iPon Cikkek

Destiny: House of Wolves - Farkasbőrbe bújt kiegészítő

Dátum | 2015. 05. 27.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Tulajdonképpen az a helyzet a Destinyvel kapcsolatban, hogy senki nem tudta, pontosan mire számítson. A Bungie rajongói valószínűleg arra gondoltak, hogy egy újgenerációs Halo-játékot kapnak, más köntösbe bújtatva, elszakadva Master Chief hagyatékától. Akik azonban leginkább az előzetesekből és a fejlesztők által csepegtetett információkból építkeztek, azok joggal számíthattak egy komolyabb MMO-ra, ahol a közösségi interakciók, a történet és a lootolás legalább olyan fontos, mint maga a lövöldözés. A végleges Destiny ugyan nem sikerült túl rosszul, mégis mindenki pórul járt vele igazából. A harc hasonlóan zseniális volt, mint a Halo-sorozatban, és a lootolási rendszer (bármennyire irritáló is tud lenni) képes volt hónapokra ott tartani a játékosokat. Az MMO-s elemek azonban elmaradtak, a történetnek semmi értelme nem volt, és a közösségi interakciókat sem tudták jól megvalósítani. Úgy tűnt, mintha a világ egyik legnagyobb költségvetésű játéka félkészen jelent volna meg. És valószínűleg így is történt: a fejlesztés közepén olyan fontos munkatársak távoztak a Bungie-tól, mint a Halo narratívájáért felelős alapító, Joe Staten, és számos belsős információ utal arra, hogy a játékot menet közben újrakezdték, és rengeteg lehetőséget kukáztak belőle, hogy tudják tartani a már egyébként is elcsúsztatott megjelenési dátumot.
Ezt követően mindenki arra számított, hogy az első bejelentett kiegészítő, a The Dark Below majd úgy-ahogy rendbe rakja a játékot, és orvosolja a felhasználói panaszok jelentős részét. Ez persze nem következett be, de be kell látnunk, hogy irreális elvárás is volt ez, hiszen vélhetően a DLC (legalábbis a java) már korábban készen volt, valószínűleg eleve az alapjátékból vágták ki, túl sok módosítást tehát abban a pár hónapban már nem lehetett elvégezni. Szóval ezek után mit várhatunk a House of Wolves néven most megjelent új kiegészítőtől? Nos, a tesztelésnek szkeptikusan álltam neki, a Bungie ugyanis már félhivatalosan többször is utalt arra, hogy a következő DLC-ig sokat kell majd várnunk, és amikor annak megjelenésével a Destiny átlép a "második szezonba", akkor kaphatunk majd igazán nagy újdonságokat és változtatásokat. Ezzel együtt a House of Wolves megjelenésére már volt ideje a Bungie-nak figyelembe venni a játékosok elvárásait, kéréseit, és a fejlesztők meg tudtak valósítani számos olyan dolgot, amik hiánya sokak szemét szúrta korábban. Így tehát azt már most elmondhatom, hogy a House of Wolves ugyan egyáltalán nem jelent forradalmat a Destiny életében, sőt, számos újdonsága olyan alapvető dolog, ami egy mai FPS-ben tulajdonképpen mindenkitől elvárható lenne, ám mégis egy élvezetes, jól sikerült tartalmi csomagot kaptunk.
Az első dolog, amit a House of Wolves jól csinál, az a történet. Bár amikor azt mondom, hogy "jól", itt arra kell gondolni, hogy Destiny-mércével jól, mert alapvetően továbbra sem beszélhetünk kiemelkedő narratíváról. A The Dark Below-val ellentétben az új DLC már öt darab, korrekten felépített küldetést tartalmaz, ami így némileg több játékidőt eredményez, bár azt meg kell hagyni, hogy így is letudható három órán belül az egész. A Bungie folytatja az előző kiegészítővel megkezdett "hagyományát", és átvezető jelenetek nélkül, pusztán narrációval meséli el a történetet, vagyis a karakterek kommentálják a cselekedeteinket. Míg ez a kommentár az alapjátékban a némileg unott Peter Dinklage-féle kis robottól érkezett, addig ezúttal a Királnyő nagykövete, Petra fog hozzánk beszélni, akinek sikerült találni egy olyan szinkronszínészt, aki képes beleélni magát a szerepbe. A Királynő rajta keresztül bíz meg minket azzal, hogy tegyük el láb alól a Fallen egyik vezetőjét, Skolast, aki azon igyekszik, hogy átvegye az uralmat a Fallen különböző házai fölött és egységesítse őket, ami nem kifejezetten egy pozitív jövőkép az emberiség számára. Az eseményeket azonban nem csak Petra kommentálja, hanem néha egy nekünk segítő áruló is az ellenfél oldaláról, és ketten képesek olyan szövegeket lenyomni, amitől néha még én is felkacagtam. A Bungie végre nem veszi olyan véresen komolyan az egészet, és ettől egyfajta laza, akciófilmes hangulatot is kapott a Destiny.
Maguk a küldetések is némileg változatosabbak mint korábban, bár alapvetően még mindig csak annyira, hogy már nem fájdalmas a sok ismétlés. Az viszont már zokon vehető, hogy a Bungie szinte végig csak újrahasznosított területekből építkezik, amiken néha pontosan úgy kell végigmennünk, mint korábban, csak mondjuk fordítva, hogy azért mégse legyen teljesen egyforma. Akad azonban egy-két jó ötlet is: egyszer például be kell mennünk a Vault of Glass raid egyik részére, ami kapásból újdonság lesz azok számára, akik még nem teljesítették a Destiny legnehezebb csapatos kihívását. Egyszer pedig visszatérhetünk arra a területre, amit korábban csak egyszer láttunk, a játék legelső képkockáin. A sztorit tulajdonképpen ezúttal is egy strike zárja le (új raid ebben a kiegészítőben nincsen), ez a Shadow Thief, ami elég jól sikerült. Nem tér el sokban a strike-ok már megszokott rendszerétől, továbbra sincs szükség a teljesítéséhez komolyan összetartó csapatmunkára, de szórakoztató. Érdekes újdonságnak tartottam benne az üldözős pályaszakaszt, ahol egy részen csak kergetőzni kellett, ami jól megtörte a már bejáratott "lövöldözzük a trashmobokat, majd jön a boss"-formulát.
Ami azonban vélhetően a legtöbb játékos tetszését elnyeri majd, hogy a Bungie sokat variált a tárgyak rendszerén és a lootoláson. Persze, a játék most sem egészen igazságos, de jóval közelebb áll ahhoz, ahogy egy normális MMO-nak működnie kellene, és most már nem feltétlenül érezzük majd mindig azt, hogy csak szórakozni akar velünk. Először is, az új legendary felszereléseket nem kell a nulláról felfejlesztenünk, hanem már alapból onnan indulnak, ahonnan a The Dark Below legerősebb fegyverei - vagyis 331-es sebzésről. És ugyanez érvényes a páncélzatra is, ami ugyanannyi szintet ad, mint az előző kiegészítő végén megszerzett felszerelésünk. Az új szintlimit egyébként 34, és vélhetően most egy jó ideig ez is fog maradni. Ezzel megszűnt az a korábban számomra teljesen érthetetlen dolog, hogy az új tárgyak használatával várnunk kellett. Ami azért is előnyös, mert ezek a cuccok végre jól néznek ki, szemben a Crota's Endben dobott felszereléssel, ami gyakorlatilag hajléktalanná változtatta karaktereinket. Persze a perköket továbbra is meg kell majd szereznünk, de itt is behoztak egy szép kis újdonságot: ha nem tetszenek a fegyver kapott perkjei, akkor újra lehet konfigurálni őket egy kisebb összegért. A House of Wolves behozott egy új fegyvertípust, a sidearmot (pisztolyok), ami a legjobb Halo-hagyományokat hozza vissza - amikor is egy kisebb fegyver bizonyos esetekben legalább olyan erős lehet, mint egy nagy gépágyú. Az első pisztolyt ráadásul már a kampány elején megkapjuk: ez Vestian Dynasty névre hallgat, és egy brutális állat, közelről két pillanat alatt szétszed bárkit.
A House of Wolvesban ráadásul több helyről és nagyobb eséllyel kapunk majd jobb lootot, de a tapasztalati pontok is gyorsabban érkeznek, így a maximális szintet most minden korábbinál hamarabb érhetjük el. Ez köszönhető a két új multiplayer lehetőségnek, a Prison of Eldersnek és a Trials of Osirisnek is. Kezdjük az elsővel. A Prison of Elders történeti hátterét nem nagyon fejti ki a játék, de amennyire ki tudtam venni, egyfajta furcsa együttműködés az Awoken és aközött a misztikus nép között, akit csak a hétvégéken megjelenő Xur képvisel a játékban. A börtönbe egy rakás nagyon erős és különösen veszélyes célpontot zárnak be, akiket aztán egymásnak eresztenek valamilyen okból - talán a szórakoztatás a cél. Akárhogy is, nekünk hárman kell belépnünk ide, és le kell győznünk négy hullámnyi egyre erősödő ellenfelet, majd végül egy főellenséget. Az ellenfelek összetételét véletlenszerűen generálja a játék, így sosem lesz két egyforma menet, főleg hogy még módosítók is bejátszanak, amik alapján még a felszerelésünket is érdemes lesz variálni. Bejöhet például egy olyan módosító, hogy többet sebzünk az ellenfelekre a levegőből, vagy éppen bizonyos szörnyek érzékenyebbek lesznek bizonyos fajta sebzésekre. De ami a legjobb, hogy a végén vár ránk egy kincsekkel megpakolt loot-szoba! Hogy a Prison of Elders ki tudja-e váltani a raidet? Egyelőre nem vagyok benne biztos, úgy vélem, egy raid még mindig jobb lett volna, de meg kell hagyni, hogy jó szórakozás ez. Főleg, hogy rövidebb: adott esetben akár egy óra alatt is letudható, nem kell egész estére lekötni magunkat.
Ezzel szemben a Trials of Osiris egy kompetitív móka, abból is a kifejezetten keményvonalas változat - éppen ezért csak hétvégén elérhető, és csak egyszerre csak egy pályán, így tehát annak kiismerése és kihasználása kulcsfontosságú. Egyelőre sajnos még nincs sok tapasztalatom ebben a játékmódban, de az biztos, hogy nagyon komoly csapatmunkát igényel. Alapvetően az Elimination játékmódra épít, csak meghintve egy kis Counter-Strike-kal. A csapatok 3v3 felállásban mennek egymás ellen, respawn nincs, csak a játékosok éleszthetik újra egymást, azonban ha mindenki meghalt a csapatunkban, akkor az ellenfél nyer. Az izgalom garantált, főleg hogy az egész összesen kilenc körből áll, és az alapján kapunk lootot a legvégén, hogy a kilencből mennyit sikerült megnyernünk. Ha pedig sikerül mind a kilencet elvinnünk, akkor extra jutalomban is részesülhetünk. A House of Wolves alapból hozzáad egy új közösségi teret a játékhoz a Reefben, így a Tower mellett már ott is mászkálhatunk, vásárolhatunk vagy vehetünk fel küldetéseket. Azonban hamar kiderült, hogy emellett akad még egy MÁSIK új közösségi tér is, ami azonban rejtett, és csak azok juthatnak be oda, akik kilenc győzelmet szereznek meg egymás után a Trials of Osirisben. Ez a hely a Lighthouse, a Merkúron van, és nagyon jól néz ki:
Összességében tehát a House of Wolves nem minden tekintetben az a kiegészítő, amire sokan vártak. Fundamentálisan nem változtatja meg a játékot, azonban sok olyan kisebb-nagyobb dolgon javít, ami jóval élhetőbbé, szerethetőbbé teszi a Destinyt, és amiknek köszönhetően most már simán kihúzzuk a következő, vélhetően tényleg nagyobb és forradalmibb kiegészítőig. Az új tartalom tehát egészen jól sikerült: a kampány küldetései változatosabbak, a négy új multiplayer pálya remeknek tűnik, a Prison of Elders egy sokkal szélesebb réteg számára nyújthat sokkal hosszabb távú szórakozást, mint a korábbi endgame aktivitások, a Trials of Osiris pedig a hardcore multisoknak jelent igazi csemegét. A House of Wolves mindenkinek tud nyújtani valamit, éppen ezért mondhatjuk, hogy megéri az árát. Értékelés: 7,5 Platformok: Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 Tesztplatform: Xbox One
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Lazahunter
2015.05.27. 10:41
"A House of Wolves mindenkinek tud nyújtani valamit, éppen ezért mondhatjuk, hogy megéri az árát."

Ennyi pénzért már 'játékot' is lehet venni ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. balikabo
2015.05.27. 11:44
Annyira sok újdonság azért nincs benne-.-, az első kieget 6 óra alatt kivittük(bosst kivéve) ebbe eddig olyan 8 órát toltam bele és mindent láttam ami újdonság volt, már csak a szint miatt nem tudom teljesen kimaxolni a kieget mert a legutolsó börtönblokk nehéz ahoz grindelni kell de lényegében újat nem nyújt csak nehezebb mint az előtte lévő. Szóval a 2 kieg adott olyan 15 óra tartalmat kb és árban elég húzósak voltak(nekem ghost edition van szal alapból járt a 2 kieg) ettől azért többet várna az ember
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. FragStaR
2015.05.27. 17:01
Ghost edition-hoz járt a lemezes alapjáték es a SP kódként?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mikej95
2015.05.27. 21:22
Ez a játék minden akart lenni egyszerre aztán semmi sem lett belőle. KB mint az Evolve: DLC centrikus. Witcher 3-ban több olyan content van ami simán elmenne egy MMO raid-nek, mint ebben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gKomor
2015.05.28. 15:30
a raid a legnagyobb mellelovese az egesz jateknak, kicsit nezzuk mar meg hogy a nemi multtel rendelkezo tenyleg MMO-k, azok hogyan is visznyultak a raidekhez es miert ...

en ugyan nem lattam statisztikat, de meglepodnek a ha jatek teljes jatekosbazisanak tobb mint 5-6%-a lett volna raidben egyaltalan, nem az hogy visszajar es farmolja heti egyszer - ees meglepo modon pont ezert csinalta pl a WoW is amit csinalt, es jutott el a teljesen rugalmatlan, kezelhetetlen es osszeegyeztethetelen 40 fos raidektol, a felxibilis raidekig, 3 tierben.

ugyhogy remelem hogy megjott az eszuk es az amugyis rettentoen sovany uj contentekben egyaltalan nem, vagy elenyeszo mertekben lesz raid, egesz egyszeruen mert nekik sem eri meg es jatekosok nagy reszenek sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!