iPon Cikkek

Diablo III konzolokon

Dátum | 2013. 09. 25.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Volt ám meglepetés, mikor februárban, a PlayStation 4 bemutató eseményén felbukkant Chris Metzen a Blizzardtól, és beszélt egy kicsit arról, hogy ők mennyire visszavágynak a konzolos világba, és tulajdonképpen lélekben el se hagyták azt. A beszéde közben fejben átfuttatva az aktuális játékkínálatukat már nem volt akkora meglepetés, amit a bevezető után mondott: érkezik a Diablo III PS3-ra és 4-re. Hell yeah! (csak, hogy stílusos legyek, bár bevallom akkor nem így gondoltam). Tényleg elég sok év telt el azóta, hogy a Blizzard konzolos játékot készített, de talán a Blackthorne és a Lost Vikings címek még jelentenek valamit néhány olvasónknak. Utóbbi sorozat második része volt az utolsó Blizzes anyag, amit még ők maguk írtak meg SNES-re (97-ben). Ezek után még pár évig fogadtak fel külsős cégeket játékok portolására, és ott volt a süllyesztőben eltűnt StarCraft: Ghost projekt is, de igazából ezeket leszámítva elmondhatjuk, hogy a cég 100%-osan a PC-s piacra koncentrált. Diablo, WarCraft, StarCraft, ezeket a címeket senkinek sem kell bemutatnunk, az egész világ jól ismeri a Blizzard munkásságát. Azt viszont viszonylag kevesen tudják, hogy a Diablo sorozat nem először jelenik meg konzolon, ugyanis 1998-ban, 15 évvel ezelőtt már készült az első részből egy PlayStation-ös port, úgyhogy már akkor kipróbálhattuk, hogy milyen kontrollerrel aprítani a sötétség légióit. Az iparág azóta sokat fejlődött, és bár jött még pár nagyobb cím a témában (Titan Quest, Sacred, stb.), a hack and slash játékok elkezdtek átköltözni konzolokra, a PlayStation 2-es korszak rengeteg remek címet szült ebben a stílusban. Az utóbbi években aztán szép lassan a PC is kezdett magára találni, kaptunk egy Torchlightot és hirtelen többen láttak fantáziát abban, hogy minőségi játékokat készítsenek az asztali gépek világába is. Aztán tavaly megjelent minden ilyen játék ősatyjának a harmadik része…
Itt még PC-n
Itt még PC-n
Aki olvasta a másfél évvel ezelőtti cikkemet az tudja, hogy én személy szerint valahogy nem tudtam leborulni a nagysága előtt. Persze a kínálatot szemügyre véve nem volt rossz, de a sztorija itt-ott fájt (jó, tudom, hogy nem az a lényeg), de még a loot rendszere is (ami viszont eléggé fontos), és végül nem tudott rávenni arra, hogy másodjára is végigvigyem, aztán elindítsam a végtelen farmolást. Pedig látszott, hogy sokat ültek rajta, néhány helyszín kidolgozottsága a közepes grafika ellenére is nagyon jó volt, és bár sokan fújoltak rá, a fix talentleosztás helyett kitalált rendszernek is megvoltak az előnyei. Én speciel nagyon utáltam anno, mikor kijött egy új patch a Diablo 2-höz és az aktuális leosztásom hirtelen semmit sem ért, a Blizzard szerint pedig az volt a megoldás, hogy hát indítsak új karaktert. Úgyhogy piros pont a variálható rendszernek, de most nem szeretnék végigmenni azon, hogy mik is a Diablo III előnyei és hátrányai, ezt valószínűleg mára már mindenki tudja, foglalkozzunk inkább azzal, hogy mit nyújt nekünk a konzolos verzió, amit a PC-s nem, illetve miben más attól.
Kezdjük az elején. A PC-s változatnál máig sokan fájlalják, hogy csak online működik a Diablo III, ha nincs net, nincs játék se. A csalások elkerülése végett ez valahol érthető, de könnyen lehetett volna valami köztes megoldást találni. A konzolos Diablónál nincs ezzel probléma, ha kint vagyunk az északi sarkon, generátorról megy a TV és a PS3, net pedig még hírből sincs, akkor is gyakhatunk. Battle.net regisztráció sem szükséges, ez pedig azt jelenti, hogy a játék kölcsön- vagy eladható. Nem utolsó szempont, ahogy az sem, hogy így cipelhetjük magunkkal a barátainkhoz. Hogy ennek mi értelme? Hát az, hogy immár nem csak neten keresztül játszhatunk a többiekkel, hanem akár egy gépen, egy TV előtt ülve is. Maximum négyen ragadhatunk kontrollert és talán nem túl meglepő, ha azt mondom, hogy így sokkal nagyobb móka játszani, mint neten keresztül.

Persze az egy gépen való játéknak is megvannak a hátrányai, de ezeket szépen megkerülték a Blizzardnál. A legnagyobb gondot általában az okozhatná, ha az egyik játékos pl. egy helyben toporogna, miközben mi mennénk valamerre. Ilyenkor a Diablóban az inaktív karakter automatikusan elindul az aktív felé, így nem fordul elő soha az a helyzet, hogy nem tudunk továbbmenni, mert mindannyiunknak be kell férnie egy képernyőre. Minden játékos adatai egy-egy sarokba kerülnek, a méretet sikerült tökéletesre belőni, se nem túl kicsi (minden olvasható), se nem túl nagy (nem takarja ki a fél képernyőt). Az interfész egyetlen problémája, hogy a PC-s betűméreteket nem nagyon vették feljebb, így néhány szöveg olvasásához jó szemek kellenek (vagy elég nagy TV :)). Az irányítás kontrollerrel is nagyon jó, ami nem is csoda, hiszen mint a bevezetőben is említettem, ennek a stílusnak már komoly múltja van konzolokon is. A PC-hez képest plusz, hogy a jobb analóg karral lehet csinálni egy instant kitérést abba az irányba, amerre húzzuk. Ez főleg a közelharcos karakterekkel nagyon jól tud jönni. Minden fontos funkció le van osztva egy-egy gombra (6 skill, löttyök, stb.), úgyhogy az akciót semmi sem állítja meg. Ami hátrány az egeres irányításhoz képest, hogy nem tudunk rendesen célozni. Csak irányba állítjuk a karaktert, elsütjük a kívánt képességet, és majd a gép eldönti helyettünk, hogy kb. kit akarhattunk meglőni. Az esetek nagy részében ez nem probléma (főleg a barbárnál és a szerzetesnél), de ha pl. menekülésképpen szeretnék csinálni egy leap attack-ot (ráugrani egy ellenfélre), akkor jó lenne, ha nem a legközelebbi lehetséges áldozatot célozná be a gép.

A kezelőfelületet is teljesen átépítették, hozzáigazították a kontrollerekhez, így a hátizsákunk nem egy nagy kockás terület. Egy tárcsás megoldást kaptunk, amin csoportosítva vannak a különböző felszerelések, így mindig csak azt látjuk, amiből válogatni szeretnénk. Kicsit csalóka, de így elsőre feneketlennek tűnhet a batyunk, pedig nem az, és ezt jó lett volna valahogy kiemelni. Az aukciós házat teljesen kiirtották a játékból, és már egy ideje tudjuk, hogy jövőre ez a sors vár a PC-s verzióra is. Valószínűleg nagyon sok játékos fog ennek örülni, ha nem is feltétlenül az AH hiánya miatt, hanem azért, amit ez magával hoz. A Diablo III PC-s változatában elég unfair módon van manipulálva, hogy mi esik. Rengeteg a felesleges, teljesen használhatatlan felszerelés, és ha szökőévente egyszer esik valami hasznos, hát kb. biztosak lehetünk benne, hogy nem a mi karakterünknek jó, úgyhogy kell is AH-zni rendesen. A konzolos változatban ezzel szemben sokkal kedvesebb velünk a rendszer. Jóval kevesebb felesleges szemét esik, és nagyságrendekkel több esélyünk van arra, hogy a karakterünknek való tárgy essen. PC-n a legendary felszerelések ritkák, mint a fehér holló, és ha esnek is, hát sokszor csak azért, hogy csalódással olvasgassuk a statjaikat. PS3-on egyetlen végigjátszás alatt esett vagy 15 legendary és ezek nagy része ténylegesen jó felszerelés is volt, így kiérdemelte a nevét. Ironikus, hogy a lootok megváltoztatásának hála a konzolos Diablo III sokkal inkább emlékeztet a PC-s ősökre, mint a PC-s változata. Anno ugyanis még magunknak farmoltuk a tárgyakat, és nem abban reménykedtünk, hogy talán jön majd valami, amit eladhatunk jó áron, hogy aztán vegyünk magunknak is valamit. Az AH eltüntetése után, Loot 2.0 néven valami hasonló érkezik majd a PC-re is, várják is sokan a patchet mint a megváltót.
Érdekesség még, hogy questekért is kaphatunk cuccokat, és a nehézségi szinteket is szabadabban piszkálhatjuk. A trófea/achievement rendszer nagyon baráti lett, az érdekesebb kihívások kerültek a listába, csak egy igazán nagy farmolós cél van, így nyugodtan hajthatunk a kimaxolásra is. A játékon belül is vannak kihívások, amik különböznek a PSN-en regisztrált trófeáktól, ott vannak PC-s örökségek szép számmal, de a trófeák között szerencsére nincs olyan pl. hogy húzz fel két szerzetest maximális szintre, mert az jó lesz neked.

Technikailag nézve a játékot, kb. a PC-s változat „high” beállításos szintjét kapjuk, csak viszonylag alacsony felbontáson. A konzolos Diabló ugyanis nem fut 720p-ben, kicsit alámentek, mert a 60 fps elérése volt a cél. Igazából a végeredmény még így se csúnya, egész jól néz ki a játék, és a kompromisszumnak hála akkor sem kezd el akadozni, ha többen játszunk, és csak úgy röpködnek a varázslatok a képernyőn. A PlayStation-ös változatnál viszont megfigyeltük, hogy nem szereti a régi Sixaxis kontrollereket, azokkal néha elindul a karakter északnak. Nem ez az első játék, amiben ilyet látni, de szerencsére már hosszú évek óta nem kapni ezeket a kontrollereket így jó eséllyel ez kevés embert érint majd, de azért jó tudni róla (és visszaigazolást is szívesen veszünk a fórumon, mert mi csak két ilyen kontrollerrel tudtuk kipróbálni). A PlayStation 3 vs. Xbox 360 kérdésben a Digital Foundry próbált rendet tenni. Méréseik szerint a Boxos változat némileg jobb fps számot produkál, a kinézet hasonló. A PS3-as változat előnye lehet, hogy kapunk ajándék tárgyakat és jó eséllyel majd vihetjük tovább a karaktereinket a PS4-es változatba (Xbox One-os változat egyelőre nincs bejelentve). Most pedig jöjjön, amire valószínűleg mindenki kíváncsi: a konzolos vagy a PC-s változat a jobb? Nos, az irányítás egérrel és kontrollerrel is jó, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, ezen a fronton tehát döntetlen a helyzet. A beállítások és a felbontás PC-n feljebb tekerhető, de a Diablo III nem az a játék ami UHD monitort igényelne, így ez nem akkora előny. A konzolok oldalán viszont ott van az offline (csoportos) játék lehetősége, ami elég komoly fegyvertény. Ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy egyelőre csak a konzolos változatokban él az új loot rendszer, akkor azt kell mondjuk, hogy egyértelműen a 7-8 éves gépeknek áll a zászló, PlayStation-ön vagy Xbox-on most jobb Diablózni, mint PC-n (a legjobb meg valószínűleg PS4-en lesz). Egyelőre ez van, jövőre majd jön PC-s patch is, ami eltünteti az AH-t és megváltoztatja a loot esélyeinket, az talán elég lehet egy egyenlítésre.

Grab your friends and go to hell ;)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. Riddick77
2013.09.25. 09:22
Az értékelés pontos,én is konzolon játszok most vele 127cm HDTV-n egész más élmény.
PC-n is megvan,mielőtt egy trollnak folyna a nyála!
Azt még hozzá tenném,hogy a gurulás miatt egész más az élmény. A konzolos verzióban nincs az az érzés,hogy kicsit műanyag a játék,ami a PC-s ben megvan a Diabló 2 után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Benny
2013.09.25. 10:16
Pc-n már van a játékban majdnem 1k órám. Múltkor haver megmutatta boxon is, nekem nagyon tetszett. Ami viszont a loot-ot illeti sokan azt mondták a konzolosok közül, h kb 2 hét alatt full táp karijuk lett a jobb droppnak köszönhetően és semmi kihívás nem maradt a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hEngi
2013.09.25. 10:25
Áh szóval a konzolos verzió miatt csinálták alapból ilyen primitívre a játékot. értem már...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Riddick77
2013.09.25. 10:56
Valóban jó cuccokat dobál,de azért van a hell ,nightmare fokozat,és a MASTER I,MASTER II,és talán MESTER III nehézségi szintek. 8 szint van. Egy Normálon végigvitt karaktert pl. hell vagy infernóban MASTER 1-2 ben kb 1-2 ütéssel szedi szét egy közepes szörny. Szóval kell fokozatot állítani,a varázs tárgyakat is jobban dobja úgy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Riddick77
2013.09.25. 10:58
hEngi Áh szóval a konzolos verzió miatt csinálták alapból ilyen primitívre a játékot. értem már...

Ennek nem sok értelme volt,hisz a pc-s verzió jóval korábban kijött. A konzolost kicsit átgyúrták,és nem mondom ,hogy rossz lett. Sőt. Akár haverokkal 3-4en offlineban egy rekesz sörrel egész jó party game.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. hEngi
2013.09.25. 11:26
Az a baj hogy a pc-s verzióról is maximum ezt lehet elmondani. Semmi bajom a party gamekkel bár nálunk mindig tekkenezésbe torkollnak az ilyenek Egyszerűen csak többet vártam a játéktól

Az hogy korábban kijött nem jelenti hogy nem alapból ehhez igazították. Nem hiszem hogy csak úgy ripsz ropsz valakinek eszébe jutott hogy "noh nem csináljuk meg konzolra is" -véletlen pont megoldható "minimális" változtatással.

Amúgy főleg azért vagyok morci mert még mindig nincs normális pvp ami be volt ígérve réges-rég. De a konzolos verzió már kész... Gondolom mivel a pvp bevezetésével nem akasztanak semmit. A konzolokon viszont gondolom szépet húznak. mi lett veled blizz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim hEngi
2013.09.25. 11:51
"Az hogy korábban kijött nem jelenti hogy nem alapból ehhez igazították. Nem hiszem hogy csak úgy ripsz ropsz valakinek eszébe jutott hogy "noh nem csináljuk meg konzolra is" -véletlen pont megoldható "minimális" változtatással."

Pont a Blizzardra nem lenne jellemző, az ordenáré mód nevetséges fejlesztési ideiket figyelembe véve. 2-4 évet várni a bejelentéstől számítva a megjelenésre olyan, mint mutatni a 16 éves fiadnak egy képet egy Merciről, hogy 18 éves korában megkapja ... aztán 18-20 évesen kap egy Opelt ... (magánvélemény.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Zelbacsi
2013.09.25. 13:04
(OFFTOPIC) Asagrim: én jobban örülnék egy Opelnek, mint egy merdzsónak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2013.09.25. 13:11
Riddick77: És próbáltad már a PC-d képét kivezetni a tévére? Csak ha már ekkora érzelmi löketet adott hogy nem monitoron hanem 127cm-n tolhatod...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. hEngi Asagr...
2013.09.25. 13:58
Nem hiszem hogy ez ne lett volna előre kitalálva. Elég nehéz átportolni egy játékot konzolról pcre is nem hogy még visszafelé. Lehet csak nem volt biztos, valamilyen profit elérése után lehetett csak újabb projektet elindítani vagy hasonló...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Devio
2013.09.25. 16:34
Csoda, hogy senki nem fikázza! Kellemesen csalódtam.

Tényleg ennyire jó lett konzolon? Nagyon várom már, hogy mennyit vág az eladási számokra a konzolos verzió. Szerintem a 15M simán meglesz. ( összesen )

Asagrim: Szerintem ne erőltesd ennyire ezt a " nem azt kaptuk és akkor amit ". Elég sokan tisztában vannak ezzel szerintem. Viszont adott annyit a játék, hogy túl lépjen rajta az ember. Már aki a játékért vette meg és nem azért, hogy a lelkét kifikázza a játéknak. Gondolom most, ha kiveszik az RMAH-t akkor azért fogsz hisztizni. Mert neked azt mondták, hogy lesz benne most meg mégsem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Devio
2013.09.25. 16:46
Hadd foglaljam össze röviden a hozzászólásodat:

"Nincs D3 fika csudijó, akkor én fikázok egyet, mondjuk ezt a fikázáshoz legközelebb álló hozzászólást, Asagrimét."

Azért nem fikázza senki a konzol verziót, mert mire megjelent, már mindenki tudta a PC-s játék alapján, hogy mire számíthat konzolon, ráadásul még kellemeset is csalódtak a különbségeken. Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ZeeroCool1...
2013.09.25. 21:01
Törölve a Fórum Szabályzat 2.2-tes pontja elleni vétség miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svindler
2013.09.25. 21:08
Maradjunk inkább a Diablónál srácok, nehogymár egymás torkának essetek, azért nem jön loot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim Svind...
2013.09.25. 21:12
ZeeroCool1979 kipécézett magának már egy ideje, de nem látja be, hogy annyira nem nyerő a stílusa, hogy tegnap még az is a védelmemre kelt akivel addig vitatkoztam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Steve1207
2013.09.25. 22:15
Köszi a kis bemutatót. Nem vagyok az a nagy diablos, de az 1-2-vel játszogattam anno, a 3 kimaradt. Pont emiatt teljesen jónak tűnik a konzolos is, pedig lazán azt mondtam volna, hogy ez nem kontrollernek való.
HC vonal persze elfelejtve, de ez nem is lényeg, itt tényleg azt kapjuk, amiért a konzolt veszik, szórakoznak a magamfajta nem vérprofi emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Devio
2013.09.26. 03:30
Asagrim: Félreérted. Nem akartalak fikázni. Csak emlékszem, hogy Te ezt nagyon mondogatod. Ezért írtam.

Steve1207: Ez a beszéd!
Viszont fogsz egy bill.-t meg egeret. Rávágod a konzolra és mehet a HC ezerrel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. StevyXIX Devio
2013.09.26. 12:43
Konzolnak pont a kontroller a lényege, beülsz (fekszel) egy fotelba és tolod a játékot, nem kell semmivel se foglalkozni, görnyedni a monitor előtt, szóval egy más "életérzés" úgymond.
Szefmester:
Nem ugyan az a kettő, pc-ből nem lesz konzol ha rákötöd a TV-re.

Első Diablot sokat nyomtam konzolon, nagyon jó volt, második rész is jó (nyilván azt pc-n játszottam), de már teljesen más. Remélem hozza a 3 a régi konzolos Diablo érzést akkor sokáig tolom majd ezt is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. flowepower
2013.10.01. 23:36
Sajnos hiaba kenyelmesebb idezojelben a kontrolleres iranyitas, a konnyen eso jofajta lootok neha mar-mar elvesztik, kiolik a jatekbol, az erzest hogy ezert meg ekell kuzdeni.De ez a kisebbik baj, ami szerintem sokkal fajobb es kijavithatatlan, hogy a limital memoriakuszob miatt kenytelen voltak a mob suruseget olyan szinten lecsokkenteni, hogy pl ww barbarral keptelenseg fentartani a yetit hosszabb tavon, mig a fasza pcs verzioban akar fel oran keresztul is rajtam volt.. sajnos max a ps4-es verzio lesz a tuti, de inkabb a pc-s a patch utan....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2013.10.02. 15:02
flowepower:
Nézőpont kérdése, más meg azt utálja, hogy hetekig nem talál semmit és ez öli ki a játékkedvet, szerintem adni is kell, mivel a játékban ez elég fontos azért. Kiábrándító volt még Diablo2-ben mikor bossok leölése után maximum kék tárgyak estek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. s_erno
2013.10.07. 12:32
@StevyXIX
Igen az kicsit kiabrándító tud lenni amikor órákon kersztül egy értelmes (nem feltétlenül unique vagy set) cucc sem dobódik. Nekem egy picit azért fanyar ez a konzolos verzió, mert olyan mintha ők már előre mgkapták volna a loot 2.0 -át ami ki tudja mikor jön ki pc-re...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!