iPon Cikkek

Deus Ex: Human Revolution – The Missing Link

Dátum | 2011. 10. 29.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Lassan két hónap is eltelt az év egyik legjobb szerepjátékának megjelenése óta, ez idő alatt bizonyára mindenkinek volt ideje akár többször is befejezni a Deus Ex széria legújabb részét. A mai trendeket figyelembe véve nem meglepő, hogy a fejlesztők gyorsan elkezdtek dolgozni az első komolyabb letölthető tartalmon, amelyet az előző héten már volt is lehetőségünk letesztelni. A 11 euróba, azaz körülbelül 3200 forintba kerülő DLC tovább bővíti az alapjáték már amúgy is szövevényes történetet, de vajon megéri-e ennyi pénzt beruházni erre a mini-kiegészítőre?

Szegény Adam nincs túl jó bőrben
A The Missing Link nem az alapjáték lezárását követően játszódik, hanem egy közbeeső eseménysort mesél el, amiről korábban nem sok mindent tudtunk meg. Nem szeretném lelőni a poént, hátha valaki még a Human Revolutiont nyúzza, de annyit elárulhatok, hogy a játék egy pontján hősünkkel 3 napra megszakad a kapcsolat, ami alatt nem tudjuk mi történik vele. A DLC ennek a pár napnak a történéseit mutatja be. A játék két fő helyszínen játszódik, kezdetben egy hatalmas teherhajót fogunk bejárni, majd miután a hajó kikötött, egy tengeri bázison kavarhatjuk fel az állóvizet. Kalandunk nem kezdődik túl fényesen, hiszen amint a nyitó képsorokból is látszik, Jensent elfogják, és alaposan helybenhagyják a katonák. Egy furcsa berendezésnek köszönhetően ráadásul minden implantátumát lenullázzák, így tulajdonképpen megint egyes szintről kell kezdenünk karakterünk fejlesztését. Emiatt a DLC eleje elég nehézre sikeredett, mindenképpen ajánlott a lopakodást preferálni a szemtől szemben vívott tűzharcokkal szemben. Szerencsére gyorsan lehet szerezni már praxis pontot, amiket felhasználva ugyanúgy több irányba is fejleszthetjük Jensent, mint az alapjátékban. A kiegészítőre is jellemző, hogy több módon is el lehet jutni A pontból B-be, így megtehetjük, hogy végigdaráljuk magunkat az őrökön, de ha el szeretnénk kerülni a vérontást, akkor nyugodtan használhatjuk a szellőzőjáratokat is. A számítógépek, zárak feltörésével pedig extra információkhoz és felszerelésekhez juthatunk.
 

Annak ellenére, hogy a játék első fele egy hajón játszódik, nem túl lineáris a környezet. Több szint, rengeteg folyosó és különféle átjárók jellemzik a helyszíneket, ráadásul néhány helyre csak akkor tudunk eljutni, ha adott irányba fejlesztjük a karakterünket. Hasonlókat lehet mondani a bázisról is, ahova később érkezünk meg, azzal a különbséggel, hogy ott vannak nagyobb területek, raktárak is, ahol még nagyobb mozgásszabadságot kapunk. Ahol kissé jobban meg van kötve a kezünk, az az NPC-kkel történő interakció, hiszen összesen négy olyan személy szerepel a DLC-ben, akivel beszélgetést lehet kezdeményezni. Minden más karakter ellenségnek számít, és bár találkozni fogunk pár rabbal is, velük nem tudunk mit kezdeni. Az alapjáték egyik nagy erőssége volt, hogy a történet több pontján fontos döntéseket kell hoznunk, amik aztán később kisebb-nagyobb mértékben befolyásolták az események alakulását. Erről most sem kell lemondanunk, és külön dicséretet érdemel a DLC legvége is ezen tekintetben. A történetről nem szeretnék túl részletesen beszélni, viszont az mindenképpen említésre méltó, hogy olyan dolgoknak is részesei lehetünk, amik már a következő Deus Ex játékra utalnak.

Ez a bádogdoboz nem sokat vizet zavar, ha okosan játszunk
A sztorival és a játékmenettel tehát összességében jó lett, amik hiányoznak, azok az újdonságok. Nem lett volna rossz, ha valamilyen új ellenségtípus vagy felszerelés is bekerül a játékba. Igaz, hogy szerezhetünk egy korábban még nem látott rakétavetőt (ehhez egy küldetés kapcsolódik), de ez nem túl sok. Egyetlen ponton villant a DLC, a legvégén lévő boss harcnál. A főellenfelekkel vívott csaták az alapjáték leggyengébb részei voltak, hiszen stílusukban eléggé elütöttek a program többé részétől. A The Missing Linkben végre nem abból áll a legvégső harc, hogy egy az egyben egymásnak esünk az ellenséggel, hanem sokkal taktikusabban kell megközelítenünk a szituációt. Nem okozott csalódást a játékidő sem, egy átlagos végigjátszás körülbelül öt órát fog igénybe venni, ami miatt nem kell szégyenkezniük a fejlesztőknek. Ráadásul, aki szeret az achievementekkel „szórakozni”, az még többet kihozhat ebből a DLC-ből, hiszen a tíz új kitüntetés megszerzése egy-két órával még megdobhatja a játékidőt. Technikai oldaláról nem érdemes elemezni ezt a kis csomagot, hiszen ugyanazt kapjuk, mint az alapjátékban. A grafikán nem változtattak, a zenék és a szinkron pedig még mindig első osztályú. Az egyetlen probléma, hogy látvány szempontjából a helyszínek nem túl változatosak, nagyon sokat fogunk szürke folyosókon mászkálni, ami kissé monotonná teheti a játékot.
 

Mindent egybevéve a The Missing Link egy korrekt DLC lett, ami hozza az alapjáték színvonalát, és pár óra extra szórakozást nyújt a Human Revolution rajongóinak. A 11 eurós ár talán kissé túlzó (kevés olyan DLC készül manapság, ami megér ennyit), hiszen ezért az árért már teljes játékot is kaphatunk a Steamen. A Deus Ex fanatikusok bizonyára már úgyis megvették ezt a kiegészítőt, a többiek talán várjanak vele a következő leértékelésig, 7-8 euróért sokkal jobb üzletet csinálnak vele.

Közel a végjáték...
Platformok: PlayStation 3, PC, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. OKalman
2011.10.29. 10:58
A leírás alapján jónak tűnik a kiegészítő, viszont az érdekes dolog, bár nem vagyok nagy FPS játékos úgyhogy tévedhetek, de nekem úgy tűnik, hogy a bármilyen hajó igencsak mostoha környezet FPS szempontból holott nagyon látványos dolgokat lehetne csinálni egy FPS-ben hajó helyszínnel. Utoljára a No One Lives Foreverben volt hajós pálya emlékeim szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BetaUser
2011.10.29. 12:18
Az alapjáték remek volt, ha nem az idei év eddigi legjobb játéka. Fantasztikus hangulatú lebilincselő játék. Azért lehet sokszor végig játszani mert az aktuális játékstílusodhoz igazodik. Még nagyon sokat kell aludni az új ACR-ig.KB.:14-et ha jól számolok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BetaUser
2011.10.29. 12:23
Na igen hát ez a Deus Ex nem egy FPS, sokkal inkább szerepjáték. Ne tévesszen meg senkit a képen látható pisztoly. Az már nagy gáz ha azt kell használnod és ha használnod kell, csak néhány másodpercre hosszabbítja meg a játékidőt, aztán töltheted újra. Lopakodni, cselezni, kikerülni, becsapni kell az ellenfeleket, na jó leütni, leszúrni. A lövés, hangtompító nélkül csak oda vonzza a számunkra felesleges ellenséges erősítést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Heroes27
2011.10.29. 12:59
mondjuk én is kivánicsi lennék rá, aki a darálást választja, azt hogy? Mert ebben a játékban a legnehezebb fokozaton esélytelen. Asszem 3 vagy 4 fokozat van, de akciózni benne totál öngyilkosság, mert kap az ember 3 lövést azt kész. Vagyis lehet benne darálni, de akkor túl sok a töltőképernyő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim Heroe...
2011.10.29. 13:55
Marha könnyű az egész, ha előjössz fedezékből, a célkereszt ugyanott marad mint ahol fedezékben, tehát gyakorlatilag legnehezebb fokozaton is pisztoly/revolver+fejlövés kombóval könnyen végigvihető!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Castiglion...
2011.10.29. 17:23
Xp szempontjából mondjuk a játék a lopakodós megközelítést favorizálja szintén. Ha 2 embert leszedsz egyszerre non-lethal takedown-nal, az összesen 125xp, míg ugyanez a 2 maki simán fejbepuffantva pisztollyal már csak 20xp összesen. A szakaszok végi "Ghost" és "Smooth Operator" bonuspontokról nem is beszélve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. baranyailo...
2011.10.30. 23:56
Szerintem jobb, ha tudja az ember azt, hogy
- a bio-scanneléses betöltés rohadt unalmas
- a lineáris pályán min. 3x oda és vissza kell menni.
Szánalmas!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gyigyo
2011.10.31. 11:07
Soha nemértettem és más se rajtam kivül a fejlesztő azt mondta hogy ADAM augmentjei nem müködnek de akkor hogy tud menni? O_O és hogy használja a kezeit és a szemét? O_O az egész ember augmentalt...
EPIC FAIL?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. NKing
2011.11.02. 01:11
OKalman: Hajós játék, ami ütős? Cold Fear? Szerintem ott kihozták a maximumot egy hajóból...

http://www.youtube.com/watch?v=uUTO4pNwjYY
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.11.02. 10:20
A legnehezebb fokozatot ezek szerint még nem próbáltad, ott ugyanis nincs célkereszt, és ha már rádálltak, akkor úgy lőnek ki, hogy kihajolni sem lesz időd, nem hogy lőni - a lopakodós hátulról elkapós módon azért még mindig ki lehet üríteni a pályákat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!