iPon Cikkek

Deus Ex: A jövő történelme

Dátum | 2011. 08. 08.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Az augusztusi uborkaszezon egyetlen jelentős képviselőjeként számon tartott Deus Ex: Human Revolution komoly múltra tekint vissza. Ugyan csak két megelőző része volt, azok - különös tekintettel az elsőre - meghatározó szerepet töltöttek be a játékvilág múlt évtizedes fejlődésében. Mára megszokottá váltak az FPS-ekbe ültetett RPG elemek, hétköznapi szintre süllyedtek a fejleszthető fegyverek és a játék világára kiható döntések. 2000-ben viszont mindez csak papíron létezett, mint a remélt jövő, mely egyszer vagy eljön, vagy nem. A Deus Ex aztán a semmiből robbanva elő bebizonyította, hogy a játéktervezés erényei nem korfüggők, és igenis lehet dinamikus univerzumokat építeni az épp aktuális technológiával. Mivel a Human Revolution megjelenése vészesen közeleg, úgy gondoltuk, visszanézünk a már megjelent részekre és bemutatjuk, hogyan formálta át a játékipart az Ion Storm remekműve, a Deus Ex franchise.

Isten keze

A Deus Ex elsősorban két dizájner kezét dicséri, Warren Spectorét és Harvey Smithét - bár utóbbi inkább programozó volt, az Ion Stormnál ő töltötte be a vezető tervező szerepkörét és rengeteg munkával járult hozzá a játék sikeréhez. Maga az ötlet mindenesetre az azóta nem túl nagy sikereket arató Warren Spector agyából pattant ki még 1994-ben. Saját bevallása szerint felesége X-akták függőségéből merített ihletet. Mint egy korai interjúban elmesélte, neje minden héten rabja volt a tévének, ha kezdődött a kultikus sorozat. Az egész világ megszűnt körülötte, csakis az X-akták létezett. Warren ekkor jött rá, hogy neki is ez kell: misztikum, sci-fi, rejtélyek és féligazságok tömkelege. Ha sikerül, a játék legalább annyira leköti majd az embert, ahogy feleségét az X-akták. A terv persze hiába hangzott jól, ha az akkori munkahelyén nem vették komolyan. Az Origin Systems nyitott volt az ötletekre, de az egész projekt túl ambiciózus volt, így előbb a System Shock 2-t fejeztették be Spectorral és csak az után adtak volna zöld utat a munkálatoknak. Warren viszont nem volt elégedett a bánásmóddal, lekezelőnek érezte az Origin hozzáállását, így mikor John Romero hívta, hogy frissen alapított csapatának, az Ion Stormnak tehetségekre van szüksége, Warren azonnal igent mondott. Hisz ahol "a dizájn a törvény", ott csak jó dolga lehet...

Warren Spector
És tényleg. Bár az Ion Storm a légvárak legnagyobbikaként él a játéktörténelemben, a Deus Ex tökéletes példa volt rá, hogy milyen projekteknek is akart otthont adni a kissé megzakkant Romero. A tervek nagyon egyediek voltak, szinte csak Tom Hall bizarr szerepjátéka, az Anachronox tudott versenyre kelni a korai stádiumban még Troubleshooternek nevezett játékkal. Az egész arra az akkoriban még nem túl elterjedt elképzelésre alapult, hogy a játékos közvetlenül befolyásolhassa a játék világát. A 90-es években ez még kimerült abban, hogy lelőttünk egy velünk szemben rohanó szörnyet, Spector és csapata viszont új szintre emelte a kreativitás fogalmát. Az Unreal nyomdokain haladva átvették a scriptelt sztorielemeket, a szerepjátékoktól pedig a beszélgetéseket és a karakter menedzselését kölcsönözték. A játék végül 2000. június 26-án jelent meg PC-re, Deus Ex címen.

A megváltó személyesen

A Deus Ex lenyűgözte a sajtót és a játékosokat, olyasmit nyújtott, amit soha egyetlen játék sem korábban: FPS-t, ami RPG-ként is értelmezhető. A sztori egy cyberpunk jövőben játszódott, ahol is egy súlyos járvány, a "szürke halál" tizedelte az emberiséget. Bár mindenütt jelen volt, különösen az Egyesült Államokat sújtotta, hősünk, a rejtélyes JC Denton otthonát. Fontos adalék még, hogy ebben a fiktív 2052-ben hatalmas fejlődésen esett át a kibertechnika, azaz mindenféle implantátumokkal tehették magukat jobbá az emberek. JC is egy ilyen implantált személy, aki félig már szinte gép és ennél fogva olyan küldetéseket is el tud vállalni, amiket a normális emberek nem. JC az UNATCO nevű antiterrorista szervezet ügynökeként azt a feladatot kapja, hogy kerítse elő a vírus egyetlen vélt ellenszerét, melyet az NSF nevű terrorszervezet kaparintott meg. A valóság persze sokkal árnyaltabb ennél és ezt nemsokára maga JC is megtapasztalja. Vagy nem. Ez a legjobb az egészben.

Az NPC-k nagyon fontosak voltak, csakúgy, mint bármely szerepjátékban
A Deus Ex története ugyanis rengetegféle módon alakulhat, minden a játékos döntésein múlik. Bár azt gondolhatnánk, hogy manapság ez már nem varázsol el, hisz kismillió ilyen programot találni a piacon (elég csak a BioWare játékaira, a Mass Effectre és a Dragon Age-re gondolni), az igazság homlokegyenest az ellenkezője e teóriának, hisz a mostani játékok 90%-a is a Deus Exben lefektetett alapokra épül. Természetesen bővültek a lehetőségek, mára minden apróság kihatással lehet a játék végkifejletére, itt viszont nem csak a befejezés és a történetvezetés változott (sőt, utóbbi tulajdonképpen mindig ugyanaz volt), hanem a háttérvilág apró részleteinek felfedése is fontos volt a sztori megértése szempontjából. Ha nem vagyunk elég képzettek a különböző összeesküvés-elméletek terén, akkor rengeteg utalás le sem esik, holott itt aztán van belőlük jócskán. A legdurvább mind közül ráadásul a véletlen műve. A New Yorkban játszódó pálya egy felhőkarcoló tetejére vezet, ahonnét remek kilátás nyílik a nagy almára. Épp csak a Világkereskedelmi Központ ikertornyai nincsenek a színen. Ez ma már normális, hisz az épületeket 2001-ben lerombolta egy terrortámadás, a játék viszont több, mint egy évvel korábban kerül a boltokba. A rejtélyt Harvey Smith azzal magyarázta, hogy az akkori memórialimitbe nem fértek bele a kidolgozott épületek, így inkább kihagyták őket. Egy dolgozó viszont felvetette, hogy mi lenne, ha a forgatókönyv egy pontján megtudná a játékos, hogy az ikertornyok egy terrortámadás áldozatai lettek. Ez végül nem került bele a játékba, de jól illeszkedik a Deus Ex világához, és még közelebb hozza azt hozzánk.

A cyberpunk disztópia remek atmoszférát teremtett
Hasonlóan érdekes a főszereplő, JC Denton is. Mivel a játék tele van RPG elemekkel, sok dolgot mi szabhatunk meg JC-n, beleértve a felszerelését, a fegyvereit és a taktikáját. A játékmenet elég változatos és könnyen idomul a játékstílusunkhoz, így ha lopakodni szeretnénk, van rá mód, de ha rambózni, arra is. Aztán persze JC személyisége is a miénk, hisz a beszélgetésekkor mi mozgatjuk a szálakat, azaz rajtunk múlik, hogy mikor mit húzunk ki egy-egy NPC-ből. Van viszont valami, amit nem befolyásolhatunk, és ez nem más, mint az ügynöki kódnevünk. JC. Bár saját nevünk lehet, azt csak kb. az újságokban láthatjuk viszont, mindenki a kódnevünkön szólít. Harvey Smithnek erre is volt magyarázata, szerinte a sok konspiráció mellé belefért volna a Da Vinci kód című könyv által híressé vált házas Jézus elmélet, és JC valójában a Názáreti Jézus leszármazottja lett volna. Warren Spector szerint viszont csak annyi állt a háttérben, hogy eleinte női karaktert is terveztek, és a JC egy uniszex név. Akárhogy is, ebből később lett valami, szóval lehet, hogy Warrennek van igaza.

Magáról a játékról oldalakon át lehetne regélni, de nem szeretnék. Egyrészt mert nehéz lenne kiemelni egy-egy példát a sok fantasztikus pillanat közül, másrészt pedig mert ez egy olyan élmény, amit mindenkinek át kell élni. A Deus Ex egy legenda, a játéktörténelem egyik különösen finom és jól megkent szelete. Olyasmi, amiről nem szabad lemaradni, még ha ma már kifejezetten csúnyának is tűnik (sőt, már a megjelenésekor is érték kritikák a grafika miatt).

Láthatatlan háború

A Deus Ex siker lett, méghozzá nagy. Bár anyagilag is komoly bevételt jelentett, igazi jelentősége a játékélmény forradalmasításában rejlik. Az Ion Storm csapata ráérzett valamire és Spector folytatást akart, amit el is kezdtek egy jó vastag tervezői dokumentum megírásával. Chris Carollo, a projektvezető programozója a játék megjelenése előtt azt nyilatkozta, hogy a dizájn legfontosabb szelete a modern technológia volt. Warren Spector ugyanis elégedetlen volt az első részhez licencelt Unreal motorral, főleg a lopakodós játékelemek miatt. Ebben az időben egy másik, kifejezetten lopakodós sorozat felett is bábáskodott, ez volt a Thief. Míg azonban ott a sötét várak és a kacifántos pályatervezés elfeledtette az emberrel, hogy valójában nem tud elbújni az árnyékok között, mert nincsenek, addig a Deus Exben a lopakodós elemek kissé komolytalanul mutattak (bár ügyeskedéssel ezt igyekeztek leplezni), mert a pályatervezéskor más játékstílusokat is figyelembe kellett venni. A megoldást a teljesen valós fényrenderelés jelentette, ez viszont 2000-ben még nem létezett. Ellenben egy évvel később az Epic leleplezte az új Unreal Warfare enginet, mely elvileg képes volt a Warren által megálmodott világ megjelenítésére, így az Ion Storm meg is vette a motort, hogy aztán házi tuningjukkal mindent kihozzanak belőle, amit lehet. A terv sikeres volt, a játék eszméletlenül nézett ki, így jöhetett a következő lépés: a platformok meghatározása.

A valósidejű fény-árnyék hatások sokat nyomtak a latban
Az első rész kizárólag PC-re jelent meg, 2001-ben viszont más szelek fújtak, hisz a piacvezető szerepet szerző PS2 mellett feltűnt a színen az Xbox is. Ekkortájt már nem ment túl jól az Ion Stormnak (a Daikatana hatalmas bukása sokba került a cégnek), így az volt a közérdek, hogy a Deus Ex 2 minél több gépre megjelenhessen. Mivel viszont a PS2 hardvere nem tűnt elég erősnek a valósidejű fényleképezés kezelésére, az Ion Storm szeme az Xbox felé fordult. A bejelentés után a 2002-es E3-on már büszkén prezentálták a hihetetlenül jól kinéző játékot, mely még a Doom 3-mal szemben is impresszíven mutatott. Bár év végére ígérték a megjelenést, a Deus Ex. Invisible War végül csak 2003. decemberében jelent meg...

... és csalódást okozott a rajongóknak. Persze nem volt rossz játék, de sokan nehezményezték, hogy egy rakás jól működő dolgot kidobtak az ablakon a szebb grafika és a konzolos megjelenés érdekében - ez utóbbit maga Spector ismerte el, többek között ezért olyan zavaros az interfész az Invisible Warban. Az első rész nano-beültetéseit itt leváltották a hasonló feladatot ellátó biomodok, amikből viszont már csak ötöt installálhatunk a korábbi kilenc helyett. Az első rész tapasztalati pontokon alapuló, klasszikus RPG szisztémája konkrétan eltűnt, sőt, az anno remek testrészekre összpontosító sebzésmechanizmusa is sima FPS sebzésre váltott. Akadnak persze pozitív változások is, mint a szabadabb pályák, melyeken a különböző feladatokat a nekünk tetsző sorrendben hajthatjuk végre. Újdonság, hogy ezúttal mi magunk választjuk ki, hogy melyik frakcióhoz is csatlakozunk, ezáltal drasztikusan növelve az újrajátszhatóságot, és a fegyvermodding is maradt a régi, így tulajdonképpen most is a szerepjátékos oldal dominált.

Alex D. itt már nő is lehet, minden a döntéseinken múlik
A történet egyébként 20 évvel játszódik az első rész után és egy Alex D. nevű karakterről szól, aki ezúttal már lehet nő is, s ki egyébként nem más, mint... nos, van itt egy kis kapcsolat az első rész hősével, de ennek kiderítését már rátok bízom. Sokat a sztoriból amúgy sem érdemes lelőni, mert a játék ezen része most is fantasztikus, így aki teheti, az első résszel egyetemben vigye végig az Invisible Wart is. Meglepődni viszont nem szabad a két játék súlyos különbségein. Az első Deus Ex jól fogyott ugyan, de sokaknak túl nehéz és követhetetlen volt, így az Ion Storm addig farigcsálta a folytatást, míg emészthetőbb nem lett. A rajongók viszont nem örültek ennek és ez az eladásokon is meglátszott. Ennek köszönhető, hogy a korábban újabb folytatásként tervezett Deus Ex: Clan Warstól megfosztották a háttérvilágot és Project: Snowblindként adták ki.

"Maradj ember!"

Az Ion Storm 2005-ben összeomlott, Warren Spector pedig elhagyta a sorozatot és más vizekre evezett. Még szerencse, hogy az Eidosnál maradtak a jogok, a kiadó pedig egy belsős csapattal, az Eidos Montreallal nekiült egy új rész, egy előzmény fejlesztésének. A Deus Ex 3-at 2007. május 17-én jelentették be, azóta pedig már alcímet is kapott. A Deus Ex: Human Revolution fantasztikus játéknak tűnik, mely talán visszaszerzi a második rész által elejtett koronát és megmutatja a világnak, hogy a franchise Warren Spector közreműködése nélkül is életképes. Ha megjelent a játék, részletes teszttel jelentkezünk majd, addig is álljon itt egy reklám a Human Revolutionhöz, mely sokak szerint minden idők legjobb vírusvideója lett.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

93. Malebolgia
2011.08.08. 17:09
Pont ezért szarok,unalmasak,a mai játékok 99%, mert a grafikán kivül minden hiányzik belőlük, ami a Deus Exben megvolt.Már a 2.ik résznél érezni lehetett,hogy a szar konzolok tönkreteszik a játékipart, mert mennie kell az ideig-óráig csúcs hardveren, meg a 4 gombos kontrolleren.A deus ex3 is tuti foshalmaz lesz, erre így látatlanban pénzt merek tenni,egyrészt mert Warrennak nem sok köze van hozzá, másrészt meg megint mi az elsődleges platform? : a szutyok konzol, hogy a sok birkával le lehessen nyeletni a fekáliát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. tasiii
2011.08.08. 17:29
@Malebolgia

true true
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. Svindler
2011.08.08. 17:33
Már rémesen unalmas ez a konzol vs. PC és előbbi miatt nem jók a játékok vita. Nyissatok már rá egy topikot, még én is elmondanám a véleményemet, de hogy minden második hír/cikk alatt ott legyen egy ilyen hozzászólás az már fárasztó, át akarod venni False helyét? (btw. a helyesírásra is figyelhetnél egy kicsit)

Hogy a témához is hozzászóljak, a Deus Ex anno tényleg korszakalkotó volt, és én nagyon várom a harmadik epizódot is. Bár az eddigi videók alapján a gameplay része még kérdéses, hogy mennyire lesz jó (én spec. remélem a legjobbakat, aki mindenhez negatívan áll hozzá, nem tudom miért jászik), de atmoszféra teremtésben nagyon ott vannak a fejlesztők. A Sarif industries-es reklám, az ellentábor videója és a trailerek jobban megfogtak mint bármi más idén (pedig pl. az Uncharted 3 vizes videója sem volt semmi).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. Malebolgia
2011.08.08. 17:37
Svindler nem érted,nem kimondottan a pc vs konzolról van szó már, mert ugyanazt a szemetet kapjuk mind3 platformra,hanem arról /és e cikk alatt is érződik/, hogy mivel a konzolos fejlesztések kerültek előtérbe,eltűnt a kreativitás,nagyon letértünk arról az útról, amin elindultunk 25 évvel ezelőtt, és 10 évvel ezelőtt vett az ipar egy teljes 180-as fordulatot.
A helyesírásra meg nagyobb gondot fordítok, eddig is figyeltem rá, hogy ha pirossal jelöl nekem valamit, és nem idegen szót használok,akkor javítsam,de ezentúl fokozottan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. Heroes27 Maleb...
2011.08.08. 17:48
Nem, az a baj, hogy mostanában sokat trollkodsz. Pozitív véleményt mikor látok tőled, eddig semmi sem tetszett, minden hírhez negatívan állsz hozzá. A kreativitás témával meg nem értek egyet, mert konzolokra is jön nagyon sok kreatív játék, csak nem CoD a neve meg BF3. Erről meg ennyit. Meg milyen 25 évről makogsz, játékot se csináltak akkor, maximum a céges programozok bohóckodásából született egy kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Malebolgia
2011.08.08. 17:55
Ha ez vigasztal, körülbelül 10 éve állok negatívan minden játékhoz, mióta ez az egész előtérbe került,és emiatt én ha játszom is valamivel,inkább valami régebbi remekművet választok, vagy az újabbak közül szinte csak olyat,aminek kiterjedt mod community-je van.Ez nem trollkodás,én így látom a dolgokat.Ennyi erővel számomra minden olyan megnyilvánulás trollkodás, ami minden marketing maszlagot benyel, és mindenre azt mondja hogy jó lesz.
Azonkívül szinte biztos hogy nem bennem van a hiba ilyen szempontból, mert a filmekhez is hasonlóan állok hozzá, ugyanilyen alapossággal körbejárva /készítők előző munkái,nem csak a színészek,ők számítanak a legkevésbé,hanem rendező,vágó,író(k),spec effek tervezők/, és ott még nem vesztettem el a "lelkesedésem".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. Blade0012
2011.08.08. 18:03
"hogy mivel a konzolos fejlesztések kerültek előtérbe,eltűnt a kreativitás"

ugyanmár, ez ostobaság. Nemcsak ez, minden amit mondasz - csak ez viszi a pálmát. A konzolok max a grafika fejlődésének mértékét fogják vissza és nem a komplexitást - nyilván az is korcsul, de ezt egy platformra fogni nem kicsit szűklátókörűség. Az nyilván szóba se jöhet, hogy errevan igény Egyébként messze kreatívabb játékok készülnek most mint mondjak tíz-tizenöt évvel ezelőtt, csak épp reformőrnek lenni manapság képtelenség.
Attól meg, hogy Spectornak mennyi köze van a játékhoz távolról sem garancia arra, hogy szar lesz - és elnézve az első teszteket nem is lett. Az öreg már rég kiégett, az Epic Mickey is csak egy tucattermék lett. kár visszasírni. Nem beszélve arról, hogy rég elmúltak azok az idők, amikor egy designer állt egy projekt mögött és aratta e a babérokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. dragon83
2011.08.08. 18:11
Isten látja lelkem nem akarom belefolyni a PC vs konzol vitába, de valamit megjegyeznék. Nem a konzolok miatt kevés a kreativitás és aki ezt gondolja, annak kerek perec megmondom, hogy hülye. Ha csak és kizárólag PC létezne, jó eséllyel akkor is hasonló játékokat kapnánk manapság. Miért? Mert a játékosoknak erre van igénye. Senki nem gondolja már, hogy azért kapunk olyan játékokat amilyenek, mert a 102 gombos billentyűzet helyett egy kontrollerrel irányítjuk a játékokat. Mert kb ennyi a különbség a PC meg a konzol között (a hardver erősségét leszámítva, de az meg ismét nem befolyásolja a kreativitást). Szóval ne vegyük már mindig elő a konzolokat. A PC-s játékosok nagy része ugyanolyan játékokat játszik, és akar játszani, mint a konzolosok.

Ritkán értünk egyet, Blade-del, de úgy van ahogy mondja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. gyigyo
2011.08.08. 18:43
Malebolgia egy idióta a deus ex 3 nem a konzolok miatt lesz szutyok és tudod miért? ott a skyrim amiben megalább 20X nagyobb világ van egy csomó npc-vel és növénykel és fényévekel szebb mint a deus ex 3! sőt a legszebb rpg a skyrim és ottvan az assassins creed még az első része is sokkal SZEBB nyitottabb csomó npc stb stb.. mint a deus ex3 sőt talán még az oblivion is szebb!

Deus ex grafikus motorja (TR) a szutyok nem a konzol te nyomi!


"hogy mivel a konzolos fejlesztések kerültek előtérbe,eltűnt a kreativitás"

még hülyébb kijelentés, aki ismeri a játékokat az tudja hogy ez nem igaz! sőt egy csomó konzol exlusive cím tele van kreativitással, és a múltiplaform játékok is!

és hagydmár ezt a nyomi szöveget: "hogy a sok birkával le lehessen nyeletni a fekáliát".

attól mert valakinek van konzolja attól még érthet máshoz is pchez is értenek nekem is van konzolom és értek a pc-hez mindenben csak programozásban nem minden pc-met én raktam ősze.
meg te azt állitod hogy a konzolosok megvesznek minden fosadékot a gépbe? ez nem igaz a legtöbb ember azt veszi meg ami neki tetszik persze kinek mi a fosadék..
gondolom te egésznap crysis1-ezel mert az nincsen konzolora.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. adamsgyere...
2011.08.08. 19:30
Teljesen komolyan, akik itt folyamatosan szidják a konzolokat...azok kipróbáltak már legalább egyet? mert már nagyon unalmas mindenhol azt olvasni milyen szar a konzol...főleg úgy, hogy minden indok kb. röhej kategória...pl "4 gombos" kontrolleren kell mennie bárminek...hát nem épp 4 gomb az a 4 gomb, de ezt tudnád ha lett volna a kezedben 1x is...plusz légyszíve prezentáld, hogy milyen jó lenne god of warozni egér+billentyű comboval...szóval értem én, hogy van amire jobb a pc, de szerintem ezt mindenki érti és nem kellene naponta tüntetni! ja meg ugye ha tudnátok pc-n játszani az kizárólag konzol játékokkal rájönnétek, hogy a konzol jó. A PROBLÉMA A SZAR ÁTIRATOKKAL VAN! szép napot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Emberfej
2011.08.08. 20:10
Madarak azt csiripelték, hogy jó lesz
Lopakodós és a mindent lezúzós játékmód is játszható lesz. Régi gépen is menni fog de akkor olyan grafikával, jó gépen meg ahogy illik. Érdemes lesz minden apró részletre figyelni hogy az összeesküvés elmélet ne csak egy elmélet maradjon.
Megan halott... (mennyire vagy ebben biztos?) Adam is meghalt az elején... Szóval sztori az le fog kötni pár embert.

Nagy Bioware rajongó vagyok, de simán le lesznek körözve. Human Revolution esélyes egy Half Life 2 szerű sikerre ahol mindenki harmadik részt kíván.
(Most lehet vitatkozni hogy cod vagy fifa sokkal jobb, de 1-1 rész hírneve csak addig tart míg ki nem jön az újabb)

Human Revolution nálam tuti vétel

És teljesen lesz.rom hogy pc vagy konzol, aki képes ezen vitatkozni az nem dolgozik napi 8(vagy több) órát, így túl sok a szabadideje hülyeségeken gondolkozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. nightmare1...
2011.08.08. 20:15
OFF/ Látom elfajulnak a dolgok. Ehhez lehet én is hozzájárulok még... Szóval tény, hogy elég rendesen esett a színvonala a PC játékoknak, amiben szerepe van a konzolnak is, de NEM minden téren. Egyedül ott, ahol butítani kellett a játékmeneten ahhoz, hogy konzolon is élvezhető legyen, így pl az FPS-ekben (Tudom, hogy van Killzone, és a többi, de akkor is nézzünk meg egy RtCW-t, vagy a tesztben szereplő Deus Ex-t, és a mai játékokat... Minőségben gyengék a maiak (van kivétel).
De a sportjátékok, a hack and slash és kalandjátékok, platform játékok tökéletesek konzolra, azoknak nagyrészt ott kéne lennie és onnan a jobbakat átírni PC-re, míg az FPS-ek esetében fordítva, előbb PC változat kellene, és utána a konzol. Így szerintem nem lenne akkora probléma. Az utóbb felsorolt játékstílusok miatt fogok én is egy boxot venni. /OFF

A cikkhez: a Deus Ex egy nagyon nagy játék, nehéz, de megéri vele szenvedni.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. dragon83
2011.08.08. 20:21
Nightmare, nagyon nagy kép amit linkeltél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. vecsei321
2011.08.08. 20:33
Számomra a mai játékok élvezhetetlenek.

Nézzük meg miért:
-COD,MOH,BF : uncsi háborús szarok, mentsük meg ezt azt amazt, ezt robbantsuk fel meg azt
-NFS sorozat: haggyuk már ezt a körözgetős forma1 es hulladék unalmas stílust, térnének már vissza a városi cirkálós, zsaru szívatós, defektes versenyzési stílushoz
-Crysis,GoW: jönnek az UFO-k és elfoglalnak blablabla világvége.....
-DA,Witcher: videókkal és idegesítően sok szöveggel televert, unalmasan lassú sebességű játékok.

Nekem a legnagyobb sikert pl. lost planet adta, ami ellentétben a crysis és többi hasonló játékkal nem az UFO pusztításról szól, hanem egy világ teremtéséről, lakható bolygó kolonizálásáról szól.

A Prototype a másik szívem csücske, amiben nagyon nagy mozgástér, és tetemes mennyiségű gyilkolni való van, ami mellé egy múltat feltáró, és asszonyságot megmentő sztori épül. Mellesleg nem valami 1-2 órás játék!

Hol marad a rengeteg akadály? A rejtvények? Amin agyalni kellene. Taktikázás hiányzik nekem, amiben több szempont szerint kell kinyírni az ellenfeleket, és nem csak úgy fedezék és kilövöm a szerencsétlent.....

Ma már kb 1 órát nem tudok játszani, a régi időkkel ellentétben amikor volt napi 6-8 óra is mert élvezetes volt.

Természetesen itt is megvan a "kinek a pap, kinek a papné" effektus
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. lackoo1111
2011.08.08. 20:37

off
Köszönöm a cikket. Érdekes olvasmány volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. Emberfej
2011.08.08. 20:55
vecsei321
"Hol marad a rengeteg akadály? A rejtvények? Amin agyalni kellene. Taktikázás hiányzik nekem, amiben több szempont szerint kell kinyírni az ellenfeleket, és nem csak úgy fedezék és kilövöm a szerencsétlent....."

Új Deus Ex-ben az lesz a jó hogy úgy játszod majd ahogy akarod. Gyilkolászás elkerülésére lesznek bénító fegyverek amikért több pont jár, de az ultimate megpróbáltatás amin tényleg agyalni kell, hogyan lehet egyetlen lövés nélkül leszedni minden ellenfelet(gránát és sokkoló is kizárva). Lopakodva kézi erővel leütni mindenkit ami elég macerás ha 7-8 ellenfél van egy teremben, és ha észreveszik hogy leütsz valakit vagy ott fekszik ájultan a társuk, riadót fújnak és a leütöttet "felébresztik".
Vagy csak simán ellopakodsz mellettük, vagy hangtompítós sniperrel leszeded, vagy rakétavetővel kiirtasz mindenkit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. tompika74
2011.08.09. 06:14
- A Deus Ex 1 nagyon jó volt (mellesleg az év FPS-e). A 2. rész átlagos. Ha az új rész a kettő között lesz játszhatóságban, akkor már meg leszek elégedve

- Konzol vs. PC? Van előnye is és hátránya is. Nekem tetszik, hogy az öregecskedő , 2,5 éves számítógépemen még minden játék fut És a konzolnak köszönhetem a kedvenc játékomat, a Resident Evil 4-et

- A játékok leegyszerűsödése valószínűleg a korral halad. 10 évvel ezelőtt, amikor sokkal kevesebb játék jött ki, még volt kedve az embernek órákat kínlódni a játékkal a továbbjutáshoz. Mostanság ha elakadok, és tíz perc múlva se találom a kiutat, rákeresek az interneten a végigjátszásra, és kész. (Gyenge játéknál pedig van más megoldás : uninstall

- Igenis voltak játékok 25 évvel ezelőtt! 8 bit, 64 (vagy 4 kByte memória! Régi szép magnókazettás idők. ZX Spectrum, Atari 800, Commodore 64, Sharp MZ-800. R.I.P.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Malebolgia night...
2011.08.09. 09:25
Nightmare13 látja jól, a konzoloknak megvan a helye, sport meg platformjátékokra alkalmas,de a többi cím csak arra jó, hogy egy igényes program helyett egy szemetet adjanak ki mert butítani kell mindent, hogy menjen a konzolokon, hogy játékmechanikában is vissza kell venni,mert a konzol nem képes annyira,mint egy pc.
A konzolok azért tették tönkre a játékipart, mert elérhető lett a tömegeknek is, akik alapvetően igénytelenek /elég ha hallgatsz rádiót, vagy nézel tévét, már ebbe a kategóriába tartozol, én egyiket sem teszem/, akiknek az kell hogy faék egyszerű legyen a játék,elakadni se tudjon, és közben győzike bársonyos hangja szóljon a hangfalból.A konzolok meg csak faék egyszerűségű programok futtatására alkalmasok.Pl a supreme commander1et is van konzol verziója, nézd meg a szutyok platformodon, majd pc-n és ámulj,és talán megértitek, hogy a konzol az fertő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Blade0012
2011.08.09. 10:22
"akik alapvetően igénytelenek /elég ha hallgatsz rádiót, vagy nézel tévét, már ebbe a kategóriába tartozol"



Úgy érzem nem járunk messze attól, hogy felsőbbrendű fajnak nyilvánítsd ki magad. Értem egyébként hova akarsz kilyukadni, csak épp képtelen vagy azt normálisan megfogalmazni. Ez kombózva azzal, hogy milyen "magvas" gondolatokat próbálsz itt elhinteni egy kicsit száni. Van különbség egy focimeccs, a híradó vagy a Discovery és a Való Világ között. Persze Te ezt nem látod, ülsz a trónodon valami kimagasló értelmiségnek képzelve magad, aki nem nyeli le a társadalom szutykát, holott semmivel sem vagy jobb mint a többi, csak keserűbb és röhejesebb.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. lackoo1111
2011.08.09. 11:43
holott semmivel sem vagy jobb mint a többi, csak keserűbb és röhejesebb

egyet kell értenem veled
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Malebolgia Blade...
2011.08.09. 12:10
Blade0012 : nem azt mondtam, hogy nincs olyan mozgóképes anyag a tvben, meg főleg a Discoveryn, ami nem volna jó, mert igenis vannak jó műsorok, de ezeket kiszakítva közegéből érdemes nézni /tehát reklám, és agymosás mentesen/.Kiszakitaní a közegéből meg úgy lehet, hogy letöltöd a netről és megnézed sallang mentesen.Mert a kereskedelmi televiziózás egy kulturális szeméttelep, tele irreális életábrázolással és hamis metaforákkal.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Zelbacsi
2011.08.09. 12:48
Szerintem a Deus Ex-ben az volt a frenetikus, hogy végigrambózhattad, ha akartad, és úgy agyhasználat nélkül végig lehetett vinni, mint egy bármilyen eleve erre kitalált FPSt, de nem volt muszály ezt csinálni. Ha volt türelmed, és nyomoztál, kutattál, kérdezősködtél, utánajártál a dolgoknak, akkor rengeteg információ kiderült a háttérvilágról, a veled és az ellened lévők mozgatórugóiról, motivációiról. Eszméletlenül jól meg volt csinálva ez a része, és úgy el volt különítve a rambózástól, hogy ha akartad akár egy lövés leadása nélkül végigvihetted a játékot. De akár kombinálhattad a kettőt, nyomozgatós-lövöldözős játékká változtatva az egészet. Egyik utat sem jutalmazta, vagy büntette a játék. A Deus Ex 2 is ugyanerre épült, és ugyan 10x egyszerűbb (szinte bugyutább) lett, mint az 1, a hangulata és a története igen jó volt annak is. Ezek után én kíváncsi leszek a 3-ra, akármilyen is lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Heroes27 Maleb...
2011.08.09. 13:00
Malebolgia: Most már elég volt a személyeskedésből meg a bohóckodásból, még egy feketepont és mész pihenni egy kicsit. Túl sok már belőled. Vagy fórumozol normálisan, vagy hülyéskedsz továbbra is, csak nem itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Emberfej
2011.08.09. 15:32
Malebolgia
"akik alapvetően igénytelenek /elég ha hallgatsz rádiót, vagy nézel tévét, már ebbe a kategóriába tartozol"

Akinek ilyen megnyilvánulásai vannak azt egyből ki kéne zárni a fórumról. Most rendben hogy rászóltál, itt talán nem folytatja de megy más topikba, esetleg pár napig pihen aztán tovább zaklat másokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Malebolgia Heroe...
2011.08.09. 16:08
Sajátos a moderációd te hős, ha én bármit mondok,az személyeskedés, de ha engem leanyáznak, meg trágár módon beszólogatnak, akkor őket megdicséred.Gerinced van neked egyáltalán?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Heroes27
2011.08.09. 17:08
írjál normálisan és akkor majd te se kapsz anyázást. Érdekes másoknak ez miért megy? Tehát peace, további szép napot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. birirobi
2011.08.09. 18:14
Malebolgia

Nagyon jók a meglátásaid. Játszok CoD-val, mégsem veszem személyeskedésnek. TV-t is nézek. Rádiót is hallgatok. Persze szűröm a dolgokat. A CoD ettől még egyre ötlettelenebb. Miről beszélnek azok akik nem értik mit akarsz mondani ?
Miért nem akarjátok megérteni ?
Konzol vs. PC??? Ki beszélt itt erről?

Amiről Malebolgia beszélt az a PROFIT központúság. Gyorsan nagy hasznot kicsi befektetéssel.

Ezt nem lehet érteni?

Vajon miért a Blizzard az egyik legsikeresebb cég?
Pedig évekig fejlesztget egy Diablo 3-at. De abban lehet benne lesz a rajongóg építő kritikája, és sok jó ötlet.
A CoD vagy a BF pedig filmszerű élményt nyújt, néha filmekből szedett ötletekkel, és ez is szórakoztató egyszer-kétszer. Ezek után lehet neten versengeni. A verseny az pedig szórakoztató. Nekem is. Ettől azonban még ötlettelen marad. A sportokban is lassan vezetnek be új szabályokat, de mivel versengés ezért szórakoztató lehet.

A TV? Rádió? Szelektálni kell, azonban igaza van. Folyik a szemét. Pl. Híradó:
"A balesetről készült további képeket megtekinthetik hírportálunkon.", de ezt is sokan nézik gondolom. Ha nem néznék akkor meg lenne szüntetve. A reklámok ordítanak "Minél többet vásárolsz annál többet spórolsz." Lehetne még sorolni sokáig, de felesleges. Aki ezeket kajálja be azoknak lenyomják a torkán a békát.

Malebolgia véleménye jogos, és nem a rolunk szól, és nem konzol vs. PC a témája.

Azt olvassátok amit mondani akar!
Köszi !

Szerintem a Deus Ex lehet jó játék. A Fenti reklámanyagot, pedig megirigyelhetné sok-sok hatalmas bevételű film is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Malebolgia
2011.08.09. 19:34
birirobi : Köszönöm!

Lehet az a baj a fogalmazásommal,hogy túlságosan adott témához próbálom specializálni,illetve elveszek a részletekben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Emberfej
2011.08.09. 20:16
Megjelenésig már csak 2 hét van hátra.(augusztus 23)

OFF:
Találkozik a rendőr a haverjával, aki épp egy könyvet olvas. Megkérdezi, hogy mit olvas:
- Mit olvasol?
- Egy logikáról szóló könyvet.
- Mi az a logika?
- Figyelj, elmagyarázom! Van akváriumod?
- Van.
- Tehát ha van akváriumod, akkor feltételezem, azért van, mert szereted a halakat.
- Igen, szeretem.
- És ha szereted a halakat, akkor biztos szereted a finom halászlevet.
- Igen.
- És ha szereted a finom halászlevet, akkor biztos szeretsz hozzá finom bort inni.
- Igen, valóban így van.
- És ha szereted a jó borokat, akkor biztos szereted a jó nőket is.
- Hát tényleg szeretem.
- És ha szereted a jó nőket, akkor nyilván nem vagy buzi.
- Hát tényleg nem vagyok.
- Na ennyi.
A rendőrnek nagyon megtetszik ez a logika-dolog, kölcsönkéri a könyvet. Épp olvassa ő is, mikor találkozik egy másik rendőrrel, aki odamegy hozzá:
- Mondd csak, mit olvasol?
- Egy logikáról szóló könyvet.
- Mi az a logika?
- Figyelj, elmagyarázom. Van akváriumod?
- Nincs.
- Akkor te buzi vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. kapmar Ember...
2011.08.09. 20:17
JAJA. Jó vicc.
Már ismertem, de jó mindig látni a klasszikusokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Sturmtiger
2011.08.10. 10:40
OFF: Emberek ez már nem vélemény-nyilvánítás, ez inkább egy elvakult antiszociális maszlag. Ez a fajta vélemény már nem nagyon fér bele szerintem egy egészséges fórumozásba.

ON: A Deus Ex HR szerintem egy nagyon jó játéknak ígérkezik, majd később, ha már kijött, lehúzom, ha nem jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Malebolgia Sturm...
2011.08.10. 12:49
ezt most a viccre írtad igaz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. kapmar Maleb...
2011.08.10. 13:06
Biztosan!

Még egyik Deus Ex-el sem játszottam, lehet ideje lenne kipróbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Rigor
2011.08.10. 14:42
Aki véletlenül kihagyta, az amúgy már ingyen is letöltheti az eredeti első Deus Ex-et, meg találni hozzá HD textúra pakkot is. Én megnéztem a pre bétáját az újnak, és már az nagyon tetszik, hozza az első hangulatát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. lackoo1111
2011.08.10. 15:55
már ingyen is letöltheti az eredeti első Deus Ex-et
Jogtisztán ? Honnan ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Emberfej
2011.08.10. 16:06
Ha úgy vesszük bármi letölthető ingyen
Az már más kérdés hogy nem szabad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Malebolgia
2011.08.10. 16:15
De a Deus Exet úgy is meg tudjátok szerezni, hogy valameik guruhoz adják,gondolom a guru honlapján,az utána tud nézni,aki nem élt vele anno.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Blade0012
2011.08.10. 16:37
"Én megnéztem a pre bétáját az újnak"

Hogy mi? Volt béta demó?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Emberfej
2011.08.10. 16:42
Zárt béta volt újságíróknak, játéktesztelőknek meg hasonlóknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. lackoo1111
2011.08.10. 16:48
De a Deus Exet úgy is meg tudjátok szerezni, hogy valameik guruhoz adják,gondolom a guru honlapján,az utána tud nézni,aki nem élt vele anno.

2006/02 Deus Ex
2006/06 Deus Ex 2: Invisible War
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. vecsei321 Ember...
2011.08.10. 21:34
felkeltetted az érdeklődésemet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. MasterMark
2011.08.10. 22:51
Malebolgia: Már így kezdted első kommentban "a szar konzolok", mond már el mitől szar....? Van egyáltalán konzolod, próbáltad már, láttál már? Elmondom neked hogy pl. az XBOX kontrollerén 16 gomb van, plusz az analóg karok. És kombinációkkal még több funkciót kaphat egy gomb...

(Semmi személyes, te voltál az első aki MasterChief-re asszociált a nevemből, és én télleg az alapján találtam ki )

A játékok meg nem azért egyre gagyibbak mert "a szar konzolok", hanem mert az emberek is egyre butábbak, vagy annak gondolják a játékfejlesztők őket, és már nem a hardcore játékosoknak csinálnak játékot, hanem az ilyen kazuároknak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Malebolgia
2011.08.11. 09:14
MasterMark : a 4 gombos beszólás, csak azért volt hogy érzékeltessem a billentyűkombinációk mennyiségi különbségét pc és konzol között.Igen próbálkoztam konzolokkal, nem zsigeri utálatból indult ki az egész, hogy mert nem ismerem,akkor rossz, hanem megtapasztaltam hogy mennyire rossz nekem ez

a konzolokat meg azért tartom a játékipar mételyének, mert ugyan abban egyetértünk, hogy a butább emberek miatt vannak butább játékok,de ez is abból fakad, hogy a konzolokon keresztül jut el a butább réteghez,és mivel ott a buta,1xerű programokból sokat el tudnak adni,arra hajtanak a kiadók,azt erőltetik.
Amíg pc volt a fő platform,addig volt egy markáns határvonal, hogy mien bonyolultságú progi jött ki pcre mint AAA kategória, és mi jött ki konzolokra futottak még kategóriában
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. dragon83
2011.08.11. 12:38
Malebolgia, azért azt ugye tudod, hogy amíg a PC volt a fő platform, addig oda is tucatjával jöttek a szar játékok? Nem úgy működött a dolog, hogy minden tökéletes, komplex játék a PC-re jött, a maradék hulladék pedig ment konzolra, hanem minden platformon volt mindenféle minőségű program. Nem volt itt semmilyen markáns határvonal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. MasterMark
2011.08.11. 13:03
Malebolgia: Végül is van valami abban amit mondasz, de ez így nem pont igaz. Ha például a Half Life 2-vel játszok az XBOX-omon az ugyanolyan jó, mint pc-n. (Persze célzástól eltekintve.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. nightmare1...
2011.08.11. 14:06
dragon83

Szerintem Male úgy értette a hulladékot, hogy most már az AAA címek is hulladékok jelentős hányadukban, míg régebben az AAA játékok javarészt tényleg minőségiek voltak, sőt még a kis stúdiók is tudtak kidobni remek játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Malebolgia
2011.08.11. 15:25
nightmare13 nyerte a sört

dragon83 : persze hogy volt minden platformon szemét,emléxem a évi 25-30 doom klónra, ami mind gyengébb volt mint az eredeti, ezt nem is merném letagadni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Malebolgia
2011.08.11. 16:21
Konzol fanboyságról egy nem idevágó történet,egyik haverom ment állásinterjúra 576ba a minap, ő jobban elvan a konzolos témákkal mint én,van is neki,még régről ps2je,de az 576ba nem vették fel azzal az indokkal, hogy a.: túlkoros,túl öreg /év hijján 30 /, b.: hogy nincs neki otthon x360-a vagy ps3 és ebből kifolyólag ugye pc-n játszik a legtöbbet, mert nem agyatlan konzolfan, és az kritérium.Azon röhögtünk, haverral,ha én mentem volna oda beszélgetésre, tuti megőszül a csóka,de minimum rák vörös lesz a feje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Blade0012
2011.08.11. 17:07
Ez amúgy nem meglepő és nem is fanboyság Ilyen helyeken ha melózol illik tisztában lenni a felhozatallal és manapság már hatalmas számban csorgdogálnak a konzol-only címek (ilyenkor ugye a ps2 már nem szempont). Attól meg, hogy valaki konzolon játszik még nem lesz agyatlan és nem kell fannak se lennie (tényleg elhagyhatnád már ezt az idétlen demagógiát). Egy angol-német szakra se vesznek fel tanárt ha csak angolul beszél. Manapság az exkluzív címek jelentik a csúcsminőséget bármilyen műfajon belül, de aki csak pc-n játszik, annak ebben semmiféle átlátása nincs (lásd magadat)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Blade0012
2011.08.11. 17:07
dupla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. -Melkor- Blade...
2011.08.11. 17:25
@Blade0012: PC-only: Witcher 1-2 (top kategóriás RPG, all time RPG felhozatalban is megállja a helyét. Igaz a második részt portolják Xbox360-ra, de csak jövőre jön ki, szóval jelentős késéssel), Starcraft 2, Shogun 2 TW, Warhammer 40k Dawn of War 2(minőségi stratégiai játékok, irányításuk lehetetlen konzolon, portolás kizárva). Most csak írtam pár példát, bőven lehetne még. Egyébként Malebolgia-val szinte mindenben egyetértek, ugyanezeket tudnám én is leírni a konzol vs. pc kérdéskörben.


Egyébként eléggé offtopic irányba ment el mindenki. Én személy szerint nagyon reménykedem, hogy a Deus Ex Human Revolution jó játék lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Blade0012
2011.08.11. 17:38
Attól, hogy felsoroltál pár címet még ugyanúgy szántalan konozol exkluzív játék marad és az égvilágon semmit nem cáfoltál (btw Witcher első része mint all time best rpg? pff. Igaz a második se)- igazából nem értem mit akarsz ezzel bizonyítani, bár jó eséllyel csak hozzá akartad rakni a magadét. Hát sikerült, ügyes vagy Gézike, még egy buksisimit is megérdemelsz. Mellesleg a stratégiai játékok sosem fogni kézre állni kontrollerrel, nem kéne meglepődni, hogy ezeket nem szívesen portolják, ugyanúgy ahogy pc-re se a hack-n-slash témát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Blade0012
2011.08.11. 17:38
megint dupla...mi van ezzel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. -Melkor- Blade...
2011.08.11. 17:46
@Blade0012: nem tudom minek kellett megütni ilyen hangnemet, mikor teljesen normálisan írtam neked. Arra akartam rávilágítani, hogy PC-re is vannak exkluzív címek, nem csak konzolra. Ezzel a mondatoddal valami olyasmit sugalltál, hogy PC-n nem lehet exkluzív címmel játszani: "Manapság az exkluzív címek jelentik a csúcsminőséget bármilyen műfajon belül, de aki csak pc-n játszik, annak ebben semmiféle átlátása nincs" Igen, konzolossal valóban nem,de van bőven saját. Ennyit akartam hozzátenni a témához.

PC-nek egyébként megvan az az előnye, hogy lehet hozzácsatlakoztatni kontrollert, szóval irányításbeli problémákra nem lehet hivatkoznia a fejlesztőknek. Szimplán egyszerűbb és olcsóbb silány vagy éppen semmilyen portot csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. dragon83
2011.08.11. 18:08
"PC-nek egyébként megvan az az előnye, hogy lehet hozzácsatlakoztatni kontrollert, szóval irányításbeli problémákra nem lehet hivatkoznia a fejlesztőknek. "

Bezzeg amikor én leírom egy PC-s játéknál, hogy az irányítás tök jó kontrollerrel, viszont egérrel nem az igazi, akkor jön a felháborodás, hogy miként képzelem én, hogy egy PC-s játékkal kontrollerrel játszunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Blade0012
2011.08.11. 18:53
Melkor: igaz, elnézést, ami egyébként az rts-eket és mmo-kat illeti egyértelműen pc-n a legjobbak (és azokból is az exkluzívak ), de mivel ezek konzolon alig képviseltetik magukat összehasonlítani nem érdemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. MasterMark
2011.08.11. 20:57
Halo Wars... jó az irányitás és RTS....

(konzol = adott hardver = könnyebb rá fejleszteni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Blade0012
2011.08.11. 21:46
Imádom a Halo szériát, de a Warstól nem kell elájulni semmilyen tekintetben sem. A játékmenet felszínes volt és faék egyszerű, egy igazi kazuár rts (bár szépen álcázták a primitívségét azt meg kell hagyni), ezért is lehetett relatíve hatékonyan irányítani. Egy Starcraft 2 pl mellett labdába se rúg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. balu79
2011.08.12. 08:51
Malebolgia: De egy szánalmas fasz vagy Istenem...kell ilyen ennek a földnek...húzzál vissza wow-ozni anyádba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. MasterMark
2011.08.12. 11:38
Blade0012: Én alapból nem szeretem az RTS-eket, úgyhogy nincs rálátásom, de csak példa, hogy azért meg lehet oldani az RTS irányítását is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Malebolgia
2011.08.12. 11:52
I Summoning Heroes27, hogy tegyen rendet, ha már annyira nagyra van magával!

balu79 : menjél te wowozni, az mmo-kat legalább annyira nem szeretem mint a konzolokat

Blade0012 : a barátom is és én is tisztában vagyok a felhozatallal,mert attól még néha megtetszik egy-egy konzolos cím,és vagy várom a portot /GTA4, Red Dead/, vagy régebbi platformok esetében van emulátor, amivel szintén szoktam élni.

MasterMark : meglehet, de ami ez esetben tényleg le van butítva konzolra rts-ek közül,az nem is igazi rts,csak ilyen ál-rts, hogy el lehessen mondani hogy azt is tudja a platform,pedig nem.Az rts az a Supreme Commander 1nél kezdődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. MasterMark
2011.08.12. 12:46
Malebolgia: Tulajdonképpen mi is a problémád konkrétan magával a konzollal? (Ha vegyük úgy, hogy igényesebb játékkal játszunk vele, hardcore módon?)
(Csak az irányítás miatt, nem hinném hogy így megutáltad volna a konzolokat. Vagy azért mert játszanak vele eszetlen kazuárok.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Blade0012
2011.08.12. 13:31
Malebolgia: hát ha Te mondod...el tudom képzelni ilyen konzolutálat mellett csak úgy bújhatod a konzol-exkluzív játékok tesztjeit és a tecső videókat. Nem mintha ez bármivel is előrébb vinne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Rigor lacko...
2011.08.12. 13:58
google a barátod. De például:

http://www.download-free-games.com/dl/pc/deus_ex
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Malebolgia
2011.08.12. 16:03
Blade0012: gameplayből elég jól meg tudom állapítani,mi kéne nekem és mi nem, úgy még nem lőttem mellé.Itt nem a fejlesztői gameplayeket értem,mert az mindig tökéletesre van vágva.

Mastermark: nem konkrétan a platformmal van bajom,hanem a jelenséggel,ami mellétársul,merthogy így eljut a szélesebb tömegekhez, és egyre inkább csak a faék bonyolultságú dolgok jutnak nekünk,míg a pctől, az ilyenek félnek,és ha az maradt volna a fő fejlesztési platform, legalább olyan komplex programokat kapnánk mint régebben, és ez irányba haladnánk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tkondor
2011.08.12. 20:37
@Malebolgia: "Az rts az a Supreme Commander 1nél kezdődik."

Ez meg mi? Látom nem rég kezdted az rts szakmát...ott van még a Dawn of War I-II, a Company of Heroes, a Homeworld 1-2, az Emperor: Battle For Dune, Command & Conquer: Tiberian Sun, Red Alert 2, World In Conflict, a Total War széria, Europa Universalis széria, Crusader Kings, Stronghold és még sorolhatnám...

Mellesleg nekem van konzolom és pc-m is. Vagyis szerintem jobban átlátom a helyzetet mint te! Nem ugyanaz, hogyha neked van konzolod, vagy pedig egy haverén játszol nagy ritkán. Pl. Battlefield BC2: megvolt eredetiben xboxra, sokat multiztam vele ,és lag mentesen, és hiszed, vagy nem, de pontosabban osztottam vele a headshotokat meg egyébb áldást. Egy idő után nem volt valami gazdaságos fizetnem az XBOX LIVE-ért, úgyhogy megvettem a BC2-t pcre, 4600Ft-ért, oszt nagyon nagy a lag, szinte lehetetlen néha a játék, és órák mennek fölöslegbe a megfelelő szerver keresésével, ráadásul, ha találok is egy jó viszonylag lagmentes szervert, ott már nem tudom úgy osztani az áldást, sokkal gyorsabban mozogtam, és pontosabb is voltam a kontrollerrel.

Hogy folytassam a konzol vs. pc küzdelmet...elárulok egy kis titkot... Szerinted miért vannak a játékok olyan jól optimalizálva? Nem azért mert annyi időt töltenek a fejlesztők a pc vetzió megírásával, hanem azért mert adott egy konzol, esetünkben egy Xbox, 2005-ös megjelenéssel. Kérlek szépen googlizzál ki néhány screenshotot az első boxos játékokból, és a ma megjelenőkből. A különbség brutális. És ugyanaz a hardware, vagyis a fejlesztők rá vannak kényszerülve arra, hogy egy adott harwarre a lehető legjobb minőségű grafikát hozzák. (persze itt nem azt állítom, hogy a konzol szebb, mint a pc). De kérlek szépen áruld el nekem, hogy hány 2005-ben vásárolt számítógép, hardware módosítás nélkül képes arra, hogy ugyanazt a grafikát produkálja, mint manapság egy konzol. E bekezdés lényege az lenne, hogy köszönd meg a konzoloknak, hogy a játék fejlesztői arra vannak kényszerítve, hogy a játék motorján dolgozzanak, alaposan optimalizálják azt. Így, mivel sok PC-s játék ugyanazt az enginet használja, mint konzolos bajtársaik, gondolok én itt pl. a legnépszerűbbre, az Unreal engine-re azok sokkal jobban vannak optimalizálva. Különben biztosra vehetnéd, hogy a nagyobb játékokat már grafikus kártyával együtt csomagolnák

Még utoljára néhány konzol exkluzív, ami szerintem még a te véleményedet is meg tudná változtatni...God of War széria, Uncharted széria, MAG (256 játékos van egy hatalmas multi pályán, még a BF3-ban is csak 32-en lesznek), Little Big Planet, Gears of War, majdnem a Mass Effect is exkluzív lett volna, ha nem veszi meg a Biowaret az EA, Red Dead Redemption, Gran Turismo, Forza, Metal Gear Solid...és ezt is lehetne még sorolni...

Mellesleg nem azért ismerek ennyi címet, mert nincs életem, csak tájékozódom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Malebolgia tkond...
2011.08.14. 10:46
tkondor : köszönöm hogy bebizonyítottad,mennyire vagy kazuár, és mennyire nem értesz az egészhez

dow1: egész jó rts, de még az is inkább starcraft 300 klikk/perces játékmenetéhez van közelebb,mint egy STRATÉGIÁHOZ ahol az győz,aki előrébb gondolkodik,és gazdaságilag is össze tudja szedni magát
dow2: diablo átültetve wh40kra

c&c-k : gagyik,20 egység rohangál egy bélyeg pályán, és klikkelőverseny, ez neked rts?

a homeworldök, a total war széria télleg stratégia, de a többi amit felsoroltál, még ha a műfaji meghatározás az is, nem sok közük van hozzá.....

a bc2 konzol vs pc : az nem a platformod előnye, hogy ott jobb a hitbox,hanem a dice loosersága, cserébe minden egyes mapért fizethetsz, meg még a skinekért is....azonkívül,egy olyan fpsest hoztál fel példának ami kifejezetten konzolra készült, még szép hogy utána leszarták a pc portot

3ik bekezdés: jól optimalizálva? mond ezt a gta4nek....ez mind inkább hátrány amit felsoroltál, mert így nemcsak a grafika nem fejlődik, de pl AI se, és játékmechanika tételek is a 10 évvel ezelőtti szinten vannak, mert úgy is konzolra fejlesztenek, tehát véges erőforrás, ezért megrekedtünk sok sok évvel ezelőtt...azonkívül,hagyjuk már azt az unreal motort, se AA se AF-et nem tud, mert lerohadna tőle akkor a ps3 is olyan poligonszám mellett ,és a konzolon ezek a featureok nincsenek,akkor a pc-sbe se teszik bele, pedig több mint 10 éve alap

a gow nem volt mindig csak konzolra,az első volt pcre, nem mintha megfogott volna,azzal igen repetitív játékmenetével /lösz1et,fedezékbebújsz,lősz még1et, léphetsz egyet, majd az egész elölről, és persze mindig csak 1 felé mehetsz/, a MAG jó 5let volna,de fps a konzol átkos irányításával, biztos csuda jó lehet.. és még tudnám sorolni

szóval tömörítve mit is köszönhetünk a konzolnak /ne is reménykedj hogy olyan felsorolást kap majd mint anno a rómaiak/ : egyszerűbb játékok, a játékmechanika visszatért a 80-as évek játéktermi szintjére, minden technikai úton megállt a fejlődés /graf, AI,stb/,rengeteg achivment és egyéb kamu tartalom, platform only címek,amiket úgy is feloldanak 1-2 év elteltével az esetek nagy többségében és csak arra jó, hogy kapjunk egy selejtes pc portot,mert lusták jól dolgozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. MasterMark
2011.08.14. 17:26
A Halo MI-jéről hallotál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Emberfej
2011.08.14. 21:39
Hagyjuk, külön világban él...

Iponosok aztán majd dolgozzatok rajta hogy tőletek is lehessen Human Revolutiont rendelni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. tkondor
2011.08.15. 02:02
@Malebolgia:

nem azért, de látni, hogy nem sokat játszottál a DOW 1-2-vel. Ott ugyanis stratégiai pontok irányításáról van szó, nem pedig csak annyi, hogy jól gyűjtsd ezt az ásványt meg ezt a gázt és nyerni fogsz, meg hogy a DoW 1-ben rendesen kibalance-znak KILENC fajt, ami nem könnyű, tekintve a starctaft 3 fajával szemben. Ennél a játéknál szó sincsen nyersanyag gyűjtésről, inkább ahogy mondottam a stratégiai pontok megtartásáról szól. És egy stratégia lényege nem feltétlenül a nyersanyag, a gazdaság, arra ott vannak a város szimulátorok, meg a különböző menedzselő programok (tycoon-ok). Nem értem mire gondolsz, hogy a DOW2-be csupán beültették a Diablot? Ez alapján bármilyen rpg-t/fél rpg-t annak lehet nevezni. Egyedül abban közös, hogy itt is van amolyan mana(energy), meg vannak lootok, és speciális képességek, de ha emiatt ez egy diablo-sított játék, hát akkor kérlek szépen a Mass Effect is az, a Bioshock is, a STALKER is, meg a System Shock, a Witcher, meg maga a Deus Ex is az. Nem kellene egyenlővé tenni az rpg-t a diabloval, az már azelőtt is létezett, csak ott kockákat dobáltak és ceruzát használtak A c&c-k amiket felsoroltam, a tiberian sun és a red alert 2 a maga idejében (ne feledd, hogy 1999 és 2000-ről van szó) igenis nagyon jók voltak, akármennyire is szerettem ezeket, ma már elő nem venném, hisz ezek tényleg a mai stratégiákhoz képest csak az alapot tudják, az egyedüli "alap stratégia" ami mind a mai napig fel van nekem telepítve, az az Emperor:Battle For Dune, mert egyszerűen imádom, de ez inkább amolyan Dűne fanboyság, mintsem a stratégiák iránti szeretet. A stratégiai játékok lényege az, hogy gondolkozz! Taktikák harcmodorok, a sakk sem a gazdaság kialakításáról szól. Ha a Total War széria csak a csatákról szólna, és kihagynák belőle a gazdaságot, meg a turn-based részeket, az akkor is egy nagyon ütős és kelendő játék lenne, itt a gazdaság számomra csak amolyan "jó ha van, nem kell kérni" alapon működik. Mellesleg nem szép dolog se a te, sem pedig az én részemről, hogy összehasonlítjuk a DoW II-t a Starcraft II-vel. Ugyanis a kettő teljesen más játék mechanikán alapul.

nem érted, hogy milyen optimalizálásról beszéltem ugye? nem a konzolról pcre való portokról beszéltem, hanem a játék motorok optimalizálásáról. (A GTA IV esetében ha jól tudom, akkor ez volt az első pc verzió azzal az enginnel, szóval nemcsoda, hogy kaka lett a platformon). Én inkább arról beszéltem, hogy egy motor mennyi változáson, fejlődésen megy keresztül, és mindez azért lehetséges, mert legtöbbjük egy adott hardwarre vannak írva, vagyis "itt van ez a doboz, erre képes, gazdálkodjatok belőle". Az, hogy mindig grafikus kártyát, processzort, memóriát kell venni, csak a játékok végett, az nem valami gazdaságos, te stratéga mester
Ja, én itt a grafikáról beszélek nempedig az AI-ról, meg a játékmechanikákról. Mellesleg az AI a Halo:Reachben tényleg az egyik legjobb amit valaha láttam...

a bc2-nél lehet, hogy igazad van, az első sorban konzol játék lett, de csak azért hoztam fel a ezt a játékot, mert kontroller vs. billentyűzet+egér témában csak itt vagyok jártass, hiszen volt alkalmam mindkét félt jól megismerni. (És mint történész hallgató próbálok objektív lenni egy adott témához ) És nálam még mindig az xbox kontroller nyer. Sőt még az amerikai hadsereg is néhány gépének az irányítását az xbox kontrollerrel oldották meg, mivel eddig ez a legjobb, erről itt is van egy kis videó csak neked : http://www.youtube.com/watch?v=FqaI2sXf9iI

A Gears of War egy tényleg eléggé monoton játék volt, de ha látnád a második rész nem kicsit epikus jeleneteit, meg jobban megértenéd a sztoriját, lehet, hogy megfogna. Ráadásul az első rész csak egyfajta techdemo akart lenni, hogy mire képes a konzol, nem lehet hátra esni az első rész történetétől, karaktereitől...

Mellesleg ne feledd, hogy a játékipar is manapság átállt a tömeg gyártásra. Évente, két évente adnak ki egy folytatást. Ne csodálkozz, ha ezek le vannak butítva minden szinten. Hisz évente hány játék is jön ki? Ez év augusztusán eléggé gyenge az aratás, de így is 24 játék (a Eurogamer szerint) jön ki minden platformra (tehát Pc, XBOX, PS3 PSP, DS WII), és ezek közül én csak a Deus Exet várom. Az 24-ből 1. Ha éves viszonylatban nézed, és a 24-et vesszük alapul az 288 játék minden platformra egy év alatt és ezek között talán lesz 10-12 van amit érdemes lenne megvenni, de talán még így is sokat mondtam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Malebolgia tkond...
2011.08.15. 08:10
tkondor : a dow1el nagyon sokat játszottam multiban,teljesen jól összehasonlítható a starcraftal, mind2 azonos felépítésű játékmechanikailag a nyersanyag bányászásának kivételével /gyár letesz,egység legyárt,az egységeknek manuálisan kell a spec képességeit aktiválni, ami drasztikusan megnöveli mennyit klikkelsz, lényeg hogy sokkal többet mint kellene/, mondjuk dow1 javára legyen mondva hogy részlegesen össze lehet fűzni a parancsokat.A dow 2 ehhez képest egy olyan diablo klón, ahol nem 1 karid van hanem 4, és ha bizonyos dolgokat elfoglalsz a pályán,akkor tudsz még mellé summonolni magadnak.Játékmechanikailag a dow2 nem más mint egy diablo klón, a kis hülye egységeidnek neked kell manage-elned minden egyes képességét manuálisan,mint a diabloban,ua fejlődési rendszer mint a diabloban, inkább vitték volna tovább a dow1 mechanikáját.Azonkívül ki kell hogy javítsalak, a diablo NEM rpg, csak egy hack&slash, rpg az mondjuk a baldur's gate, még a mass effect is messze van tőle (a 2ről nem is beszélve).A red alerteket, már anno se szerettem, mert a warcraft/starcraft okhoz képest, még inkább csak azt nyert aki gyorsabban klikkelt,nem az aki gondolkodott.

Az optimalizálás kérdésében olyan szinten egyetértünk, hogy nekünk pénztárca szempontjából jobb, hogy megakadt a fejlődés, mert amit a pc piac diktált, hogy fél évente volt valami új cucc, az húzós volt,de látod, csak azt értük el vele, hogy totál elbutult minden, és visszafelé fejlődünk, szal összességében szerintem nem érte meg.

Most az hogy egy UAV-ot x360 kütyüvel irányítanak, nem jelent semmit, bármien márkájú joy lehetne ott, a technológia ugyanaz.

Az utolsó bekezdésedben pedig ott a lényeg, hogy a tömegeket, a butákat szolgálják ki elsősorban,és nekem ezzel van a fő bajom,és úgy érzem hogy neked se 100% tetszik ez az út,szóval alapjában véve egyetértünk./Mellesleg nem tanítasz az ELTE-n,törit? Van egy ott tanító barátom, akivel kb ugyanezt lefutottuk már jópárszor/

Szerintem pedig nincs évi 10 cím se ami érdemes volna arra, hogy megtiszteljem a pénzemmel,max évi 1, de lehet ezzel is sokat mondtam.

Mellesleg a supreme commander 1et/ szigorúan az egyet, a 2 egy konzolfos/ érdemes volna kipróbálnod, multiban /szedjél törtet kiprobálásra, hamachin simán jól megy/, de legalábbis mélységében, mert az tényleg megmozgatja az agyad, és akkor fogod tudni miennek is kéne lennie egy 2010-es stratégiának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tkondor
2011.08.15. 10:00
Csakhogy a tömeggyártás ellen semmit sem lehet tenni, max azt, hogy nem vásárolsz, maradsz a torrentezésnél. (höhö nem hiába Magyarországon a 7. leggyorsabb a net)

Mellesleg nem az ELTE-n vagyok, hanem a Miskolci Egyetem hallgatója volnék.

A Dow 2ről mondhatsz bármit, multiban az egységek micro-menedzselése nagyon jó dolog, ilyenkor ugyanis nem működik a stratégiáknál úgy megszokott "sakk" módszer, vagyis a tank üti a gyalogosokat, a helikopter a tankot, a gyalogos meg a helikoptert. Hanem pl. a Tactical Marines egység három különböző fegyverrel lehet felszerelni rakétavetővel, lángszóróval és plazmával, ami más-más egységek ellen szükségszerű, más-más szituációkban, ezáltal sokkal mélyebb a stratégia. Játszottam a Supreme Commanderrel, ott az volt a problémám, hogy nincsen normális hadjárat mód, mind a három fajnál ugyanolyan egységek vannak csak más modellezést és textúrát kaptak, kivéve a super-egységeket, de számomra ez kevés, és igen valóban nem játszottam a Forged Alliance-el. Csak a hadjáratot figyelembe véve a Supreme Commander 2 jobban tetszett. Volt benne egy olyan pálya, ahol AI hibás mérnökök állandóan és megállás nélkül tornyokat építettek, a te tornyaidat, épületeidet, egységeidet meg úgy elcapturezték ha 10 mérnök egyszerre nekik ugrott. Nagyon ötletes és emlékezetes kis pálya volt, az biztos... Mellesleg mikor volt probléma a klónozás? Ha jól csinálják, akkor azzal semmi gond nincsen, ott van pl. a Darksiders, még a készítők is mondták, hogy szanaszét lopkodták az ipart. De ennek eredménye egy nagyon jó és ütős játék lett. Ilyen alapon csak az alap játékokat lehetne "igazi" játéknak nevezni. Van benne logika és értelem, hogy a már bevált formulára építünk. Kemény stratégiához próbád meg a R.U.S.E.-t, na abban nagyon szemét az AI, meg ezek a különböző speciális kártyák, na azok sem semmik. Vagy ott van még a mikro-tranzakciós Battle Forge is, ez a klasszikus kártya játékra épít, vagy, ha már kártyák, akkor Magic: The Gathering, mindössze 10 euró a steamen, legalább a demóját töltsd le

Az Xbox 360 kontrollere azért is egyedül álló, ugyanis az analog stickek nagyon jól lettek elhelyezve. Azáltal, hogy nem egymás mellé rakták, mint a playstation esetében hatalmas előnyre tettek szert. Nagyon kényelmes úgy irányítani egy játékot Még egy rendes stratégiát is el tudnák képzelni, mindig azt gondoltam, hogy egy Total War milyen remek lenne xboxon, legalább nem enné a gépemet. Hiszen ott van a turn-based része, ehhez jó formán nem is kell változtatni az irányításon, a Civilization IV xbox részén ezt remekül eltalálták, a 3d-s csatákat meg egyébként is lehet pause-olni, szóval a gyors reakciónak itt sem kellene gondnak lennie. De ez csak az én rémálmom

A lebutított játékokat meg nehogy már a konzolokra fogjuk, az csak egy eszköz, valószínűleg nagyban hozzájárult az előbb említett jelenséghez, de akkor is inkább a pénzéhes kiadókat okold, akik a nagyobb anyagi siker érdekében feláldozzák a minőséget a pénz oltárán. De még konzolokon is akad egy-két gyöngyszem, ami megcsillan az éjszakában Tökéletes párhuzamot lehet itt vonni a filmekkel, ott van pl. a Transformers, mind a három része film művészetileg, minőségileg nagyon ürülék szagú, de több százmillió dollárt hoztak Spielbergéknek, együtt talán megvan a milliárd is, pedig csak gagyi effektekkel teli rakott filmek ezek. De a tömegnek ez kell, hiszen valahogy csak összegyűlt az a rengeteg pénz, és általában ha egy film jól teljesít anyagilag, jön a folytatás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tkondor
2011.08.15. 10:43
Szerintem próbálkozz inkább az indie játékokkal: Rush, Limbo, Darwinia, Super Meat Boy, Braid....meg egyebekkel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Malebolgia
2011.08.15. 11:16
tkondor : magicet tolom, előnye hogy szvsz elég jól átültették a szabályrendszert, hátránya hogy a 2010es egyszer sikerrel hazavágta a gépem valami frissítéssel...

Amit a SupComról írtál, abból az jön le, hogy nem mélyedtél el benne,ott nem is az egységek a nagy újdonságok, hanem a kezelőfelület, a GUI, az egész megvalósítása, értem ezalatt, hogy minden de télleg minden egyes kilőtt lövedéket szimulál a program,nem csak egy pixel ami automatikusan talál mint az összes többiben,pl a nagyágyú lövedéke összeütközhet egy nuke-al a levegőben/megtörtént/,azonkívül nem csak azt építheted amire épp van pénzed, hanem bármien építkezést kijelölhetsz előre, gyártással ugyanez azzal megspékelve, hogy be tudod állítani hogy ami kijött robot a gyárbol, az alapból menjen a gyülekező pontra, ott vegye fel a transport, vigye a frontra, ott álljanak formációba, azt megadott irányból támadjanak vagy védjenek meg valamit vagy valakit,az igazán 5letes és remekül megvalósított zoomot nem is említve /nálam alapból megbukott minden RTS amiben nem így lehet zoomolni, mert a többi megoldás egyszerűen szar, pedig programozásilag nem munka/.És még rengeted finomság.A Forged Allianceval jobban járnál amúgy, nemcsak az újabb egységek és faj miatt,hanem sokkal optimalizáltabb a motor, itt nem 200 egység körül lassul be, hanem olyan 1500 körül.

Filmeknél is igencsak fellelhető ez a tendencia,de szerintem messze nem ilyen gusztustalanul mint a videogame piacnál, azonkívül bővebb a választék.De valahogy ott kevésbé zavar.

Szoktam indie cuccokat is nyomulni, de sokszor azok se váltják be a reményeket, ezért inkább a régebbi igazi játékokat veszek elő, pl: X-wing alliance, JA2,HL1-2,és még sokáig sorolhatnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tkondor
2011.08.15. 12:17
Ilyen ultra zoom van a R.U.S.E-ban is. A Forged Alliancenek meg márcsak azért is adok egy esélyt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Malebolgia
2011.08.15. 12:27
de ugye azt az átjött, hogy nem csak az tetszik a supcom zoomolási megoldásában, hogy fűszálakat nézegethetsz embernagyságban, hanem a kurzorra zoomol, egyszerűen gyorsan, pontosan,és olyannyira el tudsz távolodni hogy az egész pályát belátod? Illetve osztott képernyőnél tudsz a mapra is így zoomolni/asszem f11 de nem esküdnék meg rá/.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tkondor
2011.08.15. 13:30
engem hidegen hagy a zoom, amíg a játék remek stratégiai lehetőségeket biztosít, pl. fedezék rendszer (DOW II, Company of Heroes)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Malebolgia
2011.08.15. 13:42
tkondor : szerintem meg a kezelőfelület alapjaiban határozza meg hogy jó e egy rts vagy sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tkondor
2011.08.15. 15:58
akkor most képzeld el a red alertet supreme commanderes kezelőfelülettel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Malebolgia
2011.08.15. 16:10
nem értem mire célzol ezzel, ha a RUSE-ra, akkor majd megnézem, mert azt még nem próbáltam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tkondor
2011.08.16. 23:20
azt mondom, hogy képzelj el egy olyan játékot amit megvetsz, legyen az a red alert 2, és most tedd rá a supreme commander kezelőfelületét. Mert a kezelőfelület csak a külcsín, gombok meg egyebek kinézete és elhelyezkedése, ez a user interface.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Malebolgia
2011.08.17. 07:58
tkondor: részben van igazad csak, mert a kezelőfelület miensége meghatározza egy egy program élvezeti faktorát,ha jól irányítható, főleg egy rtsnél, ahol nem árt ha átlátod az egész zónát amiben harcolsz, és nem csak a terület 1%-át, majd gyökér módjára scrollozhatsz jobbra-balra, mint valami ovodás, aki a képeskönyvben nem tudja befogadni az egész képet egyszerre, ezért részleteiben nézi

Azonkívül a szar, még fasza GUI-val, cukormázzal is szar marad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tkondor
2011.08.17. 08:22
szóval a lényeg az, hogy nem a GUI egy rts szíve-lelke, mellesleg scrollozás helyett a profik a mini-mapnak nevezett kis kütyüt használják
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Malebolgia
2011.08.17. 09:13
tkondor : látod, illetve látnod kéne a Supreme minimapját,na az korszakalkotó /egyrészt átméretezhető,zoomolható, különféle szempontok szerint beállítgatható, plusz akár egy monitort is szét tudsz osztani a játékban úgy ahogy neked tetszik map-nemmap arányban, arról nem is beszélve hogy mennyre faszán van benne megcsinálva a többmonitoros támogatás megoldva/

Arra akarok kilyukadni, hogy lehet jó egy starcraft2, storyra etc, te technikailag egy elavult vacak, a tipikus kő-papír-olló egységeivel, semmivel nem nyújt többet mint a '95-ös változat /mert nem fejlesztettek semmit, új grafika,azt hello/.Most a starcraft2 helyére szinte bármi tetszőlegesen behelyettesíthető.

Nem tudom mennyire jön át, én szeretem a videojátékokat, és igazi hardcore gamer vagyok, és kazuárosodik, butul az egész ipar, ami egy nagyon rossz irány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tkondor
2011.08.17. 09:57
azért a supreme commander is eléggé kő-papír-ollós. Ami tetszik nekem a Starcraft 2ben az a pálya tervezés, minden egyes küldetés izgalmas, meg persze a története, de ennyi, nem fogom megvenni eredetiben, és nem is akarok multizni vele. És már bocsásson meg nekem a világ, de nem fogok azért kiperkálni 13.000 pénzt, hogy tíz óra alatt kivigyem aztán meg ott pihenjen a polcon. A Dawn of War II-t ezért is szeretem, az nem kő-papír-ollós, pont a te általad megvetett mikromenedzselés végett. Mert ahogy írtam egy egység fegyverét átállítva egészen más taktikát, odafigyelést igényel. pl. egy dreadnoughtot ha felszerelek páncélozott járművek ellen, már nem szívesen irányítom katonák ellen, de ha rájuk alakítom át, akkor ez fordítva igaz, ja és ezek a változások állandóak, szóval nem lehet ugrabugrálni velük. Ha úgy tetszik a kő-papír-ollós szentháromsághoz még adjál hozzá 4 elemet, és máris bonyolultabb lesz. Ráadásul a multija sem arról szól, hogy pusztítsd el az ellenfél bázisát, persze megteheted, ha akarod. Minden pályán van három ún. Victory Point amiket meg kell tartani, megakadályozva azt, hogy a játék kezdetekor kapott 500 pont lenullázódjon. A csavar az, hogy a victory pointok semmit sem adnak neked, ha szeretnél egységeket is venni, akkor el kell foglalnod egyéb stratégiai pontokat is, vannak igénybevételi pontok és energia pontok, mind kettő kritikus a tovább fejlődéshez, és a victory pointok megtartására, na most a poén az, hogy okosan kell cselekedni benne, mit foglalj el előbb és mit védjél meg, ha csak a gazdaságra figyelsz oda, elbuktál, ha csak a victory pointokra elbuktál, nehéz megtalálni az egyensúlyt egy 3v3 meccsen.

Mellesleg már mondtam, de a sakk eddig a legjobb stratégiai játék, és annak nincs szüksége GUIra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Malebolgia
2011.08.17. 10:54
A sakkban egyetértünk,az kellően letisztult,és sok lehetőséges játék.
Dow2höz nem tudok érdemben hozzászólni, minimális volt a multi móka részemről,de amit így leírtál, nem hangzik rosszul,majd köv lanon javaslom a többieknek.
A supreme-et meg azért nem tartom kő-papír-ollós játéknak, mert mint a valóságban, ahhoz hogy megvágd az ellen bázisát, ahhoz légifölényt kell kialakítani,e nélkül,ugyan jó ideig meg tudod védeni magad, meg tudsz szurkálódni, illetve túlterhelni az ellen védelmét nuke-okal és nagy hatótávolságú ágyúkkal,de az nem garancia a sikerre,ahhoz jól összeválogatott és jól manage-elt légierő kell.Vagy a személyes kedvencem,álcázott experimantalok becsempészése az ellen bázisára hátulról,úgy hogy közben szemből folyamatosan nyektetem, hogy ne legyen ideje mással foglalkozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tkondor
2011.08.17. 15:20
légi fölény nem szükséges, csak megkönnyíti a dolgot, 200 éve is betudtak venni egy erődítményt légi fölény nélkül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Malebolgia
2011.08.17. 15:59
tkondor : naja, de 200 éve a stratégia is abból ált, hogy megyünk a mezőn egyenesen, megállunk, töltünk,lövünk, megyünk tovább egyenesen, semmi átkaroló hadművelet,vagy megtévesztés, vagy hasonló finomság, egyszóval az nem harc volt hanem felvonulás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. tkondor
2011.08.17. 16:41
semmi átkaroló hadművelet? há hol élsz te?! biztos vagy benne, hogy egy történelem szakossal akarsz te ilyesmiről vitázni? lehet, hogy a filmekben így mutatják, de ez nagyon nem így van

Jajj, szegény Deus Ex téma, miket él át itt?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Malebolgia
2011.08.18. 08:01
tkondor : te 200 évet mondtál,ami nálam az 1800-as évek eleje, 1700-as évek vége,amikor a hivatalos hadseregek körében ismét elöjött a lovagi effektus,hogy harcolni csak szépen,csak úri módon, főleg a briteknél, meg a poroszoknál, és azoknál, akik tőlük vették át a doktrínákat,tehát pl monarchia.Előtte, meg utána nem ezek dívtak.Nem filmekből szedem az infot,hanem saját olvasottságomra alapozok,de ebben a témában belátom ha tévedek a fenti állításaimmal, meg érdekel is a téma, szal érdekel a te tudásod.Szóval írjál nyugodtan kisregényt, mert érdekel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Malebolgia
2011.08.18. 08:01
tkondor : te 200 évet mondtál,ami nálam az 1800-as évek eleje, 1700-as évek vége,amikor a hivatalos hadseregek körében ismét elöjött a lovagi effektus,hogy harcolni csak szépen,csak úri módon, főleg a briteknél, meg a poroszoknál, és azoknál, akik tőlük vették át a doktrínákat,tehát pl monarchia.Előtte, meg utána nem ezek dívtak.Nem filmekből szedem az infot,hanem saját olvasottságomra alapozok,de ebben a témában belátom ha tévedek a fenti állításaimmal, meg érdekel is a téma, szal érdekel a te tudásod.Szóval írjál nyugodtan kisregényt, mert érdekel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zelbacsi
2011.08.18. 12:02
Egy "letűnt korok hadviselése" témának én is örülnék, mert érdekelne, szóljatok ha nyittok egyet neki(hiába járunk informatikai oldalon).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zombiehate...
2011.08.29. 08:16
te barom admin, vagy modi vagy tulaj : hogy lehetsz ennyire retardált?ha írsz egy privát üzenetet te gyökér, akkor hogy olvassam el ha kitiltasz te balfasz?hát ennyi agyad nincsen? muterodat ennyire megcsinálták az orkok, hogy egy cseppnyi,egy sejtnyi agyad nincsen?Ha üzenetet akarsz írni, ami valószínűbb,jogosan bocsánatot kérni, mert illene már te paraszt, akkor az eredeti accom emailjere írjál inkább,azt tuti elolvasom, és válaszolok is neked, abban a hangnemben,amit megérdemelsz, ugye annak függvényében amit írsz.Kíváncsi vagyok még hányszor fogod elkövetni ugyanazt a hibát , te kritikán aluli mennyiségű agysejttel rendelkező,különösen retardált atka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!