iPon Cikkek

Deathtrap - Csapdák, melyek rabul ejtenek

Dátum | 2015. 02. 16.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Nem kell többé gondolkodnunk azon, mivel üssük el az időt az Incredible Adventures of Van Helsing harmadik részének megjelenéséig, ugyanis a Neocore új játéka kitűnő elfoglaltságot kínál az elvonási tünetekben szenvedőknek. A csapat a Van Helsing játékokban lévő tower defense minijátékot fejlesztette tovább, így aki játszott a szériával, az rögtön otthon fogja érezni magát a Deathtrapben is. Borgoviát szokás szerint ismét veszély fenyegeti, szörnyek hordái áramlanak be a rég elfeledett erődítmények tintakapuin át, hogy ideát rosszalkodjanak. Feladatunk, hogy ellátogassunk a lebegő szigetekre, ahol ezek az ősi erődök találhatóak, rendbe hozzuk az elhanyagolt védműveket, és megvédjük a világot a rücskös koboldok, denevérencek, homálylidércek, lebernyegmolyok, dugattyúdögök és társaik áradatától (imádom ezeket a neveket). A történet nagyjából ki is merül ezzel, cserébe viszont egy rendkívül élvezetes, pörgős és addiktív tower defense - akció RPG hibridet kapunk. A sztori hiányáért némileg kárpótolnak még a pályákról készült színes leírások is, ezeket mindig nagy élvezettel olvastam. Induláskor három karakterosztály közül választhatunk: van nyílpuskákkal lövöldöző, mérgekkel is manipuláló mesterlövész, kétkezes fegyverekkel hatalmasakat odasomó strapabíró zsoldos, és lengén öltözött törékeny varázslónő, aki természetesen magassarkúban rohangászik. A karakterek nemcsak játékstílusban, személyiségükben is különböznek, egysorosaik hangulata más és más; a mesterlövész dörzsölt és cinikus, a varázslónő színpadias és lelkes, a zsoldos pedig a kemény fickót hozza. Mindenki ki tudja választani a saját stílusához illőt.
Hibrid TD-ARPG játékhoz illően karakterünket és csapdáinkat egyaránt felspécizhetjük. A bőséges kínálatból egyszerre hat kiemelt képességet választhatunk karakterünknek, melyeket aktívan használhat, ezek mellett pedig természetesen lehet számos passzív szakértelmünk. Saját skilljeink között is akadnak viszont olyanok, amelyek a csapdáinkat erősítik valamilyen módon (pl. több sebzés, felépítési költségek csökkentése) és van rengeteg különböző lövés, ütés illetve varázslat is. Ezek a képességek a három karakternél különbözőek, de a 25-féle csapda mindenkinél azonos. Skilljeinket fokozatosan kapjuk meg, 10. illetve 20. szinten nyílik meg egy-egy újabb adag. Számos csapdához bizonyos feltételek teljesítése után juthatunk, például a Sztáziscsapdát akkor kapjuk meg, ha már 250 ellenfelet lebénítottunk, az Íjászok köre 80 kritikus sebzés bevitele után lehet a miénk, míg mondjuk a Télkirálynő rúnájához 15 pályát kell hibátlanul teljesíteni (mint a mellékelt ábra mutatja, ehhez még gyúrnom kell kicsit).
Ehhez a csapdához még kicsi vagyok
A csapdák igen változatosak, vannak talajra rakhatóak különböző hatásmechanizmusokkal (tűz, jég, méreg, karók, segítségül idézett lények stb.) és lövegtornyok is, ez utóbbiak szintén különböző mágikus illetve mechanikus módokon aprítják, sütögetik, tizedelik az ellent. Sajnos a csapdákat csak az előre kijelölt helyekre rakhatjuk le, ez némiképp bekorlátozza szabadságunkat. A szörnyek útvonalát előre megmutatja a játék, és azt is megnézhetjük, hogy milyen ellenfelekkel fogunk találkozni a különböző hullámokban. Az enciklopédiában hasznos infókat tudhatunk meg a szörnyekről, ezt nem árt átböngészni, mivel a különböző lények, lénycsoportok másfajta sebzésekre érzékenyek, ezért nem mindegy, milyen csapdákat állítunk fel üdvözlésükre. A csapdák lerakása esszenciába kerül, az első hullám előtt mindig rendelkezésünkre áll egy kevés, többhöz menet közben a szörnyek megölésével juthatunk. Ha sikerült jól elhelyeznünk mindent és mindig ott vagyunk, ahol szükség van ránk a szörnyirtás rendkívül szórakoztató tud lenni, kellemes látvány- és hangeffektek kíséretében placcsannak, durrannak szét a bestiák. Helyenként mellékküldetéseket is kapunk, melyek teljesítéséért extra kincsekhez juthatunk. Ilyenkor általában a pálya szélén megbúvó szörnyeket kell rávegyük arra, hogy engedjék át nekünk kincseiket, ám ezt csak a hullámok érkezése közben tehetjük, így van benne némi kockázat és extra izgalom is, mert közben magukra kell hagynunk csapdáinkat. A teleportkapuk segítségével gyorsan eljuthatunk a pálya különböző részeire és a történések sebességét is szabályozhatjuk, de így is lesz részünk bőven szívrohamos pillanatokban és halálközeli élményekben.
Mellékküldetés
Zsákmányunk aranyból és véletlenszerűen generált felszerelési tárgyakból áll. Ha elégedetlenek lennénk fegyvereink, páncélunk vagy kiegészítőink statisztikáival, szétszedhetjük őket alkotóelemeikre és újabbak gyártásával próbálkozhatunk. Van pár alap receptünk, és kalandjaink során is szerezhetünk újabbakat, illetve a boltból is megvásárolhatjuk őket. Az arra érdemes felszerelési tárgyakat tovább is lehet fejleszteni több fokozatban, így igazi nyálcsorgató tulajdonságokkal megpakolt isteni szintű cuccokhoz juthatunk.
Ez még messze nem isteni szintű tárgynak készül
A kampányban 13 pálya áll rendelkezésünkre, melyeket a választott nehézségi fokozattól függően 1, 2 vagy 3 csillagosra teljesíthetünk. Ha sikerült, tovább növelhetjük az adott pálya szintjét, a több jutalomért, tapasztalati pontért, és varázstárgyért cserébe azonban a szörnyek is arányosan erősebbek lesznek. Egészen 4-es nehézségi szintig mehetünk. Ha a kampány minden pályáját teljesítettük valamilyen fokozaton, akkor megnyílnak a jóval nehezebb, serleggel jelölt scenario pályák, ezekből öt van. 20. szinttől próbálkozhatunk a normál pályákon a scenario móddal is, amelyben még finomabban testre szabhatjuk a nehézséget, végtelen módban pedig összemérhetjük erőnket a világ többi játékosával, hogy kiderüljön, ki bírta tovább a szörnyek ellen. A kampányt elsőre normál fokozaton kb. 10 óra alatt teljesítettem, és ezzel mindössze 20. szintig jutottam el (a maximális szint 100). Úgy tűnik párszor végig kell még mennem a pályákon, hogy megerősödjek és meg tudjak birkózni az újabb kihívásokkal. Jobban örültem volna, ha inkább több pálya van, és nem kell a meglévőket ismételgetni, de a változatos játékmódok talán némileg kárpótolnak ezért. A szokásos kooperatív mellett létezik egy versus mód, amelyben az egyik játékos a vadász, a másik pedig a szörnyek bőrébe bújhat. Aki a szörnyeket irányítja, szellem formában közlekedhet a pályán, ilyenkor nagyon gyors, sebezhetetlen, és lehetősége van, hogy megszálljon egy szörnyet, átvegye felette az irányítást, letérjen a kijelölt útvonalról és kicselezze a védőt. A többjátékos módokban sajnos egyelőre nehéz meccset találni, ezért érdemes egyeztetni a többi játékossal Steamen vagy a különböző fórumokon. Lehetőség van a felhasználók által készített, Steam Workshop segítségével megosztott pályákon is játszani, ezekért azonban nem kapunk xp-t. A játékhoz kapott szerkesztő nagyon felhasználóbarát, segítségével egyszerűen építhetünk saját pályákat és népesíthetjük be szörnyekkel. Bár már a végleges verziót teszteltük, még akadtak benne kisebb bugok, és elírások, de a Neocore-t ismerve ezeket hamar javítani fogják. Összességében ismét egy szórakoztató, addiktív játékot kaptunk a magyar csapattól, amely még hosszú ideig kellemes kikapcsolódást biztosít a műfaj szerelmeseinek. Platformok: PC, PS4, Xbox One Tesztplatform: PC Értékelés: 8/10
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Terror
2015.02.16. 12:44
Ez egy igazán szórakoztató játék lenne, de már a III. tierben játszhatatlanul nehézzé válik. Van olyan pálya, ahol csapdát sem lehet építeni, csak a pályán előre kirakott ágyúkat lehet megvásárolni, amelyek a szörnyek felét sem irtják ki, szóval a maradékot mind nekünk kell. Ez nekem 62-es szintű karakterrel sem sikerült. Aztán volt olyan is, hogy 400 essence-szel indul a móka, és rögtön a legdurvább szörnyekkel indul a wave, ráadásul kétoldalról... Sok sikert, kalandor. Ha nem találtam volna trainert a neten, a játék felénél már kukáztam volna. Vannak problémák az irányítással is, de ezeket majd biztos orvosolják. Ezt leszámítva jó játék, mindenkinek ajánlom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.17. 21:42
Egyedül vagy co-opban toltad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Zotya21 Terro...
2015.02.18. 15:30
igen erre van a coop mode

de mondjuk az igaz hogy singleben is meg kéne tudni csinálni mindet

én is az első "aranykupás pályán kiakadtam amikor egyik oldalra volt essence még elment amikor rám rontott 180 dög"
de aztán menjek másik oldalra ahol jön 280 darab és van 300 essence

próbáltam már eladni az egyik odlalt akkor a másikat felhúzni de persze utána a következő körbe meg már 3 helyről jöttek szóval esélytelen volt 26. ossal és egyedül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. KisDre
2015.02.19. 00:28
Ejj, bezzeg máskor arra panaszkodnak hogy túl könnyű a játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. madcaptain KisDr...
2015.02.19. 02:09
Nem hiszem, hogy a Van Helsing (mely messze a legnehezebb ARPG) keszitoi uj jatekanal arra panaszkodnanak, hogy tul konnyu a jatek

Mindenestere kalap le elottuk mar a Van helsing 1 kapcsan is irtam nekik, hogy ki kene adjanak egy tower defense-es jatekot amilyen a Van helsingbe mint egy minigame mar benne volt. (es ezek szerint sokan masok is ezen a velemenyen voltak)

Mas kerdes nem tudom mennyire jo az idozites, szerintem a tower defense hype mar elult. Es viszonylag sok jatek Dungeon defenders, Orcs must die stb van mar egy ideje a piacon.

En ugy erzem a kartyajatek / MOBA es variansaik vannak most a hype vonaton.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kihaennem
2015.03.04. 12:01
azért ez is rendben volt
http://youtu.be/CzHcItrb3Ao
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!