva, amelyet a végén összegez nekünk a játék. A folyamat a Champions Onlinehoz képest nem annyira részletes, viszont ami megvan az passzol egymáshoz és jól van megcsinálva. Szokás szerint először kiválasztjuk a karakterünk nemét, majd háromféle testfelépítés közül rábökhetünk a nekünk tetszőre, és ezzel eldönthetjük, hogy alacsony, közepes vagy magas karaktert szeretnénk. Innentől kettéválik a karaktergenerálás: kérhetjük, hogy emberünket automatikusan állítsa be a játék úgy, hogy az egyik ismert hőst/gonoszt veszi alapul, vagy elkezdhetjük részletesen beállítani a karaktert. Az alap kérdés után (hős/gonosz) egy szimpatikus személyiséget/beállást kell választanunk (pl. agresszív, komoly, flörtölős, stb.). Ez csak kozmetikai döntés, nem befolyásolja a játékmenetet, nem úgy, mint a következő opció, amely az egyik legfontosabb: a mentor kiválasztása. A mentorunk lesz a fő küldetés adónk, meghatározza hol kezdünk és milyen fajta küldetéseket csinálunk, ráadásképpen pedig az end-game páncél stílusát is befolyásolja. Fontos viszont megjegyezni, hogy a kiválasztatott mentorunktól függetlenül a többi mentor küldetését is megcsinálhatjuk majd a későbbiekben.

Mentorok
A következő fázisban megadjuk, hogy a karakterünk milyen erőket illetve fegyverképesítést birtokoljon. Előbbi kiválasztásánál fontos átgondolni, hogy milyen szerepet kívánunk betölteni a csapatban. A játék elején mindenképpen mások leamortizálása lesz a fő szerepünk (DD), majd a 10. szinten megkapjuk a második szerepünket, amelyet az erőnk határoz meg. Akik tankolni szeretnének azoknak a Tűz illetve a Jég erők lesznek a kedvencei, akik gyógyítani szeretnének azok a Természet illetve Mágia erőkben gondolkozzanak. Ezek mellett a játékban van egy negyedik szerep is, az úgynevezett controller (irányító). Ők főleg a buffolásban és debuffolásban veszik ki a részüket, és energiát tudnak visszatölteni a csapatnak (ami ha fantasyban gondolkozunk, akkor itt a mana megfelelője).

Az utazási stílus kiválasztása a következő fázis, amely meghatározza, hogyan fogunk közlekedni a játékban. Három lehetőségünk van: repülés, szuper sebesség, akrobatika. Repülésre jó példa Superman, a szupersebességre Flash, az akrobatikára pedig Batman. Érdemes megjegyezni, hogy ezekkel a képességekkel nem csak utazni tudunk, de később harci képességeket is kapunk attól függően, hogy közlekedünk.

Az utolsó előtti fázisban meg kell adnunk, hogy a karakterünk mivel harcoljon. Jelenleg tíz lehetőség áll a játékos rendelkezésre az ököltől, a pisztolyon keresztül az egykezes fegyverekig mindenféle különlegesség megtalálható. Ezt a választásunkat később még megváltoztathatjuk, de az eddig kiválasztott dolgokat már nem.

Végezetül a hősünk ruháját tudjuk elkészíteni, hiszen mi lenne egy szuperhős saját kosztüm nélkül. Ide került pár beállítás a hős kinézetével kapcsolatban is, be tudjuk állítani karakterünk bőrét, haját, ruháját, valamint ezek színét. Ezek a választások csak kozmetikaiak és később bármikor meg tudjuk változtatni őket. Érdemes megjegyezni, hogy ugyan sokféle dolog közül szelektálhatunk, ám a ruha stílusok nagy részét játék közben fogjuk elérni, úgyhogy ha valaki nem talál számára megfelelőt, akkor se búslakodjon, bőven lesz még miből válogatni.

Ezzel vége is a karaktergenerálásnak, de ahogy említettük, ezt az egészet ki lehet hagyni és egy előre elkészített karakter mellett is dönthetünk, amely nagyon jól emulálja azt a hőst akiről mintázták. Batman például a harcművészetet, a találmányokat és az akrobatikát kapta. Ez az opció mindent kiválaszt, neked csak nevet kell megadnod, és megváltoztatnod ha valami nem tetszik az összeállításban. Az egész karaktergenerálás jól átgondolt és egyszerű, nagyon sokféle szuperhős/gonosz összehozható, az egyetlen komoly negatívum csak a méret kiválasztása. Amíg egy férfinél ez megváltoztatja a testfelépítését is, addig egy női karakternél tényleg csak a magasságban látható különbség.

Kezdőterület

Kezdéskor mindenképp Brainiac egyik űrhajójára kerülünk, mert elrabolt minket (sok más társunkkal egyetemben). Innen viszonylag hamar ki lehet szabadulni, az egész hely csak egyfajta gyakorlópálya, ahol megismerkedhetünk egy kicsit az irányítással. Amint a játék elindul a frakciónak megfelelően a két fő irányító közül az egyik fog hozzánk szólni: a gonoszoknak Calculator a hősöknek pedig Oracle. Ők fognak átvezetni a hajón, azonban sajnos nem mindig tudnak lépést tartani a játékossal. Ha tapasztaltabb játékos vagy akkor valószínűleg a hajó felén már túl leszel mire ő még csak ott fog tartani, hogy verd le az első ajtó mögött lévő őröket. Ettől függetlenül a tutorial hasznos, hiszen bevezet az árkád stílusba mivel a támadásokat a bal illetve jobb egérgomb különböző kombinációjával tudjuk elérni (vagy konzolon a kontroller gombjaival, de innentől a PC-s irányítást vesszük alapul, később foglalkozunk majd a konzolossal). Védekezni illetve elgurulni a „shift” gomb lenyomásával tudunk. Ami nagyon furcsa lesz egy PC játékosnak az az, hogy kurzor csak akkor van játékban ha menükben vagyunk így az erőket nem a szokásos odahúzom az egeret és kattintok módszerrel tudjuk használni. A harcokban eleinte nincs kihívás, de a játék egyre jobban nehezíti magát a mini- főellenségekkel. A kezdőterület végén egy bizonyos időn keresztül kell túlélni a robotok hullámait, amíg nem tudunk kiteleportálni a hajóról, de ebben segítségünkre van a gép által irányított Lex Luthor vagy ha jók vagyunk akkor Superman. A végén igazából nem kell semmit csinálnunk, mert ők megölnek mindent ami jön. Ha belelépünk a teleportba, akkor a gonoszok egy klubban fognak kikötni, míg a hősök egy rendőrállomáson. A kezdő rész néhány fontos elemet kihagy magából, ilyen a felszerelésrendszer, valamint az erő illetve képességlista amiket egy kezdő MMO játékos nem biztos, hogy ismer.


Beszéljünk a harcrendszerről, amely minden MMO alapja, viszont sok formája lehet. A DC Universe Online harcrendszere olyan mintha keresztezték volna a WoW-ot egy akciójátékkal, mint például a Devil May Cry. Különböző klikkellésekkel, valamint adott gombok lenyomva tartásával különböző támadásokat érünk el, amelyek rendelkezhetnek speciális hatással, mint például hátraütéssel vagy kábítással. Az arcade MMO gondolata meglepően jól működik a gyakorlatban, mindössze egyetlen igazán embert próbáló dolog van a játékban, az pedig a célpont kiválasztása. Kurzor hiányában csak „tabolni” tudunk, azonban ez nem a legjobb megoldás, mivel kijelöli a tárgyakat is, nemcsak az ellenségeket. Van még egy kis késleltetés is az animáció, és a sebzés megjelenése között, de az hamar megszokható.

Ha ezeket leszámítjuk a harcrendszer elég élvezetes. Lehetőséged van például a gyengébbik ellenfelek levegőben tartására, ami miatt nem tudnak hozzád érni. Ezzel ellentétben a nagyobb ellenfelek ellen az okos helyeszkedés, jó képességhasználat és jó reflexek szükségesek. Vegyük példának Kilowogot aki az egyik úgynevezett „Bounty” (vérdíj) küldetés része, amelyekkel tele van a DC Universe. Nem lehet leütni vagy elkábítani, azonban a végzetes támadásai elől ellehet gurulni, és amíg befejezi a támadását oldalról és hátulról biztonságosan meg lehet sorozni.

Küldetések és városok

A DC Universe Online két városban játszódik, Gothamban és Metropolisban, amelyek óriásiak, teljesen nyíltak és bejárhatóak. Mind a kettőben megtalálhatóak a nevezetességek, mint például Batman fényjelzője vagy a Daily Planet. A DCUO-ban tapasztalatot gyűjteni ellenfelek leveréséből nem nagyon éri meg mivel 2-3 pontot adnak, míg a küldetések részenként nagyjából 500-at, ezért ezek kerülnek a középpontba. A küldetések a DC Universe-ben az általános „ölj” valamint „gyűjtögess” küldetések típusába tartoznak, azonban a kivitelezésük különbözik a megszokottól. Lex Luthor például először arra kér minket, fertőzzünk meg 10 diákot az egyetemen mutánsgénnel. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy először szuper izmos testünkkel beverjük az arcukat és csak azután fertőzzük őket meg. Találkoztam olyan küldetésekkel, aminél megálltam és azt mondtam, hogy ez igen, ezt élveztem, viszont szerencsére olyannal még nem igazán, amelyet abbahagytam volna azért, mert idegesített. A legtöbb küldetés egyébként részekre van bontva. Vegyünk példának egy küldetést amelynek három részfeladata van: ölj fickókat, szedd össze amit dobnak és verj szét néhány dolgot a közelükben. Minden feladat külön fog tapasztalati pontot adni, ha megcsinálod, tehát megfelelő mennyiségű ellenfél leverése után már egyből jár valami, akkor is, ha még például nincs semmi lerombolva. Ez azt érezteti, hogy ugyan a küldetésnek több fázisa van, de mindegyikért megjutalmaz minket a játék. A küldetési területek tele vannak rakva NPCkkel, azonban az újjáéledési idejük néhány helyen elég gyors, így könnyen előfordulhat, hogy bekerítve találjuk magunkat.


Nagyon érdekes és sokszor poénos, hogy a játék során találkozhatunk civilekkel akik bajban vannak és hősként megmenthetjük őket vagy a gonosszal akár még rá is tehetünk egy lapáttal a gondjaikra. Például ha az épület szélén áll egy öngyilkosjelölt, azt a hőssel megmenthetjük, de a gonosszal simán le is lökhetjük…

Főhadiszállások

Két főhadiszállás van a játékban, a Justice League Watchtower a hősöknek és a Hall of Doom a gonoszoknak. Itt megtalálható mindkét oldal három főkaraktere egy külön szobában, ahová csak akkor tudunk bemenni, ha elnyerjük elismerésüket. Mindkét hely jól meg van csinálva és szépen ki van alakítva, de fel kell készülni rá, hogy óriásiak, így első alkalommal könnyű eltévedni. A főhadiszállásokon megtalálhatóak az end-game árusok, valamint a bank és az aukciós ház is, ami a teszt ideje alatt még nem működött, de az e havi tapasszal belerakják azt is.

Mini-Insta

DCUO küldetés láncokból áll és minden lánc végén van egy mini-insta ami lezárja az adott történet részt. Nem annyira nagy helyek, nagyábból 30 percesek és az ellenséges frakcióból való híresebb karakterek ellen dobnak be minket. Nagyon élvezetesek és változatosak, egy egészen különleges közegben és sokkal kiegyensúlyozottabb nehézségi fokon teszik próbára a képességeinket.

Azt feltételezve, hogy a megfelelő szinten megyünk be ilyen helyekre, az instában a saját szintünkkel megegyező ellenségekkel fogunk találkozni. Általában az ilyen helyekhez tartozik egy mellékküldetés, amit vagy közvetlenül az insta mellett vagy magában az instában vehetünk fel. Az egyik legjobb ilyen történet lezáró hely talán a Sinestro és a Green Lantern Corps háborúját befejező, az nagyon hangulatos lett.

Halál

Mint azt korábban említettem, ha nem figyel az ember, az ellenségek könnyen körbe vehetik és megölhetik. Szerencsére a halálnak a DC Universeben nincs sok vonzata. Amikor kiütik a hősünket (vagy gonoszunkat) egy számláló jelenik meg és ha arra jár egy barátságos másik játékos akkor ő meg tud menteni minket. Ha lejár az időnk visszarak egy felkelő ponthoz és kis tárgysérüléstől eltekintve más nem fog történni velünk.

Gyűjtögetés

A játék nem rendelkezik craft rendszerrel (tárgyakat létrehozó szakmákkal), de van benne egy elég kiterjedt gyűjtögetési rendszer. Szerte a játékban lehet találni kicsi felkiáltó és kérdőjeleket, amiknek összese három fajtája van.
A zöld felkiáltójelek kutatások. Ezeket a legkönnyebb megtalálni mivel mindig a küldetési terület környékén vannak és mindig az adott feladat háttértörténetéről adnak egy kis információt. Az utolsó mindig a küldetéslánc végén lévő instában van. Ha egy ilyen kutatást megcsináltál, kapsz tapasztalati pontot és egy cuccot a postaládádban egy üzenettel attól, akitől a kutatási feladatot kaptad.

A sárgán világító kérdőjelek az előbbivel ellentétben nagyon ritkák és teljesen mást mutatnak be mint a kutatások. Néhány Brainiac támadásáról mond információt, míg mások csak apró érdekességekkel szolgálnak. Ezek is ugyanúgy tapasztalati pontot és egy tárgyat adnak ha összerakják őket.


A kék felkiáltójelek rövid kivonatokat tartalmaznak és rövid audió naplót mutatnak be a DC világ történetéből. Ezek is több mindenről szólhatnak, például a gonoszokról és történetükről, míg mások a Metropolisbeli Big Belyl Burger nevű gyors étteremlánc történetét mutatják be.

Ezek az apróságok nagyon hatásosan el tudják terelni az ember figyelmét és nem egyszer volt, hogy repültem a felhőkarcolók felett ilyen gyűjthető dolgokra vadászva.

Ezeken kívül gyűjtögethetjük még, a számtalan más játékból is ismert achievementeket. Itt van értelme megcsinálni őket, mivel minden 100., úgynevezett feat pont után kapunk egy képességpontot amit kioszthatunk.

Vault

A Vault, azaz kincstár egy olyan nagy terem ahol ajándékok vannak, amiket szétzúzva esélyünk van szerezni valamit, de a kapható dolgok nagyrészt stílus tárgyak. Ha viszont szerencsések vagyunk, kaphatunk normális dolgokat is. Ezt a helyet naponta egyszer lehet meglátogatni és mindenképpen érdemes is.

Alerts - Insták

Nincs MMO többjátékos tartalom nélkül és a DC Universe Online sem kivétel ez alól. 30. szint alatt, akik nem szeretnek PVP-zni, azoknak maradnak a riadók. Ezek instance-ok, ahová egy instance kereső összepakol egy csapatot majd odateleportálja őket. Ezek a helyek négy fősek és úgy vannak tervezve, hogy minden szerepből legyen valaki ott jobb esetben, tehát lesz egy tank aki felfogja a sebzést, egy healer aki gyógyítja a csapatot, egy irányító aki debuffol valamint egy harcos, akivel hamarabb pontot tehetünk az insta végére. Azonban sajnálatos módon az emberek sokszor nem váltanak át a másodlagos szerepükre, így könnyen előfordulhat, hogy akár három harcossal találjuk magunkat egy helyen. Ezért lehet okolni a játék rendszerét, mert nem mondja el, hogyan lehet váltani a szerepek között, pedig ez igen egyszerű. A „T” gomb lenyomásával lehet szerepet cserélni. Ha egy csapatban megvannak a szerepek, akkor az insta kellemes élményt fog okozni. A csaták négy fázisra vannak lebontva, mindegyik végén vár minket egy mini-boss, majd a végén a fővezér. Minden boss után, vagy ha valaki talál egy zöld, ritkább tárgyat, feljön egy loot ablak ahol lehet dobni a tárgyra.
Az alert instance-oknak két fokozata van, normál és nehéz. Szerencsére a játék normálon sem egyszerű és hardon még nehezebb ha a csapat nem figyel oda. Az még külön plusz a játékban, hogy ahogy azt más MMO-kban megszokhattuk, ugyanazt az instance-ot várnánk, csak felerősített ellenfelekkel, azonban a játékban külön helyek vannak normál és nehéz fokozatra, így változatosabb az egész.


Vannak úgynevezett duó (kétszemélyes) instance-ok is, egyelőre négy összesen, ez a szám a későbbiekben nőni fog. A duó insták a történet lánc végén megcsinálható mini-insták átalakított változatai, és a nehézségük, valamint a különböző mechanizmusok, amelyek duóban jelen vannak teljesen új instát faragnak belőlük.

A játékban jelenleg két raid (sokszemélyes insta) van, de remélhetőleg lesz majd belerakva még. Egyelőre erről még nem rendelkezünk elég tapasztalattal, de ami késik nem múlik, a beszámolók alapján nem rossz helyek.

PVP (játékos játékos ellen)

Két féle PVP van a játékban. Van a normális PVP amikor a saját emberünkkel megyünk harcba, de ott van az úgynevezett Legends PVP is, ahol ikonikus szereplők bőrébe bújva tudunk küzdeni egymás ellen. A Legend PVP-ben jelenleg 8 karakter érhető el, ebből az egyik – Batman – csak az előrendelők számára van nyitva. Az érdekessége ennek a PVP formának, hogy minden karakternek előre beállított felszerelése van, így nincs az, hogy valaki csak azért nyer, mert jobb ruhája van, mint nekünk, itt csak a tudás számít. Összesen három aréna van ehhez a fajta PVP-hez. A normális PVP-ben a saját karakterünket használva tudjuk különböző arénákban megmérettetni magunkat (ugyanúgy háromban). A PVP-ből kapott pontokat a megfelelő árusoknál beválthatjuk felszerelésre.


A játék rendelkezik világi PVP-vel is és nem csak arénával. A fejlesztők úgy próbálják meg ösztönözni a játékosokat, hogy minden órában van egy PVP esemény amit ha megnyer az adott frakció, akkor kap egy árust, ahol különleges fegyvereket tudnak vásárolni a játékosok.

Történet

Elérve a 30. szintet a Brainiac elleni küzdelem – ami a lényege a sztorinak – eléggé a háttérbe szorul, és amit tehetünk ellene, az is inkább csak kis hátráltatás, mint rendes küzdelem. Persze nem csak ez az egy történeti szál van a játékban, hiszen minden mentornak megvan a kis sztorija amit átélhetünk, és igazából ezek a momentumok teszik a játékot emlékezetessé. Minden instance (legyen az mini vagy négyfős) után kapunk egy kis képregényes videót a fő DC Universe karakterekről és ezek a videók nagyon jól sikerültek. Engem például a John Stuartról készült videó nagyon megfogott. A történetek hangulatát az is feldobja, hogy a színészek akik a hangjukat adják a karaktereknek nagyon jók és valóban különlegessé teszik a játékot. Mark Hamil most is kitűnő munkát végzett mint Joker, és ha valaki egyébként nem is csinálna magának gonosz karaktert, Joker miatt érdemes legalább az elejét megnézni a rosszaknak, mert egy élmény ahogy ő előadja a kis küldetéseit. A másik ember akit érdemes megemlíteni az Kevin Conroy, aki Batmannek adja a hangját és profi munkát végzett. Persze rajtuk kívül lehet még említeni másokat is, hiszen a játék neves színészeket vonultat fel, mint például Wil Wheaton, Dwight Schultz vagy akár Arleen Sorkin.

A fekete leves

Mint minden MMO-ban, itt is vannak hibák, melyek nagy része annak köszönhető, hogy a játékot párhuzamosan fejlesztették konzolra és PC-re is. Ez főleg a chat rendszerben jön elő, ami néha beveszi, hogy íni akarunk, néha nem, valamint nem jelöli, hogy most éppen hova írunk, tehát nem tudjuk, hogy most parti chatben beszélünk, vagy épp mindenki hallani fogja a környéken amit mondunk. A kurzor hiányában a szociális opciók is elég gyengék más játékokkal szemben. Ha például meg akarjuk nézni mások felszereléseit, akkor azt is csak különböző menükön keresztül érhetjük el, ami konzolon más opció nem lévén rendben van, de PC-n lehetett volna erre figyelni.

Ezen felül a játék nagyon gyéren bánik a képességek leírásával, nem elég pontos. Elmondja ugyan, hogy nagyjából mit fog csinálni, de pontos értékeket nem fog adni, és a buffot amit felrakunk magunkra csak egy másik menüben tudjuk megnézni, hogy mit is csinál.

Az egyszerű kezelőfelületnek hátrányai is vannak
Vannak dolgok amik játékosfüggőek, van akinek tetszik, van akinek nem. A legnagyobb vitatéma talán az action bar, ahova a képességeinket pakolhatjuk. Ez úgy van kialakítva, hogy könnyen elérhetőek legyenek a skillek még konzolon is, így csak hat képességet lehet használni egyszerre, de ezeket természetesen harcon kívül bármikor le tudjuk cserélni. Én személy szerint örülök neki, mert így az embernek meg kell válogatnia azt, hogy szituációtól függően milyen képességeket akar használni és nem áll mindig minden skill a rendelkezésünkre.

A játék óriási városai teljesen bejárhatóak, ez pedig magával hozza azt, hogy nincsen minden kidolgozva az utolsó csótányig. Sajnos egyelőre sok az üres, élettelen utca, főleg a széleken, míg a küldetések környékén csak úgy zajlik az élet. Valószínűleg a későbbiekben, ahogy jönnek a tartalom tapaszok ez változni fog, de egyelőre ha szeretünk felderíteni minden zugot, akkor csalódni fogunk.

Az utolsó komolyabb probléma az az, hogy a kapott tapasztalati pont mennyisége és az egy-egy szinthez szükséges TP nem arányos egymással, ami azt eredményezi, hogy nagyon gyorsan tudunk fejlődni, így nehéz kiélvezni a teljes sztorit, főleg ha szeretünk a mellékküldetésekkel is elszórakozni.

Konzol és PC

Ahogy azt a cikk bevezetőjében is említettük, a DC Universe Online egyik különlegessége, hogy megjelent PlayStation 3-ra és PC-re is. PC-s fronton ez szült pár hibát (pl. chatrendszer, amit remélhetőleg egyszer majd átalakítanak), de lássuk mi a helyzet konzolon. Technikailag a játékkal semmi gond nincs, egész jól néz ki, és akkor sem voltak gondok, amikor sokan voltak egyszerre a képernyőn. Ennél persze sokkal érdekesebb az irányítás, ami kontrollerrel tényleg olyan, mintha egy akciójátékban lennénk, a képességek gombnyomásra azonnal elérhetőek. Ez szokatlan egy MMO-tól, de nagyon jól illik a DC Universe Online szuperhősös témájához. A cikkben írtuk, hogy a menükben turkálni egy kicsit körülményes és ez az egérkurzor hiánya miatt van. Ez itt is megvan, persze a kontrollerrel el lehet lavírozni a menük között, de néhány menüpont között kicsit lassú a váltás és hát persze chatelni konzolon sem egy leányálom.

Zárszó

A játékról végezetül annyit akarnék mondani, hogy én élveztem minden percét, még az elmondott hibák sem tudtak rontani a játékélményemen. A történetszálak nagyon jól meg vannak csinálva, és aki nem ismeri annyira a DC világát sem fog elveszni, ha odafigyel az adott kutatásokra és háttértörténetekre, mindig kiderül miről van szó (egyébként a Justice League sorozat jó alapozó lehet). Az egyetlen dolog, ami beárnyékolhatja a DCUO hosszú távú sikerét, az a tartalomhiány. MMO-hoz képest viszonylag gyorsan túl lehet esni a szintezésen és a küldetéseken, utána pedig marad a PVP és az instance-ok. A Sony úgy tervezi, hogy minden hónapban kiad majd egy nagy tartalom patchet a játékhoz, így növelve az értékét. Nos, igazából ezen áll vagy bukik minden, ha sikerül tartaniuk magukat ehhez az elképzeléshez, akkor a DCUO egy nagyon jó játék lesz, ha nem, akkor egy idő után unalomba fulladhat. Jó jel viszont, hogy már itt van a nyakunkon az első, Macskanős patch, és a fejlesztők állandóan lesik a fórumokon a játékosok kívánságait, úgyhogy megelőlegezzük a bizalmat a játéknak, mert az eddigiek alapján megérdemli. A szuperhősös játékok kedvelőinek mindenképp megér egy próbát.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. Th3Ac3
2011.02.06. 19:35
Egy próbát megér
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. exec79
2011.02.06. 19:51
nálam a sony elvesztette a bizalmat a star wars galaxies-al...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. laczkow
2011.02.06. 19:54
A teszt alapján felejtős...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Szefmester
2011.02.06. 19:59
Hát havidíjas játék létére elég üresnek tűnik í cikk, és a neten látható videók alapján. Majd később talán a patcjek és kiegek "befejezik" a játékot, és remek kis cucc lesz végül. De addig..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Squito
2011.02.07. 00:08
A videó szépen néz ki, de a honlap. Hát kissé fura, hogy minden úgy kezdődik, hogy $label... Jópár linkre kattintva 500as vagy 404es hibát kapok, van olyan menü, ami használhatatlan, mert a diavetítéses képekre nyílik le, de ha odaviszem az egeret a menü eltűnik... Ordenáré nagy lebőgés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kange
2011.02.07. 09:33
Érdekesnek tűnik, azonban picit drága ahhoz, hogy csak kipróbálja az ember. Majd maximum ha lesz valami ingyenes hét/hónap.

A cikkhez viszont nem ártana valami értelmező szótár is. Én elhiszem, hogy egy ős-MMO játékos érti minden szavát, de én speciel nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. noPublicFG
2011.02.07. 12:49
Így leírás alapján úgy tudom elképzelni az irányítást, mint a Vindictus-ban, csak ez DC világban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Squito
2011.02.08. 16:54
Kange:
Skill - (különleges) képesség
Kombó - skillek (gyors) egymásutánja, kombinációja
Fegyverképesítés - eldönti, hogy milyen típusokba tartozó fegyvereket vagyunk képes használni és milyen típusokba tartozókat nem
DD (damage dealer) - nagy sebzésre képes (és mindezt viszonylag gyorsan véghez vívő) karakterek, bár sok esetben védelem és/vagy életerő szempontjából gyengék
Tankolás - erős védelemmel és sok életerővel rendelkező karakter, viszont nem olyan nagy a sebzésük, mint a DD karakterosztálynak
Buffolás/Debuffolás - más néven áldás/átok, a csapattársak tulajdonságait növelhetjük, az ellenségét pedig csökkenthetjük
Mana - (vagy egyes esetekben energia) a skillek használata bizonyos mennyiségű manába kerül, ami viszonylag lassan töltődik alapesetben
Insta (instance) - olyan helyek, melyek egyrészt el vannak szeparálva az átlagos területekről, másrészt az ellenségek erejét tekintve általában csak csapatban lehet kibírni, viszont jó tárgyak szoktak a kinyírt ellenségekből potyogni
Craft rendszer - lehetőség arra, hogy bizonyos alapanyagokból (ami vagy tárgyakból vagy kinyiffantott ellenségekből gyűjthető) tárgyakat készítesz (fegyvert, páncélt, stb...)
Achievement - valamilyen elért eredmény, melyet teljesítve jutalmat kapunk (vagy csak elismerést)
PVP (Player vs Player) - emberi játékos az emberi játékos ellen harcol

Ha van mégvalami ismeretlen szó szólj és megpróbálom leírni a 'magyar jelentést'.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Magrathea
2011.02.08. 22:24
Kange: Erre már mi is gondoltunk korábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rorocska
2011.02.09. 02:19
A ddo-ban is ilyen az irányítás de van rá gomb, hogy egerészni is lehessen és ez nagyon jó combo. Igazából így lehet normálisan játszani nem csak az a lényeg milyen gear-je van a charinak hanem reflex és ügyesség is kell hozzá. Pozitívum minden féle képpen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Squito
2011.02.10. 02:29
3 napja... atyám... 3 napja nem sikerült kijavítaniuk a honlapot. Ha a játékbeli bugokat (hibákat) is ilyen ütemben javítják, akkor inkább senki ne játsszon vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Beatmad
2011.02.11. 14:23
nincs igazán baj a weboldallal, csak vmi régiókínja van. átállítod britre vagy vmire és tökéletes
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. k.sandor3 Beatm...
2011.02.15. 08:47
Engem igazából a játék nem érdekel...de elnéznék egy filmet v egy sorozatot ezzel a grafikával...nekem bejött ez a része, lehet a sony-nak is ezzel kéne inkább foglalkoznia
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. redmonk
2011.06.22. 22:34
Ejj de néznék ilyen minőségű sorozatokat. Ebben a témában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!