iPon Cikkek

Dragon Age: Vérvonalak - Az év RPG-je?

Dátum | 2009. 11. 06.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

2004 nem tegnap volt, pedig élénken él bennem a pillanat, amikor a nyár első Gamer magazinjának (igen, az a lap sajnos már megszűnt) E3-as összeállításában először olvastam hírt a Dragon Age-ről. A játék mögött az a BioWare állt, mely minden idők talán legjobb csapatalapú CRPG-jét, a Baldur's Gate-et is az asztalra tette, s e kis kanadai cégnek rebeghetünk hálát a zseniális Star Wars szerepjátékért, a Knights of the Old Republicért is. Akkoriban a Dragon Age viszont nem csak egy újabb RPG-nek készült, de a BioWare úgy nyilatkozott róla, mint a játékvilág eddigi leggrandiózusabb vállalkozásáról. Egy saját fantasy világot kívántak teremteni, saját nyelvvel (igen, valahogy úgy, ahogy Tolkien tette a Gyűrűk urában), több száz órás játékidővel és olyan grafikus képességekkel, melyek abban az időben egyszerűen elképzelhetetlenek voltak (200 000 poligont ígértek karakterenként). Mikor pedig a megjelenésről volt szó, a fejlesztők csak annyit mondtak, hogy "nagyon sokára lesz kész a Dragon Age". Nos, ez alighanem igaz lett, hisz a játékra idáig várnunk kellett. Most azonban megjelent, és millió kérdés szegeződött neki. A BioWare szerint ez lenne a Baldur's Gate szellemi folytatása, és egyben az eddigi legösszetettebb munkájuk, de akárhogy is nézzük, a dolog sántít itt-ott.

Hőseink megnyerő kis csapata
Mint minden valamirevaló szerepjáték, a Dragon Age: Vérvonalak (a cím is magyarítva lett) is a karaktergenerálással nyit. Választhatunk fajt, nemet, és persze kasztot is, amik a már ezer éve ismert sallangokban ki is merülnek. A mágusok erősek messziről, de közelharcra használhatatlanok, a harcosok épp fordítva, míg a szerencsevadászokkal a tolvajok kasztja lett helyettesítve. Az emberek erősek, de nem túl pontosak, az elfek remek íjászok és mágusok, de Fereldenben kvázi alsóbbrendű fajként vannak kezelve, és még sorolhatnám. Már ezzel is minden rendben lenne, de a Dragon Age-ben választanunk kell egy eredettörténetet is (innét az Origins cím), ami a későbbiekben meghatározza majd a sztori teljes kimenetelét. Nem elég, hogy máshogy kezdünk, de másképp is viszonyul majd hozzánk mindenki, és az egész játékélmény megváltozik. A hat háttérsztoriból először csak három elérhető, szerény személyem pedig egy nemessel kezdett, aki a harcos kasztba tartozott. Ilyenkor a játék más helyszínen kezd, más szereplőt ad mellénk és az élmény is megváltozik, ebből fakadóan pedig kijelenthető, hogy a Dragon Age rengetegszer újrajátszható.

Szandál kedves törpe, csak épp az esze nem beretva
Amint beindul a játék, szembesülünk a már megszokott BioWare-formulával: akaratunkon felül elindulunk a világmegmentés rögös útján, miközben más karakterek is csatlakoznak hozzánk, hogy végül bajtársakként győzzük le a gonoszt. Maga a történet egyébként egy Ferelden nevű országban játszódik, amit időről-időre megtámadnak a helyi élőholtak, az éjfattyak. A szörnyetegek eddig négyszer rohanták le Fereldent és a világot, s most egy ötödik, eddig mindent kenterbeverő Veszedelemre készülnek. Az éjfattyak uraként ismert vezérdémont pedig kizárólag egy különleges lovagrend tagjai, a Szürke Kamarások győzhetik le. Ők mindig teljesítették kötelességüket, ám most egy árulás miatt lemészárolják az összes még élő Szürke Kamarást, s így mi maradunk az utolsók, akik tehetünk valamit. Többet a történetből nem szeretnék elárulni, főleg, hogy ahány eredettörténet, annyi elágazás. Legyen annyi elég, hogy jó, és bár néha könnyen ki lehet szagolni, hogy mi következik, azért fenntartja a kellő érdeklődést és tartalmaz pár meglepő fordulatot.

Kaland-játék

Bár a BioWare szívesen beszélt Baldur's Gate utódról, a helyzet nem egészen az, amit vártunk. A Dragon Age sokkal inkább emlékeztet egy újgenerációs RPG játékra. Ha házon belül szeretnénk maradni, akkor talán a KOTOR-t és a Jade Empire-t tudom felhozni példaként. Az igaz, hogy a küldetések nagy része földalatti járatokban játszódik, kicsit visszahozva a Baldur's Gate-ek hangulatát, és van egy taktikai nézetnek nevezett rémálom is (erről később), de az igazat megvallva ennyiben ki is merülnek a hasonlóságok. Persze ez alapvetően nem lenne baj, hisz senki sem mondta, hogy csak egy új Baldur's Gate lehet jó, de mivel sokan (többek közt jómagam is) pont ezért a klasszikus játékélményért várták a Dragon Age-t, a végeredmény kicsit csalóka lehet.

Íme Morrigan, aki több, mint bajtárs...
A fejlődés és a küldetésrendszer is megfelel a PC-s szerepjátékok hagyományainak. Belépünk egy faluba, odaszaladunk azokhoz az NPC-khez, akiknek a feje felett egy nagy sárga nyíl forog, felvesszük tőlük a questet, és miután végeztünk a "menj A pontban és intézd el XY-t" típusú feladattal, visszamegyünk a jutalomért. Az NPC-k sajnos csak állnak, mint a faszentek, nem csinálnak semmit, így az Oblivion dolgos mindennapjait itt nem látjuk viszont. A harc és a küldetések sikeres teljesítése tapasztalati pontokkal (XP-k) gazdagít bennünket, melyek segítségével fejlődhetünk. Ahogy elérjük a 7. és a 14. szinteket, alkasztokra specializálódhatunk, melyeket vagy könyvekből, vagy csapattársaktól tanulhatunk ki. Nagy meglepetés tehát nem ér minket, és mivel az összes csatlakozó karakter egy már jól kialakított irányvonalat képvisel, akárkivel legyünk is, lesz esélyünk a sikerre. A csapattársak viselkedése állítható, így lehetnek agresszívak, passzívak, vagy akár teljesen önellátóak is. A mágusok tudnak varázslatokat vegyíteni, így kifizetődő a kísérletezés, míg a harcosokkal a legjobb, ha összehangoljuk a lépéseiket, így kisakkozva, hogy minden egyes csapáskor legyen valakinek kritikus sebzése.

Maga a harc a KOTOR-ban látott, kvázi körökre osztott mechanizmust kissé felgyorsítva mutatja be, így most már sokkal inkább valós idejű, mint körökre osztott. (Annyira még így sem egyszerű, mint a Jade Empire-ben volt.) Rákattolunk egy ellenségre, és ütjük, amíg tudjuk. Szerencsére azonban nincs szó a taktika teljes mellőzéséről, mert a csatát bármikor megállíthatjuk a space lenyomásával. Ilyenkor egyenként adhatjuk ki a parancsokat, és érdemes a lehető legjobban átgondolni lépéseinket, mert a játék nem tolerálja a hibákat. Bizony, a Dragon Age nehéz, méghozzá nem is kicsit, és ez főleg az okos mesterséges intelligenciának köszönhető. Az ellenfelek már közepes fokozaton is pontosan tudják, mikor és melyik varázslatot, csapást kell elsütni ahhoz, hogy megszívassanak, és ha mindez még nem lenne elég, a nagyobb bossok életereje sem piskóta. Ugyan annyira nem durva, mint néhány Baldur's Gate 2-es quest, de azért tessék türelmesnek lenni, mert itt egy-egy csata tényleg hosszú percekig tarthat. (Nehéz fokozaton akár órákig.) A tárgylista használata nagyon felhasználóbarát, és egyértelmű lesz az első perctől kezdve, ám legjobban mégis a fejlődési fa tetszett. Könnyű, szerethető és nem irritáló – igaz cserébe nem túl összetett, így ha valakinek az kell, az lehet csalódni fog.

Ferelden földje csupa rejtély
Ha már a karaktereknél tartunk, meg kell hagyni, hogy a BioWare kitett magáért. Mindegyikük érdekes, valódi személyiségek, és azon felül, hogy mellettünk állnak, még az is fontos szempont, hogy mennyire ragaszkodnak hozzánk. Ha nem eléggé, akkor bizonyos helyzetekben nem átallnak elárulni minket, így nem árt, ha néha egyetértünk velük és segítjük őket személyes ügyeik elrendezésében. Persze ez a mi döntésünk, ha úgy tetszik, bármikor el is küldhetjük őket, de mondjuk Zeverannal, a bérgyilkos elffel ajánlott megszerettetni magunkat, mert az egyik legszórakoztatóbb és legerősebb szerencsevadász szereplő az egész játékban. Ha elég jók vagyunk, férfiként a kiszemelt hölgyekkel, nőként pedig a sármosabb pasikkal szűrhetjük össze a levet, ami szintén más mederbe tereli a sztorit, és akár szerelmi háromszögeket is csavarinthatunk. Egyedül azt bántam csapattársainkkal kapcsolatban, hogy bár egytől-egyig kedvelhetőek, nincs bennük semmi eredetiség. Harci kutyánk tényleg vicces, de a többiekkel már mind találkozhattunk más BioWare játékokban, és ennek köszönhetően az lesz az érzésünk, hogy erősen sztereotip jellemekkel vesszük körül magunkat. Aki ravasz, az ravasz is marad, aki pedig jó és elkötelezett, arra még a legnehezebb időkben is számíthatunk, ha egy kis közhelyes tanácshalomra vágyunk. Ez persze nem lenne baj, de én valamivel több eredetiséget vártam, elég csak a KOTOR bérgyilkos robotjára gondolni. Maguk a dialógusok viszont szórakoztatóak, és hőseinknek szinte mindig van valami mondanivalójuk. Ha sokat beszélgetünk velük, rengeteg apróságot megtudhatunk a múltjukból, és ha szeretjük őket, hát ajándékokkal is kedveskedhetünk nekik. Egyes tárgyak egyébként csak bizonyos szereplőkkel működnek, és így azokat mások nem is fogadják el.

Gra-fika

Látvány terén a régi nagy ígéretekre nem szabad hallgatni, a Dragon Age meglehetősen átlagosan fest. Vannak persze kiemelkedő részei, főleg a karakterek vannak szépen kidolgozva, de minden más elnagyolt, pláne a szintén házon belül készült Mass Effecthez viszonyítva. Mindez azonban csak a technológiai oldalra igaz, mert művészi irányból közelítve a Dragon Age nagyon szép. A városok sötét sikátorai, a barlangok sejtelmes fényei és a nagyobb bossok ronda ábrázata akkora pluszt ad a játékhoz, hogy mindenki elégedett lehet, és ennek még súlyos ára sincs. A tesztgépen (Athlon II X2 240 @ 3,4 GHz, HD3870) a játék csak néha lassult be, de akkor sem vészesen, és mindezt maximális grafika, négyszeres élsimítás és 720p-s felbontás mellett. Az egyedüli dolog, ami zavart, a vér, mert attól szinte minden poros és ez néha már komikus látványt nyújt, de ezt ki lehet kapcsolni. Maga Ferelden kellően nagy és változatos, de sajnos nem olyan nyílt, mint az Oblivion vagy a Fallout 3 volt, itt egy világtérképen navigálhatunk. Ezt sajnáltam, a Drakensang eléggé hasonló stílusú vidékein hatalmas élmény volt szabadon császkálni.

S ha már Dragon Age a játék címe...
Fentebb már írtam az irányításról, és megjegyeztem, hogy a taktikai nézet nem sikerült jól. A cél kétségtelenül a Baldur's Gate hangulatának visszaadása volt, ám sajnos a grafika erre nem lett felkészítve, és sokszor volt irritáló a használata a be-beakadó kamera miatt. Amennyiben a KOTOR-ból ismert TPS irányítás mellett tesszük le voksunkat, elégedettek leszünk, így ajánlom, hogy a taktikait csak egy-egy nosztalgikusbab pillanat kedvéért lessük meg.

A hangok és a zene egyszerűen tökéletesek. A szinkron telitalálat, az összes szereplőé jó, míg a felcsendülő melódiák valódi nagyzenekari művek, melyek kiválóan illeszkednek egy olyan epikus kalandhoz, mint amilyen a Dragon Age. Mert bár újdonság nincs sok benne, tény, hogy a Dragon Age hatalmas. Millió küldetés, rengeteg legyőzhető, opcionális ellenség, és végtelen mennyiségű kaland akár egyetlen karakterrel is.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a sárkányok legyőzhetetlenek
A hangulat a másik olyan elem, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. A Dragon Age magával ragad és el sem ereszt, mindezt pedig a kiváló atmoszférájának köszönheti. A háttérvilág gazdag és tágas, a szereplőkkel való kommunikáció élvezetes, az éjfattyak fenyegetése pedig folyton a levegőben van, és ezért érezzük tetteink súlyát. Emiatt van, hogy a Dragon Age elvarázsolt, és nagyon sokáig képes volt szórakoztatni anélkül, hogy bármi más eszembe jutott volna. Ha pedig egyszer ráunok, hát elég lesz előkapni a DLC-ket, melyekből már most is három darab áll rendelkezésre, köztük egy teljesen új karakterrel, Shale-lel, a kőgólemmel. Bővebben erre tessék!

Summa summarum

Na most Kedves Olvasó, álljon fel a számítógép elől és vásárolja meg a Dragon Age: Vérvonalakat, mert bár nem tökéletes, megérdemli a beszerzést. Személy szerint kicsit csalódott vagyok, mert bár a konkurenciánál is repkednek a 90% feletti értékelések, úgy gondolom, ennyi év után mindez nem elég ahhoz, hogy ennyire a tökéletesség felé toljuk a végeredményt, úgyhogy marad ennyi. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Dragon Age nem jó, sőt, szuper játék, így nem is szaporítom tovább a szót, inkább visszatérek Fereldenbe. Azok pedig, akik esteleg eljutnak oda, hogy ráunnak a játékra, vagy csak még többet szeretnének belőle, gyűrjék kicsit a flash-ben írt, böngészős változatát, a Dragon Age Journeys-t (egész jó lett, és még tárgyakat is ad a játékba), vagy olvassák el az Elorzott trónt, ami az első Dragon Age könyv.


Vásárlás: PC, Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. thspo
2009.11.06. 13:01
Nagyon jó lett a játék, egyszerűen nem lehet róla leszakadni. Bioware-től megszokott nagyszerű epikus történet. Én a látványvilággal is elégedett vagyok. Sztem a harci-taktikai részen erősíthettek volna kicsit de így is abszolút játszható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jano12
2009.11.06. 13:03
Az értékelés teljesen korrekt. Max annyit, hogy a látvány 9 pontot is megérne, mert tele van tereptárggyal mindent, szépen megrajzoltak a belső és külső területek. De a 90% az korrekt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jano12
2009.11.06. 13:07
Jajj még annyit akartam, hogy gépigény. Nekem Athlon 4000+ van (alapórajelen, azaz 2,4 GHz és egymagos), 1 GB DDr400-as memória és 256 megás Radeon 1950GT, Win7 32 bit. A gép nincs úzva egy dekányit sem. 1024x768, medium beállításokon kiválóan fut. Ha nagyon sokan jönnek, akkor 16-18 fps környékére csusszan a frissítés, de nem zavaró. A betöltés meg 20sec-től 1 percig terjed.

A másik: elég véres, brutális játék, de ezeket hál égnek ki lehet kapcsolni (különben nem játszanék vele).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Richard83
2009.11.06. 13:54
jano12
kétlem hogy egy 1 gigás ddr400-al játszod ezta játékot mivel alapból kell a Windows 7-nek majd 1 giga csak h müködjön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. leviske
2009.11.06. 14:04
Chocho: Jó cikk lett, örülök, hogy te kaptad a feladatot.

Bár egyetérteni nem mindenben tudok. Itt nem az újdonságokon volt a hangsúly, a grafikát pedig nem a mostani időkhöz képestre harangozták be 2004-ben kiemelkedőre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jano12
2009.11.06. 14:38
Richard83: Akkor gyere fel hozzám és nézd meg (Dunaújváros). Nem hazudok, nem kamuzásból mondom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Kange
2009.11.06. 14:54
Gratula a cikkhez, jó lett!

Majd megsasolom ezt a karakter specializációt, amit említettél a cikkben, mert a pont már megvan, csak semmit sem tudtam kezdeni vele...

Amúgy a játék grafikája tényleg vegyes, mert néhol nagyon buta, néha meg zseniális. Engem picit zavart ez a szinte "egy gombos vezérlés". Átkozottul zavar, hogy pl. miért nem tudom a középső gombbal fordítani a kamrát, meg ilyenek. Valamint keveslem a gyors menü nagyságát is. 9. szintű mágus vagyok és már betelt. Oké, hogy lehet szélesíteni, de én vmi olyasmit vártam, hogy pl. a SHIFT-t lenyomva megjelenik még1 és így a SHIFT+1 már más parancs.

Taktikai rész: nekem ez a része nagyon nem tetszik. Sztem nem akartak MI-t írni a társainkhoz. Pl. az egyik harc során vettem észre véletlenül, hogy a velem lévő mágus nőnek van feltámasztás parancsa, amit addig sose használt. Szinte csak azokat használják, amiket beállít az ember. És ugye az meg limitálva van... :S
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zoe01
2009.11.06. 16:08
Hát én meg nagyon nem értek egyet ezzel a cikkel. Nem az értékeléssel, mert az teljesen jó.

Először is. Ez a játék kezdetektől fogva a BG-k szellemi örökösének lett beharangozva. Na mármost, ha a fejlesztők annyi újdonságot raktak volna a játékba, akkor már egyáltalán nem lehetne azt mondani rá, hogy successor, mert annyira eltértek volna az „alapműtől”. Szerintem pont azért nagyszerű ez a játék, mert azokat a formulákat alkalmazza, amik már a Baldur’s Gate-ekben annyira jól beváltak (taktikus harc (végre ismét beállíthatjuk a társainknak az utasításokat, nem muszáj az AI-ra hagyatkoznunk), csapat menedzsment, hosszú játékidő, érdekes személyiséggel rendelkező társak). Ennél többet szerintem nem lehet, és nem is érdemes elvárni ettől a játéktól. A mai játékokban nagyon kevés az érdemi újdonság, példának ott az Uncharted2, láttunk benne valami újszerű, esetleg forradalmi dolgot? A fenéket, onnan lopott ahonnan csak tudott. De kit érdekel? Olyan élvezetes játék lett, hogy a kutyát sem zavarta, hogy nincs benne semmi újdonság.

A kamerakezelés dolgot sem értem. Eddig akivel beszéltem (sajnos nekem a csomagom még nem érkezett meg, ezért nem tudom alátámasztani), azok mind azt mondták, hogy mennyire jó használható a taktikai nézet, sőt, egyes emberek más kameranézetet nem is hajlandóak használni.

De a legnagyobb problémám az, hogy túl sokat hasonlítod a játékot a Kotor-hoz és az Oblivionhoz. A NWN sorozattal való összevetés talán ésszerűbb lett volna (már csak a fantasy környezet miatt is). Azt is meg lehet volna említeni, hogy a világtérkép mennyire megegyezik, a Baldur’s Gate-ekben látottakkal (és még egy hasonlóság!), ami szerintem sokkal jobban használható, mint mondjuk egy Oblivion-szerű „arra mész amerre csak akarsz” rendszer, még ha nincs is akkor szabadságérzete a játékosnak, de legalább így nincsenek üres, érdektelen helyszínek.

Amúgy nagyon várom már, hogy megérkezzen nekem is, nálam nem csak az év szerepjátéka lesz, hanem az év játéka is (legalábbis PC-n).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Parano1d
2009.11.06. 16:42
Kicsit érdekes ez a pontozási rendszer, mert pl emlékszem a Risenre, aminek a tesztelő szerint a grafikával volt a legnagyobb gondja (6-osra értékelte) de szerintem kb egy mérföldel szebb mint ez. Nem mintha ezzel nagyon sok gond lenne, távlati nézetből, még szépnek is mondható, közelről viszont már nem az. Bár egy szerepjátéknál a grafika amúgyis sokadlagos kérdés. Nagyon élvezetesre sikeredett a játék, nekem egyetlen gondom volt vele, hogy a csapattársak sokszor rendkívül buta módon viselkednek, azért megérdemel BW egy ötös alát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Svindler
2009.11.07. 01:03

A látványba a grafika és a művészi rész is beletartozik, komplexebb dolog, így ha valamelyik oldal kiemelkedő az felhúzza

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2009.11.07. 13:53
Ugyan ez a másik irányba is igaz, tehát lefelé is húzhatja. Maga a játék nekem is tetszik ráadásul végigjátszottam a régebbi játékokat is. Van ahol jobbnak tartom de legalább ugyan annyi helyen is veszít az előddel szemben. Nálam a karakter generálásnál egyértelműen veszített az előddel szemben a jóval kevesebb karakter típus és a vallási hovatartozás, a fegyverek használata miatt. A másik poszt ahol veszített az a varázslatok sokfélesége illetve azok használata(nem a mennyiségre gondoltam). Mivel a játék más szabályok szerint készült mint a régiek ezért nem lehetne összehasonlítani de mégis össze kell az elődökkel. Mai viszonylatban átlagos a grafika, jók és változatos küldetések és könnyű a karakterek fejlődésének kezelése. Végre egy olyan játék ami nem 5-10 óráig tart. Nagyon jól optimalizálták a játékot.Nagyszerű zene. Igazából még sokat írhatnék de még sok van a játékból hátra, hogy a végső következtetést meghozzam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ByrDer
2009.11.07. 22:34
Nagyon bejövős játék. Le se tagadhatná hogy bioware munka (bár nemt'om még hányszor játszhatják el a "KotOR formulát"..)

Engem csak a harc zavar kicsit, egyrészt hogy a kotorral ellentétben itt nem félistenként szecskázom az egyszerű halandókat a látványosabbnál látványosabb jedi trükkjeimmel, hanem gyorsan kinyiffanok a komplett csapatommal együtt, ha nem tartok "taktikai szünetet" fél másodpercenként és a csapattagoknak is csak egy feledatot adhatok egyszerre, úgyhogy nincs idő hátradőlni és élvezni a tüzijátékot.. bár a nyilas karakterem (ami elég rossz döntés volt) egyébként sem mutat túl látványos harcot.

A kotor meg a mass effect harcrendszere is sokkal átláthatóbb volt és nagyon jó a maga megközelítésében (körökre osztott vs komplett real time). Ez a fura keverék nem nagyon működik, vagy legalábbis sokkal fárasztóbb / frusztrálóbb nekem.

Meg az is zavar kicsit hogy még egy igazán érdekes / erős fegyvert vagy páncélt sem találtam ami valamelyest életképessé tenné a karakterem ha valami fordulat folytán egyszercsak egyedül kellene harcolnom (ami nem ismeretlen fordulat a bioware játékokban)

De ettől függetlenül a bődületes mennyiségű tartalom, a zseniális atmoszféra és gazdag háttérvilág, a jó alapsztori és történeti szál, a rengeteg választási lehetőség és újrajátszhatóság, meg a jó karakterek bőven kárpótolnak a harc kényelmetlenségéért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dragon83
2009.11.07. 23:42
Hát igen, ez már hardcore-abb szerepjáték, nem úgy mint néhány korábbi Bioware munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Peterku
2010.01.07. 02:04
Találtam egy kis tesztet különböző processzorokkal - érdekes eredményeket kaptak:

http://www.pcgameshardware.com/aid,698761/Dragon-Age-Origins-CPU-benchmarks-75-percent-boost-for-quad-cores/Practice/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!