iPon Cikkek

Dead Space 3 – A rejtély megoldása

Dátum | 2013. 02. 23.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Amikor kezünk közé kaptuk a trilógia záró epizódját, kissé félve fogtunk neki a játéknak. Féltettük ezt az eddig nagyszerű sorozatot, hogy a kommersz bekebelezi, a multi, vagyis a kooperatív játékmód erőltetett lesz és a DLC-k szétszaggatják a sztorit. Aggódtunk amiatt, hogy az EA a korábbi, mindössze csak közepesnek mondható eladások miatt majd olyan dolgokra kényszeríti a Visceralt, amivel meg kell erőszakolniuk mindazt, amit eddig felépítettek. Előrebocsátjuk, hogy kellemeset csalódtunk, a játék, és egyben a trilógia is kerek egészet alkotnak. Ettől függetlenül viszont a horror műfaj rajongói nagy eséllyel felemás érzésekkel állhatnak majd fel a játék elől. Ennek oka pedig… Sztori és atmoszféra … az, hogy a játék minden résszel változott. Isaac Clarke komoly karakterfejlődésen ment át. Mindaz, amit átélt megváltoztatta őt, mind gondolkodásban, érzelmileg és idegileg. Az első részben nem volt más, csak egy „egyszerű” mérnök, átlag élettel és egy barátnővel… Az Ishimurán történtek kiszakítják őt ebből az állapotból, a második részben pedig ezt próbálja feldolgozni. Próbálja visszaszerezni az irányítást a saját élete fölött és kikavarodni a rémálomból. Le kell győznie belső démonait és közben még másokon is segíteni próbál. Emberünk hirtelen fontos lett, de ő maga nem fogta ezt fel, csak sodródott az eseményekkel. A harmadik részben megtörténik az elkerülhetetlen szembesítés. Isaac azzá a férfivé lesz, aki feláll küzdeni az emberiségért. A környezet, az atmoszféra ugyanígy változik. Az első rész nem szólt másról, mint a tiszta túlélésről, a fullasztó bezártságról, egy elvágott, kihalt űrhajón. A második részben már elénk tárul az is, hogy mit tehet az emberiség egészével ez a nekromorf kórság. Láthattuk mi vár az ártatlanokra, a gyerekekre és az egyszerű emberekre. Mindeközben pedig saját magunkon tapasztaltuk az őrületet, amely folyamatosan próbált szilárd fogást találni az elménken. Ettől függetlenül viszont még mindig izolált volt ez az egész futurisztikus horror történet, a második epizódban is le voltunk választva a minden bizonnyal nyüzsgő (és túlnépesedett) társadalomról. A harmadik részre ez a fal is leomlik. Kinyílik előttünk a Dead Space világa és újult erővel vágja az arcunkba ateizmusát. Valósággal ordítva közli, hogy nézzétek, mire képes a vak hit és mire képes az elkeseredettség, ami irányíthatóvá teszi az embereket. Kezdünk kifutni az erőforrásokból, a Markerek pedig látszólag megoldást kínálnak a problémáinkra (energia szűkösség, egy újabb evolúciós lépcső megmászása)…
A történet nekünk kifejezetten tetszett, a Dead Space világ kibontakozása és a változatos helyszínek végig fenntartották az érdeklődésünket. A változásoknak viszont volt áldozata is, ez pedig a játék túlélő-horror mivolta. A Dead Space 3 egy akció-thriller, annak pedig meglehetősen jó. Főhősünk egy harcedzett veterán, aki a szeretett nő és az emberiség kedvéért elkeseredett harcba fog, melyben halomra aprítja a nekromorfokat, nincs már ott az a fojtogató rettegés, hogy melyik sarokból ugrik majd ránk valami. Illetve azért ijesztő a játék, de egy erős, karakteres hőssel azért bátrabb az ember. Emellett tény, hogy van egy kisebb csapatunk is, ahogy az egy rendes hőshöz illik. Ha pedig kivonjuk az egyenletből az egyedüllétet, akkor elkerülhetetlenül hígítunk a horroron. Ezt megkezdte a második rész - de kompenzálta a mentális instabilitással, a harmadik pedig ezen a vonalon haladt tovább, viszont már egy kiegyensúlyozottabb figurával.
Szerintünk a Dead Space sorozat szép utat járt be, jól alakult a sztori és a játékmenet változásai is egyre előrébb vitték. Még egy Ishimura szerű túlélés már egyszerűen repetitívnek hatott volna. Nekünk olyan érzésünk volt játék közben, mintha egy izgalmas hollywoodi filmet néznénk. Ellie macás kinézete egy picit talán sok volt, de azt egy férfiember még meg tudja bocsátani.
Játékélmény A Dead Space 3-ba bőséggel pakoltak újdonságokat, a játékmenet egy pillanatig sem volt egyhangú. Sok új és néhány régi minijáték is visszaköszönt. A lövöldözés mellett latba vethettük a szürkeállományunkat és az ügyességünket is, az egyik zárnyitogatós próbában például a motoros kontrollunkat tesztelhettük, a jobb és bal kezünk egymástól független irányításával. Felesleges lenne felsorolni mindent, majd felfedezitek magatoknak. A felszerelések és fegyverek fejlesztése frontján hatalmas újítások jöttek. A pénz helyett most alapanyagokat kell gyűjtögetnünk. Amihez megvan a sémánk és rendelkezésünkre áll a hozzá szükséges mennyiségű félvezető, wolfram, szomatikus gél vagy jelátalakító, el tudjuk készíteni a pályákon megfelelő sűrűséggel elhelyezett munkaasztaloknál. A rendszer elsőre összetettnek tűnhet és a megértéshez nyújtott információ sem túl bőséges, de ha sikerül átrágni magatokat rajta, akkor utána élvezni fogjátok. Az öltözőfülkéknél fejleszthető RIG esetében már ne számítsatok varázslatra, azt egyszerű kimaxolni. A fegyverek kombinálása, fejlesztése és próbálgatása roppant szórakoztató tud lenni és még csak nem is zökkent ki, egy feszültséggel teli játékba szinte kötelező néha szüneteket tartani, erre pedig tökéletes a munkapadoknál való időtöltés. A szintén most bejött gyűjtögető droidokhoz is kapcsoltak egy minijátékot: ahol idegesítő radarpittyegést hallotok, oda kell őket lerakni, mert az egy alapanyagokban gazdag rész. Mindenféle fejlesztés nélkül is remekül teszi a dolgát, szóval ha aggódtatok amiatt, hogy majd valós pénzért kényszerültök ilyesmit vásárolni, nyugodtan felejtsétek ezt el. Szépen egyenletesen lehet fejlődni abból, amit a pályákon találtok. Mindent összevetve a tárgykészítés kellően összetett és jól testreszabható. Annak érdekében, hogy illeszkedjen az új alapanyag gyűjtögetéshez, átalakították a mentési rendszert is. A játék fix ellenőrzőpontokon menti el, hogy hol tartotok, a karakteretek és tárgyaitok viszont függetlenül kerülnek lementésre, azok a profilhoz kötöttek. Minden fejezet újrajátszható, így minden adott ahhoz, hogy a maximalisták kiéljék magukat.
A játék magját képező mechanikák nem változtak, a megszokott nekromorf aprítás ebben a részben is épp olyan kielégítő, mint eddig. Jött be néhány új szörny, visszaköszönt sok régi, a humán ellenfelek pedig hoztak egy kis változatosságot. Jó volt, hogy végre valami nem akarja letépni az arcunkat, hanem megelégszik azzal is, hogy teleküld ólommal. Nem raktak belőlük túl sokat a játékba, amennyi volt, annyi bőven elfért volna bármelyik eddigi epizódba. A single player teljes értékű a Dead Space-ben, a multi, vagyis a kooperatív játékmód megjelenése egyáltalán nem rondít bele az élménybe. Igazából, rá lehet fogni néhány jelenetre, hogy fura módon vagy helyen tűnt fel Carver a co-op karakter, de véleményünk szerint a legjobb megoldást választották azzal, hogy az egyjátékos módban csak az átvezető jelenetekben tűnik fel. Az egész játékot végigvihetitek kooperatívban, ráadásként pedig van néhány plusz küldetés, ami kizárólag Carverrel az oldalatokon abszolválható, mivel az ő személyéhez kötődik a történet. A játékban van partnerkereső, ami jól működik, több szempont szerint kereshettek (pályarész, nehézség, internetkapcsolat erőssége, stb.), mi csak a beépített szöveges vagy hangos csevegés lehetőségét hiányoltuk. Amennyiben játszottatok az előző két résszel és/vagy gyakorlott TPS rajongók vagytok, mindenképpen ajánljuk, hogy nehéz fokozaton indítsatok. A Pure Survival, Classic és Hardcore módok szintén erősen csábítanak az újrajátszásra, úgyhogy a játék szavatosságával nincs gond. Normál fokozaton, attól függően, hogy mennyi mellékküldetést csináltok meg, bőven benne van egy 20-30 óra, bár hallottunk olyat is, hogy valaki végig tudott rohanni rajta 12 óra alatt (elsőre).
Megjelenés és grafika A DS3 elődjéhez hasonlóan Visceral motorral megy, amin láthatóan sokat turbóztak a srácok, mert a látvány szépet fejlődött. A jelen generáció AAA-s játékainak utolsó címei közt a Dead Space 3-nak nincs igazán szégyellnivalója, de egy megjegyzésünk azért akad hozzá. Ahhoz, hogy ezt a grafikát konzolokon is tartani tudják, a fejlesztők kénytelenek voltak kompromisszumokat kötni. A nem épp két poligonból összerakott szörnyekből sajnos túl sokat nem tudnak megjelentetni egyszerre, ezért aztán azt találták ki, hogy a leölt dögöket eltűntetik egy idő után. Ez sajnos kissé feltűnő, mi több, zavaró volt, mivel a játék egyébként arra bíztat, hogy tapossuk meg a leölt nekromorfokat, hogy még több lootot szedjünk ki belőlük. Optimista játékosok felfoghatják ezt egy újabb minijátéknak: „Taposd meg, mielőtt eltűnik!”. Konzolokon egyébként a látványért cserébe ez abszolút megbocsátható, ám PC-n erre nem lett volna szükség, vagy legalább nem ilyen mértékben (ha már közlekedni sem lehet a sok hullától, az sem jó persze). Zene és hangok A játék zenéje tökéletes aláfestést adott a különböző környezetekhez, a hangok pedig hozták a szokásos minőséget. Egyetlen idegesítő hangeffekt volt, ez pedig a már korábban említett radarpittyegés, ami az alapanyagokban gazdag területeken fordult elő. Nyugodtan elhagyhatták volna, hisz a gyűjtögető robot radarernyője is éppen elég segítséget nyújt ezen területek megtalálásához. Ami miatt viszont mégis le lehet pontozni ezen a fronton a játékot, az az, hogy megint elkövették azt a hibát, amit az előző két részben is, nevezetesen, hogy a zene ismét sokszor elárulja a nekromorfokat. Talán nem is igazán az érkezésüket (bár az is sokszor elég kiszámítható), hanem azt, hogy most már bizony nem jön több belőlük. Amint leöljük az utolsó mutánst, abbamarad a feszültségkeltő hangos zene, mintha csak megjelenne a képernyő közepén egy nagy piros felirat, hogy most már nyugodtan nézelődhetünk és ügyeskedhetünk az asztalnál. A játék lehetett volna sokkal ijesztőbb is, ha jól használja a zenét és a hangokat feszültségkeltésre. Ez a Dead Spaceben nem jött össze, hiába jók a hangok, ha nincsenek jól használva. Összegzés A játékmenet hű maradt elődeihez, ugyanakkor rengeteget gyarapodott és változatosabbá vált. A Visceral profi munkát tett le az asztalra, egy korrektül kikupált játékot, szinte bugoktól mentesen. A horror hangulat talán hígult egy kicsit, de ez nem a kooperatív résznek, hanem inkább az események és a sztori kiteljesedésének folyománya. Ez persze szubjektív, de nekünk tetszett a történet és örültünk, hogy többet láthattuk a Dead Space futurisztikus víziójából. Ezért aztán megbocsátottunk a fejlesztőknek a műfajváltozásért, ami immár akció-thriller. A Dead Space harmadik része, és egyben az egész trilógia konzisztens és jól kidolgozott, mi nem bántuk meg a rászánt időt és pénzt, sőt, bátran ajánljuk nektek is. A Visceral megérdemli a sikert, mi pedig örülünk, hogy ki tudták harcolni az EA-nál, hogy befejezhessék ezt a nagyszerű trilógiát.

Platformok: PC, PS3, Xbox 360 Tesztelt platform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. gunclub
2013.02.23. 11:51
Mindegyik részt ki próbáltam Egyedül ezt tudtam kijátszani Nekem bejött !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. khameleon
2013.02.23. 11:53
Hát nem tudom én amennyire vártam, meg amennyire szerettem az előzőket, ez annyira nem tetszett! Amit az ember megszokott, megtanult az első, második részben azt itt el is felejtheti teljesen, én nem egy új játékot akarok megszokni, hanem az az eddigieket folytatni... Elhiszem, hogy egyeseknek bejönnek a fegyverekkel kapcsolatos fejlesztések, meg hogy eltűnt a pénz és csak nyersanyagok vannak, nem azt mondom hogy rossz, de nálam pont ez verte ki a biztosítékot... most én csak a saját véleményemet írtam le, lehet van akinek pont ettől tetszik az új rész, de nekem ezzel vágta el magát! Na meg, hogy már semmi köze a horrorhoz, inkább csak menjünk és lőjünk szét mindenkit, hát nem tudom az előző részekbe még rám hozták a parát sokszor, de ez már inkább elkeserített 1-2 jelenetnél. Kíváncsi vagyok másnak a véleményére, főleg azoknak, akik nem véletlenül várták a történet 3.részét, mennyire tudtak megbarátkozni az újításokkal, mert nekem kb 1óra játék elég volt a játékból, hogy félretegyem szebb időkre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. mikej95
2013.02.23. 12:14
Én az előző részeket sem tartottam félelmetesnek, de ha erre valaki azt mondja majd valami fórumon, hogy a legjobb túlélő-horror én a falnak megyek.
Jó játék ez, szép grafika, Doom 3 szerű zene(ahogy írva van a cikkben, elárulja, ha baj van), még mindig lehet személyre szabni a fegyvereket(sőt sokkal jobban) és a történet sem rossz. Van benne folytatási potenciál.
SPOILER//
Isac túléli.
SPOILER\

khameleon: Gyakorlatilag egy más játék, de nem rosszabb. New Game +ban pedig ott van a Classic Mód amiben csak a régi fegyverek vannak és Hard nehézségi szint. Co-op pedig nem kötelező, igazából csak a katona fickó történetét mutatja be, ami co-op nélkül irreleváns amúgy is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. LechooEdy
2013.02.23. 12:40
Nekem tetszik! A zene résszel én azért nem értek teljesen egyet, mert volt olyan amikor mögöttem miatt egy Necro. míg a zene elhalkult, közben ő meg jött hangtalanul felém, megfordultam és a szívbajt hozza rám, mert megint felcsendül a zene. Persze ez véletlen helyzetekben jöhet elő, amikor olyan helyre mész és hátul lemarad egy dög. Nagy DS mániás vagyok, sok elvárásom volt, nem mondom, hogy be is tartotta mindet, de rengeteg és változatos tartalma miatt egyik hasonló játék sem tudja ezt elmondani. Negatívumnak azt hoznám fel, hogy a szörnyek felgyorsultak. Az első részben lassabbak voltak, viszont ha elértek hozzád nem sok esélyed volt. A harmadik felvonásban gyengült a sebzésük és gyorsabban rohangálnak, úgy átlagban, mert volt az egyben a stazisos Necromorph, ami ugrált össze vissza. Jó játék, a coop kicsit a Single rovására ment, de nem vészes. Viszont coopban simán meg lehet csinálni az Impossible fokozatot sokkal nehezebbre számítottunk. Viszontmost Pure Survivor jön ami már kő kemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. khameleon
2013.02.23. 12:43
majd egyszer még adok neki esélyt a jövőben, mert azért foglalkoztat a téma, de most még pihentetem! amúgyis, fc3al viszont még a megjelenése óta elvagyok, azt még nem tudtam teljesen megunni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. LechooEdy
2013.02.23. 12:45
Tényleg, örülök annak is, hogy be lehet állítani a régi lézeres célzást, ez az új könnyített célkereszt engem idegesít. És aki nyafog, hogy jaj, nem olyan mint az előző, annak ott a Classic mod, ahogy mikej95 is írja, nagyon jó! És ott van még a Hardcore mod, amiben nem lehet meghalni, mert akkor kezdheted előröl és ott a retro mod, amitől olyan lesz a játék, mint a Doom 1. Azt még nem sikerült megcsinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. SeaQR
2013.02.23. 12:51
Hosszú távon nem kötött le. Kiismerhető és unalmas ugyanazon a csövön végigmenni még1x .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. NKing
2013.02.23. 13:12
Megjegyezném az elemzéssel kapcsolatban, hogy Co-opban van csevegés, csak a játék olyan hülyén oldja meg, hogy ha van csatlakoztatva mikrofonod, akkor azt alapból bekapcsolja, kiiktatni meg nem lehet játékon belül... Legalábbis számtalanszor volt, hogy beléptem co-opba valakihez és hallottam, hogy süsmörög a mikrofonja meg anyázik valami idegen nyelven , talán még ő se tudta, hogy megy neki

Azért egy chat tényleg nem ártott volna legalább, mert így max úgy tudod a tudtára adni, hogy ne vacakoljon annyit a Benchnél, hogy odamész és püfölöd meg taposod a padlót körülötte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. thspo
2013.02.23. 14:56
egyértelműen a sorozat leggyengébb tagja, ám még így is vállalható egyszer. Ha akciót akar az ember akkor játsszon Gears Of War-al, ha meg horror-t arra jó lett volna a dead space, de sajnos nagyon érződik rajta, hogy az EA próbálta kissé "lakosságibbá" tenni a dolgot, hogy jobban fogyjon... (a cikkben nem ezt írják, de ettől nekem ez volt az érzésem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Gyurkov
2013.02.23. 15:12
11 óra 30 perc melléküldetésekkel, normál fokozatok kimaxolt páncéllal (és nem vettem semmit pénzért)... 20-30 órát kétlem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Heroes27
2013.02.23. 15:34
Szerintem meg a sorozat legjobb darabja, és a hang leértékeléssel nem értek egyet, egy ilyen hülye indok miatt lehúzni, szerintem vicces. Akkor ennyi erővel pontozzuk le az FPS-eket hangzásnál, mert a fegyver hangok nem vízhangzanak és nem elég erősek. Kurva jó a zenei aláfestés, a szinkronok, a háttérhangok, a szörnyek hangjai, egyszerűen minden klappol.

Egyszerűen amit belevittek újdonságokat, az mind pozitívan hatott ki a játékra, a kettő sem volt már horror, ott inkább a beteges Nicole vitte a hátán az egész sztorit. A Marker ezzel kínozta, amibe bele is halt volna ügye. Itt nincs meg ez a plusz, itt már nincs Nicole, hanem csak írtás, meg változó pályák, fejlesztés, nagyobb terek, 2X hosszabb kampány, mivel igen, legalább ennyivel hosszabb, mint a kettő. Sőt, a kettőben csak egy kolónián játszottunk, plusz kis űr néha, itt meg sokkal több helyszín van. Sokan mondták, hogy monoton, ami nem igaz, a helyszínek mindig akkor változnak meg, amikor kell.

Itt a probléma az, hogy az embereknek 3-ára eladni jóformán ugyanazt, nem megy. A Me3 is szar lett, a Dio3 is szar lett, Az Ac3 még annál is szarabb, a Crysis3-at most nézzük, de attól se várok semmit már. Maximum az új embereknek jönnek be, mert nekik ez az új élmény. Kiváncsi lennék, az Amesiát 3-ára ki mondaná "írtózatos" horrornak, mert kb végigröhögnénk az egészet. Ezzel a disznós elmebeteg faszsággal hoznak be valami mégbetegebb változást. Csak itt ügye nem tudsz mit behozni, mert a sztorti, a világa kötött. Nálam 10/8, az értékeléssel egyetértek, kivéve a hangot ügye...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Powerdream
2013.02.23. 16:42
Nekem ez a rész jött be a legjobban! A zene meg nagyon jó lett! Ha a DS2 re csak egy kicsit is hasonlított volna, akkor abban a szent pillanatban kettétöröm a lemezt, és kidobom a gépem a kukába! Számomra a harmadik rész maga a megváltás volt az elődjéhez képest. De még az első részt is, űberelte a változatos helyszíneivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. thspo
2013.02.23. 16:47
Heroes27: minden játékot legnehezebb fokozaton játszom, ez volt 12 óra tokkal vonóval, a második rész meg 11. Nekem ez nagyon nem Dead Space volt már sajnos (a másodikban azért még volt para faktor). Ennek ellenére kijátszottam, félreraktam, ez is megvolt. De még egyszer a jó isten nem venne rá, hogy végig játsszam. Amely játékokat felsoroltál azokkal egyet kell értenem, hogy nem lettek túl jók, de mind jobb mint ez véleményem szerint és ahogy a metacritics-es felhasználói 5.8-as átlagot nézem, valamint a haverjaim véleményét hallom, nem csak szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Heroes27 thspo
2013.02.23. 17:14
Természetesen nem egy az ízlésünk és pont ez a normális. Én sem azt mondom, hogy egy kiváló alkotás lett, na de ilyen póráz, és eladási casual-lánc miatt még annak ellenére is egy értelmes darabot raktak le az asztalra, hogy sok játék szeretne ennyire változatos és jó lenni. Ahogy említettem, a kettő a Nicole-szindróma nélkül még ennyi sem lett volna, mert ott lényegében abból állt volna a játékmenet, hogy mész lősz mész lősz. Itt pontosan ezt akartál megtörni, ami néhol sikerült, de néhol nem. A Co-op játékmódot is sokan szidták, elvégre megöli a horrort, na de nem kötelező! Ez egy játékopció, és szerintem majd 1 év múlva, amikor mondjuk olcsóbb is lesz a játék és be lehet szerezni pl 3-4 ezer forintért, akkor egy baráttal k*baszott jó móka végigmenni kettesbe, mert akkora már maga a kampány senkit nem érdekel, aki akarta kijátszotta, így tolja tolja a játékélményt a szavatosságot. És nem ismeretlennel, mert az nem ugyanaz! Egy haverral egy élmény.

De a nehézséget illetően hasonlítunk, én lehetetlenen kezdtem, ami szó szerint az volt elsőre, így vissza kellett vennem lőszerhiány és craftolás ismerete nélkül. De azóta 2X mentme neki Hardcornak, de sajnos sikertelen próbálkozás lett, mivel a köcsög quicj time részek miatt meghaltam. ÉS ez a vicc, nem necro általi halállal halok meg, hanem mert baszik átugrani a másik oldalra hegymászás közbe és a lift elvitt. De megcsinálom, megfogadtam!

Az 5.8 az csalóka, sokan csalódottságból 0-zták, meg hasonlók. Erre nem adok. én egy erős 8-at adnék rá, 1,2-t téved az átlag, nem rossz az
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Asagrim
2013.02.23. 17:58
Én nem bízok egyetlen nyilvános pontértékelésben sem, se metacriticnél, se imdb-nél, se máshol, mivel sokan nem úgy pontoznak hogy szerintük milyen, hanem hogy milyennek szeretnék látni azt a pontszámot, így nullát ad rá aki sokallja, 10-et aki kevesli a jelenlegi pontszámot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. LechooEdy
2013.02.23. 20:16
Gyurkov Medium fokozat, szerintem kifejezetten könnyű lett, nem csodálom, hogy így végig vitted, sajna minimum hardon kell nyomni, hogy legyen izgalom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Csatigabi
2013.02.24. 10:20
Kiváló, szinte hibátlan játék, a fegyverkészítésnél nem értem, hová tűnnek a készen lelt szerszámok, illetve miért van, hogy soha nem elég az alapanyag új fegyver elkészítéséhez. Különben szívesen elmélyednék benne, de mindig 2-féle cuccnál kötök ki: a forgatható Line Gun-nál és a gránátvetős karabélynál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Magrathea
2013.02.24. 10:44
Én elsőre normálon vittem végig (nagy hiba volt, mert sajnos túl könnyű, ezért írtam, hogy hardot tessék már elsőre!), az kb. 25 óra volt úgy, hogy kitoltam 100%-ra a pályákat, azaz minden "rejtett" vackot megtaláltam (talán 2 pálya kivételével) és minden mellékküldit megcsináltam. Ebben a 25-28 órában benne van a bench-nél töltött idő is, ami nem kevés, mert nagyon sokat foglalkoztam a fegyverzetem optimalizálásával és új dolgok kipróbálásával. Szétszedtem, összeraktam... repeat until . Én még amolyan régimódi játékos vagyok, aki mindenhol alaposan körülnéz, ezért írtam is a cikkben, hogy ismerek olyat, akinek 12 óra alatt megvolt az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. zaeta17
2013.02.24. 11:40
Nekem csalódás volt. …SPOILER ALERT

Kezdjük az elején: A DS1 nagyon nem tetszett elsőre, engem nem paráztat be (nem igazán ijedtem meg, és nem is igényem, hogy vki ijesztegessen), egyszerűen csak frusztált, hogy megint itt van egy undorítóság a hátam mögött és sikongat is. Félbe is akartam hagyni egy bug miatt, ezért megnéztem a végét és teljesen levett a lábamról (ezért végülis végigjátszottam).

A DS2-őt imádtam. Nagyon jó volt a környezet, nem frusztráltak, a sztori nagyon tetszett, és tele volt emlékezetes pillanatokkal. Ma is mutogatom ismerőseimnek, hogy mennyire eltaláltak pár jelenetet (pl. Ellie elküldése az űrhajóval..), meg persze végig a vívódás Nicollal.

Ezzel szemben a 3… Nagyon béna kezdés. Aztán találkozunk az ellenség vezetőjével , akinél nagyobb pancsert még nem hordott magán a világ. Kb. 5x fogat el, de mégis mindig sikerül megszökni. A karaktere egyáltalán nem sikerült, nem éreztem, h bármilyen kihívást jelentene majd (ez a DS2nél is meg volt, de ott legalább nem találkoztam vele minden sarkon). Aztán ott van Ellie, akit nagyon megcsúnyítottak, és ráadásul egy szintén béna féltékenységi szálat kötöttek hozzá. És persze, hogy feldobják, kellett bele árulás is… bárcsak kihagyták volna. A űrhajós rész az még tetszett is, sőt az volt az ahol működött a játék, de a bolygón már nem igazán, egyáltalán nem fogott meg a környezet, nem ragadott magával. És a klisés sztori után jött az ezernyi plusz foltozgatás, amivel sok idő elmegy: a nyersanyag-gyűjtögetés meg a craftolás… EZ A DEAD SPACE: itt PLAZMAVÁGÓ az ikonikus fegyver meg a LINEGUN, nekem nem kell csillivilli sajátmagamcsinálom baromság, amire persze sosincs elég anyag. Nekem tökéletesen elég volt a 2es fejlesztési rendszere. A brutalitásból és visszavettek, nem volt annyi kidolgozott halál animáció, sem Ellie szemelvesztés, vagy amikor a dárda átmegy Isaac vállán, stb…
Ezenfelül nekem repetitívvé vált a bolygós rész, amikor megyek a hóban és csak jönnek szembe elfogyhatatlanul, vagy a sok kötélen függeszkedés, vagy az ufó gép beüzemelése.
A végső boss elmegy, de a vége animáció… hogy ezt szánták befejezésnek az szomorú. Ha folytatást akarnak, akkor ne az legyen a sztori, h akkor most megmentjük az emberiséget, ha meg nem akarnak folytatást, akkor meg ne ez legyen a vége.
Összességében elnagyolt lett. A 2résznél beleadtak mindent, de itt nagyon nem.

Nekem a graf és a hang 9, a játékélmény 7, szavatosság: 8.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Heroes27
2013.02.24. 14:06
Hát én meg pont Ellie-n akadtam ki. Olyan p**sa lett, hogy kész. Nevettem is, kb hasig kivágott dekoltázs, és még lentebb sem rossz Nem volt ő ilyen csaj, nagyon kikupálódott A szemén is lestem egyet, egyik kék a másik zöld Először azt hittem, összekeverték a színeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mikej95
2013.02.24. 17:37
Heroes27: Hát igen, unatkoznak a fejlesztők, a modellezők kénytelenek növelni a munkamorált, arról nem is beszélve, hogy ha valaki szerint x@r a játék, akkor talán emiatt végigjátssza.
ME1->ME2->ME3 során figyelhető meg az egyik női szereplőn nagy mértékű(kis mértékű igazából mindegyiknél) 'újragondolás'.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Emberfej
2013.02.24. 22:10
Második részben Ellie elvesztette egyik szemét, harmadik részben valahol meg is említi Isaac hogy vettek neki egy műszemet amivel lát is, csak arra már nem futotta hogy a szín is stimmeljen.

SPOILER
Alapvetően tetszett csak a végével nem vagyok kibékülve hogy nem kutat Isaac után hanem otthagyja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. magerg
2013.02.25. 09:43
Majd budget kategóriában jó lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. sempron07
2013.02.25. 12:12
Grafika: "...láthatóan sokat turbóztak a srácok, mert a látvány szépet fejlődött."

Ha nem is sokkal, de láthatóan csúnyább, mint a 2. Csak 1-2 rész van, ahol ez nem vehető észre, de ott is csak a 2 grafikai színvonalát hozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. twollah
2013.02.25. 12:33
Kar, hogy eltunnek a lelott ellenfelek.
Imadtam az "addig taposhatod a hullat ameddig akarod" jatekot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Richard83
2013.02.25. 13:10
Hát én pont megjelenés előtt toltam végig az első és második részt és utánna jöhetett a harmadik is.Az tény h mivel én is horror fan vagyok az első volt az igazi, amikor Isaac még csak egy szót sem szólt a játék folyamán, csak kapta az információkat ő meg csak ott állt szótlanul és várta h na most mi fog következni ami nekem kurv*ra bejött. Egy ember aki túl akarja élni ezt az egészet amibe belekeveredett. A másodk részre kicsit haragudtam mivel ugye kevésbé horror és kezdett átmenni akcióba, ami elég sürü jelenség az újabb játékokban és persze kicsit pörgősebb lett de bevezettek olyan újitásokat pl. szaladás közben felvenni az itemeket, mert úgye az egyesbe nem lehetett ha nem álltál meg akkor hiába nyomkodtad a gombot nem vette fel az itemet vagy a célzás is sokkal gyorsabb és precizebb mint az egyesben a telekinézisről meg ne is beszéljünk 10-15 másodperc ha egy távolabban lévő tárgyat akartál magadhoz varázsolni. A hangok leszámítva egy pár jó effektet, sokkal jobbak az elsőben. Mintha az elsőben 5.1 DTS-be szólnának a másodikban csak sima 5.1-be, nem értek szakmaian a hangokhoz de ezt az érzést éreztem az 1-es és 2-es között mint amikor a dvd filmet átteszed simáról DTS-re. Ja igen és mindeféleképp gyengültek az ellenfelek.
Na a hármas rész én ugy mondanán hogy akció-sci-fi kategóra szóval nem is emlékszek olyan jelenetre amikor megilyedtem volna.Az elején nem annyira tetszett, mármint jónak jó volt de idegesítettek az újitások a fegyver összerakásban pl.vagy nem tetszett ez a "save and quit" aztán persze voltak részek amit újra játszottam mert egyáltalán nem ott mentette a játékot és viszább rakott a pályán.(és persze újra felbírtam szedni az itemeket amiket már felszedtem vagy volt olyan is amikor 2x jártam arra akkor újra ott voltak. lol)Szóval az egészen csak gyorsan végig szaladtam, lemészároltam az ellenfeleket és vegyes érzelmeim voltak a játékkal kapcsolatban, de hard után kénytelen voltam végig tolni impossible-módban és ekkor jöttem rá h imádom ezt a játékot. Mintha egy filmbet játszanák igaz csak 24inches monitoron toltam, de ha meglesz a 42" tv-m hát az tuti mégegyszer nekiállok. Már a fegyver fejlesztések sem zavartak, igaz annyira sok időt nem fordítottam rá. Meg volt 2-3 rész amit simán kihagytam a játékból mert kulcs kellett hogy beléphessek bizonyos részekhez, én meg nem mentem vissza h kijátszam. Nem tudom második véggjátszás során sokkal több minden megmaradt bennem ami végett ez a játék jobban megtetszett, meg ugyis h eléggé eltávolodott a horror kategóriától. 8.5/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Heroes27
2013.02.26. 13:05
sempron07 szemüveget!

Emberfej : Jogos, már emlékszek Ellire. Az az állat nyeste ki a szemét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Freeware
2013.02.26. 13:26
Jó játék, de a végét szerintem túlzásba vitték. Az űrhajós rész az király, lebegni a semmiben, meg a sok roncs... Ezek a dögök meg nem fagynak meg a -278fokban, na ne már.. Sajnos sok helyen sriptlet volt a történet, hiába is próbált az ember küzdeni. Az a nyavalyás tragacs úgy is lezuhan, felesleges kerülgetni a törmeléket.
Sok lenyúlt dolog volt a Metro 2033-ból. A generátorok, meg a biomassza a csápokkal, meg a falakon.
Pár bug is volt benne, nekem a havas résznél nem volt pl bejárati ajtó mikor a félig megfagyott sráchoz kellett volna bemenni, és új ruhát venni. Pár helyen mozgott a szikla, meg vibrált.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Heroes27 Freew...
2013.02.26. 13:33
"Sok lenyúlt dolog volt a Metro 2033-ból" - ezt sorold már lécci.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Freeware
2013.02.27. 12:10
Soroltam, olvasd el még1x a hozzászólásom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Heroes27
2013.02.27. 15:45
Az azért komolytalan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!