iPon Cikkek

Devilian - Dögös ördögök

Dátum | 2015. 12. 02.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Bekukkantottunk a Devilian MMO-ARPG zárt bétájába, amely nemsokára, december 10-én meg is fog jelenni (headstart december 8-án) Európában és az USA-ban a Trion kiadásában. A darabot a Dél-koreai Bluehole Ginno neve fémjelzi, ők egyébként a Tera fejlesztőjének, a Bluehole Studiónak a leányválallata, ezért nem meglepő, hogy a játék egyes grafikai elemei a Terára hajaznak. A kliens egyelőre csak angolul beszél, de az ígéretek szerint később francia és német nyelven is elérhető lesz. Mivel koreai játékról van szó, természetesen sűrűn fogunk magassarkúban harcba tipegő dögös macákkal, kétszer olyan széles, mint amilyen magas csupa izom harcosokkal, aszimmetrikus ruhákkal és jobbra-balra lobogó cicikkel találkozni (keleten a fizika törvényei mások, mint nálunk). Ezen kívül lesznek cuki izék is, mert a keleti játékokba mindig kell az ilyesmi, ezért a képek megtekintését csak erős idegzetűeknek ajánljuk (Magrathea, neked sajnos muszáj lesz megnézni őket, hihi).
A Diablo-stílusát követő izometrikus nézetű akció-RPG elsőre teljesen átlagosnak tűnik, egyetlen különlegessége, hogy karakterünknek két megjelenési formája lehet: a normális emberin kívül felveheti a dögös-ördöngös Devilian alakot is. A történet szerint Nala világát egykor megtámadta egy nagyon gonosz démoni figura, aki lándzsájával leszúrta a világ istenét. A lándzsa darabjai a földre hullottak, és korrupttá tették a vele érintkezésbe lépő lényeket. Az emberek közül akadtak páran, akik uraivá tudtak válni a rontásnak, hatalmas erőre tettek szert, és annak rendje és módja szerint szépen haza is küldték a gonosz lények hordáit. Egy darabig rend volt, de a világot persze újra meg kell menteni, és persze újra az erős Devilianok segítségére lesz szükség. A bétában négy karakterosztály állt rendelkezésünkre, a Berserker, az Evoker, a Cannoneer és a Shadowhunter. A kasztok fixen nemekhez és fajokhoz kötöttek (így lehet spórolni az animációkon kérem). A Berserker két egykezes kardot lóbáló nagydarab, izmos férfiú, az Evoker elemi erőkkel dobálózó szexi nőszemély, a Cannoneer technomágikus kézi halálvetőt kezelő kiscsaj, a Shadowhunter pedig ostoros osonóművész úr.
Dögös/szteroidos testalkatunk fixen kapjuk és előre elkészített arcok közül választhatunk. A frizuránkon, haj-, bőr- és szemszínünkön kívül ha akarunk, választhatunk magunknak arctetkót és extravagáns pupillaformát (függőleges, csillag alakú stb.) is. Nem lesz nagy jelentősége, mert akciójáték révén a karakterünket többnyire kis méretben fogjuk szemlélni, de azért jó érzéssel tölthet el minket, hogy legalább mi tudjuk, hogy a csillagszemű juhásszal játszunk.
Az öt perces, szellemi erőforrásainkat nem túlzottan igénybevevő tutorial végére rögtön 6. szintűek leszünk, így bátran léphetünk ki a világba, felkapkodhatjuk a küldetéseket a kezdő kis faluban, és megállapíthatjuk, hogy a tutorial alatt szerzett kis pénzecskénk a helyi árusoknál szokás szerint semmire sem elég. Sebaj, mire lesz annyi pénzünk, hogy megvegyük a náluk kapható csábító fegyvereket, páncélokat, addigra úgyis jobb felszerelésünk lesz. A küldiket teljesen sztenderd módon vehetjük fel, de rengeteg kényelmi funkció van, ami megkönnyíti dolgunkat. Sokszor nem is kell visszatérjünk az npc-khez, ha az elvégzett feladatokért fel akarjuk venni a jutalmat, ill. egy új területre érve gyakran felajánlja a játék az oda tartozó küldetéseket, ha még nem vettük volna fel őket. És ha ez még nem lenne elég, a küldik szövegénél található autorun gombra kattintva karakterünk magától odafut a megfelelő helyszínre. Ez az opció a térképről is működik, a küldit jelző jelre kell csak kattintanunk. Ha már van hátasunk, automatán fel is ül rá karakterünk, és elvágtat még a teleportkapukig is. Leadáskor az adott npc-hez érve automatikusan még meg is nyitja a küldit nekünk. (Ezen a ponton kezdtem félni, hogy még egy autoplay gombot is fogok találni a játékban, amit ha megnyomok csak hátra kell dőlnöm, és nézni, ahogy a karim magától megcsinál mindent).
Az első pár misszió egy hangulatos kis tengerparti részen játszódik, ahol teljesen a WoW-os murlockokra hajazó lényeket kell hidegre tennünk. Ahogy már említettem: ez egy gyakós játék, így már alacsony szinten is félelmetes tömegpusztító képességekkel rendelkezünk, akár még macskánk/hörcsögünk vagy egyéb háziállatunk is játszhat helyettünk, ha beidomítjuk. Kellemesen, lazán lehet nukeolni. Látszik, hogy az alkotók is lazára vették a figurát, röpködnek jobbra-balra a szétvert, felrobbantott szörnyek, a grafika jópofa, a szinkronhangok humorosak. Az első igazi instánkba 10-12. szint környékén juthatunk be. A nem túl nagy méretű, teljesen lineáris helyszínen nyilak mutatják a haladási irányt, nehogy eltévedjünk, és még egy npc is segítségünkre lesz, ha valahogy nem találnánk a gombokat, vagy még nem sikerült volna rendesen megtanítani a rotációnkat az aranyhörcsögnek. A végén a bossra azért már oda kell figyelni, ő a játék első olyan ellenfele, akit már nem lehet becsukott szemmel megölni (legalább az egyik szemünket ki kell nyitni résnyire). Ha sikeresen teljesítettük a feladatot, elmehetünk Jenőhöz, aki megtanítja nekünk, amire már nagyon vártunk: hogyan válthatunk át a dögösebb és menőbb Devilian formánkba. Köszönjük, Jenő.
Jenőnek köszönhetően sokkal dögösebben merek öltözködni, mint régen
Devilianként is 1. szintről indulunk, melyet az ellenfelekről begyűjtött lelkekből növelhetünk (tulajdonképp külön xp-ről van itt szó, csak az olyan prózaian hangzik). Devilian formába csak akkor válthatunk, ha normál alakunkban harcolva összegyűjtjük az ehhez szükséges energiát, azaz eleget öldököltünk már, hogy a csík megteljen. Ráadásul nem maradhatunk ebben a formában túl sokáig, ezért Devilianként lassabb fejlődésre kell számítanunk. Küldizés, instázás közben ritkán lesz lehetőségünk Devilianná változni, ezért nem árt ha a városban a gyakorlótéren kipróbáljuk képességeinket, és elrendezzük az ikonokat a hotbaron. A játék érdekessége, hogy a PvP csatákban viszont állandóan Devilian formában tartózkodunk, többek között ezért sem árt, ha már jó előre szorgalmasan gyakorolunk Jenőnél. Devilian szintünket a 20 vs 20-as arénában tudjuk leginkább fejleszteni, illetve a naponta egyszer megcsinálható szóló instában, az Abyssal Towerben, ahol bár többnyire normál alakunkban fogunk nyomulni, mégis rengeteg Devilian xp-hez juthatunk. A béta pár napja alatt 33. szintig jutottam el, Devilian szintem pedig 8-as lett. A bétában a szintkorlát egyelőre 50 körül volt, az eredeti Dél-Koreában és Thaiföldön játszható verzióban ez jelenleg 60. A fejlődésnek a maximum szint elérése után is lesznek alternatív módjai. Az érdekesebb dolgok 10-es Devilian szint után jönnek csak, innentől külön páncélt aggathatunk erre a formánkra, és a hozzá tartozó képességeket is módosíthatjuk különböző rúnák segítségével. Alapformánk képességei három ágra vannak osztva, mindegyik más játékstílust képvisel. Szintenként egy pontot kapunk, amellyel újabb képességet nyithatunk meg, vagy a már meglévőket erősíthetjük (sebzés növelése, cd-k csökkentése, mana/energia visszatöltés stb). Eldönthetjük, hogy egyetlen ágra koncentrálunk, vagy akár többről is szemezgetünk, persze szokás szerint a legdurvább dolgokat az ágak végén találhatjuk.
Az evoker egyik bigbadaboomja
A teszt során az Evoker kontroll ágával próbálkoztam, melynek lényege, hogy fagyasztja, lassítja az ellenfeleket, akik így sosem érik utol, így közben sűrűn tudja osztani nekik az áldást. Ez a stílus nagyon tetszett, ha lesz rá alkalmam, a többi ágat (és persze a többi kasztot is) ki fogom próbálni. A harcrendszer intuitív, nincs Tab-targetelés, oda lövünk/ütünk, ahol a kurzor van, de a célzásnál nem kell centizgetni, mert a legtöbb képesség területre hat. Az effektek nemcsak nagyot durrannak, a hatásuk is érezhetően nagy, ellenfelek egész hordáit tudjuk kényelmesen elintézni, ahogy azt kell. A karakter mozgását egérrel, vagy billentyűzetről is irányíthatjuk. Az egyetlen problémám az volt, hogy a billentyűzetkiosztásnál nem volt minden gomb használható (pl. a numerikus rész, a backspace és a hasonlóan egzotikus gombok, melyeket a nem WASD-vel játszók szeretnek használni). Remélhetőleg ezt a későbbiekben meg fogják oldani.
Némi edzés és fejtágítás után már meg is kapjuk első hátasunkat, egy cuki, mekegő pikacsumókuskengurut. Körülnézhetünk a városban, ahol ismét sok elérhetetlen áru portékát nézegethetünk az árusoknál, konstatálhatjuk, hogy a klasszabb hátasokat még nem engedhetjük meg magunknak és bánatunkban újra belevethetjük magunkat az örömteli küldizésbe és tömeggyilkolászásba.
Első hátasom
Szintezés közben felszerelésünket többféle módon is megszerezhetjük: a küldetésekből, az adott pályákon kapott tokenekből, ill. az instákból, így magunk választhatjuk meg, hogy milyen összetételben válogatunk ezek közül a tevékenységek közül, és mire kivégeztünk egy pályát, nem lesz hiányos páncélszetünk sem. Első "komolyabb" 5 perces instánk nem fog túl nagy nehézséget okozni, legfeljebb csak a végső boss izzaszthat meg egy kicsit, ha nem állunk gyorsan arrébb, amikor a bigbadabumjait lövi el éppen. Az összes kezdő insta szólózható, de ha úgy tartja kedvünk, partiban is megcsinálhatjuk őket. Legelőször a 25-ös szintű Profane Monastery végső bossa volt az, aminél úgy éreztem, hogy itt már elkelne a segítség, ezért ezt már csapattal nyomtam végig. A keményebb insták kedvelőit ez ne tántorítsa el, magasabb szinten már Heroic és Hell fokozata is van a dungeonöknek, és a Basic insták is nehezedni kezdenek, pl. álló, vagy mozgó csapdákat kell kerülgetnünk csata közben, extra ellenfelek jönnek elő a legváratlanabb helyekről és hasonlók.
A játékban 3 fős partik vannak, a raidek 9 fősek. A dungeonökbe automatikusan is beléphetünk a világ bármely pontjáról, és partit is ugyanúgy kereshetünk erre a célra bárhonnan. Akár két fővel is nekivághatunk egy kazamatának, a játék mindig a résztvevők számához fogja igazítani a feladatok nehézségét. A 3 csapattaggal elkezdett partiból az insta közepe felé kiesett az egyik tag, ez sem volt gond, a nehézség átállítása menet közben is automatikusan működött. Azt, hogy hányszor mehetünk be instázni, dungeon stamina nevű értékünk határozza meg, ami naponta ötvennel regenerálódik. Alapban 200-ról indultam, a legkisebb instákba a belépő 10 pont volt, de gyanítom, hogy a komolyabb, vagy magasabb szintű helyekért már jobban meg fognak sápolni, és pontot adó potiért lehet majd a store-ba rohanni. Hiába a free to play játékok örömei... A petek nemcsak jópofák, de hasznosak is, a teszt alatt hármat is kipróbálhattunk. A kutyusnak saját inventory-ja van, és segítségével eladhatjuk a felesleges holmikat. A kis cuki izé automatán felszedi nekünk a lootot (karakterünk alapban csak a pénzt veszi fel magától, ha elmegy mellette, a többi lootra kattintani kell). a tüncibünci pedig gyógyít egyet rajtunk, ha nagyon lemenne az életerőnk. A tesztben ezeket az állatkákat 7 napos ideiglenes formában kaptuk.
Gyere Bodri kutyám, szedd a sátorfámat
Az online boltban a kosztümök, petek, hátasok mellett olyan alapdolgok is találhatóak, mint például a táskánk és bankunk megnagyobbításához szükséges tekercsek. Ezekhez a dolgokhoz máshonnan nem valószínű hogy hozzájuthatunk, ezért, bár a bolt használata opcionális, aki komolyabban akar játszani, annak nem lesz kikerülhető. Az alapítói csomagokban már alapban rengeteg hasznos extra található, a legnagyobbaknak rendesen meg is kérik az árát (a legkisebb 20 dollár, de van 50, 100 és 150 dolláros is). A küldizés, az insták és a PvP mellett másfajta elfoglaltságok is várnak ránk: kisebb és nagyobb world bossok, szörnyeket hullámokban köpködő riftek, elit mobfarmolás, egyszóval sok hasznos tevékenység, melyekkel az össznépi gyilkolászás szép hagyományait ápolhatjuk.
Első menetben pozitív volt a Devilianról alkotott képem. Egy nagyon laza, casual MMO, amely nélkülöz minden eredetiséget, szellemileg nem túlzottan megerőltető, ugyanakkor teljesen poén. Leginkább a "bűnös élvezetek" kategóriába sorolnám. A küldetések teljesen átlagosak, de a küldizés menete kényelmes, az npc-k nem tartanak fel minket túl sokáig pusztító ámokfutásaink között, és egy-egy területen sem kell az unalomig tartózkodnunk, jó tempóban haladhatunk tovább. Az instákat is pont a megfelelő helyeken illesztették be a történetbe, és kényelmi funkciókban sincs hiány. A grafika a szemnek kellemes, bár minden elemét láttuk már valahol máshol, akárcsak a harcrendszert, a képességeket és szinte minden mást is. Ez alapján akár szét is eshetett volna az egész, de az alkotóknak sikerült úgy összerakniuk mindent ezekből a darabokból, hogy azok működő és élvezetes egységet alkotnak. Azt még nem tudom, hogy milyen tartalmakkal próbálják majd az endgame-ben megtartani a játékosokat, remélhetőleg ez a játék indulása után kiderül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Meteoreso
2015.12.02. 17:16
Én azon mindig röhögtem mikor a miniszoknyás lányoknak csöcsöket kilógatva a játékokban akkora AC je volt mint a talpig acélban feszítő Paladinoknak.
Az olyan igazán szélsőségesen perverz RPGs hozzáállás
a valóságtól természetesen teljes mértékben elrugaszkodva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jurganov Meteo...
2015.12.02. 21:09
gyorsabban mozog, kitér, így az ac lehet ua vagy akár nagyobb is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller jurga...
2015.12.02. 21:26
Persze, aztán a középkorban csak hobbiból használtak teljes vértezetet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Avisto kisko...
2015.12.02. 23:04
A nőkre akkor sem volt jellemző viselet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gombabacsi
2015.12.03. 00:40
félelmetesen fantáziátlanok, sivárak ezek a játékok...
ez lenne a fantasy?
plázából kilépet, csilivili színekre festett barokk bútorokat magukon viselő divatbábúk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. magerg Meteo...
2015.12.03. 09:16
Az ellenfeleket zavarba hozza, és ezért találják el nehezebben. Ezt modellezik a magas AC-vel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ferenczga
2015.12.03. 11:01
[Régi kérdés ]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller Avist...
2015.12.03. 11:38
Mert a nők katonának alkalmatlanok, legalábbis a középkorban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Erunosta
2017.02.19. 14:05
Köszönöm a játékleírást! Én ismerem ezt a játékot, de elolvastam mert elég szórakoztató és informatív volt. Kedvet kaptam hozzá, hogy ismét feltelepítsem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!