iPon Cikkek

Destiny 2 - Próbakör a bétával

Dátum | 2017. 08. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Minden hibája ellenére számomra a Destiny továbbra is az új generáció egyik, ha nem a legjobb multiplayer FPS-e. Egész egyszerűen ugyanis az a helyzet, hogy valamiért senki nem tud annyira kielégítő gunplayt betenni a játékába, mint a Bungie. Innentől kezdve pedig lehet sok mindent felhozni a Destiny ellen (sokszor jogosan), de ha egyszer az alapvető játékmenet annyira jó, hogy az ember újra és újra visszavágyik, akkor nincs mit mondani. Márpedig ez a helyzet, ráadásul azért azt is meg kell hagyni, hogy a játék kiegészítőről kiegészítőre folyamatosan javult. A Bungie pedig most egy év késéssel ugyan, de lezárt egy korszakot, és hamarosan érkezik a Destiny 2. Ezt már kizárólag az új generációs konzolokra, valamint PC-re fejlesztik, ráadásul vélhetően a stúdió sokat tanult az előző részből. Ennek következménye, hogy a karakterünket ugyan átvihetjük, a felszerelésünket már nem. Sőt, a bétába gyakorlatilag semmit sem, ugyanis csak ki kell választanunk egy karakterosztályt, majd már bele is vetődünk az akcióba. Azt nem tudom, hogy ez a végleges játékban is így lesz, de a kipróbálható első küldetés végét tekintve nagyon elképzelhető, hogy ezt direkt tervezték ilyenre.
A sztori szerint ugyanis nagy gáz van, mert amíg az emberiség utolsó városában a Tower elit népe éli a közepesen vidám életét, egyszerre csak hatalmas támadás ér minket. A támadó fél nem idegen (mármint az): a Cabalról van szó, aminek egy új, elit frakciója, a Red Legion gondolja úgy, hogy némileg átértelmezi a felállást. Ennek fényében nem csak a várost és a Towert rohanják le egy váratlan invázióval (és semmisítik meg az egészet pillanatok alatt), hanem egy furcsa eszközzel nekimennek a Traverelernek. A Traveler ugyebár az a misztikus, gömb alakú objektum (lény?), aki a város felett lebeg, és aki biztosítja az Őrzők (és így a játékos) számára a Fényt, amiből tulajdonképpen az erőnket merítjük. Na, a Red Legion vezetője, Primus Ghaul rövid úton arra az elhatározásra jutott, hogy ezt az egészet szépen lekapcsolja, és megpróbálja valahogy kihasználni (?), lemeríteni (??), vagy csak elfoglalni (???) a Traverelt. Erre a béta első küldetéséből nem lehet rájönni, de marha izgalmas az egész.
Szóval, ebbe a káoszba csöppenünk bele a hősünkkel. A Tower minden része ég, kívül csatahajók és vadászgépek harcolnak, mindenki kétségbe van esve, nekünk pedig valahogy menteni kéne a helyzetet. Az első küldetés meglehetősen méretes, jó sok szöveg van benne, ráadásul azok jól is vannak megírva, így tehát első ránézésre hihetünk a Bungie-nak, hogy most tényleg alaposan ráerősítettek a sztorira. Azonban ahogy megkapjuk az irányítást, hirtelen minden nagyon ismerős lesz. Ami persze nem baj, hiszen ahogy a bevezetőben írtam, a Destiny alapvető játékmenete mindig is fantasztikus volt. Ezen a fronton tulajdonképpen pontosan ugyanazt kapjuk, mint az elődben: sok ellenünk érkező ellenfelet, akik ráadásul eléggé okosak is, látványos összetűzéseket, és a végletekig kielégítő lövöldözést. Mindehhez pedig társul az a fajta igényes és lenyűgöző pályatervezés, amiről a Bungie mindig is híres volt már a Halo első részétől kezdve.
A bétában kipróbálható egyetlen strike, a The Inverted Spire sem fog meglepetést okozni senkinek, ugyanis szinte pontosan ugyanarról van szó, mint az első rész esetében. Hárman állhatunk össze legyűrni az ellenfeleket, csak éppen ha lehet, akkor a pályák még nagyobbak és látványosabbak, van egy csomó kvázi ügyességi rész, az utolsó főellenség pedig abszolút megfelelő kihívást nyújt. Két dolgot azonban még a strike előtt észrevehetünk. Egyrészt nem kell többé föld körüli pályára állnunk, hogy el tudjunk indulni máshova, hanem ezt közvetlenül megtehetjük, így némi időt spórolunk. Persze, ez a bétában valószínűleg direkt van így, hiszen még nem került be az új közösségi tér, ami a Towert kiváltja majd, azonban jelenleg úgy tudni, hogy a végleges játékban is megmarad ez a lehetőség.
A másik változás, amit észreveszünk majd, hogy a Super és a gránát cooldown ideje alaposan megnövekedett. A helyzet az, hogy ezt eredetileg elszúrta a Bungie az első Destinyben, ugyanis sosem tervezték, hogy ez a kettő ennyire erős lesz. Közben azonban kiderült, hogy a játékosok szeretik OP-nek érezni magukat, így végül az mégis nagy siker lett, annak ellenére, hogy a kompetitív multiplayerben sokan panaszkodtak arra, hogy mindkettő túl erős. Erre most a Bungie megnövelte a cooldown-t, a játékosok pedig (megjósolható módon) lázadoznak a döntés ellen annak ellenére is, hogy egyelőre egyértelműnek látszik, hogy a multiplayer kiegyensúlyozottabb lett tőle. Mindenesetre most már azt hallani a stúdió irányából, hogy a végleges megjelenésre csökkentik majd a cooldown időt, de hogy ez jó lesz-e vagy rossz, arra már csak az idő adhat választ. Nekem a kooperatív küldetések alatt kifejezetten hiányzott a dolog, viszont a kompetitív részlegen egyáltalán nem, szóval kérdés, hogy tudnak-e valamiféle középutat találni, ha már láthatóan nem akarják szétválasztani a kettőt ebből a szempontból.
Az is kérdés, hogy mennyire lesznek népszerűek a kompetitív módot ért egyéb változások. Mostantól minden játékmód szigorúan 4v4-es, és még az előző részben alapnak számító Control is átment változásokon. Mostantól minden mérkőzés úgy kezdődik, hogy az első pont már az uralmunk alatt áll, a többit pedig szimplán elfoglalhatjuk úgy, hogy mellé állunk, és többé nem kell azt először visszafoglalni az ellenségtől, majd áttéríteni a mi oldalunkra, hanem rögtön hozzánk kerül. Ezen kívül minden egyes elfoglalt ponttal gyorsabban növekszik a csapatunk előnye, így a meccsek általában véve rövidebbek, illetve a Superhez és a gránáthoz hasonlóan nerfet kapott a spéci fegyverünk is: a Heavy Ammo-t leváltotta a Power Ammo, amit mostantól leginkább minden csapat a saját spawn helye körül talál majd meg. Sok változás érte tehát a Destinyt, még ha maga a kampány és a kooperatív tartalom hasonlónak is tűnik. A számos apróságtól mégis úgy érezhetjük majd, hogy alapvetően egy új játékot tolunk, a kérdés már csak az, hogy melyik változás marad meg, és melyik nem. Vélhetően a béta is pontosan ezért volt: a Bungie ezúttal tényleg reagálni szeretne a visszajelzésekre.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Lazahunter
2017.08.13. 00:09
"Minden hibája ellenére számomra a Destiny továbbra is az új generáció egyik, ha nem a legjobb multiplayer FPS-e. Egész egyszerűen ugyanis az a helyzet, hogy valamiért senki nem tud annyira kielégítő gunplayt betenni a játékába, mint a Bungie."

Kár, hogy a gunplayen kívül több pozitívumot nem lehet elmondani a játékról ...... számomra a béta csak annyit mutatott, hogy ez nem egy 2. rész, hanem inkább egy különálló DLC ... és semmit sem mutattak be az első rész legvitatottabb részeiből, mint pl a lootrendszer ... de az elérhető tartalomról se tudunk még semmit.

Kipróbálom majd a PC-s bétát is, és megjelenés után bevárom a játék első pár hetét, akkor úgyis minden kiderül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tomm27 Lazah...
2017.08.13. 20:37
Hát azért lehet, és valljuk be ha egy fps játéknál maga a lövöldözés ami köré épül nem stimmel bukott ügy, és ebben a destiny nem hibázik tényleg az egyik legjobb élményt nyújtja. Minden más olyan szinten mellékes hogy a destiny támogatottságán lehet látni mennyire is érdekli az embereket az hogy 50 helyett 10 perk van, nem rpg nem mmo csak elemeket emel át a műfajba, itt pont ez a lényeg hogy ez nem egy belső nézetes mmo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nanotek
2017.08.16. 16:24
Kérdem én? Egy bétától ugyan mi a tökömet várhatna az ember, egy hosszabb demo, nem több. Majd, ha a véges tartalom kifogásolható lesz, akkor megértem. Viszont így, csak egy béta. Arra pont jó, hogy lecsekkold fut-e a konfigodon, elbohóckodsz vele pár órát, aztán delete. Nem hiszem, hogy ellőnék az első rész hibáit. Kutyának se kéne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!