iPon Cikkek

Destiny - a félmilliárd dolláros játék

Dátum | 2014. 09. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ezen a ponton valószínűleg már nagyjából mindenkinek van valamiféle fogalma arról, mi is az a Destiny. Ebben az évben nehéz volt elmenni a név mellett, melynek fejlesztésébe és marketingjébe a világ legnagyobb játékkiadója, az Activision több, mint 500 millió dollárt tett bele, és ami egyébként az egyik legfelkapottabb konzolos fejlesztőstúdiónál, a Halo-sorozatot is jegyző Bungie-nál készült. Az utóbbi hónapokban ráadásul nem kellett már csak a kiadott előzetesekre, videókra hagyatkoznunk, hiszen ha az alfa verziót nem is, de a bétát három napra teljesen nyílttá tették, így nagyon sokan kipróbálhatták. Pár nappal ezelőtt aztán megjelent a végleges verzió, és sajnos majdnem minden félelmünk beigazolódott, ami a bétával kapcsolatban felmerült. A Destiny egy döbbenetes sci-fi shooter, aminek minden porcikáján érződik a hatalmas költségvetés, azonban úgy tűnik, mintha maguk a készítők sem tudták volna, mit is akarnak kihozni belőle. Ez pedig rányomja a bélyegét a végeredményre. De kezdjük a pozitívumokkal. Talán sehol máshol nem látszik meg jobban a játékba ölt dollármennyiség, mint a grafikában és a látványvilágban. A Destiny ugyan megjelent az előző generációs konzolokra is, azonban leginkább az új PS4-en és Xbox One-on érzi otthon magát. Azt nem merném egyértelműen kijelenteni, hogy technológiailag a legfejlettebb lövöldözős játék (pont azért, mert futnia kell valahogy a régi konzolokon is), de hogy művészileg abszolút letaglózó, az teljesen biztos. A Föld lepusztult, poszt-apokaliptikus látványától kezdve a Hold barlangjaiból nyíló fantasztikus földalatti templomokon át a Vénusz erdős-mocsaras vidékeivel bezáróan a Destiny majdnem minden egyes percben ad valamit indokot arra, hogy pelenkát kelljen cserélni. Ez pedig nagyon feldobja a felfedezés élményét, minden sarkon azt vártam, hogy milyen újabb látványos sci-fi díszlet tárul majd a szemem elé. Ja, és ugyan nem szorosan ide tartozik, de a Destinynek van a legszebb, legjobban használható kezelőfelülete, amit valaha játékban láttam.
Aztán ott van maga a nyers játékélmény, a tiszta lövöldözés. Az első Halo megjelenése óta tartom a véleményem, hogy senki nem tud úgy FPS-t készíteni, mint a Bungie. A Destinyben minden egyes fegyver elsütése felér egy kisebb orgazmussal. Lövéseink nyomán az összes ellenfél úgy hal meg, csuklik össze, esik szét, robban fel, hullik darabjaira, hogy már szinte vágyakozva visszük rá a célkeresztet a következő rosszarcúra, akit aztán ismét telepumpálhatunk ólommal. A stúdió a Halo-sorozattal a tökélyre fejlesztett egy olyan játékmenet-formulát, mely itt is hibátlanul működik. Ennek lényege, hogy egy viszonylag nagyobb területen, a helyszín adottságait kihasználva üthetünk rajta egy csapatnyi ellenségen, akikkel aztán valahogy el kell bánnunk. Ha sikerült, jön egy kis “séta”, majd ismét egy maroknyi ellenfél, és így tovább. Ez a formula csak úgy működhet, ha az ellenfelek intelligensek, hiszen például a Call of Dutyval ellentétben az esetek többségében nem egy folyosón jönnek majd velünk szembe, és nem fix, előre beállított pontokról lövöldöznek ránk. Tudniuk kell reagálni a játékos cselekedeteire, és nekik is alkalmazkodniuk kell a viszonyokhoz. Ebben pedig a Destiny példásan teljesít, néhány furcsa kivételtől eltekintve a velünk szemben felvonuló szörnyek okosan, és fajukra, képességeikre jellemző egyedi módon viselkednek. Az ilyen jellegű játékmenet azért remek, mert egészen más perspektívába helyezi a nehézséget. Mivel a Destiny pályái elég teret adnak a kibontakozásra és az egyéni ötletek kivitelezésére, játékosként úgy érezzük, hogy mi irányítunk, és kizárólag a mi hibánk, ha elbukunk - és miközben a program tölti vissza a legutolsó mentési pontot, már azon gondolkozunk, hogyan és mit kell legközelebb másként csinálnunk.
Szintén kizárólag szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a hangzásvilágról is. Ritkán szoktam két-három szónál többet vesztegetni erre egy tesztben, de ezúttal muszáj, ugyanis a hangzás jelentősen hozzátesz a Destiny játékélményéhez. A fegyverek egy brutális mennydörgés erejével szólnak, a zenék pedig egyszerűen csodálatosak. A Bungie ezen a téren mindig is különösen erős volt, köszönhetően két zseniális zeneszerzőjének, Marty O’Donnelnek (aki azóta már nincs a csapatnál) és Michael Salvatorinak. Csak egy példa arra, hogy a stúdió címeinek mennyire fontos része a hangzás: a Bungie egyetlen játékában, és így a Destinyben sincs lehetőség a menüből külön állítani a beszéd, a hangeffektek és a zene hangerejét, Marty O’Donnel ugyanis mindig ragaszkodott ahhoz, hogy az általa kitalált elegy a tökéletes, és a játék élvezetéhez ez maradéktalanul szükséges, úgyhogy a tisztelt felhasználó csak ne birizgáljon bele. Innentől azonban már nem tudok egyértelműen pozitívan beszélni a Destinyről, és akkor ezzel visszakanyarodnék a teszt elejére: mintha maga a stúdió sem tudta volna, hogy mit is akar készíteni. Mert tulajdonképpen mi a Destiny, azon kívül, hogy alapjaiban egy jó FPS? Nos, a Bungie shared-world shooterként hivatkozott rá, vagyis egy olyan online játékként, ahol a területeken rajtunk kívül mások is jelen vannak, és közösen vághatunk bele az akcióba. A Destinyben jelenleg összesen négy bolygót (Föld, Mars, Vénusz, Merkúr) valamint a Holdat járhatjuk be, bár ez így egy kicsit túlzás, ugyanis mindegyiken egyetlen, nagyobb területet kapunk. Amíg itt bóklászunk, valóban összefuthatunk más játékosokkal, akiket valamilyen, számomra egyelőre érthetetlen algoritmus alapján tesz a közelünkbe a program - szó sincs tehát arról, hogy az MMO-khoz hasonlóan egyszerre több százan legyünk egy helyen. Ezeken a területeken belül helyezkedik el bolygóként négy-öt küldetés, melyek azonban már instance-oltak, vagyis véletlenszerű játékosok ott már nem fognak bóklászni.
A küldetésekre azonban hárman is elindulhatunk, közösen teljesítve a kihívásokat, ehhez azonban barátokat kell vinnünk, vagy előtte meg kell hívnunk ismeretleneket a Fireteam néven futó csapatunkba. Utóbbi szinte lehetetlennek bizonyult: előfordulhat, hogy csak én vagyok kifejezetten szerencsétlen, de egyetlen idegen sem akart velem eljönni küldetéseket teljesíteni, vagy eleve olyan játékosokat pakolt a közelbe a rendszer, akik a történet egy teljesen más pontján tartottak. A Destiny tehát nem érződik sem “megosztottnak”, sem pedig közösséginek, sőt, valójában a világ elég üresnek hat. Egyébként fantasztikus, ha sikerül barátokat találnunk, és együtt nekivágnunk a misszióknak, ugyanis az egyébként is remek játékélmény így még fokozódik, de ugyebár ott az a bizonyos “ha”. Érdekes módon a Bungie a küldetésekre nem rakott be matchmaking lehetőséget, ami leginkább azért furcsa, mert a szintén háromfős, a mezei küldetéseknél hosszabb és nehezebb Strike-oknál elérhető ez a lehetőség, és kiválóan működik. A Strike-ok az MMORPG-k dungeonjeinek helyi megfelelői, ahol előre haladva és a csürhét ledarálva bizonyos időközönként hatalmas főellenségekbe ütközünk. Ezek azonban jelenleg eléggé fantáziatlanra sikerültek. Nagyjából arról van szó, hogy megérkezünk a főellenséghez, szétszóródunk a területen, és sorozzuk, mintha nem lenne holnap, ugyanis olyan sok életereje van, hogy elsőre azt hittem, ez valami vicc, és nem értem a poént. A nagyipari ravaszhúzást néha megszakítják kisebb ellenfelek hullámai, akikre nem csak a nehezítés és a változatosság miatt van szükség, hanem egész egyszerűen azért, hogy a belőlük kieső töltényekből tovább tudjuk sorozni a főellenséget - anélkül ugyanis az összes fegyverünk összes tára üres lenne, mielőtt 5%-nyi életerőt sikerülne lelőni róla.
Ehhez hasonlóan a főküldetések sem tartogatnak sok változatosságot. Az esetek nyomasztó többségében az történik, hogy megérkezünk egy helyre - például egy idegen számítógéphez, ráküldjük a Ghost néven futó kis robotunkat, hogy szedje ki belőle az információt, nekünk pedig meg kell őt (vagy inkább magunkat) óvnunk a támadó szörnyetegek hullámaitól, amíg nem végez. Mivel egy FPS-ről beszélünk, ez itt nem egy akkora hiba, mint mondjuk egy (MMO)RPG-ben lenne, hiszen a küldetés céljától függetlenül azért ígyis-úgyis halomra kellene lőnünk az ellenfeleket, ám ennek ellenére nem fér a fejembe, hogy a korábban változatos és fantáziadús küldetéstervezéséről híres Bungie hogy engedhette ezt meg magának. Ráadásul a missziók nehézségének növekedése nincs arányban a karakterünk szintjének fejlődésével, ami azt jelenti, hogy egyszer-egyszer vissza kell majd térnünk korábbi missziókhoz, így ami elsőre talán még elment, az másodikra már inkább frusztráló. És nem csak a tapasztalati pontokért, de reputációért és lootokért is megéri többször végigmenni a küldetéseken (és a Strike-okon). Mindez nem lenne baj, ha a Destiny bővelkedne tartalomban, de nem ez a helyzet. A küldetések ugyanis nyers játékidőt tekintve olyan 7-8 óra alatt teljesíthetőek, ami a karakterfejlesztéssel, a fővárosként és pihenőhelyként szolgáló Towerben való vásárolgatással és mászkálással együtt olyan 14-15 órányi játékot jelent. Ez egyébként jó teljesítmény, ha a sima FPS-esek mezőnyéhez mérjük, azonban a Destiny komolyan épít a karakterfejlesztésre és a tárgyak gyűjtésére. Ahhoz pedig már ennyi tartalom nem elég, hogy a felsorolt tevékenységek ne tűnjenek repetitív farmolásnak ugyanazokon a helyszíneken. De még talán ez is elnézhető lenne valamilyen szinten, ha az új felszerelések folyamatos áramlása biztosítaná azt a fajta bizsergető érzést, mint amit mondjuk a Diablo III képes elérni. A Destiny lootrendszere azonban félkész. Hiába szerelhetjük fel karakterünket új sisakkal, páncéllal, fegyverekkel, ha ezek mindegyike nagyjából pontosan úgy néz ki, mint az előző, csak kicsit átszínezve, kicsivel több sebzéssel vagy védelmi ponttal, melyek hatása egyébként alig-alig érződik.
És akkor ott van a narratíva, ami gyakorlatilag nem létezik. Kár, mert az alapszituáció érdekes. Ezek szerint az emberiség első űrbéli lépései során belefutott a Traveler nevezetű hatalmas, idegen eredetű gömb-izébe, ami durván megdobta a technológiai fejlettségünket. Elkezdtük meghódítani a galaxist, és minden eléggé vidámnak tűnt, egészen addig, míg ki nem derült, hogy a Traveler amúgy nem véletlenül járt felénk, hanem menekült valami elől. Ez pedig nem más, mint a fantáziadúsan a The Darknessnek nevezett valami, ami jött, és alaposan rendet rakott a túlságosan felbátorodott emberiség sorai között. Annyira, hogy visszakényszerültünk a Földre, ahol a Traveler feláldozta magát az utolsó város megmentésére, ami jelenleg is az egyetlen biztonságos hely a Naprendszerben. Innentől kezdve azonban rendkívül kevés dolog derül ki: a küldetések elején és végén kapunk a Peter Dinklage (Tyrion Lannister) által szinkronizált kis robotunktól néhány jelentéktelen sort, majd jöhet az irtás. Sosem voltam ellenére annak, ha egy játék nem a történetre koncentrált, hanem a játékmenetre, és a Bungie mindig ennek szellemében dolgozott. A Halo-játékok narratívája mindig is nonszensz, de eposzi események sorozata volt, ha valaki az univerzum mélységeire volt kíváncsi, annak meg kellett venni a könyveket és a képregényeket. Ez egyben azt is jelenti, hogy a játékot nagyon kevésszer szakították meg átvezetők, szinte sosem vette el a program az irányítást a játékostól. A Destinyben is ez a helyzet: az egész végigjátszás alatt összesen három-négy átvezetőt kell csak megnéznünk, és ez jó. Az viszont nem jó, hogy semmi, de szó szerint semmi értelme nincs a sztorinak. Se füle, se farka.
Az talán már lejöhetett az eddigiekből, hogy a PvE (Players vs. Environment) beállítottságú játékosok jelenleg hosszú távon nem találják majd meg számításukat a Destinyben. Szerencsére azonban ott a PvP (Players vs. Players) szekció amivel az erre fogékonyak még egy ideig lefoglalhatják magukat. Sajnos azonban a kompetitív multiplayer sem hozza egészen a Bungie-tól elvárt színvonalat. Igen, a játékélmény nagyon jó és kiegyensúlyozott (a játék ilyenkor nagyrészt kiegyenlíti az erőviszonyokat a szintkülönbségekből adódó előnyök eltűntetésével), de jelenleg pusztán három, viszonylag alapvető játékmód érhető csak el, mindössze négy pályával. Ez pedig kevés, főleg, hogy a World of Warcrafthoz hasonlóan ez is jelentősen épít a reputáció és a tokenek farmolására, melyekből kifejezetten PvP-hez készített felszerelést vásárolhatunk.
Hozzá kell azonban tennem, hogy a cikk írásának pillanatában még nem voltak elérhetőek sem a Raidek, sem pedig az Iron Banner. Az előbbi a Strike-okhoz hasonlít majd, csak hatan lehet nekivágni, és a Bungie ígerete szerint nagyon nehezek lesznek, és komoly csapatmunkát igényelnek. Az utóbbi pedig a kompetitív multiplayer egy külön ágát adja majd, ahol megmarad minden előny a karakterünk szintjéből és a felszereléséből. Hogy ezek komolyabban ki tudják-e majd tolni a Destiny élettartamát, azt erősen kétlem, ugyanis nem jelentenek annyi plusz tartalmat. A Destiny élettartamát jelenleg egyedül a Bungie tudja kitolni azzal, ha minél gyorsabban ad ki minél minőségibb kiegészítőket. Még ebben az évben érkezik is két új tartalmi csomag, melyekkel kapcsolatban viszont most már szkeptikus vagyok: ha négy év alatt az alapjátékba mindössze ennyit tudott összerakni a csapat, akkor ezek után mire számíthatunk? De ami a legfontosabb: a Bungie-nak rá kellene jönnie arra, mégis mit akar kihozni a Destinyből. Mert a jelenlegi koncepció sehogy nem áll össze. A közösségi rész gyenge, a lootrendszer kidolgozatlan, a területek túl kicsik, a tartalom pedig túl kevés ahhoz, hogy megvalósulhasson az a vízió, amit egyébként a Bungie nagyon aktívan megpróbált nekünk eladni az utóbbi évben. Mert ha ezt csak egy sima, kooperatív FPS-nek ígérték volna be, semmi gond nem lenne, hiszen a lövöldözés fantasztikus benne, a pályák gyönyörűek, a zene felemelő, az atmoszféra magával ragadó, és persze utána még a kompetitív multiplayerbe is bele lehet mélyedni. De csak ott van az a fránya karakterfejlesztés, a lootolás, a farmolás, tehát nem értékelhetjük így, mert ez valami több akar lenni, és ami még fontosabb, a Bungie és az Activision is valami többet ígért. Ennek figyelembe vételével pedig, habár évek óta nem szórakoztam olyan jól egy FPS-sel, mint most egy végigjátszás alatt a Destinyvel, mégsem kaphat magasabb pontszámot.
Platformok: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztplatform: Xbox One
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. Fratello
2014.09.15. 05:33
Röviden: Mindennel egyet tudok érteni ami a cikkben íródott, FPS-nek remek (sőt kiváló), minden "e fölötti" dolog félkész és enyhén szólva is döcögős...
A jó hír az, hogy ha a Bungee/Activision nem akar max. fél év múlva belebukni ebbe az egészbe, akkor a hiányosságokat rohadt gyorsan orvosolniuk kell (és nem tisztán plusz pályákkal, küldetésekkel, hanem főleg játéktechnikai módosításokkal, kiegészítésekkel)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. slam84
2014.09.15. 07:10
És azzal, hogy megjelenik PC- re is!!! Ahova való
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Cooley
2014.09.15. 07:44
Nos, bízzunk benne, hogy jön PC-re, és a csiszolt, bőséges tartalommal bíró változatot köszönthetjük majd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. magerg
2014.09.15. 08:25
Szóval ez egy FPS-Diablo, ahol az összes pénz art design-ra meg marketingre ment, játékmechanikára meg nem futotta?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Trolltaxi
2014.09.15. 09:47
Szép? Igen.

Jó? Nem.

Első nap után már megérte a kiadónak? Igen.

Innentől kezdve kell, hogy érdekelje? Nem.

Játékfejlesztés 2014.

+1: Konzolra FPS?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Trevize198...
2014.09.15. 10:33
Képek alapján nagyon kíváncsi vagyok rá, videók alapján már nem annyira. Meg tényleg mi ez a bohózat, hogy PC-re nem jött ki még? Ezek nem tudják, hogy aki nem egérrel játszik az meleg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Atesz1987
2014.09.15. 11:00
De ez most auto aimos, vagy hogyan kell elképzelni? Miért nem tudnak már kitalálni valamit a normális konzolos FPS-ezéshez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Lacroix slam8...
2014.09.15. 11:05
Nem hiszem, hogy ilyen félgőzös játékokra lennék kíváncsi, mint PC-s.
Én továbbra is a Darkness-t szeretném inkább látni PC-n, mint a Destiny-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Trolltaxi Atesz...
2014.09.15. 11:08
Miért nem tudnak már valamit kitalálni a normális sajtreszelővel rej... izé, értitek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Andrejka
2014.09.15. 11:15
Basszus, én meg majdnem csak emiatt vettem XBox One-t!
Ezek után ha PC-re jön ki sem biztos, hogy megveszem ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. InGen
2014.09.15. 11:40
A helyzet hasonló a Diablo 3-hoz és a Reaper of Soulshoz. Alapvetően a D3 is egy kurva jó játék volt, csak az alrendszerek voltak elbaszva körülötte és a tartalom kevés volt. Ha a Blizzard rendbe tudta szedni a kieggel, akkor szerintem a Bungie is meg tudja majd oldani.

Hamarosan egy jön egy videoteszt is, hogy mozgásban is megtekinthető legyen a stuff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. BReal
2014.09.15. 12:04
Ugyan már kedves Ipon-InGen! A fejlesztő-kiadó megmondta, hogy ne ítélkezzünk elhamarkodottan a játék felett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. pocla
2014.09.15. 12:08
Sajna a mai játékokba a tartalom megjelenèskor igen szegényes ezt már megszokhattuk volna, főleg mmonál. Pár év múlva biztos jó game lesz Annak örüljetek hogy nem havidijas, amúgy engem az ilyen farmolos játékok inkább taszitanak a wow után. Skyrimhez hasonló legyen ha már rpg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Lazahunter Atesz...
2014.09.15. 14:16
Van már alternatíva ... úgy hívják XIM4 vagy VenomX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. nedcoleman
2014.09.15. 15:51
Azért eléggé vártam a low gravity-t a Holdon.... és hát mégse.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ptaylord nedco...
2014.09.15. 17:40
Akkor marad a Borderlands Pre-sequel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Fada
2014.09.15. 19:02
Mondjuk nem tudom, mennyi lóvét tol az ipon a 444.hu-nak, hogy kitegye a cikkeket, de most pl. nekem sehova sem mutató link nyílik meg

Olyan meg nincs, hogy egy játékra eltapsoltak 500 millió dollárt. Akár reklámokkal. Kizárt. Akkor sem hiszem el, ha az Activision tételes kimutatást ad róla. Vagyis akkor még kevésbé hiszem el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. wishformor...
2014.09.15. 21:40
"Az első Halo megjelenése óta tartom a véleményem, hogy senki nem tud úgy FPS-t készíteni, mint a Bungie."

Kesziteni rendben van, jatszani mar mas kerdes, kivetel nelkul az osszes gameplay videoba egy vicc ahogyan lovoldoznek, 2 meterrol nem talaljak el egymast sokszor, vicckategoria ahogy a joyyal szarakodnak....

" pro:
FPS elmeny"
LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. InGen wishf...
2014.09.15. 22:22
" pro:
FPS elmeny"

A bevezető kötőjel hiánya miatt erősen reméltem, hogy feltűnik, ahogy az az előző sorhoz kapcsolódik

A többi meg egy baromság, te még egérrel sem játszol úgy, ahogy ezek gamepaddel:

https://www.youtube.com/watch?v=1JukX1JgsNs


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Cooley InGen
2014.09.15. 23:27
Azért látszik, hogy mekkora mellélövések vannak. A találatok túlnyomó többségében is előre odaviszi a célkeresztet, amerre mozog az ellen, és akkor lő, amikor a célkeresztben van. Ez kapásból annyi időhátrány, hogy egérrel addig 6x agyonlövik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Trevize198... Coole...
2014.09.16. 12:58
Én is (mint anno hardcore fps gémer) egy frappáns válaszon gondolkodtam a kedves konzol**** kollégának, de miután megnéztem a videó első 5 percét már rájöttem, hogy nem is érdemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. InGen
2014.09.16. 13:04
Megnyílt az első raid, éppen az első bosson wipe-olgat az egyik legjobb csapat:

http://www.twitch.tv/streamerhouse

Elég funnak tűnik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Eretnek90 pocla
2014.09.17. 14:31
Havidíjas a destiny abból a szempontból hogy ps plusz meg xbone gold kell hozzá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Bzsolt InGen
2014.09.17. 15:35
off:
LOL
Az illetőt pc-n úgy hívnák: Training Bunny
"még egérrel sem játszol úgy, ahogy ezek gamepaddel:" Na ez a baromság

On:
Zseniális játék lett. PC-fun vagyok, nincs konzolom, de ezt kipróbáltam a munkatársamnál, és nagyon tetszett!!! (nem az irányítás stb,...) hanem a látvány, és az élmény amit nyújt. Az hatalmas. Nagyon várom mikor kerül ki PC-re is. Nem hagyhatják ki ezt a platformot. Túl nagy játékosbázis várja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. nedcoleman
2014.09.17. 18:55
Az első DLC pakk cirka 11E Ft lesz a Destiny-hez...

Szóval kedves cikkíró, lehet nagyon is jól tudják mit akartak kihozni a játékból.
Egy kiherélt játékot készíteni és még 5x lehúzni a vásárlókat. Mire minden DLC-t megveszel egy egészen játszható dolog lesz hosszabb távon. Persze tudom InGen, hogy Te másra értetted ezt a félig átgondolt és megvalósított valamit, de ki tudja, hogy hány letölthető tartalom után mi lesz még ebből ?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. nedcoleman
2014.09.17. 18:56
499 millióból is kihoztam volna egyébként mindezt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. wishformor...
2014.09.17. 20:10
@InGen
"még egérrel sem játszol úgy, ahogy ezek gamepaddel:"

ROFL
http://ipon.hu/hir/ma_indul_a_quake_live_steamen/31163
tesseg ittvan a sajat cikketek, lehet hasonlitgatni.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.17. 23:50
Jó, de itt két teljesen más stílusú és tempójú játékról van szó.

Egyébként meg nyilvánvaló, hogy egérrel pontosabban és gyorsabban lehet célozni, de az egy marhaság, hogy gamepaddel nem lehet normálisan játszani FPS-t.

Játéktól függ, meg gyakorlástól, és mivel mindenki pontosan ugyanolyan gamepaddal megy ellened, pontosan ugyanolyan speckójú gépről (nincs több fps, nincs jobb grafika, szélesebb FoV, 60 ezer forintos egér, 30 ezer forintos egérpad) így még az esélyek is egyenlőek.

Szóval valamit valamiért. Mindkettőnek megvannak a maga szépségei és hátrányai.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.17. 23:57
Igen, hát itt igazából hasonló a helyzet, mint a Diablo 3 megjelenésekor. Az alap játékélmény ott is ütött mindent, szerintem a mai napig is üt mindent, csak éppen körülötte voltak elbaszva a dolgok, amiket aztán a kieggel szépen rendberaktak.

Szóval kíváncsi leszek, hogy a Bungie itt mit fog tudni kihozni hosszabb távon. Mert az alap játékélmény istentelenül jó, ez egy sokkal jobb _FPS_, mint pl. a kábé hasonló kategóriában induló Borderlands 2, csak éppen a többi része ekörül hiányos/átgondolatlan, olyan dolgok, amik viszont a Borderlands 2-ben meg például pont hogy jók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Cooley InGen
2014.09.18. 04:00
Kivéve, ha valaki egérrel megy konzolon, mert akkor behozhatatlan előnyre tesz szert a felhasználók 99.99%-ával szemben... Ráadásul egérrel ugyan úgy gyakorlástól függ, hogy mennyire jó vele valaki. Vannak azok az elvetemültek, akik csak rántanak egyet az egéren, kattintanak, és már kaptad is a fejlövést több száz méterről. Na, ha egy ilyen konzolon beszabadul, onnantól kezdve mindenki esélytelen vele szemben, mert mire 1 profi játékos becélozza kontrollerrel, addigra ő kiosztott 10 fejlövést. Meg mozgás közben sokkal nehezebb kontrollerrel célozni. Ez mind-mind azt tanúsítja, hogy az FPS nem való kontrollerre, attól függetlenül, hogy azzal is lehet. Végül is egy kormánnyal is lehet... Igazából a lényeg az, hogy felfoghatatlan, hogy egy nagy volumenű shooter miért konzol exkluzív.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Trolltaxi
2014.09.18. 09:25
A zsákbanfutóversenynek is megvan a maga bája, mindenkinek ugyanolyan mély a zsák, aki sokat gyakorol, az jobb eredményt fog elérni, vannak trükkök és stílusok - de attól még ne próbáljuk meg összehasonlítani a 100 méteres zsákbanfutás világbajnokát egy iskolai futóverseny selejtezőjének kiesőjével, mert a zsákbanfutó teljesítménye nevetségesen alatta marad Pistike - egyébként középszerű egyéni rekordjának!

Ne alázzuk már a konzolos FPS-t játszókat az összehasonlítással!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.18. 10:37
Hidd el, ismerek ilyen elvetemülteket, mivel konkrétan az öcsém profi CoD-os volt egy csomó ideig:

https://www.youtube.com/watch?v=0P2zgEkJEuQ

https://www.youtube.com/watch?v=6gyc9yDS4CM

és egy ideig játszottam velük, szóval alapvetően pontosan tudom, miről szól a profi FPS-ezés PC-n.

Ennek ellenére továbbra is hülyeség összehasonlítani a kettőt, mindkettő tök jól működik egymástól függetlenül.

Egy nagy volumenő shooter meg azért konzol exkluzív, mert igazából PC-n kevesen veszik - nézd csak meg, ma már mennyit adnak el a PC-s CoD-ból, eltörpül a konzolos mellett, pedig az egy PC-ről indult sorozat. Ráadásul a Halo és a Destiny eleve a nulláról úgy van felépítve, hogy tökéletes legyen konzolra és gamepadre.

Alapvetően megértem, hogy ilyenkor só van a csak PC-n játszók segglyukában, de csak azért kimaradni egy jó játékból, mert nem egérrel kell irányítani, vagy emiatt összehasonlítgatni a PC-s shooterekkel pont ugyanolyan baromság, mint ez az egész vita, meg mint a konzol vs. PC vita eleve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BReal
2014.09.18. 16:32
Nem gond, majd jön az UT és elleszünk itt PC-n friss multis játékkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pongracz6
2014.10.13. 13:51
Őszinte trailer: itt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!