iPon Cikkek

Dragon Age 2 – A jövő szerepjátéka?

Dátum | 2011. 04. 04.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A BioWare anno úgy indította útjára a Dragon Age: Origins-t, mint egy klasszikus szerepjátékot, a műfaj ezernyi ötvözete mellett. Láthattuk már mindenféle shooterrel, stratégiai játékkal és hack&slash-sel keveredni az RPG-ket, MMO változataik pedig új fejezetet kezdtek a játéktörténelemben.

Dragon Age: Origins - Egy új fantasy világ született
Az első Dragon Age-et hosszú évekig fejlesztették, közben pedig megalkották a nem kis sikereket és népszerűséget elért Mass Effectet. Ez a sci-fi egy kivételesen jól összerakott akció-RPG lett, sokak szerint meghatározó jelentőségű az egyedül játszható szerepjátékok törzsfejlődésében. Igen, a Mass Effect mindenképpen iránymutató, ráadásul tökéletesen passzol a konzolokhoz is. Itt fontos megjegyezni, hogy az Origins is remek portot kapott PS3-ra és Xbox 360-ra gameplay szempontjából, így ez nem szolgálhatott közvetlen indokul semmilyen változtatásra. Nekem mégis a PC változat felé húz a szívem, és úgy hiszem nem vagyok egyedül a véleményemmel.

A BioWare a Dragon Age folytatásánál úgy érezte, jobban kell közelítenie a mai ízléshez és igényekhez a szerepjátékokat… Hogyan lehetne ezt elérni? Ja igen, ezt az akadályt már egyszer sikeresen átlépték az előbb említett akció-RPG-vel, tehát alapok vannak. Tudták viszont, hogy nem okozhatnak csalódást azoknak sem, akik azért vették meg a Dragon Age: Origins-et, mert klasszikus RPG. Lehetséges a kedvére tenni mindkét tábornak? Hamarosan kiderül. Egy biztos, a BioWare senkit nem akart átverni, hisz jóval a megjelenés előtt beszámoltak nekünk a terveikről és megmutatták mire számíthatunk.

Helyszínek és atmoszféra

A Dragon Age 2 atmoszférája igazán magával ragadó. Kirkwall stílusának kidolgozására komoly gondot fordítottak, egyáltalán nem olyan „alapértelmezett” fantasy városka, mint amilyenekkel Fereldenben találkozhattunk. A dizájn és a pályatervezés tehát már első blikkre tetszetős. A hegyes sziklákkal fodrozott tengerpart, a misztikus falfestések és a város egyes negyedeinek kontrasztja üdítően hat. Itt érdemes megemlíteni a töltőképernyőket is, melyek már-már varázslatosnak mondhatók, annyira szépek. A pályadizájn egyetlen negatívuma abban nyilvánul meg, hogy többször felhasználták ugyanazokat az elrendezéseket. Magyarul több ugyanolyan barlang, ház belső vagy partszakasz van, hogy néhány példát említsek. A fejlesztők mentségére legyen mondva, hogy ugyanez az Origins-ben is előfordult, és tekintve a játék hosszát és a küldetések számát, az újrahasznosítás valamennyire megbocsátható, de nem mindenhol. Van, ahol megerőltethették volna egy kicsit magukat, jó lett volna néhány labirintusszerű barlangrendszer, ahol nem lehet megállapítani egy ezredmásodperc alatt, hogy merre kell menni. Az Alsóbb Utak (Deep Roads) felfedezése ebből a történetből sem marad el, de ezúttal nem időztünk ott annyit, mint az első részben. Ezzel nincs is gond, amit láttunk az kellően borzongató volt. Egyedül talán a dali elfek táborhelye a hegyekben volt egy kicsit fakó, az elveszett halláik nélkül kicsit oda lett a misztikumuk.

A látvány magáért beszél...

Ha már elfek és hallák, akkor kezdjük azzal, hogy a második epizódban merész lépésre szánta el magát a fejlesztőcsapat karakterfronton. Teljesen átszabták a külsejét a hegyesfülűeknek és a qunariknak. Előbbiek jóval kisebbek, vékonyabbak és törékenyebbek lettek mint eddig, egy ember mellé állítva most jóval szembetűnőbb a fajok közötti különbség, mint volt (eddig csak a fülük tért el kb.). A mozgásuk légiesebb és az arcuk is más jellegű lett, a kiemelkedő orrnyereg és viszonylag keskeny arcforma megadja a faj egzotikus, mondhatni másvilági báját.

Fajok rajzon...
A qunarik talán még extrémebb változáson mentek át. A sziklaszilárd meggyőződésű és kemény qunari nép tagjai eddig csak úgy néztek ki, mint egy szekrény méretű ember, mostanra viszont tiszteletet parancsoló szarvakat és megkülönböztető, egész testüket beborító tetoválásokat kaptak. A szarvuk mérete feltehetően a közösségben betöltött szereptől függ, az arishoknak (szellemi vezető) hatalmas hátrafelé kunkorodó ékessége van, míg a pórázon tartott sareebas-ok (qunari mágusok) szarvát durván visszavágták. Ha elvonatkoztatunk attól, hogy mennyire ildomos már lefektetett alapdolgokat megváltoztatni, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy a változtatások hatásosak és meglehetősen jól sikerültek, mindkét néphez tökéletesen illik az új külső. Ám akiben kialakult egy kép róluk korábban, annak könnyen támadhatnak ellenérzései. Nem beszélve arról, hogy sokan csúfnak találják az „új elfeket”, de ez már ízlés dolga.

... és a játékban.
A Dragon Age 2-ben mint tudjátok előre meghatározott karakterünk van, egy Hawke nevű ember, akinek mi csak a nemét és külsejét változtathatjuk meg. Kis családja nem épp egy unalmas banda, bujkáló mágusporonty(okk)al és ügyes harcosokkal. Anyánk ilyen férjjel és gyerekekkel lehetett volna kicsit keménykötésűebb, de elfogadható olyannak is amilyen. Jópofa dolog, hogy attól függően, hogy milyen előregenerált Hawke-ból indulunk ki és milyen bőrszínt választunk, a családunk kinézete is változik egy kicsit, igazodik a hősünkhöz.

Íme egy variáció a Hawke családra: Bethany, anyu, Carver

A társ karakterek az első részhez képest nem okoznak csalódást. A legkiemelkedőbb közülük Varric, a felszíni törpe, aki gyakorlatilag a hátán viszi az egész játékot. Még a legelvetemültebb elfimádó, faölelgető lányoknak is mindenképpen ajánlom, hogy tartsák bent a partiban az opportunista kalandort, mert nem csak a humora, de a tisztánlátása és hitelessége is a többiek fölé emeli. A hangsúly az utolsó jelzőn van, mert a többiek közül sokan (nem mindenki) meglehetősen szélsőségesek. Vegyük is szépen sorra őket.

Fenris, Isabela, Varric, Aveline, Hawke, Bethany, Merril, Anders, Sebastian
A lányok legnagyobb örömére ismét kaptunk egy jóképű(?) elf fickót, Fenrist, akinek Zevrannal ellentétben szinte semmi humora nincs (talán egy poént ha ki tudott préselni, de erre is sokat kellett várni), tipikus sztoikus, szenvedő hős. Gyűlöli a mágusokat. Az előző részből ismert Anders szexuális identitása „apróbb” sérüléseket szenvedett (Sebastiant és a törpét kivéve minden partitag bi), a Justice-szal való összeolvadás pedig kissé balul sült el. Olyan fanatikus egyház (chantry) és templomosok elleni kirohanásai vannak, hogy az már-már ijesztő. Ebből a háttérsztoriból ki lehetett volna hozni egy jóval összetettebb és kifinomultabb személyiséget is. Sebastian, a DLC karakter gyűjthető be legkésőbb, de ha már a fiúkkal kezdtünk, akkor ne hagyjuk ki őt sem. A herceg egy fokkal érdekesebb, mint amilyennek első ránézésre látszik, de azért ne várjuk túlságosan sokat. Barátunk vallási fanatikus, szüzességi fogadalomról és szenthez méltó életről álmodik, ám hamar kiderül, hogy valójában csak nagyon impulzív. Minden különösebb erőfeszítés nélkül ledumálhatjuk a szerzetesi pályáról, ha akarjuk. A hercegnői címről álmodó női játékosok talán megtalálhatják vele a számításukat, ha a megfelelő húrokat pengetik.

Jöhetnek is a hölgyek, előre bocsátom, hogy a gyengébb nem képviselői jobban sikerültek a Dragon Age 2-ben. Aveline, a harcos, nem egy szépség, de annál szilárdabb és valóságosabb karakter. Bátor, kitartó, hűséges, röviden helyén van a szíve. Ha szeretnénk egy realista (=nem végletesen naiv jótevő), alapvetően jó beállítottságú karaktert csinálni, akkor Aveline tökéletes társunk lehet. <<minor spoiler alert>> Ha nem próbáljuk meg mi elcsábítani, akkor lehetőség van neki segíteni pasit fogni. Az egyik legjobb küldetés az egész játékban. Aveline abszolút lúzer ilyen téren, és az egyik legjobb jelenet mikor végül beszólunk neki, hogy álljon a talpára!”. <</spoiler alert>>

Aveline elismeri ha béna! :)
Merrill a dali elf őrzőtanonc eltökélt a népe történelmének és hagyatékának megőrzése ügyében. Igazából ezen túl semmi tapasztalata nincs a világról, nem tudja hogyan kell viselkedni emberek között, tökéletesen naiv, ami tagadhatatlan bájt kölcsönöz neki. Ezzel együtt vérmágus, ami ad egy kis csavart a karakterének. Amennyiben Anders-szel együtt kap helyt csapatunkban, ez folyamatos beszédtéma lesz köztük. A férfi többször is ráijeszt és felhívja a figyelmét a veszélyekre. Itt jegyezzük meg, hogy remekül ki vannak dolgozva a karakterek közötti kapcsolatok, többször interakcióba lépnek egymással a menet közbeni rövid beszélgetéseken túl is. Nincs olyan érzetünk, hogy egy kuka birkacsodát vezetünk, tásainknak van saját élete, véleménye és nem csak ránk szorítják a figyelmük egészét, hanem egymással is foglalkoznak és a saját érdekeiket is szem előtt tartják.

Isabela, a kalózlány egy igazi kalandor, tele titkokkal és tábortűzhöz illő történetekkel. Kapcsolata Zevrannal nem véletlen, tulajdonképpen majdnem őt adja női kivitelben. Nekem őszintén szólva a szexmániája miatt kicsit taszító volt elsőre, de aztán később sem kedveltem meg. Viccet félre téve, nem annyira egy bites személyiség, mint azt az első bemutatkozó videókból le lehetett szűrni, és tartogat pár meglepetést is. Igazából érzelmes, jó humorú nő, élvezi az életet és nem fél ezt megosztani másokkal, de ez nem jelenti azt, hogy nem ér többet egy numeránál.

A karakterekkel kapcsolatban pozitív változás, hogy nem lehet állandóan fölösleges fecserészésekbe bocsátkozni velük, és nem nyerhetjük el a szeretetüket idióta ajándékok tonnaszámra való gyűjtögetésével. Egy vagy két tárgyat szedhetünk össze nekik, de azoknak jelentősége is van és tartozik hozzájuk külön átvezető beszélgetés. Az előző résztől eltérően itt az egyes csapatársakkal való nézeteltéréseink rivalizálásban ütköznek ki, nem feltétlenül gyűlöletben. A vélemény és attitűdbeli különbségek sokkal könnyebben felvállalhatóak, nem kell azon görcsölnünk, hogy mindig mindenkinek a kedvére tegyünk. Sokszor érdekesebb, ha ütköztetjük a véleményünket.

Röviden a történet eposzi. Nem az a fajta, amire hátralévő életünkben emlékezni fogunk és beleborzongunk már abba is, ha rágondolunk, de mindenképpen kielégítő mind a méretét, mind a mélységét illetően. A BioWare komolyan veszi a játékosok döntéseit és azok következményeit, így a Dragon Age 2-ben sokszor visszaköszön majd az első rész. Így van, a DA2-be beimportálhatjuk DAO-s elmentett állásunkat. Ez az esetek 80%-ában nagyon jól jön ki, ám még a BioWare sem volt képes lefedni minden variációt. Az odáig rendben van, hogy nem találkozunk össze Zevrannal, ha előzőleg finoman eltettük láb alól, de ha az Ébredésben (Awakening) hagytuk meghalni Anderst, ő akkor is ott lesz a folytatásban, nem hagytak le emiatt egy teljes értékű partitagot. Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem ő az egyetlen, aki visszatérhet halottaiból. (Magyarán az eszelős vérengzők és javíthatatlan renegátok csalódni fognak.) Rengeteg más variáció viszont remek váratlan fordulatokhoz és találkozásokhoz vezet. Nem akarom elrontani a meglepetést, úgyhogy erről nem is szólok többet. Arról viszont igen, hogy mivel a DA2 jóval hosszabb időtávot ölel fel, mint előde, így már a játékon belül is tapasztalhatjuk tetteink közvetlen vagy közvetett következményeit! Bizony rengeteg szereplő életére vagyunk hatással, az újrajátszhatóságot itt is emeli a számtalan kisebb-nagyobb válaszút. Az időben való ugrások egyáltalán nem zökkentenek ki a játékból, a játékmenet tökéletesen gördülékeny.

A mellékküldetések számára nem lehet panasz, viszont itt köszönnek vissza a korábban említett ismétlődő helyszínek. Többször vissza kell mennünk ugyanazokra a helyekre és ez egy idő után elkerülhetetlen monotonitást hoz a játékba. A küldetések szövegével egyébként nincs gond és van néhány lánc, aminek a befejező része miatt mindenképpen érdemes végigcsinálni őket. Ilyen például a Bonepit bányafőnökének ajánlata. Ez a sorozat a játék egyik legizgalmasabb és legtaktikusabb harcához vezet (a megfelelő nehézségi fokon). Amennyiben nem olvasunk utána előre a dolgoknak, mindenképp érdemes az összes questet megcsinálni, ugyanis néhány társ karakterünk (pl.: Fenris) ilyen mellékküldetésnek látszó kaland mögött rejtőzik.

Hawke sorraveszi legszebb pillanatait... ez nem tartozik közéjük.

Taktikusan a végére hagytam a legtöbb kérdőjelet és kétkedést felvető aspektusát a játéknak. Kezdjük a harcrendszerrel. Mike Laidlaw a gameplayt taglaló bemutatójában azt ígérte nekünk, hogy meg lesznek elégedve azok is, akik egy pörgős hack&slash jellegű játékmenetre számítanak, és azok is, akik a taktikus, rengeteg időmegállítással operáló klasszikus RPG játékokon nőttek fel. Nos, szerencsére nem hazudott. A normál és könnyű fokozat azoknak szól, akik könnyed kikapcsolódást várnak a harcoktól, míg a nehéz és rémálom fokozat már komoly kihívást állít elénk. A fokozatok között nehézig bezárólag ugyan gyakorlatilag csak a radikálisan megnövekedett életerő képzi a különbséget, ám ez átgondolt taktikai húzásokra kényszerít minket egy egyszerűnek látszó utcai banditák ellen vívott harcban is. Sosem szabad lebecsülni az ellenfeleket és gondolnunk kell az utánpótlásaikra is. A legváratlanabb helyekről ugorhatnak elő újabb csapatok, így mindig figyelnünk kell a sebezhetőbb karakterek pozícionálására. A „boss” csaták külön fejezetet érdemelnének, remek, több fázisos, hosszú ütközetek, melyek közben sokszor folyamatosan mozgatni kell az egész csapatunkat, van ahol célszerű szóródni vagy üss és fuss („kite”) technikát alkalmazni. A képességek és karaktertípusok kombinálásával mindenki kijátszhatja a saját harcstílusát, egyszóval az egész nagyon szórakoztató. Nightmare fokozaton már alaposan megizzaszt minket a játék, jóval nehezebb, mint az Origins ugyanezen a fokozaton. A mozgások és animációk szintén nagyon látványosak, az egyetlen idegesítő tényező, hogy a legyőzöttek sokszor valósággal szétrobbannak és darabjaikra hullnak a csatatéren. Ez egy kicsit alávág a valóságszerűségnek.

A képen látható piros paca egy ember volt. Tényleg.
Ha már harc, akkor említsük meg annak kiegészítőit is. Amennyiben nem akarunk lepihenni a hideg kőre minden sarkon, akkor oda kell figyelnünk, hogy a cuccaink mindig megfeleljenek a szintünknek és az annak emelkedésével járó növekvő kihívásoknak. A játékban nincs túlzottan sok páncél szett, de az a kevés legalább gyönyörű, a darabjaikat pedig különböző helyekről kell összevadásznunk. Arra ne számítsatok, hogy majd gondolkodnotok kell, mit vegyetek fel, mindig épp a legfrissebbet, legjobbat. Páncélt vagy kiegészítőket nem lehet készíteni, maximum a rúnákkal lehet variálni, de itt sem tárulnak elénk őrületesen izgalmas lehetőségek. Mivel társaink ruháját nem cserélhetjük le (maximum fejleszthetjük), így a játék eláraszt minket övekkel, gyűrűkkel és nyakláncokkal, amiket viszont rájuk aggathatunk. Ezek túlzottan sokat nem nyomnak a latban, inkább csak bosszantó, hogy folyton megtöltik a táskánkat. A fegyverek viszont annál fontosabbak, ezek cserélgetése már mérsékelt elégedettséggel töltött el. Az világosan látszik, hogy erre nem helyeztek nagy hangsúlyt, a folyamatosan pörgő játékosok kedvéért még egy 5 csillagos rendszert is bevezettek a fejlesztők, ami jelzi az egyes tárgyakról, hogy milyen erősek a szintünkhöz képest. Ez nem mindig szuperál és kicsit bosszantó is azoknak, akik szeretnek az ilyesmivel „szöszmötölni”.

Csillagok nélkül is boldogulni fogtok, higgyétek el!
Ami a főzeteket és elsősegély felszereléseket illeti, ismét jó hírünk van az ásítozó darálógépeknek, a játék folyamatosan gondoskodik arról, hogy az alapvető gyógy, mana és állóképesség főzetekből legyen utánpótlásunk (dobják őket az ellenfelek). Ez a három alaptípus pedig bőven elég ahhoz, hogy abszolváljuk a játékot, akár nehéz fokozaton is. A kifinomultabb harcmodorú játékosok előtt persze ott a lehetőség, hogy mérgezzék a pengéjüket, különböző gránátokat vessenek be és kombinált hatású főzeteket készítsenek maguknak. Ezekhez persze meg kell szerezni a recepteket és figyelni kell kalandozás közben a nyersanyaglelőhelyek kutatására is (könnyen megtalálhatóak). Összességében a tárgykészítő rendszer végletesen egyszerű, nem kell hozzá egzotikus alapanyagokat begyűjtenünk, komoly kutatómunkát végeznünk vagy akár magas szintű kézműves képességet fejlesztgetnünk, mint például a Neverwinter Nights 2-ben. Összefoglalva: bonyolultságát tekintve az egész tárgyrendszer felejthető, viszont a dizájnerek kitettek magukért, a páncélok szemet gyönyörködtetőek, arra sarkallnak, hogy minden darabot kutassunk fel belőlük.

A dialógusrendszer. Hogy mennyire lett „hülyebiztos”? Kevésbé mint elsőre gondolnánk, de jobban mint amennyire egy Baldur’s Gate-en és Icewind Dale-en szocializálódott szerepjátékos elvárná. Igazából nagyon jó, hogy Hawke kapott szinkront, sokat dob a játék hangulatán és ezért elfogadható, hogy nyestek egy kicsit a lehetőségekből. Valójában még az ikonokkal is meg lehet barátkozni idővel, akinek pedig 70 fölé esik az intelligencia szintje (és tud angolul), arra is hamar rájöhet, hogy az agresszív válasz (piros) bizony nem feltétlenül jelent egyet a gonoszkodással. Ha például egy kétszínű, aljas nemesnek szólunk vissza keményen, azzal lehet, hogy helyesen cselekszünk. Sőt, ha egy nagyszájú munkást oltunk le, se jelenti azt, hogy rosszak vagyunk. Mindössze annyit, hogy nem tegnap jöttünk le a falvédőről.

Hangok és zene frontján a BioWare hozza a tőle elvárt minőséget. A dallamok ezúttal is az izraeli származású Inon Zur-tól valóak, aki ismét csodálatos munkát végzett, rengeteget adott a játékélményhez. A hangokkal nem volt hiba, profin tálaltak nekünk mindent, ami pedig a szinkront illeti, szinte tökéletes. A színészek egyet kivéve remekül szerepeltek. Akit ismét kiemelnék az a Varric hangját adó Brian Bloom és az imádni való akcentussal beszélő Eve Myles, aka Merrill. Aki viszont egy kissé belerondított a képbe, az a Fenrist megszólaltató Gideon Emery. Túl laposra vette a figurát és a folyamatos dörmögése önmaga paródiájává válik, amikor elneveti magát.

A grafikus motor érezhetően változott az első rész óta, és a pályatervezők ezt ki is használták keményen. A sokkal nagyobb látótávolságnak hála például részletgazdagabb a környezetünk, sok a nyitott terület. Rengeteg ilyen apróság van, aminek köszönhetően érezhetően szebb a játék már DX9-es módban is, így nem kell aggódniuk azoknak, akik régebbi kártyával rendelkeznek, ugyanis egy HD4850-es tökéletesen viszi a játékot még 1920*1200-as felbontáson is. Amiről már biztos sokan olvastatok, nem is kevés rémtörténetet, az a DX11-es mód, ami képes megizzasztani a legerősebb gépeket is. Nos, a játék főleg az nVidia kártyáknak okozott/okoz problémát, de az az igazság, hogy a látvány csak marginálisan változik meg, miközben a gépigény megugrik, így megnyugtatnánk mindenkit: nem marad le semmiről, ha a DX9-es módot választja. (Ráadásul a mélységélességnél mi egy olyan buggal is találkoztunk, hogy a fókuszban lévő karakterről azt hiszi, hogy nincs abban és elmossa az arcát.) Viszont akinek 1GB-os kártyája van, az mindenképpen töltse le a nagyfelbontású textúra pakkot, az feltétlenül megéri.


Összefoglalás


A Dragon Age 2 összességében roppant szórakoztató a gördülékeny és élvezetes játékmenetével, viszont érzésem szerint nem hozza azt a színvonalat, ami egy BioWare játéktól elvárható lenne. Nem titok, hogy közel áll a szívemhez a játékfejlesztő cég, éppen ezért magasra teszem a mércét, ha az ő munkájukról van szó. Semmi nem fájdítja jobban a szívemet, minthogy „csak” 83%-os értékelést kell adnom a Dragon Age 2-nek, de ha végigfutok a cikken, akkor a kisebb-nagyobb hibákat fejben összegezve arra kell jussak, hogy bizony ez abszolút reális. Tény, hogy ez nem egy hardcore RPG, ezt nem is rovom fel neki. Igaz az is, hogy volt rengeteg pozitív változtatás és fejlődés, de nem lehet elnézni afölött, hogy a sztori ellentmondásokba fullad (pl.: Anders visszatér halottaiból), sokszor visszatér ugyanaz a helyszín, buta a tárgyrendszer, alig vannak fejtörők (egy-két doboz tologatás van, ami 30 másodperc alatt megoldható) és nincsenek labirintusok, ahol megállhatnánk gondolkodni. Van viszont rengeteg nagyon jópofa „easter egg”, ezek közül jó néhányat a Hanged Man fogadóban találtok meg, tartsátok nyitva a fületeket. Remek lett a harc és jó a történet is, így a játékot nyugodt szívvel tudom ajánlani mindenkinek, de őszintén bízom benne, hogy a következő BioWare fantasy RPG többet nyújt majd.


Platformok: PC, PS3, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

46. exec79
2011.04.05. 00:18
tetszett, de elég unalmas egy idő után hogy az idő 90%-ban ugyanabban a városban mászkálunk oda és vissza. Ez mellet meg az egész le van butítva az elsőhöz képest, mintha ez lenne ez elődje a másiknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. csab959
2011.04.05. 01:05
Nem lett olyan rossz, sokkal szívesebben játszom újra és újra mint az Origins-t, ha minden küldetést megcsinál az ember, bőven 20 óra felé tudja tornászni a játékidőt, bár mintha egykét küldetés mintha bugos lett volna, remélem orvosolnak pár, dolgot, a követjező patch-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. exec79
2011.04.05. 01:17
20 ora? nem vagyok kezdo rpg-s de nekem 60 ora korul volt a vege.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. exec79
2011.04.05. 01:20
ja ami nagy problémám volt nekem a gameval hogy normalon túl könnyű volt, hardon meg baromira nehéz egyes bossok lehetetlennek tűntek, healing cooldown rohadt sok és agyonütötte a tankot könnyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. secret
2011.04.05. 01:44
kicsit a karakterosztályokat jobban balanszírozhatták volna, persze ez csak az én véleményem, mert a varik,főleg támadók, hihetetlenül imbák voltak, míg a tankokra nagyon kellett vigyáznom, pedig nem mai RPG-s vagyok. és a cikkben leírt lebutított craft és item (+inventory) rendszer tényleg siralmas lett. de talán ezeket leszámítva, nagyszerű játék lett. történet szinten bevallom én azért jobban örültem volna egy DAO-A folytatásnak, viszont valljuk be, ma már annyira túlhúzzák a sztorikat dolgokban, hogy mire a végére érsz elfelejted mi volt az elején. remekül beillesztették a történetet a világba (leszámítva azt a, ki halt meg ki nem részt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. ShellBeach
2011.04.05. 03:39
Szerintem össze se lehet hasonlítani az előddel ezt a verziót! Az egész játék le lett egyszerűsítve és legtöbbször ez az élmény kárára történt. A harcrendszer sokkal látványosabb, akciódúsabb lett, azonban normal fokozaton csak a boss harcoknál kell csak gondolkozni, egyébként akár egy helyben ki is lehet várni, amíg a többiek végeznek. A harcoknál (és ez részben már a pályatervezés kritikája is) a legidegesítőbb, hogy az ellen mindig a semmiből "potyog" ránk, semmilyen lehetőséget nem adva egy taktika kidolgozására, pontosabban mindig ugyanarra kell készülni. Érdemes megnézni, hogy a hármas fejezetben már egy mezei tolvajnak is 4.000 pont összegű sebzést kell bevinni a halálhoz, ami kicsit röhejes a csapat tankjának 350-500-as életereje mellett. Ez főleg a boss harcoknál idegesítő, mivel nem jól küzd az AI, hanem egyszerűen évek kellenek, mire elfogy az életereje. A bone pites sárkány is csak azért volt nehéz, mert eszméletlen sok apró gyíkot dobott le segítségül magának, plusz a bestiának volt vagy 100.000 ÉP-je még mindig a mi 350-500 életerőnkkel szemben... Én harcos osztályú karakterrel játszottam végig, de a játék közepétől derült ki, hogy az ilyen típusú hős sebzi majd a legkevesebbet. Konkrétan a mágus a bot sebzésével tudott annyi sérülést okozni, mint én a pengémmel, ráadásul ott lehet variálni a sebzés típusát is. A tolvajok fegyverarzenáljáról ne is beszéljünk, ott a két kardos fegyvereknél egy-egy tör többet sebzett, mint a legütősebb kétkezes penge! Arra a mai napig nem jöttem rá, hogy miért volt jó sok féle szemét típust kitalálni a lootolható dolgok közé, ha semmire nem jók, csak arra, hogy eladjuk őket... A pályák gyönyörűek, a gép nem izzad meg, de az élvezet nagyon hamar elszáll, ha már negyedjére kell átmasírozni ugyanazon a térképen... Annak ellenére, hogy tényleg minden segítséget megkap az ember, arra például nem kap felhívást, hogy "Vigyázz, ez a küldetés üti ezt a küldetést." vagy éppen milyen következményekkel jár(hat) egy-egy végkifejlet. A második fejezetben segítettem a Deep Roadsba ragadt fiúkon, igen ám, de így a harmadik fejezetben nem kezdhettem el azt a küldetést, amiben Varric utolsó upgradjét lehetett volna megszerezni. A karakterek között vannak olyan szélsőségesek is, akiket csak kényszerből cipel magával az ember, mert egyszerűen annyira idegesítőek. Ilyen a cikkben is említett Fenris és Anders számomra. Pozitívum, hogy csak akkor vannak párbeszéd opciók, ha valami fontosról van szó és nem kell folyamatosan zargatni mindenkit, hogy ne maradjunk le semmiről. Ugyan sok fajta utat be lehet járni, de a harc olyan monoton, hogy még egyszer egy másik karakterrel egy teljesen más felfogásban se lenne kedvem nekifutni! Szerintem ez a játék jobban fog tetszeni azoknak, akiknek a Mass Effect bejött, mint a dragon ageseknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. tompika74
2011.04.05. 07:16
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Eléggé unalmas a játékmenet. A térképen rákattintasz arra a helyre, ahol valami küldetés vár. (Ezeket nyilak jelzik.) Ugyanarra a helyre legalább 50-szer vissza kell menned.
A harcban sokszor nem találod az egérrel az ellenfelet (ez az első részben is így volt), és ahelyett, hogy lenyilaznád, elfutsz mellette
Túl sok a duma, főleg a játék elején. Az átvezető képek nagyon csúnyák.
Egyébként nem rossz játék. A 83 % reálisnak tűnik. Az ember úgy érzi, hogy jobb, és mégsem A grafika viszont gyönyörű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. lackoo1111
2011.04.05. 07:34
Hol vannak már azok a régi szép idők,amikor egy játék befejezéséhez több mint 100 óra kellett ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Menthix
2011.04.05. 07:57
#8 Sehol
Nekem már hetek óta fenn van a játék, de a demó óta egyszerűen nem voltam képes nekirugaszkodni, mert.....ajjj neeeeeee.
#7 Igen, igen ez a mellette elfutásos dolog nekem is feltűnt a demóban, ha mozgalmasabb volt egy-egy ütközet.

A következő részig csak nekiugrok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. SUSHO
2011.04.05. 08:18
Szerintem is jobb volt az origins mint ez a 2. rész.
Tényleg rettenetesen idegesítő mikor hatszor legalább végigmész ugyanott, ha mindent meg szeretnél csinálni. Meg ugyanaz a térkép/helyszín, csak épp "ügyesen dolgozó törpök összedobtak egy betonfalat" ami lezárja az utat!
Amúgy szerintem a harcrendszer nem lett rossz, de nálam azért elvágta magát azzal, hogy a levegőből ugrálnak le az ellenfelek...
A másik meg az, hogy NINCS friendly fire (ez meg pofon a taktikának)... Ezt egy hatalmas hiányosságnak tartom...
Míg az egyben meg kellett gondolni dobálsz-e csak úgy tűzlabdákat, itt a karaktereid max élvezik és lebarnulnak!

Az értékelést reálisnak tartom amúgy, viszont nekem az origins 60 óra volt, ez pedig épp hogy 40! (mindent 83-szor végigjártam szóval igyekeztem mindent megcsinálni amit lehet )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Magrathea
2011.04.05. 08:52
Van friendly fire, nightmare fokozaton, de ott sem az összes varázslatra érvényes. Ha olyan lenne, akkor egyszerűen már szinte megcsinálhatatlan lenne néhány ütközet. Én töredelmesen bevallom, hogy csak hardon toltam végig és még ott is volt olyan csata, aminek többször neki kellett menni és nem csak boss fightok (például az egyik barlangban a templar hunterekkel telerakott csapat akárhogy tauntolgattam és mozogtam, egy csomószor leabálta a mágusaimat, akik egy backstab és még egy ütés voltak a csávóknak). Egyébként csak azzal, hogy hardon mentek, körülbelül a duplájára növelitek a játékidőt és akkor lehet keveset mondtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. SUSHO
2011.04.05. 09:47
Ebben mondjuk igazad van Pacman! Tényleg nagy különbségek vannak a fokozatok között...
Én pedig "töredelmesen bevallom", hogy rosszul tudtam ezek szerint, mert én nem próbálkoztam a nightmare fokozattal, elég volt a hard!
Szeretem a kihívásokat, meg játszottam már pár szerepjátékkal, de ha az élvezet rovására megy a nehézség, akkor inkább az előbbit választom!
(Aztán lehet, h én vagyok a béna!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. G-Doe
2011.04.05. 09:49
A DA2 nem lett rosszabb mint a DAO, csak éppen egy kicsit más. A játék nagyjából ugyanazt az élményt adja mint az első rész: megyünk előre, leütjük az ellent, összeszedünk mindent ami mozdítható, bejárjuk a várost és beszélgetünk.
Sajnos kevés a helyszín, és a sok ismétlés elég unalmas lehet. Viszont a sztori az jó. nem a default és elég uncsi világmegmentés van, hanem sokkal emberközelibb, és árnyaltabb a cselekmény. Sajnos a zene továbbra is csak közepes, Inon Zur hiába ír jó ambientes zenéket, ha a csatazenéi dögunalmasak - és a játékidő nagyrésze harccal telik.
A csapattársak kidolgozása nem rossz, de egy kőkemény harcos izomagy eléggé hiányzik(helyette van egy batár kardokkal és kalapácsokkal hadonászó csóri elf meg egy defenzív milf).
A nem harci skilleket elvették, de cserébe több fokozatban fejleszthető harci skilleket lehet választani és a taktikai rendszer is megmaradt, sőt még több lehetőség is van.

Szummázva ugyanúgy megvan 8/10(itt kb 86% ot jelent) mint az Origins.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. dzjaulah
2011.04.05. 10:01
Én néhol undorítónak találtam a pályákat. Kihalt, kopár, unalmas jelzőkkel tudnám a berendezéseket illetni.
Amúgy olyan tag vagyok, akinek bejött a Mass Effect, meg a Dragon Age: Origins is, de ezt a játékot hagytam a fenébe. A történetben nem jutottam messzire, de addig semmi remeket nem találtam benne. Sokallom a 83%-ot. Szerintem, ha nem lenne mellette a Bioware, meg az előző rész, akkor 60-70 körül lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. noPublicFG
2011.04.05. 10:22
Én azt nem értem minek integrálhatjuk a régi mentéseinket, ha abszolút semmi köze nincs a jelenlegihez?
A Dragon Age 2 egy rakás fostalicska, az egyhez képest. Ha mondjuk más néven adták volna ki, elmenne, de így...
A legnagyobb bánatom, h. unalmas. Az egész. ...de annyira unalmas, hogy be sem fejeztem. Pedig az egyet elég sokszor végigjátszottam. Már nem is tudom minek vettem meg. Csak szánalmas pénzkidobás volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Thengar
2011.04.05. 11:05
Èn szerintem a játèk nem èrdemli meg a 83%-ot mivel a folyamatosan újra használt területek ès az, hogy az Originsben már esetlegesen megölt karakterek visszatèrnek, teljesen elvette a játèk hangulatát. A törtènet az Originshez kėpest lapos volt ès igazábòl csak azèrt vittem vègig, hogy ha màr megvettem akkor ne legyen pènzkidobás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Benny
2011.04.05. 11:21
Maximum egy fél órát játszhattam vele, de ennyi elég is volt. Nem szoktam hamar leírni játékokat de ez szar. Még úgy is, h rákészültem, h egy butított konzol játékkal lesz dolgom. Kár volt ezt kiadni Dao 2 néven.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. dragon83
2011.04.05. 11:38
Nem szeretnék hosszas fejtegetésekbe bonyolódni a miértet illetően, de mélységeset csalódtam a Bioware-ben. Mint játék, a DA2 abszolút vállalható alkotás, de ahhoz képest, ami lehetett volna (és aminek lennie kellett volna), gyalázatos a végeredmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Maximusz
2011.04.05. 11:47
Hatalmas csalodas. Imadtam az elso reszt. Hianypotlo volt. Sokat jatszottam vele. Nagyon vartam a folytatast. Mikor meglattam a demot azt hittem valami trefa aldozata lettem. Miutan cimbora megvette a jatekot, lattam, nem trefa volt. Csilli-villi usd-vagd oriasfegyverrel hadakozos rpg elemeket is tartalmazo ize.

+szep grafika
+jo szinkronhangok

-tul sok ertelme nem volt a DA mentesek importalasanak
-konzolos egyszeruseg minden teren (no flame pls)
-bena kinezetu elfek
-oriasfegyverek
-hack\'n\'slash harcok
-kizsigerelt parbeszedek es beszelgetesi lehetosegek
-\"villamos\" modjara bejarhato oriasinak tuno teruletek, mindig a boss-nal van a kijarat
-egykaptafara keszult barlangok, pincek stb
-semmibol erkezo ellenfelek
-helyenkent indokolatlanul nagy zengetes a dialogokon, akcio kozben minden bombol, utana meg nem (folyton tekergetni a hangerot idegesito)
-nem felszerelheto csapattagok
-rengeteg felveheto lom
-meg a vadallatok is penzt vagy fegyvert dobnak (errol mikor szoknak mar le?)
-beepitett quest helper (zero gondolkodas csak bok es hent)

Es meg sorolhatnam eleg sokaig a nekem nem tetszo ujitasokat. Mintha a keszitok leultek volna egy asztal kore es megneztek, hogy milyen jatekok jelentek meg ebben a kategoriaban aztan a trendi dolgokat osszeontottek egy masszava, aminek a DA2 nevet adtak, hogy jo sok peldanyt el lehhessen adni a DA branddel.
Csak egyet tudok erteni azokkal, akik ugy latjak, ha nem Dragon age 2 lenne a jatek neve egesz elviselheto jatekot kapunk. Barmi mas nevvel egy eros kozepest adnek, de igy csak mosolygok cimbin, hogy penzt adott ezert formedvenyert. Gondolom lesz hozza egy rakat DLC hasonlo szinvonalu kalandokkal, hogy meg tobb lovet lehessen kisajtaloni a nevbol.

Szedd ossze magad BioWare! Ne fekudj le a hozza nem erto beltenyeszetes managerek hadanak! Tessek ismet szinvonalas jatekokat csinalni! Ez lenne a jovo szerepjatek iranyzata? Remelem, nem. Ha megis, akkor eloveszem a regi klasszikusokat, az ujakat meg vegye az, aki akarja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Flyingpig
2011.04.05. 12:38
MAXIMUSZ meg a vadallatok is penzt vagy fegyvert dobnak (errol mikor szoknak mar le?)
Véleményem szerint a DIO3-ban is lesz az idegesítő. Viszont akkor honnan szerzel pénzt...?
A megoldás már a Oblivionban is ott volt szerencsejáték

Egyébként én HARDON játszottam már az elejétől fogva...2 helyen vettem visszább mert szinte lehetetlen megölni őket.
1. Deep Road az első 10 - 12 szinten az ottani fő.
2. A nagy dög sárkány a BONE pályánál. (A Deep Road-ban megöltem...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. nedcoleman drago...
2011.04.05. 13:30
"Nem szeretnék hosszas fejtegetésekbe bonyolódni a miértet illetően, de mélységeset csalódtam a Bioware-ben. Mint játék, a DA2 abszolút vállalható alkotás, de ahhoz képest, ami lehetett volna (és aminek lennie kellett volna), gyalázatos a végeredmény. "

Ezt mondhattam volna én is...
Ráadásul a Signature Editiont vettem meg, hogy még egy kis plusz élvezet legyen a dologban.
Csalódtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. csab959 exec7...
2011.04.05. 13:58
Nekem két kijátszás együtt lett 60 óra kb, mondjuk minden helyre csak max 4-5 ször mentem el, Kirkwall-on kívül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kiskoller
2011.04.05. 14:39
hangerő nekem is problémás volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. False
2011.04.05. 15:02
na ez egy reális cikk, tetszett, maga a cikk 5/5! jó lenne ha ezentúl az amatőröket meg a reklámembereket nem engednétek a billentyűzet közelébe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. natloz
2011.04.05. 15:03
Kövezzetek meg érte, de nekem tetszik ez a játék
Bár én csak \"casual gamer\" (vagy hogy szokták csúfolni a hozzám hasonlókat) vagyok, és nem is vagyok egy nagy RPG fan, így túl sok viszonyítási alapom sincs, de nekem jobban tetszik ez a beszélgess párat, aztán jöjjön valami akció stílus, mint az, hogy órákig csak beszélgessek az npc-kkel.
Elég kevés időm van játszani (ha heti 3-4 óra jut, akkor az már sok), és amikor le tudok ülni elé egyet, akkor inkább vágyok valami hasonlóra. Egyrészt, így még nagyjából meg tudom jegyezni azt, hogy ki kivel, miért, hogyan, másrészt történnek a dolgok. Nekem a túl sok beszélgetés az unalmas, olyan gyakran meg nem járok egy helyre, hogy megunhassam, hogy na már megint ide kell jönni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ejcy
2011.04.05. 15:11
lesz hozzá toolset?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. False
2011.04.05. 15:19
a játékról meg annyit, hogy ez is egy fos konzolosított szutyok lett mint az me2, biowarehez absolute méltatlan, a bioware is elkurvult már, innentől biztos hogy a DA volt az utolsó program amit megvettem tőlük, warez érdemelnek innentől csak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. False
2011.04.05. 15:22
remek, egy címet nem lehet rövidítve leírni,mert győker ostoba smiley-al helyettesíti be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thspo
2011.04.05. 17:09
False: nem is annyira a bioware a hibás, én több helyen olvastam a játék megjelenése után, hogy az EA sürgette őket, hogy minél hamarabb ki kell adni a folytatást, nyilván, hogy minél hamarabb még több pénzt lehessen kisajtolni a címből. Egyébként én sem tartom méltónak ezt a folytatást, ez nem egy olyan dragon age amilyen az első volt, de hát ez van, ha a folytatást 18 hónapig fejlesztik, míg az elődöt majd 5 évig... Ehhez képest nem is lett annyira rossz, bár tőlem - aki inkább RPG-t várt mint ilyen akció hibridet - biztosan nem kapna 75%-nál többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller
2011.04.05. 17:21
Azért az első résznél az első 3 évben egy sornyi kódot nem írtak. Konkrétan bezártak X embert egy szobába világot kreálni. Ezért volt annyira összetett hátsó sztorija a DA-nak (ezért szeretem). Ha megnézitek, Fereldennek megkreálták a felszabadulását, Loghain sztoriját is, Orleanset, meg még jópár másik országot is kitaláltak, az Alkotót meg a Menyországot is megalkották, a Darkspawnok sem a tipikus főgonosz katonái aki meg akarja hódítani a világot, stb. Egyszóval gyűrűk urás komplexitással rendelkezik a világ, ami a második rész írásakor már adva volt. Ettől még egyetértek a hozzászólásoddal thspo, csak megjegyeztem ezt az apróságot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. WorthlessL...
2011.04.05. 19:24
A grafika, és a design artok egyszerűen gyönyörűek, maga a program is ott van jól optimalizált, DLC-k, netes szerver, XML-ből minden állítható, télleg azt kell mondanom, aki fejlesztette az tudta mit csinál.
DE KÖNYÖRGÖM, HOL VAN EBBŐL AZ RPG? A párbeszédekben, hogy mit válaszolsz gyakorlatilag semmi jelentősége nincs, nem kell gondolkodni, hogy kinek mit mondasz, nincsenek logikai feladványok, nyomozások. Nekem őszintén szólva már az Origins is egy csalódás volt, csak a sztori miatt vittem végig, mert ezt a butított vonalat követte. Hol vannak már azok az idők, amikor a Baldur's Gate 1-et 1xx-edszerre toltam végig, amikor rájöttem, hogy a tolvajjal, meg az x helyszín y házában a z ládában levő potionnal eljuthatok oda 20 perc alatt ahová csak 60 óra játékidő után engedett. És akkor még nem is beszéltem a teljesen halott világról, jó-jó szép nagy terek, mindenfele kóbászol valaki, de semmi célból. Nincsenek érdekes mellékzöngék, felfedezhető érdekességek (Nem tudom emlékszik-e valaki a Morrowindben a Seyda Neen-i Hrisskar küldetésére, ahol Fargoth lopását kellett nyakon csípni.). Monoton semmitmondó az egész, órák telnek el úgy, hogy térkép katt, még1x, betölt, lever, párbeszéd, tépkép katt, átmén éjszakára, betölt. Én aki láttam a Black Isle romjaiból felemelkedni a Bioware, a hátam mögöt olyan alkotásokkal mint Baldur's Gate 1-2 + expansions, Planespace Torment, Icewind dale 1-2 + exp, Neverwinter nights 1-2 + exp, Knight's of the old republic 1-2 ezt kevésnek találom. Sőt alapvetően elegem van a mai játékkészítői, bocs kiadói filozófiával, hogy legyen über a grafika, az a majom ha megvette, akkor már úgyis végigtolja még ha szar is. A DAO2 nálam 1998-ban is megbukott volna. A 83% egyáltalán nem reális, olyan 70-et adtam volna neki, 60at mert Bioware, főleg hardcore rpg-seknek, ahol a lebutított mindennel (harc, karaktergenerálás, tárgyrendszer, párbeszéd, tárgykészítés) ér kb 30-at. Olyan ez a játék mint egy engine technológiai demoja. Ha meg hack&slasht akarok akkor meg inkább jáccok a diablo 2-vel, mert abban legalább van valami összetettség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller
2011.04.05. 19:28
WorthlessLiar - A kisebbséghez tartozunk, ez van. A konzolosított játékokat veszik manapság, ezért csinálnak ilyen játékokat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. tompika74
2011.04.05. 19:29
A csatahangok engem is zavartak. Viszont eszembe jutott egy pozitívum a játékkal kapcsolatban - nagyon gyorsan tölt. A játék indítása is elég gyors - sokkal gyorsabb a mostani átlag játékoknál. Más játékot sajnálok kikapcsolni és újra bekapcsolni, ha valami mást szeretnék a géppel csinálni, de a DA2 pikk-pakk kikapcsol és bekapcsol. Majdnem olyan sebességgel, mint a Pasziánsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dzjaulah
2011.04.05. 20:14
nem értem, hogy miért dicséri mindenki a grafikáját a játéknak. Lehet, hogy a hegyek a távolban nem is olyan rosszak, de amikor azt nézed, hogy hol vagy, akkor rá kell jönnöd, hogy a pusztában. Van füves puszta, homokos puszta, köves puszta bazi nagy üres területekkel amik nem jók semmire, tiszták (mert a kosszal tovább tartott volna megcsinálni), egy nyamvadt gyík, de még egy egér se szaladgál rajtuk. Olyan mintha egy festő pálcika emberkékkel megrajzolná a képe témáját, a háttérben lévő - amúgy érdektelen - dolgoknak meg nekiesne szimpla szörszállal megrajzolni.
Amúgy az is grafika, hogy egy adott helyszínnek van-e témája, hangulata amit vissza ad, és az is hiányzik. A helyek csak vannak, és nem élnek. Szóval szép hegyek, az grafika? Nekem csak fika...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nedcoleman natlo...
2011.04.05. 20:15
\"Kövezzetek meg érte, de nekem tetszik ez a játék\"

Nyugi senki sem fog megkövezni,,, sőt. Egészségedre

Nem értem az EA stratégiáját. Az egyik legígéretesebb és egyértelműen sikervárományos nevükkel játszották meg a legroszabb lépéseket.
Kevesen nyújtózkodnátok ha megkérdezném:
-Ki nem játszott még a Dragon Age Origins-szel és kiegészítőivel?
És kiaz akinek nem tetszett (úgy ahogyan VAN!!!)?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. csab959
2011.04.05. 20:19
A végjáték érdekes volt, a végén azt hittem egy reaper előjön az egyik torony mögül és lelézerez mindenkit, a végső csatában kicsit olyan beütés volt, mint a ME1 végén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Krigg
2011.04.05. 22:12
Minden egyszerusitese ellenere nekem nagyon kellemes elmeny volt a DA2, foleg a karakterek es a tortenet tetszett. Vegre nem sablonosan a vilagot kell megmenteni hanem egy emberkozelibb tortenetet kapunk. A magus-templar meg a blood mage vonal nagyon erdekes moralis kerdeseket vonultat fel megint. (A Bioware forumain jo kis filozofiai vitak bontakoztak ki ezekbol. )

Szoval ennek hatasara ujra feltettem az DA-t minden kieggel es DLC-vel, hogy vegignyomhassam egymas utan a ket gamet.

Szemely szerint abban remenykedem hogy a harmadik reszre kepesek lesznek otvozni az elso es a masodik resz elonyeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. pisztoly
2011.04.06. 11:20
mikor elsőre megláttam a játékot én pont a grafikán pislogtam, hogy milyen trágya..
a HD textúra csomag valamicskét javított a dolgokon, de alapjaiban nem tetszik a kidolgozás amin a textúrák javítottak legkevésbé... mikor az elején behajóznak kirkwall-ba a sziklák között nem hittem el, hogy ez egy 2011-es grafika!! azok a sziklák és a víz és a hajó.. pff...namondom..
ettől még a gothic 3 enhanced edition is jóval komplexebb volt mind a világ mind a grafikai megjelenítés, növényzet élővilág terén... egyébként is jobban szeretem a nyílt világokat ahol oda mész ahova akarsz és felugrálhatsz akár a hegy tetejére is
ettől függetlenül imádom a DAO-t, kb 4-szer toltam ki idáig a DA2-t meg 2 szer.. és még rámegyek biztos egy párszor mind2-re mert nagyon faja. mondjuk a DAO mérföldekkel jobb, de ez már bőven ki lett tárgyalva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rootshaper
2011.04.06. 13:19
Szemet gyonyorkodteto dizajn? ennek en nyomat sem lattam a jatekban... szurke, fako, unalmas, kidolgozatlan. arrol nem is beszelve, hogy negativumnak meg ott vannak az ismetlodo helyszinek. ez is a dizajn resze, annak hianyossaga, hogy meg arra is lustak voltak, hogy legalabb ket barlangot keszitsenek es azokat varialjak. nevetseges ez 2011-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Magrathea
2011.04.06. 20:05
Az igaz, hogy az a hajó amivel érkeztünk, meg a sziklák amikre ott rá is közelítettek, tényleg marha rondák voltak, de a többi helyszín nekem tetszett. Én nem találtam őket fakónak vagy rondának, Kirkwall, Sundermount és tengerpart is nagyon tetszett. Szerintem ez már ízlés kérdése. DX9-ben maxon ilyen gépigény mellett ezt én szépnek mondom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rootshaper
2011.04.06. 22:20
DX9-ben maxon, ilyen gepigeny mellett en a Crysis 2-t mondom szepnek, de kinek hogy. ott nem a dizajn, inkabb az engine technologiaja domboritott. ne gondold, hogy Crysis fanboy vagyok, mert mindezek mellett nem tartom jo gammanak azt sem, de technologiajaban messze jobb. de persze tudnek en mondani gepigeny meg DX9 API kategoriabol RPG-t is ami sokkal stilusosabb es szebb volt mint ez: Risen, Two Worlds 2, Mass Effect sorozat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. energon
2011.04.07. 10:40
Mass Effectek alatt ue3.0 hasított, azért voltak szépek.. csak sajnos a motor legnagyobb baja, hogy amúgy horribilisen magas memória igénye van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. vzolee123
2011.04.07. 10:53
nagyobb csalódás volt nekem mint a fallout 3. fél órát tudtam vele játszani, lebutított harcrendszer, lebutított conversations, lebutított mindenség...buta konzol feeling (non offense) Hulla mód nem érek semmit a csillivilli grafikával ha használhatatlan, játszhatatlan, unalmas a játék.

inkább csináltak volna még 1 kieget az DA1-hez. csúnya rossz bioware
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. hympyke
2011.04.09. 09:41
Én is nagy fan voltam.. szerencsére volt demo így egyből le is mondtam az előrendelést. Talán ha egy órát tudtam vele játszani, addigra minden idegesített benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Horcsog
2011.04.09. 12:09
Remélem, hogy azért lett ez gyengébb, mert sokkal többet és többen foglalkoznak az év végi star wars mmoval, amit már nagyon várok diablo 3 és újabb oblivion mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Karmancs
2011.04.11. 23:54
Mielőtt bármit is írok, jelentem Ps3-on játszottam a DAO-val és beleszerettem.
Pc-n azért nem, mert nincs gamer Pc-m. (elismerem, hogy ott az igazi.
A teszt tetszett, korrekt cikk, bár nekem annyira nem jött be mint az első rész.
Mondhatni csalódtam, ez már a a demo során kiderült számomra, hogy ez nem az amit vártam. Remélem igazuk van azoknak akik azt mondják az EA nyomására lett olyan amilyen. Imádom az RPG-t, még PC-s koromból hoztam magammal, de a DA2 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Persze becsületből végigtolom mivel kíváncsi vagyok mi lesz a végén, de bízom benne, hogy a harmadik részben azt kapom amit várok.

Azt persze megértem hogy egyszerűsítenek a konzol era miatt..de legalább legyen olyan mint az első rész volt..főleg hogy hőn szeretett Warden-em története remélem valamilyen szinten folytatódik/visszaköszön...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!