iPon Cikkek

Diablo III bétateszt - szinte kész az ördög

Dátum | 2011. 11. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Azok, akik viszonylag rendszeresen vesznek részt játékok bétatesztjeiben, valószínűleg tudják, hogy ezek, általában a megjelenés előtt két-három hónappal részben vagy egészben publikussá váló verziók javarészt a végleges játékot tükrözik. Persze, sokszor csak egy-egy pályát, vagy játékrészt próbálhatunk ki, de azok az esetek többségében már szinte véglegesek, csak apróbb finomhangolásra szorulnak a végleges változatig, a játékosok visszajelzései pedig pont ebben a finomhangolásban segíthetnek.

Mindez hatványozottan igaz volt eddig a Blizzard-féle bétatesztekre. A Starcraft II esetében a teljes multiplayer elérhető volt, míg a World of Warcraftnál és annak kiegészítőinél az egész világ, minden küldetés, és a menet közben fellelhető dungeonök (ha addig elkészültek) is végigjátszhatóak voltak. Kisebb meglepetés ért tehát mindenkit, amikor a Diablo III bétájában csak az első fejezet egy kis darabját tolhattuk le, majd a Skeleton King legyőzése után hirtelen az arcunkba kaptuk a feliratot: „Gratulálunk! Legyőzted a Diablo III bétát.”


Az egész gyanús volt. Egyrészt, a történetből semmit nem tudtunk meg, másrészt pedig az események láncolata valahogy nem kapcsolódott megfelelően. Aztán a hetek alatt a lelkes adatbányászok valószínűleg megfejtették a titkot: az Act I még rengeteg helyszínt, szkriptelt jelenetet és egyéb történeti elemet tartalmaz, melyeket érdekes módon a béta nélkülöz. Mit kaptunk tehát a Diablo III bétával? Furcsa módon a teljes verzió első egy-két órájának egy megvágott, lecsupaszított változatát, mellé viszont érdekes módon mind az öt választható karakterosztályt. A Blizzard tehát egy különös utat választott a tesztelésre: minél kevesebbet akar lelőni a végleges játék sztorijából és történetmenetéből, így adott gyakorlatilag egy játszóteret, ahol több ezer tesztelő tapasztalatai alapján finomíthatják az osztályok képességeit és egyensúlyát, valamint a játékmenet apróságait.

Mindezt alátámasztják a nemrég megrendezett BlizzCon 2011-en elhangzottak: a játék gyakorlatilag kész van, tartalom tekintetében teljes. Ennek ellenére a megjelenésig hátralevő hónapokban egyáltalán nem fogják bővíteni a bétában szereplő tartalmat, az addig érkező patchek egyedül a karakterosztályok képességeit, egyensúlyát fogják javítani, illetve változásokat eszközölnek néhány, a játékmenettel kapcsolatos dolgon.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy egy erősen megvágott verzióval van dolgunk, mint az, hogy három igen fontos újdonságot csak úgy hozzánk vágnak az NPC-k. Emlékszünk még a Diablo II town portal tekercseire? Ezeket kell gyűjtögetnünk illetve vásárolnunk ahhoz, hogy a harcmezőről vissza tudjunk jutni a városba. Nos, ennek mostantól vége, kapunk ugyanis egy olyan cuccot, ami a World of Warcraft heartstone-jához hasonlóan haza teleportál minket. A legjobb, hogy ez nem foglal helyet a hátizsákban, hanem külön, saját slotot kapott. Csak úgy, mint az holmi, amivel menet közben, a városba való visszatérés nélkül változtathatjuk pénzzé a fölösleges cuccainkat, illetve az, amivel alkotóelemeire bonthatjuk őket. Mindegyik azt jelenti, hogy nem kell többé ezekkel törődnünk, nem foglalják feleslegesen a helyet, s persze nem is kell 10 percenként visszamennünk a városba, mert betelt a hátizsákunk.

De ez csak egy példa arra, hogy a Blizzard mennyire igyekezett kigyomlálni az idegesítő, felesleges, vagy rosszul működő játékelemeket. A másik példa a fejlődési rendszer és a skillek teljes megváltoztatása. A Diablo II-ben gyakorlatilag nem tudtad megfelelően fejleszteni a karaktered anélkül, hogy hosszasan böngészted volna a külföldi fórumokat és leírásokat, ráadásul, ha valamit elrontottál menet közben, nem volt lehetőséged később megváltoztatni. Ennek megfelelően, s a World of Warcrafthoz hasonlóan a karakterek mostantól szintlépés után automatikusan kapnak pontokat a főbb attribútumaikhoz, többé nem kell azokat elosztogatnunk. Nyilvánvalóan a barbár a legtöbbet a támadásra és a vitalitásra kapja, míg a varázsló az akaraterőre.


Talán ennél is fontosabb azonban a skillek rendszerének megváltoztatása. Ezen nagyon sokat kotlott a Blizzard, a fejlesztés évei során legalább négy-öt különböző változat szivárgott ki, mire elérték a végleges verziót. A dolog úgy működik, hogy mostantól nincsenek fák, sőt, nincsen pontosztás sem: minden karakter megkapja pontosan ugyanazokat a képességeket, melyek bizonyos szinten fixen elérhetővé válnak. Ami azt jelenti, hogy maximális szinten minden karakter pontosan ugyanazokkal a képességekkel fog rendelkezni. Hol itt a csavar? Nos, ott, hogy ezekből a képességekből egyszerre összesen 9-et használhatunk: hat aktívat és három passzívat.

Ez persze a maximális szintre értendő, első szinten ugyanis egyszerre két képességünk lehet, utána pedig minden hatodik szinten kapunk egy-egy slotot az aktív képességekhez, illetve 10-es, 20-as és 30-as szinten egy-egy slotot a passzív képességekhez. Ezekbe a slotokba választhatjuk meg az összes skill közül azokat, amiket használni szeretnénk. Nyilván, a fejlesztők úgy állították össze a képességeket, hogy egy-egy karakterosztály különböző skilljei kiegészítik egymást, így a megfelelő kombinációk megtalálásával sokkal hatékonyabbak lehetünk. Ezen kívül persze más-más kombináció lesz majd megfelelő a különböző nehézségi szintekre, a különböző főellenségekhez, sőt, akár a különböző fejezetekhez, s persze más kombinációt lesz érdemes választani a PvP (játékos a játékos ellen) harcokhoz, illetve akkor is, ha több bajtársunkkal együtt nyomulunk.

Mindez azt eredményezi, hogy egyrészt minden képesség hasznos lehet bizonyos helyzetekben, még az első szintűek is, valamint, hogy nem vagyunk örökre beszorítva egyetlen kiosztás használatára. S persze azt is, hogy nem ronthatjuk el karakterünk fejlesztését, hatékonyságunk csak azon múlik, hogy a meglévő 6+3 slotba hogyan válogatjuk össze a képességeinket. Felmerülhet a kérdés, hogy milyen gyakorisággal lehet változtatni az összeállításon. Nos, a bétában eddig még bármikor lehetett, így sokan megnyitott skill-ablakkal játszottak, hogy szörnyenként cseréljék a varázslatokat. Jay Wilson, a játék vezető tervezője azonban elmondta, ezen biztosan változtatnak a közeljövőben: a legvalószínűbb megoldás az lesz, hogy majd csak a városokban lehet csereberélni. Ezt bele is építik a bétába, s megnézik, hogyan működik, illetve milyen visszajelzéseket kapnak a játékosoktól.

Ezt az egyszerűséget, átláthatóságot és céltudatosságot tükrözi vissza a felhasználói felület is, mely egyfajta kombinációja a World of Warcraftnak és a Diablo II-nek. A bal alsó sarokban láthatjuk a chat ablakot és a barátaink eléréséhez szükséges interface-t, a jobb felső sarokban a térképet az éppen aktuális küldetéseket, középen alul pedig a legfontosabbat, a karakterünkhöz kapcsolódó dolgokat. Ahogy korábban, most is beállíthatunk egy-egy képességet az egér jobb, illetbe bal gombjára, de a WoW-hoz, illetve más MMO-khoz hasonlóan a számokra is beállíthatunk skilleket, vagy felhasználható tárgyakat (például gyógyitalokat).


Ahogy azt már korábban is említettem, a bétában a viszonylag limitált tartalom mellé megkaptuk mind az öt választható karakterosztályt. Talán ezek tesztelése és balanszírozása a legfontosabb jelenleg, hiszen, ahogy a skillrendszerrel, úgy az osztályok felépítésével is sokat bajlódott a Blizzard. Ez legfőképpen annak tudható be, hogy vége annak az időszaknak, amikor minden karakter manát használ a varázslataihoz, s amikor a legtöbb hasonló, vagy teljesen ugyanolyan játékmechanikával működik. A Diablo III-ban minden osztály teljesen különböző, s ez nem csak a képességekben, hanem az erőforrás-rendszerben is megmutatkozik. Kezdjük mindjárt a sokak által legegyszerűbbnek tartott barbárral. Kedvenc hentesünk a Fury néven futó sárgás gömböt használhatja fel egyes képességeinek elsütésére, de előbb azt bizonyos szintig fel kell töltenünk. Éppen ezért a barbár támadásai két fontos kategóriára oszlanak: az egyikkel termelhetjük a furyt, míg a másikkal elcsaphatjuk azt.

Az öt osztály közül egyedül a Witch Doctor (boszorkánydoktor) használ klasszikus manát, képességeit tekintve pedig vegyesen vet be fizikai alapú varázslatokat, úgy, mint mérgezett nyíl, tűzbomba, vagy éppen sáskarajzás, valamint spirituális alapú dolgokat, melyek közé főként az átkok tartoznak. Támogató képességei is nagyon hasznosak, s hatékonyan segíthetik a csapatot, például a szörnyeket csoportosan lelassító és sebző mágiával, vagy az ellenfelet csirkévé változtató varázslattal.

A következő osztályunk a klasszikus Wizard, aki azonban közel sem klasszikus módon működik. A Blizzard játéktervezői ugyanis megunták, hogy ha egy varázsló kifogy a manából, akkor gyakorlatilag semmit nem ér. A Witch Doctor esetében azért hagyták meg a manát, mert az különböző támadásokkal vissza tudja magának tölteni, illetve, amennyiben mégis kifogy, a különböző idézett szolgái miatt mégsem teljesen védtelen. A Wizard azonban a Diablo III-ban Arcane Powert használ, ami gyakorlatilag egy gyorsan visszatöltődő mana, fix mennyiségben. Ez azt jelenti, hogy a manával ellentétben nem lehet megnövelni az Arcane Power maximum mennyiségét, az mindig 100, így a készítők belőhették úgy a rendszert, hogy néhány alapvető varázslatot nagyon kis költségen, gyakorlatilag szinte végtelenül tud használni a varázsló, sőt, ezeknek az AP-igényét még csökkenteni is lehet, azonban a nagyobb varázslatok durvábban leszívják az erőforrást, így ott már meg kell gondolni, hogy mikor melyiket vetjük be. Mindez azt jelenti, hogy a Wizard egy nagyon agresszív játékstílust diktáló, folyton támadó karakter lett, akinek nem kell attól tartania, hogy teljesen védtelen marad, ha elfogy a manája.


A Monk talán az egyik legérdesebb, legnehezebb, ugyanakkor szerintem jelenleg az egyik legunalmasabb osztály, aminek a beállítására és finomhangolására rengeteg energiát fordít a Blizzard. A Monk erőforrása a spirit, amit az egyik képességosztály használatával tud termelni, a másikkal pedig elkölteni, és megától nem csökken vagy regenerálódik. A szerzetes nevének megfelelően főleg a közelharcban jeleskedik, és a spirit-termelő támadásai kombószerűen minden harmadik találatra valami extra hatással jelentkeznek. Ezen kívül aktiválhat mantrákat, amik gyakorlatilag két percig tartó aurának felelnek meg, s vagy a szövetségeseinket erősíti, vagy az ellenfeleinket gyengíti különböző módokon.

A legkülönösebb erőforrás-rendszerrel azonban kétségtelenül a Demon Hunter rendelkezik, az ő gömbje ugyanis két részre van osztva: az egyik fele a hatred, a másik a discipline. A hatred rész leginkább a különböző nyílpuskákkal kapcsolatos támadásokra van, s vannak olyan képességek, melyek ezt töltik, illetve vannak olyanok, amelyeket ezt elhasználják, akárcsak a legtöbb karakterosztálynál. Ezek mellett a discipline lassan töltődik vissza, s mindenféle különleges képességre lehet elverni, úgy, mint teleportálás, láthatatlanná válás, vagy éppen a támadásunk sebességének gyorsítása.


A karakterek tehát újszerűek és eléggé eltérnek egymástól. A skillrendszer átgondolt, az egész játékmenet pedig áramvonalasított, és a végletekig sima. De milyen a hangulat? Nos, az már ebből az erősen vágott, tartalmilag viszonylag szegény bétából is kiderül, hogy fantasztikus. A pályák még mindig véletlenszerűen generáltak, ám ezúttal a rendszer sokkal jobban működik: minden elképesztően részletesnek és jól összerakottnak tűnik, a sötét, baljóslatú atmoszféra lenyűgöző.  Ebben persze nagy szerepe van a Blizzard saját játékmotorjának is, mely kizárólag a Diablo III-hoz készült, s félelmetesen éles, részletgazdag katakombákat és tükörsima animációkat képes megjeleníteni úgy, hogy még az öregebb gépek tulajdonosainak sem kell majd nagyon aggódnia – általánosságban elmondható, hogy amelyik gépen a Starcraft II elfut, annak a Diablóval sem lesz problémája. A hangok pedig brutálisan szólnak, s a zenék magával ragadóak.

Mikor számíthatunk a megjelenésre? Nos, egyelőre nem tudni. Sokan azt várták, hogy a BlizzCon 2011-en majd elárulják nekünk, de nem így történt, s ennek valószínűleg az az oka, hogy még ők sem tudják. A fejlesztők nyilatkozataiból kiderül: legszívesebben már ők is a játékosok kezei között látnák vissza portékájukat, de ha most, az utolsó pillanatban elkapkodják a finomhangolást, s idő előtt kiadják az anyagot, akkor bebukhatnak mindent, amiért az utóbbi pár évben dolgoztak. Jelenleg a legvalószínűbb, hogy valamikor 2012 elején terrorizálhatjuk leghamarabb a pokol szülötteit.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

75. Leon121
2011.11.17. 09:08
A leírtak alapján a Blizzard hozza a formáját: összelopkodnak egy csomó másik játékból érdekes elemeket (főleg Guild Wars, Sacred, WoW), aztán hozzáadnak egy minimális saját ötletet (most itt egyedül a demon hunter kettős gömbje tűnik ilyennek, a többit mindet láttuk már máshol), és ezt addig gyúrják, amíg nem lesz igazán működőképes. Érdekesnek tűnik, bár én nem rágom le a körmöm izgalmamban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Alendaar
2011.11.17. 10:22
Guild Wars játékmenetének szinte teljes lekoppintása - persze jót lopni nem szégyen!
A hamgulata biztosan frenetikus lesz!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Alendaar
2011.11.17. 10:22
hangulat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Genesist
2011.11.17. 10:33
#Leon121

Teljesen egyetértek veled. A GW elég erősen koppintva van. Viszont kijavítanálak: a WoW is a Blizzard játéka, tehát onnan kopizni nem gáz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. djdanee
2011.11.17. 10:53
Guild Warst nem ismerem, csak a Diablo 1 és 2-t toltam sokat. Miért gondoljátok, hogy Guild Wars koppintás? Ez elvileg az előzőek folytatása, legalábbis nekem sokban nem különbözik az előző két résztől a látottak alapján. Grafika persze jobb lesz, meg nyilván újítanak 1-2 dolgot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. CyberPunk6...
2011.11.17. 11:09
djdanee - Mert valószínűleg fiatalok és nem tudják, hogy mit is jelentett anno 96ban a diablo 1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. gezu1025
2011.11.17. 11:20
Nem tanulnak a saját hibáikból (SC2)??? Megint eladják ugyanazt.

Számomra a Blizzard lett az egyik legundorítóbb cég. Sokáig "fejleszt", mindenhol csak a hasznot keresi, indokolatlanul drágán adja el a játékait.

Régen nagyok voltak a szememben a korszak alkotó játékaik miatt (sc, diablo, wow) De ma már nem többek, mint egy klóngyártó pénz behajtó csapat.


ui.: Nem akarok én itt vitát kezdeni, csak leírtam a véleményemet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Leon121
2011.11.17. 11:24
Fiatalok... hát, 28 évvel végülis még fiatalnak számítok, gondolom.
Azért gondoljuk, mert több kasztnál is a GW játékmenetéhez hasonló elemek vannak: a fix, nem növelhető energiamennyiség például ugyanígy volt GW-ben is. A "városban szedjük össze a skilleket, amit használni akarunk" egy az egyben Guild Wars, csak ott passzívak nem voltak, hanem mind aktív volt. Ha jól értem, akkor idővel nyílnak meg újabb "quickslotok", ahova a skilleket lehet rakni - ez pedig a Sacredben volt ugyanígy, magasabb szinten jöttek újabb helyek, ahová pakolhattunk a képességek közül.

Lehet dícsérni a Blizzardot, mert jó játékaik vannak, viszont tagadhatatlan, hogy az utóbbi években elsősorban másoktól (vagy saját maguktól) átvett ötleteket használnak, kissé átalakítva, igazán eredetit már nagyon-nagyon ritkán hoznak. Nem úgy, mint annakidején a Diablóval, vagy a Starcrafttal... Azok az idők már elmúltak, sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Alendaar
2011.11.17. 11:30
"minden karakter megkapja pontosan ugyanazokat a képességeket ... ezekből a képességekből egyszerre összesen 9-et használhatunk: hat aktívat és három passzívat."
GW-ban 8 képességet lehet használni, van köztük aktív és passzív is. Mindenki megszerezheti őket bizonyos szint/terület/küldetés teljesítése után.

"Ezekbe a slotokba választhatjuk meg az összes skill közül azokat, amiket használni szeretnénk. Nyilván, a fejlesztők úgy állították össze a képességeket, hogy egy-egy karakterosztály különböző skilljei kiegészítik egymást, így a megfelelő kombinációk megtalálásával sokkal hatékonyabbak lehetünk."
Komplett csapat build-ek (is) vannak, de vannak spec.-ek egy-egy küldetésre, farm build-ek stb...
Viszont a csapatjáték általában eszméletlen jó szokott lenni, persze 1-2 idióta mindenhol van.
Kérdés: a loot elosztása hogy valósul meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Alendaar
2011.11.17. 11:34
Passzív képességen az olyat értem, amit fel kell rakni és utána vmennyi mana fogyasztása mellett folyamatosan műxik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. s_erno
2011.11.17. 11:42
@gezu1025
Erm sc2-t annyira elkúrták, hogy egy teljes e-sport ág alakult ki rá irgalmatlan nagy nyereményösszegű versenyekkel. Nézd már meg légyszives , hogy pár alap dolog kivételével miben hasonlít a diablo2 a 3 -ra majd.

Ugh és néhány elemet átvett a guild warsból...ha egyáltalán onnan, na és akkor mi van? A lényeg az , hogy jó lessz e a játék vagy nem. Manapság már úgyis annyi mindent kitaláltak, hogy nehéz valamit megcsinálni úgy, hogy nehogy rögtön ráaggasék, hogy koppintás. (WoW ban is volt már fix resource-ot használó class...ki is koppintott akkor kiről..szóval ebbe nem érdemes belemenni).

Loot eloszlás: mindenkinek egyedi dropja lessz a játékban, úgyhogy ebből nem lessz probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Razak
2011.11.17. 12:09
Én értem ezeket a dolgokat, hogy átveszik, de kérdem én:
Hogyan csinálják?
Egyszerre engedjék az összes slotot, mert a Sacredben fokozatosan lehetett megnyitni?

Az általad említett Guild Warsos dolgok meg valamennyire logikusak. Ha már egyszer kitalálták, akkor máskor ne is alkalmazzák?

@gezu1025: Egyik szavaddal mondasz ellene a másiknak! Pénzéhes cég, de a játékaikat sokáig fejlesztik.
Nem értek nagyon az ilyen gazdasági dolgokhoz, de ha valaki pénzéhes, akkor nem érdeke minél előbb kiadni a játékot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. szacsee24
2011.11.17. 12:32
Van olyan érzésem hogy ebből jövőre sem lesz semmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Alendaar
2011.11.17. 12:38
Nekem nagyon tetszik eddig minden, amit hallottam róla!
(A virtuális-valós piac annyira nem, de feketén eddig is működött, így levesznek abból is egy kis hasznot, de legalább nem lesz annyi átverés.)
Függetlenül attól, hogy volt-e már más játékban/lopták vhonnan/akármi...
Lehetséges, hogy megveszem már az elején, ami nagyon nem szokásom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Atesz1987
2011.11.17. 13:20
Tartottam tőle, hogy a pályák véletlen generálása már nem fog működni 2011-ben, de hál'istennek ezt még is meg tudták tartani! Szuper! Eddig még semmi elriasztót nem olvastam róla, szerintem nagyot fog szólni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. SpyWeb
2011.11.17. 13:26
Szerintem ez simán überelni fogja a diablot, ráadásul ingyen: [LINK]
Vessetek egy pillantást a képességfára: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Ronan
2011.11.17. 13:28
Kérek egy kulcsot most!
Egyébként az mit jelenthet hogyha battlenet accountomom a Diablo 3 is hozzá van adva és oda van írva hogy "coming soon"?Nem dicsekvés csak kérdem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Terror SpyWe...
2011.11.17. 13:40
Nálam a Path of Exile máris nyert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. sensejke
2011.11.17. 13:50
Én megvárom míg kiadják és aztán mondok véleményt. A D2 nagyon jó game volt, remélem ezt nem b*sszák el a 3D-vel. Nekem a D2 is jó lenne plusz pályákkal.

Terror a Path of exile online game?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. magerg
2011.11.17. 13:51
Kedves szerző!
Felettébb furcsa, hogy a Blizzard kazuárosítás felé tett lépéseit is pozitívumként próbálod eladni.
Csak szét ne tépjenek a Dió fanok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Blade0012
2011.11.17. 14:00
magerg: nézd meg ki a szerző. Most már az ipon is csatlakozott a "Blizzard a Zisten" mozgalomhoz. Éljen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. CyberPunk6...
2011.11.17. 14:10
Leon121

kb olyan általánosságokat írtál, hogy csoda azt nem hoztad fel hasonlóságnak, hogy emberek is szerepelnek benne.


sacredben jöttek magasabb szinten a helyek? Ez már a számítógép előtti asztali rpg játékokban is így volt.

A játék alapszerkezete nagyrészt az elődök által lefektetett szabályokra épül, amiket. Sok elemet a wowból vesz át, ami meg régebbi a gwnél.

A korodban tévedtem, de akkor vagy túl járatos a játékokban.

A játék olyan játékokra hasonlít, akik anno a diablot és a wowot másolták.

nem azt mondom, hogy egyetlen elemet sem vettek át sehonnan, de bőven a blizz viszi a fáklyát ilyen ügyben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. s_erno
2011.11.17. 14:18
Nem értem miért lenne a D3 'casual'.Azért mert megspórolták a szinte statikus ability point elosztást , meg a kb 1 db nehezebb szinten is használható talent eloszlást kasztonként...ehhez képest jóval nagyobb szabadsági fokkal rendelkezel majd.

Path of exlile -nál, igen rengeteg talent van ha megnézed ezek nagy része kimerűl a +6% crit meg +% damage-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. SpyWeb
2011.11.17. 14:49
A fenét merül ki ennyiben. Pont az a lényeg a POEben, hogy nem nagyon fog két ugyanolyan karakter rohangálni, itt egy demonstrációs videó: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. gezu1025
2011.11.17. 15:16
@Razak

Nem kell kiforgatni a szavaimat. Nekem van igazam.
1. érthetetlenül sokáig fejleszetenek
2. drágán adják a játékaikat


Ezek tények, pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. s_erno
2011.11.17. 15:44
@Spyweb
A képesség fára reagáltam. Nem véletlenűl hívják passzív skill tree nek. Csak olyanok vannak benne, hogy + ennyi % ez meg az (runspeed tól kezdve manáig).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Atesz1987
2011.11.17. 15:47
gezu1025

Nem azért fejlesztenek sokáig, mert sok az újítás, hanem azért, mert nekik egy széles rétegnek szóló, tökéletesre csiszolt, bug mentes játékot kell kiadniuk. Mások a béta után pár héttel már dobják is a piacra a játékot, a blizzard meg még hónapokig reszelgeti azt, amit már előtte is évekig reszeltek. A blizzard csak azt bizonyítja, hogy egy közepesen bonyolult, vagy alig újszerű játék normális összerakásához is évek kellenek. Mindenkinek így kellene. Az áráról meg annyit, hogy ez legalább nem zsákbamacska. Ne a hazai görbetükrön keresztül nézd a dolgot! A magyar paraszt letölti a játékot, játszik vele, aztán ha multizni is akar, akkor esetleg megveszi. Más országokban meg úgy szokás, hogy emberünk bemegy a boltba, leveszi a polcról, aztán ha kiderül, hogy egy rakás szar a program, akkor lenyeli a békát. Ebből a szemszögből nem is olyan sokkal több pénz egy olyan programért, ami legalább tuti, hogy több száz órára leköt majd.

Azt meg csak mellékesen jegyzem meg, hogy a cég nem 2000 óta fejleszti ész nélkül a 3-t, ugyanis közben létrehozták a WOW világát, amit tartalommal feltölteni nem kis feladat. Egy játék fejlesztésében sosem a motor megírása, vagy az alapok lefektetése a sok idő, hanem a tartalommal való feltöltés. Ott van például a COD MW3. 6 órányi játékért nézd meg hányan dolgoztak 1 évig. Egy Diablóban meg alaphangon van vagy 100 óra játéklehetőség.

Úgyhogy amiket írsz, csak a Te olvasatodban tények, másnak meg pont nem számítanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. SyRew
2011.11.17. 15:49
1. 'Érthetetlenül' - no comment, ha saját bevallásod szerint nem tudod felfogni, ugyan miért tart addig ,ameddig, akkor felesleges nekiállni magyarázni.De sorban állsz a boltban 2009 óta,vagy mi a gond?

2. Ár : Ez csak a mi Etiópia felé tendáló Magyarisztánunkban probléma,képzeld el,hogy ők amcsik, ez olyan szintü kiadás nekik és európa jó részének, mintha vennél 2 mozijegyet.
Hogy-hogynem a kiadójuk az Activision, aki évente szórja el a copy pastelt MWt 13k ért.De okoljuk ezért is őket, mert az milyen menő,lehet,hogy Kennedyt is ők lőtték le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Atesz1987
2011.11.17. 15:56
Ez a Path of Exile véletlenül nem telibe ugyanolyan, mint a Diablo 2 csak szebb grafikával?

Gemek, sockettek, még a karakterre is telibe ugyanannyi cucc pakolható... Ilyet lehet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Atesz1987
2011.11.17. 16:01
Az idő kérdéséhez csak egy gondolat. Vegyünk egy átlagos Hollywoodi produkciót. Mondjuk egy B kategóriás vígjátékot. Azért a másfél óráért a stáblista tanúsága szerint több százan dolgoznak legalább 1 éven keresztül. Ki gondolná, hogy csak a vágással hónapokat lehet szarakodni? Ennek tükrében miért is sok idő néhány év egy több száz, de legalább is több tíz órányi tartalommal bíró játék fejlesztése 10-ed annyi emberrel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. gezu1025
2011.11.17. 16:12
Az árban igazad van, az tényleg csak itt, nálunk probléma. De hát mi itt élünk^^

És igen számomra érthetetlenül sokáig tart a fejlesztési idő amit a legtöbb játékukba ölnek. Amennyivel tovább fejlesztik annyival nem jobb az amit kiadnak a konkurenciánál. Bug nincs az tény. De ennyi. Ez a plussz. Ezért várni éveket? Ott az Sc2, mint példa. Megvettem és 30 órát nem tettem bele. Tényleg megérte. Igaz bug nem volt, de hetente kellett patchekkel átvariláni mindent, hogy végre legyen valami egyensúly féle a játékban. De újítást még így sem hozott. És akkor a hülyegyerek vegyen utána majd kiegészítőket (amik megint csak map packok, és mennyit is kell várni rá?)


No de hagyjuk az SC2-őt. Vannak külső példák is. pl BF3. Bugos, de lehet vele játszani. És én valahogy inkább játszok egy kissé bugos játékkal, minthogy éveket várjak egy bugmentesre, mert más pluszt a Blizzard nem nyújt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Atesz1987
2011.11.17. 16:25
Az, hogy téged csak 30 órára kötött le a SC2, az nem jelenti azt, hogy mások is így voltak vele. A legtöbb cím szavatossága maximum 2-3 év, de egy Blizzard cím alaphangon kihúzza vagy 10 évig.

Hogy a Battlefieldes példádnál maradjunk. A BF2-t 2005-ben adták ki. Szerinted hol lenne most a fejlesztő cég, ha azóta nem adtak volna ki új játékot? Sehol. COD-ról ne is beszéljünk. Ezzel szemben egy Blizzard játék ma is játék, akármikor jelent meg. Jó, a Diablo 1 már nekem is túl retro, de a 2-vel pl pont a hetekben toltam el két karaktert 32., meg 40. szintig. Igaz, utána megint meguntam. Ezt senki más nem tudja megcsinálni. Az a helyzet, hogy elég, ha a világ, meg a hangulat tökéletes, ez adja az igazi szavatosságot. Az újítás, meg a technikai előrelépés nem tart fenn a víz tetején örökre (lásd. MOHAA), a hangulat, a tartalom, az optimalizáció, és a tökéletesség viszont igen. Ezekhez meg idő kell, lásd Hollywoodos hasonlat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gezu1025
2011.11.17. 16:40
Az SC1-et és a Diablo 2-őt én is elő-elő veszem Ezekkel nincs is semmi gond. De azt kell mondanom, hogy 10 év múlva az SC2-őt és a Diablo 3-at nem hiszem, hogy előfogom. Érted mit akarok mondani? Anno ment a csodatevés, ma már annak a szintentartása is nehézkes, hiszen az ember vágyik az új dolgokra.


És de igen, más is meg tudja csinálni Most így hirtelen pár cég, és pár játék jut eszembe. Valve és a Half-Life. BioWare és a KOTOR(nálam minden idők top1 játéka), no meg a Red Alert 2 amit nem hiszem, hogy be kell mutatni. És nem hiszem, hogy kihagyhatnám a Civ sorozatot vagy a SimCity sorozatot, amik számomra klasszikusok, és azok is maradnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. s_erno
2011.11.17. 16:51
@gezu1025
Elnzését de nem tudom megállni, pont a Bf3-at hozod fel Sc2 ellenében, ahol a szerver browser eléréséhez ki kell lépni a játékból? Mert az ugyebár marha nagy újitást volt...
Ne felejtsd el, hogy pont az Sc2 készítése közben álltak át a teljesen online battle-netes izére és azért azt oda is rendesen bele kellett rakni. Diablo3 -nál pedig én nem bánom, hogyha az online Ah-t még egyszer-kétszer átnézik, hogy midnen rendben legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. tankerjedi
2011.11.17. 16:58
Azért az nem volt egy nagy was ist das, hogy már nem az SC1-gyel, hanem a második résszel játszanak és versenyeznek. Nem ismerem az SC2-t, de van egy olyan érzésem, hogy a játék 90%-ban ugyanaz, mint az egy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Atesz1987
2011.11.17. 17:12
gezu1025

Szerintem ezek a Blizz játékok 10 év múlva is itt lesznek, pontosan azért, mert addig nem jelenik meg új belőlük, és ha ebben a világban akarsz játszani, akkor ezzel "kell" játszanod. Kiadhatnak akármilyen hiper szuper Diablo klón RPG-t, ha abban nem Diablo a fő gonosz. Mint mondtam ,elég csak egy szimpla vígjáték mögötti hátérmunkára gondolni. Ugyanez van ezeknél a játékoknál is. Neked nem tűnik soknak, még is akár több milliós nagyságrendű munkaórát öltek bele (bár ez lehet, hogy túlzás), és ezektől a munkaóráknak ülsz oda még is az elavult, 0 újítást hozó játék elé, mert akárhogy is, Diablonak pusztulnia kell!

Egyébként, még annyit fűznék az egészhez, hogy ha tényleg el lehetne készíteni gyorsabban is, akkor nem hiszem, hogy a blizzard 3 évvel tovább fizetné a több 10 dolgozójának fizetését, csak azért, hogy velünk kitoljanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Atesz1987
2011.11.17. 17:13
"ezektől a munkaóráknak" = ezek miatt a munkaórák miatt

Bocsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gezu1025
2011.11.17. 17:13
Végre valaki aki nem elvakult fan, látja a lényeget és mer olyan keményen fogalmazni amennyire én nem.

Ezaz ocsabi csak így tovább amúgy teljesen igazad van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Atesz1987
2011.11.17. 17:17
ocsabi minden játék alatt így trollkodik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. s_erno
2011.11.17. 17:23
@tankerjedi
Tényleg sokban hasonlít az első részre, pl. ugyanaz a 3 faj van . Viccet félre téve, akik azt mondják, hogy nincs benne újitás azoktól kérdezném, hogy pontosan mire gondolnak?
@ocsabi
Mármint Diablo2 klón szerű?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gezu1025
2011.11.17. 17:25
Tudom, hogy ocsabi sokszor "trollkodik", de a legtöbbször igaza is van. Most is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. s_erno
2011.11.17. 17:45
Egyenlőre egy értelmes érvet sem hallottam, hogy miért szar az sc2/diablo3. Anélkül pedig eléggé trollkodás szaga van a dolognak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. gezu1025
2011.11.17. 18:05
s_erno

Játsszál az sc2-vel és rájösz. Ha pedig nem jössz rá, akkor az a te bajod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. CyberPunk6...
2011.11.17. 18:27
gezu1025

diablo - gyakorlatilag stílust teremtett és többen várják a harmadik részt, mint ahányan összesen játszanak a klónjaival.

starcraft - jelenleg a legtöbbet játszott rts a világon, a konkurencia pedig az első rész, és a szintén blizzardos warcraft 3. Mindenki más csak utánuk jön, nagyon régen még az első résznek volt ellenfele, de mára már eltünt.

wow - több, mint 10 millió előfizetője van. messze a legnépszerűbb játék a kategóriájában, csak viszonyításképpen, ha egy konkurens 2 milliós játékosbázist el tud érni, az már nagyon sikeres játéknak számít.


sokmillió ember tökhülye és csak te vagy helikopter.

Amúgy a blizzard játékokban a hangulat az ami ennyi időbe telik. Az, hogy biztosan jó játékot kapsz. azt, hogy a diablo kettőhöz és a starcraft első részhez még manapság is (sc-'98; diablo 2 - 2000) adnak ki patcheket, pedig egyik sem hoz már semmi bevételt, de mennek a szerverek, és csinálják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. CyberPunk6...
2011.11.17. 18:37
ocsabi - 4v4 játékban 1600 supply egység lehet egy pályán... a világ összes vramja nem lenne elég 3 faj, 8 játékos, 6-7 kevert egységes sereg, spellek együttes kezelésére. Nem lenne gép ami elvigye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. uristen
2011.11.17. 18:39
Remelem azert lesznek nagyon kiraly cuccok benne. Esetleg kek es fekete szinekre valtozik itt is a pancel. A Diablo 2 -ben a csaj (ha minden igaz rogue) nagyon tetszett mikor mar ugy nezett ki, mint egy "arnyek", a hihetetlenul sotet pancelja miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Benny
2011.11.17. 19:13
Ez a jatek is igen is tortenelmet fog irni, akar tetszik, akar nem. Azokat meg vegkepp nem ertem akik sirnak a hosszu fejlesztesi ido miatt, mikozben hangoztatjak, h milyen szar is lesz a jatek (ami meg meg sem jelent), foleg, h a mai jatekok igen nagy resze egy felkesz sz*rkent jelenik meg es jo esetben hetente jon hozzajuk a javitas, h egyaltalan jatszhatoak legyenek.
Egy elvakult dio fan a sok kozul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. uristen
2011.11.17. 20:22
Ha grafika nem is, de a tortenet biztos mas, mint a 2-ben. Bar nehanyan gyorsan atragjak rajta magukat, nem torodve a tortnettel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. peti198706...
2011.11.17. 20:40
Február 22. 2012. Örülj neki.
23-án már viheted is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. noherczeg
2011.11.17. 21:11
@ocsabi

Engem pl. egy Torchlight 2 sokkal jobban érdekel, mint ez, úgyhogy teljes mértékben egyetértek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Bangaro
2011.11.17. 21:14
Tessék ezt megnézni. Valamit főznek keleten abban az üstben
Lineage Eternal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. BadDevil
2011.11.18. 00:08
De jó lesz a Diablo III...csak semmi stressz. Nehogy már azon kelljen ötölni, hogy hogyan osszuk el a szintlépéskor szerzett pontokat...nehogy már különféle karakterekkel kelljen játszani, amikor egymillió, pontosan ugyanolyan karakter is megteszi helyette, hisz az egyediség nagyon visszatetsző...NEHOGY MÁR A LEGMINIMÁLISABBAN IS GONDOLKODNI KELLJEN egy ákcilyó-erpégében...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. CyberPunk6... BadDe...
2011.11.18. 00:51
A kettőben aztán sok lehetőség volt. Volt egy vagy két (esetenként nulla) build minden karakterhez amivel működött és annyi. A többi max funolni volt jó.

csinálhattad az egyféle jót, vagy az összes többit ami mind sz@r volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Benny
2011.11.18. 03:17
A skill runak miatt igen is sokfele lehetoseg lesz majd (jah, h meg nem hallottatok rola), de minek is magyarazom ha ugy is rossz lesz a jatek . Aki mar most meg van gyozodve rola, h rossz mikozben utana sem olvas amikor meg mindig csak egy betank van annak tok mindegy. A beta meg a jatek nagyon kis reszet teszi ki. Senkit sem akarok meggyozni barmirol de a tenyek hianyaban donteni nagy butasag. Akit kicsit is erdekel a jatek annak ajanlom a diablo3.hu-t ahol sok erdekes info van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Alendaar
2011.11.18. 08:00
Torchlight 2-t én is várom.

@ocsabi
Szálljunk már le erről a "hűdeszaragrafikamiez2011/2012ben" maszlagról!
Jelentek meg gyönyörű grafikával játékok, amelyek 1 hónap alatt eltűntek a süllyesztőben.
Diablo 2 sem a grafikája miatt lett milliók kedvence! Kit érdekel, hogy milyen színű a páncélja, amikor hatalmasakat lehetett játszani a haverokkal! A manapság iszonyú grafikája ellenére még mindig rengetegen tolják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. s_erno
2011.11.18. 11:26
@gezu1025
Képzeld játszom sc2 -vel és nekem bejött.Szóval még mindig várok valami normális (nem olyan: Huu de szar.Miért?Csak.) érvet evvel kapcsolatban.

Az összes Blizzard játék úgy lett létrehozva, hogy ne kelljen hozzá hűdeizom gép, hanem valami minimális konfigon is elfusson kellemes grafikával 4v4 meg hasonló terhelés mellett.
@ocsabi
Nem tudom hol néz ki tréül a béta.Nekem egyenlőre úgy tűnt, hogy a grafika-játékélmény arányt jól eltalálták. És ugyan már, ez még mindig csak egy beta, azt sem tudjuk, hogy pl. a teljes texture pack cuccost tartalmazza e vagy csak egy lebutított grafikus motort. Jah és ha csak az itteni képek alapján ítéled meg a grafikát ne tedd, valahogy elég tréé felbontásuk lett.

@BadDevil
Mert a Diablo2 -ben olyan baromi sok választásod volt. Persze a látszata megvolt, de volt 1 max 2 elosztás ami használható volt magasabb nehézségen a többi ratyi volt. Stat elosztás meg, str-be amíg el nem bírod az armort utána staminába...ez is roppant változatos.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gabest
2011.11.18. 13:45
Most lehet hogy furcsát mondok, de az sc2 nemzetközi viszonylatban itthon kifejezetten olcsó lett. 30-40 euróért lehet kapni dobozost. Persze a gyenge forint miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kiskoller
2011.11.18. 14:49
Látom a Blizzard PR-ja elég hatásos itt a fórumon. Csak mert sokáig fejlesztik nem biztos hogy jó is az. Ha nem tűnt volna fel nektek, a SC2-t is csak a hype miatt nem adták ki hamarabb. Az a játék konkrétan az SC1 egy az egyben, persze lehagyva a másik két faj kampányát. Fasza egyensúllyal, na bumm. Ez került 10 évbe.

Úgy érzem a Diablo 3 is ilyen lesz. Semmi újat nem ad a D2-höz képest, de nem baj, a fanok úgyis megvesszi kétszer annyiért amennyit érne a játék. Halasszák el még 3 évvel a kiadást, akkor biztos tökéletes lesz! És akkor egyből 3at veszek belőle, hisz olyan jó játék.

Nézzétek meg a Torchlightot, csak azért nem vették meg tonnaszámra mert nem Diablo a neve. Pedig a régi Diablo-sok csinálták. Vagy ott van a Sacred.

S_erno: Sokak hiányolják azokat az ujításokat a Starcraft 2ből, amelyeket azalatt a 15-20 év alatt megjelent más játékokban megtalálhatsz. Azok akik igazán nagy RTS fanok (és nem vak Blizzard hívők) bizony bizony a fejüket csóválták a SC2-t játszva "Normális zoom miért nincs benne a játékban? Vagy okos transzport ahol nem kell minden egyes egységnek elmondanom hogy hajóba beszáll-hajóból kiszáll. Az egész játék nélkülöz bármilyenfajta ujítást. Jobb grafika, új kampány, egykét plussz egység, NABUMM. Best game eva'.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Gatee
2011.11.18. 15:41
@kiskoller
"Azok akik igazán nagy RTS fanok (és nem vak Blizzard hívők) bizony bizony a fejüket csóválták a SC2-t játszva"
Mivel nem tucat RTS-nek készült hanem e-sportnak nemhinném, hogy ez negatívum lenne. Jelenleg a világ top első RTS-e a Starcraft 2 torony magasan. Aki 1 kicsit ismeri az e-sport világot tudja, hogy dollármilliók mozognak benne minden évben, és a world top playerek pedig abból megélnek, hogy játszanak. Nem sok játék mögött áll ilyen szintű support és ez azért van, mert RTS-t e-sportra fejleszteni kockázatos. A Blizzardnak adott volt a Starcraft név így simán meghúzhatták, hogy inkább kihegyezik e-sportra néhány alap játékelem rovására.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Szefmester
2011.11.18. 16:55
Ahogy lentebb írták a skilleket az 5 féle rúnával igencsak meg lehet bolondítani. Van is valamerre a neten egy karaktergenerátor a ahol minden beállítást és skillt megnézhetsz. Az alapján azt mondom a Monk néha ritka durva alak lesz. Főleg a resistek terén ha arra gyúr az ember.
Bár a D2-t nagyon hamar meguntam, ezt a játékot is majd lehet egyszer kétszer megpróbálom különböző karakterekkel, és azután fogok keményebb véleményt mondani. Addig azt tudom mondani hogy jelen állás szerint nem fog tetszeni túlságosan, és ha a monotonitását nem tudják megtörni akkor nem is fog később se megtetszeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. CyberPunk6...
2011.11.18. 19:14
kiskoller - De azért az sc1ből átvett egységek balansza teljesen újra lett alkotva. Valamint egy ilyen szintű játékba minden egyes új elem bevitele iszonyatos munka balansz szempontból.

Jah és nem készült 10 évig, attól, hogy akkor jelent meg az első rész kiegészítője, még nem kezdték el csak pár éve.
Amúgy az a hype, hogy sokáig készül? Én még senkit nem láttam aki úgy ment be boltba, hogy ezt veszem, mert ez húúú de sokáig készült, akkor biztos jó. Az, hogy azért megveszik mert blizzard az nem a név, mert jól kitalált, hanem azért mert az eddig az asztalra letett dolgok alapján garancia. Nem csak úgy magától.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szefmester
2011.11.18. 21:23
Nem az a része a hype, hanem hogy még a kiadás közelében sincs de már majdnem mindent tudsz a játékról, jóformán megvenni sincs értelme mert minden "újdonságot" elmondanak. Elvész a felfedezés öröme. Meg persze ott van az ígérgetési faktor is, ami ha túl magas akkor a játék becsődöl, ha túl alacsony akkor érdektelen lesz a cucc. Nah ebben a Blizzard nagyon ott van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. CyberPunk6... Szefm...
2011.11.18. 21:35
Csak a rendszeréről tudunk pár dolgot, de nagyon sok mindent nem. Például a lore teljesen titok még, a béta is egy megvágott butított verzió, ezt elmondták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2011.11.19. 00:12
Én csak annyit fűzök hozzá, hogy amennyiben legalább annyit hoz élményben, játékmenetben mint az 1 és a 2. rész akkor megveszem. Márpedig az eddig látottak alapján azoknál jobbnak ígérkezik. Nem várom el tőle, hogy porig alázza az előző részeket vagy a hozzá hasonló játékokat mert akkor valószínűleg nagy pofára esés lenne részemről. Nyújtson a számomra jó szórakozást amíg vele játszom (mint az elődök is megtették nekem ezt a szívességet). Hogy vannak a játékban olyan dolgok amelyeket másban is láttunk? Nagy ívben ejtek rá ha jól megoldották ebben a játékban is. Már nagyon nehéz olyan dolgokat úgy kitalálni vagy megoldani amely valahol, valamilyen szinten ne láttunk volna valamikor. Másrészt a jót átvenni és beleágyazni, számomra nem jelent rosszat, sőt! Az megint más kérdés, hogy nem a játék 90 százalékának kell így összeállni. Másrészt ha az árát nézem/nézzük, akkor nyugodtan összehasonlíthatjuk jó pár játék árával amelyek biztosítanak 5-10-20 óra játékidőt (tisztelet a kivételnek) és megveheted 9 és 15 ezer között. Nehogy azt mondja valaki, hogy ez a játék végigjátszása 5 karakterrel és nehézségi szinteken nézve nem ér annyit. Én inkább több 100 óra játékidőt jósolok ennek a játéknak ha valaki mindegyik karakterrel végigtolja. A grafikáról annyi a véleményem, hogy amit eddig láttam a Leoric King legyőzéséig full hd-ben, az nagyon is jó volt.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Atesz1987
2011.11.19. 13:47
Ez a lopásosdi nagyon tetszik! Remélem azok, akik a lopással vagdalóznak, még soha életükben nem játszottak a Wolfenstein 3D-n kívül más FPS-el, hiszen az összes többit onnan lopták!

Az meg a másik adalék, hogy ha megcsinálnak valamit, ami a másik játékban másképp, és jobban működött, akkor meg az lenne az első "Hogy az XY-ban láthattunk már sokkal okosabb megoldást, miért nem vették át azt?". Ha a világ úgy működne, hogy senki nem vehet át mástól megoldásokat, akkor még mindig a keréknél, meg a tűznél tartanánk... "TŰZ copyright"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Alendaar
2011.11.19. 15:03
Még jó, hogy nem az Apple találta fel a tüzet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. aki_aki90
2011.11.19. 16:16
amugy ezt is a Blizzard csinalta meg a WoW ot is, lopott magatol ne vicceljetek mar ) csak mindket jatekban hasonloan jar el... magatol lopni )? kicsit nezzetek utanna o gyartja mindket jatek minek lopja meg sajat magat )))?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. aki_aki90
2011.11.19. 16:17
Kijavitom magam mindket jatekot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. yc1980
2011.11.19. 17:32
Üdv mindenkinek

olvasgattam a hozzászólásokat, volt amivel egyetértettem, volt amivel nem..
Amit most leírok, mind, mind az én szeméyles véleményem, és tapasztalatom...
Régebben, sőt mind a mai napig rengeteget játszottam/játszom a D2-vel, nekem ez a stílus eléggé szívközeli, ennek fényében figyelemmel kísértem, szinte minden hasonló "rokon játékot"
Alapvetően az a tapasztalat, hogy ami az előző játékokban siekres volt, azt megpróbálták lemásolni, beleilleszteni az újba..én ezt nem tartom hibának, hisz így elvileg egyre inkább jobb, használhatóbb játékot kapunk..
De azt nem szeretem, mikor egyszerűsítenek a játékon, és ehhez azt fűzik hozzá, hogy az újjítás következtében számtalan eltérő taktikára nyílik lehetőség...mert ez hazugság, ezzel próbálják elbújtatni azt, hogy sokkal kevesebb ötletből dolgoztak,kevesebb idő ráfordításával...sajnos a manapság megjelenő játékok egyre inkább kvöetik ezt a tényt..ennek kivételesen szemléletes példája a Dungeon Siege 3 lett, amelyben mélységesen csalódtam...
És msot pár szót szólnék, azon játékokról,akik mertek valami újat hozn, ebbe az egyre sekélyesebb piacra...Elsőként a Titán quest-et említeném, ami a Mastery-k kombinálásával vagy 50+ választható karaktert alkottak,hangsúlyozom eltérő játékmenetet produkálva...
a következő gyöngyszemet itt találtam... [LINK] Ez az újfajta skillhasználat emgközelítés valami elképesztően tetszik nekem
Sajnos a kiadók egyre inkább profitorientáltak..és a kiadók rékényszerítik az akaratukat a fejlesztőcégekre,akiknek emiatt rengeteg kompromisszumot kell meghozniúk, és a játékkészítés is már lassan ipari tevékenység lesz, nem pedig a kreativitás játszótere...Ne szégyelljük felhasználni mindazt a jót, amit már előttünk kitaláltak, gyúrjuk össze, de adjunk is hozzá valami plusszt és sokszor ez a plussz hiányzik..és sokszor még az összegyúrás sem túl sikeres...Néha tényleg nem értem, hogy kik ülnek odaát a fejlesztőknél, a kiadóknál, mert olyan alapvető hibákat hagynak benne a játékokban, amik azonnal kiderűlnének,ha legalább egyszer is vennék a fáradtságot és a végén végigjátszanák a produktumot...
Elnézést a kissé hosszúrasikeredett hozzászólásért...de úgy vélem, hogy itt egymással vitáznak az emberek, ahelyett hogy a lényeget látnák meg...miszerint a profit az,ami leginkább motíválja a kiadókat, hogy évről évre, vagy hónapról hónapra fizessél...
de ezért sokszor elfelejtenek adni,adni valami igazán újat, valami lebilincselőt, valami olyat, ami nekünk is ad valamit....tisztelet a kivételnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Hispan07
2011.11.19. 22:25
tanulság: nincs az a játék, aminél ne bukkanna fel néhány örök elégedetlen, mindent fikázó okostojás.

a D3 pl még meg se jelent, páran mégis már most tudják a tutifrankót - ti önismétlő pénzlehúzó lószar lesz. meg hogy a jövőre megjelenő x, a 10 éves y, meg az elképzelt z úgyis jobb. tényleg? menjetek és játszatok azzal.

egyébként lassan megvan az 1000-ik SC multi győzelmem. ez ugye azt jelenti, hogy min 2000 meccsnél járok, mert sajna nem vagyok akkora osztó, hogy a bűvös 50% főlé tudjam tornászni tartósan a győzelmi mutatóm (köszi, Bnet matchmaker). és most jön a legmeghökkentőbb tény - eddig egyetlen alkalommal sem tört rám játék közben zokogógörcs, hogy ez gezu szerint lehúzás, ocsabi szerint meg szar. döbbenetes...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. matyi009
2011.11.21. 18:44
Sokan mondják hogy a WoWot másolják vagy lopják,de nem hanem az a büdös nagy helyzet hogy a wownak lesz még 2 kiegészítője maximum és utána bumm, annyi. Diablo 3-ba sok okos dolgot beleraknak amire már wowba rájöttek az idők alatt pl achirendszer, aukciósház stb. Én csak abba reménykedek hogy ez nem lesz havidíjas mert arra már nincs kedvem ennyi pénzt kiadni . Aukciósházat lehet fikázni, de wowban igenis bevált, és örülnék ha nem a d3jsp-t kellene túrnom majd minden kis kacatért és a sok kis óvodás hülye gyerekkel szenvedni. Grafikáról annyi a véleményem, hogy a diablo 2, WoW, megvan több mint 1000 óra gameplay, star wars force unleashed 2? ment a szemétbe 10 perc után. Sokkal inkább játszok egy Might and Magic 6al vagy Wizardry 8al mint bármilyen 2000 után kijött játékkal.
Nem tudom mikor fognak rájönni az emberek hogy a játék akkor szerethető ha van hangulata, sztori és munka van belefektetve. Szerintem egy játék akkor jó ha bonyolult, sok idő rájönni, megtanulni és tökélyre vinni az irányitást.Ismét hasonlítsuk össze force unleashed 2-t és mondjuk a Neverwinter nightsot, de mindenki rájön ha aztmondom hogy Heroes 3 és Heroes 5 . Nem is csoda hiszen az új játékokat a kis 8éves gyerekeknek fejlesztik s a cél a 10 perc utáni tökéletes irányitás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. s_erno
2011.11.22. 12:10
@kiskoller
Jobb fajta zoom? Minek? Az sc mindig is a micromanagement-ról szólt, egy távolabbi zoom nem illene oda (persze ez magánvélemény de gondold meg, valahol csata van akkor ott előszőr bezoom, egység kiválasztása, skill használat, majd megint kizoom). A transzport jelenséggel még nem találkoztam. Grafika az olyan amilyen, persze lehetne jobb is, de így egy gyengébb gépen is elfut a játék normálisan.
@matyi
Blizzconon valami 7 kiegészítőt említettek...(mondjuk 6 a pandással ami még így is túl sok). Nem tudom mennyire hihető de eddig kb. betartották az ilyen dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. shaddam
2011.11.22. 17:45
SpyWeb: Na ez már skill tree! Vagy ez vagy a torchlight 2 lesz a befutó nálam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Devio
2011.12.31. 14:50
Weee......Dogoljon meg a Blizzard mert nem kepes 1 ev alatt kiadni jatekok tomkeleget mint pl.: az EA!!

Egy Blizzard fan!! ( de nem is ugy!)

Kik vannk itt a Diablo meg a Blizzard temaban!
Ocsabi! Nem akarlak megbantani, de te ne eroltesd ezt a temat, meg mondjuk az egesz Blizzardos temat!
Foggalmad sincsen hogy milyen jatekrol trollkodol, de irkalod a hulyeseged! A poen hogy ki is tartasz mellette! Ezt a grafika dolgot pedig ne eroltesd mert 2x is befurodtel vele. Teis csak az ilyen divatbol fikazok koze tartozol semmi tobb!

Mindenki jon ezzel a kibaszott unalmas " ugyan az mint az elodje"!
Mert baj az, hogyha az SC2 ugyan az mint az SC1?? Mert baj az, hogyha a Diablo 3 ugyan az mint a Diablo 2??
Ami tokeletes azt nem szabad piszkalni. A blizzard igenis buszke lehet magara, hogy ki tudott adni olyan jatekokat, amiket nyugodtan tud folytatni barmifele egetrengeto valtozassal. Milyen jolehet mikor beszelgetnek a jatekfejlesztok ( nem blizzard), hogy "ahhh!! Nagyon nem lett jo a jatek amit kiadtunk! Most valami nagyon jot kell kiadni! Meg kell valtoztatni az egesz grafikat,mechanizmust stb.."
Ez tenyleg mennyire jo!!

A blizzard azert fejleszti ilyen sokaig a jatekait, hogy az ilyen emberek mint Ocsabi meg Gezu1025 es a hozzajuk hasonlok elfeledjek a jatokot a megjelenesig es igy nem hatraltatva a komolyabb jatekosokat a nyugodt fejlodestol!!

Ja kis negativum is legyen mar! A WoW valoban lopkodott mikor megjelent, de erdekes, hogy megis o maradt talpon es marad is talpon meg egy ideig!

Jajj jut eszembe! Gezu1025 kar volt megemlitened a SW-t megemlitened! Van az a mondas, hogy "Ha hallgattal volna! Bolcsebb maradtal volna!!" Garantalom neked, hogy a DIO3 hosszabb eletu lesz mint a te nagyrabecsult SW-d!
Nekem ( http://ipon.hu/forum/hozzaszolasok/19992/swtor_-_tobb_evtizedre_terveznek#comment354129 ) itt is megvolt a velemenyem es ez a mai napig sem valtozott semmit!

A penzrol annyit, hogy europa szerte (nagyreszeben) az emberek 1500€-t keresnek ebbol ha valaki kiad 100€-t a jatekra majd 1 nap utan kidobja a kukaba na BUMM! Biztos hogy leszurja magat a 100€ miatt!!

Na most jol megvedtem a Blizzardot!
A WoW-ot meg ne szidjatok mert ertelme sincsen! Aki ertelmes ervekkel teszi az termeszetesen rendben van! En is szidom mert vannak nagy butasagok benne, de ennek ellenere is a vilag legjobb jateka a mufajaban!! Valamit remelem, hogy lesz meg par kieg hozza!

A diablo 3 meg ugy a tuti hogy 22" monitor , 5.1 hangrendszer jo hangosan es csitt csattt kaszabolni mindent!!!
Azert mondom ezt, mert az audiora nagyon szepen rahasaltak a Blizzardos fiuk!!
Bar ezen a teren negativumot nem tudok mondani, mert a zenek uberelnek mindent!!
Az SC mondjuk nem az en zene vilagom,de ez mar izlesek es pofonok!
Latvanyra meg a "gagyi" grafika ellenere is nagyon faintos!!

Az meg nem baj ha sokaig fejlesztenek valamit mert az csak jo lesz!!
Amugy eszrevettem, hogy ezen a forumon nagyon sok ember a Blizznel dolgozik, mert tudjak mi folyik illetve hogyan mennek a dolgok hazon belukl!

Eljen a Blizzard csak igy tovabb nekik!!

Valamint a kicsit durva komment ellenere is Kivanok Boldog Ujevet minden kedves forumozonak es cikkolvasonak!! ( mert nem ilyen vagyok en csak nem szeretem ha oktalanul vagy ertelmetlenul szidnak Blizzardot! )

B.U.E.K mindenkinek!!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Atesz1987
2012.01.09. 14:54
A d3 ugyanolyan, mint a d2 ??!!!

Erre Én meg azt mondom, hogy a Wolfenstein 3d óta mindössze annyit fejlődött az FPS világa, hogy már felfelé is lehet nézni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!