iPon Cikkek

Dead Rising 2: Case West - Zombigyár

Dátum | 2011. 01. 18.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Fortune City egy mészárszék. Az emberiség történelmének legmocskosabb időszakát éljük, az élőholt invázió minden korábbinál veszedelmesebb. A féktelen vérfürdő több millió emberéletet követelt már, az utcákat kitépett belek, és szétmarcangolt torzók festették vörösre, ám hiába Chuck Greene minden erőfeszítésének, a lánya fertőzött lett. A kis Katey csak egy különleges gyógyszernek, a Zombrexnek köszönheti, hogy nem változott át, s ha még ez sem lenne elég, rájuk akarnak kenni mindent. A tévé is bemutatta azt a felvételt, amin Chuck az utcára szabadítja a poklot, a videó hamisítvány, de senkit sem érdekel, hősünk az utóbbi napokat meg csak azzal töltötte, hogy bizonyíthassa ártatlanságát. A munka kifizetődő volt, a nyomozás világraszóló elméletet szült. Milliárdos üzlet ez, a Zombrexet gyártó Phenotrans a kór megjelenése óta a világ elsőszámú gyógyszeripari cégévé nőtte ki magát, a rohadékok nem riadnak vissza semmitől, ha pénzszagot éreznek a levegőben. Ők a felelősek mindenért.

Vér, csonkítás, emberevő fenevadak
A történet ott folytatódik, ahol a Dead Rising 2 az első lehetséges befejezéssel véget ért. Bőrkabátos hősünk hatalmas csatát vív az átváltozott TK-vel, az izmos, fekete fickó viszont erősebbnek bizonyul nála, Chuck a földre kerül, még ellenáll, de tudja, hogy reménytelen az egész. Ekkor azonban nyílik a liftajtó. Valaki hatalmas csapást mér a támadó fejére, TK összeesik, Chuck felnéz, egy magas, napszemüveges, baseballütős alak áll előtte, fekete zakóban, márkás fényképezőgéppel a nyakában. Frank Westként mutatkozik be. A hangja magabiztosságot sugall, az öltözéke makulátlan, láthatott már mocskos dolgokat az életben, még a szeme sem rebbent, amikor szétrepesztette a néger koponyáját. Nem is csoda. A willametti bevásárlóközpontban történt események bárkiből férfit faragtak volna.

A történet kiteljesedik
A DR2 a Case West személyében méltó befejezést kapott. Az Xbox LIVE rendszerről letölthető játékban teljesen új kihívások várnak ránk, a kaszinóváros helyett immáron a Phenotrans városszéli, sötét, veszélyekkel teli gyárkomplexumában kell bizonyítanunk, s a kicsi Kateyt sem kell tovább pátyolgatni, a helyét a tökös veterán, Frank West veszi át. Nincs, ki a bosszú útjába álljon, a saját csapdájába dőlt gyárat élőholtak lepték el, s ha kell, hőseink egyenként forgatják fel az irodákat, bizonyítékok után kutatva. Chuck véget akar vetni a meghurcoltatásának, és legszívesebben belenyomná a dokumentumokat azoknak a képébe, akik őt bűnösnek nevezték a televízióban, az első Dead Rising visszatérő főszereplője, Frank pedig újságíróként szeretné kiteregetni a szennyest, hadd tudja meg mindenki a Phenotrans szörnyű titkát.

Kalandjaink a szokásos időgazdálkodós játékmenetre épülnek. Nincsen megkötve a kezünk, a gyárban teljesen szabadon lehet közlekedni, a küldetések között pedig mindig van némi szünet, vállalhatunk másodlagos feladatokat, kutathatunk túlélők után, gyűjthetjük a magazinokat, vagy csak szórakozásból kinyírhatunk pár száz zombit, van belőlük elég. A történet során Chuckot kell irányítani, ilyenkor Frank csak, mint kísérő lesz velünk. Szerencsére azonban nem kell rá vigyáznunk, mindenkit lever, aki az útjába kerül, s jó hír, hogy fegyvert is tudunk cserélni, ha látjuk, hogy a baseballütője már nem a régi, akkor a kezébe nyomhatunk valami hatásosabbat, hadd töltse ki a dühét a tömegen.

Fúj, de rondák vagytok!
Az őrületnek egyedül a fantáziánk szab határt. A játékban rengeteg új fegyver kapott helyet, a hét új kombinálási lehetőségnek köszönhetően építhetünk sokkoló takarítógépet, dinamittal töltött focilabdát, lézerkardot, katanával párosított sarlót, és nagyteljesítményű defibrillátort is. De nem csak a mi repertoárunk bővült, ellenségből is vannak újak. A gyárat felfegyverzett katonák védik, akik azonnal tüzet nyitnak ránk, ha egy fontosabb területre tévedünk, illetve akadnak overallos, elektromos viperával felszerelt őrök is, kiket régen a zombik fegyelmezésére alkalmazhatott a cég, most azonban inkább mi leszünk a célpontjaik. S hogy teljes legyen a kép, kaptunk új járműveket, illetve a ruhatárunk is bővült, már a kalandjaink legelején át lehet öltözni, a gyár őrszobájába érve.

Párosan szép az élet
A sorozat pályafutása során először co-op játékélmények is várnak ránk. Az egyjátékos kalandokba bármikor beszállhat egy barát, Frank karakterével gondoskodva róla, hogy ne váljék belőlünk vacsora, de nem kell megijedni akkor sem, ha társunk megunta a játékot, miután kiszállt ugyanis, a gép újra átveszi a karaktere irányítását, mindenféle fennakadás nélkül. A magányos harcosoknak pedig jó hír, hogy le lehet tiltani a csatlakozási lehetőséget, hiába van bedugva a lankábel az Xbox 360 konzolunkba, buzgó ismerőseink nem tudnak majd csatlakozni hozzánk, illetve azért sem kell aggódni, hogy a gépi társunk nem teljesít jól, mi problémával nem találkoztunk. A mesterséges intelligencia mindig teszi a dolgát, nem áll az utunkba, de azért mindig közel van, nem öli meg előlünk a zombikat, mégis megvédi magát.

A végigjátszás nem hosszú, de a nyolc főküldetés azért így is elfoglal minket két-három órára, maga a cselekmény pedig izgalmas, akadnak benne fordulatok, szép számmal. Rögtön a felvezetőben kiderül például Frank nagy titka, később megtudjuk, hogy ki segít hőseinknek eligazodni a gyárban, illetve találkozhatunk a Phenotrans rejtélyes vezetőjével is. A történet pontos megértéséhez pedig érdemes végignézni az átvezető animációkat, s noha ezek többnyire beszélgetésekből állnak csak, így lesz kerek az egész, jó tudni, hogy miért harcolunk. Igazi, közel teljes értékű Dead Rising lévén pedig ezúttal is két befejezéssel találkozhatunk, az utolsó, sokat sejtető képkockáknál fogjuk érezni, hogy mennyire megkomolyodott a sorozat, már közel sem egy értelmetlen zombi-trash, mint azt korábban gondoltuk róla.

Kapsz te is, ne félj
Sajnos nem lett tökéletes a Case West, vannak részletek, melyek mellett nem tudunk szemet hunyni. A felfegyverzett őrök például rendkívül idegesítőek, van, hogy egyszerre fél tucattal találkozunk, s ha meglőnek, akkor hősünk egy pillanatra meghátrál, rendes fegyver nélkül a legjobban tesszük, ha gyorsan kereket oldunk. Idegesítő továbbá az is, hogy a játék rengeteget tölt, a gyár zónákra van osztva, s ha átlépünk a határon, akkor félperces várakozás veszi kezdetét, illetve a co-op mód se lett tökéletes. Nagyon klisés, harcolunk, és felsegítjük a másikat, ennyi az egész, ráadásul a társunk tud hátráltatni is. Ha túl messzire elmegy, akkor nem enged minket tovább a játék, a küldetés szerint be kell mennünk egy ajtón, de Frank nélkül nem lehet, ilyenkor jöhet a várakozás, és a káromkodás.

Alapos dokumentálás
Érdekesség, hogy függetlenül a Dead Rising 2 mentéseinktől, rögtön a 40-es szinten kezdünk, s ha elég élőholtat küldünk a túlvilágra, akkor egészen 50-ig tornázhatjuk ezt fel, mely még egy kicsit hozzátesz ahhoz, hogy igazi folytatásként tekintsünk a játékra. A Dead Rising 2 előzményeinek számító Case Zero kerek 400MS pontba kerül, a szintén önmagában futtatható Case West pedig 800 pont, de érdemes megvenni mindkettőt. Chuck és Katey nevadai menekülése rengeteg izgalmat kínál az első DLC-ben, a gyártelep nyomasztó sötétsége most pedig egy teljesen más világot nyit meg előttünk, a játék stílusa mégis megmarad azon a laza, fekete humorú, véres úton, amit mindig is szerettünk.

A sorozat jövőjéről egyelőre nem tudunk sokat, de hogy lesz Dead Rising 3, az egészen biztos. Ezt már maga David Reeves, a Capcom vezetője is megerősítette, s egy vele készült interjúból megtudtuk azt is, hogy a kiadó szeretné ismét a Blue Castle Games-nek adni a fejlesztéseket, az eredeti részt készítő belső stúdiónál hatékonyabb, ha velük dolgoznak együtt. A készítők szerint attól nem kell félni, hogy a DLC-k sikere után a sorozat epizódokban fog megjelenni, de hasonlóan a mostani triumvirátushoz, a harmadik részhez is tartozik majd bevezető, illetve lezáró rész, ez szinte biztos.

Itt végeztünk
A Dead Rising 2: Case West összességében egy rettenetesen izgalmas, régi vonalat követő, de mégis új élményeket adó kiegészítő lett. A zombimészárlás mindig jó móka, a tömérdek kreatív fegyver, és a látványos halálsorozat meg tud koronázni egy munkával töltött napot, tökéletes feszültség levezetés, ha leszidott a főnök, ránk dudáltak a körúton, megáztunk, a buszon pedig öten taposták meg az új cipőnket. A kérdés már csak az: te túlélnél egy zombi-apokalipszist?

Platformok: Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Heroes27
2011.01.18. 16:09
én rég láttam már ennél a dead risingnél sz@rabb játékot. Valami borzalom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. myckie2
2011.01.18. 17:15
Heroes27 egyetértek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Lawrence_B...
2011.01.18. 22:58
Whaaaat? )) Hangulatban szerintem eszméletlen, a bevásárlóközpontos előző részek szerintem mindent vittek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. uszkart
2011.01.19. 06:56
Hát én is kb. fél óra múlva meguntam a hadonászást!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Vestrum
2011.01.19. 17:53
Jó játék de valóban meglehet unni elég hamar, nekem amúgy sem jött be ez az időre szerezz meg egy tárgyat és térj vissza téma, ugyanez ismételve 600x
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gebana
2011.01.19. 18:27
nekem tetszene, de az egyel elakadtam a terepjárósoknál, azóta hanyagolom.

ez egy jó hentjáték, arra való, nem agyalásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Capritain
2011.01.19. 22:30
Killing Floor 4ever. Ez után nem tudom, hogy lehet eladni még zombi hátán gémet...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Silenzio
2011.01.25. 14:59
Resident Evil fun/light verzió pár remek újítással. Akinek nem tetszik, keressen valami kommerszebbet. Attól a játék még nem szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!