iPon Cikkek

Dragon Age 2 – Legacy DLC

Dátum | 2011. 08. 06.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Dragon Age: Origins az elmúlt évek egyik legjobb szerepjátéka, sok apró letölthető tartalma viszont sokakban hagyott visszás érzéseket. A Shalet tartalmazó DLC olyan volt, mintha kihasították volna az alapjátékból, a Return to Ostagar, Warden’s Keep és Golems of Amgarrak pedig nem tűntek többnek, mint egy átlagos mellékküldetés. A Leliana’s Song és a Witch Hunt egész jól sikerült, de még azok sem voltak annyira emlékezetesek. A Darkspawn Chronicles nagyszerű alapötletet valósít meg, de sajnos elég gyengén, többet is kihozhattak volna belőle. Tömören összegezve tehát: a tartalmak rövidek és ahhoz képest drágák, ráadásul időben eléggé szétcsúsztak, így akik a kezdetektől követik a játékot, rá lettek kényszerítve, hogy apró-pici részletekben játsszák azt.

Végül arra jutottunk, hogy a szerepjátékoknál a szép kerek kiegészítőket szeretjük, mint amilyen az Awakening. A szimplán egy-két plusz fegyvert és páncélt behozó tartalmaknak fizetős koncepcióval nincs igazi létjogosultsága, egyéb dolgokhoz kötve viszont nagyon is pozitív csengésűek (pl.: a facebookos játék achievementjei mellett jók).

Ilyen és hasonló érzéseket melengetve szívünkben végül megvettük az első igazi DLC-t a Dragon Age II-höz, nem kevesebb, mint 800 BioWare pontért, ami nagyjából 1800-2000 Ft. Azért mondjuk egyébként, hogy első igazi, mert csakúgy, mint az első résznél, itt is kivágtak egy karaktert az alapjátékból, ő volt az Exiled Prince, akit még számos felszerelés csomag követett minden kaszt részére. Lássuk is inkább mit hoz nekünk a Legacy!

Gyors telepítést követően megkaptuk az instrukciókat, melyek szerint egy mementót kell keresnünk rezidenciánkon. Egy szobor jelenik meg az éppen aktuális főhadiszállásunkon. Ha valaki a játék második felében van, a tárgy igen jól mutat a gyönyörű Hawke nemesi kúriában, amennyiben viszont az elején tartotok és Gamlen bátyánál csöveltek (annál a lyuknál még ez a kifejezés is pozitív felhanggal bír), egy kissé viccesen fest a méretes múzeumi objektum. Oda se neki, én a kampány utáni elmentésemet hívtam be, elvégre pont ezek miatt a letölthető tartalmak miatt játszható tovább a játék.

Helyszínek és dizájn

Kezdjük is szépen el, katt a szoborra és máris egy teljesen új helyen találjuk magunkat. Az helyszínek és dizájnelemek tetszetősek, elhagyott, sivatagos, por fútta felszíni látkép fogad minket először. Egy Cartával megejtett rövid fogócska után viszont máris az alsóbb utakon kötünk ki, kellemes kontraszt. A Deep Roads egy egészen új oldalát mutatja nekünk, de nem akarom előre lelőni a meglepetéseket. Elég az hozzá, hogy látványosak, misztikusak és borzongatóak mind a felszíni, mind pedig a felszín alatti területek. A pályák vonalvezetése az alapjátékban megszokott módon elég lineáris, ami viszont reményteli örömmel töltött el, hogy 2 fejtörőt is elhelyeztek ebben az 1 DLC-ben. Más kérdés, hogy nagyon egyszerűek voltak, de azért ezt is valami, ha visszagondolunk arra, hogy milyen „sok” volt belőlük az alapjátékban.


Sztori

A történet a reményteli indítást követően, egy kisebb csalódás. Kevés karaktert mozgat, túl rövid és ismét kifullad néhány órányi gyilkolászásban, ami nem nevezhető történetmesélésnek. Kevés a meglepetés, nincsenek igazi csavarok és talányos fordulatok. Kiszámítható és lineáris. Megint csak azt kell, hogy mondjam, hogy kiválóak az alapok, a gondolkodó és roppant veszélyes sötétfattyú (Corypheus), családunk félelmetes titka, Varric ősei… mindezek ennél sokkal többért kiáltanak. Csinálhattak volna akár egy 10-20 órás sztorit, hivatkozásokkal a második könyvre és az Awakening kiegészítőre, csavarokkal, komoly beszélgetésekkel és döntésekkel… de nem. Helyette kapunk egy akciódús, ám felejthető kalandot. A szomorú az a dologban, hogy még ezekkel együtt is többet nyújt ez a DLC, mint néhány korábbi.

Harc

A harc nem igen változott az alapjátékhoz képest, így nem is igazán érdemes róla túl sokat szólni, kellemesen el lehet vele szórakozni, egészen a végső ellenfélig... (Nagy levegő, akit nem érdekel miért az ugorjon egy bekezdést.)

/Minor spoiler alert!!

A csata taktikai szempontból végtelenül egyszerű, adott egy kör alakú terem, 4 szoborral, melyek a boss erőit jelképezik. Nyitunk egy tank&spank fázissal, melyet követően Corypheus barátunk középre teleportál, sérthetetlen lesz, és erőt merít az egyik szoborból. Először tüzet fúj maga elé és mögé 180 fokban és lassan forog vele. Ezt el kell kerülni, mert a tűz szinte azonnal megöl (hardon). A négy szobrot ki kell iktatni, úgy hogy megöljük mindegyik 2-2 őrzőjét. Ezt ismét tank&spank követi, majd a tüzes fázist annyival bolondítja meg, hogy labirintust emel a kör alakú placc egész területén, végül pedig jégoszlopok zuhannak a plafonról és elektromosságot bocsát ki a labirintus fala is random helyeken. Nagyon nem kell taktikázni, a gond a kivitelezéssel van. A játékban egy karaktert remekül lehet irányítani, viszont 4-et egyszerre igen körülményes egy labirintusban. Túlzottan nem távolíthatjuk ki a kamerát így egyfolytában meg kell állítani az időt és nyomon követni összes társunkat, hogy arra mennek-e, amerre mi elképzeltük. Magyarul borzasztó idegesítő és körülményes a mozgás, a játék egyszerűen nem való ehhez. Ráadásul nem is igazán van alternatívánk. Ha megpróbálunk például elbújni a szobrok alkóvjában 3 emberrel, hogy mondjuk a tankkal körbemenjünk és begyűjtsük a szellemeket, hogy aztán ott egyszerre megöljük őket területi sebzéssel, csúnyán bukni fogunk. Igaz az alkóvban a kőfal mögött csökkentett tűzsebzést kapunk (nehezen, de kihealezhető Andersszel), kedves társaink a hold position parancs ellenére is elindulnak utánunk egy bizonyos távolság után… Biztos félnek, hogy ott akarjuk hagyni őket.


Itt jön be a legnagyobb meggondolatlanság is, nem vették figyelembe a nehézségi fokozatok közti különbséget. Nehéz fokozaton, a megemelt HP miatt meglehetősen sokáig tart a labrintusos fázisban elintézni az őrzőket, így rengeteg kört meg kell tenni velük a tűz elől menekülve. A csata roppant hosszúra nyúlik így, az idő nagy részében pedig csak mikromenedzseljük a csapatunk minden lépését, nehogy a tűzben kössenek ki.
/Spoiler alert vége

Összefoglalva Normal szinten enyhén idegesítő a csata, Hard és Nightmare fokozaton viszont ez átnyúlik hajtépősbe. A BioWare próbál más játékokból meríteni boss harcok frontján, de sajnos látszik, hogy nincs igazi tapasztalatuk ezzel, borzasztó a tervezés, nem mérték fel a saját játékuk korlátait.

Felszerelések

A játék korábbi fázisaiban megéri végigfutni a kalandon, a testreszabható fegyver, amit kapunk, egész jó, bár az eddigi tárgyakhoz képest meglehetősen csúf kinézetet kapott. Már az egykezes kard is olyan batár és otromba, hogy alulmúl minden eddig látottat, ami sajnálatos, hisz a felszerelések dizájnja volt, ami az egyik legnagyobb dicséretet érdemelte ki nálunk az alapjáték tesztjében.

Sajnos annyit tudok csak mondani, hogy akik meg voltak elégedve az eddigi Dragon Age letölthető tartalmakkal, azok ezzel az újjal is abszolút meglesznek, mi több, ez még a hátrányai ellenére is a legjobbak közt tartható számon. Aki viszont húzta a száját, az ettől sem lesz elragadtatva. A DLC nekünk kényelmes tempóval nagyjából 6-8 óra játékot nyújtott hard fokozaton, casualon ez jóval kevesebbre jön ki, úgy sokkal rövidebbek a csaták. Ebből a 6-8 órából egyéb iránt 1 óra a végső csata… Nem szoktunk DLC tartalmakat pontozni, így hivatalosan most sem tesszük, de ha kéne, akkor 60/100-nál jobbra nem igen tudnánk értékelni (és akkor jóindulatúak voltunk). A BioWare jó lenne ha összekapná magát, és rendes kiegészítőket csinálna. Olyanokat, mint amilyeneket az első NWN mellé is kaptunk. Shadows of Undrentide, Hordes of the Underdark… utóbbi sztoriban például jobb volt, mint az alapjáték.

Jól látjátok, ez egy fejtörő!
Platformok: PC, PS3, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. exec79
2011.08.06. 20:12
ezeket a harcokat nem tesztelik le vagy valami?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Magrathea
2011.08.06. 20:53
Könnyű fokozaton a világon semmi gond nincs vele, pár perc alatt végig lehet ütlegelni. ><
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Artemicion
2011.08.06. 22:11
az alap DA2 is iszonyat gyenge lett az Origins + DLC után (azok ütősek lettek)...gondolom ez hasonlít a 2-re, szal = 0. ez nem Dragon Age, inkább vmi lebutított D&D utánzat utánzata
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. noPublicFG
2011.08.07. 00:15
taps + taps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Etrius
2011.08.07. 09:11
Tény s való, hogy az egyhez nem hasonlítható, de ki akarom próbálni, hogy a 2 hibáit megpróbálják kijavítani-e, vagy sem
Ha végig vittem ezt a kieget akkor véleményezem csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Blade0012
2011.08.07. 10:43
Ez most komoly? Frankón elspoilerezitek az egész utolsó csatát. Ez így most mi akar lenni? Persze át lehet ugrani, de akkor is...ez egy teszt, nem élménybeszámoló. Újabb cikkíró, akinek akinek a tesztjeit ignorálni fogom. :U
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Magrathea
2011.08.07. 10:50
Blade012: Nem szoktam ilyet csinálni, itt csak azért kezdtem részletezni, mert annyira negatív élményeket hagyott bennem. Ennyiről van szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Tompeever
2011.08.07. 12:01
Blade012: Nem sok közöm van hozzá, mégis leírom; olvasom olyan gyakran az Ipon-os teszteket, hogy feltűnjön számomra is kissé kötekedő hozzáállásod. Jómagam nem vagyok oda a kritikusokér, mert nagyrészüket befolyásolható, az olvasókat hülyére vevő, jellemtelen embereknek tartom (akinek nem inge...). Viszont ha nem vagyok oda v.kiért, v. valamelyik oldalért, akkor annak nem olvasgatom a cikkeit/ szépen leszokok onnan, de legalábbis nem kötekszem mert tudom, hogy felesleges.. A te írasaid viszont azt tükrözik, hogy élvezed ha beszólhatsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. -Melkor-
2011.08.07. 12:19
Teljes mértékben egyetértek a cikkben leírtakkal. Egyetlen pozitívumként azt lehetett megélni a DLC-ben, hogy nem az alapjáték kb. 5 féle dunegoen-jének egyikében játszódik, így újfajta pályán lehetett menni (mondjuk elég szomorú, hogy 2011ben ezt pozitívumnak lehet nevezni...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Magrathea
2011.08.07. 12:32
Igen, az ilyen tesztek nem tudnak objektívak lenni, az írónak bele kell írni a véleményét, ami türközi az ízlését. Nehéz olyan tesztert/kritikust találni, akivel nagyjából egyeznek a preferenciáink... Olyan oldalt meg egyenesen lehetetlen, ahol az összes író megfelel ennek.

A fontos az, hogy legyen meg a játékok szeretete és az érdeklődés, valamint képesnek kell lenni arra, hogy befogadjuk az újat. Igaz én is sokat tekintek vissza, mint ahogy most is megtettem, de még elég nyitottnak érzem magam ehhez a feladathoz.

Blade0012: Remélem egyszer Te is megtalálod amit keresel. Talán az lenne a legjobb, ha megpróbálnál Te magad írni egy tesztet. =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Blade0012
2011.08.07. 13:39
Pacman: "...mert annyira negatív élményeket hagyott bennem". Talán elég lett volna ennyi és nem anatómiai pontossággal részletezni a játék legdrámaibb részét. Ha fórumon csinálsz ilyet is leköpdösnek érte, nemhogy egy tesztben. Kb hallatlan, életemben nem láttam még ilyet. Egyébként meg Te írtad, Te publikáltad, akkor fogadd el, hogy lesznek akik véleményezik vagy kritizálják és nagyon ciki úgy reagálni rá, hogy - akkor írjál már Te egy tesztet -
Még az első Unchartednél az egyik fórumon botlottam bele egy spoileres leírásba, épp csak ennyit kaptam el véletlenül, hogy "zombi" és máris beletúrt a játékélménybe. Just sayin, de tőlem akár végigrészletezheted az összes bossharcos, innét kezdve úgyis skippelem a cikkeidet, nem kel félni, hogy megint beszólok

Tom: nem írok minden cikkhez (sőt egyre kevesebbhez) és az oldalt sem a játéktesztekért látogatom, csak végigolvasom őket. Ha viszont a végső csatát egy tesztben kivesézik akkor azt nagyon is megemlítem - nemcsak itt, bárhol. Hál istennek máshol ilyet nem művelnek le. Egyébként a nevemben egyel több a nulla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Magrathea
2011.08.07. 13:57
Egészen nyugodtan, szíved joga. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a könnyeimet nyelem, de elfogadom amit írtál, sőt a stílusod ellenére is figyelembe fogom venni, ha legközelebb cikkírásra adom a fejem, bár ez téged már nem érint. Igazából elnézést kérnék, hogy rontottam a játékélményen számodra, de nem teszem, mert a hangvétel amit megütöttél ismét sértőre sikeredett. Egyébként nem félek a "beszólásoktól", nem vágyom arra, hogy mindenki dicséretekkel árasszon el, de szerintem most már adjuk át a helyet a játékhoz kapcsolódó hozzászólásoknak, ez a fórum nem az írókról, hanem a játékokról kell szóljon, elfogadtam a kritikát, legyen ennyi elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Rolfpro
2011.08.07. 16:03
Amugy a föboss nem anyira nehéz én Nightmare szinten öltem meg és a körbe körbe futkosás helyett van egy trükk hogy a tűz a szélén sokkal kevesebbet sebez így ha bent maradunk a lyukban ahol a szobor van akkor összesen kb a hp 15% át viszi le és mikor megölünk egy őrt akkor úgy 10% életet vissza ad és ha mindezt az egész futkosást az egész csapat kijelölésében tesszük végig nemis kell szüneteltetni a játékot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Magrathea
2011.08.07. 16:28
Én is próbáltam egyszerre küldeni őket, de nekem amikor nem férnek át egy szűkebb helyen egyszerre, nem megvárják míg az egyik átmegy és követik, hanem frankón keres egy másik utat, akkor is ha az tűzön át vezet. Ettől másztam a falra. Az alkóvban meg kb. a fél élete lement az egész csapatnak. Passz, ha valakinek szintén nem jön össze az alkóvos megoldás meg lehet ölni futkosással is, de mazochizmus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dzjaulah
2011.08.08. 00:47
"Sajnos annyit tudok csak mondani, hogy akik meg voltak elégedve az eddigi Dragon Age letölthető tartalmakkal, azok ezzel az újjal is abszolút meglesznek, mi több, ez még a hátrányai ellenére is a legjobbak közt tartható számon. Aki viszont húzta a száját, az ettől sem lesz elragadtatva."

Nagyon tetszett ez a mondat. Szép diplomatikus, lehet valami hasonlót majd használni fogok az igénytelenség szinonimájaként.
Amúgy miután megláttam a dragon age 2-ről az első képeket/videókat nem is igazán foglalkoztam vele, és döbbenten állok az előtt, hogy egy ilyen játék dlc-ket él meg... Attól tartok, hogy lesz da3 is De hátha mégse.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. -Melkor- dzjau...
2011.08.08. 01:11
Nem az a baj, hogy lesz Dragon Age 3, hanem az lesz a baj, ha nem térnek vissza az Origins-el elkezdett irányvonalra, hanem maradnak annál, amit a 2ben alkottak. Egyébként a 2ből is kihozhattak volna nagyon jó játékot, viszont nagyon érződik rajta, hogy bőven kellett volna még fejlesztési idő, mert ez a játék körülbelül félkész (sincs).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. whiskey00
2011.08.08. 06:27
"Nem szoktunk DLC tartalmakat pontozni, így hivatalosan most sem tesszük"

végül mégis megtörtént
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Magrathea
2011.08.08. 22:16
whiskey00: Nincs értékelő doboz = nincs hivatalos pontszám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bbandi86
2011.08.12. 00:54
DA1 dlc-kben azt utálom, hogy az alapjátékban kialakítottam egy olyan karaktert, ami nagyon jó volt - feltéve ha van mellette egy tank és egy healer. Ezzel szembe a dlc-kbe a karaktert egymagában importáltam, és meglehetősen gyenge ellenfelek lecsapták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!