iPon Cikkek

Dead Space 2 - Az év horrorélménye?

Dátum | 2011. 02. 11.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

2008 több okból is rendhagyó év volt a játékvilágban, hisz nem csak hogy sok forradalmi játékmenettel és stílussal kísérletező program látott napvilágot (elég csak a Mirror’s Edgere vagy a rajzfilmes Prince of Persiara gondolni), de az addig biztonságban élő kiadók is elkezdtek nyitni az addig nem éppen előnyösen kezelt témák felé. Ilyen lépésre szánta el magát az EA is, mely a viszonylag újoncnak számító Visceral Games Dead Space című túlélőhorrorját vette szárnyai alá. Végtelenül brutális jelenetek, kőkemény kihívás és hihetetlenül emlékezetes pályák tették klasszikussá a játékot, amiről mi is írtunk az iPonon, s ahogy a sajtó többsége, mi is nagyon szerettük. Most pedig, nem egészen három évvel később, megérkezett a folytatás, mellyel a Visceral ismét bizonyított. Nem csak a már bevált recepthez ragaszkodva értek el ugyanis sikert, hanem mertek újat mutatni, ami egy franchise történelmében nem sok esetben fordulhat elő.

Űri csend

Ennek persze az is oka lehetett, hogy az EA hagyta kibontakozni a srácokat, lévén a Dead Space bár kritikailag elismert volt, anyagilag nem lett kirobbanó siker (alig egymillió darab kelt el belőle, ami multiplatform játék révén kevésnek számít). Így hát a kiadó nyitottnak mutatkozott az új ötletek felé, melyeket a fejlesztők fel is sorakoztattak, megváltoztatva ezzel a klasszikus játékélményt. Mielőtt azonban rátérnénk az újdonságokra, lássuk a sztorit, ami – akárcsak az első részben – roppant hangsúlyos az egész Dead Space 2 alatt.

Isaac ezúttal egy beszélő, érző karakter
Történetünk három évvel az első epizód után veszi fel a fonalat, hősünk pedig még mindig Isaac Clarke mérnök, akinek túlélésére nem tettünk volna komolyabb összegeket az első rész befejezésének ismeretében. Pedig hogy-hogy, hogy-hogy nem, Isaac megúszta a lezáró képsorokat, és elmenekült az USG Ishimuráról, élete viszont korántsem úgy alakult, ahogy remélte. Olyannyira nem, hogy fogalma sincs, mi történt vele az elmúlt esztendőkben, sőt, a Dead Space 2 elején épp egy elmegyógyintézetben próbálják rehabilitálni, több-kevesebb sikerrel. Bár Isaac nem hitte volna, hogy újra farkasszemet néz majd a nekromorfokkal, a dolgok úgy alakulnak, hogy a Titánon épült kórházban elszabadul a pokol, és a személyzet Clarke szeme láttára változik vérengző élőhalottakká. Nincs más hátra, ismét fel kell venni a kesz… akarom mondani szerszámot a szörnyetegekkel, hogy a végére járhassunk, mi történt a titokzatos jeladóval a kiesett három év alatt.

Ki barát és ki ellenség? Három év amnézia után a fene se tudja...
Mivel a Dead Space 2 most is az egyjátékos részre koncentrál inkább (bár van multi is, de arról majd később), a történet fontos szerepet játszik, és tele van érdekes fordulatokkal, melyeket az első rész történetmesélési mechanizmusán túl maga Isaac is kiegészít. Bár a lényeges információkat ezúttal is in-game scriptjelenetek és felvehető hang-, illetve videóanyagok nyújtják, hősünk az első résszel ellentétben komoly, kidolgozott személyiséget kapott. Bár az első részben is láthattuk Isaac arcát egy rövid ideig, a Dead Space 2-ben sokkal többször leveszi a sisakját, sőt, hangja is van, mi több, folyamatosan kommentálja az eseményeket. Ahogy haladunk előre a játékban, úgy ismerjük meg a fiatal mérnök gondolatait és karakterét, s óráról órára szimpatikusabbá válik számunkra. Arról már nem is beszélve, hogy a többi szereplővel is interakcióba lép, így az első rész kissé nevetséges jelenetei már nem köszönnek vissza. Egy szó mint száz, a történet bár nem a létező legjobb, a stílust tökéletesen kiszolgálja, és garantáltan lesz pár olyan jelenet, melyekre évek múltán is emlékezni fogunk. A befejezés pedig… nos, hadd áruljak el annyit, hogy a Visceral Gamesnek beteg egy humora van.

Nekrofília

A Dead Space 2 játékmenetét erős kettősség jellemzi, de kizárólag pozitív értelemben. Először is jelen van a már megszokott, TPS játékmenet és az ellenfelek csonkolására kihegyezett harcrendszer, valamint logikai feladványból is lesz pár, csakúgy, mint anno. Másodsorban viszont a játék nehezebb és akciódúsabb lett. A lőszert az első rész sem adagolta túl, de a plazmavágóba azért jutott anyag rendesen, sőt, egyedül azzal is végig lehetett vinni a játékot, ha valaki igazán profi volt. A Dead Space 2 viszont olyan fokon szűkítette le az erőforrásokat, hogy örülünk, ha nem halunk meg minden második sarkon. A harcrendszer épp ezért taktikusabbá vált, sokszor kell használnunk az időlassítást, a telekinézist, és mindegyik fegyver megfordul majd a kezünkben, noha maximális kihasználhatóságuk megismeréséhez ezúttal is több végigjátszásra lesz szükség. Főleg, hogy a fejlődési rendszer is változatlan maradt, így most is a gócok gyűjtögetése lesz az erősebb felszerelés kulcsa.

A fejlődés ismerős lehet
Bár a játékélmény első ránézésre hasonló, mint a Dead Space-ben volt, már egy óra után érezni fogjuk a különbséget. Itt minden sokkal gyorsabban történik, a szörnyek szinte száguldanak, a reflexeinkre sokkal nagyobb nyomást fejt ki a program, és a QTE-k is megszaporodtak egy kicsit. A pályatervezés is sokat változott, az egész játék egyszerűbb lett. Eltévedni szinte művészet a lineáris folyosókon (ha mégis sikerülne, most is kijelezhetjük az optimális útvonalat), az ajtók pedig majd’ minden teremben bezáródnak, jelezve, hogy míg ki nem nyírjuk az összes nekromorfot, menekülésről még csak nem is álmodhatunk. Biztos vagyok benne, hogy lesznek, akik ezek miatt a változtatások miatt haragszanak majd, de az igazság az, hogy összességében csak hatottak a játéknak, hisz sokkal intenzívebb lett az élmény, pumpálja az adrenalint ezerrel. A végigjátszás egyébként így, egyszerűbb felépítéssel is legalább 12 óra, mivel viszont nem kell ugyanazokon a területeken rohangálni annyit, változatosabb összképet nyújt a pályadesign.

A horror és az erőszak új szintet üt meg a folytatásban
Mindez persze korántsem jelenti, hogy a Dead Space 2 kevésbé félelmetes, mint elődje. Bár a tempó gyorsult, a sok váratlan esemény és a hihetetlenül jó atmoszféra így is gondoskodik a sűrűn cserélendő alsónadrágokról. Manapság, amikor a túlélőhorrorok műfaja haldoklik, kifejezetten öröm egy olyan akciójáték, ami képes még sokadjára is a frászt hozni az emberre, s bár az Amnesiahoz hasonló agyterrort nem szabad várni, el kell ismerni, hogy a Dead Space 2 jelenleg csúcsminőséget képvisel a „jönnek a szörnyek és meg akarnak enni” típusú játékok között. Bár külön eddig nem tértem ki rá, de a folytatás még sokkal brutálisabb, mint az első rész volt, így párszor simán megéri csak azért meghalni, hogy végignézzük minden idők legvéresebb és legkegyetlenebb gyilok-animációit.
 

A multiplayer

Szerettem volna valami frappáns alcímet adni ennek az oldalnak, de nem igazán jutott eszembe semmi, s ez talán sejteti, milyen érzéseket vált ki az emberből a Dead Space 2 többjátékos módja. Bár a Visceral igyekezett úgy beállítani a multit, mint valami nagy durranást, végső soron nem lett semmi belőle, csak egy felesleges, minden fantáziát nélkülöző fércmunka, amit – főleg a PC-s multiplayer-kínálatot figyelembe véve – egyszerűen nem is tudok hova tenni. Lényegében egyébként egy kasztokra osztott többjátékos móddal állunk szemben, melynek egyik oldalán a nekromorfok, a másikon pedig a mérnökök állnak. Összesen 4-4 fős csapatfelállással lehet játszani, a lényeg pedig, hogy míg a mérnökök igyekeznek teljesíteni valamilyen feladatot, illetve kiirtani a nekromorfokat, addig azok meg akarják ezt akadályozni.

Ez egyedül jó, nem csapatban
Bár az ötlettel elméletben nincs gond, az egész fantáziátlan és igénytelen kivitelezést kapott. Az még csak hagyján, hogy a multi laggol, kiegyensúlyozatlan és túl sokáig tart a respawn, de a kevés pálya, a fejlődéshez kötött fegyverminőség, valamint a kampányhoz jó, de az állandó rohangálásra abszolút alkalmatlan irányítás már több a soknál. Ráadásul a mérnökök feladatainak teljesítéséhez egy ideig ott kell állni a konzolok előtt, ezalatt pedig nincs olyan nekromorf, ami ne ugrana a nyakunkba. Bár egy-egy meccset le lehet nyomni vele, és biztos vagyok benne, hogy jönnek még patchek az eddigi hibák orvoslására, ezt ilyen formában kár volt erőltetni. A Dead Space-t mindig is a hangulat és a horror adta el, s ez soha nem lesz másként.

Vér és belek

A Dead Space 2 technikai háttere megegyezik a két évvel ezelőtti első résszel, hisz ugyanaz a házilag szerkesztett engine dolgozik alatta. Ugyanakkor a látvány még most is gyönyörű, sőt, vannak helyek, ahol forradalmi is, például a fénytechnika és az árnyékkezelés az egyik legjobb, amit valaha láttunk. A karaktermodellek sokat fejlődtek (kellett is, hisz több NPC-vel találkozunk majd), az animációk pedig döbbenetesek, akár emberekről, akár nekromorfokról van szó. A játék scriptelt átvezetői is kiváló rendezést kaptak, mindezen örömökért pedig nem kell jobb gép, mint amin az előző rész is elfutott. Volt szerencsénk a konzolos változatokhoz is, amik a felbontást és az élsimítás hiányát leszámítva teljesen megegyeznek a PC-s verzióval. Akármilyen gépre vegyük is tehát, a Dead Space 2-vel meg leszünk elégedve, ha látványról van szó.

A Dead Space 2 bővelkedik látványos jelenetekben
A hangok és a zene is remek, sőt, talán még jobban is sikerültek, mint maga a grafika. A szinkron profi munka, Isaac fiatalos de erőteljes hangja roppant karakteresnek hat. A háttérben hallható zajok garantáltan beszippantanak a hangulatba, a zene pedig, bár felidézni nehézkes, tökéletesen illeszkedik a játékmenethez. Kevés olyan játék van, ami ennyire odateszi magát a tálalás terén, de a Dead Space 2 túlnő saját korlátain, és valódi élményt nyújtva válik örök emlékké. Hát igen, a Visceral tud egyet s mást, kár, hogy a Dante’s Inferno nem volt ilyen hatásos.

Jobb?


A kérdésre, hogy jobb lett-e a Dead Space 2 az első résznél nincs egyértelmű válasz, aminek az oka, hogy a játékélmény megváltozott az évek alatt, így inkább más lett a játék. A Visceral mert újat mutatni azzal, hogy kilépett az első rész árnyékából, és a lassú, menekülésközpontú játékmenetet gyorsabb, akciódús megközelítésre váltotta. Emiatt aztán a Dead Space 2 úgy vált jó játékká, hogy nem ismétli az első részt, de megtartja annak legjobb tulajdonságait. Ez persze nem jelenti azt, hogy hibátlan lenne, hisz a multi speciel nem sikerült jól, az olyan apróságok pedig, mint az automatikus újratöltés hiánya, vagy a PC-n még mindig nehézkes irányítás rá tudják nyomni a bélyeget a sokszori újrajátszásra. S mégis… Minden hibája ellenére a Dead Space 2 az utóbbi évek egyik legjobb folytatása lett, csak mert egyénisége van egy sorozaton belül. A magam részéről mindenkinek ajánlom, akinek tetszett az első rész, de azok is próbálják ki, akiknek nem, mert a Visceral rájuk is gondolt. Csak azt ne feledje senki, hogy nem lesz sétagalopp, a játék nehéz, sőt, a Hardcore-mód eleve három mentési lehetőséggel indít, checkpointok nélkül. Aki esetleg még azon gondolkozik, hogy melyik platformot szeresse annak érdemes tudnia, hogy technikailag nagyon közel áll egymáshoz mindhárom változat, viszont a PlayStation 3-ashoz jár a Dead Space: Extraction on-rail shooter felújított változata is (MOVE-val is játszható), ami egy olyan erős extra, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

47. Heroes27
2011.02.11. 12:48
Az értékeléssel teljesen egyetértek. Jó játék lett nagyon, szép a grafika, a hangok is jók lettek, minden elismerésem. Viszont azért szerintem többet is lehetett volna írni róla. Tippek, trükkök esetleg, az upgrade-nál én speciel azt se tudom, hogy mire rakom a pontomat. A Shopban érdemes heal piát venni, nem árt, de a lőszerre is nagyon oda kell figyelni, mert bizony elfogy. Azt is említeni lehetett volna, hogy a necróknak csak a végtagjait szabad lőni! Senki se daráljon a testre, meg fejre, mert értelmetlen. Fej nélkül is leköp, meg üt. Szépen lábra, meg karra. Erre a kettőre kell összpontosítani. Ha ezeket nem vesszük figyelemben, bizony dead lesz a vége minden sarkon.

Tényleg sok játékidőt ad, ez is jo szempont. Senki se higgye, hogy 5 óra azt kész. Én a hardcore módot csak betegeknek ajánlom

Ja és minden egyes kinyírt necro utána menjen oda mindenki, és tapossa szét, mert kipottyan belőle valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. alfred_001
2011.02.11. 13:10
Szerintem a cikk írója azért nem adott ilyen kis "tippeket, trükköket", mert feltételezte azt, hogy a játék első részével játszott a nagyérdemű. Tudniillik, ha ismered az első részt, akkor jól tudod, hogy a necrók végtagjait kell lőni, meg mivel ez egy túlélő horror játék, így nyilvánvaló, hogy limitált mennyiségű lőszer, kötszer áll csak rendelkezésedre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Heroes27 alfre...
2011.02.11. 13:21
sajnos én nem játszottam az 1-el, de ez megfogott és jo lett nagyon. Én szerintem aki nem játszott az egyel, mint speciel én, akkor annak hasznos lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Jewchanka
2011.02.11. 13:43
Heroes27:Akkor ajánlom ég figyelmedbe a 2 Dead Space animét.Dead Space Downfall,ami az egynek az előzménye.illetve Dead Space Aftermath,ami az 1 és a 2 közötti átmenetet fejti ki.Elég sok infó van benne Stross-ról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gabest
2011.02.11. 14:14
ÁÁÁÁÁjszek, méééék ász hóóóól ögéééén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. adam2323
2011.02.11. 14:38
jó játék ajánlom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. myckie2
2011.02.11. 14:49
Nekem is nagyon tetszett a játék jól optimalizált de lehet mindenki utálni fog de szerintem egy kicsit monoton volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. ZeeO
2011.02.11. 14:59
Elég rövidkére sikeredett a teszt, de a lényeget elmondja (Aki nem hiszi járjon utána ). Azért néhány dologgal nem értek egyet: Szerintem az irányítás PC- n sokkal egyszerűbb, mondom ezt hogy x- en is játszok vele (egérrel egyszerűen nem lehet mellé lőni, plusz gyorsabban is fordul a főhős), +1 nekem még nem kellett vennem ammot benne, szerintem adja ahogy kell. Az 1- et is a sima plasma cutterral vittem végig, ezzel is ez a helyzet. Ki van maxolva, meg poénból megvettem a Javelint szórakozni, de egy fegyver simán elég hozzá. A 13. act- ban 130000 Cred és tele store- ral vagyok, szóval ez a része a tesztnek nem igazán smakkol. De a pontot egyértelműen megkapja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Fathi
2011.02.11. 15:07
Nagyon nagy game,leköti az embert,de néha abba kell hagyni a sok "izgalom" miatt elég ilyesztő néhol!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. nedcoleman
2011.02.11. 15:40
Hát Chocho én sem csalódtam a multiban. Amire számítottam azt adja. A "semmit"...
Ha már ráugrottak a multira, miért nem a manapság egyébként méltán kedvelt kooperatív módot erőltették?! Szívesen irányítottam volna a megkalózosodott lánykát a necro-k ellen párhuzamban Isaac mellett. A single player megadta ennek a lehetőségét.
Külön öröm, hogy az Ishimurát visszahozták egy picit és hozott vissza egy kis szentimentális végtagszaggatást. 5.alkalommal játszom végig a single playert, most épp hardcore módban -azért ez már tényleg kihívás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. exec79
2011.02.11. 15:51
egy negatívumot tudok felhozni 10 óra gameplay sok szerencsétlenkedéssel normal fokozaton. Profik végigtolják sokkal hamarabb. A nehéz fokozatok meg már inkább idegesítőek mint izgalmasak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. davoo123
2011.02.11. 16:02
isten játék bőven kiérdemelte a 90%os pontozást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. somakb
2011.02.11. 16:37
Hát grafika PC-n... 2011-ben ez nem sok. Kár, hogy tojtak a fejlesztők PC-re optimalizálni és egy az egyben meghagyták a gyenge konzol grafikus motort, ami így tán még az igp-ken is elfut. Az meg, hogy nincs AA, de a menüben otthagyták az állítási lehetőséget meg szégyen. 2011-ben nézegetheti a júzer a recés éleket... vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gery84
2011.02.11. 16:38
Magyarosítás ehez a játékhoz nem jön ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Heroes27 somak...
2011.02.11. 16:44
somak szerintem semmi baj a grafikával. Nem értelek...

gery szerintem lesz, de nagyon nem mostanában. Max fél év múlva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. gery84 Heroe...
2011.02.11. 16:46
Herose27 nézd meg az első részét és rájösz hogy semmit nem fejlesztettek a grafikályán! Nekem se üti meg a szintet hogy jácak vele!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. nedcoleman
2011.02.11. 17:09
Ha nem üti meg a szintet akkor ne is "jácá" vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. MassKilla
2011.02.11. 17:24
"ÁÁÁÁÁjszek, méééék ász hóóóól ögéééén."



:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. shazzla
2011.02.11. 17:25
Minden szempontból első osztályú játék. Még a "grafikálya" is tökéletes. Bár DS1 szerintem sokkal parásabb volt !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. thspo
2011.02.11. 18:36
a játék több mint jó, zseniális! Pedig még ebben még reménykedni sem mertem. Remélem lesz majd valami díszdobozos dead space 1-2 egybecsomagolt változat, mert ez kötelező vétel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Destructo
2011.02.11. 19:22
Iszonyat jó a játék!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Benny
2011.02.11. 19:27
Nekem nagyon tetszik. A grafikával sincs semmi para. Nem is értettem ezt a hozzászólást, bár nem csodálkozom olyanon aki még tolja az "első vagyok" hozzászólást. Mondhatnám, h tökéletes a maga műfajában, sztem az irányítással sincs semmi gond. Szép, izgalmas, jó megvalósítás. Fejlesztések miatt az újrajátszásra is ösztönöz. Sajnos mostanában ritkán mondok ilyet, de szép munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. IBasterd
2011.02.11. 19:47
Valami parádés lett szerintem. Régen volt olyan játék, ami ennyire lekötött volna. Amikor megmurdeltem, nem úgy álltam neki, hogy "Jajj, már megint onnan kell kezdenem". 9 óra alatt sikerült normal fokozaton végigtolni, de az a 9 óra... Nem vontatott vagy unalmas, odatapaszt a gép elé .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. dongo84
2011.02.11. 20:08
A grafikával szerintem sincs semmi baj PC-n sem...a fény-árnyék effektek brutálisak, máshol még nem láttam ilyen szép filmszerű effekteket.
A játéknak egyetlen negatívuma, hogy néhol már túlparáztatja az embert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Heroes27
2011.02.11. 20:49
nem, nekem az egyetlen negatívuma, hogy tehettek volna bele izgalmasabb coop módot. Mint például, hogy a csajszikámmal együtt megyünk a necrókat ölni stb.. Nem mindig egyedül, meg jaj pont te most nem ott estél le, meg lemaradt véletlen, meg csináld meg addig én maradok itt. Én pont ezt hiányoltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. zseko
2011.02.11. 22:24
Első részét megvettem, tuti játék. Egy dologgal van bajom - az irányítás. Gamepaddal nagyon tuti minden kézreáll, kivéve a célzást, az nehézkes, lassú. Egér-billentyűzet párossal tökéletes a célzás, a többi irányítás viszont... khmm, pocsék. Persze aki jobbkezes annak jó így játszani bill-en, balkézzel valahogy utálom az olyan játékokat, ahol annyi ész nem szorul a fejlesztőkbe, hogy normálisan át lehessen konfigolni az irányítást. Persze itt azért egy fokkal jobb a helyzet az olyan játékokhoz képest, amibe fixen be van drótozva a wasd...

A gyengébbek kedvéért mégegyszer mondom a játékkal semmi bajom, az tökéletes és élvezetes (lenne..) Csak az irányítást qrták el benne, ami számomra rontja a játékélményt. Be kell(ene) ruháznom egy fang gamepadba.. mert persze rajtuk kívül nem sok fejlesztőnek jut eszébe hogy balkezes játékosok is vannak..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. twollah
2011.02.11. 22:55
Eleg tetszetos jatek lett, sokkal porgosebb, mint az elso resz.
Az meg kifejezetten mokas, hogy a halott nekromofokbol meg ki lehet taposni par plusz cuccot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. energon
2011.02.12. 01:31
A grafika szerintem is tökéletes, engem csak egy dolog bosszantott az egész játékban.. hogy megint átejtenek a palánkonD Amúgy ebben a részben sem nehéz zsetont keresni.. plazma cutter mellett mindig legyen nálunk 1, az aktuálisan elérhető, legdrágább lőszert igénylő fegyver és nem lesz gond a fejlesztgetésekkel és új "páncélok" megvételével, mert többnyire ahhoz a mordályhoz dobják az ellenfelek, ládák a lőszert amit épp magánál tart az ember. Ha meg már a contact beam is a tulajdonunkban van annyi kreditünk lesz mint a szemét Úgyhogy azért Isaac sem mondhatná, hogy olyan szarul élne meg a túlélésből Kár, hogy nincs benne 1 ilyen "easter egg", hogyha pl. elérnénk az 1millát mondana valami hasonló baromságot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rootshaper
2011.02.12. 12:26
"Mindez persze korántsem jelenti, hogy a Dead Space 2 kevésbé félelmetes, mint elődje." - de, jelenti. szerintem fele annyira sem felelmetes, mint elodje. sajnos horrorbol, ugyanazokkal a klisekkel nem lehet ujra ugyanazt a borzongast atereztetni az emberrel, mint az elso reszben, mikor meg minden gyakorlatilag ismeretlen volt. a horror ( es a borzongas ) egyik alapkove az, hogy rettegunk valamitol, amit nem ismerunk. a nekromorfokat mar jol ismerjuk, szoval mitol kene rettegni?

mas: alapvetoen nem lehet horror valami, ha mar fegyver van benne, szerintem. az egy olyan biztonsagerzetet ad, hogy pont a horrorba valo rettegest, tanacstalansagot es kiszolgaltatottsagot tori meg. lasd mondjuk az Amnesia cimu alkotast, ami nemregiben jelent meg... se fegyvered, se semmid, mennyivel jobban atjon a horror lenyege? ez csak egy suter, ami neha megijeszt ( olyan amerikai modon, oldalrol beugralva ) de azon felul csak egy suter...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. G-Doe
2011.02.12. 13:11
Korrekt scifi akciójáték jó sok gyilokkal. Szinte teljesen megegyezik az első résszel(a térkép megszűnése, és a nullgravitációs haladási mód a difi), úgyhogy én kicsit több változatosságra számítottam. De egyszer így is kellemes szórakozást nyújt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. noPublicFG
2011.02.12. 19:02
belekezdtem, de nekem unalmas
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Kange
2011.02.14. 09:39
Azokat a hozzászólásokat, ahol a grafikát szidják én sem értem, pedig általában mindig "fikázom"... De ennek a játéknak a grafja megfogott, kifejezetten látványos!

Igazából a fő bajom a játékkal a kiszámíthatóság, ugyanis egy idő után megmondja az ember, hogy honnan és mikor fog kiugrani az "áldozat". (Pl. zárt ajtó előtt levő magányos felszerelés doboz)

Nekem sem volt bajom a felszerelésekkel. Ugye az egy dolog, hogy minden szörnyből ki lehet taposni valamit, de elszórva a pályán rengeteg zöld doboz is van, amiben szintén van töltény. (Azoknak mondom, akik nem tudták volna)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Richard83
2011.02.14. 11:43
en meg csak annyit tennek hozza hogy a foldon hevero vaspalcakkat telekinezissel erdemes az ellensegnek loni igy egy csomo loszert sporolhatunk meg na meg aki esetleg nem tudta vagy nem hasznalta, az ellenseg vegtagjait is ugyanugy neki lehet loni akar min2 karjat mert zealot modban elegge loszerhiany van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27 Richa...
2011.02.14. 11:49
Igen, érdemes tudni, hogy Zealot modban van van a legnagyobb lőszerhiány. Még HC-ban sincs akkora, de ez mondjuk érthető is. Énis most csinálom Zealotban, lassan a végén vagyok, hát a shopban kell vásárolni lőszert rendesen mindig. Különben esélytelen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. mateo130
2011.02.14. 12:42
Nagyon dicséritek a grafikát, de igazából a textúrák minősége olyan gyér volt az 1ben, hogy öröm volt nézni. Pedig az egész game egy zárt rendszer és emiatt nem hiszem, hogy annyira gépigényes lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Blade0012
2011.02.14. 17:30
Össze vagyok zavarva. Most miért is van beteg humoruk a befejezést illetően? Az első részben talán, itt sokkal inkább optimista... hacsak nem a credit utáni párbeszédre kell érteni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Heroes27
2011.02.14. 17:58
HC-n elkezdtem. A 6. fejezetig csináltam meg, halál meg mentés nélkül, és egy kicseszett ventillátor miatt haltam meg. Ideggörcsöt kaptam kb. Kb ültem 2 percig és lestem a monitort, hogy ilyen nincs. Egyébként érdemes tudni, hogy a HC nem nehéz, Van rendesen lőszer, minden, de sokkal jobban odafigyel az ember, mert tudja, hogyha meghalsz vége. Márpedig az első mentést érdemes a 6-7. fejezetnél ellőni és utánna pihenni egy kicsit. Teljesen más játszani HC-ban, mint a másik 3-ban. Jobban összpontosítasz mindenre, jobban odafigyelsz, de mondjuk nem árt tudni, hogy hol és honnan jönnek sokan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Blade0012
2011.02.14. 18:07
Elvileg a bekapott sebzés sem olyan szadistán kegyetlen mint zealoton és ha boxon játszod a lemezcserénél kapsz egy bónusz checkpointot Csak belekóstoltam, annyira nem tűnt szörnyűnek csak rohadt időigényes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Heroes27 Blade...
2011.02.14. 18:40
az. 6-7 fejezetig, ahol el kéne(kellene) lőni az első mentést, minimum 3-4 óra, folyamatos játék. Ma este lehet belefogok mégegyszer. Sokkal izgibb HC, mint a többin egyébként, főleg így, hogy filózól, hogy na mikor menjek rá az eslő save-re. Azt tudom, hogy boxon van egy bónusz checpoint. Halottam róla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Chocho
2011.02.14. 20:43
@Blade0012:

Okos gyerek vagy te, tudod miről beszéltem. Persze a poén csak azoknak esik le, akik végigvitték az első részt is.

@Heroes27:

Hát ööö... azért de, k*rva nehéz a HC mód, csak azért látszhatott könnyebbnek, mert már ismerted a játékot, friss volt az élmény, és mint mondtad, a stressz segít fókuszálni.

@mateo130:

Pedig szép volt az első rész is. Főleg a fények és az árnyékok voltak erősségei, ahogy itt is - na meg az alacsony gépigény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Blade0012
2011.02.14. 21:45
Oh ne csináld mert még elpirulok. Amúgy persze, látom az összefüggést a két befejezés között, csak épp nem humornak esik le. Mindegy, ez legyen a privát problémám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Heroes27
2011.02.14. 21:45
Chocho igen egy kicsit túloztam, nehéz az a HC. Másodjára kezdtem el, és hót véletlen egy nyanya mögém vonszolta magát, és csatt. És az a baj a HC-vel, hogy ennyin múlik az egész és game over Nem baj, nem adom fel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Chocho
2011.02.14. 22:06
@Heroes27:

Hát igen, ez egy jó játék ismérve. Nem adod fel, még akkor sem, ha halálba szívat. Nem véletlenül ment rá a 90%...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Heroes27 Choch...
2011.02.14. 22:11
És látod pont ezen gondolkoztam, h egy játék mikor kötött le így. Hihetetlen. Pont egy DS 2, amire kb nem is gondoltam volna. Jo játék lett nagyon és tényleg az, hogy egyszer csak fegyverre gyúrtam, máskor viszont csak a ruhát húztam rendesen az életerő és a lassítás miatt. Jol eltalálták ezt nagyon. Az egy is tetszett, de egyedül a lassúsággal nem voltam kibékülve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. scholes9
2011.02.17. 14:03
Esti mese az Amnesiához képest...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. yamato
2011.02.27. 21:33
Egyetértek... Amnesia mindent visz horrorjátékok terén... annyira, hogy már attól fél néhány ember hogy elindítsa magát a játékot, mert tudja, onnan már nincs megállás.. jön a tömény rettegés és félelem.

Nekem spec egyik deadspace se volt elég félelmetes. Szerintem hülyeség TPS horror játékot csinálni, mert az nem olyan félelmetes, mert nem az van hogy az arcunkbaugrik valami hanem jé ott egy szörny és ráugrotta a karakterünkre, hú most milesz, ellenben egy first-person nézetes játékba bele is éli magát az ember és mindjárt félelmetesebb az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Silverstin...
2011.04.19. 07:02
Most vittem végig, első részt is nagyon szerettem a sztori miatt, ezt pedig egyenesen imádom! Grafika gyönyörű, zene és hangok 5.1-n igen jól szólnak, végső fejezet a harcokkal és befejezéssel számomra EPIC volt! Normalon 11 óra. Abszolút megéri a pénzét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!