iPon Cikkek

Destiny 2 - Teszteltük a PC-s verziót

Dátum | 2017. 10. 31.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A konzol és a PC nem ugyanaz (az év megállapítása). Jellemzően eltérő módokon, különböző testhelyzetben, különböző méretű kijelzőkön, továbbá más beviteli eszközökkel játszunk PC-n és konzolon. Éppen ezért nagyon fontos, hogy konzolra jellemzően máshogy kell játékot tervezni, mint PC-re, és fordítva. Ez pedig különösen igaz egy olyan műfajban, ahol a (gyors) bevitel rendkívül fontos, úgy mint az FPS-ek esetében. Éppen ezért lehetett a Halo az egyik első, igazán sikeres konzolos FPS. A Bungie kizárólag konzolokra tervezte, így minden egyes pontján el tudtak gondolkozni: ez most hogy működne jól Xboxon? Mert máshogy kell megoldani a pályatervezést, a karakter mozgáskultúráját, a célzást, máshogy kell viselkednie az ellenfeleknek, és még fegyvert is máshogy kell váltani ahhoz, hogy egy FPS igazán jól működjön konzolon.
A gépigény: Minimum CPU Intel: Intel Core i3-3250 3,5 GHz, Intel Pentium G4560 3,5 GHz CPU AMD: AMD FX-4350 4.2 GHz GPU Nvidia: Nvidia GeForce GTX 660 2GB, GTX 1050 2GB GPU AMD: AMD Radeon HD 7850 2GB RAM: 6GB Ajánlott CPU Intel: Intel Core i5-2400 3,4 GHz, i5 7400 3,5 GHz CPU AMD: AMD Ryzen R5 1600X 3,6 GHz GPU Nvidia: Nvidia GeForce GTX 970 4GB, GTX 1060 6GB GPU AMD: AMD R9 390 8GB RAM: 8GB
Ezt követően a Bungie több mint 15 évig kizárólag konzolokra készített FPS-eket, egészen mostanáig. A Destiny 2 az első olyan játékuk, ami megjelent PC-re, így rögtön felmerül a kérdés, ami az előző gondolatmenetem fordítottja: ha valamit alapvetően konzolokra terveztek, az jól működik-e PC-n? És egyáltalán, milyen érzés egy olyan stúdió játékával nyomulni PC-n, ami a konzolos körökben legendás szintre emelkedett, és egykor az Xbox definitív fejlesztője volt? Az első gondolatunk persze az, hogy túl sok probléma nem lehet. Elvégre mi gond származhat abból, hogy feljebb tekerjük a grafikát, magasabb framerate-tel nyomolunk, és egeret-billentyűket használunk a kontroller helyett? Ettől legfeljebb jobb lehet minden, nem igaz? Nos, a helyzet nem ilyen egyszerű, pont a fentebb már említett dolgok miatt, mindenesetre azt le kell szögezni: a Destiny 2 nagyon más játék PC-n, mint konzolon játszva.
A legfontosabb változást természetesen az input jelenti, hiszen egérrel bármilyen körülmények között milliméterre pontosan tudunk célozni. Konzolokon a Destiny 2 alapvetően egy lassabb menetű, megfontoltabb játék, leginkább a közeli és középtávú harcra kihegyezve, ahol minden lövésnek súlya van, a kontrollerrel való pontos célzás pedig igazi jutalom. Jó érzés, amikor a fehér helyett az extra sebzést jelentő sárga sebzésszámokat látjuk, ha sikerül eltalálni az ellenfél fejét (vagy éppen hasát, ha mondjuk a vexről van szó). Számomra a legnagyobb különbséget ez adta: PC-n gyakorlatilag ez nem jelent semmit, úgy mentem végig szinte kizárólag kritikus lövésekkel, mint az álom. Ezen kívül a 60+fps lehetősége jóval gyorsabb, pörgősebb érzésű játékot eredményez a konzoloshoz képest, ez a kettő pedig azt jelentette, hogy teljesen máshogy játszottam PC-n, mint korábban PS4-en. Szinte már-már Call of Duty-féle tempóra váltottam, ezerrel belementem az ellenfelekbe, mert tudtam, hogy mire közel érek hozzájuk, a csürhe nagy részét már úgyis lerendezem menet közbeni kritikus lövésekkel, aki pedig megmaradt, azt meg szétsorozom vagy leütöm közelharcban.
De a fegyverek használhatósága is sokat változott. Sokan szeretik például feljebb tekerni a kontroller karjainak érzékenységét, ami a közeli tűzharcban előnyt jelenthet, viszont ha sniperkedni akarunk, akkor egyértelműen hátrány. PC-n természetesen ilyen probléma nincs, az egér használatával ugyanolyan hatékonyak lehetünk bármilyen távolságból, ez pedig alapvetően tudja befolyásolni a fegyverválasztásainkat. Bármennyire furcsa kimondani, a Destiny 2 szinte teljesen más érzésű játék PC-n, mint konzolon. Egyikről sem mondanám, hogy jobb a másiknál, egyszerűen csak más. Ami viszont egyértelműen probléma a PC-s verzióban, hogy szinte röhejesen könnyűvé vált a fentebb leírtak miatt. Eleve a Destiny 2 konzolon is sokkal könnyebb volt, mint az elődje, ami számomra nagy csalódás volt már PS4-en is, PC-n pedig egyedül is dalolászva tolhatjuk végig, ketten együtt pedig már elég csak facerollolni és vége az aktuális küldetésnek.
Így érjük el a legnagyobb Power Levelt a leghamarabb A Destiny 2-ben a legfontosabb a megfelelő Power Level (korábban Light Level) elérése. Ahogy az lenni szokott, ez a megszerzett felszereléseinktől függ. Fontos megjegyezni, hogy az alábbiak csak a leggyorsabb, leghatékonyabb módját jelentik a lehető legnagyobb Power Level megszerzésének, szóval nem kötelező jellegű ezt követni. Ha valaki csak casual módjára szeretne játszani, a különböző aktivitások teljesítésével úgyis növekedni fog a karaktere hétről-hétre. Fontos, hogy lehetőség szerint csatlakozzunk egy klánhoz, amin belül valaki teljesíti a heti kihívásokat, mert ezzel is újabb cuccokkal gazdagodunk. De még mielőtt belevágunk, egy fontos megjegyzés a tárgyakról, pontosabban a modokról A Destiny 2-ben a tárgyak kaphatnak kék vagy lila modokat. Nekünk csak a lila számít, ezek ugyanis olyan perkökkel jönnek, amik +5 szintet hozzáadnak az adott tárgy szintjéhez. Ez tehát azt jelenti, hogy ha egy tárgy szintje 280, de van rajta +5-ös mod, akkor valójában csak 275-ös. Na már most, ha esik nekünk egy 280-as felszerelés +5-ös mod nélkül, akkor az tényleg 280-as szintű. Viszont, ha ezt infuse-oljuk az előző, 280-as holminkba, akkor a +5 mod rajta marad, így tehát egy 285-ös cuccot kapunk végeredményül. Végső soron így lehet elérni a lehető legmagasabb szintet. A lényeg tehát, hogy a lehető leghamarabb minden holmink legendary minőségű legyen +5-ös moddal, onnantól kezdve pedig ezekbe infuse-oljuk az újabb, nagyobb szintű holmikat (persze csak akkor, ha azok eleve nem magasabb szintűek, és van rajtuk +5-ös mod). És akkor jöjjön a sorrend: 1. Érjük el a maximális 20-as szintet. 2. Menet közben semmiképp ne költsük el a különböző frakcióknál megszerezhető tokeneket! 3. 20-as szinten kezdjük el tolni a különböző aktivitásokat: a legjobbak a heroic public eventek, de jók a lost sectorok, strike-ok és adventure-ök is. Ha jobb holmit találunk, mint amink van, akkor egyszerűen cseréljük le. Az infuse-olással ne foglalkozzunk, amíg nincs legalább Legendary szintű holmink, rajta +5-ös moddal. 4. A megszerzett engramokat azonnal váltsuk be, még akkor is ha Legendary vagy Exotic minőségűek, mert ezek szintje meg van határozva abban a pillanatban, ahogy felvettük őket, szóval felesleges várni velük. Egyetlen 200-as szint alatti Exotic engramot tartsunk meg egy Exotic küldetéshez. 5. Kezdjük el beváltani a frakciós tokeneket, de mindig úgy, hogy egyszerre csak egy holmit kapjunk. Hasonlítsuk össze a meglévővel, és ha jobb vagy +5 mod van rajta, cseréljük ki. A +5 modos holmikra általánosan mindig figyeljünk, mert nagyon fontosak. 6. Ha kifogyunk a frakciós tokenekből, csináljunk aktivitásokat a területen, és váltsuk be őket. Ezzel át kell lépnünk a 260-as szintet, és elkezdhetjük nyomni a heti kihívásokat. Fontos viszont, hogy semmiképp se váltsuk be a végső jutalmat (ami Powerful holmit ígér). 7. Folytassuk a frakciós tokenek beváltását, cserélgessük a cuccainkat minden esetben olyanra, amin van +5 mod, vagy ha nincs, akkor infuse-oljunk olyan holmiba, amin van +5 mod. Szerezzük meg a klános jutalmakat, kivéve ezúttal is a Powerful részt. 8. Kezdjük el csinálni az exotic küldetéseket a fegyverekért. Nagyjából mindegy, hogy melyikkel kezdjük, de talán a Sturmmal érdemes, a megszerzett fegyvert pedig vegyük fel (már ha nagyobb szintű, mint a miénk, márpedig annak kellene lennie). 9. Váltsuk be kettő heti kihívás Powerful jutalmait, szépen egyesével. Vegyük fel, amit kell, szokás szerint figyeljünk a +5 modokra, infuse-oljunk, ha kell. 10. Jöhet a következő exotic küldetés, ami ezúttal a Rat Pack legyen. Ha megszereztük vegyük fel, mert magasabb szintű, mint a Sturm. 11. Váltsuk be a maradék heti kihívások Powerful jutalmait, szokás szerint cserélgetve a holmijainkat. 12. Jöhet az utolsó exotic quest, amiben a MIDA-t szerezzük meg. Fontos, hogy ez előtt legalább egyszer úgy alakítsuk a felszerelésünket, hogy a lehető legnagyobb szintet érjük el. Ezután akár variálhatunk is, a lényeg, hogy a játék egyszer megjegyezze, hogy a mi jelenlegi felszerelésünkből kihozható maximális szint, ugyanis amikor megszerezzük a MIDA-t, annak a szintje ehhez fog igazodni.
Fáj kimondani, de a PC-s Destiny 2 pont a könnyűsége miatt szinte fájóan unalmas. És ez rávilágít arra is, hogy egyébként mennyire kevés tartalom van a játékban. Ha az ember végigszalad a kampányon (márpedig jelen esetben ez tényleg szaladást jelent), tulajdonképpen az egyetlen dolga az marad, hogy összefarmolja a megfelelő itemlevelt (oké Power Levelt) az érkező egyetlen darab raidre. Meg persze ott a PvP, ami viszont továbbra sem az igazi. Viszont azt meg kell hagyni, hogy a PC-s port fantasztikusan sikerült. A programozásért nem teljesen a Bungie, hanem az Activision egy másik stúdiója, a PC-s fejlesztésben eléggé járatos Vicarious Visions a felelős. És mindent eltaláltak: a játék remekül fut, sokféle opciót kapcsolgathatunk, és nagyon jól néz ki. Persze, már PS4-en is nagyon jól festett, hiszen a művészi színvonala kiemelkedő, de PC-n ez még hangsúlyosabban kijön. És pont emiatt még alacsonyabb beállításokon is teljesen rendben van a grafika.
Grafikai beállítások A Destiny 2 szerencsére számos beállítási lehetőséget kínál, az Nvidia pedig készített is egy röhejesen részletes tesztet arról, hogy melyiknek milyen hatása van a teljesítményre. Mindenesetre úgy látszik, hogy egy jobb videókártyán szinte mindent felhúzhatunk komolyabb büntetés nélkül, a legtöbbet talán az árnyékok és az ambient occlusion lejjebb vétel nyerhetjük. - FOV - 55 - 105 (85 az alap) - Graphics Quality - Low, Medium, High, Highest (vagy egyénileg beállított) - Anti-Aliasing - Off, FXAA, SMAA - Screen Space Ambient Occlusion - Off, HDAO, 3D - Texture Anisotropy - Off, 2x, 4x, 8, 16x - Texture Level - Lowest, Low, Medium, High, Highest - Shadow Quality - Lowest, Low, Medium, High, Highest - Depth Of Field - Lowest, Low, High, Highest - Environmental Detail Distance - Low, Medium, High - Character Detail Distance - Low, Medium, High - Foliage Detail Distance - Low, Medium, High - Foliage Shadows Distance - Medium, High, Highest - Light Shafts - Medium, High - Motion Blur - On/Off - Wind Impulse - On/Off - Render Resolution - (%-os skálázás) - HDR - (On/Off) - Chromatic Aberration - (On/Off) - Film Grain - (On/Off)
Ráadásul a képfrissítés nincs limitálva, elméletileg akár 200fps felett is futhat. És még a FoV is állítható, ami a PS4-es változat eléggé szűk látótere után nagyon jól esik az ember szervezetének. Igaz, minden konzolos Bungie-játékban (sőt, a legtöbb konzolos FPS-ben) eléggé szűk a FoV, így igazából megszoktuk már, ez ott nem hatalmas probléma, de PC-n azért az első dolgom volt felhúzni 100-ra (a maximum 105 egyébként). A legfontosabb erénye azonban, hogy a híres Bungie-féle gunplay teljesen átjön, és ilyenkor veszi észre az ember az olyan dolgokat, mint például a hang. Mert az egy dolog (a legfontosabb), hogy a fegyvereket jó érzés elsütni, hogy látványosan találnak be az ellenfeleken, jók a visszajelzések. De emellett ugye konzolon ott van a kontroller rezegtetése is, ami egy újabb visszajelzési forrás, ami a fegyverek erejét tudja érzékeltetni. Az, hogy ennek ellenére a PC-s verzió meg tudta őrizni az élményt, javarészt a fantasztikus, brutálisan jól szóló hangoknak köszönhető. Szóval, milyen a PC-s Destiny 2? Mint port, gyakorlatilag tökéletes. Mindenre odafigyeltek, amit egy PC-s játékos akarhat, egyedül az overlay-t használó programok tiltása jelenthet némi kellemetlenséget, de ha tényleg ezen múlik az online játék tisztasága, akkor ez még elfogadható kompromisszum. Mint játék, a Bungie-féle formula jól működne PC-n, ha a nehézség belövésével többet foglalkoztak volna. A tartalom viszont ugyanúgy kevés benne, mint a konzolos verzióban, csak itt a könnyűség miatt még kevesebbnek érződik. Összességében a Destiny 2 jó játék PC-n is, de itt már egyértelműen ki merem jelenteni, hogy a teljes árát nem éri meg. De hogy leárazásra mikor számíthatunk, az jó kérdés, mert az Activision (Blizzard) nem éppen arról híres, hogy hamar engedne a játékai árából.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. tomm27
2017.10.31. 17:46
Azert a jo porttal vitatkoznek, klan lista nem tolt be es ez memory leak-et okoz ami miatt PVE-ben 30 perc utan stutter es lag majd fps dropp lesz, PVP-ben erdekes mod tovabb birja akkor csak ilyen 1,5 ora utan kezdi el. Nem kicsit szaggat nem kicsit tordelt a kep, jatszhatatlan es mindig ujra kell inditani a jatekot. Mielott barki leszolna csereljem le a fa pc-m (Alienware 17 r4 1070 6820hk qhd panel) ez egy mindenki altal tapasztalt hiba aki klanban van, amint kilep az ember megszunik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. InGen
2017.10.31. 20:05
Hát, az a helyzet, hogy ebben igazad van.

FOS A PORT, INSTANT SHIFT+F8

((((((((((((((((((((((((((
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. norman81
2017.11.01. 06:45
Csak nekem furcsa az ajánlott gépigény?

I5 2400/r5 1600x? Az i5 2400-et hozza egy R3 1200, ha az i5 7400-et nézzük, akkor az ellen kb ott az 1300x ami adott progi esetén kb egal, vagy minimalis lemaradást produkál. Vitázni nem szeretnék, nem is fogok "vita/személyeskedő" hsz-re reagálni. Avagy nem szeretnék AMD Vs Intel cirkuszt.

tomm27 Remélem javítják a problémát minél hamarabb, elég meredek amit írsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.11.01. 09:02
Klánban vagyok és nálunk semmi probléma. Több órás játék után se jelentkezik szaggatás, vagy bármi más hibajelenség. Minden max. beállításon és fix 60 fps-el (vsync) fut. Nem lehetséges, hogy csak nagy létszámnál jön elő? Haverokkal nyolcan vagyunk klántagok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. B_Real norma...
2017.11.01. 11:10
A gépigényekből a legtöbb esetben nem szabad kiindulni. Pl. most talán a FF15-nél nem adtak meg AMD GPU-t a gépigénynél, amiből ugye lehetne feltételezni, hogy el sem indul rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Svindler tomm2...
2017.11.01. 16:20
Véletlenül nem valami fura klán nevetek van, mint pl. Drop table clans, vagy űűúúááőőő?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. 19milan97 tomm2...
2017.11.01. 17:08
Klánban vagyok, több órányi játék után sem laggol, minden high-on van, pedig AMD procival vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. norman81 B_Rea...
2017.11.02. 07:58
Persze, hogy nem, ezért is írtam, hogy fura, AMD oldalról nézve meredeken eltúlzott. De, amíg,Te,Én és még sokan mások tudják ezt, addig az egyszerűbb usernek meg némiképpen félreveztő is lehet. Pl, ha pont emiatt a játék miatt szeretne új gépet. Persze ez nem csak ennél a játéknál fordult elő eddig, hogy valami nem teljesen kerek a hardverigényt illetően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nemlehet norma...
2017.11.02. 09:59
Konkrétan nem volt az utóbbi időben olyan AAA játék aminél bármi értelme is lett volna a gépigénynek....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tomm27 dduvi
2017.11.02. 16:19
Az olyan klanoknal jelentkezik ahol US es EU tagok is vannak, marmint az inditasnal regiokenti eloszlasra ertem. Es a v-sync nem megy ugye g-sync monitornal nem kell lehet az is megoldas.

Svindler: Semmi kulonleges, normal karakterek.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. habocky
2017.11.06. 11:42
Hát ez így elolvasva, jó nagy kalap szarnak tunik.

Pcn unalmas és végigfutom, a konzolon meg azért nehezebb, ert ótvar kontrollerrel kell lőnöm? camon man....

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Anklefoot
2017.11.06. 20:36
"Szóval, milyen a PC-s Destiny 2? Mint port, gyakorlatilag tökéletes. Mindenre odafigyeltek, amit egy PC-s játékos akarhat,"
Ezt azért kicsit erősnek érzem, köhöm, text chat, köhöm.
Beállítások felől egy tizedes értékekkel léptethető mouse sensitivity ráfért volna, 4-en túl lassú, 5-en túl gyors, és a FOV sem túl pontos.
FPS ingadozások nálam nem jelentkeztek, de reddit tele van vele. Gondolom nem véletlen ahogy előttem is írták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!